TÄVLING !!

 
Minns ni att vi i början av vår vistelse här besökte en söt liten butik med blommor och prylar?
Då passade jag på att köpa den här lilla  ängeln.. som är så fin !
 
Den lottar jag ut nu... till någon av er.
Vill du  ha ängeln så kommentera och tala om varför
 
Tävlingen är öppen till kl 24 i natt och i morgon presenteras vinnaren
 
Ja, veckan här i Hallands skogar har verkligen passerat revy supersnabbt.... och nu dröjer det till våren innan jag och Nettan far ut på nya äventyr tillsammans.
 
Och då planerar vi att komma till trakterna kring   Katrineholm... och tänker att då får ni som bor runt Stockholm en rimligare chans att komma på besök !!
 
Mer om detta framemot våren till !!
 
I dag är jag alltså på resande fot och kan inte besvara några frågor
 
I morgon är allt som vanligt igen... och jag tar emot för spådom/seans via mail precis som vanligt... så bara maila mig om du vill ha en omfattande spådom: [email protected]... jag besvarar ditt mail  med information om hur det fungerar !!
1 <3:

skriven

Men så fint om det blir Katrineholm i vår. Hoppas hoppas.
Skulle väldigt gärna vilja vinna den vackra ängeln. Kände direkt när jag såg den att den kommer bli min skyddsängel på något sätt om den blir min. Samlade på änglar när jag var barn.
😇😇😇

2 Tingeling:

skriven

Jaa! Är ju nära där jag bor..... Då ska jag nog absolut komma om jag kan. ☺

Måndag idag och som alltid får jag som nervös känsla i magen när jag tänker på det, varje morgon innan jobbet. Gillar det inte. Men sen brukar det gå bra när jag väl kommer dit. Men min känsla är väldigt stark just nu att göra nåt annat..... Snart ska jag påbörja processen.

Trevlig måndag och trevlig resa hem!

Kram!

3 Susan:

skriven

Verkar som ni haft en intensiv vecka i de halländska skogarna🌲🍁🍂 Dom på vinden kommer säkert att sakna er😉

Älskar änglar o en som kan leda mig på rätt spår i min enfaldiga jakt på lite kärlek ❤️får jättegärna flytta in hos mig😇

Kram o välkomna hem till Skåne

4 Skorpan:

skriven

Fin ängel, står dock över för egen del. Kan dock tänka mig att delta å min kompis vägnar, hon kan behöva energi :).
Kram Skorpan

5 sus:

skriven

hej
fin...
en ängel behöver alla....
trevlig resa...
sus

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tiden går fort när man har trevligt,Kör försiktigt!
Läst ikapp och heailingen måste varit ngt utöver det vanliga Så härligt att det funkar åt andra hållet med :-)
Tack för svar Es ...tanken har slagit mig ...blir nog mindre bil i framtiden ...bara man kommer i och ur :-)

Tack än en ggr för den trevliga pratstunden Nettan <3 som rätade ut några frågetecken

Avstår tävlandet Lycka till alla
Ha en fantastisk start på veckan alla

Kram Anki med flock

7 Milla:

skriven


Är gärna med i tävlingen.
Katrineholm är bra, lättare att ta sig dit, där bor min kompis.
Jag tycker mycket om änglar och ber dem om hjälp just nu. Jag är ensam med tre barn efter ett långt äktenskap då min man ljugit och mörkat, främst om pengar, många,många gånger som jag fått reda upp och betala. Trassel, trassel och strul är hans melodi. Det har varir självklart för honom att jag dja göra det. Han är hjälplös fast han är 52 år och hans föräldrar håller med honom, hans mamma är likadan och hans mirfar klarade inte ekonomin från sitt företag o hade älskarinnor som han försörjde så jag tycker hela familjen o släkten bakåt verkar ha stora problem. Min exmaxe har alltid levt i kaos o jag är ordningsam men hans sätt har dominerat. Jag har varit rädd för att leva ensam, tänk om jag inte klarar det och vad ska det bli av mig då. Jag är intelligent och har utbildning men kom aldrig vidare då min exmake är hjälplös och har behövt min hjälp hela tiden och däremellan bara ägnat sig åt sitt fritidsintresse fotboll och i stort struntat i oss.
Min pappa var både destruktiv o dominant, vi fick ta o m stryk, han blev nog psykiskt sjuk av sin uppväxt o mamma kunde inte skydda oss så vi var tvungna att vara snälla jämt mot andra o ställa upp på allt o det går jag ännu. Försöker lära mig sätta gränser utan dåligt samvete.
Livet blev inte alls som jag trott och jag är låg, fast ändå ligger vägar öppna om man kan och orkar fast energin är slut för jag har levt för att bli omtyckt och för att hjälpa andra och nu måste jag hjälpa mig själv.
Och det vet jag nästan inte hur man gör längre. Måste ha hjälp nästan, är medberoende.Ja, så en ängel finns det plats för i mitt liv. Den är väldigt vacker!!

8 Carina ST:

skriven

Det är alltid roligt att följa dina och Nettans äventyr när ni är iväg. Om ni kommer så pass nära Stockholmstrakten till våren så kanske jag får möjlighet att besöka er. Ska börja spara pengar så fort jag kan! Jag skulle framför allt vilja ha regression, men gärna även spådom.

Jag åkte dit för andra gången i utmattning och är nu sjukskriven igen. Men nu tror jag att jag har lärt mig mer och vet att jag behöver mer tid att bygga upp mig igen. Och så småningom annat yrke för att kunna bli frisk och må bra på ett hållbart sätt. Vet bara inte om läkare och försäkringskassa kommer stödja mig i det. Just nu är jag orolig för att pressas tillbaka tidigare än vad jag klarar och den ständiga oron för ekonomin. Jag är så trött på att vara trött.

Jag vet vad jag behöver och vad jag vill i framtiden när jag fått tillbaka hälsan igen men vet inte om jag kommer lyckas ta mig dit. Det beror både på mig själv och alla de som har makten över mitt liv nu när de sitter inne med beslutanderätten. Jag vill ju bli frisk, stark och full av energi. På ett hållbart sätt och slippa hamna i det här någonsin igen. Men myndigheterna ser ofta väldigt kortsiktigt på det hela. Så just nu gör ju oron för det inte tillfrisknandet lättare.

Men jag försöker ta en dag i taget. Försöker ta hand om mig. För jag vill bli frisk.

Kram, Carina ST

9 Mimlan:

skriven

Godmorgon Es!
Jag måste tacka er för i torsdags! Det var väldigt kul och spännande att träffa er båda. Jag kände inte av busigheterna i huset, men det gjorde vännen min;)
Däremot kändes det väldigt starkt när du la talismanen mellan våra händer, det var häftigt!
Nu ville jag mest försäkra mig om ifall jag lyckades aktivera den nya talismanen?

Stor kram!

Svar: Det lyckas du med... bara prata in i den... säg vad du önskar av den... och den lyssnar! Nu är det bara du som kan påverka den... tack för besöket och det var så trevligt att träffa er båda två... kram :)
Esmaralda

10 55:

skriven

Skulle gärna vilja vara med i tävlingen om ängeln. Tycker jag behöver dem.......

11 Susanne Amalia :

skriven

Godmorgon i går var jag och min gula bil ute på turné i regnet..är helt trött i mössan i dag.. Det är jobbigt att köra i hällregn hela tiden..

Jag är supergärna med i tävlingen och skulle behöva lite änlastoff och kraft.. Jakten efter körkortstillstånd går vidare för Cornelis.. Vilken soppa.. Har bett om hjälp och hoppas att den redan är här.. Änglavakt och glädje.. Änglavakt och styrka.. Önskar er en fin dag.. 💕 kramar 💕

12 H:

skriven

Hej!
Så fin, vill gärna vinna för jag älskar änglar hoppas hoppas den blir min!
Kram!

13 Helena Ir:

skriven

Den var fin! Om jag har turen på min sida sä vill jag vinna den 😊 för änglar gillar jag! Och har den lite magi..så passar den mig..det här året har varit lite tufft.

Ja en bra resa hem!
Kram 😊

14 S)+shima:

skriven

Kära Es? Kommer vi flytta???

15 Tisa:

skriven

Jag vill gärna vara med och tävla. Just nu så sätter jag in och ut mediciner som gör att jag mår väldigt dåligt. Mitt i allt detta börjar mitt hopp till livet att ta slut, visst mitt hopp har varit dåligt länge men men nu är det verkligen kris. Börjar inte denna medicin verka snart så blir jag tokig. Jag vill ha ängeln för att veta att det finns någon som skyddar mig, något greppbart att hänga upp på väggen bredvid min drömfångare, någon som vill hjälpa mig... som finns för att ge mig styrka, ge mig hopp för att orka. Det är därför jag hoppas och vill vara med i tävlingen.

Bamsekramar alla bloggvänner och till dig Es, såklart!

16 F:

skriven

Hittar inte min talisman den är borta 😔 kan du se vart den är.

17 Livsturisten :

skriven

Ja så glad jag blir om ni kommer till Katrineholm framöver, betydligt närmare för min del. Och så hade jag tänkt ställa en fråga idag men si det får jag hejda mig med till imorgon. Ha det gott! Ja jo såklart jag vill vinna en ängel oxå, skulle behöva en som skyddar mig på flera olika vis då jag är i full färd med att träffa nya människor... Kram!

18 Lilly:

skriven


Hur blir framtiden med projektet utomlands kommer vi kunna bo utomlands?

19 Livsturisten :

skriven

Ja så glad jag blir om ni kommer till Katrineholm framöver, betydligt närmare för min del. Och så hade jag tänkt ställa en fråga idag men si det får jag hejda mig med till imorgon. Ha det gott! Ja jo såklart jag vill vinna en ängel oxå, skulle behöva en som skyddar mig på flera olika vis då jag är i full färd med att träffa nya människor... Kram!

20 Hjärter Dam:

skriven

Hej!

Jag är gärna med i utlottningen om ängeln, men inte för min egna del utan jag vill ge den till min mamma som är mitt inne i ett långdraget sorgearbete.
Först förlorade hon sin älskade livskamrat och inom snart så förlorar hon sin syster, båda två till den förbannade cancern.

Om jag vinner och om det går så betalar jag gärna för att få den fylld med energi och ett lugn.

Varma kramar från lilla mig <3

21 Elisa:

skriven

Hej!
Ser du varför han verkar sur eller irriterad på mig?
Kram

22 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Har i bland oro för min äldsta dotter! Hon hör nästan aldrig av sig! Hon har bra jobb hus pojkvän hund. Jag Ringer några gånger i veckan! Svarar inte alltid! Hon säger att allt är bra? En Mamma som är orolig! Tror du det är något hon döljer!? Kram 🌞

23 Trött:

skriven

Så fin ängel jag är gärna med

Jag ber mycket min ängel om hjälp att ta mig ur mörkret jag befinner mig i.Är ensam och sjuk har det svårt ekonomiskt,behöver ork energi har tappat hoppet om det ljusa livet.

24 Elisa:

skriven

Hej!
Jag funderar på att ändra mina utomlandsstudieplaner, ser detta ut att vara en bra idé?
Kram

25 Vv<3:

skriven

Snälla esmeralda, när kommer jag flytta från min mor för vi bor grannar brevid varandra.

vart kommer jag bo då?

Kram

😢😢

26 åsa:

skriven

Hej E !
Vill GÄRNA VINNA DENNA ÄNGEL!
Behöver allt healing o skydd o läkning som bara går just nu..
Kan du känna när min tilltänkte kommer? kraaaam Åsa

27 Madeleine :

skriven

Hej ez! 

Jag bråkade med min mamma precis och hon sa att jag är sur och otrevlig så det är därför ingen vill umgås med mig. 
Tycker hon verkligen det eller hon sa så för att hon var arg? 
Älskar inte min mamma mig längre? 

Tycker det var väldigt hårda ord som hon sa och jag skulle aldrig få för mig att säga så till min dotter.

28 Louise:

skriven

Jag är gärna med i tävlingen. Jag hoppas vinna ängeln då jag samlar på änglar och hon skulle nog trivas här.
Håller mina tummar och tår.

Ha en fin dag och kväll.

29 Razawa :

skriven

Vill jätte gärna vinna denna fina ängel. Jag och maken försöker få barn och jag känner att jag skulle behöva all skydd och lugnade energi som änglar kan ge just nu i detta stadie av mitt liv där jag verkligen stressar och oroar mig något oerhört..

Kram

30 S)+shima:

skriven

Es hoppas jag blir vinnaren Vad står den för? Har gått igenom mycket och vill ha änglen med mig..kram

31 Helna Ir:

skriven

Hej igen..jag känner att det är flera här som jag vill ska vinna..bestämt mig för att avstå tävlingen,denna gången.
Jag har talismaner som känns som de funkar fortfarande.

Mannabonne var för härlig med de stora hundarna..tänk att han har sådan pondus!

Ha en skön kväll..

Kram

32 Anna.L:

skriven

Fin ängel, är det någon sorts talisman?
Jag tycker själv om att ha änglar runt omkring, försöker pratar med min, min mamma brukar dekorera med änglar hemma. Ser du vad jag kan göra för att få en positiv och friskare vardag, då jag varit sjuk så mycket på sistone? Vill ju klara av skolan, men det är svårt när kroppen inte är 100%
Kram, Mvh

33 Jennifer:

skriven

Hej! Min lilla dotter älskar änglar och jag vill väldigt gärna vinna den till henne. Det är snart hennes födelsedag och hon skulle bli så glad över en vacker ängel. Kram

34 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Jag är gärna med i tävlingen. Jag älskar änglar och letar just nu efter änglar att dekorera mitt sovrum med och denna ängeln skulle passa utmärkt hos mig! Kram

35 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Hei o hopp kjäre Esmeralda 💜💜💜😊

Åååååh, skulle så gjerne värt med på spåing hos deg/dere, men det kommer vel en tid for meg oxo? 😊💜
Nå tenker jeg at ho HJÄRTER DAM kunne få vinne den vakkre Engelen til sin mamma? *Krysser alle fingre jeg har* 😊👍💙💜💚💙💟❤💛💝
Og så önsker jeg dere en riktig GOD TUR hjem!!
Kleeeeeeeemzi fra Grethe 🌸🌸🌸

36 Fågel Grön:

skriven

Jag fick en plötslig känsla av att sen vackra ängeln skulle kunna ge tröst och kraft åt en vän till min dotter vars mamma ligger på sjukhus med hjärtproblem. Det vore en fin gest och skulle skänka tröst i ledsamheten. Tack o kram!

37 Karin:

skriven

Skulle gärna vinna ängeln då jag har en cancer att besegra. Jag behöver lite lycka i mitt liv helt enkelt.

38 Undrare :

skriven

O det kostar väl?

39 Undrare:

skriven

Hallå? Kostar det väl att få sens via mail?

40 mazilla:

skriven

Jag skulle bli mycket glad för ängeln då jag behöver all positiv energi för att stötta och räcka till för mina nära och kära ! Jag försöker vara ängeln i mångas liv Säg mig kloka ezmeralda...vad kan jag göra för min dotter som har det riktigt tungt just nu ?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: