Så in i vassen härligt.....

Dagen  började med fika på stan tillsammans med dottern... och sen vidare till Familia och pedikyr !
Ja, det är ju ingen utmaning.. bara så in i vassen härligt ! Så skulle man börja  veckans alla dagar
 
 
 
LIte shopping blev det förstås...... men ingenting märkvärdigt....
.. ett par strumpor som är så tajta att benen garanterat får blodstockning... men så lär det ska vara när man långflyger.. i min ålder !!
Detta inköp med tanke på stundande New York resa !!
 
 
Obersvera hur vi DELAR mackan... och äter varsin halva, dottern o jag.. och ändå
blev det ju onödiga kolhydrater..... 
 
 
Sen strålade jag samman med ett par väninnor för lunch.... och skötte mig riktigt bra eller vad sägs om kött & grönsaker och med frånvaro av allt onyttigt ?  Jag blev riktigt stolt över mig själv !
 
 
Julen närmar sig... och  tror du att den här huvudprydnaden är shoppad till   barnbarnet så tror du fel...  den är till mej !!
I egen hög person !
Och den ska sitta på under alla julfesterna !
 
 
 
 
Sen blev det till  Dollarstore för shopping av en massa blyertspennor och andra skolgrejor.
 
Min afrikanske bror... han blev min bror i tonåren & när vi var i Afrika, jag & mina föräldrar.... han  åker hem till sin gamla hemby om några veckor  på besök.
 
Han missar julbocksfesten och det surar jag lite över - men så får det bli !! 
 
Han stöttar en skola i byn  med pengar & material och de var i behov av särskilt blyertspennor.. och man bidrar ju med det man kan !!
 
 
Och nu till utmaningen... 
 
att prata med främmande människor... och det gjorde jag !!
 
I en av butikerna körde jag nästan på en tant med varuvagnen och jag pratade på om  vilken tur att det inte var samma trängsel som på Ullared... att det mörknar tidigt nu och tanten hakade på. 
 
Sen förde jag samtalet över på  hundar för jag såg att hon hade en  tax- tröja... och  om jag inte avbrutit hade vi säkert pratat fortfarande.
 
 
 
 
Sen  på parkeringen  stod en ung grabb.. nåja.. kanske i 30 års åldern... och  lastade in i sin bil bredvid min.
 
Han  hade t tröja och massa tatueringar så jag gick ut lite lätt och berömde dem.. de var riktigt fina... och så pratade vi piercing... jag har ju pärla i näsan.. och han hade typ  metallskrot överallt.. och sen gled samtalet in på barn.. han  var  separerad och med en liten son... och om sådant finns mycket att dryfta.
Vi pratade nog bort minst tio minuter.. säkert mer...
 
Jag tycker att jag skött utmaningen idag på ett excellent sätt...
 
Kram o kärlek
 
 
 
1 Ghostwriter :

skriven

Well jag tänkte inte jättemycket på utmaningen idag men... Bjöd min kollega på häng vilket jag inte gjort tidigare på samma vis:) Vad tycker den kollegan om mig?



Idag kom inte den där killen haha! Såklart.



Kram

2 Tingeling :

skriven

Modigt!! Jag pratar ju med främmande människor dagligen men det är ju i telefon på jobbet. Så räknas nog inte. Däremot såg jag en kille som min kompis var tillsammans med för typ 10-15 år sen och jag sa hej. Han tittade lite förbryllat och gick bara vidare. Kände nog inte igen mig så kände mig lite dum först. Sen träffade jag på en annan jag inte sett på typ 10 år. Henne gick jag fram till och sa jag kände igen henne och så kom vi på vart efter pratat en stund.

Så utmaningen är väl halvt gjord! Eftersom det inte var totalt främlingar men en bra början tänker jag!

Kram!

Svar: Bra jobbat... och det gäller ju att fundera ut utmaningar som inte ingår i ens vanliga dagliga liv.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Skäms att säga det men utmaningen började inte riktigt bra. Lite hissamtal bara :(. Nya tag i morgon..

Stötte på min ”vän” som skjutsade mig hem o i villervallan tappade jag mina handskar, shit, inte bra. Hoppas dom hitas.

Inget samtal från 40% jobbchansstället så det var väl det det då.. Nya tag, antar jag. Kommer nya jobbet före karln Es? Eller samtidigt :D?
Kram Skorpan

4 Tingeling :

skriven

Och helt plötsligt blev jag visst med i utmaningen kom jag på nu.... 😁

Kommer vi uppdatera varje dag hur det går för alla här?

Svar: Ja jag hoppas att alla kommenterar och skriver hur det går !! Kram
Esmaralda

5 Kram:

skriven

Hej Esmaralda
Låter som en fantastisk dag! Är skapligt avund på fot badet, sådant behövs mer av. Maten ser god ut och ni gjorde det bra med att dela. Tror deademet blir urgulligt även på dig på alla julfester. Bara roligt att skojas till det och detsutom ser det festligt ut.

Es, har Teddy några tankar på mig? Några av de seriösa slaget?
kram

Svar: Positiva tankar har han.. men tveksam till hurpass seriösa.. kram :)
Esmaralda

6 Rebecca:

skriven

Roligt att läsa om hur du antog utmaningen och vilka du pratade med! Berätta gärna hur det går om du fortsätter, så kan man få inspiration att vara lite mer öppen med främlingar. :)

Svar: Ja och jag hoppas att ni alla andra också kommenterar dagligen om era framsteg i utmaningen :) Kram
Esmaralda

7 👵Tant grå:

skriven

Bra jobbat Es👍 själv har jag inte börjat ännu, det får bli imorgon

Ser du om jag bildar familj framöver tycker jag börjar bli för gammal snart?:(kram

8 J:

skriven

Underbara du.. själv har jag pratat med en man som parkerade bilen i samma allmänna garage som jag.. vi pratade om hur trångt det är och hur lätt det är att skrapa i varandras bilar.
Sedan pratade jag med en besökare på min arbetsplats.. berömde hennes fina frisyr.
Är kärleken nära? Önskar att inte fira detta årsslut som singel ännu ett år. Kram

9 💕 Zoey💕:

skriven

Kära Es!
Vad duktigt av dig gällande utmaningen! Det var du verkligen och vad fin du kommer bli på alla julfesterna! Själv har jag utmanat mig själv genom att titta på fredagen den 13:e, då jag har klarat av att se alla skräckfilmer utan den för då kommer mardrömmar. Denna gången gick det bra och inga mardrömmar har jag haft. Lite skönt faktiskt. Inte samma sak kanske som för dig för att prata med främlingar är verkligen något bra gjort men jag var ändå nöjd med mig själv ändå.

Jag undrar om du ser om jag kommer gå kvar på förskolan fram till jul eller får ja en ny praktikplats? Kommer ja trivas isf? Känns lite dumt att få en ny praktik innan jul. Vad ser du? Tusen tack i förhand! Zoey 💕

10 💕 Zoey💕:

skriven

Kära Es!
Vad duktigt av dig gällande utmaningen! Det var du verkligen och vad fin du kommer bli på alla julfesterna! Själv har jag utmanat mig själv genom att titta på fredagen den 13:e, då jag har klarat av att se alla skräckfilmer utan den för då kommer mardrömmar. Denna gången gick det bra och inga mardrömmar har jag haft. Lite skönt faktiskt. Inte samma sak kanske som för dig för att prata med främlingar är verkligen något bra gjort men jag var ändå nöjd med mig själv ändå.

Jag undrar om du ser om jag kommer gå kvar på förskolan fram till jul eller får ja en ny praktikplats? Kommer ja trivas isf? Känns lite dumt att få en ny praktik innan jul. Vad ser du? Tusen tack i förhand! Zoey 💕

Svar: En ny praktik kommer men jag ser inte riktigt när.. jag ser ju att man verkligen gillar dig på förskolan... kram :)
Esmaralda

11 Sus:

skriven

Hej
Här har de vart som vanligt.....
Har bestämt att jag ska vara lungn i alla mina möten med människor...
Och inte låta känslor styra....
Har gått bra idag....
Vad har han på g nu?
Love sus

12 Jag:

skriven

Mjau så gott!!
Bra disciplin.
Massa aploder till dig. Tycker du är klart godkänt med ditt pratade med okända. Spännande att se var dina två veckor slutar.

Es, har jag rätt i min känsla att något nytt nu kan vara påväg inom kärlek?
Kram

13 EPM:

skriven

Min utmaning blev avbruten idag, för jag måste välja om jag ska säga upp mig från mitt nuvarande jobb för att kunna börja arbeta på högskolan. Måste lämna besked på måndag...
Det viktigaste är att det passar in i mitt kommande varannan vecka-liv och att min forskning inte stannar av. Känner mig lite splittrad nu...😳

Kram

Svar: Du har redan startat din tankeprocess och när helgen är slut så har du fattat ett beslut som ser ut att vara rätt... kram :)
Esmaralda

14 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag gör bröstoperationen innan mötet med kärleken sker?
Jag vill ju gärna ha fler barn.
Tror du jag får barn innan operationen? Eller gör jag operationen först?
Kram

15 New step - Ghostwriter :

skriven

Bjöd min kollega på häng vilket jag inte gjort tidigare på samma vis:) Vad tycker den kollegan om mig?

Kram

16 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag gör bröstoperationen innan kärleken kommer in i mitt liv? Jag vill ju gärna ha fler barn men det vet jag ju att det är inga garantier men jag vill verkligen ha fler barn. Tror du jag gör en bröstoperation innan jag får fler barn? Eller får jag kärleken och ett till barn först?
Kram

17 Queen:

skriven

Härlig dag esmeralda du haft. Här har vädret varit underbart idag och jag har varit duktig o rört på mig. Vilket det blivit för lite av det sista. Tänkte fråga om du ser hur min karriär blir. Kram

18 Skrållann:

skriven

Hej!
Vet att man inte ska ställa följdfrågor på tidigare frågor men testar ändå🙈
Varför ska jag vara försiktig med mitt engagemang gällande min gamla vän? Vad kan bli fel liksom?

Kram❤

19 Mrs:

skriven

Ser du vad 2018 här att erbjuda mig o familjen ❤

20 Phalenernas matte:

skriven

Modigt 👍
Jag har inte pratat med ngn idag däremot har dem flesta människor varit så trevliga senaste dagarna☺

Ang honom jag mötte i somras har han några känslor för mig?
Vi hörs av lite nu och då men träffas inte nu kmr han att bli seriös?

21 Maria:

skriven

Hejsan :)
Vilken härlig dag du haft idag💕
Undrar om du ser att min kärlek kommer fira julen med mig i år?fredrik❤️Vi tänkte det men han har ju haft svårt dyka upp när han skulle☺️Så ser du honom hos mig snart? Ev träff oxå i helgen. Vågar man tro på det?
Kram 🌸

22 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, kommer det ett barn till oss snart? Kram <3

23 Browallia:

skriven

Beundrar alla som antagit utmaningen. Jag hakar inte på er utan fortsätter min egen utmaning på sidan av. Jag har nyligen börjat träna tillsammans med ett helt gäng glada överviktiga (unga som gamla) som bestämt sig för att lägga om kost och röra på fläsket. När jag gick dit första gången var jag bara ytligt bekant med en i gruppen på ca 25 personer. Med min sociala fobi är det en utmaning i sig att bara ta mig dit två ggr i veckan. Men jag har även bestämt mig för att jag ska byta några ord och bli bekant med alla i gruppen och på så sätt kanske få någon eller några nya vänner på köpet att umgås med utanför träningen med.

Stor kram

24 Skorpan:

skriven

Vilken tur jag hade, hittade mina handskar på vändplatsen där jag steg ur bilen. Lite shittiga var dom ju efter att x antal bilar kört över dom ;). Men det fixade jag med trasa o vatten.

Trött idag, men i morgon ska jag söka ett jobb inom bokföringsbranschen, inte som bokförare, hujeda mig, behöver ett jobb där det är mycket aktivitet, tror du det blir så Es? Ordnar jag styr o ställer?

Snart dag att varva ner..
Kram Skoroan

25 G.H:

skriven

Wow vilken härligt dag!! Och utmaningen går ju strålande :)
Vad roligt att folk verkligen hakar på och pratar, något svenskar inte är så kända för 😝
Jag bor ju i USA, och här är man konstig om man inte småpratar 😜
Min största utmaning är att försöka känna mig mer avslappnad inför mitt jobb! Mest rädd för arbetskompisarna faktiskt 😬 de flesta är jättesnälla, men sen käns det som det finns några som bara vill sätta dit en ... eller så borde jag bara tolka saker annorlunda 😬.

Kram:)

26 Mikael:

skriven

Hej.
Jag heter Mikael och har en fråga till dig.
Jag och min bror bor i ett generationshus utan för Trelleborg med mor och far.
Far har fått cancer och blir sämre för varje dag som går.
Han kan ej bli av med det.
Vi vill så gärna flytta från vårt hus och flytta till Trelleborg och få nära till allt än att bo på landet.

Vi letar och tittar på hemmet men antingen är dom över vår budget eller så passar inte huset oss.

Kan du se om vi finner vårt hus och när det sker i så fall.
Kan du se något om huset.

27 Mikael :

skriven

Vilken utmaning, tänkte först det är enkelt slänga sig i slang där på svenska i affären osv. Lite annat här med miljoner kulturer, så tänkte hur ska det gå till, mailade högsta chefen inom mitt område som jag aldrig snackat med, gick ju bra jag fick svar efter några minuter, inte vanligt på den nivån.

Sen fick nog omgivningen det om bakfoten då två tjejer kom fram och snacka med mig, med 5 minuters mellan rum, det har ju inte hänt direkt mer än i skogen när de gått vilse och det var ju jag som skulle börja snacka med någon haha

Nästa gång kan du dra en jojk där på parkeringen och sjunga 🎤 jag är lapp och jag har mina renar, jag har trolltrumnans rytm uti mitt blod 🎤

Kram
Mikael

28 <3:

skriven

Godkväll kära Es. Blir Spanien resan av nästa vecka tror du ?
Kram
💖💖💖

29 Sillen:

skriven

Hej
Kul utmaning👍
Jag vet att jag måste ta tag i en sak, känner att jag kan inte hålla på så här längre utan att veta var vi står. Så min fråga är:
Kommer jag ta mod till mig att ta tag i det? Och om du kan se var han står i frågan vore det intressant att få veta..
Tack å Sov gott

30 CA:

skriven

Hej
Några nya utmaningar genom att prata med okända lär det nog inte bli för mig, då jag pratar med nya människor i jobbet nästan varje dag.
Men jag har ju ett nytt fritidsintresse men jag fattar inte hur det kunde gå så uruselt dåligt igår, när det förra veckan gick bättre och det verkade som träningen börjat ge resultat. Igår fick det mig verkligen att tvivla på mig själv igen och om jag kommer att komma tillrätta med all teknik eller vad man ska kalla det.
Det är utmanande iallafall.
Kram

31 Susanne Amalia :

skriven

God mitt på dagen ..
Utmaningar .. ja det är så att jag ska åka upp till Smedjebacken och gå en handledarkurs med Cornelis ..
Sedan kan vi ut och åka bil ... Sedan har jag pratat med min mamma och det är värdens utmaning .. för jag bestämde mig för att inte vara irriterad ... Hon vill nämligen ha 300 000kr av mig inom bara någon månad eftersom jag har kostat henne det under de åren hon har uppfostrat mig .. jag är ju nämligen adopterad och då har man bara skyldigheter enligt min mamma .. hon skaffade barn för att alla andra hade det .. då skulle hon också ha ... Barn får inte smutsa ner ska plugga hela dagarna och sköta sig exemplariskt .. jag var supervild kreativ och hittade på massor ... hästar måla skapa och spela fiol samt dansa var mina hobbyn och det gillade hon inte alls ..
hästar luktade måla var att kladda och spela var att föra oväsen hon är nämligen helt tondöv ..

så nu har hon sparat ridlägerkostnader konstnärskurser och fiollektioner i en ask och räknat ihop vad hon har lagt ut på mig under uppväxten .. sedan har hon lagt på ränta på detta och nu vill hon ha betalt ... ;) för hon har kommit på att jag ska kanske dö före henne ... jag ler och behåller lugnet ...

så det var en utmaning att ringa henne ...

sonen närmar sig uppkörning och min mamma ska bli bjuden på fest tycker hon.. om han klarar det .. då ska hon ha plankstek på en fin restaurang och sonen ska betala åt henne ... men sa jag sonen är nog pank efter att ha betalat körkortslektioner .. och det förstår hon inte alls ...<3 ganska kul...
jag har skänkt goda tankar till mina celler och till omgivningen och se.. jag är fortfarande på bra humör och ler lite ... nu ska jag ju gå ut och prata med människor och lära mig något om trafikvett ... Den stora sonen bytte däck på bilen i dag .. och jag frack kaffe och tittade på...
Bra arbetsfördelning tycker jag ;)

Nä nu har jag segat längre än vad jag skulle och jag ska sätta mig i bilen och köra 25mil... härligt ...

Fråga ... jag ska åka till Österike och åka skidor ... blir det av? jag hoppas för jag känner mig vild och positiv redan nu ..

önskar dig en underbar dag fylld av glädje och kärlek ... Mg en härlig höstnosdag .. och EllaBella hälsar så klart ..




-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: