Enklaste som finns...

På begäran ... här är världens enklaste och godaste sillrecepet... vem som helst kan snabbt & lätt  greja sin egen hemgjorda sill !!

 

Löksill

·        2 rödlökar

·        3 dl vatten

·        1 dl ättiksprit (12%)

·        2 dl socker

·        1 lagerblad

·        10 kryddpepparkorn

·        1 burk inläggningssill (à ca 400 g)

 

 

1.     Skala och skiva löken. Koka upp vatten med ättikssprit, socker, lagerblad, kryddpeppar och lök. Låt lagen bli kall.

2.     Häll av och skölj sillfiléerna, skär dem i bitar och lägg i lagen. Låt sillen stå i minst 2 dygn.

Och sillen köper man färdigt i burk i vilken butik som helst... :

 
1 Mimmie:

skriven

Det ser gott ut, men jag har svårt för sill, annars älskar jag fisk och skaldjur:)

undrar om du ser något speciellt bra som dyker upp i sommar för mig?:)


2 Skorpan:

skriven

Tack Es!!
Just som gjort för mig, en jäkla bekväm människa 🙁. Lustigt nog har jag inte lyckats hitta så stark ättika i det här landet så det blir o inhandla det på resan 😄.

Läkaren hängde inte upp sig på förhöjt kolesterol men nog på dåligt blidvärde. Ska ta järnmedicin o spray som öppnar näsan o sen när andningen börjar "löpa" kan det bli bättre med allt. Medicin som öppnar lungorna är också inhandlat, nu kan det bli mera cyklande också.

Det jag väntar på är inspirationen till att börja gymma o sköta om mig själv, var finns den Es? Varför kan jag inte hitta motivationen, jag är ju trots allt det viktigaste jag har... Vill inte se ut som jag gör, vem vill ens ha mig? Nä...

Trevlig fredag!
Kram Skorpan

3 Virrhönan:

skriven

Många fina tips, är ingen sillälskare men älskar att lägga in andra saker, tomater o paprikor t ex, egeninlagd gurka är mumsmums😋 Blev sugen nu så får nog bli lite helgjobb...
Vad händer hos dej i helgen Es, blir det en lugn helg?
Min talisman hjälper mej...vad tänker han, han tittar så djupt på mej..vill han att jag hör av mej?
Ha en skön helg🌸

4 J:

skriven

God eftermiddag! När tror du vår bebis tittar ut? Vore spännande att se om sånt går att se 💕

5 Mikael:

skriven

Här är några tips till midsommar, Eftersom vegan förvånade nog är så inne nu :)

http://www.javligtgott.se/veganskagensnittar-till-midsommar/

http://www.vegokoll.se/recept/midsommar

6 AnnaK:

skriven

Funderar mkt på ekonomin och grubblar. Ser du om jag på nåt vis kan dra in mer pengar på nåt vis. Kan inte ta just nåt mkt extrajobb pga regler från min arbetsgivare. Skulle behöva sluta snusa och spara in en en slant där men är ju så satans svårt men måste försöka iaf. Åtminstone dra ner. Trasslar alltid till ekonomin.

Kram 😊

7 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega?

Kommer vi höras när hon är på kurs i 2 dagar ?

Kram

8 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för tipset!
Es, tror du att mitt meddelande berörde honom? Kommer han känna saknad för mig och tror du jag är en viktig person för honom?
Men går han vidare?
Kram

9 Bolla:

skriven

Arghh... begynner å lure på om jeg duger til noe som helst på jobben 😓😩 Gjør dumme slurvefeil.. Noen ganger flyter ting så lett og andre ganger... 😠😡😭 Kanskje like greit at jeg ikke jobber med lønn haha 😊

Ha en fin helg!
Klem Bolla

10 Queen:

skriven

Ser du oss få fler barn

11 Lost:

skriven

Hej Es

ser du om bra tider kommer snart?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: