Frestelsen....

 

SNICKERSKAKA

 

·       1 burk jordnötssmör

·       1 dl socker

·       2 dl ljus sirap

·       1 tsk vaniljsocker

·       1/2 tsk salt

·       1 ricecrisp

·       200 g choklad

 

 

Förbered en plåt med bakplåtspapper.

Koka ihop sirap, socker och jordnötssmör, låt puttra några minuter.

Tillsätt saltet och vaniljsockret, blanda.

Vänd sedan ner ricecripsen.

Häll smeten på bakplåtspappret och tryck ut den.

Jag kör mina ca 2 cm höga.

Låt svalna.

Smält sedan chokladen och kleta på den på toppen.

Låt chokladen stelna och skär sedan i bitar. Njut.

Tada... hur enkelt som helst !!!!!!!

Den här kakan har min dotter bjudit på och den är sååååå läcker & enkel att göra men jag gör den INTE... för  då äter jag bara upp hela resultatet i rappet !!  Gud förbjude....

Kram & massa kärlek

1 Vv<3:

skriven

Hej esmeralda !

Mmm :-) ... det låter smarrigt. Ska testa snickerskaka och göra det. Blir sugen faktiskt.får göra det efter min resa.

Är ardis tanke att kontakta mig igen och älskar han mig?

Kram

2 Skorpan:

skriven

Slurp ;D. Inhandlade munkringar, nånstan ifrån behöver jag få nåt gott.. Inget gitt tycks hända så.. Eller? Mitt möte på min resa vill inte ordna sig?! Jaa..
Kram Skorpan

3 Mums:

skriven

Men mums!!!
Den ska bakas och gräddas
Es, blev de sura på jobbet för jag bytta bort vissa tider?
De ifrågasatte varför men blev de misstankar och tyckte de var konstigt? Jag förklarade fick jag förståelse?
Kram

Svar: Det var en som reagerade... inte mer än så.. kram
Esmaralda

4 Mums:

skriven

Men mums!!!
Den ska bakas och gräddas
Es, blev de sura på jobbet för jag bytta bort vissa tider?
De ifrågasatte varför men blev de misstankar och tyckte de var konstigt? Jag förklarade fick jag förståelse?
Kram

5 Kvinn:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser hans känslor ut att vara starkare för k än vad han känner för mig?
Kram

6 Dietsyster:

skriven

Mmm :-)

Men det är såklart själve fan att man bantar för tillfället... Receptet får sparas så länge...

Bakar nyttigheter istället. Fröknäcke har ni smakat det? Guda gott...!!

Till dig Es: Har undrat om det inte är min tur till kärlek i år eller blir det flirt först?

Kramis!

7 Evelyn:

skriven

Mums så gott:)

kommer det något som gör mig lite gladare snart?
kram



8 Loka:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det ordna sig för mig så jag har en Man, fler barn och en familj?
Det är lite ensamt..dröjer det länge till innan han min kärlek dyker upp?
Kram

9 Jojo:

skriven

Hej, dyker det upp någon passande snart? Är trött på att vänta!
Kramar

10 :

skriven

Jag bor i ett hus på landet med min misse. Nu ska kommunen dra in vatten och avlopp. 150.000 tusen kostar detta. Ska betalas på våren 2019. Jag får inga lån och har inte dessa pengar. Nu känner jag en stor oro i detta. Allra ödmjukast ber jag dig om hjälp, kommer jag att få bo kvar? Blir det någon lösning för mig ekonomiskt? Vänligen Liselotte

Svar: Ja på något sätt verkar det som om det kommer en lösning men jag ser inte riktigt hur.. kram
Esmaralda

11 sus:

skriven

hej
oj oj ser magisk ut.......
till jobbet kanske.....
nepotism, var varför jag inte fick jobbet.....
tråkigt....
love sus

Svar: Svågerpolitik är så trist att råka ut för.. kram !
Esmaralda

12 Virrhönan:

skriven

Den kakan är inte att leka med, har gjort den flera gånger och den är försvinnande god. Testa även att ta cornflakes istället för crispien, det är också gott. Tror du man kan fjäska för flörten med denna kaka? Vet inte vad det är med den mannen, han gör mej helt svag, är han medveten om det? Undrar såå vad han vill? Nu blev jag baksugen, mmm
Kram

Svar: Försök att locka med en kaka :) Kram :)
Esmaralda

13 F.u:

skriven

Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

14 h:

skriven

Hej..
Om jag skickar mess te J kommer han svara tebax?
Kram!

15 lillanilla:

skriven

Smarrigt!
Ska jag testa!
Just nu provade jag att göra en kladdkak med jordnötssmörstopping...den blev supergod!
Bättre med kaka än med godis iaf!
Kram o tack för receptet!

16 Ghostwriter:

skriven

Kommer jag ha pengar till att kunna ta körkort/bil snart? För det förstör en del för mig i min vardag att inte ha detta.
KRAM

17 AnnaK:

skriven

Mums 😋

Ligger och kämpar för att hålla ögonen öppna......så trött heeela tiden. Sover för lite.....det vet jag....men så skönt att få en stunds lugn och ro på kvällen. Men då får man vara trött sen!

Om jag byter jobb.....ser du vad det skulle kunna vara för typ av arbete?

Kram 😊

18 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda
Helt ärligt, ser folk ner på mig för jag är ensamstående?
Kram

19 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Helt ärligt ser folk ner på mig för jag är ensamstående? På mitt jobb o de omkring
Kram

Svar: Nej det kan jag absolut inte se.. kram
Esmaralda

20 Mimi:

skriven

Låter gott måste testa:)

undrar lite nyfiket om det sker något speciellt i höst/vinter som du kanske kan se?kram

21 Varis:

skriven

Men hjälp jag orkar inte! Såå underbart. Blev så himla sugen nu!
Detta ska provas när sockerförbudet är över.

Ez det lutar om en dejt med J snart. Vad säger stjärnorna om vårt möte?

Kram

22 Alie:

skriven

Men shit vad gott😋 Och så lätt att göra, det blir perfekt till fredagskvällen, mums!! Tackar för tipset! 👍

Ser du nån fling i sikte? Där vi träffas och har fysisk kontakt...
Kram

Svar: Ja och det bör ske ganska snabbt.. kram :)
Esmaralda

23 A:

skriven

Snickerskaka är bäst 😍 Så gott 😍
Har två dilemman 🙄
Min bonuspappa är fortfarande konstig. Han sa saker till mamma när hon levde, han lovade saker till mig innan hon gick bort och efter. Saker han nu struntar i. Han lovade att hjälpa till med pojkarna, de få gånger jag ber om hjälp säger han nej. Varje helg åker han till "kompisar" o vad jag hört är det vilda fester. Han lovade att sluta röka när mamma somnade o han va så nära men nu röker han mer än aldrig förr. Jag o killarna skulle få ha den nya bilen, han köpte nya stolar till pojkarna för att de skulle åka säkrare där än i den gamla men nu får vi inte ha den o stolarna står o dammar istället. Detta gör mig arg. Jag vill ta upp detta för diskussion men vågar inte. Säga att han lovade oss att vi fick ha bilen o om han nu blivit ett sånt svin så får jag köpa en egen bil då. För jag vill att jag o mina barn ska åka säkert. Han kör fram o tillbaka till jobbet, en resa på 5min...
Han sa att min mamma va hans livs kärlek men nu beter han sig så dåligt mot hennes minne o mot oss o hans son....
Jag vill flytta till något eget med pojkarna men än har jag inte råd. Vill vinna massa pengar 😭 Hoppas lite på en idé som kläcktes lite lätt förra helgen om att ev köpa min "bonus farfars" hus, så det håller jag tummarna för. Hade blivit perfekt för oss 💕

Dilemma 2
Killarna ska flyga med sin pappa till Stockholm imorn o besöka sin farfar o jag är livrädd 🙈 Så rädd att något ska hända, planet krascha, ja vad som helst 🙈
Är så nervös.
Sen ska jag på anställningsintervju imorn så extra nervös för det med... önskar att man får reda på hur det kommer bli med ev jobb när skolan snart är slut.. vill verkligen få jobb som tandsköterska i närheten o slippa gå tillbaka till mitt gamla jobb...

Stor kram bästa Ez 💕

Svar: Din styvpappa kan du inte förändra men tala om för henne vad du tänker.. dock får du fixa ditt eget liv... du behöver inte oroa dig för flyget, det kommer gå fint i morgon.. kram :)
Esmaralda

24 Kicki 🌞:

skriven

Försöker du göda oss in i fördärvet 😉! Kan inte heller baka å äta godsaker. Slukar allt i ett glufs och sedan ligger jag i soffan och kvider i timmar över magvärk 😣!

Svar: Ja, vi borde bilda en klubb !! :) kram
Esmaralda

25 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker och funderar han något på mig? Eller tänker han inte så mycket kring mig?
Kr a

26 Elsie🌷:

skriven

Ah men tack! Har väldans svårt att hålla mig borta från sötsaker 😵 bakade äppelkaka idag,har hittat det ultimata receptet! Åt två stora portioner 😱😵
Himla gott!!
Känns mina grabbar lite deppiga? Känner att det är något men kan inte sätta fingret på vad..🤔
Kram från Elsie 🌷
... som ska ta tredje omgången kaka nu..🙃

27 Agnes:

skriven

Ingrediens Energi Protein Fett Kolhydr. Fibrer Alkohol
360 gr jordnötssmör 2216 kcal 81 g 184 g 51 g 27 g 0 g
1 dl socker 344 kcal 0 g 0 g 85 g 0 g 0 g
2 dl ljus sirap 906 kcal 0 g 0 g 223 g 0 g 0 g
1 tsk vaniljsocker 17 kcal 0 g 0 g 4 g 0 g 0 g
1/2 tsk salt 0 kcal 0 g 0 g 0 g 0 g 0 g
200 g choklad 1095 kcal 15 g 67 g 107 g 1 g 0 g
375 gr rice krispies 1446 kcal 20 g 5 g 324 g 5 g 0 g
Totalt 6023 kcal 473 kcal 2259 kcal 3227 kcal 63 kcal 0 kcal
i gram 116 g 256 g 794 g 33 g 0 g
i E% 8% 38% 54% 1% 0%

Vill absolut inte vara en "Tjalle Tvärvigg" men läs själv vad en sats av denna Snickerskaka innehåller...

Finns en sida som heter: "Kostbevakningen".
Där skriver man in ingredienserna i det recept man tänkt att använda, o så kommer svaret som i det här fallet, som en knytnäve rakt i Solar Plexus...

Totalt 6023 kcal...typ vad en tyngdlyftare skulle klämma i sig per dag under högsäsong...tror att världens starkaste man, han Magnusson, låg på cirkus 8000 kcal/dag när han var produktiv...

Och nu snackar vi alltså endast en form av kaka...
Vad äts mer under en dag när nu kakan är uppäten i soffan?

Jag blir faktiskt lite ställd av den okunskap som finns nåt det kommer till just matintag och det som kallas "tröstemat"...hur gå ner i vikt när så mycket mindre nyttigt utan betänkande stoppas i det hål som en del kallar "foderhålet"?

Jag kör emellanåt dagar då jag äter drygt 500 kcal/dag...oftast blir det mellan 1200-1900 kcal/dag...och då tycker jag att jag ätit mycket.

Helst skall det förflyta 16 tim/dygn mellan första o sista matintaget/dygn...man har alltså 8 tim på sig att äta 3 mål mat/dag...givetvis nyttigt...skippa bröd, pasta, ris, socker, alltså tomma kolhydrater...mycket protein o en smula nyttigt fett...fett måste kroppen ha för att kunna förbränna det man äter...bra kolhydrater behövs för att inte hjärnan skall gå i baklås...

Ingen alkohol...tyvärr...om man vill gå ner i vikt, alltså...ju mer färg på spriten, desto mer socker...Gin är ok...annan klar sprit med...men det är groggvirket i som är boven...öl ska vi ju inte prata om...flytande bröd...

Och drinkar...rena sockerbomberna...

Jo, jag är supertråkig, rena glädjedödaren...men jag ser ju en del skriva inlägg om övervikt...och nu kom detta smaskrecept...

Finns ingen quick fix för att gå ner i vikt...det är input o utput som gäller...och en livsstil att lägga om kosten...själv har jag hållit på seriöst i ngr år...med rena dravlet i drygt 40...nu har jag snart koll på hur det ligger till med att "hålla vikten"...och det finns mycket skitsnack om dieter o annat trams...det finns endast ETT sätt att få bukt med sin vikt...äta mindre o nyttigare, helt enkelt...och att motionera..tyvärr, igen...

Kram!

Svar: OMG Agnes... nu var du en glädjedödare ( skratt o blink) Och det är som du säger... äta nyttigare o mindre och motionera mer.. några genvägar finns inte.. den insikten har jag... sen ska jag bara försöka leva den också... ha en go fredag nu :) Kram
Esmaralda

28 ??:

skriven

Ser gott ut :).
Vad händer nu? Kommer jag vara singel evig? Kan du se vem eller hur personen ser ut som blir min framtida?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: