Återbudet.....

Nu har jag huset fullt av folk… dottern  med sin yngsta telning  och dotterns bästa kompis med sin yngsta.. och igår blev det myskväll som traditionen bjuder… med tacco & vin & Idol !!

 

  I dag är gästerna ute och far på eget håll och ska gå på den lokala Pizzerian ikväll och då passar vi på att besöka äldsta dottern i skogen som bjuder på kantarellsoppa.. och jag blir grön av avund över alla de kantareller hon hittar varenda dag på väg till  och från skolan med Ozzy !! 

Så att äntligen få smaka dem – ska sitta gott !!

 // Huset vi ska hyra i Ullared... tio min från butiken med stort B //

Nettan  har varit fullbokad ett bra tag nu vad det gäller personliga besök… men så kom ett återbud i går.

En i bloggfamiljen  har blivit sjuk och måste avboka så det innebär att DET FINNS EN PLATS LEDIG FÖR BESÖK HOS OSS.. i Ullared… första veckan i oktober. 

  Den lediga tiden gäller både regression och spådom..  ((talisman ingår också) så vill du boka båda delar  eller bara en av dem.. går det fint.

Det är först till kvar som gäller.

Ring Nettan på: 070 6661570 och gör din  bokning.

 

Hon har fler platser kvar när det gäller regression via telefon.

Och fler platser när det gäller spådom via telefon… här har hon ett rejält reducerat pris och under en halvtimma får du ställa så många frågor du vill !!  Ring och boka för att vara säker på att få en tid som passar dig !!

 

Kram & kärlek & njut av helgen

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es så gott med kantarellsoppa.
Kommer han få igenom lånet till huset med hjälp av sin far och köpa huset?
Var så himla panik nu med hus och det här.
Ser mig själv inte bo där gör du ?
Kram

2 -:

skriven

Hade min killkomis rätt att MB hade passat mig ?
Kommer hans förhållande att hålla ? Vet inte om M har sådan koll. Gav han en liten puff igår. M sa du träffade honom med mig men såg inte så intresserad ut.
Den här M känns stundtals väldigt oseriös. Han vill dejta min kompis men skrev igår att han vill älska med mig.
Kram

3 Tingeling:

skriven

Gud vad gott med kantarell soppa! Själv gillar jag inte att gå i skogen och plocka svamp eller bär, är inte min grej. Men jag gillar att äta 😁

Ser det ut som att jag, (själv eller med dottern) kommer iväg på någon resa utomlands nästa år? Funderar på nyår redan men tveksamt om det går.

Ikväll blir det tacos för oss med. Men nu frukost, tänkte steka pannkakor.

Trevlig lördag, om än regnig .

Kram!

Svar: Ja det ser ut som om det kan bli en resa nästa år... planera i god tid... resan blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

4 Kärlek:

skriven

Hej Esmaralda.
Hmm intressant med telefontid hos Nettan, det kan vara något för mig. Låter som det väntas en bra dag för dig.

Es, förut har jag haft på "känn" vad jag ska "göra" innan jag mötte min stora kärlek. Men nu känner jag faktiskt inte att det är någonting. Ser du någonting som är meningen att jag ska göra innan jag möter min stora kärlek? jag känner mig ganska redo.. är han påväg?
Kram

5 Helena Ir:

skriven

Mysigt med besök..och att få bli bjuden på kantarellsoppa är inte fy skam!

Jag har en väninna som jag inte orkat träffa på någon månad,och jag förklarar så bra jag kan. Men hon tar inte in det i huvudet. Det kommer bli en längre brytning från mitt håll,för jag orkar inte med människor som ska ha igenom sin vilja,med tjat! Jag fungerar så, att ju mer man tjatar desto mer avståndstagande blir jag. Jag vet att hon säkert inte mår bra..men när jag inte orkar lyssna..eller heller dela med mig av mitt..Jag kan inte vända ut och in på mig..inte just nu!
Lite mycket har det varit!

Hoppas på en varm och solig dag..det har de lovat..vi får se :)

Ha det så trevligt..med barn och barnbarn!

Kram :)

6 Tesa:

skriven

Kära Es!! Hur nära är min graviditet? När blir det ?kram

7 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon .. vilken härlig dag det är i dag .. det regnar och smattrar utifrån..
Jag måste återknyta till gårdagens ämne och både EllaBella och jag tycker att MG gör ett lysande jobb och EllaBella nickar och säger att det är viktigt med mathantering ... man måste hjälpa till och det tycker hon att MG lyckats med ...
Hålen är nog också viktiga men EllaBella kan inte så mycket om dem ... men är säker på att MG vet exakt vad han gör ..

I dag ska jag gå fortsättning på silversmideskursen .. det ska bli så kul ..
Jag blir så harmonisk när jag gör hantverk... det är så himla kul ...
Nu ska min ring bli klar och i bästa fall ska jag göra en till ...

Nu tänker jag fråga en gång till bara för att jag inte vet om jag var tydlig med den förra .. ser du så ser du och jag vet inte vad jag ska tro .. men jag har en man som ringer mig ... han har jag känt i många år ... jag vet att han har en betydelse i mitt liv eftersom han återkommer hela tiden och hans energi gör mig glad ... han berikar min tillvaro .. tänker verkligen inte på honom som någon jag ska dela livet med ... men det känns som om han har ett budskap som inte blir sagt ... varför korsas våra vägar hela tiden ... om jag inte hör av honom på ett tag så ramlar vi bokstavligen på varandra. ... Var ute och gick i skogen och då kom hans hund och gjorde oss sällskap och efter ett tag kom han ut ur buskarna förvirrat letande efter sin hund.. gick i centrum och spanade efter skor och gick rakt på honom .. ja sådär håller vi på ... vi umgås ett tag och sedan går våra vägar åt olika håll varav vi ramlar på varandra eller i varandra ... visst är det konstigt ... berikar varandras liv gör vi det finns nog inget jag inte vet om hans liv och vise värsa ... trevligt har vi är vi när vi träffas mycket skratt och god mat eller fika ... men något måste vara meningen ... nu har han hjälpt min son att få jobbet i Sälen .. det visade sig att han kände den som Cornelis söker jobb hos och så ringde min vän och sa att han visste att Cornelis skulle bli perfekt för jobbet ... så får vi se om det hjälper ...
Vem är denna prick och vad gör han i mitt liv ??

Nu måste jag gå annars hinner jag inte till kursen .. många kramar och jag önskar dig / er en härlig lördag och en god middag ... kantarellsoppa låter magiskt ...himmelst gott




Svar: Ja du är som klippt och skuren för hantverk och av olika sorter.. du har det i dig att skapa ! Mannen som dyker upp då och då är en man som stått nära dig i tidigare liv.. du räddade faktiskt hans liv en gång... och ni umgicks som bästa vänner genom ett långt liv.... han känns positiv för dig...just som vän.. kram :)
Esmaralda

8 s:

skriven

Ser mysigt ut alltihop och låter mysigt med er alla tillsammans :). Kantarellsoppa skulle inte alls vara dumt det heller ;).

Idag ska jag faktiskt göra något extra, gå på dejt. Eller kanske två!? Blir det bra att gå på dejt? Behöver få tänka på annat, jobbtankarna kryper på och det vill jag inte..

Nåt som jag kom att tänka på är om våra änglar är diskreta Es? Som så att de inte är med oss överallt? Det var nu en tanke som slog mig en dag.

Går i väntans tider, vädret har utlovats bli fint o varmt, men i mina ögon ser det nu inte riktigt så ut... Kanske det kommer.

Ha en trevlig dag alla!
Kram Skorpan

9 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har två extrajobb, på detalj handeln fbehöver de mig hela julveckan och jag tänker ju då på de andra jobbet som säkert också vill ha mig hela julveckan. Nu pratade jag med henne igår och hon kunde inte säga några exakta tider. Är det rätt utav mig att säga ja och lova "bort" mig på den butik som frågade först? Eller blir det sura miner från andra stället då?
Kram

10 Rebecca:

skriven

Ser du om jag har ett jobb i december/januari? Verkar det vara något jag trivs på i så fall. kram

11 Maggan:

skriven

Kantareller ska jag oxå ut nu och plocka.. härligt med en soppa nu i höstvädret.
Undrar om min Gabbe fortfarande har liv i sig... och om han kommer att ge mig något konkret? Något av mina önskningar? Kram

Svar: Ja jag tror Gabbe har liv... och om du gör upp en plan kring hur du ska närma dig dina önskningar så tror jag att han bistår dig.. kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Låter gott med kantarellsoppa extra gott när man plockat själv Det är ett exeptionellt svampår i år har aldrig hittat såå mycket Karl Johan och då ska det sägas att jag letar inte !

Vilket startfällt det är i år på Idol såå duktiga allihop Mina favvo är Chris och skånska Joakim bland töserna är det Olivia och Hanna men gillar Mange och Gabriel och...fasiken va de är bra allihopa...

Ha en trevlig lördag hos dotra

Kram Anki med flock

Svar: Ja Chris är min absoluta favorit och Joakim är också jättebra... och det är som du säger.. vilket fantastiskt gäng !! Kram :)
Esmaralda

13 Loppan:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter som en mysig dag du ska ha, så bra kontakt ni verkar ha i familjen.
Det finns en man som jag tycker mycket om. Men han kanske är lite väl stängd för mig.
Känner han mer för mig än bara som person? Kommer vi att ha ett seriöst förhållande?
Kram



Svar: Visst är han intresserad men något seriöst förhållande framöver kan jag inte se.. kram
Esmaralda

14 Tvivla:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur är det egentligen?
Ibland är hans ord nej mot mig. Ibland känns han lite mer öppen.
Är det henne han helst vill ha? Men att det är han som är osäker på henne? Och har han mig som en reserv?
Kram

Svar: Det känns som om du drar ut på smärtan... kanske bättre att du går vidare nu och lägger honom bakom dig.. kram
Esmaralda

15 Kicki 🌞:

skriven

God morgon,
Det blev så väldigt tomt då förälskelsen försvann ut ur mitt liv.. Sitter här och funderar på hur jag ska fylla helgen för att slippa tänka 😣! Tittar igenom kontaktlistan i mobilen, hittar ingen där som kan fylla tomrummet just nu. Shoppa, läsa, promenera, titta på TV:e...Nej inget känns bra. Då är det vara att leva igenom det 😥! Ha en härlig lördag alla 💚!

16 Jennie:

skriven

Kära Esmaralda! Jag lever i en helt ohållbar situation och vet inte hur jag kan ta mig ur den. Lever med ständig smärta, snart klarar jag det inte mera. Ser du hur det blir? Kommer allt att krascha eller kommer det att lösa sig på något mirakulöst vis? Har fått magsår på grund av all oro och stress, såhär kan jag inte ha det. Kram

Svar: Det enda du kan göra är att ta kontroll över situationen... styr upp det du kan styra upp och ha framförhållning.. bygg dig en väg.. kram
Esmaralda

17 Silas:

skriven

God morgon Esmeraldra

Ser du om vi bör säljs lgh till tjejen som vill ha den ? Kommer vi hitta ett hus som passar oss ? Är lite rädd och nervös att vi gör ett misstag ? Ser du något E?

Med vänlig hälsning

18 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Läste han artikeln jag skickade till honom? Blev han irriterad eller fick det honom att tänka till? Kram

Svar: Snarast lite irriterad.. kram
Esmaralda

19 Naj:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag kär igen? Och kommer ha ett förhållande igen?
Kram

Svar: Ja absolut, det kommer !! kram
Esmaralda

20 Mg:

skriven

Har!
Har en kollega på jobbet H.B som är fruktansvärd falsk, har aldrig varit elak mot henne ..men ändå pratar hon massa skit om mig o vänder mina kollegor mot mig...
Varför? Avensjuk?
Kram!

Svar: Ja det finns en del avundsjuka bakom.. ta tag i det.. kram
Esmaralda

21 På noll procent :

skriven

Sikken gosig helg!
Kantareller och familj..
Fina grejer 👌💛
Själv mår jag så konstig.
Sover och sover och sover..
Nu senast nästan tolv timmar plus powernaps under dagen (!?!)
Ont i huvet och håglös..
Och känslomässig..
Är det sorgen efter min förälder som spökar? P-staven som bråkar? Utmattning? Jag blir då inte klok..
Får du till dig något?

Kram.. 😔

Svar: Känns som ett kombo av det du nämner.... försök tanka god energi... satsa lite mer på dig själv och på sådant du vill... denna trötthet kan du inte sova bort.. kram
Esmaralda

22 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Det låter jätte gott med kantarellsoppa :)

När kommer jag träffa min soulmate?

Svar: Mötet sker definitivt men det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

23 Bella:

skriven

Godmorgon :) blir det någon kärlek snart? <3 kram

24 Misstjejen:

skriven

Hej

Så det betyder att jag har litar på fel person som är C och jag försöka få henne att förlåta genom att hon har inte hjälpa mig från andra elever som gjorde dumma mot mig.

C kvinna var mest lita på ön före detta vän D kvinna. Så det betyder är sanning och då bättre det är avsluta med henne än fortfarande med henne.

Det är räcka med jag har A man för mig som kan prata med.

Det är sant att C kvinna lita på annan elev D som min gamla vän för längesen

Varför hon gör så mot mig att vill ändå har mig och prata med mig

Ha det bra

25 Skorpan:

skriven

O jag kammade noll, igen ;).
Han sa stt det var positivt o vill träffa mig igen, tyvärr föaddtade det inte till i hjärtat på mig. Vad är det för fel på mig Es? Dom blir intresserade men inte jag? Så synd.,
Kram Skorpan

Svar: Det beror på att du inte nöjer dig med vad som helst... hjärtat måste vara med fullt ut och det kommer det att bli en dag.. kram :)
Esmaralda

26 Milla:

skriven

Härligt o kul med familj nära.
Jag kurerar mig efter operation. Tänker på framtiden o ska jobba med mig själv mkt. Jag har mkt med mig som inte är bra.
I framtiden vill jag gärna ha lite kärlek förståss, om det skulle vara möjligt för mig, ser du ngt mer om ngn man för mig o när kanske?
Som min exmake varit, då lever jag nog hellre utan, så jobbig och energikrävande som han är.

Svar: Du tänker rätt och är på rätt väg... fortsätt jobba med dig själv och ge dig glädje... så småningom kommer en ny kärlek och då blir det rätt.. kram :)
Esmaralda

27 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Här blev de tacos oxå fast ihop med Doobidoo. 😊 En fråga, jag parade min kaninhona förra månaden och för två dagar sedan föddes dom. Två stycken blev det. I morse hittade min syster båda döda. Då de är tredje gången detta händer, undrar jag vad det är som händer? Hur kommer det sig att ungarna dör hela tiden? Var det kombinationen av föräldrarna som gjorde att ungarna dog? Fel på honan/mamman? Jag menar kan du se något kring detta? Någonstans måste ju felet vara. 😔 Mycket tacksam för svar! Kram 🐷

Svar: Ja vad händer ? Jag vet inte men kanske kan någon av er andra som kan det här med kaniner.. hjälpa till att försöka förstå ?????
Esmaralda

28 Fanny2:

skriven

Det låter så gott med kantarellsoppa. Värmande när det börjar bli kallt ute.

Mitt kontrakt löper ut nästa månad. Tror du att det finns någon chans att de förlänger det?

Kram

29 Women:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det avslutat och klart mellan oss för all framtid framöver?
Kram

30 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Kram Skorpan

31 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du de gillar henne mer än mig eller gillar de mig mer?
Kram

32 Tisa:

skriven

Idag känns det som att ingen någon tar mig på allvar. Eller ens bryr sig.
Är det så eller är det bara en känsla?

33 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag har det så himla bra. Jag skyller på Gabbe 😃. Det har hänt så mycket bra saker sen han kom in i bilden och så har jag mått bra.Idag ska jag träffa två vänner på en fika. Det blir trevligt.

J-O säger att Zahara (katten) har ett sjätte sinne. Hon brukar få godis av mig när jag kommer. När jag kommer in genom dörren lägger hon sig i köket och väntar på mig medan jag tar av mig ytterkläderna. Häromdagen gick hon till köket och väntade på mig redan innan jag hade kommit. Jag hävdade att hon måste ha hört mig. Men i så fall måste hon ha hört redan när jag klev av bussen nere vid stora vägen påstod J-O. Han var säker på att hon visste att jag skulle komma och att det inte var någon slump att hon gick till köket för att vänta och han var säker på att hon inte kunde ha hört mig. Fantastisk katt!
Kram ThereseC

Svar: Ja, den katten är utöver det vanliga !! Kram :)
Esmaralda

34 Lotta:

skriven

Så gott med svampsoppor. Så härligt med skogen och friden...:)

Jag har fått tinnitusen från helvetet just nu. Tjuter i hela huvudet. Usch. Allting i mitt liv är ju jättebra, men jag mår jättedåligt. Så irriterande. Blir det bättre snart. Såååå jobbigt...vet inte vad jag ska göra....

Ha en härlig lördag
Lotta

35 Skytten:

skriven

Hej,kommer min inkompetenta chef att sluta snart? Hela personalgruppen påverkas av hans dåliga ledarskap. Rent kaos

36 Skytten:

skriven

Hej,kommer min inkompetenta chef att sluta snart? Hela personalgruppen påverkas av hans dåliga ledarskap. Rent kaos

37 Miss:

skriven

Hej Es

Vad har min blivande för utseende?
kram

38 Milla:

skriven

Ja, min exmake säger jämt att det är fel på mig o att jag är sjuk, jag har insett att det är tvärtom, han är egoist, bryr sig bara om sig själv o sina intressen o struntar i sin familj då. Tycker tror du att jag är sjuk på riktigt? Känns mer att han i s f gör mig sjuk för jag har helt andra värderingar o har bara fått ställa upp på honom jämt.

Svar: Nej sjuk tror jag då inte att du är.. se till så att du får eget utrymme.. kram
Esmaralda

39 Anonym denna gång :

skriven

Hur kunde han säga att han älskar henne
Förvirrad människa totalt




Kram

40 Arbeta i Afrika?:

skriven

Tjenare E.

Efter min examen finns det chans att jag får åka ut och fältarbeta (med lön) i Afrika ganska snart efter? Längtar så mycket tillbaka dit, jag måste levt en hel del tidigare liv just där..

Kram och må så gott med dina nära :)

41 Anna.L:

skriven

Hej! Kan du se mig nå min dröm och få jobba utomlands.
Om jag söker till SG, en agentur. Kommer jag hålla kraven och lyckas charma genom att vara mig själv, även fast jag inte är det typiska idealet? (Borde jag vänta till våren eller är det bäst tajming att söka redan nu)
Kramar! :)

42 Fest?:

skriven

Hej Esmaralda.
Händer något roligt ikväll tro?
Kram

43 <3:

skriven

Hej kära Es gjorde jag rätt i som ifrågasatte hur föreningen gjort med pengarna ? Är min misstanke rätt att K inte betalat för resan och skot sig själv i viss mån ?
Hon blev arg och det kan ju vara ett tecken att man döljer något. Har bett att få en redovisning av vad pengarna gått till ? Föreningen verkar inte vilja redovisa...rätt säker att K är arg på mig nu. Hon kan inte ta kritik och medger aldrig att bon gör fel.
Kram

44 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Behöver göra om här hemma och köpa annat med annat mått så behöver sälja av det jag har för att kunna ha pengar att köpa annat? Tror du jag får min säng eller soffa såld ganska snart?
Kram

45 Madeleine :

skriven

Tack för svar :)
Kommer jag träffa killar i mellan eller kommer jag vara singel tills min soulmate dyker upp?

Ha en trevlig kväll

46 Carina:

skriven

Kommer jag att möta kärleken snart

47 Nlie:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag kärleken mitt i vardagen?
kram

48 klara:

skriven

Hej Es

När kommer mötet med kärleken?
kram

49 Undra:

skriven

Godkväll Esmaralda.
Tror du J fick upp ögonen för mig?
Kram

50 Lyxfällan - Ghostwriter :

skriven

Frågade dig om hur jag ska göra... Du sa att jag skulle prata med soc först igen innan jag "försöker" ta lån. Jag hatar och fråga om hjälp, för tro mig de nekar mig ofta. Var tvungen att bli sjukskriven (av rättfärdiga skäl) men de var bara då de hjälpte mig.

Kan du se om de kommer hjälpa mig?


Ska jag prova lån eller handla på kredit (mat) eller kommer jag sätta mig själv i skiten då?
Det känns dock inte som någon annan utväg. I denna sits förstår jag varför så många faller till lyxfällan. Det är hemskt.




Kram

51 Lydia💕:

skriven

Hej
Tomt och komma hem ifrån jobbet och undrar hur länge det kommer att vara det i livet?
Lydia💕

52 F:

skriven

Något kul på ingång i mitt liv du kan se något om.

53 Ad:

skriven

hej bästa du.

kommer jag byta yrke snart, tycker det är tufft och jag vet inte om jag trivs längre.

kram på dig.

54 E-L:

skriven

Hej Esmaralda ! När kommer jag få träffa mina Barnbarn ? Hur mår min Äldsta Dotter Egentligen ? Björnkram till dej från mej <3 E-L

55 Daniel:

skriven

Hej!
Min mormor påstår att hon har lagt undan 1000kr hemma hos oss men glömt vart hon har lagt pengarna. Kan du se vart dom är ?

Mvh Daniel

56 Lena H:

skriven

Hej
Vi har nyligen köpt ett kassaskåp men hittar nu inte nycklarna. Min man har för sig han har gömt dem men vet ej var.
Kan du hjälpa oss?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: