Fingår...

 
Den här bilden tog dottern i Lund häromdagen.. tänka sig... en liten gris är ute  och fingår !!
 
Kram & kärlek
1 Tingeling:

skriven

Men så gullig!! =)

Fortfarande väldigt förkyld så är hemma från jobbet. Och blir nog det i morgon med. Sen så ska jag väl komma iväg till jobbet. Har inte lika ont i halsen längre när jag sväljer, är bara snuvigheten som är kvar och tröttheten. Dottern varit förkyld i 1,5 vecka nu. Envis förkylning! Tror jag ska slänga ut alla handdukar, lakan, kuddar i soffan och slänga in i tvättmaskinen. Så bacillerna försvinner. Kanske att storstäda inte skulle skada heller....

Sitter och kollar på förskolor. Kommunen kan inte lova en förskoleplats tills vi har flyttat. Får veta nästa vecka förhoppningsvis. Annars har jag en fristående förskola som jag tror skulle passa min dotter, dem är ute mycket och åker ut med buss till olika utflyktsmål och även med cykel. Hon älskar ju att vara ute så tror det skulle passa henne. Verkar roligt!

Jag tänker på din uppmaning om socker varje gång jag äter något. Och har upptäckt att jag äter ju väldigt mycket socker. Hela tiden. Så det ska det bli en ändring på minsann!

Nehepp ta tag i något nu kanske, har legat i soffan ty hela dagen.....

Kram!

2 Skorpan:

skriven

Så näpen den är 😊.
Fast jag väljer nog en hund, eller väljer den mig? Undrar hurudan den är?
Kram Skorpan, blöt i kanterna idag...

3 Undris:

skriven

Nämen.. så söt liten gris:))

ser du någon kul liten händelse i sommar för mig?
kram

4 Dunegull:

skriven

Såå söt!
Gillar när folk kör sitt eget :)

Ser du om förändringen med jobb kommer på min nuvarande arbetsplats eller är det ngt annat typ av erbjudande?

Svar: En förändring lär komma på nuvarande arbetsplats fast kanske inte så stor och så småningom söker du dig vidare..
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Fråga om var han nöjda igår att träffa mig och har han något tanke om det? Hur går det mellan mig och honom?

6 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega hitta på något kul i sommar?

Hoppas hon vet att hon är min bästa vän för alltid även när hon har bekymmer och har de jobbigt?

Kram

7 Mina:

skriven

Kära Es! Känns det som om talismanens kraft kommer att hålla till september, då något viktigt ska ske? Eller är det omöjligt att förutsäga/känna in det? Kram

Svar: Jag vågar inte lova men kraften kan mycket väl hålla i sig... kram
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Hej Esmaralda! Roligt foto :-)
Känns det som om resan blir av i juli eller i september? Vilket känns bättre?

9 Virrhönan:

skriven

Ha ha ha vilken syn, kan tänka mej att många höjde på ögonbrynen, inte var dag man ser en gris på promenad.....

Är det talismanen som gör att jag känner pirr i bröstet? Jag har den i bh:n intill hjärtat. Jag tar ett snack med den varje morgon och lite då och då, det vete tusan vad som händer. Det verkar som den biter på kärleksbekymret, han tittar så djupt på mej, kommer den att påverka oss båda ännu mer?
Kram

10 Yvonne:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Tror du att jag kommer att bli medbjuden till midsommarfesten. Kram

Svar: Chansen är god.. kram
Esmaralda

11 desp:

skriven

känns som att det jag gjorde med han är så fel.... jag bara undrar vad han tycker nu om mig efter det? billig? KRAM

12 O:

skriven

Haha.. minigris👍. Kommer jag att träffa A någon mer gång? Kram

13 AnnaK:

skriven

Men så näpet 😊

Tack för svar i förra inlägget! Ja, ska vilas ordentligt i sommar.

Vad beror denna uppgivenhet som kommer så fort jag är hemma på? Förmår mig knappt till nåt

Kram 😊

14 Smöla:

skriven

Jag är så fruktansvärt sliten.. Vad är det som händer med mig? Är de talismanen som fortfarande gör mig trött och ingen energi?? När vänder det? Min talisman har inte gjort något positivt...;(

Svar: Lägg den ifrån dig en vecka och se om det sker någon förändring.. kram
Esmaralda

15 Abbe:

skriven

Gullig gris<3

Ser du något spännande som händer mig den närmsta tiden?kram

16 Rädd:

skriven

Hej E!

Mötet gick bra idag. Tog nog mer plats än jag brukar men kändes som jag ville det. Ser du om de verkar tycka om mig? Går allt i lås?

Kram och kärlek.

Svar: Ja nog tror jag att de gillade dig.. absolut.. kram
Esmaralda

17 Thine:

skriven

Om jag varit religiös så hade jag tackat Gud för talismanen. Nu tackar jag dig Ez. Underverk har hänt och jag är alldeles prillig och lycka.

Svar: :)
Esmaralda

18 Jag :

skriven

Jag saknar min dotter 😢 Tror du inom 2 år vi får nöjet att krama om hennes framtida lillebror/lillasyster ? Kram

19 Mee:

skriven

Hej Es

Hur ser min sommar ut att bli?

20 Misstjejen:

skriven

Hej

vad tycker han om mig och vad tänkt han take om mig av igår (söndag) vi träffa...

21 Kiara:

skriven

Kära Es!
Ser du om min systers svägerska kommer på babyshowern för min syster? Vi blir ju inte många. Samt ser du om min syster blir glad för den lilla babyshowern som vi kommer ordna för henne? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara

Svar: Jag ser inte vem som kommer men det blir bra och din syster blir glad :) kram
Esmaralda

22 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Exet brukar skita i att svara ibland när jag ringer om sonen. Gör han det med "flit"? Eller kan han inte svara?
Kram

23 Kvinnan :

skriven

Känner mig så låg esmeralda och mitt äktenskap känns inget vidare heller just nu...ser du en ljusning snart? Kram

24 Jag:

skriven

Nu är jag en mamma och jag tycker om den person jag är som mamma, en modigare och starkare version av mig, men nu efter alldeles för kort tid är min dotter en ängel. Vem/vad ska jag lägga min kärlek på? Det känns så tomt, kommer jag få bli mamma igen? Hur ska livet få sin mening igen? Jag försöker verkligen, träffar vänner, håller i bebisar igen, min partner och jag pratar om sorgen. Det är så svårt att fortsätta att vara stark och modig men jag vill försöka för min dotter skull. Finns det något att se fram emot i sommar? Jag behöver hopp 🙏 Kram
Tack för att du lyssnar 🌷

Svar: Jag blir så berörd, du går igenom den svåraste prövningen av alla.. och även om det är tungt så kommer det bli bättre... du är fortfarande mamma även om din dotter är en ängel och du kommer alltid vara hennes mamma...och jag tror absolut att det kommer ett syskon till henne... det tar tid att läkas och du går på rätt väg.. fortsätt som du gör.. och åk gärna på en resa i sommar för miljöombytets kull.. saka men säkert blir du starkare och den riktiga glädjen kommer tillbaka... styrkekram
Esmaralda

25 Emla:

skriven

Min kommentar kom inte med i inlägget under, prövar igen :).
Första dagarna när jag bar min Talisman blev jag riktigt trött. Nu är jag piggare men har blivit väldigt nedstämd och deprimerad. Känns som att life sucks typ.
Ska det vara så? Inget positivt än med Talismanen. Kommer den ge mig något positivt?
Kram

Svar: Ja det kan vara så att talismanen inte påverka ditt mående utan väntar och laddar inför något större och speciellt.. kram
Esmaralda

26 Amo:

skriven

Hej Esmaralda.
Killen jag har kontakt med är det en kille som passar mig? Är det bara en flört eller kan det bli något seriöst? Är han den riktiga kärleken?
Kram

Svar: Lutar åt en flirt.. kram
Esmaralda

27 Love:

skriven

Heh Esmaralda.
Tjejen han träffar blir det seriöst mellan dem?
Kram

28 Från Mig:

skriven

Hej Es
Jag skrev ett tidigare kommentar men tror den försvann.

Jag testar igen.

Det har blivit lite irriterad och obalanserat mellan min och min bästa vän.

Pågått under en lång tid nu men det har kommit upp på tal i dagarna.
Jag känner mig ängslig och lite nedstämd. Hon verkar skylla allt på mig och jag skyller inte på ngn utan vill hitta ett sätt att hitta tillbaka.

Egentligen kanske jag inte vill veta svaret på denna fråga men man bör vara modig och ta tjuren vid hornen så att säga,
Vad kan du känna inte ang mig och henne?
Snälla es.

Kram

29 Från Mig:

skriven

Hej Es
Jag skrev ett tidigare kommentar men tror den försvann.

Jag testar igen.

Det har blivit lite irriterad och obalanserat mellan min och min bästa vän.

Pågått under en lång tid nu men det har kommit upp på tal i dagarna.
Jag känner mig ängslig och lite nedstämd. Hon verkar skylla allt på mig och jag skyller inte på ngn utan vill hitta ett sätt att hitta tillbaka.

Egentligen kanske jag inte vill veta svaret på denna fråga men man bör vara modig och ta tjuren vid hornen så att säga,
Vad kan du känna in ang mig och henne?
Snälla es.

Kram

Svar: Ni är på väg ifrån varann... med god vilja från er båda kan ni fortsätta vänskapen men jag tror inte det blir riktigt som det varit.. kram :)
Esmaralda

30 Tjejen:

skriven

Snälla Ez. Ser du någon ljuspunkt i eländet? Känns som jag tappat fotfästet helt just nu. Kan det lösa sig nu eller blir det ännu värre först? Kram

Svar: Räkna med en tuff period nu.. sedan lättar det.. och kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

31 Lizette:

skriven

Hejsan:)
Känner mig som att allt går trögt, sitter fast. Dålig ekonomi, tufft o slitigt på jobbet, är i relation som inte går framåt, vad händer egentligen?
Kram

32 S:

skriven

SkUlle köpa presenter till mina elever men i dag var de slut, tror du det finns chans att de kommer med leverans i morgon? Så saken löser sig?

33 Lotta:

skriven

Hej,

Fin bild. Tror att grisar kan vara riktigt trevliga husdjur. Lättlärda, snälla och grymtande djur. En levande kompost dessutom :)))))).

Jag undrar om du ser om min kommande man kommer att passa in i vår lilla familj, med mina barn alltså.

Kram
Lotta

Svar: Som handen i handsken och det är bland annat det som gör honom så rätt.. kram
Esmaralda

34 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna bli nåt mellan oss?
Kram

35 Agnes:

skriven

Haha, så kul!
Verkar ju vara pli på Nasse, som helt snällt följer med i snöret!

På tal om den senaste talismanen, så har jag nu gjort en kompromiss...den har hamnat i karantän.

Blev syrak efter att ha blängt ett tag på eländet...så jag tog en bakform av papp o lade den i den, o sedan så blev det en remsa staniol, som jag lindade in den i, för att slutligen lägga den i ett kuvert. Tejpade några varv runt det lilla paketet, o lade den mellan ytter/innerdörr...under mattan jag har där.

Där kommer den nu att få tillbringa sin tid o pysa bäst den vill!

Använder min första talisman istället, för den gillar jag bättre!

Ingen aning om hur det här kommer att sluta...talisman nr 2 får nog tillbringa sin tid under mattan i sin folie...

Har fått mitt företag godkänt...och det var jättekul...så nu ska jag läsa in mig på en test som jag tror att jag kan ha nytta av...

Har även fått en ny tjänst inom mitt företag...även detta gör mig glad...från att ha hoppat runt, till att nu veta vart jag ska vara...kollegorna o jag kommer att vara "pionjärer" på denna tjänst...så min tanke är ju att bli lite som en spindel i nätet, efter ett tag...den mjuka vägen!

Ska även göra nya försök med att bli av med prylarna...ska även ta mig tid att skriva upp vilka böcker jag har, om det finns intresse i bloggfamiljen för dessa...ni har givetvis 1:a tjing på dessa böcker!

Ska snart iväg för 1:a dagen av 4 att jobba...och ni ska ha det så bra med röj o bygg o annat pyssel!

Kram!

Svar: Grattis till företaget.. vad roligt :) Och planerna du har känns riktigt bra.. du om någon kan detta !! Du är så på rätt plats och oerhört skicklig i det du gör. Låt du talisman 2 bida sin tid !! Den ligger bra i sitt paket... kram
Esmaralda

36 Ca:

skriven

Hej
Har landat i semestern det är skönt. Vilar och dricker mycket av de gods dryckerna samt glass. Inte alls vad jag borde äta. Har varit lite social men inte värst mycket. Räcker det? Ska kanske försöka lite till helgen.
Nu tror jag inte längre att jag ska missta mitt jobb, det känns bra.
Drömde fullmånenatten att du och jag var och hälsa på någon, vet inte vem. Du sa då att, i drömmen, att jag skulle säga något men jag vet inte vad, det hade med jobbet att görs, det försvann då jag vaknade. Det var roligt att ha dig med i en dröm.
Kram

37 Lollo:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag räkna med någon reaktion från honom när han vet att jag träffar andra? Kommer han ångra sig?
Kram

38 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor chans är det att riktiga kärleken kommer i år?
Killen jag pratar med nu passar vi inte varandra?
Kram

39 Emla:

skriven

Ah ok :). Då ger jag den mer tid :).
Den har blivit svart. Ska den bli det? Har inte duschat med den men haft den på mig hela tiden annars. Kan man måla om den?
Kram

Svar: Ja du kan måla den eller göra vad du vill med den.. kraften sitter kvar oavsett.. kram
Esmaralda

40 Ana:

skriven

Hej Esmaralda.
Kvinnan mannen träffar nu ser det ut att vara en flört för hans del eller blir det mer seriöst mellan dem? Håller det i sig?
Kram

41 Längtar efter riktig kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att riktiga stora kärleken kommer i år?
Kram

42 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Kvinnan mannen träffar nu ser det ut att vara en flört för hans del eller blir det mer seriöst mellan dem? Håller det i sig?
Kram

43 Sol:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig i sommar?kram

44 Natlie:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer någon annan snart som passar mig bättre?
Hur stor är chansen att jag möter mina stora kärlek i år?nästa år?
kram

45 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill bara säga att denna kille jag träffat och har kontakt med nu. Han verkar trevlig. Har bra jobb. Bra bostad. Stabilt omkring sig och en son sedan tidigare. Anledningen som gör mig lite tveksam till honom var från i helgen då han försökte ta intiativ till sexuellt umgänge fast jag sa att jag inte tycker man ska ha det första kvällen så gjorde an nya försök på nytt. Det gjorde mig lite irriterad. Nu i efterhand sa han att han var glad att vi inte gick längre. Men händelsen gjorde mig tveksam till hans personlighet? Är det något att oroa sig för?
Verkar han passa mig?
Kram

46 Nn:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om någon annan inom kärlek är påväg mot mig?
Verkar jag träffa den riktiga kärleken i år?
Kram

47 Kvinnan:

skriven



Känner mig så låg esmeralda och mitt äktenskap känns inget vidare heller just nu...ser du en ljusning snart? Kram

48 Carola:

skriven

Jag tycker du ska svara på alla frågor eller så inte några frågor alls. Det blir orättvist.

Svar: Livet är orättvist så det är lika bra att acceptera..... och jag har faktiskt annat att göra också..... förstår att du ställt en fråga som inte fått svar.. men den här gången svarade jag i alla fall :) Kram på dej
Esmaralda

49 F.u:

skriven

Hur ser karriären ut för mig...krsm

Svar: Riktigt bra men det går upp o ner även om du hela tiden tar dig framåt.. kram
Esmaralda

50 Lilly:

skriven

Ser du något spännande på väg in o mitt liv du kan berätta om kram

51 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han älska mig fortfarande eller ha känslor?
Kram

52 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det komma en annan man för mig? Ser du om allt stabilt snart är påväg? Hur ser chanserna ut att det sker i år?
Kram

53 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega ses i sommar?

Skulle va kul o få umgås med henne på fritiden.

Kram

54 Lilly:

skriven


Ser du något spännande på väg in o mitt liv du kan berätta om kram

55 Pöm:

skriven

Är det ett vanligt familjeliv jag går till mötes eller kommer mitt förhållande ha en annan lösning?

56 F:

skriven

Tänker på min mosters son hur har det gått för honom

57 Fanny2:

skriven

Vad söt! Intressant val av husdjur men definitivt inte den första jag ser...

Tack för svaret. Nu kan jag bara hoppas att det löser sig för drama orkar jag inte...

Kram

58 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som om det kommer en annan kärlek? Är det någon jag vet vem det är idag? Är mötet långt bort? Hur stor är chansen att det blir i år?
Kram

59 Hmm:

skriven

Hur tänkte min man ŕingt min bästa vän och pratat med henne om mig..  
fattar inte hur han tänkte? om han bryr sig så mycket om mig, så borde han väl prata med mig. 

60 Am:

skriven

Hej Esmaralda. Kvinnan han träffar. Ser det ut att bli seriöst där? Blir det en fortsättning?
Kram

61 Ljus:

skriven

Hej Esmaralda. Kommer han visa intresse för mig igen eller föra försök till intimitet?
Kram

62 sippan:

skriven

Hej Es! Undviker mina vänner mig pga av min pojkvän? Känner mig ledsen för att inte vara inbjuden till en fest som vi i "gänget" brukar göra tillsammans varje år. Vet inte hur jag ska tänka eller agera. ledsen kram

63 Signe:

skriven

Hej,
Har det tufft med jobb och hälsa. Fått positivt utslag preliminärt på vårdnadstvisten, vilket du predikerat. Hoppas på positivt utslag definitivt, om en vecka kommer hovrättens beslut...
Ser du någon ljusning? Tufft sedan minst två år tillbaka. Arbetar för att hålla humöret uppe, om än det nu verkar börja påverkas. Önskar ro för dottern ffa, samt för maken och mig, och om möjligt även positivt utfall i jobbet även om att jag läser samtidigt. Ser du någonting jag bör tänka på, någonting positivt eller någonting jag kan försöka passa mig för?
Kram!

64 Signe:

skriven

Hej!
Tufft med jobb, hälsa och vårdnadstvist. Snart besked vad gäller det senare. Förhoppningsvis positivt. Vad ser du om hälsa och arbete? Frustrerad!
Kram ♥️

65 Mia:

skriven

Hej!

Jag har under en längre tid funderat på att byta jobb, har sökt en del men utan resultat. Ser du något annat jobb på g, eller stannar jag på mitt nuvarande?
Kram

66 Jessica:

skriven

Tack för svaret på förra frågan Es,

Har han starka känslor för mig?
vad känner E för mig?
Kommer han berätta för mig hur han verkligen känner för mig snart? Kommer han ta första steget?

Kram

67 Jessica:

skriven

Tack för svaret på förra frågan Es,

Har han starka känslor för mig?
vad känner E för mig?
Kommer han berätta för mig hur han verkligen känner för mig snart? Kommer han ta första steget?

Kram

68 Rädd:

skriven

Hej E!

Varför hör inte läkaren av sig angående provsvaren? Har hon inte sett mitt mail? Eller är provsvaren avvikande och hon inte vet hur vi ska gå vidare?

Kram och kärlek.

69 Agnes:

skriven

Tack Es!

Gäller ju att se framåt, för bakåt tjänar inget till att sitta o glo på...

har ju även en baktanke med företaget...att ge exmaken en näsbränna med att lyckas...

Bästa hämnden när det kommer till gamla ex är att helt enkelt lyckas bättre än vad de gör...att gå vidare, helt enkelt.

Det enda område jag struntar i att "lyckas" bättre inom, är när det kommer till att ragga upp en sängvän, helst yngre...då exmaken är sexmissbrukare o ligger med det som kommer i hans väg...där leder han med hästlängder, då jag, som sagt, hellre väljer att vara ensam i min säng, haha!

Jag har helt enkelt inte samma behov som exmaken med att verka vara eftertraktad av det motsatta könet.....

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: