Påsken som varit.....

 
Det här är mamma på besök i fjol under påsken......och jag blir riktigt glatt överraskad själv över så påskfint jag hade det !!
 I år kommer hon till Portugal och firar  påsk med mig.. min fina mamma !
 
Massa kram
 
 
1 Helena Ir:

skriven

Fint,med din mamma där bland allt påskpynt/ris/blommor..jag gillar påsken ..men kanske har det varit lite för lite påskfirande,de senaste åren..Tror ni får en härlig påsk i Portugal.

Känner mig så glad över firandet igår hos min syster,där vi var under systerdotterns middag..så jag åker dit idag också :) Det blev ju så mycket mat över..:) Känns som vi är på god väg att hitta tillbaka till varandra..visst finns det ett orosmoment ..men förhoppningsvis kan vi se förbi detta..och det handlar ju om våra föräldrar. .jag har avslutat!

Kram :)

2 jag idag:

skriven

Hej Ez!

Jösses så påskfint du hade det. Är det pyntat lika nu? Ps din mamma ser ut att vara så glad!

En spåtant sa till mig att jag skulle möta en man i januri som skulle finnas i bakgrunden under hela mitt år 2017. En icke framfusig man men någon som jag har stor potential att bilda förhållande med. Jag kan inte förstå vem han skulle kunna vad. Ser du nåt om nån som är intresserad av mig?

kram

3 Jj:

skriven

Hej Es! Känns det som om det inom den närmaste tiden blir en flytt för mig till den mysiga kuststaden? Vill så gärna! Kram

4 Elisa:

skriven

Hej!
Börjar tänka att det ända sättet att få honom ut ur mitt liv att riktigt kasta ut honom?
Kram

5 Linnean🌸:

skriven

Härlig mamma! Och ni är en härlig familj! Hoppas din resa ner blir lugn och vistelsen...helt underbar! Ska bli så skoj att höra om allt du kommer att uppleva!
Grunnar lite här! På måmdag ska jag (frivilligt) göra en hjärt och kranskärlsscintigrafi. Mest i forskningssyfte för SCAPIS. Var och kollade utrustningen i går. Ganska läskig men klarar det nog...har ju lyckats med MR och tyroideascintigrafi. Men blev, förstås, något skärrad av den där injektionen med hjärtbelastande medel. Samt det radioakriva för 2:a gången i år. Känns det rätt och ok att göra detta? Vill inte bli avlivad av den där äckliga injektionen! Urk! Men kan ju vara bra att bli kollad! Kanske dumt att ställa fråga i dag när du ska resa, kom jag på!! Ja ja...
Vi har 18 plus i Mö i dag! Wao!
Allt gott till dig! Kram.../Linnean🌸

Svar: Du kommer greja detta bra.. kram :)
Esmaralda

6 Grethe:

skriven

Åååååh, så fin mamma du har 😃😃😃 Ta godt vare på ho!!😃 Jeg skulle ha gjort ALT for å få min mamma, få gi ho en kjempegod klem!!!Savnet er stort!!! Kos dere godt i påsk da 😃
Klemz

Svar: Din mamma är ändå så nära dig.. även om det inte är samma sak... så besöker hon dig väldigt ofta.. kram
Esmaralda

7 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jätte fint ut det tycker jag också :)

Tror du att han kan komma och ändra sig?
Kram

8 Michaela:

skriven

Härligt att ni får fira tillsammans i Portugal 😊 Ligger och vilar efter morgonens operation. Gjorde jävligt ont o blöder men kirurgen sa att det gick bra. Kämpar mot katastroftankarna som tror att jag skall förblöda eller dö. Kram och trevlig resa!

Svar: Du varken förblöder eller dör... du som ska bli en väldigt gammal dam.. kram :)
Esmaralda

9 Susanne Amalia :

skriven

härligt ...
hon är så fin din mamma.. utstrålar god energi..
kram till er båda <3

Svar: Tack :)
Esmaralda

10 Happy:

skriven

Tack och lov så hade du rätt i att det gick bra hos tandhygienisten!
Du skrev att det skulle bli lite trixande så lite rädd var jag men hon tittade bara på tandköttet och sa att det såg fint ut :)
Jag går runt med en saknad efter min väninna som jag blev osams med när jag sa vad jag tyckte beträffande våra hundar.
Nu ska hon skaffa en valp och jag skulle så gärna vilja ha tillbaka vår vänskap och lära känna hennes nya hund och se honom växa upp.
Ser du oss tillsammans i sommar?
Saknar hon mig inte alls??
Trodde att hon tyckte om mig och då kan man väl inte bara släppa taget om varandra?
Har sett att hon skaffat en ny väninna som är 25 år yngre och visst unnar jag henne fler vänner men lite konstigt känns det :(
Kramar <3

11 Mimmie:

skriven

Så fint kort<3Vad roligt att din mamma kommer till Portuga:)Dit vill jag med i framtiden med kärleken:)

ps:Ser du vad min soulmate har för sysselsättning och om han är svensk och bor i Sverige?Kram

12 Skorpan:

skriven

Verkligen påskigt 🙂.
En annorlunda påsk då mao.
Här har det varit inflyttningsfest, inga lediga karlar tydligen 😉? Omg, hur länge måste jag vänta på karln?
Packat o klart Es? Resan närmar sig...
Kram Skorpan

13 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det dröja innan jag är i ett nytt förhållande där jag lever mitt familjeliv?
Kram

14 Tisa:

skriven

Jag känner mig så splittrad just nu, förvirrad. Det känns så tomt och samtidigt så fullt på insidan. Tankarna är inte bra, tröttheten stor. Hur kan man ha så lite energi? Ångesten. Det är så svårt att veta när jag ska/törs söka hjälp, så som jag gjort tidigare. Fast jag vill ju inte dit igen och känna att man inte blir tagen på allvar bara för att jag fungerar som jag gör. Fast det är väldigt svårt att stå ut när allt bara känns sååå väldigt jobbigt. Har du några råd? eller ser du någonting?

15 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Visst hade du fint förra påsken, med gula tulpaner, påskägg , påskhäxa och en påskälg😁.
Dessutom mycket trevligt sällskap.

I år kanske mindre påskpynt men sällskapet håller i sig.
Ni kommer nog att ha det bra.

Kram Solstjärnan🌟



Svar: Det är ju så sällan jag är hemma över påsken.... mamma kommer packa med sig lite pynt har hon lovat :) kram
Esmaralda

16 sus:

skriven

hej
fin mamma......
fint pynt....
Portugal härligt.....
vad är haken?
love sus

17 Mim:

skriven

Hej!

Jag vet inte riktigt vilket jobb som passar mig men jag hoppas i alla fall få ett jobb som jag trivs med och det snart innan jag blir alldeles tokig.

kram ha en trevlig resa.

Svar: Det kommer.. kram
Esmaralda

18 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att gå med i dendär styrelsen?
Kram

Svar: Ja, det ser okey ut.. fast du får vara beredd att kämpa lite mellan varven.. kram
Esmaralda

19 <3:

skriven

Vad mysigt att fira påsk i Portugal. Din mamma är så söt.
Är det lönlöst att försöka prata med pappa igen är han så oförstående som det verkar ? Är så arg på mig själv att jag inte låter nej vara nej. Han får mig så ofta känna att jag är dålig och gör vi inte så blir mamma så besviken. Vill inte förstöra hennes födelsedag heller genom att boka av spaet. Han har inte hört av sig ens och tackat att jag fixade hockeybiljetter åt honom. Vill inte gå med honom känner jag i hjärtat. Är för besviken på honom. Tänker på att bita i det sura äpplet ändå...suck.
Kram
💗💗💗

20 Tösungen:

skriven

Hej!
Min pappa dog år 2000 och jag var pappas tös.
Kommer han till mig ibland?
Kan han hjälpa mig när saker blir svåra dvs kan jag be honom om hjälp?
Han hette Karl <3

Svar: Han kommer ofta till dig.. han är så stolt över dig och älskar dig så mycket.. prata du med honom och be om hans hjölp, om han kan så hjälper han.. kram
Esmaralda

21 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan han komma och ändra sig och vilja ge vår familj en chans?
Kram

22 Nettan:

skriven

Jag har blivit sjukskriven pga symtom att jag är stressad.
En man på jobbet, vi har strulat och tycker enormt mycket om varandra, han är gift. Det känns som vi hör ihop på något sätt. Han kommer hem till mig i kväll, han är ödmjuk, finaste mannen trots att han har vänstrat. Han är fin. Jag har sagt att han är välkommen och jag blir pirrig och känner äntligen någon man som bryr sig om mig och som jag tycker om. Hade någon annan man velat komma så har jag sagt nej det är lugnt. Ja vad vill jag med det här,,,Kommer han för att han är ödmjuk eller för något annat?
Kram

23 Fanny2:

skriven

Det blir så fint med lite växter och färg. Din mamma är så söt och har en underbar utstrålning...

Det ska bli spännande att se bilder från Portugal med tanke på hur man firar påsk i grannländerna. :3 Trevlig resa till er.

Ser du någon rolig överraskning snart?

Kram

Svar: Tack o ja, något kul lär ske väldigt snart.. kram
Esmaralda

24 MV:

skriven

Hej Es

Ser du när jag möter kärleken?kram

25 Louise:

skriven

Man kan inte tro att din mamma är en dag över 80 år.

Jag mejlade min gamla handledare från min första VFU och hon fortsätter som referens för mig :-).
Det känns skönt så nu är det kanske ett steg närmare en anställning. Jag gav chefen hennes telefonnummer så vi får se vad som händer.
Ska först gå till intervjun på måndag för bemanningsteamet Norr och idag fick jag reda på vilka förskolor som de har och det var en hel del.
Men det ska bli spännande.
Och jag hoppas faktiskt på jobb där. Men vi får se. Inte direkt så att de slåss över mig.

Ha en fin resa nu.

Kramar

Svar: Ja att ha en bra referensperson är ju A och O... kram :)
Esmaralda

26 Smöla:

skriven

jag önskar att A kunde va pappan till mina barn...kommer han få egna? Känner han ett band mellan oss två?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: