Stolpskottet...

 

I dag har jag pratat med två nya personer… en av dem var ett riktigt stolpskott

Jag var ute med MG i morse och mötte en kvinna i min ålder på stranden… hon hade en  luden liten hund.. i famnen… och där ska ju inte en hund vara !! 

De har fyra ben för att de ska  använda dem....

Nåja, det sa jag ju inte åt henne.. istället sa jag att MG inbjuder  till lek och skulle bli glad om henne hårboll vill leka en stund. 

Damen glodde surt på mej och gjorde klart att hennes hund är rädd för andra hundar och vill inte leka.  Men kanske de kunde  få lukta lite på varann ? försökte jag. 

 

 

Jag såg ju att hennes hund så gärna hade velat  kommer ner på marknivå och träffa MG… hunden var inte rädd.. det var  det bara matte som var.

Jamen herregud människa vad tjatig du är, fräste hon och jag svalde ner den elaka kommentaren jag hade på tungan.  Jojo, sånt folk finns också. Någon längre konversation blev det alltså inte

 

Sen var jag på ICA här i byn och man känner ju inte alla.,. även om det ibland känns så… och i gången bland burksoppor såg jag en yngre tjej som stod och pillrade med en burk  tomatsoppa.

Hon såg tveksam ut.   ” Ta Campbells istället, den  är godare” sa jag och så började vi prata om   tomatsoppar och hur  gott det blir om man har en burksoppa  och hottar upp den med färska tomater, krossade tomater, lite chili och goda örter !    Ett bra samtal ! 

 

Nu kommer strax mamma och jag ska åka ner till busshållsplatsen och hämta henne !!

I morgon  är det nämligen underbara Mårtensafton & hon ska bjuda ut på gåsamiddag !!

Men först nu blir det  filmkväll & sjömansbiff !! Lite  vin därtill !

 

Kram o Kärlek

1 <3:

skriven

Godkväll kära Es såg precis ditt nya inlägg i skrivande stund. Stackars lilla hunden som inte fick leka eller nosa på goaste MG. Nu blev jag sugen på tomatsoppa brukar piffa upp min med färska basilikablad och lite smulad feta eller mozzarella det är supergott.

Undrar om du kan något om det går vägen med korrigerade fakturan som det blivit sånt strul med ? Kommer F granska allt så det skiter sig. Min läkare har försökt göra det bästa för mig. Han är en fantastisk person.
Finns det något jag kan göra i detta ärende ?
Kram
<3 <3 <3

Svar: Jag tror inte du kan göra mer.. nu är det bara att avvakta... känns som att det går bra.. kram :)
Esmaralda

2 Mikael :

skriven

Hej
En intressant berättelse om samtal med andra människor.
Det är konstigt att samtal med andra människor kan både ge positiv energi och negativ energi.

Min fråga till dig är att jag letar efter ett hus så jag kan ta hand om mina föräldrar som är gamla.
Kan du se när jag hittar huset och lite om huset.

Svar: Jag ser ett lite äldre hus med mycket charm och det blir ditt... vilken go son du är som tänker på dina föräldrar... kram :)
Esmaralda

3 Boudica:

skriven

Vilken kvinna, hon var nog hon som var rädd där, rädd att pälsbollen skulle bli smutsig?
Utmaningen kör jag tyvärr inte, men har fortfarande i tankarna att utmana mig själv lite och hålla föredrag för jobbet. Med mina nyvärvade kunskaper från kursen.

Sista dagen imorrn på sista veckan på min kurs, känns ju lite sorgligt! Tiden den har gått fort, bara en hemtenta kvar nu. Hoppas jag klarar den!

Låter mysigt du och mamma ska ha det!

Här är det dags för en värmande kaffe innan mosa iväg till affären för lite mat.

Men en liten fråga som jag ställde lite sent för någon dag sedan.
Vaknade upp den natten, från en dröm, om det nu var en dröm, för jag minns bara ord,
orden var att "min sjukdom inte kommer att bli värre än den är nu, men att något konstigt/oväntat sker innan det blir bättre"

Har du nån tolkning om denna dröm/budskap?

KRAM!

Svar: Utmana dig på det sätt som passar dig ! Man ska alltid leva med utmaningar.. då blir livet så mycket roligare och kan ta sig diverse uttryck som man inte räknat med ! Din dröm är information... nu får du bara vänta och se... kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Oj vilken dam... Ja alla är inte lika trevliga, som du o jag Es ;D. Jag snarvlar o på med en o annan, om jag är på det humöret, men en finne är ju inåtvänd o butter o förbrukar för mycket eldvattten, vilket ju kan vara ett problem om man ska umgås med människor ;).

Gås har jag aldrig ätit, är det lite åt kalkonhållet månntro? Kunde tänka mig att röka kalkon på julen, om förslaget får understöd. O julen är öppen ännu...

Ska söka jobb, månne det snart kan nappa? Hoppas o tror... Ha det trevligt med mams :).
Kram Skorpan

Svar: Nej, jag menar väl det... det finns en och annan surtant därute också ! Här hos mej har vi ju julbocksfest som vi inleder julens fester med... o det är kalkon.. helstekt i ugn.. och det rekommenderas ! Hur enkelt som helst ! Det kommer ett napp.. ge dej inte.. kram :)
Esmaralda

5 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

6 Madde:

skriven

Hihi rolig tant:) bra jobbat med utmaningen Es.

kommer det en positiv vändning snart för mig orken börjar ta slut nu? kram

Svar: Det kommer.. det känner jag tydligt så bara häng i ett tag till .. kram
Esmaralda

7 Anki:

skriven

Hej Es
Så duktig du är på utmaningen .
Prata med min gamla väninna som bor långt ifrån mig tyvärr...och varit mycket sjuk senaste åren.
Hon hade när hon var o handla gjort avkall på "vanliga" beteendet att bara åka fram o tillbaka åkt en annan väg och utforska nya vyer Sittande på en bänk i solen fick hon sig trevliga pratstunder med folk som beundrade hennes hund och allt detta tack vare att jag prata om din utmaning Es !
Hon lät mycket piggare och gladare i kväll..

Har bestämt mig i morgon är det jag som tar ett varv i centrum och tar en fika och försöker våga prata med ngn okänd ..eller bara njuter en stund av åsynen av folk...vi får se..
Vad jag inte ska göra ijallafall är att som vanligt handla så fort det bara går och åka hem...

Ha en go filmkväll <3

Ps...de nye talismanerna ..verkar bedårande starka med sin kvinnliga charm

Kram Anki med flock

Svar: Vad glad jag blir.. ja det är ju vad utmaningen kan leda till.. goa stunder... jag håller tummarna för dej i morgon.. du måste kommentera och tala om hur det gått.. och talismanerna.. det är VÄLDIGT starka... ligger nästan o hoppar här o är redo för sina nya ägare..enormt mycket energier.. kram :)
Esmaralda

8 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha herregud villen bitter en. Jadu här kan man visst träffa på alla möjliga.

Es, är något påväg inom kärlek som du ser för mig nu?
Verkar jag kunna träffa kärleken via nätet? Eller blir de fysisk träff?
Kram

Svar: Osäkert vart kärleken dyker upp men kommer, det gör den.. kram
Esmaralda

9 Madde:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram

10 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan kärleken. Komma snart för mig in i mitt liv?
Kramm

11 Tingeling :

skriven

Ja sådana människor finns ju också... Bra tips på vad man kan säga. Jag har bara jobbat på i dag, sen gick jag hem. Stod i och för sig i kön för att hämta ut paket innan jag gick hem, och tänkte på utmaningen. Men fick hjärnsläpp, vad skulle jag fråga där i kön... Jag TÄNKER på det i alla fall.

Däremot har vi tillfälliga arbetare hos oss nu. Och där finns en kille som jag tänker vore en utmaning att säga nåt mer till än bara hej. Vad tror du om det... Han ser inget speciell ut egentligen men på nåt sätt intressant ändå. Se om jag tar mod till mig i morgon.

Trevlig kväll!

Kram!

12 J:

skriven

Hej var det M som sa hej till mig utanför mataffären eller var det hans tvillingbror?
Ha en trevlig kväll!
Kram

13 Maria:

skriven

Hejsan:)
Så gott med gåsamiddag😍
Kommer min kärlek i helgen eller ställer han in igen? Den ständiga frågan☺️ Ser du oss mötas i det närmaste?
Kram

14 Skorpan:

skriven

P*rk*l*, jag fortsätter att söka, det finns nåt annat för mig.
Ursäkta uttrycket...
Inte alltid jag är fin i mun.
Tack Es!
Kram Skorpan

15 Ghost:

skriven

Vad tyckte h*n om ikväll? :)


Krqm!

16 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Idag när jag hämtade sonen hade de haft på förskolan så att barnens föräldrar hade fått komma och vara med barnen som öppet hus. När jag hämtade sonen så blängde han lite på mig sen ville han inte komma till mig. Han är snart två år men fick för mig att han var lite sur på mig? Tyvärr så hade inte jag möjlighet att delta på det öppna huset.
Hade han känt sig utanför under den här tiden? Var han lite sur på mig?
Kram

17 Alie:

skriven

Alltså så jäklar tråkigt när folk inte kan bjussa lite på sig.. hennes hund hade säkert blivit överlycklig, han `bor`väl ständigt i hennes famn, stackaren!
Själv har jag också pratat med 2 okända personer, och jag kan bara konstatera att man blir huuuur glad som helst i själen, bara genom att öppna sin egna mun och just, bjuda lite på konversation.. och detta var bara dag 1, tänk vad 2v kan göra :))))
KRAM

18 Emma:

skriven

Hej!

Är så ledsen just nu. Kommer jag och sambon hitta tillbaka till varann?

Mvh
Emma

19 G.S.H:

skriven

Oj, ja det finns verkligen också otrevliga människor! Det blev i alla fall bättre med den andra personen :)


Es, ser du något särskilt? Snart drar övningskörningen igång och jag försöker tänka positivt.


Kram

20 TjejenO:

skriven

Hej älskade Es,

Kämpar och kämpar på jobbet:
Kommer det lösa sig? Är så låg på energi. :(

Stor kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: