Vad har hänt ?

Caramba.. vad har hänt med sommaren ??

  Det stormar & blåser och emellanåt kommer en skur.. och jag hade fleecejacka  när jag o Mannabonne Glenn tog vår morgonpromenad nyss !!

 

Och ni som bor nära Helsingborg… när måste bara se Hotell Liggaren på Fredriksdalsteatern.. det var väldigt många skratt !! 

Fast Ozzy.. barnbarnet på 7 år hade lite svårt att  hänga med i konversationerna… och viskade ” mormor, vad är en bög för nånting ? ” Vad är en nymfoman?” och så vidare…. men han sa efteråt att det var den bästa teater han sett  i hela sitt liv!!

Picknicken som vi skulle haft innan.. på Fredriksdals gräsmattor… ja, den fick vi ställa in på grund av vädret. Nu blev det bara en liten petflaska whisky att skicka runt o värma oss med , såsom traditionen bjuder.

 

I dag  börjar sonen jobba på fotbollsskolan här i byn & det har han gjort varje sommar sedan han själv gick på sommarfotbollsskolan !!  Vänner som ska bo i gäststugan kommer och går....så roligt... och  nu är det alltså bara vädret som ska rätta in sig i ledet och bli somrigt !!

 

Hur ser era sommarplaner ut ??

 

Kram & kärlek

1 Jossan :

skriven

God morgon!

Glömde skriva igår att det kommit en haj på andra sidan ön på Mallorca. Jag känner faktiskt ett litet obehag över att bada i havet. Jag tycker att havet överlag är ett läskigt ställe eftersom det är djupt och man vet inte vad som döljer sig där!

Igår åkte vi till gamla stan. Det var riktigt usel mat på stället vi åt på! Men så mysigt det var att gå igenom stan. Men såå mycket saker/ aktivitet jag kände där! Jag gick ner för en trappa och kände att där har många trillat ner!

Idag ska vi på vattenland och jag hoppas det blir roligt :) sen har vi 1 dag kvar innan vi ska åka hem till Sverige igen.
Hoppas jag kan åka till Malta nästa år med min nästa kärlek! Jag älskar ju Malta!

Tänk på fredag åker jag till USA!!

Kram

Svar: Ja,, i havet finns alla djur...men det är rätt härligt ändå ! Jag håller med.. Malta är jättefint.. kram :)
Esmaralda

2 Mimi:

skriven

Hej Es!

Här regnar det inte men mulet är det. Uppriktigt sagt så är det mitt favorit väder är ingen soldyrkare.

Blir det något kul för den här sommaren något som bryter den tråkiga gråa vardagen??

Kram

3 Mimi:

skriven

Hej Es!

Här regnar det inte men mulet är det. Uppriktigt sagt så är det mitt favorit väder är ingen soldyrkare.

Blir det något kul för mig den här sommaren något som bryter den tråkiga gråa vardagen??

Kram

Svar: Nej jag är inte heller nån soldyrkare... men det viner lite väl mycket kring öronen.... och ja något kul blir det i sommar.. ta dina steg framåt och gör en bra planering.. kram
Esmaralda

4 EPM:

skriven

Så härligt!
En tradition att kolla på den inspelade föreställningen från Fredriksdalsteatern varje trettonhelg. Men, jag saknar Poppe. Som barn drogs jag till honom och allt han gjorde, vet dock inte varför. Men när han åkte hem så kändes det som om jag förlorat en närstående...

Imorrn åker vi till tosselilla- hoppas vädret blir lite bättre....

J säger att han hela tiden tänker på hur han ska ta upp ämnet, ser du om han kommer hitta det? Kanske hans änglar (eller mina) kan hjälpa...

Kramar från en salt ö i kuling

Svar: Ja ingen kan ju mäta sig med Poppe... traditionen med Fredriksdal började redan när jag var barn.. och att axla Poppes roll är inte lätt för någon... och i flera år har det varit rätt tamt.. inte så mycket skratt men den här gången blev det riktigt bra ! Härligt med Tosselilla.. dit har jag med massor av barn/tonårsklienter ( som terapeut) genom åren... det ser svårt ut för J... frågan är om han kommer loss så som du önskar.. kram :)
Esmaralda

5 Dunegull:

skriven

Vet inte alls vad som händer i sommar, hoppas vi kommer i väg på en sista minuten, tror du det?
Kommer Mammas häst få ett föl? Går det bra?
Kram

Svar: Ja något kommer ni iväg på... kram
Esmaralda

6 C:

skriven

Cykla Sälen-Mora 90 km.
Besöka vänner i Varberg, måla huset, gå på bröllop, cykla på
Åland mm.
Ser du om min soulmate börjar att närma sig? Kan vi mötas under hösten? Eller dröjer det länge till.. kram

Svar: WOW... det var en redig cykeltur !! Din soulmate närmar sig och det KAN bli ett möte i år... dock inget löfte.. kram
Esmaralda

7 Göteborgskan:

skriven

Gott med teater hela tjocka släkten, den sammanhållningen ska ni icke ta för given :)

Sommarplanerna blir en hel massa sommarjobb och lite avbrott för trevligheter, ska b.la utforska ö-världen här med båt! Och lära mig grilla! På tiden..

Sticker in en liten fråga! Förstår inte varför M inte svarar och vill ses, jag vet ju att hon vill. Såhär har det varit i flera år. Varför vill hon inte träffa mig?! Blir såklart ledsen när allt ställs in eller inte svaras på.

Kram, kram

Svar: Det kan kanske vara dags att gå vidare utan henne... låt henne få bollen och vara den som hört av sig.. kram
Esmaralda

8 Hej:

skriven

Här stormar det också. Det är väl det som är nackdelen med att bo nära havet. Men i morgon skulle solen skina.
Blir det något husköp för vår del till nästa sommar?

Svar: Ja det ser ut som om köpet närmar sig.. kram
Esmaralda

9 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Poppes revy var verkligen nåt speciellt, såg det dock aldrig live men visst satt vi hela familjen bänkade framför teven på Trettondagsafton när det var dags :-)

Vet inte riktigt hur sommaren blir. Jobbar först och främst och när det blir semester både vill jag och inte vill åka iväg på den årliga resan. Hade varit skönt att vara ensam och bara vara. Jag hade behövt det men att få övriga att förstå är nåt helt annat...
Regnet vräker ner och hemma har jag tvätt ute på tork, typiskt!!
Ser du nåt kring ev kommande liten dejt, vilken miljö och hur det händer? Hoppas du i alla fall får en skön dag idag och slipper regnet och att internet håller sej i skinnet framför allt. Kram

10 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Poppes revy var verkligen nåt speciellt, såg det dock aldrig live men visst satt vi hela familjen bänkade framför teven på Trettondagsafton när det var dags :-)

Vet inte riktigt hur sommaren blir. Jobbar först och främst och när det blir semester både vill jag och inte vill åka iväg på den årliga resan. Hade varit skönt att vara ensam och bara vara. Jag hade behövt det men att få övriga att förstå är nåt helt annat...
Regnet vräker ner och hemma har jag tvätt ute på tork, typiskt!!
Ser du nåt kring ev kommande liten dejt, vilken miljö och hur det händer? Hoppas du i alla fall får en skön dag idag och slipper regnet och att internet håller sej i skinnet framför allt. Kram

11 Skytten:

skriven

Tycker att det är ett prestationskrav att man ska göra så mycket på sommaren. Att komma till jobbet och kunna berätta att man gjort nåt.Blir anti mot sånt. Att bara vara och inte göra nåt speciellt är viktigt också . Tror du att laddningen i talismanen fungerar fortfarande ? Har inte hänt nåt än,håller tummarna för det.

12 Rebecca:

skriven

Ja det var busväder igår, spöregnade och var klarblått om vartannat :)
I sommar blir det ullared, kanske en vecka hos svärföräldrarna och förhoppningsvis roliga överraskningar.

Hur ser min höst/vinter ut att bli? Kram!

13 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda jag och min son ska åka och hämta mamma i Småland och hälsa på mina syskon och träffa nykomlingen min bror son Tror du det blir en bra resa! 😃Kram

14 Jen:

skriven

Jag ska jobba hela sommaren. Jobbet är okej även om det skulle vara skönt med semester och miljöombyte.

Min pappa tappade minnet igår. Var det mitt fel? Jag vet att han borde undersökas men han blev bara fly förbannad på mig och jag gjorde vad jag kunde vilket gick ut över mig själv och min hälsa. Jag vill inte veta hur det blir för honom, jag är inte självisk eller så men jag bryr mig för mycket om andra och min sjukdom blomma upp igår igen av kvällens bekymmer. Kommer jag att hitta ett inre lugn och min väg i livet. Det känns som att sjukdomar spökar överallt och jag är rädd för många av dem. Jag skulle vilja vara lycklig och ha frid och hälsa så länge jag lever. Är så rädd att inte få inre ro. Nu kanske jag bara flummar och du inte förstår vad jsg menar....

15 H:

skriven

Min sommar...jag kan knappt tänka på det. Min älskade pappa somnade in för 1,5 vecka sen. Sorgen är så tung. Så mycket blev ogjort och osagt. Fruktansvärt. Hur ska man orka? :-( <3

Svar: Stor styrkekram.. jag vet hur hemskt är att mista sin pappa !! Men kanske tröstar det lite att han är frisk och glad och bland de sina som redan gått över.. han är inte bort och försvunnen.. han finns fortfarande även om det är i en annan dimension... han kommer att vaka över dig och titta till dig och en gång i framtiden möts ni igen.. kram
Esmaralda

16 Nettan:

skriven

Jag kommer att göra så lite som möjligt och förhoppningsvis njuta av sol och värme samt ingen stress.


Svar: Bra plan :) kram
Esmaralda

17 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Sommarplaner har jag inga o det är det som är problemet. Jag är så trött o har inget lust med någonting. Här liksom ingen energi, vet att det varit för mycket dom senaste 3 åren med pappas berg o dalbana med sin Bipoläritet o sen tömning av hans hus i samband med försäljning o flytt.

Jag har Fibromyalgi med allt vad det innebär med trötthet o värk. Men nu är det värre än någonsin.
Har fört diskussionen om Antidepressiva med husläkare. Men avstått pga alla biverkningar. Men nu börjar det kännas som jag måste göra något snart. Det går bara nedåt trots meditation o motion.

Vad ska jag göra för att få ork o lust i livet igen?
Livet är inte lätt som ensam anhörig med allt ansvar
till en 87 årig med både Bipoläritet o begynnande Demens.

Kram Barbro

Svar: Du måste lämna över ansvaret för din pappa till någon annan...så att han får den hjälp han behöver och du kan koppla av och rå dig själv. Kram :)
Esmaralda

18 Louise:

skriven

Här har vi inga sommarplaner direkt. Blir väl kanske ett och annat besök hos mina föräldrar. Maken ska ut på praktik eventuellt nästa vecka.
Jag ska gå på min jobbsökaraktivitet två gånger i veckan. Barnen ska förmodligen i alla fall några dagar vara hos mina föräldrar när de har semester.
Izabella går sin sista vecka på fritids nu sen har hon lov i en månad och börjar igen den 31 juli.

Idag är det veckan med stort V. Jag får reda på om jag kommer få en av tjänsterna på förskolan med stort F.
Jag hoppas det för jag behöver det.
Dessutom så hoppas jag att CSN tar sitt beslut så fort som möjligt, helst idag och vi får alla pengar vi är behöriga från januari.
Börjar det ljusna för oss ekonomiskt och jobbmässigt?

Ha nu en underbar dag trots regn,blåst och saker.

Kramar

19 Dunegull:

skriven

Tack för svar!
Ser du om mammas häst får ett föl?
Kram

20 YR:

skriven

Gomorron. Ja här sitter jag med morgonrock o fikar.Huttrande .Satte ute nån gång förra veckan o morronfikade i solen,Men Nu.Sitter under tak o hör regnet smattra. Fast det e väl lite Ok med tanke på att vi tom har vattningsförbud för torkan.Det behövdes väl.. Tack för svar igår att det kommer bli bättre framöver..undrar bara om/hur det kan bli det nu när han ska bo kvar o bara vara elak.Ska jag behöva ändra o bli den som flyttar istället då? Jag ska bara ändra mig efter hans nycker ? Nu sitter han ju nyrik o båtägare( fortfarande hemligt för mig dock..) o e nöjd...Att familjen sitter inne var på sitt rum o inte säger ett ord till varandra bekymmrar inte honom? E han helt känslokall? Tyvärr fick jag väl överdos av känslor istället... kram

Svar: Det blir bättre för DIG framöver... så menar jag mer... och inte ska han bo kvar.. nån av er behöver flytta snarast möjligt.. gör upp med varann kring detta och flyttar han inte.. så flyttar du. du behöver ditt eget liv.. kram :)
Esmaralda

21 F:

skriven

Hej esmeralda jag undrar oxå var sommaren är? Ser du vilka väl jag bör göra för att jag ska må bra kram

22 <3:

skriven

Hoppas att solen och värmen kommer till Sverige på riktigt i juli iallafall. Fickplunta så härligt nu tänker jag på gammelfarfar och hans lumparbilder.
Tog ett solsäkert kort i midsommar och åkte till Rhodos så vackert det är i Grekland.
Menar han allvar med förlovningen ?
Kram

23 Michaela:

skriven

Inga direkta sommarplaner. Fick en rejäl kalldusch igår kväll där han tackade för sig. Känslokall och helt oberörd sa han att han inte tycker om mig längre , att jag är glömd och att han gått vidare. Gjorde ont att höra och många tårar har runnit i natt. Aldrig kul att höra att man inte är önskvärd längre. Kram

Svar: Nej det är inte kul... men nu när han visat färg så ska du inser att en sådan skitstövel vill du i alla fall inte ha i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

24 Lilla blå:

skriven

Är det någon mer som får upp felmeddelande när ni skickar iväg fråga? Säkert bara min surfplatta och mitt kassa stuginternet.

Undrar om något litet extra händer i sommar, ser du någon detalj där E? Kramen :)

25 F.u:

skriven

Sommar planen är bara jobba o jobba fast jag är helt slut mentalt fysiskt..men det är bara o kämpa på o hoppas på att det blir bra . Vad är din sommarplan.

Svar: Min plan är också att jobba... fast när jag är ledig har jag som regel vänner eller barn & barnbarn som bor i min gäststuga att umgås med.... jag har ju 200 m till stranden...och hamnkrogen på gångavstånd... och lite småutflykter.. kram :)
Esmaralda

26 Ullegull:

skriven

Hej Es, ber om ursäkt om jag spammar med samma fråga men jag är så himla orolig:

Jag och särbon vill flytta ihop men då jag har en betalningsanmärkning (pga missad räkning på 200kr) får vi inget lån. Är jätteledsen och vet inte hur jag ska lösa detta. Hjälper det att tala med andra banker eller måste vi vänta två år till innan vi kan bo ihop? Vi funderar på att vi alla 6 tränger ihop sig hos särbon för att kunna spara rejält under några månader och på så sätt få ihop till en större handpenning. Ser du om allt löser sig..? Ska titta på ett perfekt hus imorgon men det känns hopplöst :-(

Svar: Jag kan inte ge dig tips kring detta... men jag ser dig ju boende i hus.. kanske någon annan här med insikt i frågan kan ge dig ett bra svar ??? kram
Esmaralda

27 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är på så hemskt dåligt humör.
Blir så less på folk som inte ställer upp eller hör av sig. Varför bryr sig inte min mamma om att fråga om oss, är hon inte nyfiken eller får lust att se vår lilla tjej. Blir både ledsen och förbannad. Sen hör jag mig till en kompis och som vanligt inget svar... brukar ta upp till en vecka och jag ställde bara en kort fråga. Vad är problemet liksom. Hon är väl inte påven heller!
Själv hör jag alltid av mig eller skriver åtminstone att jag inte har tid och svarar längre senare.
Varför är det såhär? Inte ens de närmsta kan prioritera en?

Svar: Ibland blir det så... allt skit kommer på en gång. men försök ha positivt fokus i alla fall... då vänder det fortare.. kram
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es <3

Härligt att du har data igen ...

Här har äldsta sonen vinkats av...han o tjejen reser ut på roadtrip igen ...nu hägrar Frankrike med kust , få se hur långt dom kommer i år ....

annars regnar det som sig bör ;-) regnet behövs för det är torrt i marken hos oss

Jag åker inte bort ...har ju gammelhunden Molly törs inte lämna henne...men till nästa år kanske...åker jag på midnattskryssning med Birka cruises längs höga kusten upp till Luleå...3 dar ...lagom tycker jag :-)

förövrigt står målning av hus på agendan...önskan om det ....få se hur vi får ihop det....

Kram Anki med flock

Svar: Ja en sån kryssning hade jag också kunnat tänka mig... husmålning är ju för övrigt sånt som också måste göras.. kram :)
Esmaralda

29 Jessica:

skriven

Es,
tror du att jag kommer stöta på han igen?
Har han känslor för mig fortfarande?
Vad exakt är det han känner för mig isåfall?
Kram på dig:)

30 N:

skriven

Hej esmaralda.
Jag håller med, var är sommaren? Tycker de senaste åren har varit utan svensk sommar! Och den är ju så fin annars.

Es, vi pratade om att jag skulle följa med till honom i helgen men han skulle fundera om det passade. Verkar han ointresserad? Hur stora är chanserna att det blir så att jag följer med i helgen till honom?
Kram

Svar: När någon säger att hen ska se om det passar.. då känns det som om intresset falnat rejält... chansen ligger på runt 50 %.. snarare mindre än mer.. kram
Esmaralda

31 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det kommer bli ett jobbuppdrag där jag var på möte förra veckan? Eller är det kanske så att de rent av är sugna på att anställa mig?

Kram och kärlek.

32 Diana:

skriven

Hej vill min ängel varna mig om ngt finns det ngt tecken? Hade en dröm som jag inte vet hur jag ska tolka. Men det var ingen dröm det kändes på riktigt fast jag sov.

33 Diana:

skriven

Hej vill min ängel varna mig om ngt finns det ngt tecken? Hade en dröm som jag inte vet hur jag ska tolka. Men det var ingen dröm det kändes på riktigt fast jag sov.

34 Filippa:

skriven

Hej kommer min resa till Italien gå bra?

Kommer jag få träffa min bästa kollega i sommar?

Kram

Svar: Jadå resan kommer gå bra.. och det verkar som om du kontaktar kollegan också och ni ses.. kram
Esmaralda

35 Tisa:

skriven

Usch... Förlåt, jag vill inte vara respektlös. Jag missade att du inte kunde besvara några frågor igår.

Jag stället gårdagens fråga idag istället.

Min bästa vän, skäms hon för mig? Hon har ju hittat mycket nya människor genom hennes kille, dom har en del fester.. bland annat nu i midsommar, tydligen (såg det på instagram). Då jag bara satt hemma (visserligen så ville jag ju det, men ändå). När vi började festa tillsammans tog jag alltid med min vän bland mina kompisar och andra saker vi gjort. Hon tog även hit några av sina vänner ibland. Men nu ser det annorlunda ut, passar jag inte in bland dom, skäms hon? Eller vill hon bara ha eget space? Är det för att jag dricker sparsamt med alkohol eller inge alls? Eller mina ben? eller något annat? Jag känner mig bortglömd. Överdriver jag?

Svar: Prata med henne... jag tror ni kan reda ut det.... men riktigt som det varit kan du nog inte räkna med att det blir igen.. kram
Esmaralda

36 Smöla:

skriven

Finns det kraft kvar i min talisman, eller behöver jag beställa en ny?

Svar: Det bör finnas kraft kvar i den du har.. men jag kan inte säga helt säkert... sådant får bli en chansning.. kram :)
Esmaralda

37 Jobb:

skriven

Hej esmaralda.
Vet inte vad jag ska göra med min jobbsituation. Känns inte riktigt bra efter samtalet med chefen och känner mig obekväm på jobbet. Hur ser det ut? Kommer annat tryggare jobb efter sommaren?
Kram

38 Lilly:

skriven

Undrar om du ser något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

39 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.
Ser det ut att vara avslutat mellan K och F? Eller har han något pågång där?
Kram

40 Wueen:

skriven

Finns det något roligt som kommer hända i mitt liv snart som du ser eller goda nyheter 😊behöver något upplyftande

41 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Mm, tänkte på dig i går kväll! Det blåste sååå kallt här! Så ni måste haft det kylslaget!
Vi hade varit och tränat (ha ha, fick jag skryta lite 😉) och inte gick det att sitta ute och njuta sen inte! Dessutom tål jag inte blåst! Blir konstig och svirrig på insidan. Jävligt "kul" med detta väder!! Ja, sommaren får bli som den blir. En dag i taget. Känns bara som bröllopet är där i augusti och tyvärr ser jag inte riktigt fram emot det. En massa som ska klaffe och orken som inte finns. Så fattar inte folk det heller! Vare sig det fysiska eller det psykiska!
"Ryck upp dig" Jag rycker upp mig varje dag!!
Iaf...hoppas på någon tur hit eller dit och kanske blåsfria dagar vid lite hav.
Lät kul med Hotell Liggaren! Bögar och nymfomaner! 😂 Bögar gillas! Nymfomaner har jag ingen större erfarenhet av 😉
Dags att få igång dagen! Somnade åt helsicke för sent och vaknade för sent! Men vad gör det? Ha nu en glad dag och blås inte bort!

Kram fr Linnean 🌸

Svar: Ja det där med att rycka upp sig... de kommentarerna kan man vara utan !! Kram :)
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

På kryss, just nu, o sen blir det till föräldrarna o en konfirmation. Jobb o sen är allt öppet. Nyfiken på om något speciellt kan tänkas ske 😉?

Kram från eder huvudstad
- Skorpan

Svar: I huvudstaden, där ser man !! :) Ja håll ögonen öppna nu närmaste tiden.. en flirt kan stå för dörren... kram
Esmaralda

43 Mirre:

skriven

Hej Es,
Av någon anledning så fortsätter jag att med jämna mellanrum tänka på "V"..Varför? Kan du se om han ångrar sig för att han bröt upp det eller om vi kanske kommer att ses i framtiden? Jag antar att det inte var menat att bli vi, för det blev ett så abrupt avslut.
Något som jag funderat över länge.. Kram!

44 Diana:

skriven

Hej vill min ängel varna mig om ngt finns det ngt tecken? Hade en dröm som jag inte vet hur jag ska tolka. Men det var ingen dröm det kändes på riktigt fast jag sov. Kan du svara är orolig

45 Mikael:

skriven

Likadant överallt, nu och då..

Här kan man baka pizza på parkeringen och planen får inte lyfta.

Phoenix is experiencing weather that is 10 to 15 degrees hotter than average, according to Jon Rowe, a meteorologist for The Weather Channel.

http://www.nbcnews.com/news/weather/23-million-still-under-excessive-heat-advisory-temperatures-swelter-west-n776486


Kram

Mikael

Svar: Ja jösses.... kram :)
Esmaralda

46 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer det stället jag varit på möte ta in mig som konsult efter sommaren? Kommer jag få reda på svaret nu "innan sommaren"? Sitter som på nålar :)

Kram och kärlek.

47 Helena Ir:

skriven

Sommaren är verkligen konstig..jag får ingen sommar fealing alls!

Det är ju som så att vi människor har olika tunga ryggsäckar att bära på..och så reagerar vi också olika tungt på det som händer..själv är jag i hyfsad balans..det är en vågskål som jag inte vill att den ska tippa över..
Jag har en väninna som mår skit,hon vänder sig mycket till mig..för henne är det givetvis tufft..jag tycker att hon borde ha en annan samtalskontakt..men hur säger jag det? Och..troligtvis blir hon förnärmad om jag nämner det!
Samtidigt får jag idag veta att en äldre man,som jag brukar prata med..cancer för andra gången..nu även metastaser i levern..det är illa! Sånt är illa..allt annat i jämförelse är just nu bagateller. För honom..Det är olika saker vi tampas med..må jag säga..Vad kan jag göra..jag försöker vara en medmänniska..och har dåligt samvete för väninnan..

Jag har ingen aning om sommaren..tränar på..som vanligt :)

Kram..kram :)

48 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda ska jag kontakta handläggaren när jag är hemma igen eller låta det ha sin gång ? Kommer det lösa sig. Inte lätt med myndigheter alla gånger det kan ta musten ut en.
Kram

Svar: Kanske lika bra att du själv tar kontakt... kan löna sig i långa loppet... kram :)
Esmaralda

49 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag håller med om att intresset inte är strålande om någon säger att hen ska fundera. Nu hade han lite olika aktiviter inbokade i helgen och jag försökte vara öppen med att det kan jag gärna följa med på. Jag vet inte om jag gör det hela bättre eller sämre genom att vara så, men det till slut att han sa det skulle du ju kunna. Verkar han ha någon annan tjej som det finns något för också eller varför verkar det som om han pendlar lite? Det jag vill ha är en relation med honom känns inte så stor mening annars. Kommer hans intresse att växa? Finns det möjlighet att vi kan vara i en relation efter sommaren?
Kram

50 Erika:

skriven

Hej! Tror du min kropp skulle klara av en graviditet och förlossning?

51 Sara Britta:

skriven

Hej! Hoppas ni haft en trevlig midsommar!
Jag måste bara kommentera lördagens inlägg (jag är inte inne varje dag utan läser ikapp när jag väl besöker bloggen). Regler om att hundar skall vara kopplade under vår och sommar handlar om att djuren i naturen boar och har ungar då och det är en väldigt känslig tid och en lösspringande hund kan orsaka mycket stress eller till och med skada för vilda djur och fåglar. Även om du har superpli på din hund och han aldrig lämnar dun sida under promenaden så är det långt ifrån alla som har det och regeln om koppeltvång under den tiden av året finns där av en anledning.
Samma med uppmaningar om att undvika plast så mycket det går, vet du att det flyter iland en kubikmeter plast i timmen längs våra stränder? Och då har vi ändå ett av världens renaste vatten... Och om tjugo år räknar forskare med att det troligen är mer plast än fisk i våra hav. Skrämmande tanke!
Visst är det bra att ha ett kritiskt sinne och inte bara blint följa med strömmen, men det är i min mening lika dumdristigt att av princip sätta sig emot alla regler, en del finns där av en god anledning. Inget illa ment, men jag värnar om vår flora och fauna och hoppas att fler gör det med för jag vill gärna ha den kvar.
Kram från en naturmupp 😊

Svar: Jodå, jag vet exakt allt det där :) Och de vilda djuren ska det värnas om... men somliga är så hysteriska att de går till attack oavsett VAR hunden är okopplad och även om det varken finns vilda eller tama djur i närheten...ibland får man tänka lite själv också kan jag tycka !! Jag sätter mig inte emot alla regler.. då hade jag varit väldigt upptagen med just det & det är jag inte.... men ibland blir det FÖR MYCKET av det goda...och man måste våga lita på att folk har ett eget sunt förnuft också... kram :)
Esmaralda

52 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
För ett tag sedan såg du en ny vän till mig. Vi var på fest i helgen och det var en tjej där som tog kontakt med mig efteråt. Vi bor ganska nära varandra. Kan hon bli en bra vän till mig?
Kram

53 Jennifer:

skriven

Hej! Här är det jobb, jobb, jobb hela sommaren... Så för mig spelar det inte så stor roll hur vädret är... Men visst känns det jättetrist med skitväder på sommaren då den annars också är så kort! Tycker synd om alla semesterfirare o barn som inte får värme o sol!

Fina Esmaralda, igår fick jag en vänförfrågan av en gammal skolkamrat som jag inte hört av på många år. Fick genast ont i magen o tänker inte godkänna förfrågan, eftersom denna kamrat endast kan hävda sig själv o minska alla andra. Kan du se varför hon plötsligt tog kontakt? Vad är hennes baktanke? Kram

Svar: Jag tror inte hon hade en baktanke.. hon har bara inte samma bild av sig själv som du har av henne... och jag tror du gör rätt i att inte okeya henne som vän... kram
Esmaralda

54 Jessica:

skriven

Es
kommer jag kunna få kontakt med mina släktingar i USA snart?
kram

55 n:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det vara så att han fortfarande har kontakt med den tjej han träffade förut eller att dem har något?
Kram

56 Sus:

skriven

Hej
Svensk sommar.....
Blir jag kvar på mitt Gammla jobb?
Love sus

Svar: Ja ett tag till men det kommer något nytt så småningom.. kram
Esmaralda

57 Lisa:

skriven

Hej
Vad har hänt med min dotter M? Är maktlös
Lisa

Svar: Det kommer att landa och det kommer reda ut sig även om det kan ta sin tid.. kram
Esmaralda

58 Helena Ir:

skriven

Anki (28) hej :)..jag pratade precis med en man idag som varit på den resan till Höga kusten med Birka..han rekommenderade den varmt! Det finns resor även till Riga med Birka och så var det något tredje alternativ,som jag inte minns nu..ska gå in och googla..låter trevligt!

Kram :)

59 Värmländskan:

skriven

Hej kära Es,
Jag och min sambo har försökt att få barn sedan innan jul. Ser du om det tar sig för oss snart?

Du har i mina tidigare seanser, för några år sedan, sett två barn för mig. Jag undrar om det blir en kämpig kamp dit eller om det tar sig snart?
Börjar verkligen oroa mig för om jag kanske har svårt för det :(

60 Mee:

skriven

Hej Es

Ser du någon ny förändring på väg mot mig?
kram

61 Anki:

skriven


Helena Ir! Vilket sammanträffande ...tror resorna norröver (midnatts sol ska de va ,inget annat !) är rätt nya...
Va roligt att han tyckte om den !

Har rest till Riga via Visby och Mariehamn för 5-7 år sedan med Birka och tyckte om resan ...den var på 3 dagar ..riktigt lagom...hade pojkarna med och det funkade bra även för dom

Norröver hägrar då jag sett så lite av den delen av Sverige..hoppas jag kommer iväg nästa år..:-)

Kram Anki

62 Värmländskan:

skriven

Hej kära Es,
Jag och min sambo har försökt att få barn sedan innan jul. Ser du om det tar sig för oss snart?

Du har i mina tidigare seanser, för några år sedan, sett två barn för mig. Jag undrar om det blir en kämpig kamp dit eller om det tar sig snart?
Börjar verkligen oroa mig för om jag kanske har svårt för det :(

Svar: Kontakta gyn för en fertilitetsutredning... om du känner oro.. det kan vara något litet som du initialt behöver hjälp med... kram
Esmaralda

63 Fatima :

skriven

Hur ser sommaren ut för mig esmeralda

64 Rik fattiglapp:

skriven

Mycket jobb,
men många guldtillfällen däremellan!

I budgetklassen såklart, eftersom studentekonomin inte tillåter några större utsvängningar.
Utomhusbio, vänners sommarhus, självplock av bär, mindre roadtrips, stranden osv.
Man behöver minsann inte vara stenrik för att ha en trevlig sommar :)

Till dig Es.
Längtar så efter den där trygga famnen som jag får ligga i. Finns det möjlighet att den dyker upp snart?

Kram!

Svar: Den kommer... kanske först som en förälskelse och en kortare relation... kram :)
Esmaralda

65 jinnie:

skriven

Här stormar det och regnar om vart annat. Kallt är det också. Men kanske kommer sommaren i juli :)

Pojkvännen verkar lite distanserad den senaste veckan. Vad beror det på? Är han bara trött ellerså, eller är det nåt med oss?
Kramis

66 Browallia:

skriven

Jag har jobbat som vikarie hela sommaren de tio senaste åren men i år har det fallit sig att jag är "ledig" i hela fem veckor. Universum, min ängel eller någon annan på andra sidan måste haft ett finger med och sett att jag behöver det. Känns som en gåva! Planen är att vårda mig själv och fylla på med ny energi.

Även om sommaren inte är min favorittid på året så håller jag med dig om att vädergudarna får skärpa sig och ge oss sol från en blå himmel, så vi kan sitta ute och njuta av jordgubbar och grädde.

Tacksamhet och glädje <3 Kram

Svar: Vad härligt att äntligen få lite semester !! Ta vara på tiden.. kram :)
Esmaralda

67 Magkänsla:

skriven

Tjing i semestertider! I år unnar jag mig en spontan sommar i stil med "vad känner jag för att göra idag".

Är det att baka en hallonpaj eller sticka iväg på ett vandringsäventyr så gör jag det. Kort å gott. Ett evigt återkommande tema här på bloggen men längtan efter pirr å lycka, att höra samman med någon. Kan det kanske vara min tur att få känna den känslan i år?

Kram från S

Svar: Ja det närmar sig och kan ske riktigt snart... men som du vet så kan jag inte lova.. kram:)
Esmaralda

68 F:

skriven

Hej esmeralda hur har du det i blåsten...undrar om du ser vilka val jag behöver göra för att hitta tillbaka till glädjen.kram

69 Nyponrosen:

skriven

Hej Esmaralda!
Undrar om min pappas talisman fungerar? Vissa saker har blivit sämre.
Kram

Svar: Ja jag tror den fungerar... men allt rår den inte på.. även om den gör vad den kan.. kram
Esmaralda

70 AnnaK:

skriven

Ja, sommarvärme råder det brist på här med. Regn och rusk! For till stan en sväng och blev dyngsur. Sen har jag inte gjort mkt trots att jag är helt allena tills imorgon. Skulle kunna hitta på nåt med en vän men känns som en dålig idé så tänker nog inte föreslå nåt.

Ser det ut att ha skett några förändringar i mitt liv till nästa sommar? Kommer jag få fingrarna ur arslet tro.

Kram 😊

71 Filippa:

skriven

Hej kommer min kollegas minsta dotter följa med till Uppsala eller är hon för mammig?

Kram

72 Stinan:

skriven

Kanske vi som köp talisman innan får förtur ? Min bror och hans sambo skulle ha varsen men då hade redan tagit slut. NU vill jag om det går beställa varsen till dom ? MIn talisman ger ifrån sig en pirrande känsla i fickan när den verkar och det är så tydligt när den hjälper mig. Den har redan varit till enorm hjälp.

Svar: Vad roligt att din talisman hjälper.. och somliga funkar precis så som du beskriver och andra talismaner med annan "personlighet" funkar på annat sätt. Nej tyvärr.. jag tar inte emot förhandsbeställningar.. det skulle bli så rörigt... beställ samma dag som de utannonseras här och det ska säkert bli varsin till din bror och hans sambo också.. kram :)
Esmaralda

73 CA:

skriven

Hej
Sitter på restaurang i Tällberg med mamma, det är så fantastisk vackert här. Så blir det Liseberg på söndag med familjen. Sen är semestern slut. Tiden går alldeles för fort.
Ska på intervju på torsdag något jag ska tänka på?
Kram

Svar: Ja ledig tid bara rinner iväg... var dig själv på intervjun.. var avslappnad.. då går det som bäst.. kram :)
Esmaralda

74 Lilly:

skriven

Hej esmeralda ser du om det finns något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

75 F.u:

skriven

Åh semester kommer inte ihåg när jag hade semester sist på sommaren..... Undrar om jag kommer få njuta mer i framtiden kram

76 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det en framtid för mig och Pontus?
Kram

77 F.u:

skriven



Åh semester kommer inte ihåg när jag hade semester sist på sommaren..... Undrar om jag kommer få njuta mer i framtiden k

78 Min blivande?:

skriven

Hej Es

Vad har min blivande för sysselsättning och personlighet?
kram

79 Skogstokan:

skriven

Båtsemester för hela faderullan! Nu kan vi göra kokkaffe i hytten oxå, lyx för en båtmänniska :-)

Hoppas på svar mitt i frågehögen, undrar om nästa person jag träffar är kärleken eller blir det romans först?

Kvällskram


Svar: Det kan faktiskt bli vilket som... kram
Esmaralda

80 Alie:

skriven

Själv har jag 4 arbetsdagar kvar innan semestern på efterlängtade 4 veckor börjar.
En äventyrsresa till Madagaskar väntar, ser så mycket fram emot den.
Som om inte det är nog, påbörjar jag min nya tjänst direkt efter semestern, ibland känns allt väldigt rätt... :)
Kram

81 Makaon:

skriven

Min semester närmar sig, inga planer mer än att ta hand om min dotter när hon behöver oss. Hon får gå först den här sommaren. Sen hoppas jag att vi kommer iväg några dagar med husbilen och att tomtköpet blir klart så att vi kan börja röja bort lite träd. Ha det gott allihopa.

82 Flytt?:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att flytta till Örebro?
Kram

83 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det en framtid för mig och Pontus?
Kram

84 Sockergrisen:

skriven

Hej och hojt från kommentarsfältet :)

I sommar ska kråset runt magen smörjas riktigt ordentligt med grille, en och annan paraplydrink och glass i mängder !! Min stora svaghet förutom Marabou.

Förhoppningsvis i kombination med mycket fysisk aktivitet, kan dock inget utlova på den fronten he he. Mycket bjudningar blir det därav all go mat. På tal om bjudningar så är de flesta par nu för tiden och jag solo. Kan stora kärleken titta fram i år eller bör jag ställa in mig på att få äta två glassportioner själv året ut? Inget problem i och för sig hi hi.

85 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Är de fortfarande något pågång mellan F och K?
Kram

86 life:

skriven

Hej Es

ser du något bra som händer mig snart?
kram

87 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att resa dit och gå den kursen?
Kram

88 Lilly :

skriven


Hej esmeralda ser du om det finns något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

89 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna bli något seriöst mellan oss?
Kram

90 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har sån problem med akne och det kliar. Kommer det bli bättre? Ser du vad det beror på?
Kram

91 Hola:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han mer för mig än han visar?
Kram

92 åsa:

skriven

Hej E!
Nu var det ett tag sedan.
Underbart m fredriksdalsteatern. Vart där med.
Jag har sått ett frö med en kontakt o fått en stor artist att komma till min hembygds folkets hus som står nästan tom på aktiviteter. Nu har det blivit fart o bygden bara ops! vad hände nu o det är jag som sått fröet. kommer jag ork?. åker till sth par gånger
till sth . hoppas få prova statistjobb. men mamma e sjuk o pappa med. det tar hårt på mig samt L . allt på en gång. kommer jag möta någon ny kärlek el blir det m L? roliga saker men tungt . ekonomin är ansträngd. kan du se om det ljusnar.? jag blir alltid glad att se hur mkt härliga resor o människor kommer o går. en gåva . själv ork jag inget sånt . men ser framemot sth. kram o fortsatt fin sommar även att vädret busar. Åsa

93 Lilly :

skriven


Hej esmeralda ser du om det finns något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

94 Undrar:

skriven

Hej Es

Är min blivande snygg och rik man:)?
kram

95 Fanny2:

skriven

Åh jösses, det låter som att Ozzy fick lära sig en hel del av den där pjäsen. Kul är det när barn vågar fråga.

Picknick är nog lite svårt att planera med svensk sommar... Jag har inga planer själv mer än att jobba. Lär grilla mer med något gott vin när vädret tillåter och besöka ställen jag inte har varit på än i huvudstaden. ;)

Kram

96 Naturvän:

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Min sommar tillbringas med vuxna barnen i Sverige, mkt trädgårdsarbte, salta bad o besök av släkt o vänner. Jobbade min första dag igår efter lång sjukdomsperiod och det kändes fantastiskt bra, även om tröttheten sitter i. Ser det ut som om jag får timmar i den utsträckning jag önskar?
När det gäller Talismanen är jag övertygad om att den hjälper mig, känner mig överhuvudtaget bättre till mods och lugnare inombords. Årerigen stort tack! Ville gärna knyta an till det du skrev ang. De Grå för ngra veckor sedan, usch man ryser, i mitt fall dyker det ofta upp en man i mina tankar som jag såg för länge sedan, säkert över 15 år sedan. Jag badade i havet i nv Skåne, på cykel o gångvägen vid stranden kom en man gående i sakta mak, klädd i cowboyhatt o rejält påpälsad trots sommarhetta, avståndet var ganska långt, men ändå kunde jag känna hans isiga blick när han vände sig om och tittade på mig, blev alldeles iskall inombords. Undrar så varför han börjar snurra i tankarna just nu. Är det ngt jag skall se upp med?


Glad sommar !
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: