Hur jag spår.....

I går satt jag med seanser mest hela dagen och spådde folk… som jag ju brukar göra via mailen

Innan jag påbörjar en seans går jag igenom en ceremoni som  liksom utformat sig själv genom åren

 //En kvist trollhassel på väggen... som jag julpyntar till jul o hänger fjädrar i till påsk //
 

Jag knyter an till mina två speciella andliga vägledare som hjälper mig i just seanser och jag ber om deras hjälp och att de tar kundens vägledare också till hjälp.

I detta försätter jag  mig i ett speciellt tillstånd.

Ett slags medvetandehöjande  tillstånd.

Jag beter mig inte konstigt och jag ser inte konstig ut..  kan kanske verka lite off och trög om någon kommer och försöker prata med mig under tiden

Detta tillstånd behåller jag så länge jag skriver på seansen. Sedan går jag ur tillståndet.. och därför är det också svårt för mig att i efterhand besvara följdfrågor kring seanser

 

 // Ovanpå min vinkyl som jag fick i 60 års present av min vän.... och så texten på väggen " Life is too short to drink bad wine", champagneglasen har våra namn.... //

Jag försätter mig alltså i mitt tillstånd och sen  öppnar jag kundens mail på datorn …. har det framför mig… men till att börja med läser jag ingenting.. utan tar bara in den första informationen som kommer .  

Informationen kommer från mitt inre  via våra andliga vägledare och  handlar ofta om hurdan personlighet kunden har, vad som är mest framträdande egenskaper, vad andra människor tycker om personen, eventuella varningar och  val som personen har att göra.

 // Lägg märke till Stora Hult Strand.. där bor jag och skylten pekar i rätt riktning.. //

Jag skriver ner allt som kommer  till mig. Ibland blir  det mycket och ibland betydligt mindre.  Hur det blir kan jag aldrig lova någon i förväg. 

Sedan läser jag kundens presentation och frågor – och  gör mitt bästa för att spåra in på de områden som kunden vill ha information om.

Många vill veta hur det blir med kärleken, andra om hälsa och vänner och barn, en del vill påbörja ett helt nytt liv och söker råd kring detta, andra söker kontakt med en kär närstående som gått över, tidigare liv.… frågorna kan se ut precis hur som helst och alla är de lika viktiga för mig

 // Klockan är rätt  rejäl... //

Ibland kommer svaren snabbt till mig – men inte alltid. Det händer att jag kör fast.. då  får jag gå en promenad eller stoppa in maskin tvätt.. och sen på det igen.

Som regel löser det sig då  men i värsta fall får jag maila kunden och be att få ett foto… då brukar det greja  sig.

 // Somligt är så fult att det blir  fint...., //

Dock finns det de gånger när det helt enkelt inte går… och då  är det bara att skicka tillbaka pengarna som man  betalat för seans och meddela ett nej, tyvärr.. det funkade inte. 

Som väl är händer inte detta särskilt ofta.

 // Min röriga bokhylla//

Då och då händer speciella ting under en seans… som oknytten jag såg häromdagen och bloggade om… eller så  kommer en död anhörig väldig tydligt med ett meddelande… det kan ske både det ena och det andra.

Ibland tar en seans närmare två timmar och ibland kan en seans ta en hel del.. beroende på hur det flyter på.

Jag betackar mig för frågor av det här slaget ” Vad var mins mors flicknamn?” eller

”Vilken var den första bil jag köpte?” Frågor  som går ut på att  ” kolla om jag verkligen är synsk”

Jag ÄR synsk men  det är inte trolldom jag sysslar med.

En spådom måste vara ett samarbete mellan mig och den jag spår – det behöver finnas  ömsesidigt förtroende

 // En hälsning till er alla från Mannabonne Glenn//

 

Sen är jag ju utbildad familjeterapeut också och har arbetat med detta  i många år i egen regi. På det alldeles vanliga klassiska sättet utan att  blanda in  synskheten.

En del av er vill att spådamen ska svara på somliga frågor och familjeterapeuten på somliga – och det  går hur bra som helst !!

 

För mig passar det bäst att  spå via mailen….och alla arbetar vi ju på olika sätt.

 

 
//  En liten sak från varje land jag besökt... samlade på en och samma hylla)
 
 
// Hallen //
 
// Mitt rum //
 
Undrar ni var jag sitter och håller era seanser & spår så kan jag säga... ÖVERALLT... för så är det.
IBland sitter jag på mitt rum... ibland i TV rummet.. ibland  på glasverandan... det beror  på hur det faller sig...
 
Vad sin är väldigt viktigt för mig är sekretessen... den tummar jag aldrig någonsin på.
Om ni tycker att jag skriver om specifika  spådomar  här på bloggen så har jag ALLTID  först hört av mig till kunden och kollat om det är ok.
 
Man ska känna sig trygg och säker i att kontakta mig !!
 
När jag spått någon så raderas allt från datorn... ingenting finns kvar som kan komma i fel händer.... och det är därför jag ber alla som vill ha ny seans att också göra en ny presentation.. det finns inget gammalt för mig att ta fram.
 
Jag vill avsluta med att tacka er alla goa kunder för ert förtroende - det värmer ska ni veta !!
 
Kram & massa kärlek
1 Jc:

skriven

Intressant ämne idag.. har alltid undrat hur du gör dina seanser.. och hemtrevligt, mysigt, smakfullt inrett i ditt hem.

Önskade att även jag snart får skriva ett gäst blogginlägg om mötet med MR Soul👍.
Tror du det är möjligt? 2017/2018 kram

Svar: Ja det tror jag är fullt möjligt.. kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Ja det är ju därför jag återkommer till dig, för att det finns det ömsesidiga förtroendet o för att du är bra på det du gör o du är du :)! Undrar hur det skulle vara att träffa dig live?

Himla fint ni har det hos er, andas lugn o frid o så MG förstås :). Hemma hos oss är det kaos ;D o det lär det väl vara i åratal framåt. Okej, till våren måste det röjas lite, det ska väl till fest då... Det är när jag tvingar mig till det som nåt blir gjort...

Sökte jobb i söndags o ringde om jobbet igår, ser du Es om det finns nån chans på jobbet? Min korta uppsägningstid är visst en fördel...

Med god tur blir det inget kvällsjobb idag o är det så, ja då är jag mycket glad!
Ha en bra dag alla!
Kram Skirpan

Svar: Kaos hemma har jag också haft.. herregud ja... men när yngsta flyttat hemifrån blir det per automatik en annan ordning.... chansen till jobbet ser ut att vara runt 40-45 % kram :)
Esmaralda

3 Tingeling:

skriven

Och tack till dig! För alla svar jag fått här och för seansen och healing. Det har verkligen hjälpt mig, alltihopa. Jag hittade denna blogg när jag mådde som sämst och var som mest vilsen. Har verkligen fått hjälp på traven av dig. Tack tack tack!

Kram!

Svar: Det värmer verkligen.. kram :)
Esmaralda

4 EPM:

skriven

Godmorgon!

Tack för att du släpper in i hur du jobbar! Jag är väldigt nöjd med min spådom ☺️

Idag ska jag ha ett allvarlig snack med min chef angående min framtid, min fortsatta karriär.
Jag vill verkligen flytta på mig nu men är orolig då min tjänst är lite speciell i dess utformning.
Ser du om det går väl eller om det är något särskilt jag kan eller behöver göra?

Kramar

5 Susan:

skriven

Så spännande att få veta lite hur du jobbar, hoppas det händer ngt kul när du tar tag i min seans😇

Kram

Svar: Ja, jag gör mitt allra bästa.. kram :)
Esmaralda

6 sus:

skriven

hej
spännande......
vilken förmåga.....
bra kombo.....
love sus

Svar: Tack.. kram :)
Esmaralda

7 Jennifer:

skriven

Hej! Jättefin hylla med skatterna! Jag samlar också på saker som
jag köpt från de länder jag besökt.

Min fyraåriga dotter har varit i 15 olika länder och från varje land har jag samlat fina skatter till henne. Tror du att hon kommer att uppskatta dem då hon blir äldre? Att hon har en sådan samling? Smycken och sådant. Kram

Svar: Ja, det kommer hon verkligen att göra och bära med sig detta genom hela livet.. kram
Esmaralda

8 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag har börjat drömma om mitt ex var och varannan natt. Ofta så vill han komma tillbaks till mig. Jag tycker inte att jag tänker på honom på dagarna, det är ett år sen vi gjorde slut och jag har en annan som jag vill leva med. Saknar exet mig eller saknar jag rentav honom?

Kram

Svar: Det verkar som om du är i slutet på en bearbetning... jag kan inte se någonting mellan er framöver... och det är en positiv känsla.. kram
Esmaralda

9 Varis:

skriven

Ez du är helt klart seriös och mycket duktig på din sak, tycker jag. Nästa månad ska jag beställa min nya seans genom dig. Det fram emot det!
Kram

Svar: Du är alltid välkommen :) kram
Esmaralda

10 Blå:

skriven

Vilket intressant inlägg du bjöd på till oss idag E. Jag har faktiskt alltid varit nyfiken att veta hur du spår. Det var bara för någon dag sedan som jag funderade på om du kanske spår i kort.. men icke! :)

Jag har en fråga. Jag förstår mig inte på min vän riktigt. Det låter som att han inte mår så bra fast han påstår att han lever livet. Ena dagen säger han att jag kan höra av mig när jag vill för att i nästa stund när jag väl gör det så blir jag totalt ignorerad. Jag försöker att inte ta detta personligt för jag märker att han inte är sig själv. Så när jag inte fick svar på om han ville prata så skrev jag ett fint meddelande att han får höra av sig när han känner att han orkar. Fick inget svar på det heller men det hade jag inte förväntat mig heller. Det jag förväntar mig är att han hör av sig när han orkar. Men jag är orolig för honom.

Det jag undrar E är vad som pågår i hans huvud? Hör han av sig? Och han vill väl fortfarande ha mig som vän?

Svar: Han känns kluven... jag tror inte han vet riktigt själv hur han vill ha saker o ting.. han behöver sin tid att fundera.. kram
Esmaralda

11 Mimi:

skriven

Jag skulle verkligen behöva din hjälp.. Hur blir mitt möte med vännen som jag inte träffat sedan sommaren? Hur är hans känslor egentligen?

Svar: Du bör inte ha alltför höga förhoppningar här.. kram
Esmaralda

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tack att du delar med dig av hur en seans går till. Härligt att MG hälsar.
Drömt om F inatt igen...vi åt glass och båt och sov över hos hans mamma som i drömmen var ett annat ex mamma innan vi åkte till lugna byn tillsammans. Kände vi känsla. Gjorde det två sekunder med G. Är det med någon av dessa män nästa resa blir? Betyder drömmen något ? Hoppas komma iväg snart till sol och värme. Är sån jobbig tid nu med sjukdom för mig, pappa och lilla hunden.
Kram

13 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack själv gör det jobb du gör. Jag förstår att det måste ta en del energi också. Jag har fått flera seanser utav dig. Mysigt med sådan bokhylla, ett riktigt jobb att städa bara kan jag tänka mig. Men annars gillar sådant lite gammal stil det ser så hemtrevligt ut.

Es, hur ska det gå till att jag träffar kärleken? Ser du i något sammanhang då jag ska hålla ögonen öppna?
Kram

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Din integritet som spådam är uppskattad Dina visdomsord på vägen likaså
Att du är berest och har många historier att berätta gör ju inte "saken" sämre...
Att du tar med oss på dina resor gör dig guld värd
Att dessutom svara på våra frågor här på bloggen...älskar dig Es för allt du gör <3
Jag är såå glad att jag hittade dig och din blogg

Pussa goa MG på nosen från oss <3

Kram Anki med flock

Svar: Åh tack så hjärtinnerligt !! MG skickar massor av pussar tillbax :) kram
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Vad roligt att få en inblick i hur det går till när du jobbar och det är bi som ska tacka för att du delar med dig av allt och delar med dug av dina förmågor. Häromdagen läste jag igenom samtliga tre seanser jag fått genom åren och den senaste var för ett år sedan. Det är lika magiskt varje gång och man förstår allt bättre för varje gång man plockar fram dom. Det senaste året har det hänt otroligt mycket på ett märkligt sätt och jag tror det börjar bli dags för en ny seans. Det känns som jag hela tiden tar steg men jag vet sällan numera vart jag är på väg så jag kan nog behöva lite vägledning och inblick i vad som kan vara rätt för mig.

Kram❤

Svar: Du tar dina steg o du är på väg... och du kommer hitta så rätt.. även om du inte riktigt ser det ännu - kram :)
Esmaralda

16 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Det är en bisarr situation på jobbet där min chef försöker negligera min kompetens och kunskap. Nu ska det anställas två personer till och jag har på papperet vad som krävs vilket har intygats av en annan chef med flera också. Chefen med osanning och drar sig inte för att säga osanningar högt. Hans chef å andra sidan verkar inte ha koll på något alls kring det här. Mitt kontrakt som vik går ut vid årsskiftet och trots att jag har fått så mycket bra stöd av andra så känns det tröstlöst. Känner att det är nära att jag nästan klappar ihop av anspänningen som är. Igår skulle det samverkas kring tjänster som idiotchefen vill att nya människor ska komma in och växa i och jag som finns framför näsan ska bara bort. Skälet som inte är dugligt är att jag enligt chefen har fel personlighet... andra skrattar högt när jag har berättat. Jag å andra sidan kan förstå humorn men jan inte skratta på samma obekymrade vis riktigt... vad tusan ska jag höra?
Kram från mig

17 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Intressant att få läsa hur du jobbar😊

Fina bilder du tagit i ditt hem!
Är extra förtjust i ditt rums tapet🌹.
Romantisk och fint och personligt.
Precis som ett hem får/ ska vara😊.
Toppen ide att samla alla rese sovenir på en och samma hylla😊.

Funderar på det här med jobb Vill byta jobb och önskar verkligen det skulle ske så snabbt som möijligt.

Es, ser du något kring detta jobb?
Något jag bör vara uppmärksam med ,dvs var och hur jag ska söka.
Hittar jag jobbet på nätet eller..?

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Jobbet hittar du genom att leta och ta initiativ.. det kan dröja lite.. men det kommer.. kram
Esmaralda

18 Jennifer:

skriven

Hej! Hur kommer det sig att jag inte är någonstans i Jemen och jobbar med att hjälpa människor istället för att sitta här på detta meningslösa ställe och jobba? :) Tanken bara slog mig... Kram

Svar: Här handlar det om dina egna beslut.. kram :)
Esmaralda

19 Tanke:

skriven

Tänker han på mig ibland? Och vad tänker han i så fall? KRAM :)

20 Jessica:

skriven

Hej es,
kommer jag att träffa han igen?
Han verkade verkligen underbar.
Hoppas det kanske kan bli något mer mellan oss.
Han verka ha några känslor för mig.

Kram :)

21 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Intressant att få veta hur det går till, tror du har pratat om det innan nån gång men man glömmer ju så lätt. Gör du samma procedur när du svarar på frågor här på bloggen? Här är ju så många individer på samma gång. Jag beundrar dej i ditt arbete, du är helt otrolig. Passar även på att fråga om du ser hur mötet med snyggingen blir? Blir det närkontakt av nåt slag?
Inatt slog frosten till och här inne sitter jag och myser med morgonkaffet. Ha en bra dag🍁💕 Kram

22 Susanne Amalia :

skriven

God morgon..
Måste säga att du är en mycket seende och medial vän.. I kärlek och ljus..
När jag tänker på dig och MG (som naturligtvis på ett klokt hundvis sätt delar med sig av hans vishet) så blir jag så varm i själen och änglarna visar sig.. Det finns så mycket kärlek i budskapen.. Så du och MG är en fin och klok kombination.

Kärlek till dagen för er båda..
Önskar jag..

Och tack för supporten i går.. Jag fortsätter med samma consept.. 💕

Fråga:blir det så att jag träffar den jag vill till helgen.. 💕

fantastiskt.. Och så har jag bokat helgevenemang den 20/11 och kryssning om några månader.. Så jag har varit flitig.. 💕


Svar: Man behöver lite kul att se fram emot !! Till helgen kan det krångla lite och allt blir kanske inte riktigt som du tänkt dig... kram :)
Esmaralda

23 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Intressant att få veta hur det går till, tror du har pratat om det innan nån gång men man glömmer ju så lätt. Gör du samma procedur när du svarar på frågor här på bloggen? Här är ju så många individer på samma gång. Jag beundrar dej i ditt arbete, du är helt otrolig. Passar även på att fråga om du ser hur mötet med snyggingen blir? Blir det närkontakt av nåt slag?
Inatt slog frosten till och här inne sitter jag och myser med morgonkaffet. Ha en bra dag🍁💕 Kram

Svar: Nej , jag kan ju inte gå så djup in i varje fråga... här blir det en snabb känsla i ögonblicket... närkontakt kan det bli snart men jag ser inte riktigt med vem.. kram
Esmaralda

24 h:

skriven

Hej!
Är Joel intresserad?
Kram!

25 Eve:

skriven

Hej Es, kommer de går bra för mig imorgon? Är så nervös vet att om detta går bra så ska jag skärpa mig rejält. Kram eve

26 Ju:

skriven

Hej Esmaralda.
Är känslorna starkare för henne?
Han säger att han inte vet själv. Men så kanske han bara säger till mig? Är de starkare för henne
Kram

27 Trött:

skriven

Hej!

Jag har en sån lampa fast det är en katt ingen hund. Jag är ju en kattälskare.
Känns som om jag har stagnerat allt står stilla känns det som inget händer. Kommer det att börja röra på sig mot bättre tider snart??

kram

Svar: Ja absolut.. det vänder och rör sig framåt.. kram :)
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Det har blivit en hel del seanser med dig..den första gjorde nog mest intryck..för då var jag som mest behov av den! Den var jag väldigt tacksam för..den lyfte mig något enormt! Minns fortfarande tårarna av glädje :)

Tack för alla seanser ..!!

Ha en bra dag..

Kram :)


Svar: Tack för ditt förtroende o kram tillbaka :)
Esmaralda

29 Seansen som 18åring:

skriven

Jag minns speciellt min första seans hos dig, där du peppande en ung mig till att våga göra en väldigt speciell volontärresa.

Då visste jag inte att det var det bästa beslutet i mitt liv. Det som formade en stor del av mig och min fortsatta framtid. Jag har växt i både självinsikt och tron på mig själv. Vidgat mina vyer ut i världen och har fortfarande planer utåt.

7 år sedan spådomen kom nu. Tack återigen. 💓

En liten sidofråga! Hur stor chans att jag får vara med om jag ansöker till Röda Korsets ungdomsförbund, kan det bli en lägre eller högre position? Kan detta vara nått eller ska jag inte söka? Kram :)

Svar: Vad härligt att det blev så bra :) Jag tycker absolut du ska söka... det kan ge något på sikt.. kram
Esmaralda

30 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något positivt som händer eller förändring för mig framöver?
Kram

Svar: Ja, det kommer bra och fina ting.. men just nu ser det segt ut.. det tar lite tid men det kommer.. kram
Esmaralda

31 Louise:

skriven

Sjukstuga här hemma. Yngste sonen hemma från skolan då han har feber. Ska ha honom hemma eventuellt imorgon också sen får vi se om febern släpper.

maken var på måleriet som söker lärlingar igår och han blev väldigt kallt mottagen så han ska skicka in betyg och diplom till dem via deras email istället och så hoppas jag att han kommer ut nästa vecka eller inom snar framtid.
Själv hoppas jag på praktik och jobb efter det.
Kommer jag att få något av de jobben som jag sökt till. Jag ville så börja jobba på förskolan jag var på intervju hos för två veckor sedan direkt och sen så sökte jag till Izabellas gamla förskola. Kommer det bli något där på någon av dem?

Ha en fin dag och tacksam för svar.
Kramar

32 Jennifer:

skriven

Hej fina Es och tack för svar! Fast hur kan det handla om MINA beslut, då jag i många års tid sökt jobb i de trakterna utan att få något?

Svar: Jag tror att det mer handlar om de jobb som du i din situation inte kan söka.. hade du varit helt ensam.. då hade du sökt annat.... men det kommer utlandsjobb i alla fall även om det är rätt trögt just nu... det vänder.. kram
Esmaralda

33 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda.
Jeg har fått flere spådommer av deg under tiden, og jeg må si at du er en veldig seriøs person. Du skriver ikke om ting du ikke kan stå inne for.
Det du har gitt meg, både som terapeut, healer og i spådommer, har vært og er til en veldig stor hjelp.
Jeg er så takknemlig over at du finnes.
Til dere på bloggen som ennå ikke har fått seans av Esmaralda, dere har mye spennende i vente om dere forsøker.
Jeg kommer nok igjen etter hvert for å få mer hjelp, vil jeg anta.
En stor takk fra meg til deg.
Kram <3

Svar: Tack fina Kristin för dina ord och för seans är du ju alltid varmt välkommen :) kram
Esmaralda

34 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda tror alla papper är inskickade. Kan det lösa sig med räkningen och det går vägen?
Kram

35 Adad:

skriven

God morgon
Es, var är min soulmate, när träffas vi??? Längtar efter honom. Finns det något jag kan göra gör att påskynda träffen eller hålla extra utkik i något sammanhang? Längtar sååå

36 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Är f rädd om sin frihet?
Eller vill han ha ett förhållande?
Kram

37 Skorpan:

skriven

Wow, den chansen var inte stor..
Tack för svar!
Kram Skoroan

38 Kvinnan :

skriven

Fint du har det hemma 😍 jag drömde väldigt konstigt inatt att en kund som brukar komma till oss är död väldigt märklig känsla.i den andra drömmen blev jag och flera andra barn o vuxna attackerade av aliens som satt i ufon det var jätte hemskt jag gömde mig under sängen när de var i rummet. Vad kan drömmen betyda?

39 F:

skriven

Hej esmeralda ser du oss flytta?

40 EFTERLYSNING BAKVERK HOLLÄNDARE:

skriven

Hej!

Finns det ingen som har något recept på Holländare utan mördeg?? Helt mörkbruna höga kakor typ som höga runda mazariner fast mörkbruna i färg och smakar mandel och kanel typ lite hård torra i koncistens.

Tacksam för svar.

41 Smöla:

skriven

Vill du ge mig något positivt är du snäll :)

42 k:

skriven

Hej

Får vi till en resa nu i vinter, och blir den bra ?
jag hoppas på en ring på fingret, kan det bli så måntro :)

kram

43 Huset:

skriven

Hejsan E! Har skrivit ett par gånger till dig men du kanske inte ser något kring detta.

Vi letar förtvivlat efter hus men inget kommer ut så som det ser ut nu kommer vi bo hos pappa( hade helst velat slippa det ) pga hur hetsigt humör han har och alla våra möbler lådor. Ser du om allt kommer lösa sig ? Kommer vi hitta huset att flytta till eller kommer det dröja? Satsa på att bygga? Snälla ser du något kring detta? Könner nug så stressad över detta.

Sen undrar jag varför en vän tog bort mig från sin vänlista. Eller ca det av misstag?
Kram

Svar: Ni hittar huset men det kan dröja en tid till..... kring vännen ser jag tyvärr ingenting.. kram
Esmaralda

44 Hmm:

skriven

Kommer mina syskon få barn

45 Maria S:

skriven

Så snyggt!
Gillade lampan. :)

Jobb/studier.. har 2018 något nytt att komma med?

Svar: Ja det ser ut som om det blir året då du fattar nya bra beslut som för dig framåt.. kram
Esmaralda

46 Michaela:

skriven

Har undrat över detta så tack för att du delade med dig :) Ses vi i helgen? Kram

Svar: Chansen finns.. kram
Esmaralda

47 Pappasaknig:

skriven

Intressant att få läsa "steg för steg" :)

Jag mår inte jättebra just nu. Pendlar otroligt i humöret vilket jag inte är van vid. Ångest på det. Är det sorgen? Något kul på ingång som gör att det vänder?

Kram från pappasaknig..

Svar: Ja, det är nog sorgen, det tror jag, du kommer bearbeta och du humöret och sinnet blir lättare och som vanligt igen.. det här är bara en period du ska igenom.. kram :)
Esmaralda

48 Kvinnan:

skriven


jag drömde väldigt konstigt inatt att en kund som brukar komma till oss är död väldigt märklig känsla.i den andra drömmen blev jag och flera andra barn o vuxna attackerade av aliens som satt i ufon det var jätte hemskt jag gömde mig under sängen när de var i rummet. Vad kan drömmen betyda?

49 F :

skriven

Hej esmeralda ser du oss flytta?

50 Lenafena:

skriven

Mitt liv har varit rent för jävligt och när jag bestämde mig för att anlita dig var det det bästa jag gjort. Du är kunnig och smart och rolig! Lätt att känna förtroende för dig. Jag har ju fått en del seanser under lång tid och när det är som mörkast läser jag dom och då känns det lite bättre. Du har gjort viktig skillnad! Kramar. Må fridens lampa lysa på alla sätt och vis. Och jag kanske kanske tror på MIRAKEL!

Svar: En stor varm kram till dej... och goda mirakel kommer ske i ditt liv, det vet jag.. kram :)
Esmaralda

51 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för att du delar med dig av ditt hem och berättar om hur seanserna går till. Har haft några seanser med dig och det har varit riktigt bra. Nu har jag fått lägg fokus och pengar på min hälsa och har inte haft så många nya frågor. Kul lampa på frallevovve! Vincitatet var ju åxå himla bra! Bokhyllor ska vara välfyllda och röriga! Det ä min åxå! Du har det fint! Och finast är ju lille MG! Såg en liten fralletik, på stan i går, hon hade en röd Adidasjacka! Sött! Såg dock inte helt bekvämt ut. Kan inte släppa den där jädrans egyptenresan...kommer sonen hem hel och utan att något sker?
Njut av dagens solsken! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jag försökte klä på MG när han var bebis men han blev väldigt förnärmad och vägrade både gå och stå.... sonen kommer hem i helt skick.. absolut... kram :)
Esmaralda

52 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag kärleken via något nätverk på internet?
Kram

53 MEE:

skriven

Hej Es

Hur blir 2018 för mig?
kram

54 Bagerskan:

skriven

Hejsan Es.

Riktigt läckert att som omedial få inblick i ditt yrke :-)

Det suger lite i magen av framtidsångest inför nästa år. Står inför stora förändringar och val gällande sysselsättning och flytt. Vad säger din känsla om året?

Ska ge mig på en promenad och kladdkaksbak nu. Kladdkakansdag idag! Kram 💜

Svar: Känslan sig mycket riktigt förändring.. lite stress... en aning vilsenhet men det kommer bli rätt och du kommer i mål.. mums med kladdkaka :) kram :)
Esmaralda

55 Blomm:

skriven

Hej Esmaralda.
Får jag fast på blomsterbutiken jag är på?
Kram

56 Erika.F:

skriven

Jag har alltid haft förtroende för dig, det kommer jag har i fortsättningen också.

Kram!

Svar: Tack, det värmer :) kram :)
Esmaralda

57 Tildis :

skriven

Vad kul att höra hur du går tillväga när du spår! Själv fick jag mycket glädje av att läsa min seans även om den var väldigt övergripande. En fråga Es, imorgon har jag möte med flera intressanta arbetsgivare. Ser det ut att gå bra? Kommer jag göra ett bra intryck? Kram

Svar: Ja du gör ett bra intryck.. var dig själv och tänk på att le.. kram :)
Esmaralda

58 Catarina:

skriven

Vilken fantastisk gåva du har. Jag kommer för all framtid att vara dig djupt tacksam. Sån vacker hall, riktigt fint. Kul med bilderna från speciella händelser i livet. Jag förstår att man tonar ut o att det därför kan vara svårt med följdfrågor. Följde en frågespalt i en tidning för flera år sen o där återkom det hela tiden, det kanske är som en slags ”ögonblicksbild” som med gammeltidens foton som fångar just det ögonblicket i tiden..
Jag får tacka dig för svar på min fråga om kärleken, att den kommer med 100 % säkerhet. Det gav nytt hopp! Jag undrar om det finns nåt tecken, eller hur, var, vad jag behöver göra, hålla utkik efter? Ha det gott! Och tack för att du delar med dig av din fina förmåga. Kram

Svar: Jag ser inga detaljer.. men när kärleken kommer så behövs du inget veta i förväg.. ni klickar snabbt och rejält.. det finns liksom ingen tvekan.. kram :)
Esmaralda

59 Milla:

skriven

Spännande att höra. Tänk om man vore som du.
Blir det en trevlig middag i kväll? Vad ska jag satsa på, kinesiskt käk på restaurang eller på bryggarstället? Kommer han uppskatta det?

60 Skytten:

skriven

Hej E, vad fint du har det. Tror du att jag o B är på väg in i ett djupare förhållande nu?

61 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är singel nu. Bor jag, befinner mig i min hemstad när jag möter kärleken? Dröjer det länge till?
Kram

62 Hj:

skriven

Intressant inlägg.. gillar det!!
Stor fotbollsfest på fredag.. någon som gillar mig där💕💕? Chans till romance 🤔. Kram

Svar: Ja lite flirt kan det bli i alla fall om du bara vågar.. kram :)
Esmaralda

63 Jennifer:

skriven

Tack för svar snälla Esmaralda, nu förstår jag hur du menar! Ett jobb utomlands känns ärligt talat väldigt osannolikt och långt borta nu... Tappar ju hela tiden i kvalifikationer då jag är här. Är det ens möjligt att "bounce back" från där jag befinner mig nu? Kram

Svar: Ja det är inte bara möjligt.. du kommer att göra det.. kram :)
Esmaralda

64 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Harhan tappat alla känslor för mig? Finns det engagemang kvar för mig?
Kram

65 Storma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska jag räkna med flera år innan jag träffar en ny kärlek och är i en relation?
Kram

66 Anna E:

skriven

Är jag på rätt väg jobbmässigt? Går det vägen med utbildning och jobb?

Svar: Ja det känns rätt... ha fokus bara.. kram :)
Esmaralda

67 Fanny2:

skriven

Jag fick min första seans i år och brukar ta mig tid att läsa om den då och då. Oftast läser jag den när det känns som att det vore bättre att ge upp. Efteråt känns det mycket ljusare även om vägen känns lång. Första gången jag läste den kom glädjetårarna och för varje gång har jag bara förstått mer...

Allt jag kan säga är att det tog mig tid att smälta seansen och sen kom klarhet och därefter wow-känslan. Det var lite kusligt. Du är riktigt bra på det du gör och jag är verkligen tacksam över att ha funnit bloggen och ha fått en så bra seans. Den känns lika magisk och kraftfull varje gång jag läser den. :3

Hälsar tillbaka till MG och puss på honom. 💜

Kram

Svar: Ja, det är fler som säger som du, att det kan ta lite tid innan man förstår fullt ut :) Vad glad jag är att du blev nöjd med din seans... MG skickar massa pussar tillbaka :) kram
Esmaralda

68 Smöla:

skriven

Har börjar skriva med en ny person, Fredrik, finns det något att bygga där? Vad känner han?

Svar: Säkert en bra kille men det känns inte som the one.. kram :)
Esmaralda

69 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen i procent att jag går in i ett förhållande i år eller nästa?
Kram

70 Gillare:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ser andra de får så mycket gillningar och positiv feedback och fina kommentarer på bilder de lägger upp. Men när jag lägger upp bild på mig själv får jag inte mycket alls. Är det för att jag vart dålig på att själv ge? Eller gillar inte folk mig?
Kram

Svar: Du ska inte jämföra.. var positiv, lägg ur det du själv tycker om.. och det kommer mer positiv feedback så småningom... folk gillar dig.. kram
Esmaralda

71 Mimi1:

skriven

Hej!

Kommer jag att få jobb i den stad jag bor eller någon annan ort??

kram

72 Nyfiken:

skriven

Hej!

Vill gärna veta om man kan skriva en besvärjelse till sig själv som ger tur eller kan det slå tillbaka och ge otur istället?

kram

Svar: Det kan ge tur men inte slå tillbaka såvida du besvär i det ljusa och i kärlekens namn.. kram :)
Esmaralda

73 en_mormor:):

skriven

Hej Es!

Har ännu inte beställt någon seans av dig, men det beror på rädsla för svaren på de eventuella frågor jag isåfall skulle ställa :) Däremot så kom jag på för ett tag sen att jag faktiskt har varit någonstans i Stora Hult på grupp"seans" via Quijabord som jag tror att du o Nettan gjorde. Kommer ihåg att det va en typ vitkalkad lagårdslänga som va inrett med ett STORT Quijabord vi stod runt o att ni i samma rum hade stolar o bord där vi åt nånting samt rinnande vatten i nån form av delad stock där vi skulle tvätta händerna innan seansen?

Detta va ca -99.. Vi va 5-6 tjejer o det va hur mysigt o läskigt som helst. Lappen har jag fortfarande kvar med överstrukna bokstäver o konstiga meningar :)

Måste oxå meddela dig om att du hade alldeles rätt!! Huset blev sålt nu i höst :D

KRAAM <3

Svar: Jamen herregud... tänk att du var med på den tiden !! Det är ju några år sedan :) Det stämmer.. vi bjöd på landgång o öl /vatten eller vin....och du minns resten perfekt :) Det var tider det !! Jag kan tala om för dig att få en seans av mig är ingenting farligt alls och ingenting att vara orolig för.. inte det minsta.. tack för lite uppfriskande av gamla minnen :) kram :)
Esmaralda

74 Sia:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar Pontus tänka något på mig?
Kram

75 ThereseC:

skriven

HejEs!
Kul att läsa, fast jag visste redan för du har berättat om det förut. Men jag fick idén att läsa igenom min seans en gång till. Det var inte så dumt faktiskt. Jag har börjat fundera på vad jag ska göra sen till våren när min arbetsprövning är slut och nu fick jag en idé bara för att jag läste igenom seansen. Som vanligt är det en riktigt bra idé.
Det är det jag gillar bäst med min hjärna, att den är så fylld av bra idéer :) .
Kram ThereseC

Svar: En fantastiska hjärna är du utrustad med.. kram :)
Esmaralda

76 Tisa:

skriven

Jag kommer väl inte alltid vara rädd för att åka buss? Idag fick jag sitta och trycka in naglarna i handflatorna hela tiden (inte så att det blir hål) för att ge andra signaler istället för att jag känner en hemsk ångest och rädsla för panikångest. Jag ångrar verkligen att jag gjorde medicinförändringar... :(

Svar: Det här är övergående.. du kommer må så mycket bättre... och du är så duktig som kämpar på som du gör.. heja dej.. kram :)
Esmaralda

77 Vilsen tant:

skriven

Hej Esmaralda!

jag känner mig vilsen vet inte riktigt vad jag vill när det gäller att söka jobb. Borde väl veta med tanke på min ålder. Ingen ungdom längre.
Om jag får jobb igen blir det bra eller kommer jag åtminstone att vara rätt så nöjd med jobbet??

Kram

78 Carina ST:

skriven

Jag är tacksam för de seanser jag fått de senaste, snart, 7 åren. De har hjälpt mig framåt i tuffa vägskäl flera gånger och gjorde att jag fick kraft att ta tag i saker, gå framåt och förändra. De har gett hopp när det varit som tuffast och också hjälpt mig att se min egen kapacitet.

Även här och nu när jag är i ett nytt vägskäl i mitt liv och har haft en rejäl svacka så är det en stor hjälp att gå tillbaka och läsa. Och att även minnas att jag tagit mig framåt några gånger förut.

Idag, i och med ditt blogginlägg, läste jag den första seansen jag fick då för många år sedan och fick ny kraft att ta stegen framåt i det jag är i just nu. Så tack! Idag känns det som jag kanske kan vända blad och fokusera på de saker jag kan påverka. Det är just vad jag behövde idag. Just nu tar jag inga stora kliv men jag kan ta ett i taget, lite i taget. På de sätt jag kan.

Din blogg och dina seanser, din härliga personlighet och att du bjuder så mycket på dig själv och ditt liv är så härligt. Jag hoppas att du ska fortsätta länge, länge till! Du är en värdefull person för oss här på bloggen på så många sätt. Bara att läsa bloggen varje morgon är en inspiration, ger tankeställare, bjuder på skratt och även tårar ibland. Tack för att du är du!
Kram, Carina ST

Svar: Nu blev jag så rörd Carina.. stor kram o tack :)
Esmaralda

79 desp:

skriven

ja men så är det så att jag har ställt frågor omallt möjligt och fått svar ibland, ... men jag vet inte om jag har missuppfattat dig angende frågan jag har ställt igår, jag undrade samma fråga men du svara inte men på något annat.. så jag undrar kommet DET ATT HÄNDA det jag frågade igår.. egentligen finns det ingen anledning ? men du skrev jag ser inte vad som händer exakt, dvs JAG tog det som att det kommer att hända?kram

80 desp:

skriven

ja men så är det så att jag har ställt frågor omallt möjligt och fått svar ibland, ... men jag vet inte om jag har missuppfattat dig angende frågan jag har ställt igår, jag undrade samma fråga men du svara inte men på något annat.. så jag undrar kommet DET ATT HÄNDA det jag frågade igår.. egentligen finns det ingen anledning ? men du skrev jag ser inte vad som händer exakt, dvs JAG tog det som att det kommer att hända?










kram

Svar: Jag minns inte vad du frågade om igår ?
Esmaralda

81 Hmm:

skriven

Ser du om vi kommer bo kvar där vi bör nu eller kommer vi flytta?

82 Hmm:

skriven


Ser du om vi kommer bo kvar där vi bör nu eller kommer vi flytta?

Svar: Så småningom ser det ut att bli en flytt.. kram
Esmaralda

83 Milla:

skriven

Jag har fått flera seanser och de har gett mig mycket mer än vad den terapi som gjorde som jag höll på med nonstop i fem år. Jag är oerhört tacksam. Sluta aldrig snälla Es. Önskar dig och alla läsare en fin kväll.

Svar: Tack så innerligt !! Kram
Esmaralda

84 F.u:

skriven

Kommer mina syskon få barn

85 desp:

skriven

ja men så är det så att jag har ställt frågor omallt möjligt och fått svar ibland, ... men jag vet inte om jag har missuppfattat dig angende frågan jag har ställt igår, jag undrade samma fråga men du svara inte men på något annat.. så jag undrar kommet DET ATT HÄNDA det jag frågade igår.. egentligen finns det ingen anledning ? men du skrev jag ser inte vad som händer exakt, dvs JAG tog det som att det kommer att hända

om hon omhändertas.

Svar: Jag kan inte svara på den frågan eftersom jag inte ser något svar... ibland blir det bara så.. men eftersom du ställer frågan finns problem.. och dessa problem behöver du ta tag i... hemskt ledsen men det är allt jag kan säga.. kram
Esmaralda

86 barbie:

skriven

kommer jag få kicks jobbet eller ska jag söka annat för det finns ingen chans? :)

87 barbie:

skriven

kommer jag få kicks jobbet eller ska jag söka annat för det finns ingen chans? :)

88 Kvinnan :

skriven

jag drömde väldigt konstigt inatt att en kund som brukar komma till oss är död väldigt märklig känsla.i den andra drömmen blev jag och flera andra barn o vuxna attackerade av aliens som satt i ufon det var jätte hemskt jag gömde mig under sängen när de var i rummet. Vad kan drömmen betyda?

Svar: Något nytt är på väg i ditt liv - och det är inget hemskt utan precis tvärtom... ta emot det nya.. det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

89 Anna E:

skriven

Tack! Kram :)

90 Alie:

skriven

Intressant läsning.. som ALLTID! 😊

Haft en härlig dag med promenader x2. Blev erbjuden en tjänst, tackade dock nej , men mycket smickrande och skönt att boosta sig. Sen ringde telefonen igen och nu är jag inbokad på en annan intervju nästa vecka.. rädd att jag är för underkvalicerad men ska iaf förhöra mig och ge mitt allra bästa. Kul saker på gång och jag svävar lite... 🙏
Kram :)

Svar: Du har en god chans på intervjun... just nu har du ett gott flow.. kram :)
Esmaralda

91 BMK :

skriven

Tack ❤️
För alla seanser genom åren 😊

Svar: Stor kram till dej :)
Esmaralda

92 Flyttlådan?:

skriven

Hej Es

Ser du flytt snart?
kram

Svar: Ja en flytt blir det.. kram
Esmaralda

93 sus:

skriven

hej
man önskar ju att man själv var lite mer intuativ.......
känns som han vill något men får inte till vad.....
vad har han på gång....
love sus

94 Helen:

skriven

Vad mysigt att du beskriver lite av hur du jobbar med oss.
Och så tacksam för hur du väver in dina kunskaper om rådgivning o tips i din roll som familjeterapeut tillsamman med vad du får till dig med hjälp av dina o våra guider o följeslagare.
Du gav mig en trygghet i sorgen jag känner av hur vissa i min familj har det.

I kväll och under dagen också i pauser på jobbet känner jag en sorg över hur en fin vän o arbetskamrat valde att vandra vidare till andra sidan för 22 år sen. EN dag jag aldrig glömmer. Jag känner också en tacksamhet över att ha fått känna henne. Och jag tror att hon varit med mig ibland
Nu är ett ljus , ja flera ljus tända här hemma , det är ljus för hennes skull.
Hon ser säkert vad jag skriver från sin värld. Så jag säger . Kram på dig vännen och jag gör så gott jag kan beträffande du råden du gav mig när du var i livet och även sen vid en sittning. Kram

95 Bella:

skriven

Hej Es

kommer det nya året med positiva förändingar?
kram

96 Helen:

skriven

Vad mysigt att du beskriver lite av hur du jobbar med oss.
Och så tacksam för hur du väver in dina kunskaper om rådgivning o tips i din roll som familjeterapeut tillsamman med vad du får till dig med hjälp av dina o våra guider o följeslagare.
Du gav mig en trygghet i sorgen jag känner av hur vissa i min familj har det.

I kväll och under dagen också i pauser på jobbet känner jag en sorg över hur en fin vän o arbetskamrat valde att vandra vidare till andra sidan för 22 år sen. EN dag jag aldrig glömmer. Jag känner också en tacksamhet över att ha fått känna henne. Och jag tror att hon varit med mig ibland
Nu är ett ljus , ja flera ljus tända här hemma , det är ljus för hennes skull.
Hon ser säkert vad jag skriver från sin värld. Så jag säger . Kram på dig vännen och jag gör så gott jag kan beträffande du råden du gav mig när du var i livet och även sen vid en sittning. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: