NU KAN DU BESTÄLLA DIN TALISMAN !!

 
 
 
Ja, då går startskottet !!
Från och med nu kan du beställa din talisman !!
 
De har blivit blankade... neutrala... och fått sin första grundbehandling
Och nu väntar de bara på att  laddas  efter sin nya ägares önskningar !
 
 
 
Du kan beställa en talisman åt dig själv.... till någon du känner.. eller allmänt till ditt hus !!
 
Kostnaden för en laddad talisman är 500 kronor.
 
Så här betalar du:
 

Kostnaden är 500  kronor och den sätter du in på mitt plusgirokonto:

1354552-0  till  Framtid & Rågivning/WIDA

  Om du sätter in pengar från utlandet:

IBAN: SE89  9500 0099 6041 1354 5520

BIC kod(swift) : NDEASESS

 

………………………………

 

Eller så swishar du 500 kr till: 123 597 9752

.....................................

 
När du betalat mailar du mig med följande information:
 
1. Tala om vilket namn du angett på din inbetalning
 
2  Tala om ifall talismanen ska vara till dig själv, till någon annan eller till huset
 
3  Skriv   max tre olika "önskningar" - vad du vill uppnå med din talisman och hur den kan hjälpa dig
 
4. SKRIV NER DIN POSTADRESS !!
 
MAILA TILL: [email protected]
-------------------
 
Så fort jag får ditt mail med komplett information kommer jag att börja arbeta med din talisman. Räkna med att det kan ta ett par dagar innan jag postar den... för behandlingen ska gå  igenom flera olika stadier först.
-----------------------------------------
 
Kommer din talisman att ge dig det du vill ha ?
 
Talismaner är känsliga.. och lever ibland sitt eget liv. Önskar du något som går ut på att skada någon annan eller du har önskemål som skulle kunna skada dig själv.. då kan du inte räkna med att talismanen går dina ärenden
 
Ibland hjälper  den direkt du får den i handen... ibland avvaktar den och väntar på rätt tillfälle och går all in.. ibland hjälper den då och då i det lilla.... och exakt hur din talisman kommer att verka kan jag inte säga.
 
Bär den nära dig
Beställer du en talisman till huset då ska du lägga den så djupt i huset som du kan.
 
En talisman kan verka en kort tid - och den kan verka lång tid.
Det varierar från gång till gång.
 
I få fall så verkar talismanen inte alls... och jag vet inte varför,  men jag vet att den
ALDRIG gör  så att någonting blir  sämre.
 
DEN KAN BARA GÖRA GOTT !!
 
-------------------------
 
Antalet är  begränsat så det är först till kvarn som gäller
När det lilla lagret tar slut så kommer det att dröja ganska länge innan jag tar mig  an  en ny kull.
 
.........................
 
 
Sen förstår ni, har jag ett LITET antal pendlar  som min afrikanska väninna... häxan i Paris.. preparerat.
Det finns bara några... och även här är det först till kvarn som gäller. Det är MYCKET tveksamt om detta erbjudande någonsin återkommer. Det beror på väninnan !
 
Pendeln ställer du frågor till
Du ställer ja eller nej frågor.
 
Du får pröva dig fram med frågor som  du redan vet svaret på - och på så sätt lär du dig hur just din pendel svarar när det är nej och när det  är ja.
 
När din pendel kommer är den renad och klar - och programmerad att vara dig till hjälp
 
Vad du själv MÅSTE göra.. direkt du får den... är att  ha den nära om natten  de första dygnen innan du börjar ställa frågor... gärna under kudden eller madrassen.
 
En pendel, färdigbehandlad och klar kostar 1000 kr.
 
Du betalar precis som ovan
 
MEN INNAN DU BETALAR  PENDELN SÅ  VAR SNÄLL  OCH MAILA MIG... och jag svarar med mail och ger dig klartecken om det finns någon pendel kvar.. och den reserverar jagi så fall  tills  du betalat.
 
 
1 Jossan :

skriven

God morgon!

Såja då var denna semestern slut! Det har varit upp och ner men rätt skönt.

Jag hade verkligen velat ha en talisman men jag har inte råd med det ;( tyvärr.. kommer inte få någon lön nästa månad pga Ahh jah är tjänstledig...

Jag är jätte orolig för min pappa. I vintras blev han hotad av en elev och har sen dess inte mått bra. Eleven blev avstängd men kommer tillbaka till höst för att läsa det han missat.. Han söker nya jobb. Kommer han få nytt jobb snart så han kan må bra igen? Jag är rädd när han inte mår bra...

Nu tror jag min resefeber börjar kicka in...
Kram

Svar: Det kommer lösa sig för din pappa... kram
Esmaralda

2 Drutten :

skriven

Härligt Ez,! Är intresserad av en Talisman. Kram Drutten

Svar: Ja, då är du välkommen att maila mig... kram
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Wow, pendeln låter intressant. Och talismanen också, för dom har man hört så mycket bra om om här på bloggen! Tror bestämt det blir många fler härliga berättelser direkt ur livet nu då en ny kull talismaner flyger ut :).

Jag trodde faktiskt inte på dig härom dagen när du skrev om plaskassarna Es, men nog tycks det stämma hos. I en butik stod det att det tar 400 år för en plastkasse att förmultna, men jag tog en ändå ;). Varför övergår man inte till enbart papperskassar och kassar som förmultnar då? Hallåå?? Antagligen för att man har ett helt brg av upptryckta plaskassar... Mina plastkassar blir till skräppåsar till sist, före det kan dom användas till annat.

Äntligen har jag fått tid beställt åt bilen för service, sisådär två veckor har jag på mig o sen ska bilen vara besiktad, mao inga bråttom alls ;). Undrar då om du ser nåt kring den döda tingesten, bilen, om det blir stora reparationer, eller kan jag klara mig med mindre sådana i år? Genom besiktiningen måste den ju gå, alla dom "punkterna" ska gås igenom under servicen. Klarar mig så bra utan överraskningar nu...

Solen skiner o himlen är blå, dags att till jobbet gå :).
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja, man kan flyga till månen men inte tillverka förmultningsbara kassar i slutstarkt material... som nån slags låtsasplast !! Kram :)
Esmaralda

4 Cj:

skriven

Härligt!! Nu hoppas vi att få höra många härliga talisman upplevelser👍.
Kommer även jag att få skriva om min? Kommer sommaren med något i kärlekens väg? Kram

5 Zuzeee:

skriven

Hej

Kommer resan i sommar gå bra?

Kram

Svar: Jadå det ser ut att gå fint.. kram
Esmaralda

6 MollyD:

skriven

Gidmorgon E

Yrvaken och det första jag gör är att beställa och maila till dig, denna gången vill jag inte missa tillfället. Längtar efter tills jag kan ha min talisman nära hjärtat.
Kram

Svar: Ja, den här gången missar du ingenting & din talisman kommer...så fort den är laddad och redo... kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es ser det ut som han kommer förverkliga restaurang planerna utomlands?
Är det ngt lurigt med K som vill hyra ut ?
Kram

8 Jennifer:

skriven

Kära Esmaralda! Spännande med nya talismaner och pendlar!

Jag känner mig lite osäker på arbetsplatsen, både när det gäller mina arbetsuppgifter som är otroligt krävande, men också mina kollegor. Ibland sköljer det över mig en stark känsla av att jag inte passar in och aldrig kommer att passa in? Att det aldrig kommer sig naturligt utan att jag jämt måste kämpa, varje dag. Ändå försvinner inte känslan. Vad beror den på? Ser du det? Kram

Svar: Jag tror mer att det handlar om ditt eget tänk.. för jag kan inte se att dina arbetskamrater ogillar dig.... och jobbet ÄR krävande men du klarar det bra.... egentligen vill du arbeta med ngt annat och detta påverkar hur du känner på arbetsplatsen.. kram
Esmaralda

9 Karin:

skriven

Hej

Ser du något kring vår förlovning och bröllop ?

När var hur :)

Kram o tack

10 NL:

skriven

Hej Esmaralda.
Den där pendeln är jag bra sugen på.
När jag skriver till honom ser det ut som om han slår dövörat till eller tar han till sig mig det jag skriver? Berör jag honom och finns känslorna?
Kram

Svar: Du önskar nog att du berört mer...kram
Esmaralda

11 Linda:

skriven

ÄNTLIGEN !!!

12 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om något nytt inom arbete kommer till hösten som känns mer stabilt? Jag tycker där jag är nu är alldeles för osäkert. De verkar inte nöjda med mig?
Kram

Svar: Du kommer ta dig vidare mot annat jobb och det ser ut att bli bra för dig.. men jag tror inte man är missnöjd med dig.. kram
Esmaralda

13 Makaon:

skriven

Beställt till min dotter som behöver en just nu.
Blir spännande att se om den funkar.
Önskar er alla en fin dag.
Kommer vi iväg på några turer i sommar?

14 AL:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar känslor finnas för den andra kvinnan? Är de mer lockande än till mig?
Kram

15 Chatrine:

skriven

Hejsan, jag har betalat och mejlat och hoppas att allt är i sin ordning. Åhh, så spännande det ska bli.

Skickar med en fråga också: Ska jag vara uppmärksam på något särskilt nu i sommar?

Kram Chatrine

Svar: Nu bör du ha fått svar av mig på mailen.. var uppmärksam på en blond kvinna i 50 års åldern.. hon är inte riktigt den hon utger sig för att vara.. kram :)
Esmaralda

16 Michaela:

skriven

Grattis ni som får er talisman och vad häftigt med pendeln! Tyvärr har jag inte råd annars hade jag köpt.

Jag har hållit min talisman i handen sedan jag kom hem från operationen i hopp om styrka och beskydd. Har ont i magen där de varit inne med titthål och höger ljumske och en bit ner på låret så har jag nedsatt känsel sk"tandläkarbedövningskänsla". Hoppas inte att det är bestående bara och att läkningen går bra utan några komplikationer! Ber till högre makter att det är slut med alla operationer och elände med hälsan för nu räcker det! Jag vill få bra igen och börja leva mitt liv. Just nu känns det väldigt långt bort :/ Kram från ett soligt Sthlm men en mörbultad Michaela

Svar: Din talisman hjälper dig.. lite smått hela tiden.. och du kommer läka fint och snart är det över med ohälsan.. kram :)
Esmaralda

17 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda börjar det lösa sig med skulden tror du han har till mig hos fogden ? Äntligen fått löneutmätning men skatteskulderna går först. Skulden till mig är uppe i över en miljo.
Är så ledsen för det som hänt och kommer få ångra mig för livet.

18 J:

skriven

Tjoho!! Nu ska det beställas.. hur kommer min sommar att bli? Fullt med aktiviteter är inbokat .. men hur blir det med flirten? Kram

Svar: Ja, den kan dyka upp... så ha antennerna ute.. kram
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon ES

Härligt för alla talismanköpare , spännande för oss bloggläsare...fler härliga historier att läsa...

Kram Anki med flock

20 Filippa:

skriven

Hej kommer jag bli bra i min näsa eller måste jag söka hjälp?

Går resan till Uppsala bra för min bästa kollegas barn o deras mormor?

Kram

Svar: Sök hjälp så vet du snabbt hur det är fatt... resan till Uppsala ser ut att gå fint.. kram :)
Esmaralda

21 Mim:

skriven

Hej!

jag har inte råd att köpa något men en pendel har jag funderat på att köpa länge.

Jag har sökt på en lägenhet men tror inte att jag får den eftersom det är stor bostadbrist.
Hoppas bara att jag får jobb till hösten. Finns det någon chans till jobb tror du???

kram

Svar: Ja chansen till jobb tror jag är god.. kram
Esmaralda

22 Mariao:

skriven

God morgon!
Kul med nya talismaner, jag köpte en sist osäker dock om den verkar......

Vad har din väninna gjort med pendlarna?

Har en egen hemmagjord, har använt den tidigare. Då gav den mig korrekt svar i vissa frågor och vissa var nog mer tveksamt om det var korrekt:)

Vad är din erfarenhet med pendlar? Fungerar det tror du?

Ha en fin dag!
Maria


Svar: Ja, vad har hon gjort med pendlarna ? Hon är av den sorten som knappt berättar alls men hennes krafter är stora, ingen tvekan om den saken. När det gäller pendlar så tar jag det dock själv med en nypa salt, men man vet aldrig... kram :)
Esmaralda

23 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Nu sitter jag på flygplatsen på väg hem. Jag har resfeber.

Men resan har varit mycket lyckad. Jag har hälsat på mina släktingar och Hedwig och varit på kaninsammankomst. Hedwig och jag kommer nog skriva en gästblogg när jag kommer hem.

Kram ThereseC

Svar: Vad roligt !! Ha nu en bra hemresa och jag ser fram emot er gästblogg... kram :)
Esmaralda

24 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
För några dagar sedan frågade jag om jag någonsin skulle komma iväg till Fiji som var en av mina drömresor och det sa du att det skulle jag. Du sa även att det kanske var närmare än jag trodde. Nu undrar jag bara två saker och hoppas få svar på dessa två frågor:
1. Kommer jag komma dit inom fem år eller dröjer de lite längre till?
2. Komma jag åka enbart till Fiji eller slå ihop den resan med en annan resa som ligger i närheten så det blir två resor på en resa?
Tusen tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Det ser ut som om resan slås ihop.. och det blir inte enbart Fiji... och det kan dröja runt 5 år.. troligtvis tidigare.. innan du åker.. kram
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Ja där gick startskottet..många som får sina förväntade talismaner..:)..och jag har ju förstått att det tar mycket energi av dig.
Min gamla talisman är lite lustig..härom dagen fick den ett ryck igen..och pirrade och hade sig i min han..som i början när jag fick den..den lever sitt eget liv!

Jag har en fråga angående min yngsta dotter,som är så slut..på sitt jobb..många inskolningar samtidigt och ett barn som behöver så mycket extra. Kan du se någon lättnad och hjälp till henne? Jag är lite rädd att hon inte orkar snart..
Hon har även funderat att byta jobb..

Kram :)

Svar: Ja det är just det som är det fantastiska med talismanerna.. de känner själva in när det är dags att hjälpa !! Din dotter måste försöka förhålla sig till jobbet... och inse var hennes gränser går .. och på fritiden är det viktigt att hon hämtar energi... känns det för mycket är det bättre hon söker sig vidare.. kram
Esmaralda

26 Mariah:

skriven

Jag vill ha bättre energi på jobb. Kan jag ha en talisman där på mitt kontor ? Jag har redan en personlig och den ger mig så oerhört mycket. Kramar.

Svar: Ja, visst kan du ha en talisman på jobb... en mycket känd och speciell person har det redan... du kanske skulle bli riktigt förvånad om du visste vem... men jag iakttar absolut tystnadsplikt :) Kram
Esmaralda

27 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag har just betalt in och gjort en beställning på en Talisman och det pirrade till i hela kroppen när jag skickade iväg mailet. Bra eller dåligt, det är frågan?!
Det ska bli så spännande att få ta emot en laddad, jag känner mig superladdad.

Kram Skrållann

Svar: Det är ett gott tecken... och jag tror du upplever det ganska starkt när du öppnar kuvertet och talismanens krafter strålar mot dig... kram :)
Esmaralda

28 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han har funderat över om jag ska följa med i helgen? Har han kommit fram till något?
Kram

29 Fia:

skriven

Min gamla talisman som är ett smycke gjorde en stor insats som faktiskt räddade mig i en svår situation och det verkar som om kraften sedan gick ur den lite och det förstår jag så väl. Min sons talisman som han fick förra gången det var en ny kull, den verkar hela tiden lite smått och gör skillnad för honom. Han är gladare och har fått två vänner som han har roligt tillsammans med och det är guld värt. Kramar och tack för dessa underbara talismaner som gör sådan skillnad. Nu vill jag beställa en att ha i hemmet också. Kan detta ta kraften från de talismaner som redan finns ?

Svar: Nej, en talisman i hemmet tar inte någon kraft ur personliga talismaner. De kommer att fungera som innan.. kanske till och med att de blir lite stärkta. Kram :)
Esmaralda

30 Rädd :

skriven

Hej E!

Ser du om jag får anledning att fira inom en snar framtid?

Kram och kärlek

31 A fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar känslor finnas för den andra kvinnan? Är de mer lockande än till mig?
Kram

32 Fråga :

skriven

Hej Esmaralda.
Min stora kärlek kan jag möta han på krogen?eller uteservering?
Kram

33 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda <3

34 Erika:

skriven

Min talisman som jag beställde förra gången är fantastisk. Och det finns fortfarande kraft kvar i den.

Svar: Härligt :) kram
Esmaralda

35 Louise:

skriven

Jag är i alla fall tryggare med min talisman nu och hon är alltid med mig. Jag bytte till en annan kedja och nu sitter talismanen som hon ska. Nu tycker jag efter jag slappnat av att hon ska hjälpa lite...men kanske hon samlar sig till något stort :-).


Igår fick vi beslutet att maken kommer få CSN fy vilken sten som föll från mitt bröst. Shit.
Ingen mer socialen ever hoppas jag.
Jag hoppas talismanen gör ett ryck för mig nu när jag snart kommer få besked om jag får jobbet eller inte. varför ska väntan vara så himla jobbig. Vill inte riktigt pusha på honom heller igen men jag har snart väntat i två veckor och det hade varit trevligt att få skriva ett kontrakt eller ta kontakt med min lärare och min VFUförskola för att planera in nästa praktikperiod.
Men jag hoppas ju fortfarande på jobbet så...
och det behövs för ekonomin.

Får jag positiva nyheter denna veckan?
I hope so.

Tacksam för svar.
massor av kramar

Svar: Skönt att det löste sig till sist med CSN. Nu ska bara resten också falla på plats och det kommer det att göra. Dock tror jag knappt att det sker denna veckan.. men chansen finns.. kram :)
Esmaralda

36 Pytte:

skriven

Jag tappade min talisman hemma hos grannen och hon kom tillbaka med den till mig och gav mig på samma gång en dussin av sina kaffekoppar som jag alltid beundrat hos henne hon sade att eftersom jag alltid sagt att jag älskar dom så ville hon ge mig dom. Tack talismanen.

37 Pia1:

skriven

Ååå, spännande 😍 Jag har en helt vanlig pendel och pendlar också med vad som finns till hands. Men den svarar bara vad jag vill höra. Vad gör jag för fel tro? Kram 💖

Svar: Du kan behöva rena och nollställa den.. kram :)
Esmaralda

38 Jessica:

skriven

Es,
.
Kan du se något kring vad som kommer hända mellan han och mig?
Kan du berätta allt du ser kring hans känslor för mig?
Kommer det inte bli han och jag?

Kram på dig

39 Fatima:

skriven



Hej esmeralda jag fick en tarot läggning Där varnade hon något om hemmet...kan du se något om detta

40 Bloggabstinens:

skriven

Jisses Amalia, jag sov till halv elva idag.. tonårstider när man annars föredrar sju-snåret 😉

Lyckas alltid skicka iväg min fråga för sent, så jag testar igen. Jag undrar om mannen i täckjacka kan vara ett kortvarigt förhållande eller ngt bestående?

Hoppas talismanerna går till bäst behövande.
Kram!

41 G:

skriven

Hej!

Kan man månne kontakat henne i Paris direkt eller hur fungerar det?

Kram

Svar: Jag har nog berättat det innan men hon tar inte emot några nya kunder alls... hon har väldigt prominenta kunder som betalar henne skyhöga arvoden bla för svart magi... så hon kan leva gott i sitt lilla slott tillsammans med sitt harmen :) En mycket speciell kvinna.. men den mest mediala jag någonsin träffat....oerhört skicklig! Kram :)
Esmaralda

42 fw:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad kul att du fått in nya talismaner, som jag har längtat! Börjar dock fundera på om jag inte ska köpa en till min mamma istället för mig själv. Vi båda skulle egentligen behöva en varsinn men det är mycket roligare att köpa gåva till någon annan än sig själv.

Jag undrar om du ser ifall banken kommer att kunna hjälpa oss med att ta lån för lägenheten? Det börjar bli dags att det blir positiva besked snart som du har spått Esmaralda. Detta är våran sista chans! Kommer banken bevilja och hjälpa oss? Kram

Svar: Ja det finns en chans hos banken... kram :)
Esmaralda

43 <3:

skriven

Hej älskade Es talismaner låter spännande och mystiskt.Ska fundera på en.
Betyder det något speciellt när sju fjärilar sätter sig på armen. Var en fin upplevelse kände mig lugn efteråt. Ser du någon förälskelse för mig runt sensommaren med rätt person ?
Kram

Svar: En hälsning från andevärlden, laddad med kärlek.. kram :)
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Pytte (36) tycker det var fint av din granne :)

Kram :)

45 Jolle:

skriven

Min kropp har verkligen ballat ur... vet inte vad som händer... har blödigt en hel del och magsmärtor. Läkarna hittar inget fel, tror att en ev graviditet skulle kunna vara svaret..min son klappade mig konstigt nog på magen idag o sa att hans lillasyster kommer bli storasyster snart..men testerna säger nej. Känns hopplöst. Vet inte vad jag ska göra... Ser du kanske någon förklaring?

46 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ...
jag har beställt talismanen ... och swishat iväg pengarna ...
Nu ska jag bara skriva ett mail till dig ...

Köpte räkor i går för att äta räksmörgås till kvällen men hade så ont i min mage att jag inte kunde äta .. men nu ska det bli the och räkmacka .. (om det finns några räkor kvar) lilla Saga har just spanat in dem ...mmmm mjao ...

jagvill bar njuta av sommaren och dela med mig av värme och kärlek..

om några veckor åker jag till YSTAD ... har beställt sol och värme och glädje ... ska spendera en hel vecka med mitt barnbarn ... och sonen och hans familj ... mysigt ...

nu hoppas jag att solen lyser på dig ... att glädjen finns i hjärtat och att MG är glad .. här lyser solen och EllaBella är på topphumör.. stor kram ... <3



Svar: Jag tror du får en bra Ystadvecka.. Ystad är vackert om sommaren... och MG är just nu inte så glad.. han har fått i sig något olämplig igen och är lite magsjuk.. och då blir han ju bara så ynklig.. kram :)
Esmaralda

47 Hej:

skriven

Vad kul med nya Talismaner. Hade verkligen velat beställa ett par stycken men det får vänta tills nästa tillfälle. Jag får skriva ett brev till mina andliga vägledare och be om hjälp och råd istället det brukar hjälpa.

48 Sus:

skriven

Hej
Den jag har får nog börja jobba lite😀......
Kul att flera får ta del.....
samma fråga som mal här....
Ser du någon förändring ?
Love sus

Svar: Ja och samma svar :) Ska det bli en förändring så måste du skapa den själv genom attgöra nya val.. kram :)
Esmaralda

49 Villkorslös vänskap:

skriven

Hej. Snart är studietiden över och jag har börjat få separationsångest kring min nära vän L som är en sådan trygghet för mig. Ser det ut som vi söker oss till nya platser relativt nära varandra? Vill verkligen värna om den här vänskapen.

Kramen :)

50 F:

skriven

Vilken oturs morgon börjar med att en bil backar in i vår bil, och fronten är förstörd, ser du om det kommer ordna sig

Svar: Usch så trist... det kommer ordna sig via försäkringsbolagen men det är tradigt i alla fall ju.. kram
Esmaralda

51 Cissi:

skriven

Idag är jag ledsen efter fruktansvärt besked :(. Kan du se om det finns någon ljusglimt snart? Kan du se min nästa kärlek?

52 I wonder...:

skriven

Hello!
Mailat dig ang talisman nyss.

Es, börjar det närma sig? Vill ha pussar och kramar


Kram

53 Naeano:

skriven

Åhh.. Vilka erbjudande! Inte dåligt.. Jag är väldigt intresserad av att köpa en personlig talisman men har tyvärr inte råd men någon gång så.. Kanske redan vid nästa kull.. För det hade varit intressant och spännande att själv vara med om dess magi och hjälp.. Låter lovande om inte annat när andra berättat om sina erfarenheter/upplever :)

Fundering..

Vad är det jag gör fel i min vänskap med D? Är det ens mest mitt fel att vi knappt har någon kontakt i dagsläget? Vet inte vars jag har hon längre och jag får konstiga vibbar, som om något är fel men vad? Är det mig eller hon det handlar om? Tex hennes förväntningar som blir besvikelser och motgång när ett nej uppkommer.. Fastän jag försöker ge förslag på annat som skulle passa bättre.. Vet inte.. Är det här slutet på vår vänskap eller bara något tillfälligt? Vill gärna veta vad jag kan göra annorlunda om ens något? Vad är det bästa jag kan göra både för min, D och vår vänskaps skull? Finns det ens något jag kan göra? Kanske agera mer eller mindre på något? Vad som.. Hade verkligen uppskattat lite råd/vägledning, vad som helst.. kanske något annat än det jag tagit upp? Så många funderingar och tankar och så få svar.. Känns mest rörigt och förvirrade, vill ju gärna att min vänskap med D är bestående men känns väldigt osäkert i dagsläget.. :/

Nåväl, tack på förhand och ha en fortsatt fin dag, njut och må väl 🌺

Svar: Nu blev det lite för många frågor för att jag ska kunna besvara dem här men kort o gott kan jag säga att det känns som om du kämpar i motvind.. du får kanske acceptera att det inte kommer funka och det är inte ditt fel.. kram
Esmaralda

54 Agnes:

skriven

Allvarligt...finns det de som beställer en talisman för att skada någon annan? Eller sig själva?

Hur friskt är det, egentligen.

Då är man nog inne på lite fel banor, anser jag. Det jag lärt mig, är att man ska vara försiktig med vad man önskar o hoppas på att få, för det kan hända att man får det...och detta inte bara menat i positiv bemärkelse...

Om man nu inte gillar någon, så kan man nöja sig med att de förr eller senare får tillbaka på ett eller annat sätt.
och dör, det gör vi alla...oavsett vad andra nu tycker om en.

Visst har jag, som ung, spottat etter över andra människor...men med stigande ålder, så har jag insett, att det där med att lägga energi på andra o svära eder, endast betyder att jag gör den personen viktig i mitt liv...och det är ju inte det som är syftet.

Varför ge någon man inte gillar så stort utrymme i sitt eget liv, som man gör när man funderar på hur göra livet surt för någon?

Därför jag inte slår folk på käften längre...för det drabbar ju mig!
Allvarligt...i min värld så är ingen värd tillräckligt mycket för mig för att jag ska hamna inför domstol.

Om det inte gäller liv o död...är jag hotad, så går jag först!

Kram!


Svar: Ja, du skulle bara veta... det finns folk som önskar ond bråd död på andra och med en hel del blodiga detaljer . Ditt tänk är rätt.. somligt kommer tillbaka med besked och att ge sin tid och energi åt någon man tycker illa om är ju också helt meningslöst.. kram :)
Esmaralda

55 Annelie:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han bestämt sig för att det ska vara vi? Elller har han bestämt sig för att det inte ska vara vi?kommer hans beslut ändras?
Kram

56 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det så att jag följer med?
Kram

Svar: Chansen är stor.. kram
Esmaralda

57 Nyfiken gul:

skriven

Hej Es

Är min blivande rik och snygg:)?
kram

Svar: Ett bra utseende som tilltalar dig .. snuskigt rik är han inte.. men han har stabil och bra ekonomi.. kram
Esmaralda

58 Tisa:

skriven

Idag gör det sådär riktigt ont i magen... igen. Hittar läkaren något avvikande? Du behöver liksom inte säga om det är något allvarligt eller inte, bara om dom kommer att hitta något. Eller har jag bara en dum känslig mage?

Svar: Jag tror de kan få svårt att hitta vad det är.... det verkar som om du har känslig mage och det kan vara svårt att "spåra" men du blir okey igen.. kram
Esmaralda

59 Chatrine:

skriven

Jag tackar så mycket, mailet har kommit fram och jag har tagit till mig iakttagelsen om denna kvinna. Det var bra att varna så kan jag hålla mig undan. Stor kram/ Chatrine

Svar: Kram tillbaka :)
Esmaralda

60 Lilla blå:

skriven

Nu är det nog många som går talisman-tokiga.
Ett efterlängtat inlägg tror jag :) tyvärr får jag hålla i pengarna den här gången..

En fråga passar jag däremot på att ställa till dig, E. Och det handlar om den långa mannen med lite småsnobbig stil. Tillfälligt eller ett bestående kärleksmaterial?

Kram & lycka till med shoppingen till er andra!

Svar: Mer av den tillfälliga sorten.. kram :)
Esmaralda

61 Susanne:

skriven

Hej, det låter underbart med en talisman. Jag undrar om min man någonsin kommer att sluta ljuga o vara ärlig i stället, jag har gett honom så många chanser. Både med ekonomi och med lögner, kanske en sådan här skulle kunna hjälpa oss/mig/honom? Känns som om vi har slutat prata.

Svar: Ja ni går förbi varann.. ni behöver parterapi/familjeterapi... så att ni kan öppna upp och fatta gemensamma beslut om hur ni ska ha det framöver.. kram :)
Esmaralda

62 Jonkan:

skriven

Kommer min bror få jobbet denna gång?
Så rädd att han tappar gnistan snart med alla motgångar...

kram

63 Filippa:

skriven

Hej fick ett jätte läskigt meddelande på Facebook om en person hackar in sig på Facebook sidor.

Hur ser de ut för mig har min Facebook blivit hackad?

Kram

Svar: Nej det har den inte. Jag tror att det just ni florerar en hel del sådana meddelande som är falska. Kram
Esmaralda

64 Lie:

skriven

Hej esmaralda.
Blir det så som jag VILL och tänkt mig?
Kram

65 Klara:

skriven

Hej Ez!

När kommer den rätta, hur ser person ut. Kan du se något om det?

66 Signe:

skriven

Hej!

Så spännande! Finns det pendel kvar vill jag gärna beställa en! Annars gärna en talisman. Inväntar svar innan jag swischar pengar.

Kram

Svar: Det finns både pendel och talisman , i alla fall i skrivande stund och jag lägger undan åt dig.... maila mig snarast om du vill ha... annars går de till någon annan :) Kram
Esmaralda

67 Smöla:

skriven

Är min vän och hennes granne gjorda för varann? Eller är det nåt tillfälligt dom har ihop?

68 Karin:

skriven

Blir det bröllop utomlands som jag drömmer om ?

69 Linda N:

skriven

Min talisman verkar uppskatta kommentarerna på bloggen, det pirrar i hjärttrakten när jag läser i alla fall. Lycka till alla som köper, det är helt magiskt! Vårda den ömt!

Svar: Ja, den känner nog på sig att magi pågår för fullt... kram :)
Esmaralda

70 Bara jag:

skriven

Var på en träff i veckan, en som jag tror duktig person höll i lite meditation o tog upp lite saker om o med oss alla. En sak som berörde mig som gjorde att jag glömt mer vad personen sa att ett av mina barn inte mådde väl och behövde stöd,, jag har ju flera barn , ett av de andra har gått in i väggen. Nu knöt det sig i magen. Finns det något jag kan göra eller nått jag inte skall göra. Skall jag tro på det, Vet varken ut eller in.

71 Själv:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han kontrollerande eller försöke binda upp mig? Skulle vi passa eller bli bra?
Kram

72 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blir rasande ibland, jag blir så arg att jag bara vill skrika. Hur har du klarat av det? Att separera från barnets pappa och när dem ska träffa den "andra" kvinnan.
Jag fattar inte.
Har han bestämt sig för att vara med henne ser det seriöst ut från hans sida?
Kommer hon träffa vår son?
Kram

Svar: Ja, det väcker starka känslor.. och man får tvinga sig att sätta barnets bästa i fokus som inte alltid är ens eget bästa.. och med tiden läker det ut... och man mår väl igen och går vidare i sitt liv... kram
Esmaralda

73 s <3 shima:

skriven

Kära Es!! När kommer jag att veta att jag är gravid vilken månad ska de ske ? Tacksam för svar

74 s <3 shima:

skriven

Kära Es!! När kommer jag att veta att jag är gravid vilken månad ska de ske ? Tacksam för svar

75 Fanny2:

skriven

Fina och spännande pendlar! Hade man haft mer pengar så hade man kanske slagit till... Din väninna är minst sagt intressant med alla dessa hemligheter.

Jag är jättenöjd med min talisman och den följer verkligen med överallt. 💖 Skulle köpa fler till andra om jag kunde.

Kram

Svar: Ja väninnan är hemlig av sig.. och det var ett tag sedan jag träffade henne... skulle faktiskt vara kul med en Parisresa :) Vad roligt att du är nöjd med din talisman.. det känns som om ni två är ett och funkar jättebra samman.. kram
Esmaralda

76 s <3 shima:

skriven



skriven för 43 minuter sedan

Kära Es!! När kommer jag att veta att jag är gravid vilken månad ska de ske ? Tacksam för svar


Svar: Jag ser tyvärr inget svar på din fråga..kram
Esmaralda

77 Jolle:

skriven

Har haft krångel med magen o Mens. Varit hos läkaren två gånger på korttid och dom hittar inget. Dom undrar om jag skulle kunna vara gravid o att jag ska ha koll på det. Mensen kommer fortfarande inte. Graviditets symtomen ökar. Igår klappade min son mig på magen och sa att hans syster snart blir storasyster fast han egentligen inte kan veta. Ser du något? Graviditet, cystan på äggstocken kanske får kroppen att flippa? .... önskar att jag bara kunde veta vad det är...


Har du någon semester i sommar? :)

78 MEE:

skriven

Hej Es

Hur ser den nämaste tiden ut för mig,något speciellt som händer mig som du ser?kram

79 Nyfiken gul:

skriven

Tack snälla för svaret Es:))
krams<3

80 Smöla:

skriven

Träffar jag nån speciell till helgen?

81 Mirre:

skriven

Hej Es, fungerar talismanen lika bra även om man till en början kanske inte tror på dens krafter till 100% och är lite skeptisk? Det är inte alls likt mig att känna såhär halvdant, brukar vara tvärtom.. men känner att jag har tappat gnistan inombords lite. Hoppas dock inte att det ska påverka dens krafter.
Sen undrar jag lite om hur man ska behandla den? Hade varit kul med ett sådant inlägg eller det kanske du skrivit om sedan innan redan.
Kram :)

Svar: Japp.. ett sådant inlägg kommer... bra tips.. tack :) Kram
Esmaralda

82 Smöla:

skriven

Min fd vän Hanna, är hon avundsjuk på mig? Hon tar efter ord och meningar som jag skriver.. Hon blir avis när jag pratar eller gör något med någon kille.. Vad är det med henne?

Svar: Ja , hon önskar nog att hon vore lite mer som du... kram
Esmaralda

83 Lizette:

skriven

Hejsan:)
Hur ser min sommar ut? Händer nått särskilt tro?
Kram

84 Tingeling :

skriven

Åh! Jag är inte hemma. Inte ens i Sverige just nu. Ska se om jag får iväg mail och betalning i morgon!

Har varit ledig från jobbet nu ganska mycket och när jag tänker på att gå tillbaka får jag en lite nervös känsla i magen. Och jag vill inte! Känns som nåt håller på att ske. Har jag rätt angående en kollega? Har lite svårt för henne. Hon är labil på nåt sätt. Säger att hon inte vill ha för mycket jobb pga hennes mående. Sen blir hon irriterad för att man inte frågar henne om hjälp, om man behöver. Och innan jag gick på semester gick hon till samordnaren och var nästan som dem kommit överens om att hon skulle avlasta mig (?) Jag har ju inte ens fått mina nya arbetsuppgifter! Om dem inte tror jag klarar av det får dem väl ta någon annan! Ush gillar inte sånt här. Får kanske ta och sätta ner foten på måndag.

Nu har jag fått förskola till dottern i nya staden vi flyttar till. Kommer bli bra! Ligger nära mitt jobb. Det faller på plats!

Kram!

Svar: Ja, sätt ner foten och ta ett öppet och tydligt snack.. utan att du jagar upp dig.. med både samordnaren och kollegan... härligt att det löste sig bra med förskolan.. kram:)
Esmaralda

85 Fatima :

skriven

Nu har jag beställt två talismsner en till mig o en till mamma o jag hoppas på magi för oss båda kramar❤

Svar: Jag hoppas att talismanerna ska bistå er på allra bästa sätt !! Kram
Esmaralda

86 Ghostwriter:

skriven

Var det min kille som hade sett det där eller den person som det stod?

Kram

87 Smöla:

skriven

Sker det något speciellt till helgen, någon flirt som jag kan ha pusskalas med..haha!

88 Anki:

skriven

Go´kväll Es

Lite nyfiken vart jag på hur man renar och nollställer en pendel ...

Har ju en som svarade bra i början ...men nu verkar den mer eller mindre tokig ..

Kram Anki med flock


Svar: I morgon på bloggen berättar jag hur jag renar talismanerna innan jag börjar ladda den och du kan göra på samma sätt med en pendel.. kram :)
Esmaralda

89 Agnes:

skriven

Tack es för svar!

Min kommentar på det:

Vilka jävla idioter det finns....

Kram!

Svar: Ja, det finns alla sorter minsann.. kram :)
Esmaralda

90 Sus:

skriven

Hej
Tack....
Tänk att jag aldrig kommer till insikt om vilka val det är jag måste göra.....
Love sus

Svar: Kanske att du ska se saker och ting mer hur de är och inte hur de skulle kunna vara... kanske du behöver sätta mer gränser... hitta på lite nytt med dig själv i fokus... kram :)
Esmaralda

91 MK Gbg:

skriven

Härligt med dessa spännande talismaner. Håller tummarna att de hjälper mottagarna.
Esmaralda, kan du se om min dotter kommer att få någon ny bästa vän/vänner snart? Är så ensam och deppad lilla gumman.. Blir sommaren bra för henne?

Kram!

Svar: Jadå hon kommer få vänner.... hon är en sådan go och fin tjej :) kram
Esmaralda

92 Annis:

skriven

Ser du att jag blir gravid snart? Du såg min tidigare graviditet i höstas men som tyvärr slutade i ett missfall så jag vet att du kan din sak ;). Jag börjar även mer och mer vilja ha ett djur. Jag googlar på massa djur varje dag men det är ett stort beslut. Ser du möjligtvis ett djur inom snar framtid? Stor kram

93 Undris:

skriven

Hej Es

Vad har min tillkommande för yrke och intressen?
kram:)

94 Bluesky:

skriven

Finns det någon talisman kvar eller har alla gått åt?

Svar: Det finns lite kvar.. den här gången tog jag hem fler och vill du beställa så maila mig snarast.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: