Måste bara....

 
Måste bara dela detta underbara foto med er... det här  är Totte... dotterns gamla katt som gick över till andra sidan för ungefär ett år sedan.... och vars själ hjälper till med nya katten och de kattungar  som just nu klättrar ochg klänger overallt !!
Kram & kärlek
1 Skorpan:

skriven

Vilken cool katt!

Tror bestämt vi ska fira antagningen idag 😀. Så lite firande i en människas liv...
Kram Skorpan

2 Helena Ir:

skriven

Vilken härlig bild..på Totte..:)

Kram :)

3 Louise:

skriven

Åh vilken cooling. Längtar så efter en katt. Men jobb först.
Imorgon ringer förhoppningsvis chefen från förskolan där jag var på intervju igår och jag verkligen hoppas att jag får en av tjänsterna för det är jobbet med stort J. Jag trivdes där från första steg jag gick in där.
Blir det något här för jag vill verkligen ha det?

CSN har tagit sitt beslut och nu väntar vi spänt om årsbeloppet sätts ner och maken får rätt till studiemedel och att vi får det innan den 20 juni. Han ska i alla fall ringa dem när beslutet kommer och höra.
Blir detta jobb mitt, att jag får positivt besked när chefen ringer och får maken ut sina pengar som han är berättigad.

Ha en fortsatt fin torsdag och tacksam för svar.

Kramar

4 Browallia:

skriven

Totte - Coolaste katten i stan :D

5 H:

skriven

Hej!
Ska till Göteborg i sommar..kommer det gå bra? Träffa någon flirt där?
Kram!

6 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag skulle passa som Instruktör i låga effektivt bemötande självskydd. Vårdande skyddsteknik. Sedan vidare utbilda medarbetare? Tror du jag skulle passa dom de? Jag har länge velat vidare utveckla mig inom jobbet! Ser du mig som instruktör? 😃 kram

7 ThereseC:

skriven

Vad söööt 😍

8 Mim:

skriven

Vilken fin katt. Saknar mina katter jättemycket. Hoppas att de har det bra på andra sidan.

Kram

9 Lisa:

skriven

Hej
Fin kisse!
Undrar om mina föräldrar och min bror förstår vad de gjort mig ?
Kram, Lisa

Svar: Nej, inte fullt ut.. de är inte riktigt kapabla till det.. kram
Esmaralda

10 Susanne Amalia :

skriven

Vilket modelejon.. 💕

11 Lisa:

skriven

Hej

En fråga angående föra inlägget: De grå, är det de som inte gått över till andra sidan ? Eller väntstation ?

Lisa

Svar: Nej de har aldrig varit mänskliga... de är något annat... jag vet inte riktigt vad.. kram
Esmaralda

12 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Cooling, coolaste katten i stan;)

Esmaralda, ser du varför han inte kontaktar mig? Kommer han sakna mig?
Kram

Svar: Han är på väg bort nu...och det är som det ska vara.. ta du också tag i ditt liv och gå framåt.. kram
Esmaralda

13 Dahlia:

skriven

Vad har den kunniga mannen fått för bild utav mig?
Finns det något jag kan ändra?

14 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han tänka till och ångra hur han bettet sig mot mig? Kommer han fortsätta i den här stilen eller kommer han visa mer intresse? Vänlighet?
Kram

15 Jess:

skriven

Nämen vad söt! Älskar katter, bästa djuret!

Jag undrar bara om det överhuvudtaget är någon idé att jag försöker kontakta honom?

Tack Esmaralda!

Svar: Jag tror nästan att du behöver göra det.. för att göra klart... kram
Esmaralda

16 FrökenT:

skriven

Hej

Åh vilken härlig bild! Älskar katter. Min katt som jag frågat en del om här på bloggen ligger inlagd för tillfället, han har artros och kvalster allergin men verkar ok med mediciner, dock blev han jätte sjuk igår natt och ligger inlagd sen igår och troligtvis hela helgen. Visade sig vara bukspottskörtel inflammation 😔
Om det går över och blir bra, då får han en chans att komma hem och fortsätta artros medicin eftersom han ändå var ok med den. Dock är det svårt med djur då de inte inte pratar men jag upplevde honom som ok med medicinen. Men om det blir sämre nu när han är inlagd blir set troligtvis dags att säga adjö, han ska inte lida. Kärleken är inte självisk och jag måste låta honom vandra vidare i sånt fall. Han är bara fyra år min lilla blåögda missefluff.... men en smula tillfredställande att läsa att kattsjälar kan besöka en ❤️

Es, ser du mannen i mitt liv närma sig?

Kram

17 Han:

skriven

Hej Esmaralda.
Han säger att han inte vill vara med mig nu men kanske finns det hopp i framtiden . Han säger att han har känslor. Kommer han ändra sig och vilja vara med mig?
Kram

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda! Min situation känns alldeles ohållbar, har så ont varje dag. Ser du någon förändring? Något som sker som förändrar situationen? Kramar

19 FrökenT:

skriven

Hej

Åh vilken härlig bild! Älskar katter. Min katt som jag frågat en del om här på bloggen ligger inlagd för tillfället, han har artros och kvalster allergin men verkar ok med mediciner, dock blev han jätte sjuk igår natt och ligger inlagd sen igår och troligtvis hela helgen. Visade sig vara bukspottskörtel inflammation 😔
Om det går över och blir bra, då får han en chans att komma hem och fortsätta artros medicin eftersom han ändå var ok med den. Dock är det svårt med djur då de inte inte pratar men jag upplevde honom som ok med medicinen. Men om det blir sämre nu när han är inlagd blir set troligtvis dags att säga adjö, han ska inte lida. Kärleken är inte självisk och jag måste låta honom vandra vidare i sånt fall. Han är bara fyra år min lilla blåögda missefluff.... men en smula tillfredställande att läsa att kattsjälar kan besöka en ❤️

Es, ser du mannen i mitt liv närma sig?

Kram

20 G.H:

skriven

Så cool katt!!:)

Esmaralda, tror du de kommer gå bra att börja på nytt jobb i Augusti? Kommer jag trivas?
Kommer maken och sonen reda sig hemma utan mig 😬😬?

Kram!!

21 FrökenT:

skriven

Hej

Åh vilken härlig bild! Älskar katter. Min katt som jag frågat en del om här på bloggen ligger inlagd för tillfället, han har artros och kvalster allergin men verkar ok med mediciner, dock blev han jätte sjuk igår natt och ligger inlagd sen igår och troligtvis hela helgen. Visade sig vara bukspottskörtel inflammation 😔
Om det går över och blir bra, då får han en chans att komma hem och fortsätta artros medicin eftersom han ändå var ok med den. Dock är det svårt med djur då de inte inte pratar men jag upplevde honom som ok med medicinen. Men om det blir sämre nu när han är inlagd blir set troligtvis dags att säga adjö, han ska inte lida. Kärleken är inte självisk och jag måste låta honom vandra vidare i sånt fall. Han är bara fyra år min lilla blåögda missefluff.... men en smula tillfredställande att läsa att kattsjälar kan besöka en ❤️

Es, ser du mannen i mitt liv närma sig?

Kram

22 Agnes:

skriven

Så söt!

Saknar att ha tid för en kisse...eller hund.
Men i mitt liv så finns det ingen tid för vare sig djur eller människa...tråkigt men sant...

Kram!

Svar: En dag ändras det och du kommer ha tid... djur har det så bra hos dig.. du vet vad de behöver och vad de mår bra av.. kram :)
Esmaralda

23 Boudica:

skriven

Vad kusligt med de gråa! Tur att man själv inte stött på sånna, å förhoppningsvis inte kommer att göra det i fram tiden.

Det med regressionsseanser, är du fortfarande i ett flow? Känner mig sugen på en sån, men var bortrest den tiden!

Här har man ju hunnit med att vara i Italien, kommit hem, och nästan gått hela första veckan på kursen.
Gått betydligt bättre än jag anat, men lite panik när jag märkte vad jag ska behöva kunna, humanbiologi, inte riktigt min grej! Men vi får väl se hur det går ;) För försöka måste jag ju göra!
Lärare med humor, gillar jag, och tycker om hans sätt att redovisa, märks att han är erfaren.

Men undran är, är någon i klassen den väninna som du sett mig möta?
Förlåt för följdfråga, men ser du nån detalj isåfall om vem?

Kram!

Svar: Du är välkommen för regressionsseans... men vänta gärna en vecka eller två.. kön är lång just nu ! Kursen kommer du klara bra.. du har vad som krävs även om det kan kännas tung emellanåt.. kram
Esmaralda

24 Jo:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag förvänta mig någon reaktion när jag säger att jag träffar någon? Kommer han att känna något?
Kram

25 Anna.L:

skriven

Reser till Danmark imorgon, ser du några varningar i samband med detta? Känner mig orolig, kommer set gå bra för oss. Kram!

Svar: Allt kommer gå fint.. kram
Esmaralda

26 Lotta:

skriven

En sån liten going skulle man ju vilja ha hemma. Vi hade en altankatt förra sommaren, men hon har övergett oss för någon mysigare utemöbel verkar det som ;)

Undrar sa flundran...jag är nyfiken på hur mitt ex reagerar den dagen (som jag hoppas är riktigt snart) jag träffar en ny man och det verkligen blir något på riktigt.

Kram Lotta

27 Sus:

skriven

Hej
Misse mys.....
Blir bara så trött....
Kommer det att hända något snart eller tar de flera år?
Ser du mig bo ihop med någon?
Love sus

Svar: Ja, det gör jag... en dag kommer det att skrälla till ordentligt och du möter den som känns så rätt och som ÄR rätt också.. kram
Esmaralda

28 Maria:

skriven

Så himla söt! Djur är fantastiska! :)
Jag och sambon ska separera och det betyder även att hans katt och jag kommer separera.. hur tusan kan jag säga till denna lilla fantastiska varelse som lärt mig så mycket om kärlek att jag egentligen inte vill lämna henne men jag är så illa tvungen?
Tack så hemskt mycket för seansen per mail som jag fick av dig för ett litet tag sedan. Gett mycket hopp! Kram!

Svar: Katten känner din kärlek... och kommer att sakna dig.. den saken är klar.. men ni tar er vidare båda två...kram
Esmaralda

29 Alie:

skriven

Men åhhh så söt! 😍

Funderar på en sak du tog upp i min seans ( som gjordes för ca 4 månader sen) du skrev då att jag kommer att göra ett viktigt val, och att det vaket ska jag tänka igenom noga för det har med framtiden att göra ( om jag tolkade det rätt)
Handlar detta val om jobbet? Fick en ny tjänst nyligen och tackat ja till denna. Detta val känns rätt och hoppas att fet verklige kommer att bli bra.
Tacksam för svar!
Kram

Svar: Ja det kan ha varit detta val jag menade o det känns så rätt att du tackade ja.. kram
Esmaralda

30 Vännen:

skriven

Hej!
Kan du inte skriva nästa gång om livet efter detta för våra älskade husdjur?
Vad som händer, om dom är med oss, föds dom på nytt?

Min väninna och jag kom ifrån varandra under ett års tid och nu har hon en ny vän son är 20 år yngre.
Trodde vi skulle börja umgås igen men den nya vännen är tydligen viktigare.
Unnar henne allt gott men undrar ändå om hon kommer att vilja umgås igen till slut?

Kram!

Svar: Jättebra tips.. det ska jag göra !! Du och din vän kommer att träffas men det blir inte samma umgänge som det varit... det kommer en ny vän för dig istället som du kommer att trivas riktigt bra med.. kram
Esmaralda

31 Tingeling :

skriven

Så sorgligt att han inte lever längre. Väldigt gulligt att han är en själ som fortfarande finns kvar dock! 😊

Jag vill ju gärna ha katt sen. Tänkte på mina gamla katter igår jag haft och fick så dåligt samvete. Hade det varit idag så hade jag behållt alla tre katter. Eller kanske inte han som är hos pappa för dem passar verkligen ihop. ☺
Men gjort är gjort och ibland vet man inte vad man gör, när man mår dåligt. Idag, när jag mår bra, kan jag inte förstå. Idag ångrar jag mig.

Väldigt gullig och cool katt. Du måste visa bild på kattungarna sen också 😊😉

Kram!

Svar: Det händer oss alla att vi gör val som i efterhand inte känns helt ok och det måste man sluta frid med !! Det är mänskligt. Japp.. kommer foto på kattungarna.. kram :)
Esmaralda

32 Smiley:):

skriven

Nämen såå söt katt<3vila i frid fina Totte<3

undrar om du ser mig med en kärlek i sommar eller kommer jag vara singel länge?
kram:)

33 <3:

skriven

Cool katt 🐱
Är min känsla rätt att Jon vill mer än vänskap ?
Kram
💗💗💗

Svar: Ja så känns det allt.. kram
Esmaralda

34 Cactus:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han tycka att hon bestämer över honom eller är dominant? Verkar det bli ett långvarigt seriöst förhållande dem emellan?
Kram

35 Tårtan:

skriven

Hej!

Pannkakstårtan på bilden ser verkligen god ut. Kan du skriva ner receptet??

Kram

Svar: Jag ska kolla med dottern... kram :)
Esmaralda

36 Life:

skriven

Hej es, ser du någon kärlek för mig om ja, är det inom snar framtid?

37 CA:

skriven

Hej
Har ätit ravioli på kastanj något av det godaste jag smakat, portionen var lite i minsta laget, så gott var det. Sen madcarponemousse med choklad, urgott.
Är inte så social vet inte vem jag ska prata med? Det har inte kommit många att prata med i min väg, men det kanske kommer.
Kram

38 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Är medbjuden på en grillkväll i morgon. Ska bli så trevligt. Känner inte sällskapet så jätte bra. Vad ser du om det? Blir det bra med det sällskapet och "passar" jag där med dem?
Kram

39 N:

skriven

Hej Esmaralda.
"Dejten" jag har nu verkar det vara en flört innan riktiga kärleken kommer? Mannen du sett för mig är det någon annan som är påväg?
Eller kam det vara mannen jag träffar nu?
Kram

40 F:

skriven



Undrar om du ser mig föda fler barn och flytta till hus kram

41 Lilly :

skriven

Hej esmeralda undrar så hur länge till vi måste jobba som vi gör nu....och kommer det vara värt det i slut ändan kram

42 Killen:

skriven

Hej Esmaralda.
Gör jag rätt i som försöker att gå vidare? Men kan jag räkna med någon reaktion från honom?
Kram

43 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag måste få fråga, skulle kille. Jag dejtar nu P kunna vara rätt för mig?
Kram

44 Lilly:

skriven


Hej esmeralda undrar så hur länge till vi måste jobba som vi gör nu....och kommer det vara värt det i slut ändan kram

Svar: Det kanske inte ger så stor vinst som ni hoppas.. men det är viktigt att ni försöker fullt ut.. kram
Esmaralda

45 Jessica:

skriven

Es,
Hur starka är hans känslor för mig?
Blir det han och jag?
Kan du berätta allt du ser om hans känslor för mig?
Kram :)

46 Solrosen:

skriven

Hej Es

Hur ser min sommar ut att bli?
kram

47 Hanna:

skriven

Hej igen.
Gör ett nytt försök med samma frågeställning som sist och hoppas på bättre tur med svar denna gång.

Kan du se något ang. vår lånesituation hos banken? Vi har tidigare haft bakslag där. Och när bör vi i så fall ta kontakt med dem?

48 Lilly:

skriven

Tack för ditt svar esmeralda...då kämpar vi onödan eller??

För vi kämpar för att pengarna går till ett annat projekt..förhoppningen är att det andra projektet ska bli lyckat så vi inte ska behöva jobba mer som vi gör nu...ser du det bli så...skulle uppskatta svar kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: