Allra första gången....

Minns du  din första kyss ?

Då menar jag inte pussarna  man fick under ”Ryska posten” eller i ” Byta namn i mörker”, nej jag menar  den  första RIKTIGA kyssen som inte tvingades fram utan som kom sig av förälskelse

Jag  minns min !!  Jag var  12 år… gick i sexan och var på skolutbyte till en dansk skola.

Jag bodde hos en tjej som jag var matchad med… och en kväll var hon och jag hos en av grabbarna i byn och massor av ungar samlades där.

En av killarna… Rufus…  var fjorton år… och hade långt mörkt lockigt hår och jag blev vrålförälskad.

Han drabbades av samma känsla och vi satt där och sneglade på varann…  tills han helt sonika bara reste sig… gick fram till mig och satte sig bredvid mig där på heltäckningsmattan.. la sina händer  runt mitt huvud och  gav mig min första intensiva tungkyss.

 // Det här fotot av mig är nog taget något år efter... //

Det var hardcore kan jag tala om för er !!

Det surrade i skallen och hjärtat slog och för första gången var jag kär på riktigt !!  

Mycket mer än så här blev det inte. 

Min danska matchningstjej berättade för sina föräldrar att jag var sån som kysste pojkar och därefter blev det hårda restriktioner. Det hjälpte inte att Rufus titt som tätt kom och knackade på… han släpptes inte in. Min danska  värdfamilj var  riktiga vakthundar.

Sen när jag var  hemma i Sverige igen ringde han och vi pratade hur länge som helst och gjorde upp  planer på att rymma tillsammans.. helst med en cirkus.. och  ingenting skulle nånsin  kunna skilja oss åt.

Såvitt jag minns så dröjde det bara några veckor innan Rufus var glömd till förmån för en finnig  grabb med de rätta V jeansen… och sen rullade det bara på……

Men den första riktiga kyssen.. den har man fotograferat i  själen och minns.  Eller hur är det för er ?

Kram & kärlek

 

VILL DU ATT JAG SKA SPÅ DIG  via mailen ?

VILL DU VETA DIN FRAMTID  OCH/ELLER FÅ RÅD  I EN LIVSSITUATION?

DU FÅR STÄLLA HUR MÅNGA FRÅGOR DU VILL !

Maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det fungerar.

Välkommen !!

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda vilket fint gammalt kort på dig.
Gillar västen och halsbandet.
Känns tungt med pappa han är så förändrad och nästintill omöjligt att prata med. Kommer det bli bättre det känns inte så. Mamma sliter hårt nu och verkar inte må bra alls.
Kram

Svar: Tack :) Och det är tungt för dina föräldrar just nu... en tuff period.. kram :)
Esmaralda

2 Tingeling:

skriven

Jag var cirka 9-10 år. Tycker det låter väldigt ungt! Men så var det.... Och vi var ihop kan man säga ☺ gick i samma skola.

Har fixat här hemma. Blir bättre och bättre ☺ var på vinden, och där tänkte jag också rensa. Köpa plast lådor att lägga allt i. Ge bort det som legat i flera år utan att ha använts. Ut med det gamla och in med det nya. Kommer bli superbra!

Lite dålig stämning på jobbet, och jag har rannsakat mig själv nu i helgen. Blev mycket i fredags. En kollega grät på mitt rum. Jag ska vara sann mot mig själv och vad jag tycker om allt detta. Jag vill inte bli inblandad.

Och i mitt huvud "säger en röst" (nej jag är inte tokig 😁) att börja yoga och sitta i massagestol varje kväll. Jag SKA. Läsa en bok.

Och vi träffade igår på en förskollärare från min dotters gamla förskola och hon sa dem pratar om henne ibland, att dem saknar henne för hon var så speciell. Hon höll ihop barngruppen på nåt sätt. Jag blev faktiskt riktigt rörd, av nån anledning. Lilla gumman 💕 .

Vilket gjorde att jag rannsakade mig själv ännu mer. Du har sagt att jag närmaste åren ska komma på vad jag vill göra i framtiden. Och jag känner nu att processen började.

Jag måste ju börja med mig själv. Vara sann mot mig själv. Senaste tiden har jag bara kört på. Måste lugna ner mig och sluta stressa. Då försvinner nog också tröttheten.

Här ska tvättas. Och sen åker vi till MIO. Har hittat köksmöbler jag vill ha. Och en tavla. Ska i alla fall TITTA.... 😊
Att ha ett hem som man trivs i är också viktigt för välbefinnandet.

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Ja, visst kan barn också bli förälskade !! Bra tänk att du ska varva ner och göra val som handlar om vad du själv mår bäst av... kram :)
Esmaralda

3 Michaela:

skriven

Min första var på ett simläger i Italien när jag var 15 år. Med en snygging till italienare :)

Igår höll jag återigen på att förstöra relationen mellan oss då min osäkerhet kring att någon kan tycka om mig mm visade sitt fula tryne. Det grundar sig i att ha blivit sviken av min pappa i tonåren och tidigare relationer med killar som behandlat mig som skräp. Nu har jag träffat ngn som verkligen tycker om mig och ger mig allt det jag önskar. Förutom att vi bor 35 mil ifrån varandra. Så gör jag såhär. Som jag alltid gör när jag tycker om ngn och/eller ngt bra händer i mitt liv. Ser bara det negativa i allt o skapar problem som inte finns. Han är tvärtom och har sagt att om jag fortsätter såhär så kommer det inte funka mellan oss. Har tagit upp mitt beteende med min psykolog och vi jobbar på det men känns som att det kommer att ta tid. Min läkare har satt diagnosen PTSD efter allt jag gått igenom sedan 2012. Har du något råd och tror du att jag kommer att kunna vända skutan? Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Har aldrig upplevelsen en riktig första kyssen och riktig känslor som jag känner av kärlek så tyvärr...

Vet inte hur är det känsla.

Kommer jag få upplevelsen den känsla?

Ha det bra 😊

5 Rebecca:

skriven

vilken fin bild ppå dig :) min första kyss fick jag när jag va 19. Men minns inte hur den var haha, så antagligen inte så bra.

Hur blir mitt 2018? Ser du nått? Kram!

6 Mona:

skriven

Hej
Jo jag minns den gick i mellanstadiet, var kär för första gången och ovan vid kärlek. Killen jag var kär i var lika gammal men hade kysst tjejer innan.
Jag minns att vi var i mitt rum och kysstes och jag visste knappt hur man gjorde.

Es. Vi smsar ibland, ibland är han mer öppen men ibland mer stängd.
Finns de känslor för mig?
Är känslorna starkare för en annan tjej jag vet att han dejtat?
Kan du se att han är påväg tillbaka till mig?
Kram


7 Susan:

skriven

Första kyssen va i tonåren av min första förälskelse, har dock ingen aning om det va besvarat på riktigt för det blev inget mer än kyssar på en "parfest" ...men oavsett vilket så va ju lyckan på topp den kvällen😉

8 Ht:

skriven

Hej!
Vilken fint kort på dej👍👍
Vann lite pengar igår..
Kommer jag vinna större summa framöver?
Kram!

9 Helena Ir:

skriven

Jag fick nog vänta några år till..till den hetare kyssen..15 år hade jag hunnit fylla..Han var något äldre..och blev pappa till mina äldsta barn.

Tänk vad du kunde se om seansen..tack för att du kunde dela med dig! Intressant det där!

Så seg i kroppen..knoppen..trist!

Ha det så bra!

Kram :)


Svar: Hoppas nu det sega ska försvinna snabbt.. kram :)
Esmaralda

10 Fjäril:

skriven

Den första kyssen är ju bara så magisk! Min första kyss var tyvärr inte alls bra då killen bara körde ner tungan i munnen på mig. Kan ju säga att det tog slut därefter och har inte träffat honom sedan dess. Däremot kommer jag alltid att minnas den kyss av killen som jag tycker om och som tycker om mig tillbaka. Såna kyssar är ju värt allt i världen. Man har ju alltid en första kyss med någon även fast man kysst förut.

Jag har en fråga. Jag har ett problem som jag har pratat med min kusin om. Min kusin har varit med om samma situation som jag är i och hon kom med väldigt bra råd som fungerade för henne. Jag står nu inför två val och det är att fortsätta kämpa eller bara släppa och ge upp. Jag undrar om jag följer rådet och fortsätter kämpa, kommer det att ge samma utdelning för mig då som det gjorde för henne? Vad får du för känsla kring detta E, kommer jag att klara det som min kusin gjorde genom att följa hennes råd?

11 Roströd anka:

skriven

Oknytt? är det små tomtar/troll? Lät facinerade hur som haver, att ha dom som föleslagare.. Är det vanligt? och varför ens.. Jag och min nyfikenhet säg, skulle kunna fråga och fundera hur mycket som helst kring dylika ämnen men får oftast nöja mig med att tänka att vi är så små i det stora hela och det finns så mycket som vi inte vet om eller kan förstå eller ens ta in..

Och första kyssen.. Njae, det är inget minne som fastnat för min del i alla fall.. Det där med kärlek och dylika ting är inte min grej riktigt men men.. Har ändå ett förhållande och ett bra sådant så något måste ju gå rätt ändå ;P

Och tack för svaret igår, förstod att det var för mycket/djupt för att ta här som fråga men du kanske kan svara på följande istället? Är det dumt/fel av mig att inte gå på min bonus pappas begravning? ..En del av mig hade velat göra det men bara tanken av att träffa släktingar gör det svårt och speciellt min mamma.. Har så svårt att hantera släktrelaterade träffar allmänt och det är mest jobbigt, blir påmind om allt som varit och är plus att det ofta känns så falskt och mest hycklerie.. Speciellt vid sorg.. Jag vet inte.. Vill inte heller att min mamma ska tro att jag är respektlös och inte har tid/bryr mig för det gör jag, om än på mitt håll för jag vet inte hur jag kan närvara utan att det kostar på för mycket helt enkelt..

Ursäkta för lång utläggning, blev visst att jag skrev lite mer än tänkt men kändes samtidigt skönt att få skriva av sig lite.. Ni andra som läser, hur hade ni gjort eller vad tänker ni? Hur hanterar man större tillfällen som begravning och dylikt när man undviker sin familj/släkt så långt det bara går? Har man dåligt samvetet eller finner man någon slags acceptans i det hela och tar avsked för sig själv? Eller går man ändå för att visa respekt/vördnad? Kan man sitta längst bak i kyrkan i förklädnad så ingen känner igen en?

Nåväl, känner jag har för många frågor och funderingar för mitt eget bästa så bäst jag avrundar.. Tack på förhand och..

Önskar er alla en trevlig dag och avslutning på denna vecka och att ni får en bra start på den nya :)

Svar: Ja, man kan nog likna dem vid tomtar & troll.. små väsen...du ska lyssna in din egen känsla kring begravningen och inte tvinga dig ! Gör det du känner är okey för egen del.. och du kan hedra hemma hos dig själv istället om du väljer det alternativet.. kram
Esmaralda

12 Lunora:

skriven

Hej!
Jag minns inte första kyssen lika tydligt som du, men åh, vad jag saknar kyssar och närhet.
Du har tidigare sagt att den stora kärleken kommer, är du fortfarande lika säker? Jag tvivlar ibland och är less på att vänta.
Kan du se något tidsperspektiv?

Kramar

Svar: Ja det är helt säkert.. men det kan dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

13 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Du ser lång ut Esmaralda. Lång och smal. Härliga vågor i håret.
Verkar kärleken vara nära för mig?
Ser du något hända inom kärlek snart?tror du jag kommer få vänta ett par år till eller tre år? Inom några månader upp till 1 år?
Kram



Svar: Nå, jag var och är ju bara 1.59 fast jag brukar säga 1.60 och i den åldern vägde jag 48 kilo.. det var tider då.... kärleken kommer... först i form av en fling ser det ut som.. kram
Esmaralda

14 Rädd!:

skriven

Hej!

En kvinna i mitt kvarter har misshandlats här utanför i området. Jag blir rädd. Vågar jag gå ut på kvällarna ser du om det är någon fara för mig?

kram

15 Rädd!:

skriven

Hej!

En kvinna i mitt kvarter har misshandlats här utanför i området. Jag blir rädd. Vågar jag gå ut på kvällarna ser du om det är någon fara för mig?

kram

16 Skorpan:

skriven

Kommer också ihåg min första kyss o då var jag redan 16 år. Ingenting himlasormande över den egentligen, när jag tänker på det såhär efteråt. Kanske jag har det himlastormande framför mig ;)? Visst var jag förälskad, jämnt det var u bara föremålen som växlade, men var ju alltför blyg att dom förälskelserna skulle ha lett till nåt. Antar att jag har misat en massa nu...

Hittade ett intessant jobb att söka, vilket måste ske idag för ansökningstiden är mycket kort. Man är lite som fågeln Fenix som jobbsökande, alltid måste man resa sig ur askan då de negativa beskeden kommit, att dom o dom inte vill anställa en. Nån dag måste väl askhögen upphöra att existera ;). O det ska den ju göra, enligt vad du sagt Es.

Blir liksom jobb idag då, jag o maskinerna :D.
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Lycka till med maskinerna idag.. kram :)
Esmaralda

17 💕 Zoey💕:

skriven

Hejsan Es!
Vad snygg du var när du var ung, det är du självklart nu med. Hade du många killar efter dej?

Jag undrar bara under vilket sammanhang jag möter flirten du såg - festkväll eller något annat? Tusen tack för svar! Kram Zoey 💕

Svar: Ha ha ha... ja, som jag minns det så var det ingen brist på killar :) Förälskelsen fanns där alltid o det var bara föremålen som skiftade :) Jag kan inte se var ni möts bara att det är folk omkring.. kram :)
Esmaralda

18 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. Här är vädret grått men i hjärtat skiner solen.. EllaBella tycker att frukosten som jag äter kunde gå lite fortare..
Hon vill få uppmärksamhet och berätta om något viktigt.. Exempelvis borde jag ta fram hundben som finns i kylskåpet.. Ett extremt dåligt ställe att förvara ben på.. När man kan föravara dem i magen.. Tycker EllaBella.. Lilla Saga har ju fått räkor så det är lite orättvist..
Tack för svar i går och det glädjer mig att Cornelis får positiva besked.. Det behöver han.. 💕
Jag har blivit sams med min nya medicin. Och helt plötsligt fungerar det att äta lite.. Yippiii!! Livskvalité.. 💕
Jag kan även sova utan kramper.. Yes!!
Önskar dig en underbart fin dag.. Och MG en härlig upptäcktsdag.. Nos och lekglädje.. Kramar 💕 EllaBella hälsar med glada svansviftningar..
💫

Svar: Vad skönt att medicinen gör vad den ska... mat och sömn är viktiga ting !! MG meddelar att just nu gör han sig redo för att gå på söndags-hund-promenaden - utan koppel -tillsammans med 30 andra okopplade hundar !! Kram :)
Esmaralda

19 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Vet inte om jag har frågat detta tidigare men i så fall ber jag om ursäkt. Kan inte låta bli att oroa mig, du har nämnt att det inte dröjer länge till innan soulmaten och barn i bilden dyker upp och de är just det. Barn! Jag kan inte låta bli att oroa mig. Har läst att dom som är överviktiga får problem vid förlossningen, ser du några varningar kring min förlossning? Ser du om det blir på ett normalt sätt eller blir det kejsarsnitt? Har ju tänkt eller ska ju banta men det är ju lättare sagt än gjort även om jag inte ger mig. Tänkte bara om du ser några varningar kring det? Läste någonstans att både jag och barnet till och med kunde dö och det skrämde mig ännu mer. Barn vill jag ju så gärna ha men inte dö. Kan jag andas ut? Har bestämt mig att banta nu men vill inte missa min största önskan att bli mamma. Vet att jag inte är den enda som är överviktig och kanske fått barn men kan inte låta bli rädslan. Tänkte du kanske kan få mig lugn. Ha en bra dag! Kram 🐷

20 Jossan :

skriven

Jag minns alla mina "första" kyssar med mina ex. Men der finns bara en som är speciell och det var med J. Den killen är som ett virus och han glömmer jag aldrig!

Jag har nog blivit påverkad negativt av månen... har mått så dåligt och känt mig ensam. Det har känts fruktansvärt. Jag ville bara ligga i sängen hela dagen...

Om 13 dagar åker jag till Ullared 😍 Längtar så!
Idag är det söndag, pappa kommer och ska fixa i min lägenhet och jag ska jobba. Lovet är slut men det har bara 6 veckor till jullovet! :)

Killen på K han som min kompis hittat. Är han något för mig?

Kram

Svar: Härligt med Ullared :) Snäll pappa du har som kommer o fixar... killen ska du träffa men jag har svårt att se att du känner rätt för honom... kram :)
Esmaralda

21 Pia1:

skriven

Jag kan ha varit elva år och så kär! Det var vinter och jag höll samtidigt fast min mössa som höll på att åka av... Vi blev inte ihop för det vågade jag inte. Igår började en värmedyna brinna i katternas rastgård, i "rummet". Men en katt i förstås. Jag fick rökdyka en aning, först för att rädda katten, sen flera gånger för att släcka. Liggunderlag och kablar och tyg som rykte och det gick inte se något alls i röken. Sen blev det sjukan och andas kortison och prylar, fick inte barnvakt så stackars liten tvingades vara vaken till halv ett. Får väl vara glad att inte hela gärna brann ner... Men idag känns det dystert. Det enda som liksom händer i mitt liv är riktigt dåliga saker. Så har det förvisso varit för det mesta, men jag vet inte hur jag stoppar det. Jag är ju väldigt låg nu efter avslag sjukdom och fattigdom, men normalt brukar jag ändå drömma och tänka hur det skulle se ut. Nåväl. Höstlovets sista dag idag och sen kommer rutiner som jag mår lite bättre av.

Svar: Men oj så tokigt det gick !! Hoppas du mår bra nu efteråt i alla fall ? Kram :)
Esmaralda

22 Daron:

skriven

Hej fina E! Blir det en till bebis? Och hur blir det då med företaget? Kram

23 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jsg orkar jobba imorn, är jag tillräckligt frisk?

Kram och kärlek.

24 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det är lite skrämmande det här maskinberoendet...
Kram Skorpan

25 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj vad jag minns min första kyss. Jag var ganska gammal, 16 år eller 17. Vi var ett gäng som umgicks och hade himla roligt under många år. En helg var vi i mina föräldrars hus på landet och skulle övernatta. Vi knöade ihop oss i dom sängar som fanns och jag hamnade i dubbelsängen med en fantastisk kille som dessvärre hade flickvän men inte var med. Bredvid mig låg också min bästis med hennes pojkvän men det var inga problem, dom höll sig på sin kant🙈 Killen jag hade bredvid mig var en riktigt god vän och ingen tyckte det var riskabelt att vi låg tätt men oj vilken spänning det var mellan oss vi längtade i det tysta att alla runtomkring oss skulle somna. När vi sedan tyckte oss höra att dom andra somnat kysste vi varandra, försiktigt men intensivt flera gånger och det kändes så bra. Det blev ju inget mellan oss men vi har alltid haft ett särskilt band mellan oss och det var en bra erfarenhet och jag minns det som igår. Kyssar är viktiga och några år senare kysste jag en annan väldigt god vän och det är den absolut bästa kyss jag någonsin fått och jag kan än i dag längta efter en sådan perfekt. Vilja minnen som satte fart såhär på söndagen, tack för det;)
Imorgon har jag bett min gamla vän komma förbi caféet. Han har inte svarat på min uppmaning. Ser det ut som om han dyker upp??

Kram❤

Svar: Tveksamt om han kommer... jag vet inte varför han hyser denna tvekan för han tänker mycket på att besöka dig... kram :)
Esmaralda

26 Kvinna :

skriven

På senaste tiden har vi haft sån otur med att det ska bråkas hos oss, senast igår kom det in en väldigt dum person som ställde till det för oss. Hur kommer det gå för vår verksamhet.

27 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser oss flytta utomlands och arbetar kram

28 Muminmamam:

skriven

Hej Esmaralda.
Efter en tid stagnation/stillastående kommer det börja röra på sig inom kärlekslivet?
Kram

29 Otrygg:

skriven

Hej!

kan jag känna mig trygg när jag går ut?? Har hänt en del överfall i min stad.

kram

Svar: Ja jag ser inga varningar runt dig.. kram
Esmaralda

30 Adad:

skriven

Min första kyss fick jag när jag var lite äldre 'och det var med en kille som jag hade känslor för. Han hade tagit mig till en annan stad över dagen och när vi stod vid stranden och pratade så kom han fram o kysste mig. Ett fint minne:)

Es, var är min soulmate, när träffas vi??? Längtar efter honom. Finns det något jag kan göra gör att påskynda träffen eller hålla extra utkik i något sammanhang?

Kram

31 K.K:

skriven

Åhh 😍 jaa jag minns
Vi var på klassresa till Ryssland och på hotellet var n0gra östtyska killar. En av dom fattade tycke. Vi satt tillsammans hela kvällen och innan hade vi tittat på varandra så fort vi stötte på varandra. Enda kruxet ...han kunde inte engelska och jag inte tyska 😂
Men en kille i klassen var duktig och översätte lite åt oss. Iaf så gick vi ut på den skrangliga balkongen och där kysste han mig 😍 underbart härligt. Glömmer aldrig honom.
Vi brevväxlade nått år men det var svårt.fick skicka genom hans kompis för han var militär och från ddr och de fick inte ha kontakt med typ sverige. Han skickade kort några år senare och bjöd hem mig till sig och sitt hus han byggt. Ja det hade varit kul att åka men det blev aldrig mer. Men himlars vad söt han var. 😊
När ungefär kommer jag att träffa någon som får mig till stjärnorna???
Kram ❤

Svar: Härligt minne,.. han tänker fortfarande på dig ibland.... dock möter du någon annan som får ditt hjärta att slå volter... det kan dröja en tid till.. kram
Esmaralda

32 Erika.F:

skriven

Visst minns jag första kyssen. Det hände på en klassresa till Danmark när jag gick i sjuan. Vi var på ett tivoli där vi själva fick gå omkring med läraren på avstånd.
En jättego kille. Kommer ihåg jumpern jag hade på mig med Beatles som avtryck på hela framsidan av denna jumper, och han tyckte den var så fin. Vi brevväxlade efter den klassresan. Efter en tid upphörde brevväxlingen. Ännu minns jag första kyssen. Var som i en annan värld efter hemkomsten, satt länge och dagdrömde så pass att mamma undrade vad som stod på. :)

Kram

33 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det dröja flera år? Ett par åt eller några månader upp till 1 år innan jag träffar riktiga kärleken?
Kram

Svar: Det kan dröja några år men det kan också ske riktigt snart... ta initiativ när det känns rätt.. kram
Esmaralda

34 Mimi1:

skriven

Hej!

Blir det någon riktigt bra förändring till det bättre nästa år?? hoppas att det händer något som för in mig på rätt väg.

kram

35 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Vet inte om jag har frågat detta tidigare men i så fall ber jag om ursäkt. Kan inte låta bli att oroa mig, du har nämnt att det inte dröjer länge till innan soulmaten och barn i bilden dyker upp och de är just det. Barn! Jag kan inte låta bli att oroa mig. Har läst att dom som är överviktiga får problem vid förlossningen, ser du några varningar kring min förlossning? Ser du om det blir på ett normalt sätt eller blir det kejsarsnitt? Har ju tänkt eller ska ju banta men det är ju lättare sagt än gjort även om jag inte ger mig. Tänkte bara om du ser några varningar kring det? Läste någonstans att både jag och barnet till och med kunde dö och det skrämde mig ännu mer. Barn vill jag ju så gärna ha men inte dö. Kan jag andas ut? Har bestämt mig att banta nu men vill inte missa min största önskan att bli mamma. Vet att jag inte är den enda som är överviktig och kanske fått barn men kan inte låta bli rädslan. Tänkte du kanske kan få mig lugn. Ha en bra dag! Kram 🐷

36 Tisa:

skriven

Jag känner mig som en urusel matte som inte ens klarar av klippa klorna på ena sidan denna gång. Kommer jag hitta någon som kommer hjälpa mig?

37 Undran:

skriven

Hej Es!

Har jag någon skyddsängel eller något beskydd omkring mig??

kram

38 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Nog minns jag den första "riktiga" kyssen ...en äldre kille som kom objuden till en hippa hos en kompis...Han öppnade "dörrar" hos mig som jag inte visste fanns ;-) Han gjorde ett bestående avtryck denna enda gång vi träffades...

Men så vacker du är på kortet ! Så rätt look för den tiden , nästan lite Janis Joplin-stuk...vilken jag för övrigt ville se ut som på den gamla goda tiden...

Nä nu tillbaka till nutid suck.....rensa växthus och åka titta på hus står på agendan denna söndag
Sonen börjar närma sig "köpa hus mood" och då är det bra att ha sett några

Kram Anki med flock

39 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du i procent hur stor chansen är att de blir seriöst mellan dem?
Kram

40 Mia:

skriven

Hej!
Själv vill jag inte tänka på min första kyss eftersom det var med min x-man. ☹️
Känner mig nere och ensam! Vänner som sviker. Undrar hur jag kommer att träffa han med det stora H, via vänner, nätdejting eller något annat?? Kommer jag ut ur min ensamhet??
Kram

Svar: Satsa på de vänner du gillar... skaffa lite nya... lev mer aktivt och rätt som det är så kommer den specielle kärleken... :)
Esmaralda

41 TILL Hmm!!:

skriven

Nyfiken fråga!! Vad vill du att Esmaralda ska spåra?? hon är ju ingen spårhund. Konstig fråga.

42 Helena Ir:

skriven

Roströd anka; ang din fråga..så tycker jag som Esmaralda. Jag valde själv att inte delta,vid min pappas begravning,för inte alls för länge sedan. Det var ett svårt beslut..men för mig det enda rätta! En person som var där,ville jag inte träffa..därav mitt val.
Skickade däremot blommor till kistan.

Jag tror på att vara sann mot sig själv..så gott det går!

Kram :)

43 Fanny2:

skriven

Min första riktiga kyss var inte så minnesvärd, killen var nog ganska van... Jag var 18 och det tog mig år att förstå att man måste kyssa grodor ibland bara för att bli någon erfarenhet rikare.

Vilken fin bild på dig, Es. Gillar kläderna och gamla foton.

Det känns inget vidare när ensamhetskänslorna kommer men någonstans vet jag att det kommer att bli riktigt bra sen... Vad göra.

Kram

Svar: Det BLIR bra... gör nu upp egna planer.. kram :)
Esmaralda

44 Sus:

skriven

Hej
Minns den.....
Rätt odramatiskt........
Vad är det som stör?
Love sus

45 åsa:

skriven

Hej E!
Ska jag tacka o ta emot saker från L o samtidigt säga något el låta det rinna ut? omtumlad . från igår Han tänker om.??
Kram Åsa

46 Katastrofkyssen:

skriven

Första kyssen ja.. Mörk discolokal.. I desperat jakt efter att "få det gjort".. Smakade hamburgare ha ha..

Andra kyssen däremot.. Den smakade fint.. :-)

Funderar på oddsen till vuxenkyssar med rätt man nästa år.. Ser du något där Es?

Trerätters ute ikväll.. Lyx, lyx, lyx.. Hoppas ni också får en god kväll!

Kram kram ✨

Svar: Nog blir det kyssar.. frågan är om det blir ned rätt man från början eller du har några grodor till att kyssa.. kram
Esmaralda

47 Louise:

skriven

Ja visst minns jag den. Jag var 13 år och skulle börja i 7 an.
Det var min kusins kompis jag var tillsammans med. Vi gjorde slut någon månad efter det. Sen flyttade dom från huset där de bodde. Vi var mest kompisar så ja det var inte så lyckat.

igår hade vi kalas för Izabella som fyllde 7 år i fredags. Jag var så sjukt stressad och barnen bara gick mig på nerverna. Bröt ihop ett antal gånger och så maken hade ögoninflammation på det - slarv med linser trots att jag sa till honom att ta ut dem.
Blev ju ändå lyckat. Izabella fick rullor och nu ska de vara på fötterna heeela tiden
Nåja det är väl nyhetens behag.

imorgon ska maken ringa till ett måleriföretag som tydligen söker efter lärlingar och jag hoppas att de tar emot honom. Finns det någon möjlighet att han får plats där? Men han måste först ta sig ut till skolan och hämta sitt betyg.
Jag sökte ett jobb på Izabellas gamla förskola och så väntar jag på besked från förskolan jag var på intervju hos för snart två veckor sedan.
Blir det något på någon av de två förskolorna eller kommer jag göra min praktik först?

Tacksam för svar. Kramar och ha en fin söndag.

Svar: Grattis till 7 åringen lite i efterskott :) Ett lärlingsjobb för mannen så ganska snart... kram :)
Esmaralda

48 HOLLY:

skriven

Guuuuud vilken skönhet!!!! Jag förstår verkligen att du inte hade några svårigheter med att hitta pojkar som ville pussa på dig!!!!!

Vi kommer från samma tidsperiod du och jag så jag kände djup nostalgi när jag såg dina kläder, för det var ju så vi gick klädda. Då hade man hela livet framför sig som ett oskrivet blad och jag trodde i alla fall att livet skulle ge mig mycket glädje, gemenskap och kraft. Tur att jag då inte visste vad som väntade framöver!
Jag har undrat många gånger över sambandet med att det tog över 3 månade innan mamma klämde ut mig på förlossningen. Hon hatade mig alltid för att jag gav henne en så hemsk förlossning. Personligen tror jag att jag i det läget visste vad som väntade mig i livet och att jag då ångrade mig att jag hade planerat så mycket smärta i mitt liv. Vad tror du?

I alla fall tillhörde jag dem som i smyg läste Starlet när jag gick i mellanstadiet.. Jag tyckte att det verkade vidrigt att kyssas och få någon annans tunga i min mun (Jag hade redan då varit med om sexövergrepp). Jag frågade min mamma om det verkligen gick till att kyssas som jag hade läst om. Då hon var enormt pryd, blev hon arg över frågan och sa att det fick jag själv se så småningom.
Jag har alltid varit sugen på kunskap så när hon inte ville tala om hur det var för mig så tänkte jag testa själv på någon som jag verkligen älskade...vår hund med hemsk tandsten. Jag bestämde mig då direkt att jag ALDRIG skulle kyssa någon pojke. Dock kan man ju med tiden ändra sig:))))

Jag undrar Ez: Kommer jag att bli fri min inre och yttre smärta? Kommer jag att få upprättelse och skadestånd för husbedrägeriaffären eller in pengar på annat sätt? Huset som jag har flyttat till hoppas jag blir tillfälligt, för det är en ockerhyra på över 7000 kr i månaden och det är vad jag får i sjukpension, för det ligger slickat invid en stor trafikerad väg och jag är livrädd att få mina djur överkörda. Jag måste bo i tystnad och helst se någon form av vattenyta för att trivas. Kommer jag att få bo så framöver...helst under nästa år?
Kramar till er alla och njut av alla fina ljus!!!!
Eva

Svar: Vet du.. något bra sker.. det kommer ganska snart... först i det lilla men sedan är det som om en bra dörr öppnas och det kommer mer... kram :)
Esmaralda

49 HOLLY:

skriven

Jag läste vad jag skrev och jag måste ha fått hjärnsläpp. Självklart tog det inte 3 månader för min mamma att klämma mig utan 3 dygn:)))))

Svar: Ha ha ha.. ja, jag förstod nästan det :) Kram :)
Esmaralda

50 lars:

skriven

Ez
vad snygg du var i din ungdom, OK men du är snygg idag med, givetvis, men en riktig ärta 70-tal ser jag. Nä jag minns inte min allra första kyss, jag kan inte rekapitulera det, men ändå härligt med inlägg då jag minns tillbaks om en svunnen tid tack Ez

Svar: Lite nostalgi år man ju tillåta sig ibland :) kram :)
Esmaralda

51 desp:

skriven

hes es!! jag undrarom det finns nån tanke bakpm någon att ta ifrån mitt barn är rädd om allt runtomkring henne ?KRAM

52 barbie:

skriven

hej es, jag var på intervju hos kicks.. ser du om jag borde söka annat för jag kommer inte få jobbet där eller ?? KRAMR

53 min dotter:

skriven

kommer min dotter ha en ljus framtid es? ser du om hon är lycklig och har massor av vänner och inte blir mobbad.. jag är så rädd att hon kommer gå igenom det jag har gått igenom i skolan? phh gud!! kram

Svar: Nejdå, det kommer inte bli någon upprepning... hon kommer ha vänner o må väl.. kram :)
Esmaralda

54 Loppisfyndare:

skriven

Tjena e!

Ingen dålig första kyss. Modig grabb måste jag säga. Min ungdomskärlek och jag vågade aldrig ta det steget. Blyga båda två. Såhär i efterhand förstår jag att det bara hade varit att göra, att han också hade velat. På tal om det. Tror du det kan klaffa med en kille efter årskiftet? På tiden tycker jag.

Stor söndagskram från en loppis :)


Svar: Ja det känns som att det är på tiden och något bör snart dyka upp nu.. kram
Esmaralda

55 Lotta:

skriven

Kommer ihåg det som alldeles magiskt :). Vi har fortfarande kontakt om än sporadiskt. Det var 35 år sen nu och jag minns det som igår. Drömmer om att få uppleva en sådan förälskelse igen. Kan det bli så?

Kram Lotta

Svar: Ja, det kan det och det blir det... same same but different kan man säga.. kram :)
Esmaralda

56 Milla:

skriven

Hej, kan du sådant här med jordning, hur man jordar sig o blir stark, funkar sådana där lakan?
Hoppas på att få en trevlig söndag. Gå en promenad. Hur ska jag kunna träffa nya vänner?

57 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Är jag i ett förhållande snart? Eller ser du mig vara själv ett tag till?
Kram

58 F.u:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

59 F:

skriven


Hej esmeralda undrar om du ser oss flytta utomlands och arbetar kram

60 Kvinnan :

skriven



På senaste tiden har vi haft sån otur med att det ska bråkas hos oss, senast igår kom det in en väldigt dum person som ställde till det för oss. Hur kommer det gå för vår verksamhet.

61 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag få honom tillbaka?
Kram

62 Sus:

skriven

Hej
Vad ska jag hålla fokus på angående att hitta nytt jobb?
Love sus

63 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda hoppas att allt är bra med dig och MG. Varit till veterinär med min lilla skrutt. Veterinär såg inget märkbart fel på honom. Han vill fortfarande inte gå och andas tungt. Han ser svälld ut i nacken och ryggen. Borde jag propsa på röntgen eller avvakta. Var han slarvig veterinären ? Tror du smärtstillande behövs. Får till mig diskbråck...hoppas att du kan se något Es🐶
Hade tur idag med en rolig vinst i allt elände.
Kram
💗💗💗

64 Helena Ir:

skriven

Något har hänt mig,som aldrig händer mig. Jag har vunnit 2 biljetter till Brolles show "Elvis,Cash and The Killer"
Nu hoppas jag bara att dottern kan få byta sin stängning på jobbet denna dag..
Så roligt..!! Jädrar i min låda,vad jag blev glad!

Kram :)

Svar: Nejmen så kul... det kommer bli jättebra och det ser ut som om du går med dottern.. kram :)
Esmaralda

65 Lisa:

skriven

Hej

Ja, första kyssen var på Mallorca , med en spanjor och jag var 18 år. Inte fullt så romantiskt.
Undrar vem som egentligen ligger bakom exkluderingen av mig och mina döttrar, gissar på min svägerska eller min bror, har jag rätt ?

Kram Lisa

66 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Vet inte om jag har frågat detta tidigare men i så fall ber jag om ursäkt. Kan inte låta bli att oroa mig, du har nämnt att det inte dröjer länge till innan soulmaten och barn i bilden dyker upp och de är just det. Barn! Jag kan inte låta bli att oroa mig. Har läst att dom som är överviktiga får problem vid förlossningen, ser du några varningar kring min förlossning? Ser du om det blir på ett normalt sätt eller blir det kejsarsnitt? Har ju tänkt eller ska ju banta men det är ju lättare sagt än gjort även om jag inte ger mig. Tänkte bara om du ser några varningar kring det? Läste någonstans att både jag och barnet till och med kunde dö och det skrämde mig ännu mer. Barn vill jag ju så gärna ha men inte dö. Kan jag andas ut? Har bestämt mig att banta nu men vill inte missa min största önskan att bli mamma. Vet att jag inte är den enda som är överviktig och kanske fått barn men kan inte låta bli rädslan. Tänkte du kanske kan få mig lugn. Ha en bra dag! Kram 🐷

67 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Vet inte om jag har frågat detta tidigare men i så fall ber jag om ursäkt. Kan inte låta bli att oroa mig, du har nämnt att det inte dröjer länge till innan soulmaten och barn i bilden dyker upp och de är just det. Barn! Jag kan inte låta bli att oroa mig. Har läst att dom som är överviktiga får problem vid förlossningen, ser du några varningar kring min förlossning? Ser du om det blir på ett normalt sätt eller blir det kejsarsnitt? Har ju tänkt eller ska ju banta men det är ju lättare sagt än gjort även om jag inte ger mig. Tänkte bara om du ser några varningar kring det? Läste någonstans att både jag och barnet till och med kunde dö och det skrämde mig ännu mer. Barn vill jag ju så gärna ha men inte dö. Kan jag andas ut? Har bestämt mig att banta nu men vill inte missa min största önskan att bli mamma. Vet att jag inte är den enda som är överviktig och kanske fått barn men kan inte låta bli rädslan. Tänkte du kanske kan få mig lugn. Ha en bra dag! Kram 🐷

68 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig bara ledsen. Det känns som om jag aldrig kommer träffa någon som det känns bra med. Hag är rädd att det ska dröja länge. Som om jag har soppat undan de killar som jag ändå haft den där speciella känslan till. Kommer det vara svårt för mig att träffa någon igen och gå in i ett förhållande? Kanske jag förblir singel flera år till och jag vara spyr på det. Jag vill inte. Ser ingen mening med det alls
Kram

69 Smiley:):

skriven

Så fint kort på dig<3

Jag har aldrig vågat tidigar,så det blev inte förän på en festlighet när jag var 19 år och han var en riktig snygging:) han ville att vi skulle vara tillsamman men mina föräldrar var för stränga så jag visste att det inte skulle fungera.

Es ser du om vinter kommer med något kul?
kram

70 Soffis:

skriven

Jisses..
Bli tagen med storm.
Big time! 😀
Min första kom sent..
Var nog närmare 17 år..
Men kvalitén var de inge fel på!
Länge sen det pirra vid kyss nu..
Hur ser det ut i det närmaste.
Flirt eller nått äkta på ingång.
Så innerligt trött på tillfälligt.
Det enda jag haft i mitt liv.

Nu ska här ätas libanesiskt!
Mmm..
Kramen!

Svar: Libanesiskt.. så gott :) Ja en flirt bör komma snart.. kram :)
Esmaralda

71 Helena Ir:

skriven

Tack :)!

Kram :)

72 di:

skriven

Jag minns nog bäst den sista.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: