De glada mesarna....

Finns det dom som alltid är glada ? Milda och  med mesig ton i rösten ?

Jag vet faktiskt inte – men det finns de som alltid visar upp en glad och positiv sida.

Men jag undrar jag om de inte förvandlas inom hemmets fyra väggar... till värsta vilddjuren.. nån gån  ibland i alla fall.

Jag hade en  släkting som var den sorten…  hon log och skrattade och var aldrig sur eller ilsk eller tvär… no matter what.  

Hon blev bara för mycket, kunde jag tycka.

Mannen blev arbetslös och hon log,  hennes mamma fick en allvarlig stroke och hon  log i alla fall och  när hennes Leon som var 7 år fick leukemi, så log hon lik förbannat . 

 

Nu klarade sig Leon som väl var och familjen emigrerade till San Fransisco och där sitter säkert tant  Lavina den dag som idag är och ler som om  hon har en linjal  på tvären i truten. 

Ingen kan väl alltid vara glad och positiv och prata kuttrigt som en duva....

...eller  kan man det ?  undrar jag som svär när jag blir trött i fötterna av allt rännande på Ullared… som  väser ” fuck fuck fuck”  när jag möter korkade människor… och som  får tuppjuck om  det inte finns en ledig parkering där jag tänkt mig hitta en. 

 

När jag gick min utbildning till familjeterapeut  så gick man ju på egenterapi och min terapeut talade en gång om för mig att jag var likadan som jag såg  ut.. rödhårig och eldigt temperament ! 

 Han var övertygad , på fullt allvar, att rödhåriga var mer temperamentsfulla.

 Men det är ju så att somligt  lockar  lättare fram temperamentet eller vad tycker ni ?

Jag hatar trängsel och när jag utsätts så  kan jag bli lite kinkig… folk som tvärstannar framför en och börjar diskutera… så man nästan ramlar rakt in i dem… då kan jag bli smått ilsk och fräsa ifrån och säga nåt om puckade hönshjärnor… men faktum är att jag blivit så mycket  lugnare… jag filosoferar lite om det kan ha  att göra med att det röda håret blivit grått ?

 

 

 Eller så blir man vara lugnare med åren.. som en tiger som tappat sina tänder ?    Men fortfarande kan jag ibland känna att det friskar upp med lite redig ilska… inte så ofta, men det händer…

 

Kram & kärlek

1 Hej :

skriven

God morgon.
Maken har sökt nytt jobb likvärdig tjänst som han har nu. Hur stor är hans chanser?

Svar: Runt 70 %... kram o lycka till
Esmaralda

2 Mimlan:

skriven

Åh, jag har någon i närheten som alltid är glad och positiv. Alltid. Det är lite fascinerande, och som sagt, man undrar ju:)

Ser du om allt går bra idag, es? Är så nervös.
Stor kram

Svar: Känns som att det går bra.. kram :)
Esmaralda

3 EPM:

skriven

Godmorgon!

Är det inte så att våra affekter mattas av med åren, hyperaktivitet blir rastlöshet och gränslöshet/mani blir mer av en livslust och energi. Iofs så kan det ju ha och göra med att vi förknippar vissa egenskaper med yngre personer och omedvetet blit benämning på dem då annorlunda och personen i fråga är äldre..?

Ser du nånting om nytt hem för mig, vart och när..? Det är svårt nu....

Kram

Svar: Klokt tänk ! Det känns inte långt bort nu med nya hemmet.. kram
Esmaralda

4 sus:

skriven

hej
Man har rätt till alla sina känslor....
provocerande med glad när man själv är arg.....
händer något här snart?
love sus

5 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag är inte speciellt sugen på att åls och jobba utan hade velat va kvar i sängen fram till jag slutar där.. min kropp gör ont varje morgon men de kanske inte är så konstigt eftersom man ligger på spänn hela tiden.

Men får tänka på att det är lov om 7 veckor så jag kan vila upp mig.

Jag hoppas jag kommer trivas på mitt nya jobb och jag kommer klara det.
Många ser att min kärlek är nära.. hoppas det är så...

Nä får väl gå upp och klä på mig... ska tydligen ha idrott med eleverna idag...

Kram

6 Lunora:

skriven

Hej!
Jag känner mig så ensam, händer det något i mitt liv snart?
Kram

Svar: Ja absolut.. en person som blir en bra vän kommer... kärlek kommer också även om det dröjer lite.. kram
Esmaralda

7 Milla:

skriven

Hej,
Ok, att le och le fast man drabbas av olycka.
Behöver jag vara rädd nu när jag försöker avbryta förhållandet med min kollega, känns lite obehagligt, att han är oberäknelig eller kan jag mer ta det lugnt o låta det ebba ut så jag slipper själva konflikten? ViLördag ju kunna jobba ihop.

Svar: Nja, var beredd på att han slår ner på dig ibland.. men det blir hela tiden bättre.. kram
Esmaralda

8 Lena:

skriven

Jag har problemet att jag har svårt att få fram min ilska. Jag bli mer bara ledsen, irriterad och besviken och vänder det inåt. Jag antar att det grundar sig i en rädsla för konflikter. Har du nåt tips E på hur jag kan göra för att börja visa lite mer ilska när det är motiverat?

Svar: Träna i det lilla....börja gärna med att säga att nej, jag håller inte med, om det är något som du inte håller med om... och så kan du träna lite på mustiga svordomar också så de lätt kommer i de situationer där de krävs.. kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Es varför är farfar så orättvis och dum ofta mot mig ? Blev väldigt ledsen igår även min familj hur han beter sig på födelsedagar och gör skillnad på min bror och mig. Gör han detta med flit ? För första gången känner jag liksom att det är bra nu och att jag tänker backa och inte träffa honom mer. Vill aldrig mer fira en jul med den gubben.
Kram
💗💗💗

Svar: Jag tror inte han gör det här med flit.. han tänker inte att han gillar din bror bättre än dig men fel blir det och någon borde tala om det för honom-- kram
Esmaralda

10 Tisa:

skriven

Om jag säger, skulle Mia bli arg då?

11 Jennifer:

skriven

Hej! Jag har också temperament och som yngre upplevde jag det som något negativt och en börda, men på sistone har jag insett att detta temperament också ger mig ett jävlar anamma, en styrka! En stark kraft är det ju som man också kan använda som något positivt.

Fina Esmaralda, ser du om överraskningsfesten som jag tänker ordna till min mamma på hennes födelsedag blir lyckad? Kommer hon att bli överraskad? Kram

Svar: Ja jag tror det blir bra och hon kommer bli både glad och överraskad :) Kram
Esmaralda

12 Anonym :

skriven

Hej är så arg nu. Bör jag berätta för blonda mamman i stan att han är ett svin som låg med oss båda timmarna efter varandra. Jag har skrivit till honom att för min del är vänskapen över och att han är vidrig. Han ringde flera gånger och skrev förlåt. Mest rädd förmodar jag att hon ska få veta.
Kommer deras relation vara varaktig för framtiden.
Vilken av oss vill han egentligen ha ? Skulle vara spännande att veta ? Även om han känns rökt.

Svar: Du ska göra vad som känns bäst... hade min karl varit otrogen hade jag velat veta, den saken är klar.... kram :)
Esmaralda

13 G.:

skriven

Jeg har hatt en greie med I siste uka. Fortsetter det? Han virker til å ha fått det han ville, sånn at nu avslutter han det.

Svar: Ja något seriöst tror jag inte att det blir.. kram
Esmaralda

14 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha jag tror det är bra att få ur sig ilska, så blir man levande och lever ut sina känslor vilket är bra tror jag än att hålla emot. Sådant kan nog påverkas utav ens uppfostran om det är tillåtet att visa känslor eller om det anses som "fult" jag jobbar än idag med att inte hålla tillbaka utan att få uttrycka sig.

Es, har ingen större lust att lägga energi på någon flört eller liknande som ändå inte. Blir något stabilt med. Var länge sedan det kom en Karl som jag verkligen fick upp sådär starkt intresse för. Tror du näste man jag verkligen får upp ögonen för blir något stabilt? Så det inte bara blir någon tidsdrivande flört? Är något påväg tro?
Kram

15 Skorpan:

skriven

Ja det sägs ju att rödhåriga är hetlevrade, överallt, o vad gör nu det, behövs nog de som säger till.. Är själv inte precis den som ryter till, tyvärr. Har du Es sett efter så tandläkaren inte dragit ut nån tand ;), stonget har du nog inte tappat! Trafiken är det ställe där jag svär som mest, i bilen.. Ojoj hur det kan låta...

Kan konstatera att kläderna inte höll vatten där jag trampade i ösregnet. Vattnet åkte från ena sidan av skon till den andra, det bara dröp av vatten från mig o jag tänkte knappt få jackan av mig :D. Golk undrar väl om jag är galen, cykla i dylikt väder, klart det när jag nu äntligen fått min nya cykel. Lite extreme över det hela, me like:).

Ringde om ett jobb igår o pratade i 25 min med den kommande chefen. Skrev en ansökan som jag skickade igår kväll, Es finns det någon chans på det jobbet? Vill byta för jag vill höra till en grupp, är inte en ensamvarg som tycker om att jobba utan kolleger... Ställer jag flr höga krav? Känns som att nuvarande jobbet dränerar mig på energi hela tiden.

Nåja, nog gnällt om det, lite mirgonkaffe o sen börja lära sig det nya registret..
Kram Skorpan

Svar: Jadå chansen finns... kanske inte superstor men den finns.... kram :)
Esmaralda

16 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag behöver släppa taget om mitt barns pappa. Dels så vill han inte vara med mig längre och han gör mig inte speciellt gott längre han hämtar alltid hemma hos mig varannan helg, men jag funderar på att föreslå att han hämtar på förskolan varannan fredag istället, ju mindre vi ses ju lättare blir det ju. Tror du det är en bra lösning och skulle han gå med på det?
Tror du han saknar mig ibland även fast han inte vill vara med mig?
Kram

Svar: Du behöver din egen tid för att gå vidare så klipp av det bandet.. kram
Esmaralda

17 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Ler gör jag ofta och skrattar men ta mej fan inte när det händer olyckor eller annat tråkigt. Jag har nog varit väldigt lugn genom åren men det är nu på äldre dar som jag blivit mer eldig, jag ryter ifrån och ifrågasätter och det känns väldigt bra, Jag tänker att varför har jag varit så lugn innan...!!
Tänk att även idag skiner solen, måste ju nästan ge mej ut, skönt höstväder. När det gäller den snygge, kommer vi komma närmre varandra på nåt sätt framöver?
Nu skriker hjärnan efter kaffe, bäst att lyda...
Kram

Svar: Ni kommer nog till att ses.. men om det blir på tu man hand.. det ser jag inte.. kram
Esmaralda

18 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det går för mig på möte nästa måndag? Något speicellt?

Ha det bra

19 Skrållann:

skriven

Hej!
Tror många kan ha en sådan fasad men vem vet hur folk är och mår när dörren om dom stängs?!
Jag funderar mycket på vilka vägar jag ska välja framöver och tar liksom en dag i taget. Rätt härligt och ganska nytt men kanske inte hållbart i längden. Jag sörjer lite att min gamla vän inte har hört av sig på över en månad men jag antar att han inte vill ha någon kontakt framöver. Däremot ska jag ut med min gamla kollega och kär vän på fredag och det kan säkert bli både supertrevligt men också lite känslosamt. Ser du något särskilt som ska hända för mig framöver?

Kram❤

20 Maria:

skriven

Hejsan!
Håller med om att det är bra ibland med lite helig ilska😁Man måste liksom markera ibland. Inte vara för mesig.
Kommer vi flytta ihop o förlova oss i år, jag o Fredrik?❤️❤️❤️
Kram

21 Muu:

skriven

Hej ES.
Menade han det han sa helhjärtat?
Kram

22 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag lyckas med detta jobbet och vad det innebär? Känner mig taggad faktiskt!

Något jag bör tänka på?



Kram

23 f:

skriven

godmorgon inatt hade jag en jättekonstig dröm, först drömde jag att jag blev klippt av en tjej som jag inte gillade, det blev att jag tog död på henne idrömmen, och det kändes inte alls bra, jag fick sån ångest.

dröm två är att jag såg en hög med paket i brevlådan, jag blev först chockad men så glad att paketen äntligen kommit. :)

vad kan drömmarna betyda esmeralda. kram

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Alltid svårt med starka känslor ...fick namnet burran som barn ( en form av arg / butter) av släkten ...klart jag blev ett argt barn...upprorisk tonåring...ilsken drömmande ungvuxen...men nu har drivet lagt sig ..man har växt upp/anpassat sig och fått livserfarenhet..lite trist kan jag tycka..

Hade en bekant som alltid var glad och munter och duktig , man trodde verkligen hon var lycklig...hon tog livet av sig...

Svårt att vara lagom....


Kram Anki med flock

Svar: Ja, det måste vara tungt att alltid le och alltid känna det som att man måste vara den som tar udden ur allting.. det syns inte utanpå hur olycklig man är... om man anstränger sig för att dölja.. kram
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Svårt det där..försöker vara en glad en..inom gränser. Jag som är ute mycket och ser allt möjligt spelas inför mina ögon,muttrar och skäller inombords; Din dumma f#n!

Mer hetlevrad var jag som yngre..men reta inte den här finnen, nu heller,för mycket!

En del gillar inte tandläkaren..jag gillar inte blod..har t om svimmat några gånger. Därför ska jag utmana mig och börja lämna blod..nervöst! Fixar jag det här? På torsdag ska jag träffa Dracula..huh!

En vanlig tisdag..kan bli något stort ändå :)

Kram :)

Svar: Det fixar du ! Jag var blodgivare till jag inte längre fick pga medicin jag var tvungen att äta... kram :)
Esmaralda

26 sajoli:

skriven

Hej Ez!
Har en känsla av att det kommer att bli en väldans turboläns på jobbet. Eller...? Kommer jag att få den omplacering som jag bett om?
Kram Sajoli

27 Louise:

skriven

Jag är helt slutkörd ooch ändå har inte dagen ens börjat. Katastrofmorgon med en unge som blivit av med sitt luktsuddi och ville ingenting. Stora barn som bråkar med varandra. Vad hände med harmoniska lugna morgnar som man ser hos alla andra?
Men bor man i ett område där det inte går atg släppa ut så är drt lätt med konflikter. Jag tar snart vårt pick och pack och drar emigrerar till Polen där det är så mycket lugnare. Vet inte om du läste i tidningen om branden hos oss. Någon hade fått en bot i undre världen och nån skrek att ikväll brinner det på kroksbäck. Japp de satte fyr på vårt sophus och räddningstjänsten blev attackerade med flaskor så de fick ha poliseskort innan de kunde släcka elden.
Jag är så trött på att de förstör vårt land.

Jag börjar tröttna kraftigt på makens skola att de inte ger honom en praktik. Han slutar nästa månad. Och vi ska inte tala om min praktik som jag fortfarande väntar på besked från.
Jag hoppas att jag i alla fall kommer ut i oktober eller i alla fall i slutet av september.
Men det är nog inte lätt att få tag på praktikplats heller.

Drömde att maken startade ett eget företag inom måleri om han inte kommer ut på praktik. Kan det vara ett lyckat projekt? Han måste ju ha ett jobb efter den sk utbildningen.
Själv hoppas jag att min lärare hör av sig denna veckan så jag kommer ut nästa vecka ny eller gammal förskola spelar ingen roll bara jag får göra min praktik.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Ska man ha lugna mornar i en barnfamilj får man nog låsa in sig på dass med sin kaffemugg !! :) Du lever i en krigszon och det förvånar mig att det får fortgå på det sättet... hade jag fattat beslut hade jag satt in militären ,, basta !! Känns inte som det ultimata att make startar upp företag nu... önskar att jag kunde säga motsatsen för jag förstår att ni verkligen behöver lite ljus i tillvaron... själv kommer du snart ut på praktik.. kram !!
Esmaralda

28 Mim:

skriven

Hej!

Jag är också rödhårig inte eldrött hår mer brunrött och jag har temperament. Fräser också till puckade människor.

Känner mig orolig idag. Ska ut på bilresa imorgon och är åkrädd. Hoppas att det inte händer något.

kram

Svar: Nejdå, du åker tryggt och ingenting händer.. kram :)
Esmaralda

29 TjejenO:

skriven

Hahaha, jag är både glad och temperamentsfull... intressant inlägg!

Es, nu har jag hittat ett boende jag tror kan passa oss perfekt! Prismässigt och i det område vi gillar. Har en bra känsla! 😻👌🏼Kan det bli något tror du?

Kram till er alla!!

Svar: Ja det finns en bra chans.. kram o lycka till
Esmaralda

30 Sandra :

skriven

Tack för ett intressant och tänkvärt blogginlägg!

Har en fråga:

Hej kära ezmaralda, mötte en man - Philip - på ett föräldramöte. Han är pappa till en av mina elever. Han gjorde ett enormt intryck - jag kan inte sluta tänka på honom. Brukar aldrig drabba mig så här!! Är detta en man för mig? Vad säger universum? Kram Sandra

Svar: Faktum är att också han blev berörd av ert möte och har tänkt en hel del på dig... det kan bli hur som helst.. kram :)
Esmaralda

31 O:

skriven

Temperament har jag oxå., ljusthår grön/bruna ögon..
Kommer det att bli något med P?!?.. eller är han oxå en feg Karl!? Som bara vill ha spänning🤔. Kram

32 Helena:

skriven

Hej Ez!

För någon vecka sedan fick jag ett meddelande av en kille jag träffade för några år sedan han heter Amir. Han hade försökt få tag på mig länge, han säger att han fortfarande har känslor för mig och är ledsen över att vi aldrig blev ett par. Jag fick en chock när jag fick veta detta och blev väldigt ledsen att jag har gjort honom ledsen. Vi hade kontakt i ett par dagar efter det sen sa han att han inte kunde fortsätta med det eftersom han vet att jag är tillsammans med någon annan. Mina känslor har blivit helt uppochner efter detta. Jag har det bra med min pojkvän men en del av mig hade ändå velat försöka med Amir en gång till. Samtidigt är jag rätt säker på att jag har det bättre nu än vad jag skulle ha med honom. Jag känner mig på ett sätt fast i mitt förhållande samtidigt som jag vill vara i det. Det är liksom så motstridigt. Jag har svårt att sluta tänka på det här som hänt och vet inte vad jag vill ärligt talat. Att överge mitt nuvarande förhållande har jag ingen lust med men samtidigt har jag liksom känslor för den andra killen också. Hur ska jag göra?

Svar: Ska du göra slut på nuvarande förhållande ska du inte göra det pga Amir utan för din egen skull... jag kan inte se dig lycklig med Amir i framtiden.. kram
Esmaralda

33 Tildis:

skriven

Hej Es! Själv är jag rödhårig och har ett väldans temperament. Så kanske att myten om rödhåriga stämmer ;) En fråga Es, kommer det gå bra idag? Kommer jag få vara med i kören? Kram

Svar: Ja det tror jag faktiskt att du får.. kram
Esmaralda

34 Jätteorolig:

skriven

Hej!

Kommer min man att få nytt jobb?? han mår verkligen dåligt på sitt nuvarande jobb. Jag är arbetslös så jag oroar mig för oss båda.

kram

Svar: Han kommer få nytt jobb.. kram
Esmaralda

35 Jätteorolig:

skriven

Hej!

Kommer min man att få nytt jobb?? han mår verkligen dåligt på sitt nuvarande jobb. Jag är arbetslös så jag oroar mig för oss båda.

kram

36 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ...
Jag orkar verkligen inte bråka om småsaker .. det stör mig inte jag stör mig bara jättemycket på de som vill trycka ner andra för att lysa själva.. det gör mig förbannad..
De som hittar på saker som andra har gjort fast de inte gjort det.. de som sprider falska rykten för att själva få fördelar eller för att smutskasta andra .. så elakt ... de kan ju inte må bra eller ha någon respekt för sig själva ...
Jag bodde på en plats som var så förgiftad att det var hemskt--- elaka tungor spred rykten och jag blev tillpåköpet jagad för att jag var synsk och hade helande händer.. men när de hade gjort illa sig kom de bakvägen hem till mig och ville ha hjälp ...

Han som jag delar lägenhet med är arg som ett bi och jag är lite rädd att han får en strok .. eller hjärtinfakt ... han är högröd i ansiktet och blir arg bara man frågar om han vill ha middag eller vad han vill ha till middag ... eller vill du också ha kaffe jag kan göra ... inge vågar tilltala honom och alla går runt och smyger ...

Det är kalabalik vid delning av dödsbo... i helgen var det bråk om en zebra i stengods..
Herrgud jag förstår ingenting ... jag är ingen sakmänniska men det är en tvåa som sakerna står i ... han som jag bor med och hans bror ärver ju hälften var .. och brodern är avliden så hans barn ska dela på en en fjärdedel av hälften och ett barnbarn kommer från London, tar med din mamma från Örebro med släpkärra och allt ... hur mycket tror hon att det blir .. hon ska inte ha några möbler för de går ju inte att ta med på flyget ... Vilken soppa ... han som jag bor med kallar dem vid själsord och skriker till mig att han inte har någon lägenhet eller liv ... cirkus är det .. livet blir ju inte alltid som man tänkt ...man kan inte vända uppochner på ett helt liv för att det inte blir exakt som man vill ha det ... Nu vill han att alla flyttar omgående och jag hopas att Cornelis får jobb i Sälen ... men han är fortfarande med och de kontaktar honom ..hela tiden ... det är bra .. jag hoppas att jag ska kunna flytta och det fort .. innan jag bir slagen och inte bara hotad ...

Min mamma snurrar på och hon tappar närminnet mer och mer ... hon blir så arg att hon trillar på marken av händelser som är obetydliga ... så jag har lärt mig att smyga på tå ... och känner att nu har jag så ont i huvudet av all anpassning ... jag måste andas ...

I dag ska jag göra gastroskopi ...det är inget jag vill .. men syftet är ju att jag ska få hjälp så det är bara att gapa och svälja ... slangen ... hua...

Fråga?? finns det en ände på detta .. jag börjar tvivla.. och är dessutom trött i huvudet ...


Sedan är det någon som berör mig i nacken ... rygg hals och huvud ... som om det finns ett budskap jag inte hör ... jag har bett min pappa hjälpa mig .. med min mamma så hon blir lugnare och inte ramlar i affärer när hon blir arg över att en skyllt hänger fel eller att den finns på fel hylla ... eller att det inte är den varan hon har tänkt sig som är rea på ... för det har hon bestämt ...

Nu är hon arg på mig för att jag har bjudit ut henne och min moster på mat ... för att min kusin har inte bjudit ut min mamma .. livet är ju hårt och det gäller att hitta de sämsta vinklarna i situationer...

Så jag hoppas att min pappa hör mig och hjälper min mamma lite så att hon inte blir så arg att hon ramlar över allt ... det är lite jobbigt .. jag är orolig för att hon ska bli så arg att hon ramlar när vi äter på restaurangen som jag ska bjuda dem på .. det är en finare restaurang och man kan inte riktigt uppföra sig hursomhelst där .. hon kan skapa situationer att bli arg över som den gången hon stoppade in halva oxfilén i munnen och tuggade runt så att det blev tuggummi... skällde ut servitören och kocken ..för att köttet inte var tillräckligt mört ... och avslutade med att ramla ... vilken show.. men jag har bestämt mig för att det inte är mitt bekymmer ...vi får se .. jag hoppas att pappa kommer ner från himmelen och hjälper mig ...

NU önskar jag dig en fin dag .. med glädje solsken och kärlek <3 jag är ju också rödhårig oc

Svar: Elakheter och skitsnack orkar jag inte heller med ! Det där med arv.. kan gå hur tokigt som helst.. jag brukar hålla mig undan från sånt ! Ibland får man ha is i magen och jag förstår att det kan vara lite oro när du tar ut din mamma.. pappa försöker hjälpa till så gott han kan.. kram :)
Esmaralda

37 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det chans att jag kommer få byta förskola till sonen till den jag tänker? Bör jag ligga på och ringa och fråga själv?
Kram

38 Anonym :

skriven

Ska jag berätta för L eller låta det vara ?
Vill hon veta vilken idiot han är ?
Kram

39 S+shima:

skriven

Kära Es! Ser du mig och min kille shima hålla ihop i framtiden? Kram

40 Jullisw:

skriven

Blir det en bra resa?
Kommer stressen och ångesten lätta eller krävs det hjälp för det?

Kram

41 Lydia💕:

skriven

Hej
Har också svårt att bli ilsken på allt som har hänt mig har bara blivit ledsen och sårad och fått mitt självförtroende förstört och vet inte hur jag ska få tillbaka det igen vet att jag kan men svårt.
Ska jag åka på resa nu eller vara hemma och kämpa på .
Måste kanske ta tag i vissa saker först annars kvarstår dom när jag kommer hem men skulle vilja träffa honom för att se om det leder till något.
Lydia💕

42 anne_hemma:

skriven

Hahahaha!! Det var något av det bästa jag läst på länge.
Jag blir exakt lika sur i alla dessa situationer.

Svar: Jamendåså.. skönt att inte vara ensam :) kram :)
Esmaralda

43 Michaela:

skriven

Jag retar mig på folk som gapar när de pratar. Finns mycket mer men då skulle det bli världens längsta inlägg :) Nått kul som händer snart? Skulle behöva det. Kram

Svar: Ja snart sker något i det lilla som får dig att le och må väl.. kram :)
Esmaralda

44 Lyxlirande dam:

skriven

Tjena E.

Ja temperament tror jag att du har, tur att du är snäll också ;-)

En liten undring! Kan det bli lite kärlek och pirr och en kortvarig relation med mannen i mina tankar eller mer ett tillfälligt fling, tror du vägarna korsas redan denna vecka?

Varm macka smörstekt med mozarella, salami och röd pesto till frukost. Inte så dietvänlig men oj så värd ett plus på vågen!!

Kram på er!

Svar: Jag tror att jag är snäll... brukar känna mig glad och givmild även om det kan blixtra till ibland :) Något tillfälligt kan det faktiskt bli... din macka låter farligt god.. kram :)
Esmaralda

45 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Intervjuen jag var på förra veckan, jag räknar inte med att få det jobbet. Vad tror du har de bestämt sig för något?
Kram

46 Anonym :

skriven

Har han förstått och inser att han sårat mig ? Fått flera förlåt och telefonsamtal.Bör jag berätta för hans dejt vad han gjor ? Eller uppfattas det som svartsjuka från min sida. Jag skulle vilja veta om jag var hon. Kommer de bryta med varandra ?
Kram

47 Ledsen Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill byta förskola till sonen för att underlätta för oss. Jag är ensamstående utan körkort, men de verkar inte kunna hjälpa oss för de har ingen plats där. Verkar sonen inte kunna få börja på den förskola jag önskar?
Kram

48 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
ångrar han det han sa som gjorde mig lite ledsen? Känns han säker på sin sak?
Kram

49 G.:

skriven

Er ikke ute etter noe seriøst med I, kun og ha det litt morsomt. Kommer vi til å fortsette å treffes?

50 Jessica:

skriven

Es,
kommer denna dagen bli en bra dag?
Ser du om det kommer bli bråk eller osämja idag?
Kram

51 M❤️:

skriven

Hej
Ser du om något jobb kommer att dyka upp för mig snart
M❤️

52 Pöm:

skriven

Jag blir lätt irriterad på andra men undviker att visa det. Däremot skriker jag och svär för mig själv..Men just nu sluter jag mig för mig själv.
Livet går inte bra.
Vad är det som händer? Varför vänder det inte?

53 F:

skriven


godmorgon inatt hade jag en jättekonstig dröm, först drömde jag att jag blev klippt av en tjej som jag inte gillade, det blev att jag tog död på henne idrömmen, och det kändes inte alls bra, jag fick sån ångest. 

dröm två är att jag såg en hög med paket i brevlådan, jag blev först chockad men så glad att paketen äntligen kommit. :) 

vad kan drömmarna betyda esmeralda. kra

54 Mr blond Anonym denna gång :

skriven

Vad tycker chefen om mig?


Kram

55 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han berördes utav det jag skrev? Kommer han släppa mig helt har han gjort det?
Kram

56 Röd luvan:

skriven

Hej Es

kommer hösten med något överraskande?
kram

57 Sus:

skriven

Hej
Hur ska jag hjälpa honom?
Love sus

58 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Berördes han utav det jag skrev? Kände han någon sorg?
Kram

59 F:

skriven

Hej.
Är det pågrund utav henne som han inte lägger energi på mig? Beror det på hon?
Kram

60 Go:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha rödhåriga är eldiga, är blonda bleka och tråkiga då? Jag är blond själv..
Men jag har hört fler som sagt det eldandet sitter i rödhårigas hår. Men jag är också en sådan person som är ganska snäll och lugn. Lite fnittrig men så kan jag få de där utbrotten när jag blir riktigt arg.

Kommer F.L att ångra sig något? Nu eller längre fram?
Kram

61 Smöla:

skriven

Drömde att jag åkte fast i poliskontroll och fartkameror, det blev dyra böter...vad betyder det?

Svar: Att du inte ska vara alltför godtrogen närmaste tiden.. kram
Esmaralda

62 Solstjärnan:

skriven

Hej 🌝

Oj nej..allt får inte vara " tjohej" bra hela tiden.
Men det är klart att någon ler jämt och ständigt behöver inte betyda att man är glad . Kanske det fungerar som en sköld ibland.Man behöver inte gå in på djupet utan slipper lättare undan med att visa att allt är bra.

Kram Solstjärnan 🌟

63 Ali:

skriven

Haha, ja du Es, vi är ju alla olika och lite tokigt är det nog att vi retar oss på de som är "för glada och för positiva" men jag tror inte någon kan vara en hel ylle optimist i tråkiga jobbiga stunder, det är bara det sättet dom alltid haft, så dom kan inget annat.
Själv tror jag det är lite bra och nyttigt att ha ett "jävlar anama" humör då och då, man mår bra att rensa ut.
Jag kan precis som du, reta ihjäl mig på folk som stannar mitt i en gång för att prata, så hela gången stannar upp , exempelvis.
Och det är lite onödig irritation hos mig själv, tar onödig energi.
Men, vi hanterar olika, så e det...

Gör jag rätt att följa min magkänsla?
Kram

Svar: Ja, vi stör oss på olika ting och vi hanterar det på olika sätter och no matter what så är det ju positivt om irritationen rinner av oss direkt efteråt... ja du gör rätt i att följa din magkänsla.. kram
Esmaralda

64 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar. Känns så ledsamt och tråkigt att farfar gör såhär. Varit så här i flera år och för första gången i mitt liv känner jag att det är bra nu det står mig upp i halsen hur vi i alla år curlat för honom. Mamma förstår mig i det här hon har reagerat flera gånget hur han ofta gör mot mig. Ser du om jag kommer fira julen med familjen eller åka bort som min bror kommer göra ?
Liknelsen om den förlorade sonen...
Kram
💗💗💗

65 Fanny2:

skriven

Finns det någon som jämt är glad på riktigt? 😱 Ligger det inte lite kontrollbehov bakom dessa leenden? Jag kan känna att jag inte vill låta saker påverka mig negativt och skrattar hellre.

Stör inte de flesta sig på de saker du nämnde? Om jag skrev en lista så skulle den aldrig ta slut... Och jag har inte rött hår även om jag hade velat det. 😉

A är jättesnäll mot mig jämt... Tror du han gillar mig?

Kram

Svar: Jodå. visst är det så att ingen är ju glad 24/7.. något annat ligger bakom.. ja jag tro att A gillar dig .. kram :)
Esmaralda

66 Lenafena:

skriven

Ser att en annan Lena -som inte är jag dykt upp. Jag kallar mig hädanefter för Lenafena så ingen förväxling sker-men du har ju ip-adresser så du vet Ez. Är min aura intakta ännu? Har ibland svårt att finna ord.... och minnesproblem....men ingen i familjen har haft demens....har försökt tagga ner....finns i min väg någon utlandsresa?

Svar: Jadå jag vet ! Jag tror att du är ganska slutkörd.. du behöver avkoppling.. kan inte se någon demens runt dig... en resa ska du prioritera.. kram :)
Esmaralda

67 Jen:

skriven

Kommer jag vidare från S?

68 Temperamentsfull blondin :

skriven

Uppfriskande tycker jag!
Vi är många som väljer tysta vägen.
Nästan lite passivt aggressivt..
Bättre att va tydlig är min åsikt :)
Nu vräker regnet ner..
Förbannat mysigt!
Bakar scones och ska bjussa vänner strax.
Till dig Es:
Funderar om jag får tillfälle att säga det jag vill säga till den här personen redan i veckan eller dröjer det lite?
Ser du månne.

Kram 🔥

Svar: Ja tydlighet är alltid bra ! Så gott med scones ! Ser ut att kunna sker i slutet av veckan.. kram :)
Esmaralda

69 The first step - Ghostwriter :

skriven

Skulle det vara "fel" steg och för tidigt och överlag dåligt val att möta hans föräldrar och vänner?
Jag berätta en sak jag verkligen menar & tänker kring det. Något tar emot - tiden förstårs, och så... Samtidigt vill en del utav mig också, det borde ju säga något även det.



Vad ser du?



Kram :)

70 Pms på heltid:

skriven

Haha.
Kan du ha varit en sydeuropé i förra livet?

Vad tror du Esmaralda:
Kan det bli ett kortare förhållande eller mer en oseriös flirt mellan oss?

Härligt med lite ilska. I alla fall befogad sådan.
Kramen.

Svar: Ja o i mitt fall så rinner det snabbt av mej... jag brås på pappa.. tattarblodet "skratt" :)
Esmaralda

71 Erika:

skriven

Hej! Gör jag ett bra jobb på jobbet? Känner mig värdelös just nu.

72 Skorpan:

skriven

Nähä, vill inte dom heller ha mig? :(, vad gör jag för fel då?
Tack för svar...
Kram Skorpan

Svar: Du gör inte fel... det måste bara passa på alla håll o kanter o bli rätt.. och det kommer det att bli.. helt säkert... kram :)
Esmaralda

73 Helena Ir:

skriven

Tack..det låter bra!
Kram :)

74 G.:

skriven

Er ikke ute etter noe seriøst med I, kun og ha det litt morsomt. Kommer vi til å fortsette å treffes?

75 Rebecca:

skriven

Kan jag lita på honom nu när han är borta? Kram ☺

76 Resa:

skriven

Hej Es

Drömde att jag skulle resa iväg inatt med en vän och var på väg hem till henne och kände mig inte så fin i mina klackskor med strympor till jag hade på mig. Hon var lite finare klädd så jag skynda mig hem för att byta om till lite finar skor som passade min klädsel.

Finns det något budskap med drömmen?
(Jag har haft många drömmar som handlar om skor genom åren)

kram

77 Iréne:

skriven

Hej !
Kan du se vart jag lag mitt blå busskort nånstans. Hittar inte nånstans vet att de är hemma .
Mvh Iréne

78 Skorpan:

skriven

Tack Es?
Fast jag har nog inga kanter, bara mjukt på mig nuförtiden ;)..
Kram Skorpan

Svar: :)
Esmaralda

79 gmail:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att ångra sig? Nu eller senare?
Kram

Svar: Jag får inte den känslan nej.. kram
Esmaralda

80 Lilly :

skriven

Hej esmeralda hoppas allt är fint..tänkte fråga om du ser oss komma iväg på semester iår kram

Svar: Blir det inte i år så ser det ut att bli början av nästa år.. kram
Esmaralda

81 bella:

skriven

heej, Blir det någon kärlek för mig snart :) <3?

82 Alexandra:

skriven



Man får ju tuppjuck på alla de människor som går med huvet under armen när dom befinner sig på gator & torg.





83 Lopa:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir han tillsammans med henne?
Kram

84 Undrar:

skriven

Hej
Undrar om han ångrar sig det som har hänt mellan oss och ska jag bara gå vidare?
Undrar så

85 Undrar:

skriven

Hej
Undrar om han ångrar sig det som har hänt mellan oss och ska jag bara gå vidare?
Undrar så

86 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Dyker någon upp som jag får ett seriöst intresse för ganska snart?
Kan det bli ett förhållande eller bara flört?
Kram

87 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Idag när jag kom hem så hade jag fått en ny toalett, då blir man glad för min andra var gammal och skruttig. Jag hade anmält ett fel med den så nu hade jag fått en helt ny och fin:)

Es, verkar det finnas några känslor för mig hos honom?
Verkar man få skrapa ihop en gnutta känslor eller verkar det helt tomt med känslor för mig hos honom?
Kram

88 Rädd:

skriven

Hej E!

Det är en bergochdalbana på jobbet. Ser du om jag kommer hitta min plats och trivas? Eller är der ett felsteg?

Kram och kärlek.

89 Maria:

skriven

Hej!
Är så arg på mitt ex. Han har valt bort sina barn pga en kvinna. Nu undrar jag om det kommer att hålla mellan dem och hur blir det med kontakten med barnen? Ångrar han sig och vill komma tillbaka?
Kram

90 Dega:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han känna någon saknad när vi är ifrån varandra? Saknar han mig ibland? Kommer göra det framöver?
Kram

91 mee:

skriven

Hej Es

Hur stor är chansen att jag möter min blivande i år?
kram

92 AnnaK:

skriven

Tack Helena Ir för dina anteckningar 😂🤗

Usch drömde i natt att jag tappade en kindtand. Blev en stor glugg som jag kunde känna med tungan. Vad betyder sånt? Minns att någon sa nån gång att det handlar om pengar men tänker att det inte kan betyda samma sak för alla som drömmer att de tappar tänder.

Kram 😊

93 Bellagio:

skriven

Min dotter på 10 år säger att hon inte vill bo hos mig. Att hon trivs bättre hos sin pappa, att jag bara skäller. Jag vet att jag är hårdare än pappan och har mer regler. Vad händer? Hur kommer det bli?

94 Sandra :

skriven

Tack kära esmaralda för att du tog dig tid att svara på min fråga om Philip! Mkt tacksam och mkt glad blev jag av svaret! Stor kram 💗💗💗

95 Hmm:

skriven

Vad är det som gör att jag inte tål min mans bror??!

96 Tintin:

skriven

Hej Es!
Är lagotton "Gizmo" vår hund? :)
Tack och kramiz!

97 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad verkar de ha för relation till varandra? En kärleksrelation?
Han och jag låg med varandra i helgen och efter att jag sett att han skickat ett hjärta till henne så börjar jag undra.. verkar de ha någon seriös relation med varandra? Är det rätt utav mig att berätta för henne?
Kram

98 Elisa:

skriven

Hej!
Ser resan ut att bli bra?
Kram

99 Milla:

skriven

Hej, kommer mannen som jag ömmar för mkt träffa ngn annan som han kan bli lycklig med, han säger att han inte älskar den han lever med och jag tror det bara är en praktisk lösning. Det skulle vara skönt att veta, om det ordnar sig på ett kärleksfullt sätt för honom.

100 O:

skriven

Temperament har jag oxå., ljusthår grön/bruna ögon..
Kommer det att bli något med P?!?.. eller är han oxå en feg Karl!? Som bara vill ha spänning🤔. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: