Besökare, småfolk och Maxi Ginger !!

Dagen har gått i arbetets tecken... Nettan har haft regressioner och spådom.... jag har stängt in mig i köket och hållit mailseanser.... sill & ägg till lunch och sen på det igen.
 
Av en besökande kund  fick vi världens godaste chokladbollar... tack så hjärtligt  snälla du !!
 
 
 
Småfolket ilade omkring på ett riktigt upphetsat sätt härute och vi lade oss inte i men undrade ändå lite nyfiket vad som stod på.
 
När jag kokade ägg till lunch  så finns här ju ingen fläkt och plötsligt uppenbarade det sig  klotter  i imman på köksfönstret !!
 
 
Klottret försvann snabbt innan jag kom på tanken att ta kort... men det var just detta fönster i köket och klottret föreställde en glad familj... ritat av ett barn.. mamma och pappa och fyra barn i rad och med en sån där barnsligt ritad sol som strålade över alltsammans.
Kort därpå fladdrade det rejält i bonaden på väggen bredvid fönstret.
 
Den sitter ju rejält fast och kan inte fladdra egentligen..  men den böljade i riktiga vågor , i säkert 30 sekunder och budskapet var så tydligt... våra besökare är vänner och vi   ryms här allesammans... vi från nuet och andra från gamla tider.
 
Men det fanns ett ögonblick idag då jag svor över vättar och oknytt.... jag VET ju att vi hade handlat diskmedel igår. Jag menar.. jag la själv  upp det på bandet  i affären och Nettan packade ner... vi bar ut kassen i bilen... och när vi sen kom hem var det puts väck. 
 
Tänkte att det kanske trillat ut i bilen så den genomsöktes.. men inget diskmedel
 
Det var väl  attans också, tänkte jag och sände ilskna tankar åt småfolket eller möjligen  om det kunde vara våra gäster på vinden..... tills Nettan  öppnade kylskåpsdörren för att ta sig en läsk:
 
 
Och där... voila... fanns vårt diskemdel !
 
Kan det vara vättar eller spöken som varit framme ? Nej, det var bara moi som gått i tankar och strulat till det.. i vanlig ordning !!
 
Och på tal om läsk..  jag är ju ingen läskeblaskmänniska alls egentligen  men så köpte jag  mig en Pepsi Max Ginger.. och blev hooked från första klunken.  Det är nåt med cola och gingersmaken ... det gifter sig.. kan man säga !!
 
Fortfarande finns det lite tid kvar om du vill anmäla dig till storhealingen... swisha 100 kr till mig på:
 
123 597 9752
 
Maila mig sedan på: [email protected] och tala om vad du vill uppnå med din healing.
Framt  till kl 18 är du välkommen att anmäla.. sedan börjar jag med mina förberedelser.
 
Klockan 19-20  håller jag healingen !
 
Mssa kram & kärlek
 
 
1 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Bjöd med honom att fika med familjen i morgon. Vill han det?
Kram

2 HS:

skriven

Tack snälla Es för svar idag. Önskar dig en fortsatt fin helg.

Kram

3 Mimi:

skriven

Hoppsan så kan det bli ibland:)

Drömde inatt att jag kramade om min far och bara grät?(han lever inte idag)

vad ville drömen mig?
kram

4 Virrhönan:

skriven

Det hade kunnat bli rejält med bubbel om du spätt den "saften" :-) Skönt att man inte är ensam om att vara förvirrad. En gång satte jag kaffetermosen i kylskåpet och höll på att bli helt knäckt när jag inte hittade den....
Men ni verkar ha trevligt med erat gårdsfolk, får dom vara med på ett hörn på healingen ikväll med? Idag är en dag när tankarna fladdrar vilt och dom fladdrar omkring Han, varför har han etsat sej fast på detta viset? Undrar om hans tankar fladdrar också?
Kram kram

5 <3:

skriven

Cola med ginger var något nytt.
Gjorde B ett bra jobb med räkningen ? Känns som han är duktig på det området. Kan det lösa sig tror du och C godkänner den ? Blev så krångligt av allt och det drabbar mig negativt ekonomiskt.
Kram
💗💗💗

6 Skorpan:

skriven

:D ja helst skyller man ju på nån annan.. Strisat i affärer idag i det är ett bra sätt att koppla birt jobbtankarna. Fick också ett gott råd av min ”chef”, det brukar alltid irdna sig o det ska jag nu försöka praktisera. Ser du Es om det blir någon löneförhöjning för mig eller fortsätter det som förut?

Ha en bra healing!
Kram Skorpan

7 Maria:

skriven

Från en Virrpanna: Det är fantastiskt roligt ibland att hitta saker som egentligen inte ska vara på det stället man hittade dem ;)
Kan du se vem eller vilka som var jämte mig när jag mediterade idag? Kände en sån enorm känsla av närvaro och den har jag aldrig känt innan! Häftigt!
Ha det gott!
Kramar!

8 Milla:

skriven

Hej, jag är beroende av den här bloggen tror jag. Läser varje inlägg. Kul att läsa om andra oxå.
I kväll har jag anmält mig till healingen och det har jag aldrig gjort förut så det ska bli spännande.
I dag mötte jag min kollega på stan med sin tjej, o jag undrar, kommer deras relation vara bestående eller kommer den ta slut? Han har talat om att göra slut men klarar han det, förmår han det?

9 Chatrine:

skriven

Hej Ez, jag har skickat mejl till dig. Hoppas jag inte är för sent ute.

Kram Chatrine

10 Helena Ir:

skriven

Jag kan se ett ritat ansikte eller är det en sol med ögon,näsa och mun ritad i fönsterrutan längst ner till höger..ritad som i imma på rutan.

Vi tittar på resa till nästa sommar..får se om vi hittar något bra..

Kram :)

11 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag går ut idag, kan jag träffa en kärlek då?
Kram

12 Sol:

skriven

Men så mycket spännande ni har runt er. Undrar om det ligger långt fram i tiden innan flirten kommer? Kram

13 CA:

skriven

Hej igen
Va bra att han kommer att vara trevlig, tur för mig.
Det är skönt med värme.
Kram

14 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha, sådant händer mig också att man råckar ställa fel.. oh goda choklad bollar det blev jag lite sugen på, kanske ska baka till mig en?

Es, möter jag kärleken medan jag bor i hemstaden den stad jag bor i nu Även om kärleken är från annan stad, bor jag här när mötet sker?
Ser du om F saknar/tänker på mig?
Kram

15 Helen:

skriven

Gokväll hopps allt är bra med er.

Ibland är det nog meningen att man inte skall ha bokat nån tid. I torsdag blev min man sjuk hamnade på sjukhus, men har kommit hem nu i em. Jag har naturligtvis funnits bredvid honom där.
Nu njuta av lite go mat o härligt att se mannen klistrad framför sporten här hemma

16 Undris:

skriven

Någon som vet om man kan betala med euro på Gekås och andra affärer i ullared?🤔

17 Kvinnan :

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

18 undran:

skriven

Hej Es

Finns det något viktigt meddelnadet till mig från andevärlden?
kram

19 V:

skriven

Är det verkligen slut denna gången? Vi tycks gå ifrån varandra för att hitta tillbaka, men jag börjar bli väldigt trött på det, känslomässigt och psykiskt!
Jag vill ha annat i livet samtidigt som jag inte vill leva utan honom.
Varför är det såhär mellan oss? Varför ska våra 3 underbara barn få lida!?

Mitt hjärta och inre är i sorg!

20 HelenaIr:

skriven

Intressant att jag nu ser människor i fönsterrutorna..och även en liten vätte/tomte skymtar jag i rutan längst ner till vänster.

Kram😊


Svar: Härligt !! kram
Esmaralda

21 Katten:

skriven

Tack kära Es för healingen. Jag låg i sängen och i början märkte jag att det blev lättare att andas. Sedan stod jag med många människor på en sandstrand i en ring runt en stor eld. Jag lyftes upp och såg stranden med elden och människorna längt under mig. Jag flög som en fågel, såg bergstoppar och hav. Efter en stund var jag åter i min kropp i min säng. Jag somnade. Efter 1 timme steg jag upp och gick med mycket mindre värk än vanligt och det funkar fortfarande. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: