Nära skjuter ingen hare....

Nära skjuter ingen hare, säger man ju.. fast ibland kan det räcka att vara nära…  att veta att man SKULLE KUNNA ta sig sista biten också om man vore tvungen eller bestämde sig

 

 

En gång läste jag spanska och en annan gång studerade jag  ryska… bara typ en eller två terminer vardera… och insåg att det här kan jag ju lära mig på riktigt, om jag skulle vilja.  Det räckte så .

 

 

En gång gick jag till och med en kvällskurs i matte.. jag som är totalt tappad bakom en vagn när det gäller allt matematiskt.. och se på tusan.. jag fattade var läraren menade.. och jag kunde räkna ut talen jag fick… och blev så till mig i trasorna att jag genast började en ny och mer avancerad kurs. 

Där gick det rent åt helvete på studs.... och jag begrep inte barret.. men det gjorde ingenting för jag visste att jag SKULLE KUNNA.. om jag bara tog saker och ting i rätt ordning och avslutade första kursen..

 

 

Sen är det förstås en annan sak om man  har lott  nr 456 och högsta vinsten  är 457.. det är det ju bara irriterande att vara nära !!

 

 

Men det är en annan sak !!

 

Kram & kärlek

 

 

 

 

P.s.   GLÖM INTE ATT DET ÄR DJURHEALING ikväll... vill du att ditt djur ska delta.. läs infon från igår och följ instruktionerna !!!!!!

Du  kan anmäla ditt djur fram till klockan  19.30 i kväll !! Till Nettan: 070 6661570

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänkt fråga om Han A kommer han förlåta mig av bedöma såna på fel sätta om mig som jag vill inte gör det?

Har han något tankar om mig att var han avundsjuka på mig? Och kanske kära i mig?

Finns det något han A tänkt tankar om mig?

Kommer han har bättre förståelse om mig eller inte?

Något du ser är det något mellan mig och A?

Han var så misstänkt och var han så avundsjuka på mig?

Kommer han var tala ärliga mot mig?

Hoppas du kan svar på den fråga... har den funderar i huvudet så mycket om du kan svar på det

Svar: A har tänkt på dig och hans tankar har växlat från det ena till det andra... lite avundsjuka kan finnas inblandat... han försöker vara ärlig.. kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hoppas att ni har det bra i stugan. Äntligen fått fakturan korrigerad tror du det går igenom nu som jag vill ? Det är viktigt ekonomiskt så synd att det blev fel från början. Tror B gjorde sitt bästa.
Finns det chans att speciella middagen blir av på fredag och att de hör av sig om den idag ? 🍀
Kram

Svar: Chansen på fredag finns... runt 65 % kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Nu känner jag mig inte alls vara nära något när det gäller jobbet, tvärtom, inget vill riktigt gå min väg. Eller är jag bara dålig på att organisera mig o få det att gå ihop? Kanske..

Rusket har upohört för en stund, skönt, men visst har hösten kommit med fart. Ingen lång fin höst är tydligen att vänta. Kan det finnas något annat att vänta på kanske? Ser du något trevligt vara på väg mot mig Es?

Önskar alla en trevlig dag!
Kram Skorpan

Svar: Vad det gäller jobbet så är det något du ska igenom och det finns en lärdom i detta att göra.... men kul är det inte ! Trevligheter för dig kommer då och då , både i det stora och i det lilla så hämta energi ur dessa... kram :)
Esmaralda

4 Cecilia:

skriven

Godmorgon!
Kommer det att bli som jag hoppas? Kramar

5 sus:

skriven

hej
så kan de va.....
drömde om att jag besökte Er i natt....
alla var där....
kul.....
så de var ju nära....
hur kommer de gå med allt?
love sus

Svar: Det kommer lösa sig... en sak åt gången och kanske inte hela tiden exakt som du önskar men det kommer lösningar.... kram :)
Esmaralda

6 Ht:

skriven

Hej!
Har O.L lagt märke till mig? Va tycker han?
Kram!

Svar: Han tycker om det han ser, kram :)
Esmaralda

7 Milla:

skriven

Kul med matte, o kvällskurser. Vill gå en i matlagning men ingen har dykt upp än.
Är så dålig i dag efter operationen, så ensam med tre barn oxå för min exmake är rätt ego. Är det ett bakslag från igår, kommer jag bli bättre....

Svar: Jadå visst kommer du att må så mycket bättre... kram
Esmaralda

8 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha ja det är sant. Det kan räcka med ibland att bekräfta att man kan.
Hur stor ser möjligheten ut att vara att jag är i ett förhållande innan årsskiftet? Iallafall hunnit träffa någon?
Kram

9 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har inga djur men om jag hade en fin liten skulle jag ge det. En dag har jag nog hund eller katt.
Hur stor ser chansen ut att det blir dem?
Kram

10 Vv<3:

skriven

Godmorgon Esmeralda

Har jag och ardi ett framtid..menar älskar han mig ?

Kram :)

11 Florist :

skriven

Hej Esmaralda.
Sökte till en florist butik via mejl, har de läst min ansökan? Var det av intresse och kommer de höra av sig?
Hur ser ekonomin ut framöver?
Blir den bättre?
Kram

12 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Min bästa vän har ju träffat en man som är väldigt kontrollerande o svartsjuk. Jag har ju fått mina svar om det o vet att jag kan inte göra mer nu.

Vi har ju åkt på kryssningar, dansat o haft så kul. Men jag inser ju att hon kommer inte att få åka med mig i framtiden.

Börjar inse att jag måste nog åka ensam. Men är orolig över om jag Kommer att få kul då.
Är ju så osäker o rädd då jag aldrig åkt ensam förr.
Men jag har ju inga andra att åka med o då får jag bara sitta hemma o hjälpa pappa.

Vågar jag åka ensam?
Eller ser du någon i min närhet som jag kan fråga om den vill åka med?
Får jag kul om jag åker ensam?

Kram Barbro

Svar: Se dig omkring och sök kontakt med andra ensamstående,.... de finns... och blir det så att du måste åka själv så avstå inte utan åk på egen hand och i detta kommer du att växa.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Har t om på känn vad det är jag ska lära, kan ha fel, men tror faktiskt jag har rätt ;). Ser framemot nåt kul..
Kram Skorpan

14 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Sonen trivs bra på förskolan han är på nu. Det känns tråkigt att ta honom därifrån men samtidigt är det lite besvärligt för det ligger åt helt andra hållet och vi cyklar om mornarna. Vet inte hur det blir i vinter? Har jag chans att få byta förskola till någon utav de två som jag önskat som ligger åt samma håll vi ska åt på morgonen? Kommer han trivas lika bra där?
Kram

15 O:

skriven

Allt har en mening. Villken miss med lotten 😬!!! Har jag missat min soulmate? Kram

16 Jennie:

skriven

Hej. Jag har varit så nära mållinjen när det gäller jobb jag vill ha... SÅ nära. Ser du Esmaralda hur stor chans det är att jag får nytt jobb ännu detta år? Får du någon känsla kring det?

Min dröm var flera år att ta mig igenom Khyber passet... Och en dag fick jag chansen...! Och döm om min besvikelse då jag tvingades ge upp då jag var endast 30 km från målet!!!! Och detta berodde inte på mig utan på yttre omständigheter som jag inte kunde påverka. Grämer mig ännu över detta. Kram

Svar: Ja, ibland blir det fel även om man vill och gör allt rätt själv.. och då får man helt enkelt släppa taget och inte lagra negativa energier.. kram
Esmaralda

17 Alexandra:

skriven



.... Benzin/ Petrol :-)

18 G.:

skriven

Kommer jeg og R til å fortsette lengr slik som vi gjør nå? Blit det en fin greie av oss ilag?

19 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag har blivit så osäker och rädd för sjukdomar och döden. Särskilt cancer. Är över 40 år och tänker att det börjar vara farligt att leva. Har svårt att slappna av och tanken på att man kan bli sjuk och dö finns med hela tiden och tar udden av glädjen att leva och göra saker. Är så rädd! Och är rädd att oron och tankarna i sig ska locka till sig sjukdomar. Fyy.... hur kommer jag över detta? Vill leva och vara glad då jag hittat kärleken.

Är så känslig då jag hör om någon som blivit sjuk eller dött att jag tänker på det i veckor och är orolig fast jag inte känner personerna ens.

Orolig kram




Svar: Det här är en fas du går igenom och snart släpper du de värsta tankarna på detta och kan ta till dig glädjen igen... kram :)
Esmaralda

20 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag träffat en kärlek innan jul?
Kram

Svar: Möjligheten finns men chansen är större under nya året som kommer.. kram
Esmaralda

21 Dunegull:

skriven

Får jag erbjudandet från jobbet detta året?

22 f:

skriven

godmorgon ser du om min hälsa är ok.

Svar: Ja jag ser inga tecken på något allvarligt fel.. kram
Esmaralda

23 f.u:

skriven

finns det något meddelande som vill bli framfört till mig ifrån andra sidan. kram

24 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är möjligheten att jag är i ett förhållande innan årsskiftet eller har träffat någon?
Kram

25 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är det någon idé att påbörja den här ansökan och göra hela byråkratin här. Eller ska jag vänta tills jag är i Sverige?
Tack!

Svar: Starta upp så smått....men det känns annars som det blir enklare när du är i Sverige.. kram
Esmaralda

26 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Visst skulle nån kvällskurs vara trevlig, men knappast matte, skulle bli idiotförklarad från starten😳 Kanske trevligt bemötande för jag känner mej ganska elak ibland...
Tror du min chef fixar nåt bra för mej på jobbet?
Hoppas solen skiner på er ute i skogen idag och att alla andeväsen håller sej i skinnet. Här strålar solen och säkert finns det andar här omkring också men inga som jag känner av...
Ha en skön dag🍁

27 Signe:

skriven

Hej!

Rörigt på jobbet nu, och med en chef som har låg självkänsla och känner sig hotad. Ingen direkt hjälp i det här läget, när ett par kollegor är elaka mot en ny i gruppen.

Ser du någon ljusning? Hur blir det för mig?

Kram

Svar: Usch ja, sådant tar så mycket energi och en svag chef är inget vidare. Det kommer en ljusning för dig.. det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

28 Nicolas:

skriven

Jag vill tacka er alla fina kvinnor som mailat mig. Jag har fått över 70 mail och det var en överraskning. Jag väljer ut ett par stycken och har hopp om att det ska bli riktigt bra. På detta sättet vill jag tackar er alla och önska er det bästa i livet för det är ni värda. Stor kram

29 Signe:

skriven

Tack snälla Ez för svar!
Önskar dig och alla bloggvänner en fin dag!

Kram

30 Sigma:

skriven

Då har jag anmält gårdens djur till healing från minsta kyckling till avelstjuren. Det kommer bli bra för dem. Jag ser fram emot telefonspådomen med Nettan i eftermiddag. Kram.

31 f.u:

skriven

finns det något meddelande som vill bli framfört till mig ifrån andra sidan. kram

32 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Hoppas ni har det gott i den halländska skogen! Har andarna hållt sig lugna i natt?
Det där med nära...Mm! Har varit nära med mycket men har någon konstig, och dum, förmåga att inte slutföra saker utan börja på något nytt. Vad det än handlar om. Eller så blir inte saker av utan jag kan sitta med blicken i fjärran och inte sätta igång. Nåja, jag är ju fisk och vi är väl lite drömska och lata. En del iaf.
I dag är det dagen H här, nu brakar det loss!
Blir det en bra helg? Och känns det som min lilla giis får stanna? Måst börja dagen nu. Ha det superduper i Ullaredstrakten! Kram...
/Linnean 🌸

33 Helena Ir:

skriven

I detta känner jag igen mig..
För något år sedan blev jag tillfrågad att sitta som ledamot i en styrelse för 2800 medlemmar. Till det tackade jag Ja..men det jag inte visste var hur aktiv jag skulle vara i denna förening och styrelse. Det gick över förväntan bra! Så när jag sedan avsa mig uppdraget,så visste jag ändå att jag kunde. Och det kändes väldigt bra!

Ha det så bra!

Kram :)

34 Lydia💕:

skriven

Hej
Hur ska jag göra med E och kommer jag få ledigt med så kort varsel?
Lydia💕

35 Ali:

skriven

Godmorgon,
Ja det där med nära vinstnummer är ju super surt..

På tal om nära.. hur nära/stor chans har jag till forsknings tjänsten? Kan du se mig på den, skulle den passa mig?

Kram på er! :)

Svar: Jag ser chansen som 65-70 %... får du inte den... då dyker något annat upp... och det kommer bli bra till sist.. kram
Esmaralda

36 Sus:

skriven

Hej
Förtröstansfullt ......
Försöker leva varje dag.....
Love sus

37 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Kärlek till er och sol ☀ i sinnet här i Stockholm lyser den på himlen också..
Jag har nu laddat talismanen.. Och jag har tagit min son till hjälp.. När jag laddade den så brann den som eld i handen och efteråt finns det ett märke av den ett rött brännmärken i min hand.. Nu hänger den runt halsen ihop med Gabriel.. Härligt.. Vilka krafter..💕 tror att de blev glada att få sällskap.. Att få hjälpa varandra.. Nära är CORNELIS... JOBB OCH KÖRKORT.. Han har inte fått något tillstånd för de har inte tittat på det ännu.. På trafisäkerhetsverket.. Eftersom han har haft EP.. Då ska man själv lista ut vad det ska stå i läkarintyg.. Och så ska en läkare på trafisäkerhetsverket titta och så ska han bedöma om det står vad det ska stå i intyget.. Han ska börja trafikskolan på måndag och de drar timmar av de han inte har kunnat köra från paketet.. 25 körlektioner.. För varje dag inte trafisäkerhetsverket har godkänt körkortstillståndet. Nu är jag lite orolig för jag har betalt in 25000kr för paketet..Till trafikskolan som de tar pengar från..
För varje körkortslektion som de inte har bokat upp för min son.. Jag har pratat med mina talismaner med Cornelis skyddsänglar och jag undrar om du kan se om detta ordnar upp sig.. Jobbet i Sälen är han nära och han som rekryterar är borta på någon kurs och kommer hem i nästa vecka.. Så då kommer svaren.. 💕 så han är nära på alla håll.. 💕. Själv är jag nära att bli galen.. Snart åker jag till trafisäkerhetsverket och tar en handläggare i hampan.. Och lägger Cornelis handlingar på bordet och tvingar henne att läsa och skriva ut ett intyg..

Svar: Jag håller alla tummar och talismanerna jobbar verkligen intensivt för er.. kram :)
Esmaralda

38 Skorpan:

skriven

Grattis Nicolas, det var en otrolig mängd svar du fått :).
Kram Skorpan

39 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag tycker också att det känns bra när det känns som om man skulle kunna ta sig vidare ifall man bara bestämde sig.
Så har jag känt lite då och då. Jag är väldigt nöjd med att jag har gjort så mycket saker som jag velat pröva och varit nyfiken på.
Idag känner jag mig mycket piggare än igår. Vad mycket det betyder med lite sol.
Kram ThereseC

Svar: Ja sol och ljus gör minsann mycket !! Kram :)
Esmaralda

40 S:

skriven

Hej Es

kommer det en ljusning för mig snart?
kram

Svar: Definitivt.. kram
Esmaralda

41 Louise:

skriven

Jag är bara så himla arg. Inte på någon speciell förutom mig själv.
Idag hade jag, min handledare och min lärare möte och vi kom fram till att jag skulle avbryta min praktik på denna förskola och hamna på en ny förskola inom 2 veckor men först ska jag prata med prefekten och min lärare för det är tydligen så man går till väga när man avbrutit en praktik.
Jag ska tenta om i fyran och jag hoppas jag kan vara med och påverka vilken förskola jag får hamna på.
Men jag känner mig så hopplös att jag inte kan ta mig över den där tröskeln med att ta tag i det jobbiga. Jag anklagar absolut inte min handledare men tydligen så handledde hon inte mig tillräckligt. Jag vill ha feedback. Hon ville bara se att jag lyckades och så att jag inte skulle bli överkörd totalt när jag väl kommer ut i verksamheten på riktigt.
Kanske var därför du inte såg detaljer för att jag skulle avbryta min praktik.
Nu får jag i alla fall chansen att börja om på en annan förskola med nya föräldrar och nya barn samt ny personal och jag ska kräva feedback varje dag innan min handledare går hem för nu jäklar ska jag minsann klara de två sista praktiktillfällena.
Jag ska ta itu med det jobbiga!
Blir det ett G när jag kommer till en ny praktikplats?
Kommer jag få min legitimation under nästa år?
Jag hoppas.
Tacksam för svar.

Ha en fin torsdag. Kramar

Svar: Ja, det ser tungt ut och du ska kräva tydlighet av din handledare.. det är viktigt... legitimationen kommer men räkna med lite mer strul innan dess... kram
Esmaralda

42 Lizzy:

skriven

Hej Es

Hur ser min soulmate ut?
kram

43 ljuset i tunneln:

skriven

Hej Es

ser du något upplyftande?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: