Hysteriskt....

 
Vi packade hit o dit o fick fälla sätet.... men fick in alla prytsar o bagar till sist !
Som synes så skymtar  lite gula Ullaredskassar också :)
 
Och väl hemkommen tog det tradiga vid... att packa upp o tvätta.. suck... fast jag fick ett hysteriskt glatt välkomnande av Mannabonne Glenn... han skuttade och hoppade och skrek och for runt som en  besatt iller i huset...upp på möbler och ner... mattorna i en enda röra.. han sladde in i  en kruka som for omkull och fortsatte i flera minuter att   skrika rakt ut i luften av ren glädje !!
 
Det lilla livet ! Goevovven !!
 
Och jag tror att  Nattans lille Rufus blev lika glad !!
 
Jaha mina vänner.. nu är allt som vanligt igen... Nettan har inga extrapriser men tar emot för spådom och regression via telefon/Skype som vanligt och jag tar emot era mail för mailspådom. 
 
Kram & kärlek
 
 
1 Erika:

skriven

Hej! Tror du att det kommer att dyka upp något nytt jobb för mig att söka i höst?

2 J:

skriven

Borta bra, men hemma bäst!!
Flirten är han yngre? Många år? Kram

Svar: Det skiljer några år men inte många år.. kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es och MG. Så glad han blev när sin älskade matte kom hem. Kärlek det.
Leif har bjudit ut mig på dejt på torsdag på en fin restaurang. En av mina favorit restauranger i stan. Tror han vet att jag gillar den. Vinst eller förlust vad tror du kära Es ? Har inte svarat än...han ser onekligen bra ut för sin ålder och håller igång. Får ändå i bakhuvudet att han är en kvinnokarl. Ser du någon varning ? Hade han varit lite yngre hade jag nog varit mer tillfreds. Tänkte i mitt huvud att nästa gång jag går på dejt ska det vara någon 45 åring. Han känns romantisk.
Kram

4 <3:

skriven

Hur kommer min far ta överraskningen idag ?
Är så förväntansfull och planerat flera veckor inför det. Skrivit ett fint litet brev blandat med skämt och hur mycket han älskar och betyder för mig. Ska även mejla till C tror du chansen finns att hon blir rörd av det jag skriver och gratuletar honom från scenen?
Kram
💗💗💗

5 Liten:

skriven

Hej Esmaralda.
Välkommen hem! Skönt att hemresan gick bra med och nu är mg glad.
Blev meddelandet läst och accepterar han att jag inte längre vill vara en dörrmatta till honom längre?
Blir det ett ordentligt avslut mellan oss nu?
Nettan sa något om att han kan banka ännu hårdare på min dörr nu när jag stängde den, tror du han kommer att göra det?
Han kan ändå inte ha två kvinnor och han har väll valt den andra
Kram


Svar: Det ser ut att vara upp till dig om det är 100 % slut... ditt agerande avgör och för din egen skull behöver du ett riktigt avslut... nu är det dig dig det gäller... ditt liv och din framtid och din glädje så satsa allt på dig själv.. det är du värd.. kram :)
Esmaralda

6 Bumble bee:

skriven

God morgon Es och välkommen hem!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

7 Bumble bee:

skriven

God morgon Es och välkommen hem!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

8 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Krukorna lever ett farligt liv när fu anländer hem efter en resa.För har en minnesbild av att dom fått sej en kuff av något slag förut ochså.

Härligt vad MG är lycklig när du kommer hem😊😊
Han visar ju det minsann väldigt konkret med såväl ljud som agerande😊
Härliga MG.😊

Tur är väl att du bara har en hund som MG, tänk om dom var fler...


Ha en fin ti !
Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Ja tänk om jag haft en hel flock .. ha ha ha :) Kram :)
Esmaralda

9 Lunora:

skriven

Hej!
Min talisman gick sönder igår!! Ger den fortfarande kraft trots detta?
Kommer jag att byta jobb den närmaste tiden?

Idag blir det en tung dag. Ska på en väns begravning....bara 46 år och lämnade tre små barn. Så sorgligt och hemskt!

Kramar

Svar: Jadå, den fungerar fortfarande.. ha bitarna tillsammans i samma påse ! Din väns som begravs har det så bra nu... och kommer vara med själv på begravningen och titta.. kram :)
Esmaralda

10 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är möjligheten att de går in i en seriös relation?
Kram

11 Misstjejen:

skriven

Hej!

finns det möjlighet att jag vill jobbar med kläder affären inom mode och annat också som jag har alltid dröm om när jag var liten?

så kommer det utvecklas mycket inom mode för mig?

kram

Svar: Ja, en dag jobbar du med mode... helt klart.. kram :)
Esmaralda

12 Ht:

skriven

Hej!
Blev J glad när jag la till han på insta? Nu har jag tagit första steget, kommer han våga ta kontakt?
Kram!

13 Hopplöst:

skriven

Godmorgon!

Nu när höstmörkret och regnet är här så känns det ännu mer hopplöst att försöka se ljust på tillvaron. Ser du något ljus i tillvaron för mig framöver??

kram

Svar: Ja det gör jag... det ljusnar sakta men säkert och bli allt bättre... en dag mår du helt bra och känner dig klar och redo... kram :)
Esmaralda

14 Johanna:

skriven

Kära E!

Kommer min sambo fria till mig isf när? Kommer vi få barn:)?

Kram

15 Skorpan:

skriven

Ja nog måste det kännas härligt att komma hem o bli så hjärtligt välkomnad :). Såg lite kul ut med bilen, tack o lov finns det säten som går att svänga ner ;).

Sökte assistentsjobb i fredags, ser det att bli någon intervju, eller tyckte dom inte att jag kvalificerade där Es? Blir det till att söka vidare? Kommer följande jobb först när jag lärt mig min läxa kanske?

Kopieringsmaskinen sa upp igår, mitt i det stora ”jobbet”. Så typiskt o nu går inte det jobbet framåt. En lärdom, modernisera o skicka kursmaterialet via mail till alla deltagare.. Men nej, konservatismen fortgår, så har vi alltid gjort.. Nä nu ska vi spara på naturen o andra resurser, eller hur?

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Tveksamt om du får jobbet som assistent.. jag ser ju att du byter jobb men det kan dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Blir det bra med dem som kommer hyra hans lgt?

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ni hade ändå tur med packväder här har det regnat lika mycket som det brukar komma under hela oktober ja jag klagar inte ..grundvattnet behöver påfyllning...

Så glad han blev då "jobbarhunden" MG <3 Nu är han nöjd ...

Drömde om yngsta sonen som liten och han drunknade och jag lyckades inte med hlr..jag var paralyserad och Björn kom och rädda vår son...har jag svårt att släppa gammalt eller varför drömmer man så bisarrt ...

Kram Anki med flock

Svar: Sådana drömmar är hemska.. men ofarliga tack och lov. De innehåller ingen varning runt sonen. Det handlar bara om dig och någonting gammalt som du vill "dränka" och bli kvitt.... så ta dig en funderare.. kram :)
Esmaralda

18 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att ha er hemma.
Ni är ett fantastiskt team.
Jag har ont i kroppen, känner mig helt slut. Ont i armarna är det mest utmattningssyndrom eller något som bör kollas upp?

Han ska gå på en fest som jag gärna ville gå med honom till, men han sa nej, det ville han inte. Han sa att det var en chans att få umgås med grabbarna , fast annat folk är ju där. Vi är inte tillsammans och var han rädd att vi skulle ses som par? Eller varför ville han inte ha med mig? Känns det jag som ja inte följer med på detta?
Kram

Svar: Han har ett behov av att göra sker och ting på egen hand då och då... och kolla gärna allmänt din hälsa och dina värden... något allvarligt ser jag dock inte.. kram :)
Esmaralda

19 Virrhönan:

skriven

Borta bra men hemma bäst! Förstår att den fyrbente blev glad, mamma kom ju hem!
Sitter framför teven med mitt morgonkaffe och snart gör Anna Book entré och ska berätta om biggest looser. Tål inte den människan men ändå starkt gjort att göra en sån viktresa. Själv råkade jag sniffa fram undangömd choklad till påtåren!! Choklad till morgonkaffet är ju katastrofalt. Måste ju gå ner några kg, ser du mej ha förlorat 5 kg till december?
Kram

Svar: Anna Book är ju speciell.. men oavsett så var hon jätteduktig.. det var alla....visst kan du gå ner 5 kilo till december.. kram
Esmaralda

20 Milla:

skriven

Hej,Välkommen hem.
Det har varit trevligt att följa bloggen under den gångna veckan.
Mannen och jag har bestämt att vi ska göra ett försök trots allt, vår kärlek har växt sig starkare den senaste tiden.Du får gärna ge en hink om ngt du ser.

Svar: Jättebra att ni ger det hela ett försök till... gå all in båda och framförallt, prata med varann och var tydliga.. kram
Esmaralda

21 Louise:

skriven

Ja visst är det trist att tvätta. Speciellt eftet en semester. Men jag tycker jag alltid tvättar.

Idag ska maken handla med sin mamma och jag ska städa och tvätta. På fredag slutar makens så kallade utbildning och vad har han fått ut av det? Ingenting. Rena skämtet. Frågan är om han kommer få ett jobb. Vad ser du om det? Det var garanterat jobb efter utbildningen.
Tycker hans skola borde ge honom ett jobb så som de klyddat.
Kommer maken att få ett jobb inom snar framtid?
Han behöver ett fort.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kram

Svar: Ja när jag hade småbarn tvättade jag också konstant :) Jag ser honom jobba och jag ser dig jobba.. frågan är bara när... chansen finns hela tiden... kram :)
Esmaralda

22 Lilla blå:

skriven

Det var mig en välpackad bil :)
Välkomna hem hörrni!
Städ och fixdag hos mig med.
Nyhetsmorgon och kaffe just nu.
Blir nog kvar här ett tag till..
Fy för tråkiga vuxensysslor..
Snyggt blir det i alla fall!

Du Esmaralda.
Funderar vad du tror det blir efter sommaren för mig:
Norr, mellan eller södra Sverige?
Vart blir bäst tror du?

Stor städkram!

Svar: Gomorron.. så fint du får det :) Jag får en känsla av söder... att det kan ha en hel del att ge.. kram :)
Esmaralda

23 Gunrun:

skriven

God morgon!

Allt är lättare när man är två. Så även att kliva upp tidiga mörka mornar och bege sig till arbetet igen.

Esmaralda, ser du om mina känslor är besvarade, blir det kärlek av?

Kram!

G

24 Musen:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag möter min nästa kärlek medan jag jobbar? Och blir det inom 1 år?
Kram

25 Helena Ir:

skriven

Då var det livat värre där hos dig..nästan man kan se,på din beskrivning! Han är för skön..

Idag ska min äldsta dotter gå igenom något av det värsta hon gjort..bett min pappa vara där som stöd. I mitt huvud har han sagt sig hjälpa till..Det här är en dag i livet..

Ha en fin dag!
Kram :)

26 Smöla:

skriven

Jag drömmer många gånger om samma sak.. en bostad, där jag brukar några rum, och inser efter ett tag att ja bott där att jag har jätte många rum och utrymme.. varför drömmer jag detta så många gånger precis samma??

27 Milla:

skriven

Hej,Välkommen hem.
Det har varit trevligt att följa bloggen under den gångna veckan.
Mannen och jag har bestämt att vi ska göra ett försök trots allt, vår kärlek har växt sig starkare den senaste tiden.Du får gärna ge en hint om ngt du ser.

28 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.om jag drar mig ur, backar och visar att jag inte går med på hans villkor, kommer han komma till mig med seriösa avsikter då?
Kram

Svar: Nej så känns det inte... det känns som om du ska lägga det hela bakom dig nu och gå framåt på egen hand.. kram
Esmaralda

29 Ghostwriter :

skriven

Kommer vi oavsett vad ha en bra träff och tycka vi är fina? :)
Eller blir de pinsam stämning.....




Kommer familjen ikväll tycka om mig?

Kram!!

30 Jen:

skriven

Är det onödigt eller fel inriktning att jag satsar på barn? Fått bäst feedback på det o känns naturligt, men yrkesmässigt är jag osäker.

31 Dunegull:

skriven

Kommer jag kunna springa loppet på söndag?
Rädd att bli sjuk, många är sjuka i omgivningen.

Svar: Ja jag tror du kan... det känns så.. kram
Esmaralda

32 Mimi:

skriven

Hej!

Såg Anna Book vinna Biggest loser igår. Hon är så duktig och glad det strålar om henne. Hon var värd att vinna. Tänk om man var som hon. Tycker verkligen om henne.
Hoppas att jag också kan gå ner lite i vikt. Kommer jag att lyckas tror du??

Kram

Svar: Visst lyckas du.. bara du går in för det fullt ut.. kram
Esmaralda

33 Fantasi:

skriven

Hejsan, kommer jag få någon respons på sms:et jag skickade till mannen?

34 Mia:

skriven

Hej! Alltid lika roligt att komma hem!
Vad jag förstår kommer jag att träffa en ny man i mitt liv. Undrar om du kan säga hur vi kommer att träffas, finns det någon risk att vi missar varandra? Kommer det att hända i år?
Kram

35 Hej :

skriven

Välkomna hem igen. Förstår att han blev glad han viker väl inte från din sida idag.
Får vi den hjälp vi vill ha av läkaren i morgon?

Svar: En bit på vägen kan det bli.. kram
Esmaralda

36 Ht:

skriven

Hej!
Har lagt till J på insta, blev han glad? Ny har jag tagit första steget, komner han våga ta kontakt?
Kram!

37 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3
Ska ta mig en funderare ute i naturen nu när jag går ut..
Ge jobbar hunden en puss på nosen från oss <3

Kram Anki med flock

38 Fians:

skriven

Hej!
Jag hade ett guldhalsband o ett guldarmband i min plånbok men nu är det borta!!
Kan du hjälpa mig med vart jag har lagt det??
Kram :-(

Svar: Jag suger på att hitta förlorade saker men vet att flera i bloggfamiljen är bra på detta.. så kan någon av er kanske hjälpa till ?
Esmaralda

39 EPM:

skriven

Hej kära Es och välkommen hem!

Skönt att ni haft det bra. Kan riktigt se MG springa runt runt av glädje när hans mamma kom hem☺️

Känner J samma frustration över situationen som jag, och kommer denna frustration ge honom mod och kraft att rulla klart?

Jag har tänkt fråga dig en sak länge nu, lite löjligt kanske. Men katter dras till mig och har alltid gjort. Jag älskar katter! Jag undrar över en särskild katt. J har en liten honkatt som är väldigt försiktig av sig, men första gången vi sågs hoppade hon upp och lade sig i mitt knä. Nu när jag kommer förbi så ropar hon alltid efter mig och kommer fram och pratar och kelar.
Det känns som om det finns en koppling mellan oss som jag inte kan förklara riktigt... Är det så?

Kram från crazy catlady

Svar: Ja så är det.. hon har varit din katt i er än ett liv och detta känner hon av så tydligt..kram
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Aj så synd..
Tack för svar.
Kram Skorpan

41 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer sälja några tavlor på utställningen vid jul?

Kram och kärlek.

42 Naeano:

skriven

Borta bra men hemma bäst säg :) Verkar som ni fick en bra vecka där i stugan, lämnade ni någon present där vid dörren till vinden?

En liten fråga oxå..

Det var just två kråkor på besök i vår trädgården och jag kände obehaget komma krypande.. Är det befogat med oro eller ej? Tänker att de kanske bara var hungriga och ville ha lite mat men samtidigt blir jag lite orolig att något hänt eller är påväg då jag förknippar vissa fåglar med budskap/förnimelse.. Som tex kråkor.. Hoppas det inte är något men ja.. Kan du kanske se/känna in något?

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag 🌺

Svar: Ja, vi lämnade en packe veckotidningar :) Kråkorna varslade inte om något negativt så oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

43 Mimi:

skriven

Välkommen hem Es:)mg är bra för söt<3

ser du om allt blir bra idag,något jag bör tänka på?
kram

Svar: Tack, och det ser ut att gå bra idag.. kram
Esmaralda

44 Livsturisten :

skriven

Välkommen hem igen då får jag säga. MB låter som min egen hund, hon fullständigt skriker sönder mig när jag kommer hem från jobbet om dagarna. Tokvovvar men så älskade!
En fråga jag innerligt hoppas du kan besvara är "vart tog personen vägen som jag pratade så intesivt med"? Vad hände eller händer för jag blir ärligt orolig över hur det blev så. Skulle så gärna vilja tacka för vissa betydande saker i samtalen. Kram o ha en fin dag!

Svar: Något hände i den här personens liv... ett meddelande av något slag och nu finns tid och tankar på annat.. kram
Esmaralda

45 Mareli:

skriven

Hej!
Har du tips på vad jag kan göra i denna situation? Han tycker att jag satsar för mycket på mig själv. Han kanske har rätt i en del han säger, men jag anser att jag ändå försöker göra det som jag måste göra för mig själv för att bygga upp mig och må bra...
Kram

46 Vv<3:

skriven

Hej Esmeralda.

Har ardi tankar på att ta mig till österrike ellr är det jag själv som åker ditt och söker upp honom?

Kram 💖



47 glad:

skriven

härligt att va hemma igen och sötaste MG är nog tokglad att ha matte hemma igen:)

Kommer det att bli flirt med jå? kram

48 F:

skriven

Godmorgon och välkomna tillbaka.

Undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

49 Ullegull:

skriven

Härligt att komma hem igen!

Borde vara glad då jag och min särbo äntligen köpt hus men istället känner jag mig så låg. Jobbet tar all min kraft och helgerna går åt till att sova, sova, sova. Orkar inte mer. Funderar på sjukskrivning men är rädd att det gör det svårare att finna annat arbete. Vem vill anställa en person som inte orkar med en konstant hög arbetsbelastning? Finns det någon möjlighet till nytt arbete inom kort?

50 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
En tjej jag är lite bekant med innan hon ska ha sin son på samma dagis som mitt barn. Tror du hon gillar mig? Kan vi bli vänninor och ”hänga”?
Kram

Svar: Hon gillar dig och tänker positivt om dig.. kram
Esmaralda

51 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet att jag inte borde bry mig om detta men jag funderar ibland, Jag vet att möjligheten finns att han blir i en seriös relation med henne. Jag jag förstår inte varför de inte landar där? Är han osäker på henne? Hur stor är chansen att de landar i en seriös relation?
Kram

52 Smöla:

skriven

Varför drömmer jag om denna bostaden så ofta??

53 Ghostwriter :

skriven

Kommer vi oavsett vad ha en bra träff och tycka vi är fina? :)
Eller blir de pinsam stämning..... Att han gör "det där" jag lägger märke till? De är väl ingrt jag behöver bry mig om väl? :)


Kram

54 Livsturisten :

skriven

TUSEN tack för ditt senaste svar till mig, det var exakt den känslan jag hade o känner själv en sorg över det hela på nåt sätt. Blev ett abrupt avslut på något som väckte alla mina sinnen o livsenergi till liv igen. Kan absolut ta ett öde med att vi inte var menade för varann ändå, men det här blev en helt oväntad smäll på nåt sätt. Orättvist liksom...hade önskat att nån av oss kommit på att "nä du är inte för mig så tack o hej". Men nu blev det annorlunda o jag får inse det. Kram o tack igen!

55 F:

skriven

Godmorgon och välkomna tillbaka.

Undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

56 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Hut stor är möjligheten att de blir F och K i en seriös relation?
Kram

57 F:

skriven


Undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

58 Michaela:

skriven

Älskade MG! Han är ju för underbar :) Igår fick jag en högst oväntad överraskning då min fd chef ringde och berättade att jag kommer att få lite pengar för det som kollegan utsatt mig för. Alltid nått!

Börjar längta efter resan i helgen så hoppas verkligen att det blir av och att det inte skiter sig som det brukar göra för mig. Vill vill vill åka :)

Kram!

Svar: God chans att du kommer iväg som det är planerat.. du behöver den avkopplingen.. kram
Esmaralda

59 Ametist:

skriven

Hej Es!
Åh jag drömde så hemskt att jag hittade min mamma på golvet o att hon hade ramlat o slagit i huvudet. Hon hade flera blodiga sår. O såren såg jag tydligt samt att hon fick några bandage som såg ut som fjärilar.Ambulansen kom o vi satte oss i bilen men det fanns andra patienter i bilen.
Sen kommer jag inte ihåg mer gällande den del av drömmen.

Är lite orolig ser du några tecken eller någon fara eller något?
Skulle vara oerhört Tacksam för svar🙏🙏🙏

Svar: Nej jag ser inga faror och tror att drömmen ska tolkas som något helt annat... kram
Esmaralda

60 Sus:

skriven

Hej
Fick inte jobbet.....
Kommer de något nytt snart?
Försöker få förändring...
Love sus

61 <3:

skriven

Godmorgon kära Es och MG. Så glad han blev när sin älskade matte kom hem. Kärlek det.
Leif har bjudit ut mig på dejt på torsdag på en fin restaurang. En av mina favorit restauranger i stan. Tror han vet att jag gillar den. Vinst eller förlust vad tror du kära Es ? Har inte svarat än...han ser onekligen bra ut för sin ålder och håller igång. Får ändå i bakhuvudet att han är en kvinnokarl. Ser du någon varning ? Hade han varit lite yngre hade jag nog varit mer tillfreds. Tänkte i mitt huvud att nästa gång jag går på dejt ska det vara någon 45 åring. Du är verkligen fin mot oss på bloggen som ger healing ikväll. Jag är inte hemma åtta hur ska jag göra för att kunna ta emot ändå som bäst ?
Kram

Svar: Jag får en känsla av att det inte bli något seriöst med denne man och som du själv tänker så bör du se dig om efter någon yngre... du har möjlighet att ta emot omedvetet och även om du inte alls agerar på något sätt.. kram :)
Esmaralda

62 Shima mitt hjärta s♡s:

skriven

Es. Det har varit tufft i mitt liv mycket och de är nu också.. men Kommer vi verkligen lyckas få barn. Hur länge dröjer det då? Ps kan du sända heling till oss två kram

63 minna76:

skriven

trodde att jag och pojkvännen var överens om vårat förhållande, moraliska värderingar och uppträdande och så. Men nu vet jag inte. Jag vet inte om det är värt att fortsätta när man står på helt olika sidor i hur man tänker. KOmmer vi fortsätta vara tillsammans?

64 Tisa:

skriven

Försvinner dom här utsättningssymptomen snart?

Svar: Ja men du måste kompensera och ge dig själv god påfyllning med jämna mellanrum.. kram
Esmaralda

65 Bluesky:

skriven

Kommer jag få svar från praktikplatsen eller måste jag fortsätta kontakta dem? varför tar det så länge?

66 Rebecca:

skriven

Funderar på att söka ett jobb men blir lite avskräckt av vissa saker som efterfrågas i annonsen. Vissa saker låter väldigt kul och bra, vissa låter "inte som mig" . Så vet inte om jag ska avstå och vänta på andra tjänster som verkar passa mig bättre. Vill samtidigt inte missa ett bra jobb. Vad ser du?
Hoppas du förstår min lite trassliga fråga. :) kram

67 s:

skriven

Hej Esmaralda.
Träffar jag någon jag tycker om snart i kärlek?
Kram

Svar: Japp, det gör du.. kram
Esmaralda

68 Bumble bee:

skriven

Hej Es!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

69 Bumble bee:

skriven

Hej Es!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

70 k:

skriven

Hej

Oj full bil haha :)

Ser du om vi kommer att förlova oss inom det närmaste ? eventuellt drar vi utomlands i jul, hoppas på att han ska fråga snart.. han gör ju det aldrig. Har väntat i 4 år nu....

Kram
K

Svar: Då är det kanske dags att du kommer med förslaget.. kram :)
Esmaralda

71 Madeleine :

skriven

Hej ez!  

Jag bråkade med min mamma i söndags och hon sa att jag är sur och otrevlig så det är därför ingen vill umgås med mig.  
Tycker hon verkligen det eller hon sa så för att hon var arg?  
Älskar inte min mamma mig längre?  

Tycker det var väldigt hårda ord som hon sa och jag skulle aldrig få för mig att säga så till min dotter.

Svar: Hon sade så i stundens hetta då hon var arg.. hon älskar dig jättemycket och jag tror hon ångrar sig.. kram :)
Esmaralda

72 glad:

skriven

kommer det att bli en date med Jå? eller inte...

73 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har 3h/fast i veckan på mitt jobb men får alltid jobba mer timmar. Min fråga är, tror du jag kommer att kunna få mer timmar Fast tjänst?
Kram

74 Gemini:

skriven

Nästa smäll! Mitt i hälsohysterin så kläcker mannen som har varit så fin mot mig, så intresserad å involverad av mig å mitt liv - att han aldrig hade seriösa avsikter. Jag som varit så glad över honom trodde det var vi. Jag är chockad.
Vad faan hände? Varför gjorde han såhär?:( :(
Kram!!

Svar: Han har ändrat sig... han är ju ganska känslomässigt ytlig... kram
Esmaralda

75 HS:

skriven

Hej Es!

Har varit ute och flugit i några omgångar. Gabbe har legat i handväskan och åkt igenom säkerhetskontrollen. Har han tagit skada av strålningen i apparaten? Jag behöver kavla upp ärmarna och börja jobba på en högre växel nu. Behöver all draghjälp jag kan få.

Kram

Svar: Nejdå han har inte tagit någon skada alls... kram :)
Esmaralda

76 Bluesky:

skriven

Varför får jag inte svar från praktikplatsen jag sökt? Kommer de höra av sig?

77 Elisa:

skriven

Hej!
Ser du om det kommer att ske något extra positivt eller roligt för mig i höst?
Kram

78 Kulla:

skriven

Undrar om min Gabbe har liv i sig.. pratar och vårdar han ömt varje dag.. men har inte märkt något av honom eller min önskning.
Men det är kanske inte för sent ännu,, att få möta flirten 💕. Är det någon som finns runt mig idag? Kram

Svar: Han känns levande runt dig så ge inte upp... kram
Esmaralda

79 H:

skriven

Hej!
Blev J.P glad över saken ja gjorde?
Kram!

80 Tisdagssnygg:

skriven

Jag kan tänka mig att en viss liten hundherre haft en rejält bra start på veckan..

Välkommen hem hälsar även jag! 🏡 Gott att landa mellan äventyren.

Min tisdag är minsann inte så pjåkig den heller. Indisk mat ute tätt följt av bio. Jo man tackar ja.. Skulle bli så glad om du såg något kring min vinter? Minsta lilla.

Kram kram :)

Svar: Indisk mat är ju bara så gott !! I vinter ser det ut som om du får en speciell inbjudan som gläder.. kram
Esmaralda

81 Orolig:

skriven

Hej!

Jag oroar mig för att bli sjuk ,för att bli fattig och hemlös, få någon farlig sjukdom. Jag blir tokig snart av all oro. Kommer min oro besannas eller kan jag slappna av och släppa min oro??

kram

Svar: Nej nej och åter nej... du kan slappna av och andras ut.. detta kommer inte att hända dig och du kommer aldrig ens i närheten... kram :)
Esmaralda

82 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag en man i kärlek på jobbet eller medan jag jobbar?
Kram

83 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag prutade på ett köksbord. Finns det chans att jag får köpa för det priset? Eller tyckte hon det var för ”lite”?
Kram

Svar: Chansen finns.. runt 50 % eller lite mindre.. kram
Esmaralda

84 Bumble bee:

skriven

Hej Es!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

85 Bumble bee:

skriven

Hej Es!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

86 Bumble bee:

skriven

Hej Es!

Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

87 Dubbar på skorna?:

skriven

Tjena Es!

Funderar på vad som väntar längs (den isiga) kroken och tänker då främst på de sista kalla månaderna av året.

Några vurpor lär det i alla fall bli. Förra året blev jag omgådd av en kille på kryckor. Herre gud alltså ha ha.

Ikväll är det "Tro, hopp och kärlek" på SVT! Kan vara världens mysigaste program ni som inte sett :-) Kram och ha en go kväll!

88 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag trivas bättre på jobbet med tiden?

Kram och kärlek.

Svar: Ja.. ge inte upp än.. försök ha positivt fokus och det blir bättre.. kram
Esmaralda

89 Olga:

skriven

Kommer min dotter få sitt hus sålt snart? Kram!

Svar: Ja jag tror inte det ska dröja så länge.. kram
Esmaralda

90 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att det blir de seriöst?
Kram

91 Min bästa vän är min ängel - Ghostwriter :

skriven

Jag drömmer en aningens blandade drömmar. Konstiga må jag säga, som förmodligen spelar sig på saker jag känner... Tänker & vissa drömmar. Men finns det något särskilt jag bör tänka extra på för att må bra nu, för att orka allt jag faktiskt går igenom?

Tror du min ängel har något att säga? Jag ser honom och pratar så ofta, ibland önskar jag dock att jag kunde ha en dialog som jag hör klart och tydligt!

Jag önskar att han min bästavän liksom fanns här med mig.

Föresten, en gång fick jag till mig ett namn, är det min ängels namn eller kan du se ett annat?


Kram

92 Pia S:

skriven

Hej,

Det är fantastiskt vad och hur mycket en kan få in i en bil. Finns det hjärterum...:).

Jag vill tacka dig för talismanen jag fick i söndags. Bär den nära mig (BHn).Känns ibland varm, och ibland som den nästan nyper till i skinnet.
Jag vill även tacka Nettan för konsultationen.
Det var kul träffa er. Ni är så varma, underbara kvinnor.
Tack.

Kram Pia

Svar: Det var så roligt att träffa dig och tack för ditt besök :) Du är en himla go kvinna !! Talismanen verkar till 100% och lite till.. kram :)
Esmaralda

93 Anony:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kanske är hemsk, men mina bröst ser inte bra ut efter amning, det är som eftersom de vart utfyllda så är det bristningar och brösten känns slappa i huden. Kommer det bli bättre? Eller är operation det ända så jag känner mig nöjd? Jag vill göra operation men de ekonomiska gör att jag måste vänta. Skulle jag kunna få lån utan fast jobb för det här tidigare?
Kram

94 Jag N:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag chans att träffa kärleken via jobbet? Eller när jag jobbar?
Kram

Svar: Ja den chansen finns.. kram
Esmaralda

95 barbie:

skriven

Hej ES!! jag undrar VAD DET ÄR med mitt barn som har börjat att inte lyssna ALLS ! hon har gråter hysteriskt i flyget från turkiet och nu i tåget, kan du snälla se varför hon gör såÅ har försökt med olika metoder men jag vill bara explodera JAG ORKAR INTE MER, vad vill hon `?????

96 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Saknar sonen sin pappa? Är det därför han har svårt att somna?
Kram

97 Anonym:

skriven

Käraste Es,

Är mina barns pappa min människa för livet? ❤ Och kan du se hur många barn jag kommer ha?
Väldigt, väldigt tacksam för svar!!

Massa kramar och kärlek!

98 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har tidigare gått en make up utbildning. Och jag har nu efter några år börjar jobba i en skönhetsbutik igen och jag känner att jag trivs otroligt bra med det här, det känns väldigt bra och kraktivt för mig. Ser du mig fortsätta inom skönhet, make up?
Kram

99 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut som att det är slut mellan oss nu?
Kram

100 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Händer något i kärlek innan jul?
Kram

101 Rädd:

skriven

Hej E!

Kan provet som togs på sjukhuset förra sommaren ha något att göra med mitt mående? Är det värt att forska vidare på?

Kram och kärlek.

102 Kvinnan :

skriven

Har de senaste dagarna haft problem med magen. Kan du se vad det kan vara?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: