En gång till.....

 
Då var det skolavslutningsdags igen... same same but different .. för i dag var det avslutning på Ur och Skur skolan i de djupa skogarna !!
 
 Vilken kontrast till avslutningen igår i Lunds domkyrka !
 
Så vackert och  så duktiga ungar som både sjöng och dansade
Sen blev det tårtbuffé i matsalen !!
Jag bara TITTADE på tårtorna ( jag lovar !).. och sen for vi hem till  Ozzy med familj  och fortsatte festen...
 
 
Ozzy hade beställt räkmackor.. fina ostar och  salamimackor med köttbulle !!
 
 
Visst ser det gott ut ?!
 
 
 
Ozzys gammo... dvs dotterns mormor och min mamma... nöjt av ett glas champgane och det gjorde jag också som slapp köra...  har sina fördelar att ha vuxen son hemma på sommarlovet !!
 
Lite paket blev det.....
 
Ozzys mamma... äldsta dottern alltså.. och sonen....
 
Av sin morbror ( dvs sonen) fick han ett såpbubblesvärd....
 
Det hela rundades av med pannkakstårta - och mer champagne !!
 
NU blir det inte fler skolavslutningar för den här gången....men det räcker gott och jag kan känna hur sommaren kommit på riktigt !!
 
Kram & kärlek
 
I morgon besvarar jag frågor som vanligt igen....
 
 
 
1 Fanny2:

skriven

Måste bara säga att du har en väldigt fin familj. Fina skolavslutningar på olika sätt och de där mackorna ser otroligt goda ut. Igår blev det tårta men jag skulle inte kunna tacka nej till pannkakstårta...

Jag tror att min talisman har funkat bra... Fick ett sommarjobb igår och saker går generellt bättre. Tack så mycket för att vi får chansen att köpa dem av dig. 💜

Kram

2 GSH:

skriven

Vad fint du ser ut att ha haft det och pannkakstårtan ser riktigt god ut, den hade man inte sagt nej till!

Es, nu ringer chefen och frågar hur det är med mig eftersom jag fick en arbetsskada, men tydligen skulle jag också ringt in berättat om det... vilket jag hade glömt bort helt. Nu känner jag att jag har lite ångest/ dåligt samvete över det, för att jag inte hade bättre koll... och att chefen kanske tror att jag ljuger om min arbetsskada. Chefen menar på att jag förlorar mycket pengar och att jag vill väl tjäna pengar för att jag jobbar ju inte alls länge... tror du att jag kanske inte alls borde ha något dåligt samvete över det?


Kram, hoppas du får en fortsatt fin dag!

3 Helena Ir:

skriven

Tack för att du ville dela med dig..fina barnbarn har du :)
Och ALLT såg så gott ut!

Ha det bra!
Kram :)

4 sus:

skriven

hej
Magiskt att få vara med....
hittat talismanen....
nu vill jag ha ett besked får jag de?
love sus

5 Nettan:

skriven

Vad mysigt <3

6 Agnes:

skriven

Så härligt!

Ja, visst är det kul med avslutningar!

Min syster är döpt i Lunds Domkyrka. Vi bodde ju en sväng därnere vid den tiden.

En annan sak som jag tycker är lite festlig, är när du skriver att du inte kan besvara några frågor, så är det en del av "bloggfamiljen" som aldrig kommenterar...eftersom de då "vet" att de kanske inte får svar...säger en hel del, tycker jag...

Och som då jag finner lite lätt roande...

Kram till er alla!

7 G.H:

skriven

Men wow!!! Så underbart med skolavslutningar, blev riktigt avundsjuk ;)
Din familj alltså ❤️
Och allt gott att äta!! Tack för att du delar med dig:)
Kram!

8 Susanne Amalia :

skriven

Så underbar skolavslutning... Och vilka fina smörar och pannkakstårta... Önskar dig och din familj en magisk kväll

Skickat

9 Virrhönan:

skriven

Vilken härlig familj du har och vilka avslutningar, va mycket gott och vilka söta ungar, stora som små, ja så himla mycket bra och gott alltså😀 Ja nu är det sommar☀️

10 Angeli:

skriven

Tack för att du delar med dej av din fantastiskt fina familj och era härliga upplevelser Esmaralda!

Så sommrigt och mysigt ni haft! <3

KRAAAM på dej! :)

11 Skorpan:

skriven

Absolut att man ska få sjunga den blomstertid oberoende av sångröst, glr jag också 😄. Stackars medmänniskor o som tur håller sig exet längre bort...

Nu är det sommar då 🌞.
Kram Skorpan

Svar: Japp.. härliga sommar... :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: