Sillen ska simma...

 
Till sillen ska det vara snaps... och på den tiden det begav sig så skaffade pappa en dunk  moonshine och smaksatte med  rejäla kvistar av olika  örter.... och sen hällde han hela härligheten i en saftbringare  och det var bara att ta för sig !!
 
Jistanses vilka midsommarfester han bjöd på.. med spelmän och dans och tjo och tjim.. egen midsommarstång.. fest natten lång....... och det hela avslutades med  sillfrukost på morgonen !!
Linieakvavit är annars min favosnaps !!  Några sådana slinker lätt ner till sillen !!
Lite kul är det också att denna norska akvavit passerar ekvatorn  och man kan läsa på etiketten vilket fartyg som den transporterats på !!
 
Whisky gillar jag.. men är lite petig..... det går inte an med  alltför rökig dricka.. även om det anses fint... och min nya favorit är Monkey shoulder
 
Tycket den var dyr när jag handlade den sist i Tyskland... och kollade nyss systemets pris... och det är rena rånet.. 620 spänn !!
I Tyskland betalar jag 315 kr för samma butelj... och  tycker det är i mesta laget !!
 
I morgon åker jag alltså till  Tyskland för att bunkra inför midsommar och  alla sommarens grillfester... Mannabonne Glenn ser fram emot den här resan....och det brukar vara han som bestämmer var vi ska sitta på färjan till Puttgarden.. och så får han lov att gå på restaurang.. i Tyskland är ju hundar välkomna  och förväntas sitta under bordet...vilket MG tycker är konstigt men han finner sig  utan alltör mycket protester...
 
 
Burg är en sån söt liten stad... och dit åker vi alltid på vår shopping...  finns massor av små mysiga restauranger...
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Äntligen får Mannabonne fara ut o resa. Har han säkert väntat på 😉. Hutlösa är priserna här med, men jag håller mig till mindre starka varianter, så jag kan ha överseende med priserna. Undrar just om det blir midsommar nån annanstans än hemma Es?

O mailet jag skickade har jag inte fått nåt svar på!? Vet att jag gjorde bort mig sist, men jag är läraktig o gör inte om samma misstag, jag lovar!!
Kram Skorpan

2 Sus:

skriven

Hej
Härligt med olika varianter .....
Varför krånglar han...
Vad vill han?
Love sus

3 jessica:

skriven

Hej Es,

Kan du se vad exakt han känner för mig?
Liksom kan du berätta allt du ser om hans känslor för mig?
Ser du om det blir han och jag snart?

Kram

4 Helena Ir:

skriven

Ingen större whisky kännare är jag..om jag köper whisky blir det den rätt billiga Famous Grouse..går för ca 279:-för 700 ml.

Tror jag gjort en sill som liknar ditt enkla recept..

Ha en fin resa imorgon..så kul för MG att kunna följa med..han sitter ju så fint på båten med er också..och charmar de andra passagerarna,vill jag minnas.
Var det i Tyskland,där det var en kvinna som ville köpa Mannabonne..eller minns jag fel!? Hur kunde hon tro något sådant :)

Tror du det händer något skoj för mig i sommar? Har inte riktigt fattat att det är sommar..vill ju inte låta den gå över i höst,utan att ha gjort något..

Kram..och puss till MG :)

5 J:

skriven

Härligt att fylla på förrådet lite🍾🍾👌👍!! Blir det något romantiskt under helgen? Kram och ha en härlig tur.

6 <3:

skriven

Så härligt att MG får följa med på resan och att han är pigg nu.
Är Jon intresserad av mig mer än som vän ?
Fin man,vän som ger bra råd. Vill hålla det så. Men tror han vill mer. Han känns för gammal med.
Kram
💗💗💗

7 Fina:

skriven

Hej, ser du en varning kring A? Kan det bli bråk o stridigheter? Kram

8 F :

skriven

Hej esmeralda hur ser det ut framöver med arbete o karriär för min del?

9 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega gå och kolla på studenterna nästa lördag?

Kommer vi umgås privat lite då och då?

Kram

10 gh:

skriven

Hej!
Nu har jag jobbat klart i 9 dagar med nya arbetsuppgifter. Det var kul..vad tycker min manliga chef? Är han nöjd?
Kramar!

11 Utomlands:

skriven

Fina minnen<3

undrar om du ser mig flytta utomlands innan jag blir äldre? kram

12 Jag:

skriven

Jag saknar min dotter 😢 Tror du inom 2 år jag får nöjet att krama om hennes framtida lillebror/lillasyster ? Kram

13 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jätte mysigt ut alltihop!
trevliga planer för eran del.
Es, jag pratade med honom han s något om att det är inte värt att flytta till honom än.
Kommer han och jag att ha ett förhållande? kommer han att satsa på oss? Spelar det någon roll vad jag gör?
Kram

14 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna bli nåt mellan han och jag?
Kram

15 Hedwig:

skriven

Ja, då förstår man att du tar dig dit..Jag åker också till Tyskland ibland (det är inte så långt härifrån) för att handla. Jag handlar mest billig och helt naturlig hudkräm, tvättmedel, kosmetika, solkräm m.fl. Det är mycket billigare än i Holland (och Sverige) och man får bra kvalitet. Titta i sådana butiker som Rossmann, DM markt, Ihr Platz osv.

16 Liverpool:

skriven

Tack Esmaralda
För regressionsseansen, många pusselbitar som hittat sin plats.

Kram :)

17 Linnean 🌸:

skriven

Det var fester som hette duga det...som far din hade! Har aldrig hört talas om den snapsen. Är ingen älskare av snaps...blir ju full på stört!
Ska det var snaps så ska det vara Bäsk! Malört sitter fint till sillen! 🍺
Kul att åka till Tyskland! Burg är väl hur gulligt som helst!? God mat och rara små butiker!
Jag har just fått ett lass från Tyskland så jag kan luta mig tillbaka och dricka när jag har lust! Lät värre än vad det är! 😉
Kul att MG kan följa med, den lille raringen. Allt lugnt med hans nacke, nu?
Ska läsa blogginläggen nu. Har inte hunnit i dag. Ögonen är dock lite trötta. Natti och hoppas ni får en kul shoppingresa!
Kram.../Linnean 🌸


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: