Proklamationen

 
 
"Allmänna pyjamasdagen  27/11 "

I går  gick  barnbarnet Ozzy  till skolan i pyjamas... han hävdar bestämt  att han vill ha en pyjamasdag ... !

Han har även skrivit en proklamation till riksdagen att det från och med nu är allmänna pyjamasdagen den 27/11 och inte igår eftersom den dagen var upptagen.

Han tycker att så här sent på hösten när allt är slabbigt mörkt och tradigt .... då behöver man mer Mys!
Hela Sverige behöver slappna av och mysa till sig lite... och en  pyjamasdag skulle påminna folk om det.
 
Visst har jag väl ett klokt barnbarn ?!!!
 
 
Kram o mys allt vad ni orkar !
 
 
1 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.
haha ja jätte fin och klok, ingen tvekan om det!

Es, mannen jag ska träffa är det han som kommer ta intiativ?
Kram

Svar: Klok som en bok :) Ja han kommer ta initiativet.. kram
Esmaralda

2 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har vant sonen med att somna i egen säng på kvällen och det går jätte bra! Men sen tidigt på natten vaknar han och vill sova i min säng och då tar det ca 2 timmar innan han somnar om. Det börjar bli påfrestande. Skulle han sova bättre om jag inte tog upp honom och lät honom sova hela natten i sin säng? Kommer han att göra det?
Kram

Svar: Försök att sitt hos honom en stund istället och se om han somnar... kram :)
Esmaralda

3 Sus:

skriven

Hej
Håller med...,
Mera mys....
Love sus

Svar: Japp, absolut.. kram :)
Esmaralda

4 Nj:

skriven

Söt och klok grabb det där😄.
Vad månne det bliva av honom?
Har sökt ett jobb.. helt annat än det jag idag jobbar med.
Kommer jag att komma på intervju? Eller får jag ny tjänst hos min nuvarande arbetsgivare? Njut av kvällen ! Kram

Svar: Ja, en period ville han bli ballerina men nu siktar han på politiken :) Du har god chans att komma på intervju.. runt 70 %.. kram
Esmaralda

5 EPM:

skriven

Jag gillar Ozzy.
Klokskap!

Svar: Han är den sorten som har en massa klokhet inom sig.. kram :)
Esmaralda

6 Lotta:

skriven

Ett jättebra förslag. Vilken go kille :)

Kram
Lotta

Svar: Ja han är go:) kram
Esmaralda

7 AnnaK:

skriven

Mycket klok pojk 😊👍🏻

Kram 😊

Svar: ;)
Esmaralda

8 M:

skriven

Så gulligt:)vi borde lyssna på barnen mer tycker jag:)

Es kommer jag hitta en ny väg?
kram

9 Dunegull:

skriven

Blir jag piggare och mår bättre 2018?

Svar: Ja ett bättre mående kommer sakta men säkert.. kram :)
Esmaralda

10 åsa:

skriven

Hej E !
Åh vad mysigt!
Ja du har ett mkt gudomligt klokt barnbarn.
Kraaam
Åsa

Svar: Ja eller hur !! Kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Förstår att du är stolt! I hans huvud föds det ideer..och bra sådana!

Tack för svar tidigare idag!

Kram :)

Svar: Ja han är påhittig den pågen :) kram
Esmaralda

12 Virrhönan:

skriven

Det var det klokaste jag hört på länge. Vilket smart barnbarn du har👍Idag har jag haft en pyjamasdag men så var jag tvungen att åka hit och dit och hade inget annat val än att klä på mej.
Ang förra inlägget så känns det bra att göra sådana listor. Jag gör inga långa listor men tar mej egna dagar ibland och då tänker jag verkligen bara på mej själv. Äter gott och shoppar lite och sen är batterierna laddade igen för en stund. Snart dags för en sån dag igen, min energi är på upphällningen. Hela dan har gått nu och nu tar jag morgonduschen😅


Svar: Ja, det är så viktigt att hitta sin batteriladdare.. somliga har den per automatik and får söka lite mer.. men alla kan hitta den.. kram :)
Esmaralda

13 Ozzy for president:

skriven

Här har vi en framtida politiker i min smak! Go Ozzy 👍

Har investerat i en fluffig supermysig onepiece från Ullared. Den dagen jag får gå till jobbet i den.. En glädjens dag.

Och till stolta mormor: Fick en bra känsla av mötet idag. En kombo av att sitta i styrelsen och jobba lite inom något av föreningens projekt. Ser det ut som jag kommer trivas och passa för detta?

Stor kramen :)

Svar: En sån onepiece ska jag sitta o mysa i under julen o glo på alla gamla julfilmer... bara ha levande ljus tända.. o käka skinkmacka med senap. Just så ! Ja jag tror du detta kommer att passa dig bra.. kram
Esmaralda

14 Smöla:

skriven

Tack för din grattishälsning:)
De va en alldeles ypperlig idé tycker jag!! Heja ditt barnbarn.
Jag är lite förundrad över att jag verkligen kunde känna in ängeln så väl som jag gjorde, hoppas det händer mer gånger. För det är en fantastiskt känsla:)

Svar: Ja jag tror absolut det händer fler gånger.. kram
Esmaralda

15 Browallia:

skriven

Ozzy är störtskön, brås på sin mormor tror jag! :)

Svar: :)
Esmaralda

16 Hemma:

skriven

Det var det smartaste jag hört på länge. Mer pyjamas åt folket.
Brottsfrekvensen hade minst halverats, för vem kan slåss i en mjuk pyjamas med nallebjörnar på?
Vilken underbar pojke❤️.

Svar: Exakt :) kram
Esmaralda

17 Ellis:

skriven

Söt och klok pojk:)

kommer något trevligt hända mig snart?
kram

18 Mannen ghostwriter :

skriven

Var mannen jag såg på jobbet verkligen så mycket äldre än mig? Känns lite pinsamt att jag då kollade in honom. Varför kollade han isf. In mig är ju också frågan??



Kram

Svar: Han är äldre.. men gillade vad han såg.. kram :)
Esmaralda

19 Fanny2:

skriven

Han är klok... Tycker också att en sådan dag borde införas för det vore underbart. Ozzy for president! Han är för go.

Es, tror du att min vän ignorerar mig? Är han irriterad på något jag gjort?

Kram

Svar: Det känns som att han kan tappa lite av stinget.. prata med honom o red ut.. kram
Esmaralda

20 Lenafena:

skriven

Bästa förslaget! Och innovativt!!!! Hitta ett annat datum på studs och presentera i riksdagen.Så mycket elände i världen- fin motvikt att istället chilla med varandra. Och tänk vilken PR Sverige skulle få i världen!!!! Ditt barnbarn är något mycket viktigt på spåret här. Hur röstar man? Jaaaa!!!!!!! Med acklamation

21 Kvinnan :

skriven

Sötnos 😍 hur ser mitt yrkesliv ut kram.

22 Lilly:

skriven

Får du in något nytt o spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

23 Lisa:

skriven

Hej

Fint barnbarn du har... och så klok!
Undrar en sak, har från och till haft ont i armhålan i ett halvår ca, har gått till läkare naturligtvis, inget fel någonstans och de stod helt frågande. Är det något som andra sidan vill säga mig tror du ?

Kram, Lisa

24 Anonym:

skriven

Tror du Henrik kan vara något för mig även fast han är lite känd ?
Kommer R pejla läget åt mig?😉

25 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Går det bra för min kompis beträffande försäljning av huset och det nystartade företaget?

Tack och kramiz!

26 Go:

skriven

Hej Esmaralda.
Söta lilla hjärtegryn! Smart one!

Es, verkar han och ja tycka om varandra lika mycket?
Kram

27 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Min brukare har i månadsskiftet fått veta resultatet av revisionen av hans beviljade assistanstimmar. Nu faller det ut så att vi assistenter MISTER ordinarie arbetstid, som i stället ERSÄTTS av jourtid - dvs sämre betalt för samma tid.

Det gör mig galen av ilska att assistansbolaget kan genomföra detta utan att varsla oss assistenter om faktumet att det blir en förändring i arbetstiden, till det negativa. Den 3 november påtalade jag detta till assistanschefen vid ett personalmöte, jag begärde att få veta exakt hur långt i förväg säger lagen att den anställde ska informeras om arbetstidsförändring, innan det kan vinna laga kraft? han har inte återkommit, och inte heller ledningen eller gruppledare. Det gäller vår anställningstrygghet - nu är det ett faktum att vår arbetsprocent minskar.

Man får välja sina krig, men nu är frågan, är detta något jag kan få gehör för - eller ska jag söka mig vidare till annan arbetsplats?

Trevlig kväll till alla på bloggen!

28 Lollipop:

skriven

Hej Esmaralda.
Han verkar var riktigt kreativ ditt barnbarn.
Verkar kärleken vara nära?
Blir det kärlek de närmaste månaderna eller innan sommaren? Den livslånga relationen?
Kram

29 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag träffar min soulmate snart?

30 Milla:

skriven

Mer mys åt alla så här års. Så mörkt.
Är så trött, är det utmattningen eller har jag förkylning i kroppen.

31 Cecilia:

skriven

Vilken superidé!! Ozzy är klok han :)

Kommer allting att ordna sig med Polen resan? Hotellbokningen känns tokig, men det kanske är jag som är nojig.. Kramar

32 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Kanske karln skyndar sig då ;), om jag är ”snygg”, o nu talar vi om mina ögon..

Proppmätt efter stående bordet. Herregud, jag blev niad av bordsgrannen.. Är jag såå gammal? Idag har jag klarat sv utmaningen, tre okända människor har jag antastat :D. Stackarna..

Nu ska jag spana ;)...
Kram Skorpan

Svar: Kanon... tre personer.. inte illa :) kram
Esmaralda

33 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som att dem blir tillsammans?
Kram

34 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag borde gå på jobbfesten imorn kväll, skapar det bättre band med de jag jobbar med och kommer jag få det kul ifall jag går? Eller gör jag bättre att va hemma och va med min familj?

Kram och kärlek.

Svar: På lite sikt tror jag det kan vara bra att delta på jobbfesten.. kram
Esmaralda

35 Lillen:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du något inom kärlek händer snart? Känns som jag blir lite bitter utan närhet:(
Kram

36 Lilly :

skriven


Får du in något nytt o spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

37 F :

skriven

Hur ser yrkeslivet ut för mig.kram

38 Madde:

skriven

Hej Es

Hur blir 2018 för mig?
kram

39 Sus:

skriven

Hej
Kommer någon att ta intiativ här?
Love sus


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: