Bortgjord....

Go kväll mina vänner…. i  dag har jag  haft  fullt  upp med att börja förbereda era talismaner och det är ett tufft jobb

Jag har inte haft möjlighet att ägna mig åt utmaningen… fast jag måste berätta om något som hände idag vid lunchtid när jag var utbjuden av en väninna på lunch. 

Vi bestämde oss för att vara lite vilda och bara äta dessert.. av det finare slaget...

 

 

 

 Vi fick nån slags chokladkula och jag som sett dessertmästarna… skulle visa hur man gör… man tar sin sked och knackar rejält på chokladen och vips ska den öppnas upp….

Jag knackade och inget hände… .. en gång till och med rejäl knackning och då händer det grejor… skeden for nämligen iväg… tre bord bort och landade mitt i en kalopsbytta.

  Både bord och  de två gästerna  blev smått prickiga… och det var såååå pinsamt…

...” Jag kastade den INTE” hävdade  jag och  damen undrade hur i helvete skeden annars kunde hamna  på deras bord…. och jag försökte förklara det där med chokladen… men det gick väl bara sådär.

  Det var ju bara en sked som for iväg… hade väl varit värre om jag  typ kastat kniv, försökte jag släta över.

Olyckor händer.

  Min väninna skrattade så tårarna rann och lät som en gris på inandning… ja jösses vilken lunch det blev.

 

Sammantaget så blev det alltså en helt annan slags utmaning detta !

 

Det finns fortfarande lite Shanti talismaner kvar… vill du ha en så följ bara informationen från bloggen tidigare idag

 

Ha nu en god fortsatt kväll

Kram o massa kärlek

1 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha herregud, jamän det var ju roligt iallafall men förstår att det måste vart pinsamt. Men det är sådant jag älskar i livet, då känner man att man lever...

Es, jag har bokat uppkörning men med ganska stor marginal har bokat några månader framåt.. finns de chans att jag är redo när det är dags?
Tror du jag kommer ha köpt en egen bil innan mötet med kärleken kommer? Eller kommer kärleken först?
Kram

Svar: Ja om du verkligen kör intensivt och tränar hårt.... troligt att du har bil innan mötet med kärleken sker.. kram
Esmaralda

2 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Hahaha du är alldeles speciell Esmaralda,
Har han de rätta kärlekskänslorna för henne? Ser de så ut?
Kram

Svar: Känslor finns men jag ser ingenting detaljerat.. kram
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Oj jösses vad du är med om..förstår att din väninna skrattade..det gör en del,i sådana där situationer som anses lite dråpliga :) Själv är jag sådan att jag har svårt att skratta åt någon annans olycka..men det är jag det! :)

Men om jag sammanfattar detta,så förstår jag ju att du är med om en del..du behöver inte ställa dig upp och sjunga inför gästerna,du har som lite egen underhållning på repertoaren :)
Kan det inte räknas till en av de svårare utmaningarna? :)

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram :)

Svar: Jamen det var bra tänk.. då har jag ju faktiskt klarat ytterligare en utmaning :) Kram :)
Esmaralda

4 Kvinnan :

skriven

😂😂 pinsamt det måste ha varit 😂
Tänkte fråga om du ser någon stor förändring på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

5 ??:

skriven

När kommer mina syskon flytta hemifrån o skaffa sig ett liv?

6 Fu:

skriven

Finns det något meddelande ifrån andra sidan kram till mig kram

7 Cat:

skriven

Hahahaha, skrattar högt!!!
Det var dagens höjdare:)
Jag måste säga att din blogg är sååå bra! Ofta när jag går in och läser så är det precis någonting som jag behöver läsa. Det var lite så jag fastnade här. Änywäy, keep up the good work!
Kramis ( jag har bytt signatur)

Svar: Vad glad jag blir att du trivs här :) kram
Esmaralda

8 Mimi:

skriven

Hahahah underbara Es vad jag önskade att få vara din väninna då hihi du är bara bäst:)

ps:ser du om min blivande är en rolig person?kram


Svar: Jadå, massa humor och självdistans finns det allt :) kram
Esmaralda

9 Sus:

skriven

Hej
Oj.....
Så kan de gå....
Vill ha förändring nu....
Vad kan jag göra?
Love sus

Svar: Gör något som direkt påverkar din situation.. kram
Esmaralda

10 Mammamuu:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag längtar så. Vill så gärna ha syskon till mitt barn också, skulle så gärna vilja ha ett eller två till barn. Tror du kärleken jag kommer möta har några barn sedan innan?
Hur stor är chansen nästa år att vi möts?
Kram

11 Anki:

skriven

Gokväll
Så gott att få sig ett skratt så här på kvällskvisten.Tack ! <3
Mobilen ringde ikväll och min julklapp har kommit !
Får den levererad till sonens jobb i morgon
Jag har beställt en förstoring av vår fina vargflicka !

Ha en fortsatt trevlig Måndag
Kram Anki

Svar: Åh vilken underbar julklapp !!! kram
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Haha. Kan Henrik N vara ngt för mig ?
Kram

13 Browallia:

skriven

Skrattar igenkännande. Det är så skönt och veta att det finns en till som mig.

Svar: :)
Esmaralda

14 Mimi:

skriven

Underbart<3 tack snälla för svaret Es kramar:)

15 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag börjar känna mig sjuk, usch.
Tror du det blir problem med arbetsgivare om jag måste vara hemma i morgon? Börjar känna mig dunder dunder förkyld
Kram

16 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen under nästa år att jag möter kärleken och går in i ett förhållande? Eller kommer det dröja ytterligare ett år?
Kram

17 Noura:

skriven

Kommer det hålla mellan honom och Marwa? Eller är det mer tillfällig relation? Är rädd att de går för fort framåt

18 Mikael:

skriven

Hahaha, tror jag dör, damen med byttan skulle jag vilja se.

Och ja olyckor händer.

Kram
Mikael

Svar: :)
Esmaralda

19 Nornan:

skriven

Tack för skrattet, det gjorde min kväll! 😂 Du är för rolig och go du Es.

Jag har följt din utmaning men gjort den på mitt eget sätt. Eftersom jag oftast har svårt för att tala med okända pga mitt funktionshinder ögfungerande autism, så tilltalar jag istället okända människors hundar! Jepp. Det funkar finfint. Min egen hund och den andres blir så glada så. Och den andra hundens människa ler också och ser glad ut.
Jag tänker som så att all sorts glädje gör gott. Även om ringarna inte blir lika svallande stora på livets vatten, men det rör på sej i alla fall.


Kramar!

Svar: Jamen vilket bra tips... att prata med hunden istället ! Kram :)
Esmaralda

20 K.K:

skriven

Ha ha bäst idag. Kan se det framför mig och när du ska försöka förklara och din vän bara skrattar .. såå bra 😂😂😂
Träffade min äldre vän ikväll. Och alla tvivel är som bortblåst när han kommer hit. Han är verkligen helt underbar. vad vill han egentligen med oss?
Snälla ser du något?
Kramar ❤

21 Dunegull:

skriven

Hahhahahha..underbart!

22 Hej:

skriven

Hahaha nu blev jag lite upplivad.

23 Nettan:

skriven

Ha ha du är otrolig 😂😂

24 åsa:

skriven

Ha ha ha vilken bra film detta hade blitt. Ha ha förlåt! Underbart att du delade med dig. Fick se detta nu ha ha jag behövde skratta lite så tack för detta. !😁 kram Åsa


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: