Julmyset har börjat....

 
Jaha min vänner.. då har startskottet  gått.
Julen är på väg..... och jag myser som värsta tomtemor
Jag älskar ju julen !
 
 
Dagen har ägnats åt att pynta.... men  tittar man ut genom fönstret så går ju stämningen  rent åt helvete.... var är snön ???  Nästan aldrig här i Skåne i alla fall !
 
 
Tv hörnan... massa mjuka goa filtar.. om du tittar noga så ser du MG längst till vänsten  i fåtöljen.
Det dröjde inte mer än 5 minuter efter jag tagit fotot så  fick han lyckofnatt o  trodde att alla filtar  var en specialare åt honom och han lyckades knö  ihop alla fyra runt sig..... särskilt vackert  är det alltså bara i korta stunder !
 
 
Min trollhassel som jag pyntar efter årstid...
 
 
Den hysteriska  granen med rosa o lila kulor... hemskt egentligen och mer som en kul  grej fast det
matchar färgerna i rummet i övrigt.....
 
 
Det enda som är nytt är  duken......
 
 
Vardagsrumshörnan.. det ser väl rätt hyfsat inbjudande ut ?
 
 
Ljusstaken hittade jag på Tradera.. precis en sån som jag ville ha.... väcker barndomsminnen !
 
Nu har jag gjort ett gott dagsverke - eller hur ?
 
På tal om jul så pratade jag med sonen i gårkväll... han pluggar ju i Stockholm och i helgen ska han åka  Finlandsbåtarna med ett gäng kompisar o äta julbord... och jag tänker att herregud... var det inte  nån serie som gick på TV om dessa båtar ?   Att det typ är  ett flytande danspalats för medelålders desperata singlar ??
 
Men jag kan ha fel !
 
Sonen är ju inget barn längre... 25 år och just nu singel.. så det kan ju passa honom bra :) 
 
//  Här har vi sonen.... //
 
Om en stund far jag till Nettan som bjuder på middag.... och jag ser fram emot en  roligt kväll !
 
Ha ni också en riktigt go kväll
 
Kram & kärlek
1 F:

skriven

Mysigt du har fått det hemma😊 undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

2 F.u:

skriven

Hur ser det ut karriär mässigt ut för mig 😀

3 Helena Ir:

skriven

Vad fint du gjort..jag gillar också julpyntet.
Tomtar gillar jag nog mest :)
Börjat lite smått..fortsätter imorgon..

Undrar om tomtefar hittar mig före nästa jul?
Kanske Shanti fixar :)
För i år blir jag ju inte hemma..:)

Ha en trevlig kväll med Nettan..trevligt att bli bjuden
på middag!

Kram :)

4 Fann den Magiska - Ghostwriter :

skriven

Frågar här i nya inlägget varav dubbelkommentar (ursäkta!). Undrar om killen tycker om mig bra hittils. Kan de va personen du såg som de skulle kännas "magiskt" med? Känns rätt 😊




Ha en superfin kväll ni båda! Kram

5 Anki:

skriven

Tack Es för svar...
då hoppas jag fotona finns kvar ändå <3
Detta gav mig hopp ,har ju trott de var förstörda och borta då Björn inte hitta dem när han levde...

Tack Helena !! <3 Ditt svar antyder ju att det kanske ändå finns på vinden !
Där Björn inte själv varit ...men han kan ju haft hjälp o fört dem dit :-)
Nu har vi stuvat in en massa från röjning av hus ...men det är bara att flytta och gå igenom från en sida till andra sidan ordentligt

Tack <3

Kram Anki

6 Browallia:

skriven

Åh! vad julfint du har gjort. I år har jag bestämt mig för att bryta min gamla hederliga tradition att julpynta kvällen före julafton och städa bort julen på tjugondagknut. Känns som jag är den enda som har kvar den traditionen numer... Jag har ju precis tagit fram julen när de flesta städar undan den på annandag jul :D

Hälsa till Nettan, hoppas ni får en trevlig kväll :)

7 Linnean 🌸:

skriven

Wao, så fint du har det!! Superjuligt!!
Håller åxå på. Fönsterna är putsade och gardinerna är uppe. Kassar med julsaker är uppsläpade och när det är avstädat ska julen upp. Gillar din ”hysteriska” gran! Den blir man ju ystert danssugen av! Ha en kul kväll med Nettan nu så städar jag vidare...känns som ett evighetsprojekt den här gången. Tack för ditt svar om lille kissen. Planerar olika sätt att kattnappa honom. Eller något smart sätt att övertala den envise hussen. Ha det gott på alla sätt! Kram fr Linnean 🌸🐈

8 Madeleine :

skriven

Hej ez!

Jag har upplevt att 2017 har varit upp och ner för mig och jag har haft svårt att hitta en inre balans.

Blir 2018 bättre för mig?
Kommer jag träffa min fling då eller finns han redan?

Kramar

9 Luku:

skriven

Hej Esmaralda.
Ojoj så fint!!
Trollhassel på vägen är bra ide!

Es, ser han ut att vara kär i henne? Kram

10 Yvonne (gammal kund):

skriven

Så fint du har gjort Esmaralda!

Du kan få lite snö av mig om du vill. Jag har massor 😊.

Kram

Yvonne

11 Fanny2:

skriven

Det ser så mysigt ut så jag förstår om MG tycker att det är en bra idé att roffa åt sig alla filtar... Han behöver ingen pyjamas för att visa hur man myser. Älskar verkligen trollhasseln...

Har åkt Finlandsbåtarna flera gånger och kan säga att julbordet är hyfsat bra. Mycket gott att välja på för ett bra pris. Sen måste jag även bekräfta att medelålders singlar är förtjusta i Finlandsbåtarna. Själv har man haft ordentliga fyllor ombord på såna. Är man ung så kanske man inhandlar sprit på tax-free och sitter inne på någons hytt och dricker... Man får ju inte men vem sjutton bryr sig. Och vilken hunkig bild!😁

Tack för svar igår. 💜 Upplever det som att reCAPTCHA inte alltid fungerar så bra... Jobbigt men man kanske ska skriva till blogg.se.

Kram

12 Skorpan:

skriven

Mysigt, tänkte också om vi skulle rigga upp nåt :). Finlandsbåtarna är kanske inte riktigt som det var i serien, betydligt värre Es ;D. Men sonen är ju inget barn längre så..

Mässdagen över o det var lugnt vid vårt bord. Tog tillfället i akt o strosade runt där, några godingar o förstås upptagna.. Kanske nån tyckte jag var en goding ;)?Är det möjligt att det ännu kan ske nåt? Idag gjorde det inte.

Önskar en trevlig kväll..
Kram Skorpan

13 Hg:

skriven

Hej!
Kommer jag ha en ny tjänst 2018?
Kram!

14 Louise:

skriven

Tänker du kanske på love boat. Går på tv 4 guld på eftermiddagarna efter doktorn kan komma.

Ha en fin kväll.

15 Amerikansk jul:

skriven

Bara älskar att du också julpyntar tidigt !! Blir ju så himla mysigt! ☺️

Jag måste levt många liv i USA. Älskar den extravaganta julen !!

På tal om mys. Hur ser oddsen ut att stora kärleken tittar fram till nästa år?

Stor kram på dig!

16 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Idag kom Shanti med posten! Så spännande, fick känning av att hon skulle komma tidigare idag och har henne nu runt halsen :) Fick även ett fint kort med ett finare hus/herrgård med en äldre bil framför i engelsk 50-talsstil. Undrar om det har att göra med att jag trivs i den miljön? Ser nu med spänning fram emot att lära känna Shanti :) Vilken rolig idé Esmaralda att även skicka ett vykort till oss med en personlig koppling, jättegulligt :) En fråga: Kommer resan för min man gå bra, ser du några varningar?Stor kram

17 Miltons Mamma:

skriven

Hehe! Minnen..Både roliga och mindre roliga. Åbo och Helsingfors kryssningar.
Det finns barnkryssningar oxå 😉 Lite lugnare, lite tryggare för oss mammor 😁 Men hmmm lite överbeskyddande kanske att försöka få en 25 åring att åka barnkryssning istället 😁😁😁

Jul...så börjat julångesten krypa uppförryggraden.. Hua

Imorgon är det BLACK FRIDAY. Har du något BF erbjudande 🤥😀 Hihi!

Ska jag byta advokat till Erika? Rakt..ja eller nej 😁😊😉

Kjam

18 Mmm..:

skriven

Så mysigt du har gjort det Es jättefint:) Snygg son du har<3 Han kommer säkert få det riktigt kul på Finlandsbåten:)

Ser du om jag kommer hitta ett nytt jobb nästa år?
kram

19 Nj:

skriven

🎅🎅🎅👍.. hej tomtegubbar slå i glasen👍.. full jul hemma hos finaste E😄😉.
Hur blir min helg? Kommer jag att kunna gå på min bästa väns fest imorgon? Utan att vara rädd att stöta ihop med min knäppa chef? Vi ska ut på julbord. Kram

20 Eva:

skriven

Jag har lagt ett bud på ett hus utomlands. Kommer vi att få det?Och kommer vi att lyckas med vår business?

21 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh mys. Har börjat julpynta lite jag med.

Es, tror du jag blir utbjuden på dejt snart? Som känns riktigt bra?
Kram

22 Hej.:

skriven

Vad juligt du fått det. Här åkte tomtarna fram idag granen får vänta någon vecka till.
Blir jag kvar länge på jobbet eller blir det bara en kort period?

23 Dahlia:

skriven

Hej
Pyntar inte före första advent, tycker det är för tidigt innan.
Är det en kontaktannons för sonen du lagt ut? Stftar att han är singel å den bilden!
Ska själv på sånt där finlandsåk på julbord men inte samma dag.
Sungel ja, men inget stölre kryssninfsraggande för mig.
Jag drömde gott om J inatt, han kollade litr märkligt på mig denna morgon, konstigt kanske men kan han ha drömt samma?

24 Undra :

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar de ha pratat om mig tillsammans?

Kram

25 Queen:

skriven

Så julfint du har gjort det,själv har jag inte inte börjat med något men till helgen så:)

undrar om du kan se vem min soulmate blir med framöver?
kram


26 <3:

skriven

Har en mysig kväll är ute på lokal och dricker bubbel med mamma. Lite mys i novembermörkret. Hoppas att du och Nettan får en trevlig kväll.
Ser det fortfarande positivt ut med mitt rehabärende och fakturan ? Det tar sådan tid. Orolig att C kommer sätta käppar i hjulen.
Kram
💗🥂🍾

27 Maria:

skriven

Hejsan:)
Så fint du har pyntat! Roligt o mysigt med julen o gott att tjuvstarta den ibland! Hihi
Hoppas du o nettan får kul, själv var jag hos min bästis o drack vin o käka pizza😍Mysigt o gott :-)
Får väl inget svar ikväll kanske men frågar ändå.. när blir jag lycklig o kärlek tro, får det stabilt och kärleksfullt som jag önskar i kärleken? Mannen jag dejtar strular bara. Finns väl inget hopp för oss tillsammans eller? Kram 😘💕

28 V:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att han väljer att satsa på oss igen?
Kram

29 Sus:

skriven

Hej
Lovely.....
Hur blir det nu med pengarna?
Love sus

30 Helena Ir:

skriven

Glömde,det måste varit tv-serien Rederiet du tänkte på :)

31 Jonkan:

skriven

Det bara strålar julmys i ditt hem Es! (: och angående finlandsbåtarna... jag kan intyga att det är sant, det är många äldre (hör och häpna) KVINNOR som raggar på unga män haha. Trodde det skulle vara karlar mest men icke ;) Så din son får vara på sin vakt.

Kram <3

Svar: Jag ska genast ringa och varna honom !! Nej, nu skojade jag lite :) kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: