Nånannanism....

Nånannanismerna  duggar tätt.. för visst är det så att det påfallande ofta att det är  någon annan som har ansvaret… någon annan som är skyldig.. någon annan som gjort fel.

'Eller hur ? 

Aldrig just den man pratar med  och det kan driva mig till vansinnets rand.

 

 

Man ringer ett företag… hamnar i en växel.. blir kopplad runt.. hej och  hå.. till  sist får man prata med någon och då är det inte den personens bord… jamen koppla mej då till rätt bord då ..… och man kopplas runt och inte heller är nästa person den som har hand om saken.

 Det är ta mig faen alltid nån annan. 

 

 

'Och inom sjukvården är det nästan jämt nån annan som har ansvar och man skickas runt som en ett menlöst kolli . Man skickas hit och man skickas dit och det röntgas lite här  och undersöks  lite där och till sist finns det inte nån som  kan knyta samman säcken så det får man själv göra med hjälp av Google. 

Vården skyller på politikerna och politikerna skyller på vården.

 

 

Sen tycker en del an nån annan ska försörja dem.  Nån annan… ja,  det är ju då skattebetalarna.

Man  backar lätt själv från ansvar också  och tycker att nån annan ska lösa ens problem… kanske staten eller kommunen eller vem fan som helst.. bara man själv slipper.

 

Nånannanismerna duggar  tätt.

Har nån av er  bra exempel ??

 

Nu har jag kommit igång med jobb & seanser… med MG promenader längs havet…. och i klädkammaren ser det ut som  värsta bomben har briserat. Där  har allt bröte från Ullared hamnat.. i väntan på att bli datumpaket… paketlekpaket och julklappar !!

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es härligt att vara ute i god tid med julklapparna 🎅.
Tack för healing igår hoppas att jag kunde ta emot. Tror verkligen att min far blev glad för överraskningen. Att han inte annade något. Han ringde mig på kvällen sen och tackade inte ofta han gör det. Hoppas att resan blir bra och att det emotionella går att hantera. Finns chansen att C kommer gratulera far på något sätt från scenen ? Vet inte riktigt vad det är med min bror han låter så sur och förstör mitt humör när han vispar av än. Han kan verkligen låta otrevlig. Vad är det för fel ?
Kram

Svar: Ja din far var så nöjd och glad. Känns om att resan blir bra.. kram
Esmaralda

2 Oj:

skriven

Haha.. så bra!! Den där någonannan är en himla bra person😄👍.. Hen finns överallt, och jobbar gratis. Tänk att det är alltid någonannan som har gjort fel ., även om det är du själv.

Tänker JÅ på mig? Blir det en date med honom? Kram

3 Trötter:

skriven

Hej, kan du känna in om jag är gravid?

4 Livsturisten :

skriven

Ja den där nånannan...så enkelt som när ett särskilt foto skulle tas på jobbet. En ledare påminner "passa på idag att fixa fotot", jodå bra idé svarar två arbetare men bara inte exakt i stunden. "jag kan fota sen om nån påminner" o jodå "nån" utlovar det. Dagarna går o inget foto togs, ledaren domderar "ni hade chansen". Arbetarna säger "du kunde ju gjort det oxå du var ju Där" ledaren säger "det är inte mitt ansvar jag påminde" o arbetarna säger "vi skulle men nån borde påmint oss igen"...ja denna nån alltså o hur svårt gör man sitt jobb vissa dagar. 😉 kram!

5 sus:

skriven

hej
ja att projicera sitt missnöje på andra är vanligt....
har inget bra exempel.....
hur kommer jag vidare.....
varför fick jag inte jobbet.....
love sus

Svar: Jag vet inte varför... men det blir din tur... jag ser dig gå vidare med ett jobb där du trivs så ge dig inte.. kram
Esmaralda

6 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja herregud det är träligt med den form utav folk. I både vården och inom telefonservice.

Kan något möte i kärlek ske här innan jul?
Kram

Svar: Jag tror inte du möter din soulmate innan jul men en fling kan det bli.. kram
Esmaralda

7 Bumble bee:

skriven

God morgon Es!
Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

8 Bumble bee:

skriven

God morgon Es!
Något jag undrar nyfiket är om du ser mig mammaledig länge och hinner jag börja arbeta innan jag blir mammaledig igen eller hur tätt kommer det bli mellan mina barn? Hinner jag börja och bli färdig med högskolan eller kommer jag få barn samtidigt som jag studerar? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

Svar: Ja blir det jobb emellan så blir det inte så länge.. barnen kommer relativt tätt... kram
Esmaralda

9 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Den enklaste lösningen är nog ändå tyvärr att skylla på nån annan. Det där är skit, när man kopplas runt hit och dit och dit man kopplas har ingen aning om just den grejen och kopplar vidare igen, grrr man blir ju helt galen!!
Skönt och vara hemma igen kan jag tänka, promenaderna på stranden låter underbara, trots höstrusket. Tankarna börjar flöda när det gäller julklappar men lägger det nog åt sidan ett tag till...orkar inte med julstressen än.
Tankarna är även hos Han, hur länge kommer detta fortsätta? Kommer vi hålla på med flörteriet och vad är det han gillar hos mej egentligen?
En kaffetår blir det nu så dagen kan starta. Kram

10 Pia1:

skriven

Sjukvården stämmer bra haha... Tusen röntgenbilder, ingen sätter ihop, det blev Google typ... Även försäkringskassan. De stänger av folk och skickar till arbetsförmedlingen. AF gör en bedömning, att en inte kan arbeta. Skickar tillbaka till FK och så blev en utan peng. Många sjukas vardag.

11 EE:

skriven

Min man har sökt jobb som pt och det ser ljust ut för jobb. Men! Vågar vi chansa? Det känns som en stor risk och som att det blir väldigt tajt ekonomiskt. Samtidigt vill jag inte hindra honom i hans dröm.

Kommer han kunna jobba kvar till viss del på sitt nuvarande jobb och vara pt samtidigt? gå ner i tid och på så sätt kunna ha lite trygghet och lite dröm.

Får lite oro i magen och är jätte tacksam för råd :)

Kramar

12 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag gick en make up utbildning för några år sedan. Sen nu efter ett tags uppehåll så har jag börjat jobba i en skönhetsbutik och jag trivs som fisken i vattnet. Det känns väldigt kreativt för mig att jobba med smink och skönhet.
Tror du jag kommer fortsätta inom make up o skönhet?
Kram

Svar: Ja även om det kanske inte blir ditt huvudsakliga arbete... kram
Esmaralda

13 Lii:

skriven

Hej Esmaralda.
Kanske de är osäkra eller lata och inte vill ta ansvar. Lämnar över till annan.

Hur stor ser möjligheten ut att han blir tillsammans med henne i en seriös relation, ser du någon procent?
Kram

Svar: Runt 40 %.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Blir helgen i Amsterdam bra?

Svar: Ja det känn så.. kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja visst är det så...man blir kopplad hit i dit och just den som skulle sitta inne med svaren kommer på måndag...

Att älgjakten har börjat det märks ...Älgkon med kalv skrider majestätiskt vägen fram .naturen andas höst med sin paljett av färger ,när det inte regnar så är det en fantastisk tid nu

Kram Anki med flock

Svar: Jakt.. tänk ändå, jag skulle aldrig kunna jaga.. är så mesig att jag föredrar mitt kött plastförpackat från ICA... då har det i alla fall inte ögon... håller med att hösten är fantastiskt vacker.. kram
Esmaralda

16 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda ❤
Jag plussade idag på graviditetstestet 🤗 nu e jag dock helt skakig i hela kroppen och nervös. Av glädje såklart. Hur kommer denna graviditet gå? Detta e mitt första så är helt nybörjare med min man

Svar: Härligt o grattis :) Jag ser ju barn omkring dig och du blir en jättefin mamma.. kram :)
Esmaralda

17 k:

skriven

Godmorgon

Alltid är det någonting med oss tycker jag, vi har iaf kommit fram till att vi själva har förstört mycket för varandra och den sista bubbliga kärleken är borta för tillfället. Vi älskar varandra mycket och vill verkligen vara med varandra, men vi får inte till det där sista riktigt. Hur mycket vi än försöker.Jag gör fel, han gör fel...känns som det kommer att skita sig. Eller kommer vi på rätt spår ?
Vi har lovat varandra 100% ärlighet men det är svårare än vad vi trodde att leva upp till. Jag glömmer ibland att tala om saker och då tror han att jag undanhåller det, men så är det absolut inte.

Hittar vi tillbaka till bubblorna och den stora kärleken till varandra som vi en gång haft ?

Kram

Svar: Du kan inte räkna med att det kommer bli som förr... kram :)
Esmaralda

18 H:

skriven

Hej!
Kommer J.P våga ta kontakt med mig? Lr finns det inge intresse? Nu har jag tagit första steget..
Kram!

19 Skrållann :

skriven

Hej!
Ja, sånt är riktigt tråkigt och jag har nog mera alltid varit en sådan som försökt fixa till det istället. Även om jag inte är involverad och orsaken till det hela så försöker jag lösa det istället annars känns det som om man hela tiden skyller ifrån sig. När jag slutade på ett jobb som jag bara vara på några veckor för jag trivdes verkligen inte med arbetsuppgifterna var det många som ville ha det till att det var ledningens fel, kollegans fel, dålig introduktion osv.. Bättre introduktion kunde det kanske ha varit men att skylla helt på det hade varit ett verkligt misslyckande. Vi har ju alla ett egetansvar och jag har svårt att hänvisa eller skjuta skulden på någon annan för att rädda mitt eget skinn. Nu jobbar jag hos min syster på hennes café och jag stormtrivs. Har tänkt att vara kvar året ut iallafall men kan du se nåt om vad som väntar mig eller ge någon vägledning om hur jag ska gå vidare i livet?

Kram❤

Svar: Ja det egna ansvaret är viktigt att se och ta.... härligt med systers café... något annat arbete kommer dyka upp.. och du satsar och det ser positivt och bra ut men det kan dröja lite innan du hittar det som är rätt... kram :)
Esmaralda

20 EPM:

skriven

Godmorgon!

Jag kan känna att jag drabbas av nånannanism i jobbet. Ffa av manliga kollegor. Att de inte gör allt de ska för att de inte kan, inte orkar eller annat. Eftersom en tredje part drabbas då så gör jag många av dessa saker, vilket gör så att de aldrig heller bemödar lära sig det som de inte kan.
Oerhört tröttsamt och slitigt... intressant att de aldrig undrar hur det blivit löst... 😏

Kommer min situation med J ändras snart? Jag vill kunna andas ut nu, jag har hållt andan så länge...

Kram


Svar: Trist när det blir så ! Ja situationen kommer bli stabil... på vilket sätt märker du snart.. kram :)
Esmaralda

21 Carina ST:

skriven

Bredbandsbolaget säger jag bara! De är snabba på försäljning men extremt dåliga på kundservice. Man får vänta i extrema telefonköer och skjutsas runt och sedan börjar karusellen om igen när man upptäcker att man inte fick den hjälp man behövde. De säger att det är fixat men det visar sig efter en tid att det inte stämde.

Om man som sjuk ska vänta på att andra ska göra en frisk så får man vänta väldigt länge, ibland tills man dör. Min son har genom ihärdigt eget arbete med kost och livsstil blivit nästan helt symptomfri från sin Bechterews sjukdom. Läkarna visste ingenting om kostens betydelse utan gav honom mediciner som han blev sjukare av. Nu behöver han inga mediciner alls.

Min erfarenhet kring utmattning handlar också om att ständigt själv leta vägar till att må bättre för läkare vet väldigt lite om det. Jag har själv fått leta information och be om det jag velat prova. Ingen har någonsin erbjudit någonting mer än sjukskrivning. Sömn och promenader är receptet. Och det behövs, men sedan då? Man får helt enkelt själv prova sig fram och leta information, ta del av andras erfarenheter.

Så att sitta och vänta på att någon annan ska fixa åt en fungerar inte enligt min erfarenhet. Inte inom något område.

Det som är frustrerande är att läkare, försäkringskassa och politiker ofta fattar beslut utan att riktigt veta vad de gör. De provar sig fram på människors bekostnad. Den kortsiktiga ekonomin är viktigare än den långsiktiga. De tror att människor vill vara sjukskrivna och är lata och vill leva på bidrag. Istället för att jobba med riktiga lösningar för människors hälsa så pushar man sjuka människor tillbaka till arbetslivet utan att de fått någon egentlig hjälp att bli friska. Vilket leder till ny sjukskrivning.

Så om man istället satsade på långsiktigt hållbar hälsa, investerade i det på samhällsnivå och på individnivå i skola och arbetsliv så skulle man kanske inte behöva lägga pengar på bidrag eller ha en enorm kris inom sjukvården. Om man satsade på förebyggande åtgärder genom att lägga energi på arbetsmiljö och livsstilsfrågor så skulle människor kanske hålla sig friskare. Sådant gör mig så frustrerad!!

Man kan kämpa allt vad man har själv för att ta hand om sin hälsa och komma en bit på väg men de stora strukturerna behöver politiker och myndigheter ändra och ha en mer hållbar syn på. Men det finns inte idag och det är ett betydligt större problem än den enskilda människan som får bidrag. Det behövs arbete från båda hållen. Precis som du skriver så lägger alla över ansvaret på någon annan istället för att göra sin del, det som man kan själv inom sitt område.

Oj, det blev visst en uppsats! Det var inte meningen men jag blir så frustrerad över hur korkat det är. Man behöver vara frisk för att kunna bli frisk känns det som. Ha egna pengar för att ha råd att satsa på sin egen hälsa. Vara enveten i sina egna efterforskningar kring hur man kan skapa hälsa. Orka kämpa och slåss för det man behöver. Eller det ens barn behövet. Medan myndigheter och politiker vill spara pengar. Medan det satsas enorma summor på läkemedelsindustrin och det är också de som går med enorm vinst. Liksom skräpmatsindustrin. Man underhåller ohälsa och tjänar pengar på det. Väldigt, väldigt lite satsas på det förebyggande arbetet. Visst behövs läkemedel men i minst lika hög grad skulle man behöva satsa på förebyggande åtgärder. Men det tjänar ju företagen inga pengar på. Och myndigheter och politiker vill ha kortsiktigt fina siffror i sin ekonomi.

Nej nu har jag skrivit tillräckligt för några månader! Nu för tiden läser jag bloggen och kommentarerna men skriver inte själv så mycket. Har fullt upp med att just ta hand om min hälsa. Försöka hitta mina vägar till en långsiktigt hållbar hälsa. Inte en snabblösning för att sedan krascha igen. Idag ska jag träffa läkaren igen. Alltid lika oroligt att inte veta vad som ska beslutas åt en. De som inte vet hur man kan bli helt frisk beslutar över rehabiliteringen. Men jag är inget passivt offer. Jag lär mig själv istället och hoppas att jag ska få chansen den här gången till håll

Svar: Exakt så som du skriver - så frustrerande !! Och du ÄR ingen passivt offer... långt därifrån.. och så ska det fortsätta... kram :)
Esmaralda

22 Windy:

skriven

Hej, kommer det att utvecklas något med A?
Tacksam för svar.

23 Hmm :

skriven

Visst är det lätt o skylla på någon annan än sig själv.

Hur blir det med vår resa jag har lagt ner så mycket tid .men ändå så förrvirrad.

24 Skorpan:

skriven

Försöker hela tiden skylla på någon annan om något går fel, men det går ju inte då jag är den enda anställda här ;). Rätt vanligt tror jag, att man vill sätta saker o ting på nån annan?!

Nånting kustigt hände i morse då jag satt vid min dator o läste. Google vill ju göra reklam o plötsligt poppade min studiekompis och hans företag upp i en banner. Det är såna tjänster jag inte använder o jag ser det absolut som ett tecken, Es ser du nåt kring detta? Dubbel annons t om..

Dålig natt, ickefixad kopieringsmaskin, magen i olag, regnet bara fortsätter o fortsätter. Mindre positivt här.. Men kanske nåt kul händer ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja jag tror också detta hade en betydelse och jag tror det kommer till dig vad det handlar om. Gör något positivt och lite överraskande.. det sprider glädje som kommer tillbaka till dig själv.. kram
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Det kan vara otrevligt..speciellt när det är vården,som inte vill ta ansvar..och bara skjuter ifrån sig.

Tack för healingen igår.kände lite lätt kring munnen,som jag brukar. Försökte skicka lite färghealing tillbaka till dig retur :)

Ha en fin onsdag!
Kram :)

Svar: Jättetack.. kram :)
Esmaralda

26 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att ta slut på riktigt nu?
Kram

27 flirt:

skriven

säger då bara manliga kollegor..där är det alltid någonannan!! Dessa män gör aldrig någonting..skyller på andra..manligt ego!!

höst och vill mysa..var är flirten? någon som finns i min närhet..kram

28 K:

skriven

Ja jag har det på känn också att det inte kommer att bli som förr, jättetråkigt för jag känner att han har inte så mycket kärlek till mig som han hade förut.

Ser du framtiden för oss.. kommer vi att hålla ihop eller kommer vi tröttna på allt chafs så småningom.?

Kram

29 <3:

skriven

MG måste ha blivit så lycklig att ha dig hemma igen. Hoppas att du sticker åt honom något extra gott.
Ser det ut att bli en fin weekend till Stockholm i helgen och att resan blir av. Har lite jobbigt på morgonen med stelhet och värken är som värst då men kan inte åka på eftermiddagen då försvinner hela dagen liksom. Hoppas att healingen gav mig lite ny energi.
Känner att jag behöver lite Stockholm med shopping,promenad i hamnen,afternoon tea på Grand och uteliv på Operakällaren.
Kram


Svar: Ja härliga Stockholm :) kram
Esmaralda

30 åsa:

skriven

Hej E!
Tack för healingenigårkväll.
Gud vilka drömmar lite otäcka om en person. Omtumlad att jag kunde göra så mot denne fast det vart tvärtom i verkligheten. Lite iallafall. Kommer min soulmale iår till mig ?
Kram åsa

31 Växeltelefonisten:

skriven

Svartnar för ögonen här med..

Försöker påminna mig själv om tiden då jag själv satt i växeln på ett företag som inte skötte allt så snyggt. Vissa kunder var rent av vidriga mot 18-åriga jag. Sedan kan jag tycka att man jobbar där man känner att man kan stå upp för arbetsetiken, för man ÄR faktiskt en del av företag.. Men alla unga resonerar inte så. Det gjorde i alla fall inte jag. Tycker man ska tänka på det när man har yngre professionella i luren! Vissa repliker har etsat sig fast en idag.

En liten fråga oxå: Ser du möjligtvis något om kärlekslivet på min närmaste väg?

Kram!

Svar: Ja herregud, otrevligheter skapar ju inget positivt oavsett... något inom kärlek närmar sig.. ha ögonen öppna efter en man med glada ögon.. kram :)
Esmaralda

32 Linnean 🌸:

skriven

Hejsa!
Det var ett tag sen sist! Missade tom healingen, dumt! Ja, det där med att skylla på någon annan...det har jag runt mig nu. Vården! Behöver en MR på höfterna...får inte träffa någon läkare utan måste börja med sjukgymnaster. Knäppt! En väninna som skyller ALLT på någon annan! Tom när det regnar in och hon har balkongfönstret...öppet!
Då skäller hon på föreningen där hon bor!!
I går fick jag ovett av han som äger katten jag dyrkat och har haft nu. Katten hade mask!! Han var avmaskad och jag har verkligen inget märkt! Katten har frodats och mått bra hos mig men nu hade han mask igen och jag blir utskälla! Har vårdat honom ömt och han har varit så kärleksfull. Hade jag märkt något hade jag väl för fan åtgärdat det!! Suuck!!
Saknar kissemisse mig? Som jag saknar honom? Kommer vi att ses igen? Det är såå hemskt att han sitter ensam på dagarna nu.
Sorg i hjärtat för honom och är sur som fan på hans jävla knäppa husse!!! Katten hör hemma hos mig...där det finns värme och kärlek! Även maskmedel om så krävs! 🙄 Ha det finemang!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Nå, masken är ju inte ditt fel !! Misse saknar dig och har dig på näthinnan väldigt ofta.. det bor kärlek till dig i hans katthjärta. Och med husse är det ju som det är och någon större förändring lär det inte bli.. kram :)
Esmaralda

33 Bluesky:

skriven

Kommer jag få svar från praktikplatsen? Ska jag fortsätta ringa/mejla?

34 Tisa:

skriven

Tankarna på var jag tänkt vara på min mammas dödsdag är det fel tänkt? jag vet i alla fall att jag måste sluta med destruktiviteten dessa dödsdagar. Men enkelt är det inte.

Svar: Ja ta klivet bort från det destruktiva... var på en rolig plats och gör något bra.. det vill din mamma ju !! Kram :)
Esmaralda

35 Smöla:

skriven

Hur sjutton ska jag klara engelska 6? Jag orkar ju inte ens med uppgift 2.. hjälp!!! Jag känner ju redan nu att de ä lika bra att ge upp för jag kommer ändå inte klara kursen..

36 Anna E:

skriven

Känns som att det där huset som vi ska hyra aldrig dyker upp :( suck, evigt väntande... Det kan inte dyka upp innan jul månntro?

37 k:

skriven

Hej Igen

Även om vi inte kan få det som förr, kan vi få det bättre och vara glada och kärleksfulla precis som vi har tänkt. Och leva med varandra livet ut som vi pratat om. Gifta oss och avsluta sista åren på varmare breddgrader :)

38 k:

skriven

Hej

tack för ditt svar.

Kommer det bli stabilt i allafall om än inte som förr. Hittar vi tillbaka och lever med varandra eller kommer det att rinna ut i sanden allting ?

Kram

39 Fanny2:

skriven

Det Carina ST skrev känner man igen från andra... Och vad jag ofta sett är att det inom vården ofta handlar om att det fattas pengar. Sen skyller folk på facket för att de tycker att de inte gör något fastän de klagar medan högre chefer och politiker fattar beslut om besparingar... Och folk blir överarbetade och sjuka eller drar på sig någon arbetsskada som blir permanent... Det är bara att läsa om hur mycket övertid vårdpersonal jobbar och ändå kan man inte anställa fler. Alla skyller ifrån sig och vårdpersonal blir passiv. Det går sen ut över patienter... Jag försvarar inte vården men den är ett bra exempel på nånannanism nonstop.

Var ett tag sedan jag skrev men sånt gör mig himla sur. 🙄

Kram

40 Anna E:

skriven

Vad betyder drömmen om han inatt?

41 Ghost :

skriven

Jag är deppig men försöker i all makt må bra - åtminstone för stunden. Men jag är deppig. Vad ska jag tänka och göra för att faktiskt komma ur det lättare?
Såklart acceptera... Och göra det jag gör, men jag är i sorg och det känns tungt...

Skäms när jag inte är på topp - de är jobbigt.

Kram

42 Öken:

skriven

Hej Esmaralda.
Tråkmånsar!
Har han känslor för mig? Eller känner något för mig?
Kram

Svar: Något känner han.. frågan är hur mycket.. kram
Esmaralda

43 Robotsvarare:

skriven

Ursäkta om detta är utanför diskussionstemat: Men kundtjänstval som är röststyrda! Låt oss prata lite om hur förbenat irriterande det är?!

Kommunikationen mellan mig och "roboten" är lika med noll. Den uppfattar inte vad jag säger, och jag förstår inte heller den. Den måste alltså upprepa allt i suuuuper slowmoootion...

Så. Nu har jag avreagerat mig ;-)

Positiv fråga! Funderar om du ser något roligt på ingång? Kram!

Svar: Ja exakt.. huva !!! Ja det gör jag.. en fest som kan ge något lite extra.. kram :)
Esmaralda

44 memme:

skriven

Det har blivit en fnurra på tråden mellan mig och min kille. Jag vet att han älskar mig men jag vet inte om jag orkar med hans livsstil och tankesätt i längden. Kommer vi att klara oss ur det här?

Svar: Tveksamt... får en känsla av att du går vidare.. kram )
Esmaralda

45 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att fortfarande vara singel i sommar?
Kram

Svar: Innan sommaren bör något inom kärlek ha hänt men det KAN också vara något mer tillfälligt.. kram
Esmaralda

46 Milla :

skriven

Hej, ja, så är det väl, med tanke på Kalla fakta och pappan som kastade ner sin 1-åring från ngt kraftverk, han var ju runtbollad och ngn annans ansvar hela tiden.

Minns inte om du har skrivit om HSP, högkänslighet, kan du göra det om du har kunskapen. Vet inte om jag är det, kanske du också ser, vill helst inte, vill vara vanlig. Suck, livet är ju kämpigt jämt och trötthet.

Jag och den nya mannen, han som jag träffar ibland, har bestämt oss för att prova lite mer mot alla odds liksom, för det är det väl, jag vet inte, även om man träffar ngn annan i framtiden, det vet man ju inte och ska man inte leva här och nu. Han har gjort slut med sin tjej för andra gången men hon är som en igel och klamrar sig fast. Kan du, Ez, se hur det går för oss... jag känner stor ömhet för honom och jag tycker han är en fin person fast är speciell, det vet jag, kommer jag klara det att hantera det....

Kram Milla, som heter ngt annat som många andra kallar sig här.

Svar: Jo för länge sedan skrev jag om HSP och det ska jag gärna göra igen ! Vad det gäller mannen så är det upp till honom att göra sig helt fri från sitt ex - han behöver markera rejält.. och gör han det, ja då har ni en chans.. kram :)
Esmaralda

47 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser sonen ut att sakna sin pappa så när han är hos mig att det skapar oro?
Kram

Svar: Det känns inte riktigt så.. kram
Esmaralda

48 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag trivs hyggligt på mitt jobb, men något jag blir lite obekväm över är att chefen pratar om personalen. När jag frågar en kollega en sak så kan chefen sedan gå lite bakom ryggen och fråga vad jag frågade för något. Det gör att jag har ingen aning om vad som sägs om mig? Och i detta blir det lite obekvämt.
Ser du om det talas dåligt om mig? ”Litar” inte chefen på mig och mina kunskaper ? Blir det bättre?
Kram

49 Fjäril:

skriven

Hejsan. Ja tänk att året börjar gå mot sitt slut redan och tiden går så fort så man nästan inte hänger med. Det är bra att vara ute i god tid med julklapparna. Då slipper man all julstress och man kan ta det lugnt och fira när det är dags istället. Men man kan ju undra om du möjligtvis har en liten jullängtan E? Men bara du inte börjar ställa fram julgranen än så är det ok! :D

En fråga från mig. Det som vi gjorde idag, lutar det att bli ett ja eller nej?

Kram

Svar: Jag slår mej på fingrarna för att inte ställa fram granen än.. jag är ju lite jultokig:) Svaret kan bli ett ja.. till 70 % fast med lite tvekan....kram :)
Esmaralda

50 Sillan:

skriven

Hej Esmaralda.
Blev han ledsen över mitt sms eller tyckte han det så också?
Tog han det på allvar? Tror du han tänker på mig?
Kram

51 Bumble bee:

skriven

Tack så mycket för ditt svar, Es!
Vet inte hur många barn jag får men om alla kommer tätt så är det inte kanske inte någon ide att jobba. Kram 🐝

52 V:

skriven

Käraste Es,

Är mina barns pappa min människa för livet? ❤ Och kan du se hur många barn jag kommer ha?
Väldigt, väldigt tacksam för svar!!

Massa kramar och kärlek!

53 V:

skriven

Käraste Es,

Är mina barns pappa min människa för livet? ❤ Och kan du se hur många barn jag kommer ha?
Väldigt, väldigt tacksam för svar!!

Massa kramar och kärlek!

54 S)+shima:

skriven

Kära Es! Ser du när min graviditet kommer att komma hur nära är det nu ? Vill få ett plus 😢 kram

55 F:

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

56 M:

skriven

hej

ser du någon separation mellan oss eller reder vi ut det här ?

Kram

57 M.M.:

skriven

Jag vet att läget är som det är och att jag måste hitta ett sätt att förhålla mig till henne, trots att hon gör mig besviken gång efter gång, och hon är helt oförmögen att förstå detta.

Kunde hon ta till sig något av diskussionen? Och är hon fortfarande sur?

58 Mareli:

skriven

Hej!
Ser du om han är tillsammans med nån annan här?
Kram

59 Elina:

skriven

Hej Es

Kommer det ljusna ekonomiskt?
kram

60 Mimi:

skriven

Hej Es

Hur blir min vinter?
kram

61 Tildis:

skriven

Hej Es! Just nu är det jättemycket i skolan med inlämningar, grupparbete och tenta. Ser jag ut att klara allting ändå? Kram

Svar: Ja tappa bara inte i fokus.. och du fixar det.. kram
Esmaralda

62 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, vi har fått ett erbjudande, ett mycket fint och viktigt sådant. Ska vi tacka ja eller nej? Vill att det ska bli så bra som möjligt för alla parter. Orkar vi? Stort tack för ditt svar <3

Svar: Tänk ett varv till... accepterar ni så orkar ni men det blir tufft emellanåt.. kram :)
Esmaralda

63 Kul resa! Ghostwriter :

skriven

Kommer han tycka jag är fin & blir det en rolig träff? :D jag är taggad och hoppas det kommer vara värt resan! Vill ha roligt!



Krqm

64 MM:

skriven

Hej Es

Ser du ngot bra som händer mig snart?
hppas på svar kram

65 f:

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

66 G.S.H:

skriven

Hej Es! Ser du om min handledare på praktiken tycker om mig? Känner mig lite osäker... kommer terminem bli bra nu efter mitt praktikbyte och kommer jag lära mig mycket? Är orolig kring det...


Kram, hoppas du har haft en fin dag och så får du ha en fortsatt fin dag!

Svar: Handledaren är inte lätt person.. och det känns som om handledare tycker du är helt okey... ha nu positivt fokus och det blir bra.. sök inte fel.. sök bara rätt... kram :)
Esmaralda

67 Josefine:

skriven

EPM
ELLER HUR!? Den där nånannan är ständigt närvarande på jobbet med mina manliga kollegor. Förra onsdagen stannade jag kvar och fixade en stor hög med fyndvaror, informerade dem tydligt vad som skulle fixas. Kom tillbaka i måndags och allt låg kvar och inget hade blivit gjort. "Vi hann väl inte..." Sånt jävla skitsnack, hur kommer det sig att jag hinner då? Det är liksom inte enbart mitt ansvar att ordna de varorna vilket det bara blivit.
Sen är det ju väldigt ofta någonannan som gärna får städa mitt rum... ;)

Just nu känns det så segt som att jag bara trampar i och med att jobbet jag har är ett mellanjobb och jag har fått nej från eller inget svar alls från de arbeten jag vill ha. Jag vet ju på nåt sätt att det kommer, men det är svårt att hålla hoppet och tålamodet uppe när jag vill ha nu, nu nu...

Svar: Allt kommer.. det löser sig o klarnar och du tar ett stort steg vidare... kram :)
Esmaralda

68 Trötter:

skriven

Hej! Kan du känna in om jag är gravid?

69 Evelyn:

skriven

Hej Es

kommer vintern med något positivt?
kram

Svar: Ja, något bra sker runt dig.. kram
Esmaralda

70 <3:

skriven

Kloka ord Carina ST. Klockrent det du skrev om försäkringskassan.
Kramar till dig & Es
💗💗💗

71 bRBIE:

skriven

ÄR OROLIG FÖR MITT BARN SOM FÅR SÅNNA UTBROTT BARA SÅFÄR BÖRJAR GRÅTA ATT FÅ SOM HON VILL VARFÖR GÖR HON SÅ?
MVH

Svar: Det är normalt att barn testar gränser... var tydlig, bestämd och kärleksfull... kram
Esmaralda

72 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något om kärleken jag ska möta? Något om hans sätt eller utseende?
Kram

73 Livsglädje:

skriven

Hej Esmaralda!
kommer det komma något snart som ändrar min trista syn på livet?kram


Svar: Ja det kan du tro , det gör det ! Kram
Esmaralda

74 ♡:

skriven

Ser du namnet på personen som kastade svart magi på mig? Önskar veta vem det är så att jag i fortsättningen ska hålla mig borta från henne/honom... om du inte kan se hela namnet, skicka mig åtminstånde görsta bokstaven.

Svar: Jag ser ingen svarta magi omkring dig, ingen av de som finns runt dig har förmågan till detta..kram
Esmaralda

75 Skytten:

skriven

Hej!

Tycker du att jag ska söka nytt jobb eller stanna kvar på mitt gamla jobb?

76 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen i procent att jag möter min stora kärlek nästa år och går in i ett varaktigt förhållande?
Kram

77 Anna E:

skriven

Vad betyder drömmen om han inatt?

78 Jojo:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han saknar mig?
Kram

79 Skorpan:

skriven

Pust, helt slut efter kvällsjobb.. Ett tag till innan jagär hemma. Ingen löneförhöjning, känns som att jag inte är värd det.. Nå vi får väl se när det rasslar till o jag går, åt annat håll.. Känner mig inte speciellt uppskattad o det är trist..
God natt, kram Skorpan

80 Livsglädje:

skriven

Tack för svaret Esmaralda
kram

81 Cecilia :

skriven

Esmeralda....
Jag är förtvivlad. Bilnyckeln är som bortblåst.
Tänkte om du kunde få någon känsla var den är... skulle åka hem från jobbet i tisdags kväll och då var den redan borta...


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: