Bugwhisperer och fuck-me-boots !!

Jag har ju varit en hel del i USA… New York och Connecticut framförallt.. dels så  bodde ju dottern i New York ett antal år och då hade jag ju typ klippkort dit och syster Madonna bor i CT… och genom åren odlar man ju nya bekantskaper.

Bland annat Carol… som jag fick mina fuck-me-boots av då hon anser att varje kvinna som vill ha lite kul bör ha ett par sådana i sin garderob. 

Leopard och högklackat.. jag höll på att bryta lårbenen varenda gång jag  försökte använda dom !!

 

Och så lärde jag känna Camille -  kvinnan som talar med  insekter !

Jag älskar dogwhisperer Cesar men här ligger han i lä.  Camille har ett pampigt efternamn som jag nog inte ska lämna ut här… hon är i 70 års åldern.. bor i en gammal  van och har varit hemlös massa år.

 //Typ en sån här och den har inte varit körbar på väldigt länge//

Lite drogande och tutande har det blivit mycket av genom åren för hennes del

Men oavsett så  är hon bugwhisperer…  och hon är remarkabel.

Vi gick till Conservatory garden.. och där bland blommor och   bin ställde hon sig bredbent och bredde ut armarna.. och fjärilarna kom, de landade på hennes armar och såg så nöjda ut  som fjärilar nu kan.

 

Hon la sig på knä i Central Park och lät skalbaggar och myror och andra kryp klättra upp i hennes händer och de la sig liksom tillrätta där.  För att inte tala om spindlar och annat elände.

Hon menar att insekterna har mycket att berätta för oss och hemma i vanen  kamperar hon med ett antal kackerlackor som hon döpt till olika namn..... och hon kan  skilja  Josh och Duncan från Mary och Joan.

 

Jag känner att det är bara en tidsfråga innan hon blir en TV profil.

Hon är liten och tunn och har kläder i lager på lager… sandaler med raggsockor i… och en stor röd bredbrättad hatt som kröns av en fruktansvärt ful klase plastblommor.

 

Camille är udda. Eller, mer än så¨, väldigt udda !

Bestämt, tuff, charmant och absolut dedikerad till insekternas väl och ve !

Det är just sånt här som jag älskar med New York… det finns massa odd människor här.. och det finns liksom plats för alla… man får lov att vara udda … I like !!

 

Jaha då är det månad igen.. mamma har åkt hem till sitt i Helsingborg efter  några härliga dagar.. mitt SPAbad har blivit lagat äntligen, efter  åsknedslaget… och i morgon börjar en sträng diet. Igen. 

 

Ha nu en bra vecka alla och stor kram

 

P.s. Vill du bli spådd via mail?  Då är du så välkommen.

Maila mig på: [email protected] och jag skickar ett mail tillbaka till dig med information om hur det fungerar.

 
1 Fians:

skriven

Godmorgon,
Jag har oxå ett par fuck me boots men jag har aldrig lyckats gå ut i mina. :) Dom är för höga så jag går som Tina Turner i dom.
Jag går i nytt-jobb-tankar men är lite fundersam på vad jag ska hitta på. Jag har vissa problem att skriva mitt cv då mitt senaste jobb har varit så brett. Finns det tips för mig?
Jag har även skrivit med en karl men han känns bra och vi ska träffas här i veckan så det tänker jag bara go with the flow...
Kram

2 Jossan :

skriven

Jahapp vid den här tiden om 1 vecka sover jag. Höstlov 😍

Men då är man helt plötsligt 26.. känns sådär att vakna upp själv och inga presenter.. men ja då är det väl nät man flyttat och är vuxen.

Idag är jag seg i kroppen för det blev 1 dag denna helgen med ledigt.. vi hade öppethus på jobb så vi fick jobba!

Kommer jag ha en dejt på nyår?

Kram

Svar: Hipp hipp hurra och stor kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Borde ocks skafa dylika stövlar, det var ett tag sen sist ;D.. Skulle aldrig kunna gå med ett par dylika dock. Bugwhisperer, ja där går det säkert att va en sån, här, nå nej du skulle ju vara uttittad på direkten. Förstår att du gillar NY! Själv har jag inget direkt inresse av äpplet o det är väl lite märkligt om jag levt i USA i tidigare liv, fast nå ja, been there done that, kanske.

Måndag o som vanligt vaknade jag mitt i natten o somnade efter att jag stängde väckarklockan. Vaknade inte under höstlovet, eller jo, men då kunde jag somna om. Skyller absolut mitt dåliga sovande på jobbet, rätt eller fel?

I eftermiddag ska jag på intervju, håll tummarna för de behövs för jag ska ha ett nytt jobb ;).

Sen blir det styrelsemäte där jag ska sköta skrivandet, fast styrelsen har en utsedd sekreterare, vad är det för vits med att ha en sån då och det mötet hoppas jag går undan. Får skynda på dom. Sen ska jag skynda mig hem och fira min B-day :D, en årsring till har lagts på min lekamen... Månne han snart kommer och tar mig, fatän jag är utan fuck-me-boots, eller dröjer det ännu länge Es? Firar i min ensamhet...

Ligger efter i tidtabellen, men kanske det är okej idag ;). Lycka till med fortsättningen på dieten, bra kämpat hittills Es!
Kram Skorpan

Svar: Alla tummar hålls !! Lycka till :) Kram :)
Esmaralda

4 Anonym :

skriven

Är han seriös att han vill att vi ska bli ett par igen ?
Han har aldrig förankrat och sett till att jag träffat hans föräldrar och vi har träffats från och till i ett och ett halvt år. Han har sagt att han vill att vi ska gå ut och äta middag med dem. Om två veckor är det en speciell middag. Han sa inget igår om att han ville att jag skulle vara med. Är det på grund av att hans mamma ogillar mig eller att han inte vill att jag ska med ? Kram

5 Kicki 🌞:

skriven

Det finns en plats för alla.... Man måste bara våga ta den 😍!

Fick just veta att min ungdomskärlek blivit singel. Är han något att satsa på för mig tror du?

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hade brutit lårbenen efter bara någon meter med skorna på bilden. "Fnask" skor kallar vi dem.
Ser du någon ny resa innan året når sitt slut ? Blir julmarknad resan av ? Är självklart mer sugen på sol och bad resa.
Kram

Svar: Ja, en julmarknad kan det mycket väl blir... sol och vad också.. kram :)
Esmaralda

7 Anna E:

skriven

Hittar vi huset att hyra innan 2018? Det var på gång sa du?

Svar: Huset ni ska hyra kommer men jag kan inte säga riktigt när.. kram
Esmaralda

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Ja, det finns folk till allt och det är väl det som är så fantastiskt;)
Dom senaste dagarna har jag känt mig på ett bättre och lättsammare humör än vanligt och det har fått mig att fundera på äktenskapet en del. Kan det vara så att vi kommit över krisen, som jag upplever att vi haft, och kommer fortsätta vidare tillsammans eller ser du något annat?

Kram❤

Svar: Just nu kan det bli vilket som... det avgörs närmaste tiden.. kram :)
Esmaralda

9 Susan:

skriven

😇igenkänningsfaktorn e stor... här ska det oxå försökas ta tag i midjemåttet igen (!) 😡
Der blev ingen resa i höst då pengarna ska läggas på en längre resa till Centralamerika till våren, bokat flyg ✈️ resten tar vi senare. Ska bli så spännande😊
Hade varit skönt om kroppen e lite lättare till dess.... men ännu roligare om sällskapet utökades😇😉

Kram

Svar: Ja, det blir en spännande resa !! Värt att väntas på ! Kram :)
Esmaralda

10 Fjäril:

skriven

Hejsan. Jag skulle så behöva något att se fram emot. Kan du se om jag och S kommer att åka iväg på skidsemester tillsammans?

11 Majvor:

skriven

Hej!
Om man kan tala med hästar och hundar så går det säkert lika bra att ta ett snack med en spindel.
Inget jag behärskar.

Följer tv-serierna Bonde söker fru, Tro, hopp och kärlek, Ensam mamma söker m.m.
Avkopplande och alltid härligt när någon hittar rätt.
Tråkigt att det inte blev någon kärlek i höstens Tro... Upplever att folk ger upp för lätt.
Livet står stilla nu, kanske lika bra. Väntar förstås på den härliga man som skall komma. Jag är redo för kärleken, men han gömmer sig.
Den som söker den finner, jag söker inte utan bara väntar.
Ha en bra dag!

Svar: Ja, du väntar inte förgäves... kärleken kommer... men se till så att du har annat att göra under tiden.. att bara vänta kan fördröja det hela.. kram :)
Esmaralda

12 Susanne Amalia :

skriven

GODMORGON
Vilken underbar kvinna du beskriver..
Henne skulle man ju vilja träffa.. Camille som pratar med insekter.. Unik dam..

Jag är så trött men hoppas att det ska gå över när medicinen börjar ta.. Injicerar mig själv två gånger i veckan med B12 mekobalamin..

Lever äter jag inte.. Inte njurar eller lungor heller.. Det är kroppens reningsorgan.. Jag dricker inte heller toa vatten eller äter på en sopstation.. Samma sak för mig.. Men min mamma äter lever njurar och lungor och hon har fått munsår.. Och utslag.. Men har kommit på att detta är billigt.. Och hon sparar pengar..

Nu har hon gått till attack på mig för att jag önskar livet ur henne.. Det är därför hon har munsår.. Sjuk människa.. Hon behöver hjälp..

Nu har jag blockat hennes nummer..
Ett tag måste andas.. 💕

I dag är det sjukhusens dag.. Jag ska avlägga besök hos dr. Hjärta, hjärna, öga, ortoped, och medicin.. Skulle kunna skriva en bok hel memorera om sjukvård men enklast är det att inte hamna där.. 💕 vilket maskineri som drivs av besparingar. Önskar dig en fin dag och MG en härlig onsdag.. Solglada slickar från EllaBella och kramar från mig..
Fråga: har en vän som jag inte har hört av han slutade att svara mitt i en sms diskution med kyss hjärtat.. Sedan blev det tyst och har varit i flera dagar?? Mår han bra eller var det ett avslut?? Mystiskt men min värld är mystisk för tillfället allt är uppochner.. Avslut och nya bekantskaper om vartannat
😱



Svar: Ja, idag är en dag för sjukhus.. och jag önskar dig lycka till... när det gäller vännen så vet jag faktiskt inte varför han avslutade så abrupt.. men jag kan känna in att han känner sig osäker på var han står och vad han vill.... Puss på EllaBella och kram från mej :)
Esmaralda

13 G.:

skriven

Er R ærlig med meg?

14 Mn:

skriven

Hej Esmaralda.
Minns när dessa leopard var poppis. Allt skulle vara i detta mönster. Häftiga städer att vara i. Har inte vart i någon.

Es, det här med kärleken träffar jag rätt snart?
Ser du flytt innan kärleken eller blir det först efter jag träffat honom flytt tillsammans?
Kram

Svar: Du träffar rätt.... och det kan bli ganska nära en flytt.... kram :)
Esmaralda

15 k:

skriven

Hej

Det är lite spänd stämning med oss, jag vill men han är väldigt "off".
blir det bättre snart ? Jättejobbigt det här.

Kram

Svar: Kanske bättre att du släpper taget... kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Låter som en helt fantastisk kvinna ,hon Camille
Visst är det så att alla ska få vara som de är även de "udda" eller unika som jag skulle säga...
Vi har en man som nu bor på ett drog och alkohol missbrukarhem , men inte tagit en droppe i hela sitt liv Han kan rabbla alla datum för namnsdagar
Minns lokala händelser som en uppslagsbok och är en sk "samlare" Det finns youtub klipp på honom från när han åker pendeltåg dragandes på sitt skrot...
Det som skrämmer mig är att "dagens unga vuxna"
Säger att han är farlig....och raljerar om hans beteende...Det finns inte plats för udda personer längre och det smärtar mig..
Han cyklade ut till oss en ggr för att se hur vi bor och som han sa när han tog fram en nybakt kaffelängd.." Man kan komma rätt långt med en sån här".....

Ha en fantastisk start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Exakt.. udda människor ska istället ha en diagnos och sen ska de smälta in och bli som alla andra... vi verkar föredra den grå massan.... lite skrämmande kan jag tycka.. kram :)
Esmaralda

17 Lana:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag ha något tillfälligt förhållande med någon innan den rätta kärleken kommer?
Kram

Svar: Ja det finns en god chans att det blir så.. kram
Esmaralda

18 Michaela:

skriven

Har tyvärr inga boots :) Ser du hur det blir med nytt jobb för mig? Är för jobbigt att vara kvar där efter det som hänt med kollegan. Kram

19 Smöla:

skriven

Kommer jag att klara denna kursen?

20 Lana:

skriven

Hej Esmaralda.
Älskar annorlunda människor, de som är sig själv rakt av. Det är så kul o intressant och man känner de är äkta. Spa låter inte fel

Hur stor ser chansen ut nu i procent de blir dem seriöst?
Kram

21 k:

skriven

Hej

kan och vill inte släppa taget.

Vi har varit ihop flera år nu och bor ihop. Vill ha tillbaka glada kärleken. Hur fixar vi det ?

Vi har haft det superbra verkligen och pratat om ALLT, men inte nu. Han tycker inte jag berättar allt och ljuger. Fast så är det inte.

Hur ska jag få honom att tro mig och vända ?

Kram

22 EPM:

skriven

Godmorgon Es!

Usch vilken lämning jag hade av sonen nyss, tror iofs atr det berodde på att det var lite stökigt med lärarna och inte som det brukar.

Jag känner mig så arg och frustrerad på barnens far, jag känner att jag är ensam i att anpassa kläder efter väder- en struntsak men ändå jobbigt att vara den som ensam tar det ansvaret. 😔

J:s process fortsätter. Allt fler av våra vänner blänger på mig och jag önskar att han varit tydlig med att deras äktenskap inte varit lyckligt på många år- men att det dolts av vänskap och trygghet. Jag blir bara en indikation, en insikt om att det var dåligt-att han inte hade det han ville.

Lägenhetskvinnan har fortfarande inte hört av sig och mitt hopp börjar försvinna. Jag fick höra att det oftast blir många svar på annonser och det kan ta tid att sålla.

Känner mig allmänt skräpig och stressad över allt nu. Orolig.

Kram

Svar: Andas lugnt.. ta saker och ting som de kommer... oroa dig inte i förväg.. det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

23 Pricken:

skriven

Hej Esmaralda.blir jag kvitt mina aknebesvär snart?
Kram

Svar: Ja, det kommer att minska och till sist försvinna... kram
Esmaralda

24 Blå:

skriven

Vad är det han är så rädd för, att må bra eller att bli omtyckt? Är han så van vid att må dåligt att han tror att han inte är värd att få bra med mig? Jag kommer fortsätta att finnas där för honom oavsett vad. Han är viktig och betydelsefull för mig. Jag tänker hålla mig lite i bakgrunden nu för att få honom att inse själv vad det är han saknar. Min fråga är om han kommer att vilja ha mig närmare än bara i bakgrunden?

25 Lotta:

skriven

Det är härligt med de som inte är en i den grå massan. Intressant hur hon kan locka till sig insekterna. Man undrar ju verkligen hur det går till :).

En liten undran....ska gå själv på konsert i helgen och hat nu blivit ombedd att inte göra så av någon. Är de rädda för att folk ska se att jag är själv. Blir jag bortgjord då typ...Blir man liksom utpekad? Kan man inte gå själv på konsert för att man är tjej?

Kram Lotta

Svar: Men herregud, så klart att du både kan och ska !! Som ensam tjej kan man gå överallt och göra allting och man ska ALDRIG vika sig för korkade åsikter o kommentarer,. Stå på dej ! Kram :)
Esmaralda

26 Dunegull:

skriven

Är den värsta tiden över nu med motgångar? Verkar det vända? Kram

Svar: Det vänder... i det lilla först... kram
Esmaralda

27 Hoppas:

skriven

Hej!

Jag har efter min stränga diet gått ner till 53.5 kg. jag är 158 cm lång så den här vikten känns bra.
Kan säga att äpplen och gurka ser ut att hjälpa tycker att jag går ner mer när jag äter det.

Blir det en bra vinter för mig?? Jättelänge sen jag hade ett bra år.

kram! lycka till med bantningen.

Svar: Duktig du är !! Bra jobbat !! Det sker positiva ting runt dig och det ska du ha fokus på.. det blir ett bättre flyt.. kram :)
Esmaralda

28 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.
När det blir fotboll på tv blir sonen tyst och koncentrerad och tittar. Kommer han spela fotboll när han blir lite äldre? Han är två år nu
Kram

Svar: Ja han kommer vara med i ett fotbollslag och ha riktigt roligt och trivas.. kram
Esmaralda

29 Helena Ir:

skriven

Tänk att kunna prata med insekter! Det finns nog en hel del udda människor i samhället..funderar på om detta skrämmer de som anser sig vara normala..
Någonstans berör det mig det här ämnet..och jag önskar vårt samhälle kunde vara lite öppnare inför dessa människor..tror vi behöver mer udda..så mer udda år folket!!

Fy vad jag ogillar att morgnarna blivit så mörka..jag kommer inte upp som jag egentligen vill..jag är tröttare helt enkelt. Det känns mer vemodigt än på länge när sommaren försvinner i hösten och snart även i vintern. Burr.!.En dag så kanske jag har förmånen att bo längre perioder i varmare land ;)

Måndag,javisst.. :)

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Ja absolut.. och det är ju de udda som får majoriteten att framstå som normala..och det borde de ju vara tacksamma över !! Kram
Esmaralda

30 Smöla:

skriven

Varför har jag drömt om en man som har dött?

31 Milla:

skriven

Hej,
den där Camille verkar ju var aven människa utöver det vanliga.
Du skrev när jag frågade, att det kommer bli en annan kille för mig till slut än mannen jag träffar, han har namn på T, men jag undrar då: kommer det bli ngn för honom då oxå, ngn annan än jag, en ny kärlek, eller tar han tillbaka den gamla? Jag frågar av omtanke av honom. För jag bryr mig om honom. Livet har farit illa med honom, både som barn och vuxen och människor har inte förstått det. Och så känns det som om han och jag förstår varandra bra och att det är fin energi mellan oss och att vi inte är färdiga med varandra.

32 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken speciell kvinna den där insektsviskaren ☺️. Där ligger man i lä, ibland kan jag känna mig lite udda med mitt intensiva kaninintresse, men det är ju ingenting i jämförelse 😊.
Sixten har fortfarande inte synts till. Jag har varit bortrest i helgen men J-O har inte sett honom.
Jag vet en gång när Valpen (kanin) försvann och hon var borta i över en vecka, vi gav upp hoppet, men sen var hon plötsligt tillbaka. Det känns inte som om hoppet är ute än. Men J-O tror att han inte kommer tillbaka.

Jag har beställt en tröja med texten:Varning, jag kan börja prata om kaniner närsomhelst!

Passande text tycker jag 😁. Nu väntar jag ivrigt på att den ska levereras.

Kram ThereseC

Svar: Ha ha ha... vilken läcker text på en tröja :) kram :)
Esmaralda

33 Smöla:

skriven

Ge mej nåt positivt är du snäll...

34 Fanny2:

skriven

Leopard var nog aldrig riktigt min grej men fuck-me-boots saknar man... Var länge sen man gick i så högklackat. Håller med henne om att de gör livet lite roligare.

Hoppas man någon dag inser att det inte är något fel på att vara annorlunda i landet lagom. Camille borde definitivt få vara med på tv... Fast det kanske är bra att hon inte blir känd. Häromdagen sa jag till min mamma att jag vill bli som kvinnorna i dokumentären Advanced Style när jag blir gammal. Sen visade jag kvinnan som gör egna lösögonfransar av eget hår. De verkar också bo i New York så det kanske är där man ska bo om man sticker ut för mycket.

Tror du att det kan bli något mer mellan mig och P?

Kram

Svar: Ja, det stora äpplet är en magisk stad !! Det kan bli något mer tillfälligt med P men jag ser ingenting på sikt.. kram :)
Esmaralda

35 Å M K :

skriven

Hej,
Det känns som jag är redo för förändringar och utveckling.
Inget händer just nu. Min flow har stannat av och allt krånglar mestadels.
Gör jag något fel? Är det på gång nått positivt eller behöver jag göra något specifikt?
Å i allt detta känner jag mig ensam...
Kram ❤️

36 Fanny2:

skriven

Till nr 25 Lotta:
Varför skulle man inte kunna gå ensam på konsert som tjej? Jag har varit på en hel del ensam och har mestadels positiva upplevelser. Träffade många trevliga och roliga människor och hade så kul. Hade även chansen att träffa killar som annars inte skulle våga gå fram när man har sällskap. När man inser att man inte behöver ha någon med sig jämt blir livet roligare...

37 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att kunna trivas där?
Kram

38 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Rätt kärlek verkar inte komma i år iallafall.. Att rätt kärlek kommer under nästa år hur troligt är det? Isåfall under första halvan av året eller andra halvan av året?
Kramar

39 Dunegull:

skriven

Tack för svaret. Men tror du det kommer ngt mer bakslag el den värsta tiden är över?

40 Milla:

skriven

Hej,
Vad är meningen med mannens ochans min relation, finns ngn djupare mening?

41 Kristin:

skriven

Så spennende Camille høres ut til å være. Ja, alle levende vesener har intelligens, ellers ville de vel ikke levd? Jeg er sikker på at hvis vi kunne snakket sammen, ville de hatt mye å lære oss, og det på tide. Vi må vise respekt for alt liv, selv om jeg grøsser når det kommer store spindlar.
Håper at denne damen vil komme fram i offentligheten med sine evner.
Når det gjelder dine boots, kjære Esmaralda, kan jeg fortelle at jeg har noen som er sorte. Det forekommer en sjelden gang at jeg forsøker meg :) Det føles som å gå på "stylter".
Takk for alt du skriver. Du skriver så levende at jeg ser det for meg som i en film.
I dag trodde jeg at en av mine hunder skulle dø, men tror det måtte være et anfall av et eller annet, for etter en stund spiste han og det ser normalt ut nå. Takk og pris. Kram <3

Svar: Ja, respekt för allt liv är viktigt !! Och min väninna hade säkert rätt.. ett par fuck-me-boots ska varje kvinna äga :) Hunden hade någon form av anfall.. något är nog inte helt rätt men jag ser inte att han mår dåligt eller har ont..... kram på er alla :)
Esmaralda

42 Tisa:

skriven

Hej, es!

Allt är totalt åt helvete. Vad ska jag göra.. Har redan hjälp, är denna period över snart?

Svar: Ja det är bara en period och det går över...hämta energi där du kan... kram :)
Esmaralda

43 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Han ska komma hit i veckan och passa sonen några timmar, men det blir till sen timmarna.
Han säger att han åker hem sen. Kommer han att göra det eller kommer han bli sovandes kvar?
Kram

44 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Rätt kärlek verkar inte komma i år iallafall.. Att rätt kärlek kommer under nästa år hur troligt är det? Isåfall under första halvan av året eller andra halvan av året?
Kramar

45 An:

skriven

Hej Esmaralda
För en tid sedan så fick jag lite ofrivilliga känslor för en man som har tjej och tre barn. Nu efter så har jag drömt om honom ett par gånger. Han är ju inte den rätta för mig och detsuttom har han förhållande. Varför har jag drömt om honom? Jag har inte träffat dem på ett tag nu iallafall och det är väll bäst så.. Fick han upp några ofrivilliga intresse för mig?
Kram

46 Shirin:

skriven

Fina Es, ser du när jag möter honom, min soulmate? Eller ser du något annat om honom ? Vad som helst..

Tack o kram på dig❤️

47 k:

skriven

Hej

Har tagit kontakt med en coach som förhoppningsvis kan hjälpa mig/oss.

Vad ser du om oss i framtiden, kommer vi gifta oss som sagt tidigare. Reder vi ut det här ?

Kram
K

48 Mikaela :

skriven

Hej Esmareladra.

Känner mig ledsen , nere och lite lost! Allt känns nästan tomt och jag känner panik lite var vi ska bo i januari 😞 vi letar hus men det kommer verkligen inte ut något som känns ”detta skulle jag kunna tänka mig” på pappa är jag ledsen och besviken på efter vad han sagt och skönt ut mig! Jag saknar min mamma såååååå mycket hade önskat hon valde livet och mig/ oss 💔 könner mig så ensam i denna värld! Man känner mig inte viktig för någon längre eller någon jag könner att man kan prata med ... alla ha sitt liv och jag är helt lost i mitt! Vet inte vad jag ska göra, och kag försöker tänka positivt men man står där sen själv! Jag vill ha min mamma hon va den ända 😞 jag är inte lycklig alls just nu. Vad ser du kring boende Esmerladra ? I januari måste vu flytta ut... vad ser du kram

49 höst:

skriven

Haha.. "liggskor" har man ju haft..

Och skulle kanske behöva dom igen..är det dags för flörten nu? var ska jag ha mina ögon öppna?? kram

50 <3:

skriven

Hej kära Es blev lite förvånad när L frågade om jag ville komma ner och hälsa på i Spanien i nov. Vill han verkligen det eller är det bara något som han skrev. Spännande 😉
Kram

51 Linnean 🌸:

skriven

Hej där ute!
Vilken härlig människa! Det där gillade jag! Tänk, att kunna ”prata” med insekter! Det kanske är många som kan? Men de vågar väl inte säga det för då blir alla ”normala” galna och kommer med ”idiotstämpeln” Jag blir tokig när folk ska döda spindlar! De har ju inte gjort något ont! Vaddå läskiga? Kanske finns de som tycker att insektsdödarna åxå ser läskiga ut...men de blir inte dödade för det!
De där skorna...hade inte ens kunnat stå rak i dem. I somras fick jag öva att gå i mina röda bröllopsskor. Jag stappade runt här ute på gården med hjälp av väninnans båda...kryckor! 😁 Är redan halvt idiotförklarad här så det var väl ingen som förvånade sig.
Ny vecka! Regnet faller! Löven glöder!
Önskar bara en sak...att kunna gå normalt och få den där eftertraktade orken! Hittar jag den någon gång? Eller måste jag pistolhota läkarna? Tänkte köra med homeopati nu. Känns det rätt eller är det helt fel väg att gå? Tänkte mig en ev blandning skolmedicin/alternativt. Önskar alla en glad vecka! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, du kommer hela vägen i mål med ditt mående.. det vet jag... fast jag förstår hur jobbigt det måste kännas och segt... kram :)
Esmaralda

52 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.
Sonen verkar lite doven på något sätt. Mår han bra?
Kram

53 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tummarna behövs, jag ska ha nytt jobb, ett med kolleger o lite uppskattning gällande det jag gör. Det är väl inte för mycket begärt?! Trött på att vara trött o inte få sova..

Grattis Jossan!
Så var det även för mig i morse, inga presenter eller kaffe på säng..
Kram Skorpan

54 Adad :

skriven

Fina esmaralda, ser du vad jag bör hålla utkik för i kärleken? Något som kännetecknar honom?

55 Virrhönan:

skriven

Hejsan!

Några fuck me-boots har jag inte och skulle heller inte kunna gå i dom utan att bryta bena, skulle väl se ut som Bambi på hal is haha.
Kan man prata med hästar och hundar så varför inte insekter, låter som en spännande människa, världen behöver lite udda människor. Är det kanske min udda sida som Han har fastnat för tro? Får känslan att jag skiljer mej lite från hans tidigare sällskap? Ska bli spännande att se om han tar kontakt, hoppas!
Och till Lotta: Självklart ska du gå på konserten, varför inte? Hade aldrig tvekat och struntat blankt i vad andra säger.
Kram

56 Bluesky:

skriven

Kommer det gå bra på praktiken och passar jag in där?:)

57 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du något har blivit sagt till hans föräldrar om att jag ville att vi skulle vara en familj igen?
Kram

Svar: Nej det känns inte så.. kram
Esmaralda

58 jinnie_k:

skriven

Jag går i förlovningstankar. Undrar om min pojkvän är redo också?

59 ThereseC:

skriven

Vet du,jag gillar verkligen din text på tröjan!!
Tummen upp för dig!

Tänker att om min dotter fick bestämma om en sådan tröja till mig,så stod det nog något om att ; Varning! Jag kan plötsligt bli rätt knasig!

Kram :)

60 Helena Ir:

skriven

Ursäkta mig ThereseC,nu blev det ju riktigt knasigt råkade byta ut mitt namn till ditt i kommentaren före..sorry!
Det var ju en kommentar till dig..

61 Regndroppen:

skriven

Hej Es

komer vintern med något bra?
kram

62 <3:

skriven

Hej kära Es är det någon som varit in på mitt fb konto och tagit bort mitt inlägg ? Det är helt borta. Eller är det jag som råkat klicka bort omedvetet?
Kram

Svar: Känns inte som om det varit någon där och rotat nej..kram
Esmaralda

63 Fanny2:

skriven

Tack för svar. :3 Det var ungefär den känslan jag hade, skönt med bekräftelse... Men då kommer det säkert något bättre. 💜

Kram

64 Tintin:

skriven

Hej Es!
Vår gulliga och vilda valp skapar lite huvudbry med sitt beteende. Gör vi rätt eller måste vi börja skolningen från början? Ska man vara bestämd och bara göra det som ska göras, eller gå den långa vägen och vänja honom långa tider innan man kan t.ex klippa klorna. Trots att han är lugn då man börjar, blir det en kamp genast... Vill ju inte vara för hård med honom heller..

Tacksam för svar :) Kramiz!

Svar: Var lugn och tydlig i det du gör och ta kommandot... låt honom inte komma undan genom att vara besvärlig. Stanna upp.. låt honom lugna ner sig men på dina villkor.. och sedan fortsätter du... kolla gärna avsnitt på utube från dogwhisper Cesar Millan... kram
Esmaralda

65 Nettan:

skriven

i natt drömde jag underligt, undra vad det kan betyda.

Gick på gatan mötte två män som var smala i 50 års ålder, bägge såg ofräscha ut. När jag precis skulle passera så vände sig ena mannen mot mig o försöker rycka min handväska som hängde på min axel.

Jag blir vansinnig tar ett ordentligt grepp mellan benen på honom o nyper åt. Jag nyper o nyper o puttar han upp mot en kant jag skulle putta han ut för en backe.

Jag lyckas inte putta ner honom. När jag släpper greppet om hans paket så går jag till bilen med hunden o när jag kommer till bilen så är det precis som på film, jag fipplar med nycklarna får inte in i nyckeln så jag kan starta bilen o låsa dörrarna.

Precis när han kommer till bilen o tittar elakt på mig får jag in nyckeln o ska precis låsa dörrarna när jag vaknar. När jag vaknade skakade jag i hela kroppen o var sjöblöt i svett!

Önskar dig en superfin dag!

Svar: Drömmen har ett tydligt budskap som säger att du ska fullfölja.. så jag antar att det snart sker något i ditt liv, i det stora eller lilla, som handlar om att du bör fullfölja för då blir det som bäst och det kommer handla om något helt annat än din dröm.. kram
Esmaralda

66 Browallia:

skriven

I morse drömde jag att höll en Gabbe-talisman stor som en cd-skiva i mina händer och kände en så stor lycka och tacksamhet. Typiskt nog vaknade jag och fick inte veta vad den hade blivit laddad med för önskningar och om de hade gått i uppfyllelse. :)

I tacksamhet och glädje :) Kramar

Svar: Vilken underbar dröm :) Kram :)
Esmaralda

67 Majvor:

skriven

Tack för ditt svar. Planerar in flera aktiviteter och tittar mig omkring samtidigt.
Kommer inte att skaffa den typen av sko / stövel som finns på din bild.
Vet att jag då faller vid andra steget och har redan fallit i år.
Går i låga fotriktiga skor, kanske osexigt, men vill ha det bekvämt.
Hej svejs!

68 Funderar :

skriven

Förstår inte hur ruljansen går så trött, varför kommer de inte till oss?

69 Missy :

skriven

Hej Es

Hur stora är chanserna att jag möter min livskamrat 2018?
kram

70 k:

skriven

Hej

kan och vill inte släppa taget.

Vi har varit ihop flera år nu och bor ihop. Vill ha tillbaka glada kärleken. Hur fixar vi det ?

Vi har haft det superbra verkligen och pratat om ALLT, men inte nu. Han tycker inte jag berättar allt och ljuger. Fast så är det inte.

Hur ska jag få honom att tro mig och vända ?

Kram

71 C:

skriven

har han så stort kontrollbehov ?

Känns som han rotar igenom min telefon och ipad på "något". Jag har inget att dölja men det känns som han snokar av någon anledning.

72 Bluesky:

skriven

Hur kommer det gå på praktiken och passar jag för det arbetet?

73 Ghostwriter :

skriven

Hoppas du fick mina frågor inför seansen! Via mail då. :)




Nu ställde jag visserligen frågan i seansen men vad tycker killen jag var på "dejt" med egentligen om mig? Lekte han bara?



Kram!

Svar: Jadå.. allt är sin ordning och du står i seanskö :) Den kommer så snart det bara är möjligt. Vad det gäller killen så tror jag inte att han är ute efter något mer seriöst.... kram
Esmaralda

74 Shirin:

skriven


Fina Es, ser du när jag möter honom, min soulmate? Eller ser du något annat om honom ? Vad som helst..

Tack o kram på dig❤️

75 Miltons Mamma:

skriven

Kan en dejt med Robban leda till en långvarig relation?
Han verkar vara en reko man 😊
Kjam

76 G.H:

skriven

Var hittar du alla roliga människor? :)

Har haft ett arbetspass där två kollegor varit rejält otrevliga:(
Den ena var bara nedlåtande och allmänt otrevlig och den andra sa att jag hade gett en medicinkombination som kunde göra att jag blev av med min legitimation, är ganska säker på att hon har fel, dock är jag ny på detta sjukhus och lite osäker på om de har speciella riktlinjer ,,, hoppas verkligen inte jag hamnar i trubbel ... men det var mest sättet hon sa det på som sårar, kändes som hon var ute efter att sätta dit mig och var väldigt nedvärderande.
Vad gör jag för fel, har enbart varit trevlig mot alla!

Kram:)

Svar: Man pratar med folk.. och sen blir det som det blir :) Ja, det var en otrevlig kollega.. du skulle tagit för dig lite mer och bett henne förklara.... hon är bara ute efter att känna sig stor genom att trycka ner..skit i henne.. hon är inte värd din energi.. kram
Esmaralda

77 Anna E:

skriven

Tack :) kram

78 Michaela:

skriven

Eftersom förra resan till honom inte blev av så sitter jag nu och kollar på ny denna vecka :) Men fick med nöd o näppe tillbaka pengarna sist så tänkte höra om du tror att jag kommer iväg denna gång? Funderar på tors - lör el sön.
Kram!

79 Nettan:

skriven

Tack för svar!
Kram

80 Cattis:

skriven

Hej kära Esmaralda!

Jag tycker jag har kämpat och haft det rätt motigt i många år nu och även om det känts bra långa stunder så känns det som om det aldrig blir riktigt bra. Nu har jag precis fått reda på att min pappa är mycket sämre än vad jag trodde, mamma har plötsligt fått kraftiga ryggsmärtor och har blivit ganska orörlig, även ett jobb som jag hade på ingång verkar inte längre vara det. Samtidigt längtar jag så att få träffa min soulmate. Ser du någon positivt för mig i år?

Stor kram!

Svar: Ja det finns en hel del bekymmer... men något kommer att lysa upp tillvaron i alla fall... kram :)
Esmaralda

81 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han trött på mig? På mina sms?
Kram

Svar: Ligg gärna låg ett tag och se om han tar initiativ.... kram
Esmaralda

82 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det mest troligt jag möter kärleken i början på nästa år? Eller andra halvan av året?
Kram

Svar: Omöjligt att se.... kram
Esmaralda

83 MEE:

skriven

Hej Es

Ser du något upplyftande som sker?
kram

84 F:

skriven

Känner att idag är en jobbig dag. Vi tjafsa igår. Och ingen ursäkt här jag fått.

85 kattflickan:

skriven

Hej E,
Mannen jag fått kontakt med via en vän, är det något att hoppas på? Verkar lite seg, men vem vet?
Kram!!

86 F:

skriven


Förstår inte hur ruljansen går så trött, varför kommer de inte till oss?

87 Förrvirrad:

skriven

För mycket känslor som snurrar just nu o ändå så ignoreras det ifrån personen som gjort fel. Gör han det med mening fattar han inte sitt fel i detta?

88 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag någon snart som jag känner den där speciella känslan till i kärlek?
Kram

89 barbie:

skriven

kära es, mitt liv är såååå kas nedtryckningar osvvv!!! jag bara undrar får jag något jobb väldigt snart???? jag behöver en lägenhet och undrar om dem på förskolan ogillar mig? ÄR SÅ OSÄKER???

Svar: Ingen tycker illa om dig,... du behöver snarast boosta din självkänsla.. kanske en period i terapi..... jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

90 Linda N:

skriven

@ThereseC: Hahaha, en sån tröja vill jag också ha - men i mitt fall ska det stå "böcker" på den ;)

Vilken ice breaker dessutom, jag hade extra mycket velat prata med någon som hade en sån tröja på sig. Dels för att jag inte kan så mycket om kaniner, men framför allt för att det signalerar humor och självinsikt!

Svar: Ja eller hur !! Kram :)
Esmaralda

91 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag satt och pratade med en person och vi pratade om en specifik sak så ” spelades ” det upp som en film framför mig, det varade säkert inte längre än 2 sekunder men det ”visade” mig hur saker och ting skulle bli framåt angående det vi pratade om, hur det skulle ”sluta”
Tror du det stämmer när jag får sådär? Angående det?
Kram

92 Tingeling :

skriven

Tur det inte är jag då jag är lite rädd för småkryp.... Men ändå häftigt att det kan fungera så! ☺ och såna skor har jag aldrig ägt, kan inte gå i högklackat, aldrig gjort.... Gympadojjor och ballerinaskor är min grej ☺ har aldrig riktigt brytt mig om kläder, tar inte på mig vad som helst men det måste vara bekvämt utan att behöva tänka på hur det sitter eller tröjan åkt upp eller liknande.

Chefen inte riktigt på plats men så fort jag får chansen. Tänk att jag gått från blyg och försiktig till mer framåt och vågar säga min mening och stå upp för mig själv. Har alltid gått min egen väg mer eller mindre, alltid kastat mig ut och tänkt "det ordnar sig" och det har det alltid gjort! Har till exempel aldrig varit arbetslös. Och ändå haft säkert 10 olika jobb, bara för att jag vill. Gillar ombyte 😉 och jag mår ju bra! Jag tänker inte så mycket på hur jag mådde för några år sedan för jag har lagt det bakom mig (tack vare healing från dig också) men ibland slår det mig hur dåligt jag faktiskt mådde. Och ändå klarade jag det. Jag kom ur det. För jag gav aldrig upp. Har en liten trötthet kvar bara... Hur kan jag bli av med den? Börja meditera och yoga igen?

I kväll är det "vår tid är nu". Har du inte sett den, se den! Finns på SVT play.

Trevlig kväll!
Kram!

Svar: Ja, meditation och särskilt yoga tror jag är väldigt positivt för dig... ja " vår tid är nu" har jag tänkt se...ska bara först beta av "gift vid första ögonkastet" :) Kram o tack för tips :)
Esmaralda

93 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har två extra jobb. Jag är lite rädd att det ena ska slå ut det andra. För man måste ju också satsa om man vill få en mer tillgivande tjänst. Ena chefen på blomsterbutiken har sagt att hon ev har lite saker pågång samtidigt verkar det kanske kunna bli lite öppningar på sminkbutiken jag även jobbar på. Ser du i längden vilket jag skulle trivas på eller vilket som känns mest aktuellt att satsa på?
Kram

94 desp:

skriven

jag är så ledsen är utan jobb och söker aktivt, ! ingetting har jag!! vad ska jag göra!! är så ledsen det har gått många år nu!

95 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Är jag på rätt val? Har jag gjort fel val i livet? Brytit med fel kille? Flyttat till fel ställe? Varför träffar jag inte en kärlek de som jag verkligen längtar efter? Är jag på rätt väg eller har jag gjort fel val någonstans?
Kram

Svar: Glöm att du är fel.. du är på rätt väg.. du måste bara bygga dig en bra vardag... satsa mer på dig själv.. så kommer kärleken också... kram
Esmaralda

96 AnnaK:

skriven

Mysigt med spabad nu när det börjar vara frostigt och kallt 👌🏻 Värme och mys är det som gäller nu.

Har börjat rensa igen nu härhemma! Ska sälja på loppis i november. Ska försöka spara ihop till en sak jag gärna vill ha! Få se om jag lyckas. Tycker det går runt precis varje månad men tänker att det ska bli bättre så småningom ifall jag biter ihop ett tag.

Ha en fin kväll!

Kram 😊

Svar: Nog tror jag att du lyckas :) Absolut :) kram
Esmaralda

97 Förrvirrad :

skriven



För mycket känslor som snurrar just nu o ändå så ignoreras det ifrån personen som gjort fel. Gör han det med mening fattar han inte sitt fel i detta?
Ser du hur det kommer gå kram


Svar: Nej jag tror inte han inser hur fel han gjort... han går snabbt i försvar.. kram
Esmaralda

98 Skorpan:

skriven

Ännu en födelsedag till ända..
Avslutade den med jobb o blev inte kvar för att äta. Blir soffhörnet med en icke fungerande tv 😆, att det ska kopplas o lagas o hållas på, otroligt. Är mannen teknisk av sig? Så jag slipper den biten, också 😉.
Kram Skorpan

Svar: Ja det kan du ge dig på att han är !! Kram :)
Esmaralda

99 Adad:

skriven


Fina esmaralda, ser du vad jag bör hålla utkik för i kärleken? Något som kännetecknar honom?

100 Monica:

skriven

Hej Ezmaralda,

Min man och jag har försökt bli gravida länge nu. Nu har vi försökt IVF . KOmmer jag bli gravid denna gången?

tack för svar,

Mvh

Monica

101 Melissa:

skriven

Hej Esmaralda!

Hur kommer det nya året bli för mig?
kram

102 Skorpan:

skriven

Yes 😄!
Tack, en trevlig avslutning på dagen, en romantisk film o jag som fortsätter att drömma...
Kram Skorpan

103 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Han är så kaxig nu, säger att han inte skulle bry sig alls eller bli berörd om jag träffade en ny. Är det så det kommer se ut sen också att han bara tycker det är bra? Och inte kommer bli berörd utav det?
Kram

104 Emilia:

skriven

Hej,

Min fråga är ganska klyschig men ändå, jag undrar ifall jag kommer möta min stora kärlek. Och när är det isåfall?

Tacksam för svar

105 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om A tog illa vid sig, eller blev sur/upprörd av mailet jag skickade? Hur ska jag tolka svaret?
Jag tycker jag alltid betett mig sjysst mot honom.
Tack!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: