Vem vågar anta utmaningen ?

När livet går i stå… och blir trist & tradigt… då kan man inte förvänta sig att någon annan ska fixa till det.

Inte ens våra änglar och hjälpredor…utan det är helt och hållet upp till oss själva.

Gör något som du inte brukar göra…det oväntade innebär att livet ändrar riktning och att bryta mönster innebär att man öppnar en dörr… och vad som helst kan hända !

 

Bestäm dig för att göra tvåveckorskuren och livet blir sig inte riktigt likt efter det!

Du ska  varje dag  i två veckor  ta kontakt med och prata med två nya människor… det kan vara någon du möter i matbutiken… det kan vara i hissen.. och det kan vara precis var som helst. Men det ska vara människor som du inte känner och inte pratat med tidigare.

Vad du säger är inte viktigt.. men det ska vara mer än bara ett hej ! Hela meningar är det som räknas.

 

Ta dig an en stor utmaning i veckan och gör något som chockar dig själv… utmana dina rädslor och ångestar… du kan brista ut i sång i väntrummet till tandläkaren… eller du kan be att få hålla ett föredrag för ditt barns skolklass… du kan tatuera dig… eller vinterbada…..  huvudsaken att du själv känner att det du väljer verkligen utmanar dig  och  kostar på !!

 

Den tredje punkten handlar om att du  en gång i veckan ska ta dig till en plats med människor, helt ensam,  och detta ska vara något som du  knappt inte vågar göra. 

Det kan vara att du åker Finlandsbåten, går på krogen, går på konsert… eller vad som helst.  Att gå till biblioteket gälls inte.

I den här utmaningen ska du inte mesa !  Ju mer du vågar desto bättre  blir det.

 

Sköter du dessa uppgifter till punkt och  pricka så kommer något att ske med dig efter dessa två veckor.

Vem vågar anta utmaningen ?

Själv börjar jag idag !!

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Ja det här var ju absolut riktat till mig ;D. Trist är vad mitt liv är, men orken är det lite dåligt med, att själv ordna med något nytt o fartfyllt. Absolut att jag antar utmaningen :). Men vad jag ska göra som är utanför min comfort zone, det får jag tänka på...

Gårdagens möte gick bra, o de medvarande verkade nöjda. Det som kommer att väcka stort missnöje är förhöjningen av medlemsavgifterna. Gissar på att många går ut ur föreningen... Sanningen är nog den att är behöver städas där... Bland ett o annat o det är väl det som är min uppgift, att få det hela o bli lite modernare? O när jag fått det gjort, ja då kommer det ultimata jobbet, kan det vara så Es? För om du har rätt gällande jobbet jag sökte, ja då kommer jag ju inte ens på intervju...

Onsdag igen, utmaningen börjar, hur kommer det att gå?
Ha en trevlig dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Vad kul att du är med... själv börjar jag idag !! Kram :)
Esmaralda

2 Tingeling:

skriven

Jag skulle nog våga... Men prata med främmande människor känns värst... Hej går bra men sen då! Jag har haft tillfällen, att prata med någon helt främmande men fegar alltid ur. Både på fritid och jobb.

Att åka nånstans själv ska jag göra, i och för sig med dottern men räknas nästan som själv kanske? ☺

Men tänker också skeptiskt. Jag har ju vågat kasta mig ut som utmaning. Exempel sa upp mig från jobbet för ett vikariat. Blev ju helt fel! Vill inte att saker ska gå fel mer...

Det där med utmaning är svårt. Jag vet inte riktigt vad jag vill utmana mig själv i just nu. Förutom att prata med främlingar då! Jag ska nog klura på det där. Om inte annat lär man något om sig själv ☺

Kram!

Svar: Man kan byta lite ord om väder och vind.. om vad som helst.... jag tror nog att jag ska titta vad folk har på sig och kommentera detta... fast bara om det är nåt snyggt förstås :) kram :)
Esmaralda

3 GHOSTWRITER:

skriven

Jag! Har redan börjat med detta smått. Men jag är med! :) Detta behöver vi alla. En gång gick jag på bio helt själv, något jag ville göra under flera års tid.




Gör jag rätt i att träffa den där killen idag och kommer vi klicka? Kanske leder till mer? :)
Är nervös. Kanske rädd för att bli besviken igen.
Blir aldrig som man hoppas...



Kram!

Svar: Kul att du är med...jag börjar idag !! Träffa killen och känn in.... kram :)
Esmaralda

4 Sofia:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag känner mig utmattad och utan någon lust att fortsätta att jobba som lärare. Jag känner att jag behöver göra något av situationen men vet ej vad jag ska börja med. Håller jag på att gå in i väggen? Jag är så rädd för det. Finns en en chans att jag kommer att hitta ett annat sorts jobb om jag söker? Måste jag skola in mig?

Kram
Sofia

Svar: Ta en tid nu att bara fundera och låt allt sjunka in... processa kring vad du vill.. känn ingen panik ... och när du vet.. då blir det inga problem.. kram
Esmaralda

5 Jossan:

skriven

Dags att gå upp! Efter 2 dagar hemma är det dags att testa att jobba. Det suger att man ska behöva ha en karensdag men ja det får man väl bita ihop. Hoppas det blir en lugn dag för det hade det inte varit igår. Aja 3 dagar till helgen och 5,5 till jullovet!

Hur kommer resten av året bli?

Kram

Svar: Ett bra år om du bara har positivt fokus... se utmaningarna som kommer på ett positivt sätt... kram :)
Esmaralda

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Det låter säkert fånigt men jag blir så osäker i M:s sällskap, och speciellt i min roll som mamma. Känner mig på något sätt observerad och kritiserad. På ett outtalat sätt. Vet inte om det är inbillning, eller?
Hur som helst måste jag bli kvitt känslorna för de får mig att må dåligt och vara ängslig.

7 Rebecca:

skriven

Nja just denna utmaning antar jag inte nu, men vem vet i framtiden. Känner mig rätt så nöjd med livet just nu. Jag utmanar mig själv varje dag ändå i och med min sociala ångest som jag utmanat de senaste åren genom att börja plugga, praktisera via skolan, gått på tre arbetsintervjuer i det senaste. Dessutom försöker jag göra sånt jag vill även om det känns jobbigt. I söndags till exempel så gick jag till badhuset och badade själv trots att jag hade hög nervositet innan och ville stanna hemma. Men det var roligt när jag var där och ångrar det inte! Ofta är det värre i huvudet än vad det är på riktigt. Nu försöker jag tagga mig själv att gå på klassens examensmiddag på kvällen i stan om cirka 2 veckor.

oj vad långt inlägget blev :) kram

8 Lollo:

skriven

Din utmaning ska jag anta!!! Den tror jag att jag behöver.
En annan utmaning jag gör är också att jag tar körkort. Nu har jag kuggat efter min andra uppkörning. Jag blir nervös och klantar till det. Nu har jag ångest för hur många uppkörningar till det kommer att bli. Bästa Esmaralda ser du om det blir under eller över fem uppkörningar. Det känns så hopplöst.
Allt gott till dig

Svar: Bra.. jag börjar med utmaningen idag !! Bra att du inte ger dig med körkortet... bara stå på och du kommer att fixa det.... det vet jag... kram
Esmaralda

9 <3:

skriven

Hej har jag chans att få biljetter ikväll av J ?
Kram

10 JL:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skulle kunna anta utmaningen! Jag brukar vara ganska modig. Men det gäller att bjuda till mer. Ska ladda lite på den.

Du har sagt länge att chansen är stor att jag ska träffa kärleken i år eller nästa, åren har gått, jag är singel men vill finna kärleken.
Är det verkligen påväg att mötet kan ske snart?
Kram

Svar: Ja bara häng på.. jag börjar idag ! Det har dröjt och varför vet jag inte.. men mötet sker och ni träffas, DET vet jag helt säkert.. kram
Esmaralda

11 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Häftig utmaning. Kan vi inte ta ett blogg inlägg hur det gick för alla som deltog

Es, litar han på mig och känner förtroende för mig som person? Tycker han om mig? Kommer han alltid göra det?
Kram

Svar: Vi får väl se om någon svarar upp till detta... jag själv startar från och med nu... han tycker om dig.. kram
Esmaralda

12 Blå:

skriven

Hejsan. Jag berättade här igår att jag hört av mig till en vän som verkar må dåligt. Jag frågade hur det var och fick bara kort svar med ingen som helst energi i det. Iallafall så fortsatte jag och frågade om personen ville prata, fick inget svar. Skrev igen att det bara är att höra av sig när han orkar, att han skulle ta hand om sig osv. Inget svar där heller. Det gör mig orolig för jag kan inte göra något mer. Min fråga till dig E är om han kommer att höra av sig? Funderar ändå på att ligga på för att visa att jag finns på allvar. Men får väl avvakta nu i 2 veckor. Hör han av sig inom 2 veckor tror du?

Häftig utmaning förresten, får se om jag vågar mig på att testa den sen!

13 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. 💕
Förra Helgen gick jag på skuld och skam kurs.. Nr2..

Det är en utmaning.. Och vad man växer i själen.. Alla behöver en sådan kurs eller vi behöver flera sådana kurser.. 💕 magiskt
💖💕☀️💖

Man befriar själen med kärlek till sig själv.. I love💕👌

Kärlek är den sanna rena kraften
💖

Låt inte mörkrets krafter styra.. Då går allt åt pepparn.. 💕 mörk spiral nedåt.. Hua..


💕Negativa tankar föder negativa handlingar🖤
. . . men
positiva tankar föder positiva handlingar💖 💕

Man måste tro på sig själv.. Ingen annan kan göra det för en.. Kärlek byggs inifrån.. Sedan tar jag hjälp av änglar och goda krafter.. 💕

Jag tackar ärkeänglarna att de är med mig och min stridskvinna från en annan dimension..

Ezmaralda vet.. Denna kvinna kom till mig när jag skulle träffa Esmaralda och Nettan.. Power.. Vilken kraft och det visar att man får till sig kraft när man behöver och om man ber om den.. Då gäller det att be om kärleksfull kraft.. 💕

Önskar alla en underbar dag med glädje och kärlek. 😍 de djur som bor här önskar er en glädjefylld dag.. Fylld av harmoni och EllaBella viftar på svansen en och säger att jag inte ska glömma att hälsa till MG.. Såklart.. 💕

Svar: Ja, det var magiskt när du kom till oss och hade denna kvinna med dig !! En stark upplevelse för mig också. MG hälsar att idag ska mamma ut och fara men han följer med pappa o jobbar som vanligt... och så skickar han pussar :)
Esmaralda

14 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du inte i vilket sammanhang alls jag kan möta kärleken eller var jag ska ha ett extra öga öppet?
Kram

15 Dunegull:

skriven

Hur blir festen på fredag?

16 Jc:

skriven

Självklart antar jag utmaningen..och jag lever livet så redan idag👍😄!! Är modig och självständig!!
Men undrar var MR R är någonstans ., tycker att han borde komma nu.. är ute mycket och flirtar.. kanske 🎅kommer med honom. Kram

Svar: Härligt att du är med... jag börjar i dag ! Han kommer... han närmar sig men något verkar stoppa honom.. fast det är bara för stunden.. kram :)
Esmaralda

17 Pia1:

skriven

Så himla mycket kan jag inte göra men alltid något. Ligger i en attack av huvudet. Men ska vara modig och om möjligt samla ihop det läckage som kommer från onda sidans näsborre, i ett provrör och kräva en analys trots att jag inte törs. Skulle det nu vara läckage från hjärnan så kan de inte ignoreras längre.

Svar: Du kämpar på så tappert.. det beundrar jag väldigt mycket och genom detta antar du utmaningar hela tiden.. kram :)
Esmaralda

18 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Träffar jag kärleken via något nätverk?
Ser du i vilket sammanhang jag ska ha ögonen extra öppna? Eller hur miljön ser ut runtomkring oss när vi ses?
Kram

19 EPM:

skriven

Jaaa!!!
Utmaningen accepterad! Detta behöver jag.

Blev så ledsen igår av det min syster och hennes vän sa, men jag är trygg i min tillit- men det sårar mig men det slår inte omkull mig.
Sitter och hoppas på tjänstledigt för lärartjänsten som blir ännu en utmaning för mig själv. Dock orolig om jag kommer klara jobbet...

Kram

Svar: Roligt att du hänger på :) Du klarar de jobb du får så boosta din självkänsla nu.. kram
Esmaralda

20 Mim1:

skriven

Hej!

Mycket att göra att anta alla utmaningar men något ska jag försöka att göra.
Du har sagt att det kommer ljusare, bättre tider för mig. Jag har svårt att ta mig för med att göra något har liksom fastnat. Jag måste komma iväg känns som om jag står och stampar på ett ställe.
MEN ett stort MEN! kommer jag att klara det??

kram

Svar: Du klarar det bra.,,, med förändring kommer utveckling så försök att följ utmaningen, den kan ha mer att ge än man tror.. kram :)
Esmaralda

21 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Så bra ide!😊
Jag antar utmaningen.

Lätt blir det inte ( utmaning 2 )
men här gäller det att ta sig i kragen och komma på något som man kunde göra.
Vill stega framåt i livet och denna utmaning kan ju ha en positiv verkan till något nytt, vem vet.😊

Det är nog så bra att du lägger fart på oss Es.

Hoppas många hänger på.
Kram Solstjärnan🌟

Svar: Vad kul att du är med !! Ja att bryta gamla mönster är alltid en bra väg att gå.. kram :)
Esmaralda

22 Tisa:

skriven

Jag antar utmaningen så gått jag kan. Jag vill ex göra piercing i näsan (pärla), har velat det i många år.

Min vän som ska firas 30år i december som jag vill gå på. Hennes och hennes mans familj kommer att vara där också. MEN hon bor ca 5 timmar bort och jag har min extrema panikångest. Det är tågbyte mitt i allt. Jag blir så frustrerad över att jag aldrig haft sådana problem kring resande förut. Skulle jag klara av detta trots min hemska panikångest eller borde jag hälsa på vid ett annat tillfälle?

Svar: Jag haft en pärla i nästan i 25 år o inte ångrat mig för en sekund och det tror jag inte du gör heller. Välkommen att vara med i utmaningen :) Du klarar resan.. det vet jag.. skaffa dig ett förhållningssätt och rätt tänk.. kram
Esmaralda

23 Adad:

skriven

Jag börjar också idag, jag om någon behöver göra detta känner jag.

var är min soulmate, när träffas vi??? Längtar efter honom o tänker mycket på honom under senaste tiden.. Finns det något jag kan göra gör att påskynda träffen eller hålla extra utkik i något sammanhang? Längtar sååå

Svar: Välkommen att vara med :) Soulmaten kommer men är nog inte riktigt redo än.. kram
Esmaralda

24 K.K:

skriven

Ahhhh det ska jag hänga med på. Ska med börja idag. Ska bli häftigt att följa sin egen utveckling 😊 ofta vågar man mer än man tror.
Det har sållat ur sig med männen här och det känns skönt.
Men den äldre mannen vill jag verkligen inte släppa ❤
Vad ser du om honom? Får vi verkligen inte till något seriöst?
Vill han verkligen inte ha mig som "sin?
Allt känns bara så himla rätt och bra när vi ses. Det är som vi skulle vara ett par men ändå inte?
Hur ser närmsta tiden ut med honom?
Kramar till dig ❤

Svar: Jättebra.. välkommen i klubben. :) Jag tycker du ska utforska kring mannen... lita på din känsla.... kram :)
Esmaralda

25 Vv:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har en vännina som det känns som att hon blir avendsjuk när jag umgås med andra och hittar nya vänner. Samtidigt har vi haft den diskussionen förut. Hon har egen familj och hag förstår att jag inte är hennes första prioritet. Hon bjuder aldrig in mig med socialt sammanhang med de par hon umgås med.
Hon skrev något med vad kul att ni har blivit vänner då och att du inte prioritera mig, och att det inte känns som vi är så bra vänner. Känns som hon blir sur när jag umgås med andra men hon själv vill eller kan inte alltid umgås med mig.
Varför gör hon såhär? Lägger skuld på mig?
Kram

26 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Vill han ha en fortsättning med mig? Ett seriöst förhållande?
Kram

27 Livsturisten :

skriven

Oj det låter som nåt jag borde anta som utmaning. Gjorde liknande för flera år sen men lätt att ramla ner i gamla trista rutiner igen så ja ok...jag är med o gör mitt bästa för att både komma ihåg mina uppdrag och sen genomföra dem. Tror bestämt jag ska prova att gå på bio med mig själv.. Låter banalt men för mig är det en utmaning. Har ju aldrig gjort det!
Blir spännande detta.
Tror du förresten att jag får besök i helgen av den jag tänker på? Kram!

Svar: Välkommen i gänget !! Kram :)
Esmaralda

28 Nettan:

skriven

Nu låter jag säkert kaxig men jag gör det här hela tiden 😋
Har jag gjort i stort sett sedan 1996. Det har stärkt mig enormt mycket!
Kram

Svar: Perfekt :) Då vet du att det funkar !! Kram
Esmaralda

29 Att kasta sig huvudstupa:

skriven

Jag! 👋

Detta har senaste åren varit min botemedicin mot tristess. Kanske inte brista ut i sång hos tandläkaren, men tänka och planera stort långsiktig och utmana och testa nytt i det lilla :)

Kan skriva under på att det fungerar gott folk!

Es: När du spådde mitt kommande år var där mycket som lät svettigt och bökigt. Ingen kul detalj som komplement?

Kramis!



Svar: Jodå.. det kommer en hel del kul också.. kram
Esmaralda

30 ThereseC:

skriven

Hej Es!
När jag läste det här fick jag idén att gå upp lite i arbetstid. Det skulle vara en utmaning. Jag kontaktade min handledare angående det innan jag hann tänka efter och så blev jag nervös. Så det verkar som om jag också blev med i utmaningen att utmana mig själv!

I natt drömde jag att jag skulle gå någon sommarutbildning till andlig ledare. Jag skulle bli präst. Men sen insåg jag hur länge jag skulle behöva plugga till präst och att jag inte ville jobba i svenska kyrkan och då blev jag matt.Jag skulle flytta till en ö på västkusten för att komma närmare skolan och jag undrade vem som skulle ta hand om kaninerna. Jag hade sminkat mig också och sminket hade runnit ut.och så drömde jag att jag fick nya kläder.det ingick i utbildningen.
Jag undrar så vad det betyder.
Ibland är mina drömmar så himla tydliga att jag tolkar in en mening direkt. Men den här drömmen vet jag inte vad den vill säga.

Kram ThereseC

Svar: Ja man kan ju vara med i utmaningen på sitt eget sätt :) kram
Esmaralda

31 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Låter som en utmaning för mig...men inte genomförbar just nu...det krävs ekonomi för det...har bara råd att åka med bilen 1 ggr /v vilket jag måste om jag ska se folk...
men en mycket bra utmaning för övrigt !

Frost ute glädjer en hundägare = mindre smuts att torka av hundarna ..

Kram Anki med flock

32 Michaela:

skriven

Det här är just det jag håller på med just nu. Bryter gammalt beteende och mönster för att komma in på rätt väg vidare i livet. Så hoppas jag är på rätt väg :)
Skall göra mitt bästa i utmaningen! Kram

Svar: Bra.. du tänker o agerar rätt.. kram
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Jag borde säkert vara med..men inte denna gången! Min energi är så urladdad..en del har med sköldkörteln att göra.
Hela sommaren har jag utmanat mig själv genom att inte "bryta ihop"..det har liksom hänt en del.
Det där att prata med främlingar,det hade varit det lättaste för mig..det gör jag varje vecka,flera gånger. Jag bara är sådan..svårt att vara tyst,liksom! :) Och det ger mig massor..så det slutar jag inte med!! :)
Men..jag spara det här..och tar det vid ett annat tillfälle..och lycka till ni som är med!

Ha en fin onsdag..

Kram :)

Svar: Du kan göra din egen utmaningen sedan.. när det passar dig bättre.. kram :)
Esmaralda

34 Lilla blå:

skriven

Här har ni ytterligare en som antar utmaningen! 💪

Hade varit kul med ett uppsamlingsinlägg längre fram. På tal om utmaning. Ser du några detaljer angående nästa år. Hade varit spännande. Kramen.


Svar: Välkommen !! Det kommer en blogg längre fram kring hur det gått... kram
Esmaralda

35 Lotta:

skriven

Bra utmaning. Förra veckan var jag på konsert alldeles själv. En utmaning för mig eftersom jag är en blyg person inuti. Var så glad att jag gjorde det och kände mig modig också. Har även gått själv på krogen en gång senaste tiden och det tog emot, men jag fixade det. Det finns alltid någon att prata med :) Ska ta mig iväg på fler grejer framöver och försöker bryta mönster. Träna på en annan dag etc. Känns nyttigt när man hamnat i gamla hjulspår. Hoppas på detta sätt träffa nya vänner och min soutmate som jag väntar, väntar och väntar på och inte vill vänta längre på...snyft.

Kram Lotta

36 åsa:

skriven

Hej E!
Vad härlig utmaning. Jag vill vara med. jag gjorde något precis nu med dator . tryckte på rätt knapp istället för att ringa direkt till någon . löljigt men jättestort för mig . haha Sen har jag kontaktat en komun ang min senaste projekt o hoppas det kan bringa köpare. Annars har jag ju vågat.
Ska jag i framtiden ha huset i hembygden el ta pengarna o bli fri från allt?
Kram Åsa

Svar: Härligt o välkommen vara med !! Känns som om du fattar ditt beslut snart o mycket talar för friheten... fortsätt din tankeprocess.. kram :)
Esmaralda

37 Blå:

skriven

Jag tror också att jag ska vara med i denna utmaning. Det skulle vara kul att höra en uppföljning sen om hur det har gått. Kanske du kan göra ett inlägg om detta om två veckor? Eller om någon annan som gjort utmaningen skulle gästblogga? Jag tycker det skulle vara jättekul och väldigt inspirerande att läsa tycker jag!

Kommer min vän som inte verkar må så bra just nu att höra av sig inom två veckor? Har försökt få tag på han men får inget svar. Jag vill bara vara en vän och finnas till.

Svar: Välkommen i gänget :) Ser ut som om vännen behöver egentid just nu... kram
Esmaralda

38 Virrhönan:

skriven

God morgon!
Vilken utmaning! Ska försöka så gott det går men säger som några till här på bloggen, utmanar mej själv varje dag. Är det inte hemma så på jobbet. Men eftersom jag är lite impulsiv så kan jag mycket väl sjunga i hissen eller på stan. Nya människor pratar jag med varje dag. Vad skulle min flört säga om jag ringde på dörren och chockade honom? Det skulle nog bli den största utmaningen för mej! Varför kan vi inte bara glömma varann? Istället blossar allt upp igen med jämna mellanrum. Som sagt, roligt och se hur många som klarat hela utmaningen efter två veckor. Kör hårt! Kram :-)

Svar: Ta dig an den största utmaningen.. go for it.. så får vi höra sen hur det blev.. kram :)
Esmaralda

39 Ghostwriter :

skriven

Du sa att jag skulle träffa killen och känna in... Men varför jag frågar dig är för att jag känner mig trött på att träffa folk som är konstiga/elaka eller bara ingrn man klickar med på det sättet... Är det värt att träffa han så ansträngrt man sig såklart men vill inte känna att nä fn, nu ska jag inte träffa fler...



Äsch, du förstår säkert!


Kram och tack :)

Svar: Jag förstår precis men man måste leva igenom det man ska.. några genvägar i detta finns inte.. kram :)
Esmaralda

40 F:

skriven

Bra utmaning där 👍

Kommer vi iväg utomlands iår. Jag sitter o velar igen. Kram

Svar: Blir det inte i år så blir det i början av nästa.. kram
Esmaralda

41 <3:

skriven

Spännande utmaning kära Es. Är det en god idé att ringa till Suzanne? Ökar mina chanser då eller är det redan kört...
Måste ju våga.
Kram
💖💖💖

42 Milla:

skriven

Hej, jag behöver utmaningar. Sitter gärna hemma i min trygghetszon. Har inte så många vänner men vill gärna ha vänner och komma ut. Har varit hemma med barnen hela deras uppväxt då deras pappa bara måste bort och ägna sig åt sitt intresse.
Jag har en relation med en man. Det känns bra hittills. Men en gång när jag frågade så skrev du att du tror att det blir en annan kille för mig. Det känns ju lite konstigt för jag vill ju inte gå och vänta mig eller vänta på att det ska bli dåligt och ta slut. Förut har jag ibland brutit relationer med killar och vänner om man inte kan vara vänner eller ihop livet ut men så funkar det ju inte. Så jag tänker att varje relation har en lärdom och att vi behöver varandra. Men ändå vill jag ju inte att vi ska såra varandra, han som jag är i hop med nu alltså, att det ska gå illa. För jag kan ändå inte låta bli att tänka på det du skrev när jag frågade. För just nu är det som vi dras till varandra som ett gummiband och behöver varandra, jag sa nej många gånger men till slut gick det inte. Kan du se vad det finns i den här relationen och jag hoppas att det inte kommer på ngt sätt bli ful eller sluta illa. Då skulle jag bli lugnare för har ngn sagt ngt som kan spå så kan jag tänka på det mkt, men livet är ju handlingar som styr också. Tänker på det och oroar mig nästan då, att jag ska gå och omkring och veta ngt som han inte vet, förvänta mig att vår relation inte blir bra, tar slut, inte håller fast jag vill just nu. Hoppas du förstår vad jag menar. För jag vill inte skada ngn och den här killen han behöver verkligen någon nära så jag önskar honom allt gott samtidigt som jag också måste må bra och ta hand om mig själv. Men hade han inte lyssnat på mig så mkt och varit klok också så hade jag aldrig orkat ta mig ur mitt otroligt dåliga äktenskap som inte var byggt på förtroende och tillit utan lögner och svek. Och det är inte så att jag bara gått från den ena killen till den andra, verkligen inte.

43 Louise:

skriven

Gått på konsert har jag gjort själv 2013 när Eros Ramazzotti spelade i Danmark. Pratar med okända människor gör jag i skolan när jag hämtar barnen och det där med att resa har jag inte råd med men skulle lätt kunna göra det. Åker visserligen till Ullared nästa lördag så det blir väl en miniresa men mamma och systrar kommer med.

Jag har ingen motivation till någonting längre. Praktikplatsen tar så lång tid att få. Maken bara maskar och han lär aldrig komma ut på jobb. Han måste komma ut nästa vecka redan men det lär han inte göra.
Jag hoppas att det kommer ett jobb till mig snart helst innan månaden är slut.
Har inte hört något från förskolan jag varit på intervju hos och jag ville så gärna jobba där.
Jag ger inte upp och jag fattar inte hur stark jag egentligen är trots att motivationen inte finns där.
När löser det sig för mig? Innan detta året hoppas jag.
Hade hoppats på en lottovinst ikväll. Men sådan tur har man väl inte.

Ha en fin onsdag och tacksam för svar. Kramar

Svar: vad jag önskar att jag kunde se en rejäl vinst komma till dig i rappet.. det hade jag så mycket unnat dej , men tyvärr.. jag ser inget sådant.. kram :)
Esmaralda

44 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska jag även hålla utkik efter kärleken via internet? Kan jag träffa honom där?
Kram

Svar: Ha gärna lite koll både här och där.. kram
Esmaralda

45 mamma till 1 :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har planerat en liten sak men är lite rädd att de ska slå helt fel. Jag känner en sorts kärlek till min barns pappa men vi är inte tillsammans. Jag kan ärligt säga att jag älskar honom på ett sätt. Jag tycker mycket om honom på ett sätt.
Jag tänker mig lägga upp en "rolig" bild på han och barnet på hans facebooksida på farsdag och skriva en lite rolig, skämtsam text till den bilden. och avsluta med LOVE U. det ska ju även vara som det är från barnet. Skulle han bli glad? eller skulle han kunna bli irriterad? Finns de andra som skulle tycka det var konstigt? eller mer roligt/gulligt gjort?
Kram

Svar: Skit du i vad andra tycker... du tycker idén är bra och det tycker jag också.. och det är ju en hälsning från barnet.. kram :)
Esmaralda

46 Elsie🌷:

skriven

Den utmaningen är nyttig!
Undrar om tanten fattar hur illa hon gör sina närmaste,dem sliter gör hennes bästa och hon verkar inte fatta eller uppskatta det!?
Någon form av diagnos måste hon lida av...

Ha en skön eftermiddag!
Här är så gråmulet idag,tror nog att första snön inte är långt borta 🤔😱🙄
Kram Elsie 🌷


Svar: Nej hon är inte medveten om hur illa hon gör.. kram :)
Esmaralda

47 Carina ST:

skriven

En spännande utmaning! Jag vill vara med! Börjar på måndag och två veckor framåt. Jag behöver göra något nytt och annorlunda i mitt liv just nu. Och jag behöver gå lite mer utanför min bekvämlighetszon.

Jag behöver förändringar i mitt liv inom flera områden. Kanske kan utmaningen sätta igång saker?
Kram, Carina ST

Svar: Härligt.. du är så välkommen i gänget... kram :)
Esmaralda

48 Elisa:

skriven

Hej!
Gjorde jag rätt i att bara svara sådär, liksom göra slut på det sättet, för att han beter sig så skitstövelaktigt igen, vill inte riktigt sätta energi på detdär mer
Kram

49 Lollo:

skriven

Tusen tack för ditt svar

50 Hoppet:

skriven

Jag behöver göra detta,skall pröva detta idag

Es ser du någon bra som händer mig snart,behöver lite hopp nu?
kram




Svar: Bra... och bra ting händer.. kram
Esmaralda

51 Nordantös:

skriven

Kul initiativ! Jag hakar gärna på.

Gudars vad mörkt det börjar bli ute nu.. 15.00 går solen ner här i norr.. Ska försöka återkomma med något positivt.. 😬🙈😳

För att pigga upp lite! Något kul på ingång. Ser du något där? Nu ska här ut och fikas med en vännina i alla fall.. Mycket mysigt och behövligt 😄

Stor kram.

Svar: Kul att du är med !! Lite kul sker då och då.. kram :)
Esmaralda

52 barbie:

skriven

idag fick jag jobb .. ser du om det blir krångligt med att lämna dottern på dagis då jag har en behovsanställning? ser du om jag får vara kvar där? KRAM

53 desp:

skriven

hur ska jag betee mig i förskolan när dem säger hela tiden att hon gör si och så, jag säger inte precis emot då man vet aldrig vad dem gör... jag menar ska jag säga på traven när det är ngt jag inte gillar? eller ? KRAM

54 F.u:

skriven

Undrar om du ser om mina syskon får barn.

55 Ghostwriter :

skriven

Vad tycker min kollega om mig? :)

Kram

56 Lilly:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

57 F.u:

skriven

Undrar om du ser om mina syskon får barn.

58 Lilly:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

59 Mee:

skriven

Hej Es

Vad får du för bild av min tillkmmande?
kram

60 Förtvivlad:

skriven

Hej!

Jag behöver verkligen en bra förändring i mitt liv. Vill inte ha det så här längre. Ser du någon ljusning i sikte eller är det långt borta eller ser du ingen ljusning alls?

kram

61 höst:

skriven

härligt med utmaningar..kommer att vara med i denna grupp..att utmana sig själv växer man ju bara av!!

Vad har slutet av detta år att erbjuda mig? kram

62 Fanny2:

skriven

Något för mig... Min comfort zone sätter inte direkt ribban högt. Senast förra veckan gick jag på bio ensam... Det känns alltid bättre när filmen har börjat när man är omringad av par. Konserter går jag på ensam oftast och jag har köpt biljetter till februari. Behöver hitta på mer att göra om det livet ska kännas mindre tråkigt... Kanske ökar det mina chanser till att träffa min soulmate nu när jag vet att vi träffas i vardagslivet. Som jag är nu så springer jag iväg när jag ser snyggingarna. 🙄

Kram

63 AnnaK:

skriven

Träffade i helgen en karl i ett sammanhang som var ett lyckopiller. Problem som dyker upp löser man helt enkelt tyckte han och varför sitta och ha tråkigt när man kan göra något roligt. Han kom förbi stugan enbart för att hämta dottern med skoter så hon skulle få träffa hans hundar så vi åkte en vända och hälsade på. Lovade att vi skulle få följa med på tur i vinter och han skulle ordna allt. En superhärlig karl utan baktankar eller något sådant.

En sån skulle jag vilja ha om jag nån gång skaffade en ny. Inte han men "nåt" liknande 😂

Blir det bra försäljning i helgen på loppis?

Kram 😊

Svar: Vilken femetta !! Räkna med en måttlig försäljning så blir du inte besviken.. kram :)
Esmaralda

64 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag är med på två av tre redan. Jag jobbar ju på café och jag älskar att prata med folk, ge komplimanger och framförallt ge ett leende. Ju buttrare de verkar när de kommer in desto större utmaning och roligt är det när de går härifrån nöjda. Det är mitt mål, att gästerna ska tycka att bemötandet var gott😊 Att höra saker man räds lite över har hag gjort en hel del senaste tiden och det är rätt härligt, det mesta går ju faktiskt bra.
Har äntligen fått kontakt med min gamla vän och han är satt i värsta mardrömmen. Enligt honom är han anklagad för fiffel av hans bästa vänner och avsatt från sitt företag. Jag vägrar tro att han gjort något så fel och han hävdar sin oskuld men det hjälper föga. Han har blivit av med bil, massor pengar och sitt jobb. Min känsla är att han har blivit lurad men jag har ju bara hört hans version i korta ord och jag har bestämt mig för att träffa honom. Det kanske är en dum idé men som gammal vän vill jag finnas som stöd?!

Kram❤

Svar: Du är guld värd på jobbet !!c Var försiktig i ditt engagemang i vännen.. kram :)
Esmaralda

65 Hopp:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har kanske en liten känsla att något snart kan hända i kärlek. Ser något ut att vara påväg?
Kram

66 Alie:

skriven

Guuuuud så häftigt, denna utmaning bara måste jag våga ta.. I´m all in!
Jag både jublar och förfäras av utmaningar, men egentligen mår jag riktigt bra av att ha dom, jag växer varje gång.
Kul förslag Es! :)
Kram

Svar: Välkommen i gänget :) Du kommer att växa.. kram :)
Esmaralda

67 Lizz:

skriven

Hej Es

Hur tor är chansen att jag möter kärleken i år?
kram

68 Mirre:

skriven

Hej Es!
Jag undrar lite över en sak, jag somnar alltid på soffan efter skolan om jag går hem tidigare.. Blir så arg på mig själv och får smått ångest för jag vet att jag måste plugga. Jag orkar inte kämpa emot kroppen och tänker att jag ska vila i 20 minuter och så blir det 3timmars sovande innan jag vaknar. Kan du se om jag lider av någon brist eller något? Eller är min kropp trött bara? Kram

69 👧:

skriven

Hej Es

Hur blir vintern?
kram

70 åsa:

skriven

Hej E!
Tack för ditt svar.
jag har vågat prata m mina bröder om min ångest o att jag pressar mig själv
. det kändes gott o modigt fick bara kärlek o tröst. ingen pressar mig de vet min situation o det va gott o höra.
kraaam Åsa

Svar: Vad skönt det måste kännas nu !! Ibland måste vi ta itu med saker och ting.. så är det bara.. kram :)
Esmaralda

71 Smöla:

skriven

Denna utmaningen ska jag va med på! Har ju börjat smått med min engelska kurs och gjort nationellt prov som jag aldrig i hela mitt liv trodde jag skulle göra! Hoppas verkligen att det händer något spännande om två veckor:)

72 Emelie:

skriven

Låter spännande tycker jag, kanske till och med ger en chansen att ta hand om sig själv lite mera också. Båda tummar upp


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: