Varning för hundnappning....

I går  höll jag seans – och spådde som vanligt via mailen

Ibland kommer det varningar… och den sortens varningar kommer som regel inte lika starkt och intensivt som upplevelsen med grizzlybjörnen på ICA… nej, det brukar gå lugnare till.

Och det får man vara tacksam för.

 

Just nu satt jag och  beskrev kundens tillkommande kärlek – för en gångs skull såg jag honom riktigt tydligt.. han förtöjde en båt i en utländskt hamn och  kisade mot solen.. och rätt som det är så  kommer  en tax springande, med flaxande öron och glada ögon… taxen tar  liksom över hela bilden och plötsligt har jag bara fokus på den…  den är så söt…  kan nog vara 4-5 månader gammal. 

Plötsligt vibrerar marken och  det mullrar illavarslande. En hårig stor hand sträcker sig efter valpen… tar den och försvinner. 

Det sista jag hör är valpens skrik på mamma – eller matte, som det ju egentligen heter.  En klar varning.   Jag bör alltså meddela kunden att det finns stor risk att hennes valp kan bli stulen så hon måste vara försiktig. 

 

 

Men när?

Jag menar, jag kan inte dela ut varningar om jag inte kan säga NÄR.. för jag står inte ut med att folk ska leva överförsiktigt och gå omkring och vara rädda varenda dag.

   Datumet kom dock.. bara en liten stund  senare… när jag och  funderade där vid datorn hur jag skulle formulera mej så tittade jag upp och siffrorna 11/2 -18 var skrivna med spretig  tjock tusch på min dörr. 

Eller… skrivna och skrivna, det var bara jag som kunde se dem men det räcker ju gott.

Saken var klar. Jag kunde varna eftersom  jag hade en datum.

Ibland är ingen exakt datum utan kan vara en viss vecka och det är också okey tycker jag

 

Kram & kärlek

1 Shirin:

skriven

God morgon Kära Es, hur stor ör chansen att jag möter den rätte under 2018? I vilket sammanhang möts vi eller finns det något särskilt att hålla utkik för?

2 N:

skriven

Vem f-n kidnappar en liten hund?? Sjukt störda människor det finns😠😡!! Tur det kom till dig och seanskunden💕.
Får jag en rolig kväll idag? Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli en bra kväll... kram
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vilken tur att du fick till dig varningen och datum. Så hemskt om valpen skulle bli stulen.
Frågar igen om fakturan det blev en tur till med. Kommer C sätta käppar i hjulen för den ? Hon lät så snorkig sist och sur.
Finns chansen att detta går vägen och blir klart till jul ?
Kram

4 Ht:

skriven

Hej!
Skulle jag ha någo chans att få chefsjobbet om jag sökte det?
Kram!

5 Michaela:

skriven

Puh vilken tur den kunde hade! Du är grym!

Tänkte följa hjärtat och göra något som jag vill och ge mig ut att resa lite nästa vecka :) Vad tror du .... Kommer jag iväg och blir det bra? Kram

6 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Tur vi har dig.
Om jag gör operationerna.
Kommer det gå bra då och blir jag nöjd?
Kram

7 Tisa:

skriven

Du ser väl fortfarande att jag kommer att må mycket bättre?

Svar: Ja det gör jag.. absolut.. kram
Esmaralda

8 Nyfiken:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut runtomkring oss, miljön när mötet med kärleken sker? Bör det ske inom ett år?
Kram

9 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Har du något tips till mig för att jag snart ska träffa kärleken?
Kram

10 Helena Ir:

skriven

Låter svårt det där..tur att varningen ändå kom till dig!

Hoppas gårdagens kväll blev mer än lyckad..maten och alla förberedelser ..gjorde nog att ryska syster med man var imponerade över värdinnans färdigheter i köket :)

Jag vet inte riktigt vad som hände hos mig..kanske var det lite av vinets kraft,dess inverkan..
Jag skulle kunna säga att här vet jag inte vad som var hönan och vad som var ägget..
Jo,så här är det,för någon dag sedan så sa du att det skulle komma en resa för mig snart..hmm..jag har ju en redan nästa sommar,tänkte jag.
Vad gör jag och dottern då..hon får veta att hon har semester från sitt arbete 10 dagar..Så varför inte då slå till på en resa över jul och nyår!?
Och det var vad som hände,den 23/12 åker vi till Gran Canaria på 1 vecka..!! Bara så där!
Jag har knappt sovit..så nervös blev jag..det är 6 timmars flygning på vintern..jag får ont i magen..
Visst blir det skönt..men så nervöst!
Var det den här resan du såg..eller påverkade dina ord mig :)?
Ekonomin tänkte jag inte heller på..:)

Sånt kan hända en lördag kväll! :)

Ha det så bra..kanske lite lugnare dag idag :)

Kram :)

Svar: Men vilket härligt och bra beslut... det var ju den resan jag såg.. kram :)
Esmaralda

11 Sus:

skriven

Hej
Hur fantastiskt är inte de.....
Har han kommit fram till något?
Love sus

12 Susan:

skriven

Jag har tänkt på detta, eftersom jag fått en varning själv. 19 december ska jag undvika att ramla🤔 Undras hur det ska gå.... får kanske hålla mig i sängen den dagen😉

Kram

Svar: Nej, du ska leva som vanligt.. bara vara lite mer försiktig.. kram
Esmaralda

13 Frida:

skriven

Hej.
Så klokt att tänka så att man måste ha en tid annars går folk runt med konstant rädsla vilket gör att man till slut inte lever.......
På onsdag ska jag titta på en bostadsrätt i samma by vilket hade varit perfekt för barnen om min man och jag nu ska separera.
Finns det en chans tror du? Å har jag råd? 😉
Många kramar 💜💛💜

Svar: Chansen finns.. kram
Esmaralda

14 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
När sonens pappa kommer för att hämta honom så vill han knappt säga hejdå till mig, han har så bråttom iväg med pappa.
Är det som att han hellre vill vara med pappa? Eller är i en pappaperiod? Får han inte tillräckligt uppmärksamhet av mig? Eller trivs han inte hos mig?
Kram

Svar: Han tänker inte.. han älskar både sin mamma och sin pappa.. kram
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Vilken tur att du ändå ser varningar Es! O kanske är det ändå inte så ofta?

Snart i hemmahamnen o kan nog säga att resan var ett välommet avbrott :). En människa som jag träffade frågade om jag reser mycket, det såg hon. Tyvärr gör jag det inte, ännu, pga av ekonomin. Men skulle vilja det..

Hoppas middagen var lyckad o du nu sett Idol, det gjorde jag också till en del, somnade där mot slutet utmattad efter dagens promenerande.. 14000 steg, rätt nöjd är jag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Resorna kommer... helt klart ! Idol ska jag se idag på Play.... kram :)
Esmaralda

16 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut runtomkring oss, miljön när mötet med kärleken sker? Bör det ske inom ett år?
Kram

17 Ingela:

skriven

Godmorgon, vilken förmåga du har, otroligt egentligen, kan ju inte låta bli att fundera hur det kommer sig att vissa får den?

Blir sugen på en ny seans men borde nog vänta ett tag...

Jobbfråga, ser du om L får jobbet han sökte och tror du mitt nya blir på samma arbetsplats som nu, är ju så rörigt!

Ha en fin dag!
Kram Ingela

18 Dhirin:

skriven

Es, hur stor ör chansen att jag möter den rätte under 2018? I vilket sammanhang möts vi eller ngt det något särskilt att hålla utkik för

19 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Så bra att hundens matte vet att vara på sin vakt 11.2.18.
Hoppeligen händer inget.

Så intressant att du får till dig detaljer om hur kundens kommande kärlek ser ut.😊❤

Idag lördag,tar det lungt men ska ta mig ut, vara aktiv men även unna mig att koppla av.

Ha en fin lördag!


20 Min Bön - Ghostwriter :

skriven

Fantastiskt att du kan få sådan bra hjälp från universum och att du lärt dig vara så bra på att ta emot och tolka rätt så rätt!




Jag blir orolig för mitt ex. Finns det något jag kan göra? Han får inte bli den jag önskar honom att bli allra minst. Kan mina böner till universum vara tillräckligt starka för att hjälpa?




Kram

21 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken tur du fick fram datum till kunden med hunden
Sicken söt MG en lite ET, Maja min katt lägger sig alltid under filtar odyl med den påföljden att man råkat sätta sig på henne...men med lycklig utgång ..hitintills ..

Igår var det spännande då det rapporterades att vargflickan sett i min närhet Tänk om man skulle ha lyckan att få se henne !
Ser henne nu på fin tavla jag beställde från de fina kortet Kickan tog Såå vacker.

Hoppas gårdagen flöt på bra och dina gäster vart impade...jo det blev de nog...
Ha en go Lördag !

Kram Anki med flock

Svar: Jadå.. tack... vi hade en helt underbar kväll :) Kram till dej o flocken :)
Esmaralda

23 Kärleken :

skriven

Hello

Finns det någon intresse i honom för mig ?

Trevlig lördag!

24 Kvinnan :

skriven


Du hade rätt om en väninna till mig som jag var orolig för som flytta utomlands. Det verkar inte funka. Kan du se vad som hänt? Kommer det bli bra för henne när hon bor här.

Svar: En tuff period för henne nu men det kommer bli bra... kram
Esmaralda

25 Träff med psykopat:

skriven

Kidnappa små försvarslösa djur, nä vet du vad.. 😡😡

Jag fick också en varning i min förra seans. Inte om något allvarligare än ett borttappat bankkort, men trots allt tacksam info. Speciellt då jag fladdrade runt med det väldigt just den dagen..

Es! Fy nu ska jag till gynekologen i veckan.. Diskutera mitt preventivmedel som strular och testa mig när jag ändå är där. Har en sådan ångest kring sistnämnda då jag blev grundlurad av en psykopat i somras som legat runt en del osunt fick jag reda på i efterhand.. Ser du om jag åkt på något? Nojar upp mig kring hiv, klamydia och allt möjligt..

Nu ut och andas lite frisk luft. Kram!

Svar: Nej något allvarligt tror jag inte att du har dragit på dej.,.. kram :)
Esmaralda

26 Lydia💕:

skriven

Ser du om min kärlek har börjat närma sig och ska jag köpa lägenheten? Eller vänta lite
Lydia💕

27 Maria:

skriven

Hejsan!
Tack för svar i går 😊
Nu fanns det inga hundar på stränderna på Boavista, bara enstaka getter 😉 Vi såg en del hundar i byarna, en del var i gott skick men många var halta, hade sår, ögoninfektioner eller andra skador... 😢

Ser du om/när min syster träffar den rätta kärleken?

Trevlig helg!

Mvh Maria

Svar: Ja, det är sorgligt när hundar far illa ... när djur över huvud taget far illa. Din syster kommer träffa en kärlek som är rätt men det ligger en bit fram i tiden.. kram
Esmaralda

28 Birgitta:

skriven

Hej🙂

Ikväll ska jag på en stor tillställning, ser du om det dyker upp en pudding i min smak 😉?

Kram Birgitta

Svar: Något som intresserar kan det mycket väl bli.. kram :)
Esmaralda

29 Fråga:

skriven

Undrar går det att lita på min mans bror. Han ska göra en tjänst åt min man utomlands som har med pengar o göra?

30 Susanne Amalia :

skriven

God Lunch..
Först måste jag kommentera spöket.. Det gröna.. Jag har ju aldrig sett ett sådant fint litet 👻 spöke.. Sedan blir jag lite imponerad av datum. Jag får aldrig datum.. När jag får var i garagetr det btoyyom.. Nu här på en gång.. Exempelvis.. I dag ska inte tant Greta klättra på stegar det går illa.
Då gäller det att få tag på personer en innan dagen börjar..

Måste berätta att min mamma sitter hemma och gråter nu ska hon ta livet av sig (igen).. För jag har sagt att jag inte skäms över min kropp och tyckte en klänning var fin.. (DEN GICK INTE NER ÖVER KNÄNA) jag vägrade att bråka över så triviala saker.. Och nu ska hon ta livet av sig.. Livet är svårt om man gör det svårt.

Hon är så rädd att dö så hon kommer i inte att ta livet av sig..
😱
Men hon är nog lite frustrerad 😤. Över att hon inte kan styra sin omgivning med hot och förakt..

Talismanen har varit så aktiva i natt och jag fick o t i halsen när de stökade runt.. Vad de vill vet jag inte än men jag har bett dem om att min ekonomiska härva ska redas upp och att Cornelis ska klara körkortet och få sitt jobb.. Men det sa ju du att det skulle bli så mycket positivt.. Så den biten har jag släppt.. Men sedan har jag också bett om bättre hälsa och mer energi.. Så något händer.. Det vet jag.. Så här aktiva har de aldrig varit.. 💕 jag meddelar vad som Hände senare..
Det har ringt i telefonen och folk vill att jag ska ha föreläsningar om Hur man läker sin kropp med egen kraft.. Kärlek till cellerna.. Ur en forskning och medial synvinkel.. Intressant. Det är jag bra på för det har jag aldrig föreläst om tidigare.. 💕 (pippi långdtrump) ämnet kan jag på mina fem fingrar men hur förmedlar man 4års intensiva studier på en timme? Det löser sig..
😍🙃
Nåväl vi får se..

Nu önskar jag dig en fin dag och MG en härlig onsdag.. EllaBella hälsar så klart..
Kramar.. 💕

Svar: Ja, det här löser du, det vet jag :) Kram från oss.. mej och MG :)
Esmaralda

31 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Mitt största bov till att hitta kärleken känner jag är att jag känner mig så trött. Jag jobbar men sen tycker jag det är mysigt att bara gå hemma och pyssla. Jag är ganska kvällstrött och känner inte alltid för att ut och fara och flänga. Men jag längtar så mycket efter att ha en familj och få ha ett förhållande. Laga lite god mat, ha lite vänner på besök ibland sen allt mys.
Ser du något omkring hur miljön är när jag kan träffa kärleken. Behöver jag ta mig ut på festligheter? Eller hålla koll på internet? Eller kan vi ses mitt i vardagen? Kommer det iallafall att hända trots min trötthet? tror du det sker inom 1 år?
Kram

32 Julia:

skriven

Hej Ezmeralda

Jag har än inte träffat kärleken och har tänkt på det mycket. Hur och när kommer jag möta kärleken?

33 Erika:

skriven

Hej! Kommer kärleken snart?

34 Skorpan:

skriven

Nånting intressant hände vid Hemköps kassa igår. Jag stod o tänkte på varorna jag handlade, nåt för en som sysslar med bränder och se, mannen bakom mig uttalade detta, dock med lite andra ord. Vad hände Es? Var vi "connectade" på nåt vis? Hur som helst så var det intressant :).
Kram Skorpan

Svar: Ja, en slags ögonblicksconnection blev det allt där... för en väldigt kort stund... kram :)
Esmaralda

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men hur går sånt till?
Kram Skorpan

36 Tildis :

skriven

Hej Es! Vilken tur att du fick till dug varningen. En fråga kommer båda mina systrar kunna närvara vid bröllopet? Kram

37 Fråga:

skriven


Undrar går det att lita på min mans bror. Han ska göra en tjänst åt min man utomlands som har med pengar o göra?

38 Bella:

skriven

Hej, ska jag träffa han från Tinder idag?:) Kram 💕

39 Lilly:

skriven

Hur ser nästa år ut för mig ❤

40 Helena Ir:

skriven

Tack..så, det var så :)

Det där med datum..jag minns att jag från senaste seansen fick veta att jag skulle vara försiktig den 20/12 det fanns risk för att jag kunde halka och falla. Utomhus! nästan tänkt att jag får hålla mig inne den dagen..

Kram :)


Svar: Nejdå det behöver du inte alls ... var bara lite extra på din vakt så händer ingenting alls.. kram
Esmaralda

41 F.u:

skriven

Hur ser nästa år ut för mig ❤

42 Cara:

skriven

Susanne Amalia!

Vilken stad blir föreläsningen i i så fall? Skulle vara intressant att lyssna!

Kramar till alla!

43 Cattis:

skriven

Hej bästa Es!
Fantastiskt vad mycket du kan få reda på under en seans. Jag har fått ett datum av dig i december då jag ska se upp för att bli bestulen, så jag ska verkligen se till att vara på min vakt då.

Nu väntar jag på att Shanti snart ska anlända och vill då passa på att fråga hur Frasse och Gabbe mår. Hänger de kvar än?

Önskar dig Es och alla på bloggen en trevlig helg!

Kram

Svar: Jadå de är båda verksamma men det ser ut som om Frasse kan få bli pensionär när Shanti kommer... då kan han vara hemma på heltid och vakta huset... kram
Esmaralda

44 Oroligt ex - Ghostwriter :

skriven

Jag blir orolig för mitt ex. Finns det något jag kan göra? Han får inte bli den jag önskar honom att bli allra minst. Kan mina böner till universum vara tillräckligt starka för att hjälpa?




Kram

45 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Går det bra för min kompis vad gäller husförsäljningen och nya företaget?
Tack och kramiz!

46 Hmm:

skriven

Nej men stakars lilla valp:(var bra att du kunde varna din kund med ett tydligt datum Es.

Ser du vart jag kommer hitta kärleken?
kram

47 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag går ut ikväll träffar jag någon intressant person då?
Kram

48 Tingeling :

skriven

Men stackars lilla vovven 😯 tyvärr händer detta... vad är det för fel på folk.... hoppas personeñ tänker på detta sen och lyckas förhindra det!

Nu har jag inte bilen, den står hos pappa. Startade knappt förut. Funderar på att ställa av den. Eller tror du att jag skulle kunna sälja den till någon? För att ta delar ifrån eller så?

Hoppas middagen du hade igår blev lyckad! Själv åt jag ute, så blev inte sushi för mig och dottern, är tradition nämligen 😊 men får bli sushi i kväll istället!

Fortfarande väldigt trött. Vet inte hur jag ska komma ifatt. Skulle behöva semester.

Trevlig kväll!

Kram!

Svar: Ja du skulle behöva lite ledigt... planera något helgmys snarast... kram
Esmaralda

49 Jaget:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar de fortfarande ha något pågång?
Blir dem tillsammans?
Kram

50 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du kärleken är långt borta?
Kram

51 Lotta:

skriven

Oj, oj....hoppas det går bra i februari för den lilla valpen.

En liten undran....inte är det lätt alltid att vara tonårsförälder. Börjar bli orolig för tonåringen av olika anledningen. Vet inte vad jag ska göra....Kan jag göra mer än jag försöker???

Ha en fin lördag
Lotta

52 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du kärleken kan dyka upp via internet eller dejtingsida?
Kram

Svar: Ja, så kan det bli.. kram
Esmaralda

53 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag gör operationen går det bra då? Blir jag nöjd?
Kram

54 Erika:

skriven

Hej! Ser 2018 ut att bli ett bra år?

55 Catarina:

skriven

Hu! Vilken känsla! Valpar o hundar är ju som ens pälsbarn. Vilken tur o skicklighet att du kunde se mer!! Det är som ett läskigt vaccum runt mig har aldrig upplevt nåt liknande. Kanske jag borde boka en seans om det inte blir för ofta.. Flytten blev inte bra, hemma finns inte kvar o jag vet inte vad jag ska göra längre för att få det bra, iaf bättre. Ha det gott! Catarina

56 Meja:

skriven

Hej kommer hundarna och vi hitta gård att hyra snart? Många tassar från oss

Svar: Tänk i lite nya banor.. det blir kanske inte riktigt 100 % så som du tänker... men jättebra o alla fall.. kram
Esmaralda

57 Mimi:

skriven

Hej Es

Hur ser min tillkommande ut?
kram

58 Erika:

skriven

Hej! Kommer min soulmate att komma nån gång?

59 <3:

skriven

Godkväll kära Es, kommer jag och U L att mötas igen ?
Kram

60 Sus:

skriven

Hej
Mem herre gud.....
Vad vill han?
Love sus

61 Boudica:

skriven

Jadu, denna dag känner jag mig otroligt slö, har nog fått i mig en hel kanna kaffe och snart lite mer ;)

Har själv fått ett få antal mindre varningar, som jag haft tur att klara mig bra ifrån.
Men hundnappning det är hemskt! Att det ens finns sånna människor!
Vill minnas att jag vaknade med orden "var försiktig" för ett tag sedan.
Dagen efter så lämnade jag kranen på rinnandes för att tina det jag skulle ha till middagen. nu hade något täppt till hon, så att det rann över på golvet, som tur upptäckte jag det i tid, så jag inte behövde renovera om köket igen (det är rätt så nyrenoverat efter att diskmaskinen orsakade större fuktskada.). Det var nog det jag blev varnad över.

Nu tänker jag ändra ämne, nu längtar jag lite efter känsla av att vara kär, tror du jag kommer få denna känsla nästa år? Och då förhoppningsvis ömsesidigt också! Ser du något på den fronten? ;)

Kram, och till kaffe bryggarn jag nu gå! ;)

62 Smöla:

skriven

Längtar efter min Shanti och seans!:) Jobbar du med talismanerna innan du gör seanserna? Eller kommer jag få dom typ samtidigt..

Svar: Då står i seanskö och jag tar alla seanser i turordning... jag brukar försöka hålla dem inom en vecka... ibland får man sin seans redan efter 2-3 dagar men nu har jag en hel del att göra med talismanerna.. kram :)
Esmaralda

63 Sus:

skriven

Hej
Om det inte blir någon förändring
Vad ska jag göra....
Love sus ....
(Förutom allt du redan sagt).,,

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det något för mig kärlek i nästa år. Till en kvinna eller en man?

Kram

65 Kvinnan :

skriven

Hur ser 2018 ut för mig

66 F.u:

skriven

Hur ser nästa år ut för mig ❤

67 Tingeling :

skriven

Tack för svar... För precis när jag läste det tänkte jag bara "ja! Jag ska åka iväg på en weekend". Jag ska ju till Göteborg men är med min dotter och kommer inte bli avslappnat för vi har en del inplanerat. Däremot veckan efter är hon hos sin pappa. Och tänkte att jag åker till en annan stad. Bor på hotell. Och gör ingenting. Skulle helst vilja åka på spa, men tror det är för dyrt. Borde kanske kolla upp det ändå. Behöver inte vara värsta märkvärdigt. Tack för att du satte tanken i huvudet 😊

Kram!

68 Lilla my:

skriven

Hej Es

kommer 2018 bli ljusare ekonomiskt för mig?
kram

69 Milla :

skriven

Vad häftigt att få varningar. Då använder du din gåva till ngt gott.
Jag skulle vilja tala med min kille om en sak, tror du att han blir sur då om jag säger vad jag tycker, att det är känsligt ämne, jag kan inte förändra ngn annan men för mig känns saken inte så bra.

70 lisbeth:

skriven

fårjag någon lång resa till våren...... var ligger mitt pass


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: