Den som ger sig själv tolkningsföreträdande...

De människor som ger sig själva tolkningsföreträdande.. oavsett vad… de ska man se upp med.

I synnerhet ska man inte leva med dem… för  då tenderar livet att  bli  enögt och på deras sätt  &  du körs över… präktigt och rejält !

Dessa människor talar om hur saker och ting ÄR…. sett ur deras synvinkel. Och det finns bara en synvinkel.. deras.

 Att somligt inte är sanningar utan bara åsikter.. det går dem  helt förbi.

 

 

Jag hade en sådan kollega en gång.

När vi satt och pratade om klienter så  diagnosticerade han varenda en av mina klienter… utan att ha träffat  dem.. han var till och med stolt  över sin ”gåva”  och om jag som jobbat med somliga över ett år.. försökte flika in något så viftade han bort det.

Han visste  bäst och det var som det var..det vill säga, som han sagt.  

Man får inse när man träffat sin överman.

Med denne man orkade jag aldrig tjafsa…. det tog för mycket energi och jag brukade mest kommentera med ett  ironiskt ”eftersom du säger det så är det säkert så ” men ironi var inte hans starka sida. 

  Det går lite hand i hand.. att ta sig själv på fullt allvar 24/7 och sakna både ironi och humor.

 Det finns en hel del av den här sortens folk inom psykologvärlden… och det tror man kanske inte.  Det är lite lurt för de tenderar att börja sina meningar med ”  Jag kanske har fel men…”  och denna ödmjukhet är bara en verbal kullerbytta….den betyder ingenting…

 

Att leva med någon som ger sig själv tolkningsrätt….är tungt.. jag har gjort det och många med mej. 

De vet och kan.. även sådant som man vet att de inte vet…. så vet dom i alla fall !!   Suck !

  Jag fick höra sånt som ” I går på festen flirtade du med Kenth” och en annan ser oförstående ut… och känner sig lika oförstående.. vilken Kent ? Fanns det ens någon på festen som ens hette Kenth ? 

Och man vet såklart själv om man flirtade eller inte.   ” Nej”, säger man, ” jag flirtade inte med nån Kent” och då får du höra att  jodå det gjorde du visst… det var uppenbart och inte bara han märkte det utan det märkte ALLA! 

Man suckar.

Och vet att man inte flirtade,  inte med någon.

Men säger personen med tolkningsföreträdande att man gjorde det…  då  vet man att det ligger minst en timme av tjafs framför en… och man orkar bara inte.   Jag klarade situationerna genom att säga ” Ja, just det…nu minns  jag, ja jag flirtade allt jag förmådde och det kändes riktigt bra”

 

Jag har aldrig varit mycket för att fastna i  sånt där tjafs där man  anklagas och försvarar sig… inte gentemot människor som ger sig  själva tolkningsrätt… jag låter dem vinna och det förväntar de sig inte.. de gillar själva kampen kring tolkningsrätten… och  när man svarar det oväntade så faller det liksom platt

Jag stod ut  i 3 månader.. sen fick det vara nog och  en tisdagkväll när han kom hem hade jag packat alla hans prylar i bananlådor.  Jag väntade på honom bland lådorna och kunde  inte låta bli att säga ” Nå, hur tolkar du detta då ? ”

 

Helgen står för dörren igen…..se till så den blir riktigt bra !

Själv ska jag  på kräftskiva i morgon…

Kram & kärlek

1 Maria:

skriven

Hej!
Ja fy, såna har man stött på genom åren, hihi
Ser du om nått roligt kommer hända i det närmaste? Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det bra med dig?

Tänkt fråga om är det en man som kommer jag har romantisk med i nu här hösten. Vet jag vem är den man och om jag gissa rätt?

Ha det bra😊

3 <3:

skriven

Härligt med kräftskiva 🦂. Vi spanade på en kille igår FVE är han singel ?
Vet inte mycket om honom. Kan du se något Es om honom.?
Kram

4 Musen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja sådana människor kan vara besvärande med att ha och göra med. Vad roligt med kräftskiva. Jag ska på en nästa helg känns riktigt roligt..
Jag vet att det låter galet, varför skulle han ändra sig sen när han inte väljer att vara med mig nu?
Är det bara mitt hopp som hoppas? Jag hoppas väll att han ska känna/tänka efter och kanske tycker han det känns tomt utan mig och hans barn.
Jag måste dock fråga dig, ser det ut som om han kan ändra sig om en tid och vilja vara med mig igen?
Kram

5 Tisa:

skriven

Jag har bett om ett möte med högsta chefen imorgon innan tio. Jag vill så gärna byta läkare. Jag är så trött på att bli utskälld och att han inte gör något fel och inte lyssnar på vad jag säger. Dessutom tycker han att jag hotar honom och det gör jag inte, jag är bara ärlig.
Snälla säg att det mötet medv chefen går bra och att jag får byta, jag tål inte min nuvarande
Är den andra läkaren bra eller byter jag i onödan?

6 Rebecca:

skriven

Trevlig helg ☺ ska bli skönt med helg efter denna veckas praktik.

7 Ghostwriter :

skriven

Vad tycker mannen om mig?
Tycker vi samma?

Kommer han tycka jag är fin i verkligheten?
Kram:)

8 Vad ska jag göra?! Anonym denna gång :

skriven

Esmaralda vad ska jag göra. Jag fick inte hjälp med hyran! Hur löser jag detta tills nästa månad. Betalar jag hyran idag har jag 100 kr till mat och det räcker inte!!

Seriöst vad är det för fel jag trodde att jag skulle få hjälp


Vill inte flytta härifrån, vill inte vara utan mat heller och inte till mina älakade djur


Får jag tillräckligt om jag söker alla bidrag jag kan, och kan eventuell bostadsbidrag hjälpa, om det blir godkänt dvs?

Hoppas du kan se mig ha jobb imorgon helst!!


Kram

Svar: Sök alla bidrag och ta alla jobb.. även de korta tillfälliga.. gör dig sökbar ...kram
Esmaralda

9 Halåå:

skriven

Kommer jag nånsin att få kärleken? Snart? Barn??

10 Halåå:

skriven

Kommer jag nånsin att få kärleken? Snart? Barn??

Svar: Japp du träffar din rätta kärlek.. inte direkt nu men det kommer ganska snart.. kram :)
Esmaralda

11 Camilla:

skriven

Tack för dethär inlägget, det kom behövligt, bra tips att bara hålla med...
Trevligt veckoslut och ha en super rolig kräftskiva!
Kram

12 Tingeling :

skriven

Jag kan vara envis... Men inte SÅ envis, jag kan i alla fall erkänna när jag har fel ☺

Ja äntligen fredag. Kul med kräftskiva, jag har faktiskt aldrig varit på någon... Mina föräldrar har aldrig varit såna sociala människor och hittat på sånt. Försöker vara tvärtom med min dotter.

Känns det fortfarande tveksamt ut med jobbet? Jag tvivlar verkligen. Eller så är det bara mycket just nu som gör att jag bara vill ge upp?

Trevlig helg!

Kram!

13 Skorpan:

skriven

Ja det lät bekant, att bli anklagad för något som man inte gjort. O det ledde ju till det att jag undvek att göra sånt som jag tyckte om, att gå ut o dansa, orkade inte med tredje gradens förhör efteråt. Att jag är glad att det är historia...

Nu försöker jag skriva ny historia o det går väl sådär :). Idag ex skrev jag historia o låste ut mig från banken, visste inte at jag borde ha bytt en lista, det hade ingen sagt åt mig, banken alltså. Nu hoppas jag bara att jag hittar den nya listan då.. Ingen lön idag m a o...

Nästa vecka ska jag på intervju o då hoppas jag på att skriva ännu mer ny historia. Es, något du kan se kring intervjun, något jag behöver tänka på? Ser ju mig på den posten redan ;). Önsketänkande?

Nåja, kanske dags att röja lite...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

14 Anonym:

skriven

Största sucken....Hu, så jobbigt med "besserwissrar". Att se verkligheten på olika sätt kan ställa till det rejält.

Jag har en liten fråga....Känner mig ju väldigt sviken av mitt ex. (han är en person som tror att hans åsikter är sanningar) Jobbar på att lägga locket på. Finns han med i min framtid och frågan är hur han agerar den dan jag träffar en ny?

Ha en fin dag. Här lyser solen och det ska bli ganska varmt också.
Kram Lotta

15 f:

skriven

godmorgon jösses vad svårt det var att gå upp idag.. jag undrar om du ser vad hösten har att erbjuda mig. kram

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Började skriva på fler svar om dagens ämne...och av det vart det inget ;-)Som vanligt intressanta inlägg!

Njut av kräftorna ha en härlig helg <3

Kram Anki med flock

Svar: Tackar :) Och trevlig helg till dig oxå :)
Esmaralda

17 Tisa:

skriven

Skit i den andra frågan; hur kommer mötet att gå, min syster kommer, grisen till läkare bete sig så att jag slipper gå i från mitt i?

18 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Har en sån människa i min arbetsgrupp och man blir mer än galen. Snart brister det alltså. Allt hon säger är hennes lag o så ska det vara, grrr!!!
Jag ska söka ett jobb, ser du några varningar där och framför allt, tror du jag har nån chans? Inte många sökande och känslan jag fick var positiv.
Ha en trevlig fredag💕

Svar: Ja, chansen har du och det känns bra.. kram
Esmaralda

19 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet knappt vad det är för dag längre.. vardagar som helger flyter liksom ihop just nu om jag inte har något speciellt planerat på helgen då känns det lite extra..
Jag hoppas inte att jag är en sådan person. Jag vet att jag är anpassningsbar och mottaglig och ibland tar åt mig för mycket vad andra säger. Men mitt ex han sa något om att jag var sådan här, att om jag har fått för mig något då är det så. Men tror du han har rätt?


Es, jag vet ju att de här med tid är svårt och du kan ju inte lova något men jag tänker mig att jag ska träffa min stora kärlek i år eller nästa då jag går in i ett förhållande, tror du jag har rätt? Eller tror du det kan dröja längre än över nästa år?
Kram

20 Browallia:

skriven

Tack för en intressant blogg. När jag studerade till undersköterska så hade jag en sådan kurskamrat, så dryg!

Sen har vi sorten som ser sig själva som felfria och har gett sig själva rätten att tala om för andra hur de ska vara. Vänder man på steken och påpekar på deras egna fel och brister blir de kränkta och man är elak. Suck...

Önskar trevlig helg! Kram ♡

Svar: Ja, det finns minsann alla sorter.. kram :)
Esmaralda

21 Fanny2:

skriven

Vilka människor det finns...Det är få sorter som jag ogillar så mycket som besserwissrar och narcissister. Han måste vara en sån som är hatad av sina patienter och kollegor... Du gjorde helt rätt som lät honom tolka in i det sista. 😂 Jag har svårt för att ge mig när jag träffar såna men kanske ska man bara låta dem vinna ibland...

Es, jag undrar om jag inbillar mig saker om en tjej. Ibland känns det som att hon vill tävla med mig fast jag aldrig utgett mig för att vara bättre och det handlar mycket om utseende. Köper jag något så händer det också att jag ser henne köpa det senare... Häromdagen såg hon mig innan vi skulle ut och bytte outfit helt efteråt. Det känns lite väl barnsligt men tävlar hon mot mig eller har jag missuppfattat henne?

Kram

Svar: Egentligen vinner de ju inte om man genomskådar dem...och att "låta" dem vinna blir lite som man behandlar ett tjurigt barn och själv blir man den riktiga vinnaren.. och det kan räcka att man vet det själv ! Tjejen är osäker och försöker ta efter de som hon ser upp till lite... ha tålamod.. kram :)
Esmaralda

22 EPM:

skriven

Godmorgon!

Har vi samma kollega..?
Det värsta med sådana människor är att de inte på något sätt kan förstå andras reaktioner och upplevelser. Ofta vill de förklara för mig varför min reaktion är fel, oftast är det män- eller min mor! 😏 Drygt är det iallafall.

Nu blir det städning och fix, pappa kommer och hälsar på så ikväll blir det far och döttrarna som gör Malmö!

Min relation till J är djupare och mer trygg nu. Jag ser en framtid och tillvaro tillsammans med honom...
Det jag trodde skulle bli slutet, blev en avgörande punkt men utfallet blev snarare en insikt om att det är vi.

Kram


Svar: Ja, drygt som attan är det !! Vad kul med pappabesök !! Kram :)
Esmaralda

23 Sus:

skriven

Hej
Huvudet på spiken....
Inget är svart eller vitt de finns massor av nyanser av grått där i mellan....
Ok att inte tycka lika ....
Om du visste vad jag jobbat med detta med mannen....
Ett äktenskap många olika upplevelser och historier....
Vad är sanningen?
Love sus

24 Linnean 🌸:

skriven

Morning!
Redan första september! Vart i all sin dar tog sommaren vägen? Det var ju april alldeles nyss! Jo, det där med folk som vet precis allt, det känner jag allt för väl till. Har lagt mycket energi på att försvara andra som blivit utsatta här på området. Men har nog gett upp nu. Däremot blir jag askalas skitförbannad när det drabbar mig själv. Där kan jag inte tagga ner! En gång talade en dam (mycket tjatig och jobbig) om för mig att jag hade en ny man. 🤔 Ingen idé att jag förnekade det! Hon VISSTE det och det var fult av mig att ljuga!! 👹
Detta förkunnade hon med sin höga gnälliga röst på Konsum där det var en lång kö, dessutom! Hon hade sett oss tillsammans flera gånger och vi hade dessutom köpt...kanin!! När detta tjatats om en tredje gång fick jag frispel! Jag hade inte alls vistats ute med någon man och hade definitivt ingen kanin!! Men se...det var ju min son hon hade sett mig med och vi kom med katten i transportbox, vid något tillfälle, efter veterinärbesök. Ha ha ha! Så kan det gå!
Men det finns många sådana människor och det bästa är väl att bara låta dem vara men jag har, som sagt, svårt att tiga 🙄
Önskar alla en solig dag! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja jösses... folk kan få till saker och ting hur som helst... :) Kram o njut av fredagen :)
Esmaralda

25 Cattis:

skriven

Hej Es!
Dagens ämne påminner mig om en relation som jag hade för något år sedan. Han visste oftast bäst i allt och hade en åsikt om precis allting. Och han var inte heller rädd att förmedla dessa åsikter vilket gjorde att jag fick lite sämre relationer till några av mina vänner. Han ansåg även att han anpassade sig väldigt mycket efter min livssituation medans det i själva verket var tvärtom. Jag upplevde en stor inre stress av detta och fick dessutom hjärtbesvär men det ansåg han berodde på min exman. Längtar nu efter min soulmate som du berättat om i en seans och han verkar inte ha behovet att behöva hävda sig hela tiden😊. Men nu undrar jag ifall du ser om det händer någon förändring vad gäller jobb för min del. Jag hoppas även Gabbe fortsatt finns vid min sida i detta. Längtar så efter att göra något annat.

Kram!

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har en fråga gällande N. Jag är lite förvirrad. Då det har varit andra som kör hans skåpbil har jag kollat lite vem som äger skåpbilen och i slutet på april stod det en ny ägare och två veckor senare stod det en annan ägare. Om det nu inte är N som äger skåpbilen, varför plockar den nya ägaren inte bort hans jobb dekal på skåpbilen när dom åker runt i den? Eller är det såna som verkar arbeta med honom? Men varför ägarbyte? Eller är det fler som är delägare i bilen? Ser du något om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

27 Louise:

skriven

Visst går veckorna snabbt.
Här har vi varit förkylda i några dagar. Det bröt ut i lördags då jag låg helt utslagen som aldrig händer typ. Maken är fortfarande förkyld.
Imorgon är det kusinträff hos min syster och på söndag ska Izabella på kalas och jag ska för första gången på flera år träna karate. Hoppas jag finner det roligt så jag fortsätter.

Mejlade min lärare i onsdags och fick svar igår att hon hört av sig till min förskola och chefen skulle förhoppningsvis höra av sig denna vecka med tid och handledare.
Maken går ut på praktik nästa vecka(äntligen) och jag hoppas att han blir anställd där sen.

Igår berättade Izabella när jag hämtade henne att en pojke i hennes klass hade snott tre av hennes figurer som Lidl har nu. Sa till henne att säga imorgon att han ska lämna tillbaka dem annars kommer jag ta kontakt med hans mamma vilket är det sista jag vill.
Är så trött på elaka barn så det är knäppt. Men skolan tar tag i det direkt om de ser något. Tycker inte om att barnen går i varandras bänkar.

Kommer maken att få jobb på sin praktikfirma som han ska vara på nu? Och kommer jag ut på praktik om två veckor? Jag hoppas det.

Ha en fin fredag

Kramar.

Svar: Krya på er nu... du kommer snart ut på praktik, det ska inte dröja.. kram :)
Esmaralda

28 <3:

skriven

Hej kära Es den där bitchen Julia verkar inte ge sig. Nu har hon lämnat in blufffakturan till inkassobolag. Min advokat har bestridit den återigen. Kommer hon ge sig nu eller blir det tingsrätten ? Bör jag polisanmäla henne ?
Kram

29 F:

skriven

Bra inlägg! Något att vila ögonen på till helgen🤔💕,,flirt? Kram

Svar: Inte alls omöjligt.. kram
Esmaralda

30 Susanne Amalia :

skriven

Godmorgon i dag regnar det inte.. ELLABELLA har varit ute på morgonpromenad och ligger nu på soffan. Bland täcken och kuddar.. 💕.
Enligt min åsikt finns det mirakel och jag skulle behöva ett just nu.. Ett mirakel från himmelen... Livet är magiskt.. Och jag tror på det.. Kärlek är en gåva.. Livet är kärlek allt hör ihop..

Jag har fått tid till kirurgen.. Här ska opereras.. Så äntligen kan jag få hjälp.. Nu du, nu börjar livet.. 💕 sedan ska jag flytta.. Flytta till Sälen och tack för goda tankar.. För Cornelis ska skicka in sin CV till kökschefen som vill ta hand om honom.. 💕

Önskar dig en härlig fredag och jag hoppas att du mår bra och att solen lyser hos dig.. Att hajen inte har kommit ut ur tunnan och att du får en härlig kväll.. 💕

Fråga:kommer det att gå bra för Cornelis..I Sälen? Och blir det bra med min operation i magen??


Svar: Täcken o kuddar säger MG, det bästa som finns... skönt att du fått tid för operation ! Ja det ser ut som om din operation går bra och likaså går det bra för Cornelis.. jag ser inga varningar.. kram :)
Esmaralda

31 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag har också en del människor i min närhet som anser sig ha tolkningsföreträde i det mesta men jag försöker att inte lägga energi på dom när dom sätter igång. Jag går sällan in i sådana disskusioner. Nu har jag bestämt mig för att avsluta min anställning på jobbet jag haft i dryga tre veckor. Det kan uppfattas av en del som att jag kastar in handduken alldeles för tidigt men jag ser det som ett sätt att helt undvika en stor personlig katastrof och dessutom riskera min hälsa och det är det inte värt.
Jag är ju fortfarande tjänstledig från min gamla arbetsgivare och det finns alltid möjlighet att återvända. Dock ser jag det som en omöjlighet att gå tillbaka till det förtroendeuppdrag jag har haft men det var ju också ett medvetet val jag gjorde redan i våras att lämna det. Nu först ska jag jobba på timmar i min systers cafe och bageri. Har ju hjälpt henne mycket där ideelt men hon har pratat om att det nu går så bra att hon behöver anställa någon på timmar så det blir bra. Det är ett ställe jag mår bra på och förhoppningsvis kommer jag landa i vad jag egentligen ska göra och vad som är meningen med mitt liv. Blir ingen superinkomst men jag tror vi ska klara oss. Det bekymrar mig dock att jag har noll stöd hos min man. Skäms han över mig och för att jag inte är stark nog att fixa detta jobb?! Han har varken frågat eller undrat hur jag mår och det gör mig ledsen. Vi har ju inte haft det bra på länge och det kanske är nu allt ställs på sin spets om hur vår framtid ska se ut?

Kram från Skrållann

32 Jj:

skriven

Hej Es! Borde jag tacka ja till bostaden? Känns inte 100% rätt men detta är kanske min enda chans? Eller dyker det upp en ny bättre möjlighet? Kram

33 Razawa :

skriven

Bästa Esmaralda.

Nu sitter jag här hemma ensam i min lgh (maken jobbar) och känner hur ångesten kryper fram inför jobbresan till Madrid på söndag från Stockholm med kollegorna. Känner gråten i halsen som är påväg ut närsom. Vill också kunna va lugn dagarna innan som alla andra och njuta av dagarna innan resor och inte sitta helt förstörd och inte kunna förut något annat än att va rädd inför resan. Usch..

34 Mg:

skriven

Hej!
När du gör seanser, hur mkt stämmer egentligen? Stämmer allt verkligen till 100%?

När man får en seans och känner att detta vet man säkert själv att det inte stämmer..

Jag har en väldigt bra magkänsla och i mina seanser har en del saker inte alls stämmt..

Jag vet att du är otroligt duktig, men varför stämmer inte många saker i mina seanser?

Kram!

Svar: Nej, det stämmer INTE till 100 %... i min info som jag alltid skickar ut innan seans talar jag om att min seans stämmer till ca 80 %.... det handlar om den mänskliga faktorn som kan gå fel när man försöker tolka den information man får av guiderna... ibland sker sådant jag sagt längre fram i tiden.. och ibland är det så att även om kunden inte tror det stämmer som jag sagt... så kan det visa sig stämma i alla fall... eller så har jag rätt o slätt haft fel.. kram :)
Esmaralda

35 Jessica:

skriven

Hej Es!

Har han känslor för mig?
Kommer det bli något förhållande mellan oss?
Kommer han bjuda ut mig snart?
Kram:)

Svar: Jag ser inga starka känslor men ett intresse ser jag.. kram
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Inget speciellt händer i helgen för min del. Funderat lite på det här med att jag litar ju inte alls på män. Hur skall det gå när jag träffar min soulmate då? Jag vill ju inte känna så inför honom. Kram

Svar: Det löser sig.. det faller på plats.. kram
Esmaralda

37 Lydia💕:

skriven

Hej
Tänk om man vore så stark varje dag va skönt det skulle vara .
Vet varken ut eller in om något just nu försöker men vet inte var jag ska börja.
Slits mellan två personer som betyder mycket för mig och får inga direkta svar har mitt hjärta hos båda och vet inte hur det ska sluta det är långt till den som jag har mitt hjärta hos och kanske man inbillar sig att det är han som är min stora kärlek.
Lydia💕

38 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om T hade änglavakt eller om det var någon som hjälpte henne från andra sidan igår när stolen välte? Nyfiken.

Kram och kärlek.

Svar: Änglavakten fann där absolut.. kram :)
Esmaralda

39 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Ja, det är hemskt störigt med folk som har rätt hela tiden. Man träffar ju på dem ibland och jag måste sucka varje gång. Att göra som du och bara hålla med är inte dumt alls. Att du orkade vara ihop med den där killen i tre månader! Han måste ju ha påstått fler sanningar än att du flirtade med Kent.

Jag trivs fortfarande med arbetsprövningen. Det är fantastiskt kul att skriva inlägg på kaninvälfärdsföreningens sociala medier.

Idag har mina släktingar från Nederländerna kommit till Sverige. Vi ska umgås nu. Tänk vad populär jag är!
Hur mycket Hollandsbesök har jag inte haft senaste tiden 😀
Kram ThereseC

40 Naeano:

skriven

Tack för ännu ett bra/tänkvärt/intressant inlägg 🏵

En fråga sen..

Vill R ha kontakt/umgänge med mig eller är det för knepigt med tanke på att det är som det är mellan mig å hennes mor K?? Vad mår R bäst av? Något jag kan tänka på eller agera kring? Något annat som kan vara matnyttigt att veta?

Tack på förhand å ha en fortsatt fin dag 🌺

41 Gunilla i Oxd:

skriven

Haha..lever nog med en man som har liiite såna drag!!😜Men har efter 23 år lärt mig att låta det gå in i ena örat o ut genom det andra!!! Lägger längre ingen energi på det.

Tack för ditt 'stöd'' genom seansen när det krisade på min salong.

Du är bäst - Du kloka snygga empatiska o roliga kvinna!!!💕

Kram o ha en härlig helg o kräftskiva !! Ta det lugnt m snapsen..!!😄

//Gunilla i Oxd

Svar: Nu blev jag nästan generad. tack snälla du !! Och snapsarna tar jag väldigt lugnt med.. lär vara väldigt mycket kalorier i dem.. kram :)
Esmaralda

42 Frågan:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han säker? Är det så det kommer att bli? Eller tvekar han?
Kram

43 F:

skriven

Hade en jättekonstigt dröm förrut, vi var inom hus min mamma skulle hälsa på en väninna, jag sa till henne att det är för långt att gå, att jag kunde skjutsa henne, men jag gick in i ett rum och fann två män som hade tagit sig in i vårt hem via balkongen, jag blev så rädd och arg samtidigt, de gick ut samma väg de kom in, jag skällde på dem. Vad kan det betyda?

44 sense:

skriven

Som en kollega till mig sade: Om jag vore ödmjuk så skulle jag vara perfekt!

45 Ellis:

skriven

Jag känner någon som är sådär:)

Es ser du något spännande som sker i höst för mig?
kram

46 Hönan:

skriven

Haha älskar din kommentar till mannen i slutet!
Jag var så när jag var yngre. Det som var min sanning var också den absoluta sanningen. Men på senare år har jag insett att alla kan tycka olika och att det är helt okej :)

Troe du bilarna som bytte fil så märkligt igår var ett svar på min fundering eller var det mer jag själv som skapade det genom min oro?

Kram

Svar: Det var nog din oro som ställde till det lite..kram
Esmaralda

47 Helena Ir:

skriven

Skönt svar du gav..på flirten med Kent..
Ja just det,jag flirtade allt jag förmådde och det kändes riktigt bra :):)

Det gynnar inget att gå i försvar..låt dom ha rätt!
Det var dagens bästa! Behöver jag tänka på..

Tror jag fick ett tecken från min pappa..jag har tänt ljus för honom..och tittar intensivt på hans foto. Då helt plötsligt börjar ansiktet röra på sig..och det blir en mycket yngre pappa..inte en man på över 80.
Nog för att jag är trött..men det såg för kul ut!

Trevligt med kräftskiva..själv ska jag hem till kompis och dessförinnan ska vi på loppis..imorgon alltså! :)

Kram :)


Svar: Ja, din pappa kommer ju att meddela sig med dig på lite olika sätt... loppis är kul.. kram :)
Esmaralda

48 <3:

skriven

Hej kära Es är FVE singel ? Jag och min vännina spanar lite på honom. Är det en bra kille ?
Kram

49 F:

skriven


Hade en jättekonstigt dröm förrut, vi var inom hus min mamma skulle hälsa på en väninna, jag sa till henne att det är för långt att gå, att jag kunde skjutsa henne, men jag gick in i ett rum och fann två män som hade tagit sig in i vårt hem via balkongen, jag blev så rädd och arg samtidigt, de gick ut samma väg de kom in, jag skällde på dem. Vad kan det betyda?

50 Life is:

skriven

Hej Es

sker det något positivt snart som gör mig glad?
kram

51 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

52 Anne:

skriven

Hejsan!

Är det fel av mig att inte ge min fars fru en chans? Känner inte att hon är en bra person (vilket flera andra familjemedlemmar upplever också) och vill helst inte träffa henne men vill såklart att min far ska må bra.... vad bör jag göra?

Ambivalent 🤔🙄

Kram!

Svar: Du ska vara vuxen och skaffa dig en egen åsikt och det kan du bara göra om du träffar henne och ger henne en chans.. det tycker jag du ska.. kram :)
Esmaralda

53 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Har en fråga gällande killen jag är kär i. En av hans kompisar - M gifte sig i helgen som var nu och jag vet att killen som jag är kär i, hans ex var på bröllopet. Kan du se om killen jag är kär i oxå var på bröllopet? Träffade han sitt ex då, jag menar pratade dom med varandra ifall han var där? Har han fortfarande känslor för henne? Tusen tack i förhand! Kramis 🐷

54 Hönan:

skriven

Åh va skönt, tack snälla för svaret :)
Har börjat bli så orolig av mig, en tanke kan gå från att vara just en random tanke till att bli en katastrofal sanning för mig. Inte alls bra..

Kram och trevlig helg! :)

55 Glitterklänningen på!:

skriven

Hå hå ja ja..
Dessa typer har man ju stött på ;-)
Ganska obehagligt att de ofta drar sig till maktyrken, såsom psykolog, advokat etc..
Så att de riktigt kan gotta sig i sin "vet bäst"-attityd.

Nu står helgen för dörren!
Tjoho 🍾
Firas med goda vänner och skaldjur. Mums!
Jag vet att det inte är något forever med denna man men han behandlar mig så otroligt fint.
Genuina komplimanger och frukost på sängen - jo jag tackar jag.
Kan du känna av hur han tänker och känner?

Kram!

Svar: Han gillar dig, den saken är klar och det kan mogna till något mer.. kram
Esmaralda

56 Skorpan:

skriven

Undrar hur jag kommer ur klistret, något råd? Karln jag var på dejt med säger att jag är kvinnan han vill ha.. Vi ska gå ut o äta, han var trevlig, men ingen som mitt hjärta klappar för nåt extra, så hur tar han det då jag säger att tyvärr..?
Kram Skorpan

Svar: Säg det så snart som möjligt.. vänta inte... att du bara känner vänskap och inget mer... han kommer inte att bli knäckt.. kram :)
Esmaralda

57 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Tyckte att den söta vakten idag kollade in mig idag... vad tyckte han om mig? Kram

Svar: Han tycket spontant att du var söt.. kram
Esmaralda

58 Mee:

skriven

Hej Es

Vad kan du se om min blivande?
kram

59 Västkustkräftan:

skriven

Hallåjsan :)

Ingen riktig kräftskiva utan västkustkräftor för denna dam. Hoppas ni får en härlig kväll trots allt!

Kan detta vara det kortvariga förhållandet du siat om?

Kram kram

60 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tur det, att han inte blir knäckt. Men det kan man väl inte bli efter en så kort tids vänskap?
Kram Skorpan

61 Musen:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det chans att han ändrar sig och kommer vilja vara med mig igen?
Kram

62 Agnes:

skriven

Oj...då måste jag sluta med att säga att jag kanske har fel..om det nu tolkas som att jag kör över folk...för jag brukar ju säga så när jag inte är riktigt säger på min sak...att jag kanske har fel...inte lätt med det där sociala samspelet inte.

Man ska ju helst tycka rätt...tycka som andra, vill säga...och jag som nu tycker på mitt sätt, får ju då o då på skallen, för att jag som sagt, tycker fel...enligt de som tycker rätt...haha!

Väninnan o jag var på Grönan igår...vi åkte lite olika saker, o vi konstaterade i dag att vi upplevde dessa saker helt olika...vi kom in på känslan av att åka ex berg-o-dal-bana....väninnan pratade om pirr i magen o fjärilar som uppkommer av den förväntning på vad som komma skall...
Jag har ingen som helst susning om vad hon menade...för mig innebar det mest en känsla av dödsskräck...o förhoppning om att det skulle ta slut snabbt.

Jag är ju en sån där som kliver på utan att fundera mycket alls på hur det blir...som nu dödsskräck, t ex...

Hon försökte förklara det med hur man känner för en man...som när hon första gången såg sin make sedan 22-23 år tillbaka, första gången...det där pirret i magen o fjärilarna...va, sa jag. Vilket pirr o vilka fjärilar?

Nä, jag har aldrig känt något sådant för en man...för mig har det varit erotiska känslor...att "den mannen vill jag ha sex med." Har aldrig känt mig dragen till en man som jag inte sett som en potentiell sexpartner.

Dessutom så skulle jag aldrig ge en man den makten över mig med ett jävla "Jag älskar dig"...nonono...då är man körd som en egen individ. Då är man ägd.

Väninnan tyckte jag skulle gå till en psykolog för att redo ut mina tankar om "pirr i magen"...haha...betala för att reda ut varför jag inte vill bli ägd...festligt!

Nepp...lägger hellre pengarna på annat.

Tydligen går det inte att få allt i ett, så att säga...få sex o vettigt umgänge med samma karl...då de jag träffar av de vettiga inte är någon jag kan tänka mig sex med...och därmed inte ha nytta av...vad ska jag med en man till som det inte går att ha sex med?
Det är därför jag är singel.

Det är samma som Gröna Lund...jag går dit, men kan inte åka sånt jag egentligen skulle vilja åka...därför att jag mår dåligt av att utsätta mig för detta.

Som män...en del är roliga att umgås med, men det går inte att ligga med dem...för att de ser ut som de gör...

Jaja...

Kram!


Svar: Bergochdalbana.. definitivt en NDU !! Tänk ändå, jag älskade sånt förr och den pirriga positiva känslan blandad med skräck... och numera är pirret borta och bara skräcken återstår så varför utsätta sig och betala för det dessutom... huva... kram :)
Esmaralda

63 Undrar:

skriven

Hej Es

Hur blir hösten?
kram

64 AnnaK:

skriven

Trevligt med kräftskiva 😊 Även om jag är tveksam till att äta kräftor. Tycker det är gott men tycker synd om krabaterna. Men en kan ju äta annat och dricka nåt gott 😊

Är så in i bombens trött! Tveksamt om jag pallar tempot på jobbet länge till! Nu är jag förstås lite krasslig men ändå. Ska försöka få lite gjort hemma men får se hur det blir med det 😜 Vill få till det fint hemma och ordning reda. Just nu känns hemmet som en börda som så mycket annat.

Trevlig helg och kram 😊

65 Lilly:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han saknad för mig?
Kram

66 Helena Ir:

skriven

Tack! Det ser jag framemot..
Jag pratar och det känns som han lyssnar :)

Kram :)

67 Party:

skriven

Hej Ez

ser du mig gå på någt festligt snart?
kram

68 Mind:

skriven

Jag hade såna vänner en gång i tiden.
Jag var nog själv på väg att bli sån innan jag satte stopp för det.

En gång jag minns så tydligt var när jag nyste men det blev ingen riktig nysning, sådär som det kan bli ibland och det är lika störigt varje gång för man känner sig snuvad på den sköna känslan att nysa. Istället blev det liksom en halv hostning eller nåt.

Så säger han "Det där var ingen riktning nysning"
"Nej" sa jag.
"Du låtsades bara"

Ja, och så fortsatte det. Han var övertygad om att jag låtsas nysa, att det var liksom en lögn som han fångat mig med. Han släppte aldrig det där utan det kom upp lite då och då.

Kram

Svar: Ja, somliga är på det sättet och då gäller det att snabbt själv bryta.. kram
Esmaralda

69 Kärleken:

skriven

Jasså, hur ser han ut??? Kommer han vara min typ??🙈Kraam om du svarar😂

70 Iréne:

skriven

Morron Esmaralda
Har mitt ex några känslor eller någon kärlek kvar hos mig .
Kram

71 CA:

skriven

Hej
Min chef är ju sådan. Hon är inte i konflikt det är bara jag som upplever konflikten säger hon.
Det är första gången i mitt liv som en konflikt är ensidig !!!!
Hon gillar envägskommunikation dvs att hon pratar och har tolkningsföreträde spelar ingen roll hur fel det är
En arbetskamrat har frågat flera gånger hur länge vi ska behöva ha det så här, en annan säger att det kommer att pågå länge länge.
Min arbetskamrat som undrar hur länge detta ska få pågå säger också att majoriteten av gruppen inte vill ha denna chef kvar men ingen frågar vad vi tycker.
Vissa människor borde sitta i en källare och skala potatis :o)
Kram fortsatt go lördag

72 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: