I dag är livet bra....

 
I dag tog vi lite ledigt och for iväg till metropolen Gislaved !!
YAY!!
Vi var med om  säsongens första frost.. och fick skrapa rutrorna på Nettans  Julle.
 
//Gislaved//
 
Vi besökte Dollarstore... och handlade lite småprytsar...  promenerade....och vi åt  lunch på byns hotell..  och bara myste oss.
Som om inte det vore nog...  så handlade vi bakverk med oss hem.... som ska avnjutas till Idol ikväll
 
Jag fick sån viktångest av allt detta att jag faktiskt bara åt fläskfilen och lite sallad till lunch....
 
 
Här ska det smaskas !!
 
 
I går hade Nettan djurhealing och många djur var det som deltog och lite magiskt blev det eftersom just under den halvtimma som healingen varade.. så blev det knäpptyst i huset.... som om alla varelser  hjälpa till i healingen !!
 
Du kan läsa om Nettan djurhealing på hennes facebook:
 
https://www.facebook.com/nettanspadomoregression
 
 
 Här sitter Nettan och förbereder för spåddom och  den stjärna hon ska lägga... hon har en återbudstid i helgen  för spådom via telefon....och vill du knipa den så ring henne snarast på 070 6661570 eller skicka ett SMS.
 
Glöm nu inte bort storhealingen i morgon... alla är varmt välkomna att delta och  du kan läsa på  dagens tidigare blogg om hur det fungerar !!
 
Kram & kärlek och njut av helgen  så det ryker om det !
 
1 En glad än -Ghostwriter:

skriven

Kommer min nya väninna flytta till samma stad?! Det hade varit SÅ sjukt kul, jag hade verkligen behövt det på alla sätt. Gud vad livet skulle vara roligare då!

Du sa igår att killen jag ska träffa inte är någon jag ska förvänta mig stor kärlek med men att det kan ju bli bra ändå! Och jag undrar hur du menade där? Kan det bli något tillfälligt, ett förhållande eller vad betyder detta egentligen? Det vore tråkigt om det bara var över en natt liksom.



KRAM
och ha en toppen helg hörru!

Svar: Jag ser inte exakt hur det blir... du får helt enkelt själv röna ut det hela när ni träffas och när du landar i vad du känner.. kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Vilken healing o vilka bakelser, visst måste man unna sig då man är ute o reser :).

Funderar vad jag ska unna mig ikväll då jag ska skriva min ansökan? Jobbet lät väldigt mångsidigt o hon jag ringde frågade ocså om min bakgrund :). Nu gäller det att tuta och köra.. Vem vet, jobbet kanske kommer fortare än jag tror.

Ha en trevlig fredagskväll!
Kram Skorpan

3 Mim:

skriven

Hej!

När kommer den positiva förändringen i mitt liv som du såg tidigare är den långt borta??

kram

4 Helena Ir:

skriven

Lova att du ändå njuter..när du köpt så goda bakverk!
Ät med andakt!

Jag har ett paket som jag inte förstod att leta efter idag..tror du det finns kvar på måndag?

Kram :)

Svar: Ja så känns det... kram
Esmaralda

5 Mammann:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter som en mysig dag ni haft!

Gillar han mig bara för sexet?
Har han seriösa avsikter med mig?
Kram

6 Svea:

skriven

Hej Ezmaralda!
Får ingen ro i kroppen. Tänker på bilmannen hela tiden. Känner ibland att att han finns runt mig i energin. Känner han något för mig och kommer han tillbaka? Kan jag göra något för att påverka?

Ha en fin hösthelg!
Kram

7 Browallia:

skriven

Vilken härlig start på fredagen :)

Jag är en riktig virrpanna och har lyckats glömma kvar mina ytterskor som jag kom till träningen i och glömde byta skor och gick hem i träningsskorna. Ser du om jag får tillbaka skorna?

Fredagskramen

8 Nettan:

skriven

Tack för djurhealingen! Hittar inte på Nettans sida.

Kram

Svar: Kopiera den adressen jag lämnade och du kommer direkt in på hennes facebook !! Kram
Esmaralda

9 Jessica:

skriven


Hej Es,
ser du om mitt tredje öga öppnas snart?
Kram :)

10 Led:

skriven

Hej Esmaralda.
Det går bra för honom att umgås med mig ibland. Men när han nu hade blivit bjuden på fest och jag frågade om jag fick följa med sa han Nej, varför frågar jag? För att jag vill gå själv då svarar han.
Varför vill han inte ha mig med?
Kommer han ändra sig?
Kram

11 Hoppfull:

skriven

Hej Es!

På tal om bantning har du sett biggest loser VIP? Ska försöka att träna som dom och äta mest grönt och ägg i 14 dar så får se vad som händer. Kan dom så kan jag. (tror jag)

Kram

Svar: Javisst är dom duktiga !! Lycka till önskar jag dig :) kram
Esmaralda

12 Alie:

skriven

Köldknäpp, oj redan... säger jag som bor mer söderut :)
Men det ser ut som solen har lyst på er också idag, så härligt!
Men du Es, inte ha dåligt samvete för goa bakverk som ni ska njuta av ikväll..Å Napoleon bakelse, en av mina favoriter som jag sällan unnar mig, mums!!

Jag har också haft en superhärlig dag och njutit av solen och lugnet. Ändå, finns oron kring förlorad inkomst... istället för att faktiskt koppla av och ta in lugnet nu när jag är sk `mellan jobb`så gnager det...
Kram på Er och ha en skön kväll! :)

13 Madicken:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad har han för känslor egentligen för mig? Kan det bli vi?
Kram

14 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda vad mysigt ni har det 😊 ser smaskigt ut med bakelser 😍

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

15 <3:

skriven

Så mysigt ni har det men inte frosten då ❄.
Ser du några detaljer kring min soulmate ? Finns han i min stad. Är förväntansfull inför en spännande kväll på herrgården med mordgåtan och fyrarättersmiddag. Kanske får se ett spöke med...skojar bara.
Kram

16 Miltons Mamma:

skriven

Hejsan!
Sonen har börjat få utbrott. Gillar att göra illa mig och svårt att koncentrera sig. Detta är verkligen inte han. Han är väldigt omtänksam och kärleksfull.
Undrar om han skulle få det bättre om jag sade upp vårdnaden? Om han får flytta till sin pappa i USA. Får han ser bättre då? Jag dras ju med en depression och ja... vet inte vad jag ska göra

Kjam

Svar: Fatta inga beslut nu... vänta in BUP och samarbeta och låt ett beslut ta sin tid... styrkekram !
Esmaralda

17 Miltons Mamma:

skriven

Glömde skriva att jag har kontant med skolans kurator, läraren och kommer troligtvis kontakta BUP

Kjam

Svar: Eller så ska du kontakta BUP.. den hjälpen och det stödet behövs för både dig och sonen... så se till att kontakt tas snarast.. kram :)
Esmaralda

18 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag kärleken medan jag bor i staden jag bor i nu som jag även är uppvuxen i? Även om han är från annan stad möts vi medan jag bor kvar här?
Kram

19 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Åh vad goda bakverken såg ut! Hoppas dom är goda oxå! Kan säga att det vattnas i munnen på mig. 😊 Ibland får man unna sig och vara lite onyttig. Efter alla spådomar och regressioner så tycker jag ni förtjänar det. Det måste väl ändå ta lite energi från er när ni spår och sånt, eller gör det inte det?

Förlåt men nu känner jag verkligen att allt bara rasar samman och jag ber om ursäkt för att jag gnäller nu, men jag bara måste få de ur mig. 😞😢 Jag kände mig så glad när allt började ljusna för mig. Men varenda jäkla gång som något bra händer så händer något dåligt strax efter. Hela mitt liv har det varit såhär. Kan de inte bara hända en bra grej och så får man njuta av det? Måste det gå åt h----te samtidigt? Då ja har varit sjukskriven en längre tid klarar jag inte av att arbetsträna och ha något extra jobb. Om två veckor är jag uppe i halvtid vilket gör att jag känner mig jättestolt över mig själv med tanke på den långa resan jag har gjort hittills. Jag vet inte hur och vad jag ska göra för att få det att gå runt ekonomiskt. Nu är jag tvungen att bo hos mina föräldrar för att jag inte har pengar till mat och ändå har jag tänkt ekonomiskt. Dagens fråga från mig idag: Dröjer det länge till innan jag får ett jobb? Förlåt för att jag gnällde! Behövde bara få ur mig allt innan ja exploderar. Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

20 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Åh vad goda bakverken såg ut! Hoppas dom är goda oxå! Kan säga att det vattnas i munnen på mig. 😊 Ibland får man unna sig och vara lite onyttig. Efter alla spådomar och regressioner så tycker jag ni förtjänar det. Det måste väl ändå ta lite energi från er när ni spår och sånt, eller gör det inte det?

Förlåt men nu känner jag verkligen att allt bara rasar samman och jag ber om ursäkt för att jag gnäller nu, men jag bara måste få de ur mig. 😞😢 Jag kände mig så glad när allt började ljusna för mig. Men varenda jäkla gång som något bra händer så händer något dåligt strax efter. Hela mitt liv har det varit såhär. Kan de inte bara hända en bra grej och så får man njuta av det? Måste det gå åt h----te samtidigt? Då ja har varit sjukskriven en längre tid klarar jag inte av att arbetsträna och ha något extra jobb. Om två veckor är jag uppe i halvtid vilket gör att jag känner mig jättestolt över mig själv med tanke på den långa resan jag har gjort hittills. Jag vet inte hur och vad jag ska göra för att få det att gå runt ekonomiskt. Nu är jag tvungen att bo hos mina föräldrar för att jag inte har pengar till mat och ändå har jag tänkt ekonomiskt. Dagens fråga från mig idag: Dröjer det länge till innan jag får ett jobb? Förlåt för att jag gnällde! Behövde bara få ur mig allt innan ja exploderar. Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Ja jag förstår hur tungt och jobbigt det är just nu... och jag kan inte säga hur eller när men jag kan lova att det reder ut sig.. jag ser dig glad och i full gång med livet - lite längre fram.. kram :)
Esmaralda

21 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Åh vad goda bakverken såg ut! Hoppas dom är goda oxå! Kan säga att det vattnas i munnen på mig. 😊 Ibland får man unna sig och vara lite onyttig. Efter alla spådomar och regressioner så tycker jag ni förtjänar det. Det måste väl ändå ta lite energi från er när ni spår och sånt, eller gör det inte det?

Förlåt men nu känner jag verkligen att allt bara rasar samman och jag ber om ursäkt för att jag gnäller nu, men jag bara måste få de ur mig. 😞😢 Jag kände mig så glad när allt började ljusna för mig. Men varenda jäkla gång som något bra händer så händer något dåligt strax efter. Hela mitt liv har det varit såhär. Kan de inte bara hända en bra grej och så får man njuta av det? Måste det gå åt h----te samtidigt? Då ja har varit sjukskriven en längre tid klarar jag inte av att arbetsträna och ha något extra jobb. Om två veckor är jag uppe i halvtid vilket gör att jag känner mig jättestolt över mig själv med tanke på den långa resan jag har gjort hittills. Jag vet inte hur och vad jag ska göra för att få det att gå runt ekonomiskt. Nu är jag tvungen att bo hos mina föräldrar för att jag inte har pengar till mat och ändå har jag tänkt ekonomiskt. Dagens fråga från mig idag: Dröjer det länge till innan jag får ett jobb? Förlåt för att jag gnällde! Behövde bara få ur mig allt innan ja exploderar. Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

22 Anki:

skriven

God eftermiddag !

Men oj fick ni skrapa rutan ! Självklart ska ni ta ledigt och man får unna sig en bakelse när man är på semester Speciellt när man tittar på Idol ;-) så det så !
Själv blir det morötter med dipp till Idol ;-) och ett glas rött eller två...

Ha en go Fredag <3

Kram anki

Svar: Morötter låter mer som sånt jag borde äta... kram :)
Esmaralda

23 Mimi:

skriven

Mums så gott njut:) kommer ihåg att jag åt massa sådana bakelser när jag var utomlands:)

Ser du något roligt eller bra som händer i mitt liv snart?
kram

24 Virrhönan:

skriven

Vilka godsaker! Klart ni ska smaska i er, det är ju fredag. En tävling är utlyst på jobbet i fysisk aktivitet under några veckor, funderar på att haka på, får väl se...men ikväll blir det nog lite vin och en godbit till :-)
Fick mej ett lyckorus idag och det hände nåt i kroppen. Har ärligt talat nästan glömt min talisman men idag kom jag ihåg den, tog ett snack med den och bad om hjälp, och det blev varmt i handen..och allt jag bad om gick i uppfyllelse inom loppet av en halvtimme, den lever alltså fortfarande? Det bubblar och håller på i kroppen och jag är lite skakig. Han gör ju inte saken bättre heller, han hajade till idag när vi sågs, undrar om det bubblar hos honom också?
Önskar er en trevlig fredagkväll. Kram :-)

25 Bluesky:

skriven

Ser du om praktikplatsen jag försöker nå vore intresserade av en praktikant? Hur stor är chansen?

Svar: Chansen ligger på runt 60 % kram
Esmaralda

26 CA:

skriven

Hej
Hade gärna varit med på healingen men det får bli nästa gång.
Har det bra på min resa, är inte så social.
Träffade en trevlig man på flyget, han hjälpte mig i tunnelbanan. Tyvärr frågade han inte efter telefonnumret och jag gav det inte heller, vilket var fegt.
Ha det bra alla
Kram

Svar: Trösta dig med att ett utbyte av telefonnummer hade inte givit något.. han är inte din soulmate även om han är trevlig.. kram :)
Esmaralda

27 Elisa:

skriven

Hej!
Ser detta utbyte ut att bli bra?
Kram

28 AnnaK:

skriven

Skulle gärna vara med men verkar usel på att ta emot och snålt i kassan som vanligt. Alla hunkor är dyrbara.

Ska fundera på saken......visst kan en anmäla sig imorgon också? Måste gå tillbaka och läsa 😊

Ha en mysig kväll!

Kram 😊

29 Elsebeth:

skriven

Jag undrar om Nettan har tid kvar för en personlig spådom ?

Svar: Hon har inte många tider... men eventuellt kan hon " trycka in" dig.. ring henne på 060 6661570.. OBS om hon inte svarar så är hon upptagen så skicka då ett SMS.. kram
Esmaralda

30 Mee:

skriven

Hej Es

komer det bli bättre?
kram

31 Susanne:

skriven

Hej, så kul att läsa om er nu när ni är i stugan. Jag undrar om jag gjort bort mig lite, finns risk för graviditet, tror du...
Längtade efter närhet i allt jobbiga nu.
Frost, det är inte kul, vill inte ha höst o vinter om man får välja.

32 Orolig:

skriven

Hej!

Det enda jag tänker på är hur jag ska få ett jobb. Tror du att det dröjer länge tills jag kommer ut i arbete igen??

kram

33 Orolig:

skriven

Hej!

Det enda jag tänker på är hur jag ska få ett jobb. Tror du att det dröjer länge tills jag kommer ut i arbete igen??

kram

Svar: Det kan dröja ett tag till... men jag ser dig arbeta lite längre fram... tänk kreativt.. kanske en utbildning ? kram
Esmaralda

34 Lotta:

skriven

Är orolig för om jag får behålla jobbet. Verkar som det finns personer som vill få bort mig. Kommer jag få vara kvar?

Ha en härlig kväll och njut av de mumsiga bakelserna.

Kram Lotta


Svar: Det kan strula lite längre fram men jag ser ingen akut fara.. kram :)
Esmaralda

35 Boudica:

skriven

Mysigt ni verkar ha det där!

Har haft huvudvärk senaste dagarna, inte orkart göra mycket då!
Men det fär gå som det gör, har ju inte tid för huvudvärk ;)

På jobbet vill de att jag ska byta avdelning, har nog egentligen inte så mycket val. Själv är jag rätt blandat inför detta.
Många har svårt för denna avdelningschef, men jag är inte rädd! Vi är nog rätt så lika.
Antingen är detta byte ett skjut framåt eller så är det ett tecken på att det är dags att byta.
Troligen får jag lite mer eget ansvar, å lite mer variation som jag suktat efter. Men sen, det kanske är en fälla, ett sätt att "tysta ner" mig.

Men på trevligare ämne, hur ser denna resa ut att bli? Om den nu blir av, blir det något speciellt eller bara som vanligt?

KRAM!

36 Elsie🌷:

skriven

Men åhh... Napoleonbakelse! Min stora favorit och last 😍🤔
Hur ser det ut härikring? Hör fortfarande knackningar på dörren, undra vem som vill in??😵
Njut ikväll av allt det goda,själv ska jag trycka i mig toffifee, ingen i familjen tål nötter så jag får ha dem för mig själv!😉😉
Kram Elsie 🌷

37 S:

skriven

Hej Es

kommer något bra hända mig snart?
kram

38 Kicki 🌞:

skriven

Jag har också mumsat i mig en massa skrot i dag 😣 Känner mig proppfull liksom 😭. Man kan ju bara hoppas att man kommer på bättre tankar i morgon 😁! Det har jag ju gjort förut så det ska nog gå igen...

39 Kvinnan :

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

40 Helena Ir:

skriven

Tack för svaret!
Fick veta lite kryptiskt idag om att jag skulle göra något..men förstod först senare vad det gick ut ..

Ha en skön kväll!

Kram :)

41 Anonym denna gång.:

skriven

Kommer h*n försöka göra mig illa och kommer han lyckas få tag på mig? Eller skicka andra personer? Jag är livrädd.


Kram

42 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas ni njuter framför idol. Min favorit är chris, tycker han har så fin röst.
En annan fråga, Vad har han för känslor för mig?
Kan det bli en seriös relation mellan oss?
Kram

43 Tingeling :

skriven

Funderar på healing, min dotter är hos sin pappa och troligen vaken vid den tiden och kanske inte helt avslappnad. Tror du hon kan ta emot ändå? Dem andra gångerna har hon sovit.

Kram!

Svar: Ja, det finns goda möjligheter att hon tar emot i alla fall.. kram :)
Esmaralda

44 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag ska stanna på den här arbetsplatsen eller kan jag hitta ett ställe där jag trivs bättre? Eller kommer jag börja trivas bättre med tiden?

Kram och kärlek.

45 Bevakad - Ghostwriter :

skriven

Usch jag drömde en sjuk dröm.

Någon skickade bilder till mig, som var på mig. För att visa "jag ser dig, bevakar dig och ser allt du gör" på ett sjukt sätt


Vad betyder detta?
Kram

46 Mim1:

skriven

Hej!

Sovit dåligt i natt också. Ibland tror jag att det är någon ande som håller mig vaken. Skulle ha varit med på healingen men healing brukar inte bita på mig. Fattig som jag är så har jag inte råd att kosta på något som ändå kanske inte hjälper. Känner mig allmänt orolig. har sån oro i kroppen. Ser du om min oro är befogad??

kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: