Småfolk & knytt....

 
Jaha, här sitter jag och ser  sur ut.. men det är bara som det ser ut !!
Vi passerade världens sötaste lilla blomsterbutik och då måste man ju titta in !
Här hittade jag och Nettan en liten sak som vi kommer att lotta ut här  på måndag... när vi far hem.
 
Under våra promenader på ägorna här stöter  vi på en hel del  småknytt... små gubbar och gummor som arbetar  hårt och far fram med redskap och famnarna fulla med grejor !  Två små ungar  klättrade på en kotte och  en annan lekte med ett ekollon.  Vi  nästan smyger fram för vi vill inte skrämmas och det är så underbart att se dem. Man blir så  fylld av glädje och goda energier.
 
 
I går  sent om kvällen hördes  flera hårda knackningar på ytterdörren... lite märkligt så här mitt i skogen och vi tvekade lite.. men öppnade.. och naturligtvis fanns det ingen där.
 
Våra väsen på vinden håller fortfarande igång.... det låter mest hela tiden... ibland mer och ibland mindre och det är ju så att det är dom som bor här och vi är bara gäster.... så vi låter dem vara ifred.
Då blir det ömsesidig respekt.
 
Kram & kärlek o ha en go kväll nu....
 
P.s.  Glöm inte djurhealing ikväll.... än finns det tid att anmäla ditt djur !
Och än har Nettan några lediga tider för telefonspådom och pröva-på-regression
Ring henne på: 070 6661570 eller skicka sms.
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

kommer det blir lösning mellan mig och A han även om han har något känslor för mig?

hoppas det ska blir lösning mellan oss ändå...

ha det bra

2 A:

skriven

Så fin bild,vad häftigt och spännande med småfolken:) Är de som tomtenissar? kan vi som inte är mediala se de med? har ni grannar brevid er eller är det bara ni själva som har hus där? kram

Svar: Man kan se småfolket med lite tur även om man annars inte är medial.... här finns en gård en bit bort.... men inga grannar i övrigt.. kram :)
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Spännande med ert sällskap i huset och områden runt er!
Tänk om man ändå fick möta de "små".. :) inte alla förunnat!

Kram :)

Svar: Ja, det är speciellt... kram :)
Esmaralda

4 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Kommer min dröm att simma och klappa delfiner gå i uppfyllelse och mer än en gång? Tack så mycket i förhand! Kram 🐷

Svar: Visst kommer du att leva denna dröm men jag ser inte hur många gånger..kram
Esmaralda

5 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh vad mysigt!!!
Älskar små söta butiker,
Hur stor ser möjligheten ut att de blir K och F?
Kram

6 bj:

skriven

Men vilken mysig liten butik..skulle kunna handla allt i denna.

Hur stor är chansen att flirten blir nu i okt? Var är han?? kram

7 Florist:

skriven

Hej Esmaralda.
Sökte till en en jätte fin blomsterbutik i staden jag bor via mejl, har dem läst den? Kommer de höra av sig?
Kram

8 Anna.L:

skriven

Hej!

Ser du om jag behöver vara orolig för smärtan i min högra lunga?

Min läkare nämnde att det kunde vara vätska i den pga. infektion i kroppen, men ingen fara med smärta.
Ser du några komplikationer med andning och att jag måste åka in för att tömma den. För från och med idag tar jag en liten kortisonkur som ev. kan hjälpa kroppen att balansera sig...
Kram!

9 Lyxförpackning ghostwriter :

skriven

Kommer vi tycka vi är snygga och trevliga när vi ses? :)
Kraam

10 Tildis:

skriven

Vad kul det hade varit att själv få se småfolk någon gång 😍 Kommer det gå bra imorgon? Kram

Svar: Jadå, kram :)
Esmaralda

11 Milla:

skriven

Häftigt att kunna se småfolk o väsen. Jag ser inget sådant men kan känna på mig saker. Liksom föraningar. Vill gärna utvecklas medialt. Hur ska jag göra, ngt tips?

Svar: Lita på din känsla, prata med dina andliga vägledare... du går mot en positiv utveckling.. kram :)
Esmaralda

12 EPM:

skriven

Hej Es.

Jag har inte hört något om lägenheten jag anmälde intresse på... ser du nåt om det?

Kommer J göra det nu..?

Kram

13 Tisa:

skriven

Har jag mer chans att vinna än att förlora på en ect? Eller du kanske inte kan se sånt?

14 Sophia* :

skriven

Tror du den mannen kommer tycka jag är rolig, trevlig och snygg? Och kommer jag tycka så med? :)


Kram

Svar: Räkna inte med stor kärlek... men det kan ju bli bra ändå... kram :)
Esmaralda

15 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Det ser verkligen mysigt ut! Vad mysigt det ser ut.
Jag undrar hur länge du ser mig i arbetsträning? Om det dröjer månader eller kanske år? Vet att du har nämnt att ett vikariat kommer innan fast jobb. Jag har bara tröttnat på att hoppa runt på olika ställen. Känns som om man blir utnyttjad. Tack i förhand! Kram Zoey 💕

16 Pia1:

skriven

Så otroligt mysigt! Småknytt skulle jag inte ha något emot att kunna se. Och du ES är härlig även på bild, elegant men ändå söt och jättebusig 💖

Svar: Tack det var snällt sagt.... och vet du.. jag tror att du kan se.. det gäller bara att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.. kram :)
Esmaralda

17 Virrhönan:

skriven

Coolt med dessa andeväsen, lite avis på er:-) Ibland försöker jag prata lite med andarna men det känns lite konstigt...
Vilka mysiga små butiker man kan springa på, alltid hittar man nåt kul. Jag sprang på flingen idag, han sken upp. Blir han så glad verkligen? Vad känner han när vi möts? Nu ska jag springa runt med dammsugarn litegrann. Ha det så bra alla ni därute i skogen. Kram

Svar: Visst blev han glad när han fick syn på dig,.... kram :)
Esmaralda

18 Jessica:

skriven

Es,
Jag har ett jättesvårt val jag står mellan..
Jag behöver byta skola för jag känner att den skolan jag går på nu är inte det jag vill göra. Men om jag hoppar av och byter, då blir mina tjejkompisar arga och ledsna på mig, men om jag stannar på min nuvarande skola, då blir inte jag lycklig.
Och ändå är jag rädd att jag inte kommer hitta nya tjejkompisar om jag nu byter. Vad ska jag göra..? Jag är frustrerad, det här är så jobbigt och svårt, samtidigt som jag vill stanna kvar för mina tjejkompisar så måste jag ju också tänka på mig själv och mina behov.
Vad tycker du jag ska göra?
Vad blir bästa för mig?
Kommer jag bli lycklig om jag byter?
kram

Svar: Du ska inte göra val för att göra kompisarna glada.... du ska göra val som får dig att må bra och riktiga vänner förstår det och stöttar och kompisar kan ni vara i alla fall... kram
Esmaralda

19 Jennifer:

skriven

Hej! Har dessa småknytt en själ? Är de levande? Dör de också? Kan dom se människor? Brukar dom hjälpa människor eller lever dom i en egen paralell värld? Kram

Svar: De lever mellan världarna.. lite här och lite på andra platser... visst är de levande men på ett eget sätt .... de hjälper människor och de hjälper djur.... de kan vara tuffa och svåra ibland men också väldigt snälla.... kram
Esmaralda

20 ÅJO:

skriven

Hejsan, håller på att bli tokig. Kommer jag att få något jobb innan året snart ( innan året är slut)?

21 Jessica:

skriven

Kära Es jag vet inte vad jag ska göra! Hur ska jag förhålla mig till honom? Är det något jag gör fel?

Svar: Var dig själv, rak, tydlig och ärlig.. kram :)
Esmaralda

22 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag landa på den här arbetsplatsen och börja trivas riktigt bra? Just nu känns det väldigt olika frånå dag till dag.

Kram och kärlek

23 Sophia* :

skriven

Oj jag fick ett sådant annorlunda svar :) Det var väl nästan det min fråga Handlade om men själva frågan var rätt ytlig.

Om det inte blir stor kärlek, hur skulle det kunna bli bra ändå? På vilket sätt :)

Krqm

24 Maria:

skriven

Hejsan:)
Vill bara tacka för svaret jag fick sist, det gjorde mig hoppfull och glad om vårt förhållande 💕💕tack!⭐️❤️
Kram

25 AnnaK:

skriven

Tänk så mkt det finns som vi inte ser! Eller de flesta av oss ser inte. Känner mig rätt nöjd just nu att jag inte ser. Känner inte att min hjärna skulle orka sortera sånt också 😜 Förnimmer bara lite ibland tror jag.

Provar min fråga igen. Om jag ska sälja mina målningar och andra saker. Var gör jag det bäst? Loppis, Tradera, instagram eller nån annanstans. Nackdelen med loppis är ju att folk förväntar sig få grejerna nästan gratis.

Kram 😊

Svar: Javisst har du förmåga att förnimma ! Det som du tycker är värt lite kan du sälja via facebook på din lokala försäljningssajt..i första hand... sedan Blocket och Tradera som likvärdig andraplats.... och det som inte blir sålt.. kan gå till loppis... kram o lycka till :)
Esmaralda

26 Mim1:

skriven

Hej!

Åh vad avis jag blir. Jag önskar att jag också fick se småfolket. Småfolk och naturväsen har alltid intresserat mig.

Kram

Svar: Ja, de är speciella och man blir så glad när man stöter på dem.. kram :)
Esmaralda

27 Carolina:

skriven

Åh låg den butiken i liten by som heter fridhemsberg? Isåfall bor jag jätta nära den

Svar: Jag vet inte vad byn heter.. men det är bara en liten bit från Ullared....:)
Esmaralda

28 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vi hade en grön liten bil här hemma men nu är den borta. En söt liten tjej var här för några dagar sedan, kan hon ha fått med sig leksaksbilen eller ligger den här hemma?
Kram

29 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Han ska komma hit ikväll, ver inte hur hans tankar går. Har han intresse utav mig?
Eller gillar han den andra tjejen mer?
Hur ser möjligheten ut att han hamnar i en seriös relation med henne?
Kram

30 M:

skriven

Hej Es

Blir det bättre?
kram

31 AnnaK:

skriven

Tack 🤗

32 Mind:

skriven

Hej, jag antar att du har hört om skjutningen i Las Vegas.

Jag tycker det verkar som nåt lurt med det där, att det är mer bakom kulisserna än vad som kommer ut, typ som om det gjordes i nåt större syfte för att bedra allmänheten.

Får du samma känsla? Jag kanske bara inbillar mig.

Mvh / Micke

33 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att åka dit på utbyte trots att det inte riktigt blev som jag tänkt?
Kram

34 Helen:

skriven

Ser att du hälsat på i Fridhemsberg. Kikade du kanske in på det underbara lilla bageriet " Bolins bageri) tvärs över också, Annars passa på o gör det.

Sov så gott


Svar: Ja just det.. Nettan sa att det fanns skylt om bageri när vi passerade... så idag far vi dit.. måste ha ju lite fredagsgodis... kanske en god kaka... till Idol ikväll :) Kram
Esmaralda

35 Daniel:

skriven

Hej !!

Är jennica min stora kärlek? Kommer vi att bli ihop o bli kära ?

Mvh Daniel

Svar: Jag tror det finns någon annan för dig på sikt.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: