Den stora dagen.....

 
 
I dag har vi en födelsegris här ... just det.. MG fyller fem.. och som sig brukar har mormor kommit och det blir kalas ikväll... med prinsesstårta  och presenter....
 
MG skickar pussar till er alla och lovar att öppna sina paket  så pappret flyger och på två röda sekunder...
 
 
 
Sjukskriven ? Aldrig i livet säger  MG som glatt jobbar vidare trots tratt och födelsedag....
 
 
 
 
 
 
Och så måste jag dela mig mig av barnbarnet Ozzys kreativitet !!
 
Kram & kärlek
 
1 Skorpan:

skriven

Grattis MG, redan fem 🎂!

O kreativiteten blommar 😉.

Vi ska också fira kalas, på torsdag, andting äldsta fyller då 😊. Prinsesstårta tror jag inte det blir, men kanske nåt annat, morgonmål på säng..

Bråttomdag idag, säg MG, nåt råd gällande morgondagens intervju?
Kram Skorpan

Svar: Tack säger MG :) vad det gäller intervjun så tänk att det är extra viktigt att landa i och vara närvarande i stunden.. kram :)
Esmaralda

2 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha sötaste mg. Önskar dig ett stort grattis på födelsedagen. Vill skicka en kram. Se nu till att glupska i dig rejält när du blir 5 år.
Påhittigt barnbarn, han har helt rätt i sin tanke, en svamp med vingar som kan flyga = flygsvamp:)
Massa kramar och kärlek till MG.

Es, var precis hos en gammal dam. Jag tycker så mycket om att vara hos henne. Hon berättade om sin man som gick bort för några år sedan och för ett kort ögonblick kändes det som om jag kunde känna in honom. Men det gick snabbt över, fick ingen speciell känsla över honom eller så bara att det kändes som om han kom på snabbt besök.

Ser du hur jag möter den kärlek som kommer härnäst som är påväg till mig blir det mitt i vardagslivet eller mer på någon festlig tillställning?
Kram

Svar: Ja Ozzy är uppfinningsrik minsann :) MG hälsar och tackar ! Och visst kom damens man förbi på ett besök.. så du kände helt rätt. Jag ser inte hur du möter kärleken men kommer, det gör den.. kram :)
Esmaralda

3 sippan:

skriven

Hej Es!
Behöver jag vara orolig för min särbo?
Han mår inte så bra.
Kram

4 Michaela:

skriven

Hipp hipp hurra för MG idag! GRATTIS på 5 års dagen! Hoppas du blir nöjd med presenterna och att tårtan smakar 🎂🎉🎈🎁

Svar: MG hälsar och tackar... och skickar puss :)
Esmaralda

5 Mimlan:

skriven

Haha! Älskar flygsvampen!

Idag känns det inte bra, jag kände att jag fick personlig kritik över något som inte var befogat.
Och jag vet ju att detta är något jag måste öva på oavsett om det är missriktat eller ej.
Men just idag, kände hon också att det blev fel eller tyckte hon att hon gjorde rätt?

Svar: Hon fick en obehagskänsla men verkar skaka den av sig och det tycker jag att du också ska göra.. kram :)
Esmaralda

6 Mimi:

skriven

Grattis Mg:)

Ser du hur hösten blir Es?
kram

Svar: Tack hälsar MG :)
Esmaralda

7 Alexandra:

skriven




Grattis MG på 5 årsdagen!!!🤗😘💓

Kul att han brås på sin mamma Ozzy!👍

Svar: MG skickar ett stort tack o stor puss :)
Esmaralda

8 Anna.L:

skriven

Hej! Jag gillar inte att klaga, men nu känns det ganska tomt, kanske är kortison kurens biverkning inblandade.
Det känns som att jag trampar på samma ställe.
Allt på kärleksfronten är tomt, händer inget och personen jag tänkt på verkar ha tagit bort all kontakt. Ganska tragiskt men det är som att jag har accepterat singellivet och all lust är borta.
Gällande studenten är det också en lustfylld tomhet.
Vad ska hända efter skola?
Utomlands eller Sverige? Studier, folkhögskola, jobb...
Vill jobba kreativt, teater, musik, film, modell med mera.
Det är nu alla val inför framtiden på någotvis ska göras, men jag är osäker. Kram! :)

9 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skrev ett brev till min skyddsängel, sist så fick jag som ett tecken att de blivit läst. Men inte denna gång. låter brevet ligga framme ett tag till.

Skrev ett meddelande till honom, att jag tycker om honom och varför jag tror vi passar, men inget svar än.
Blev det för mycket tror du?
Blir det inte han? Blir det någon annan istället?
Kram

10 Skorpan:

skriven

Tack MG!
Mindfulness..
Kram Skorpan

11 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Han sa att han inte hade gjort så mycket i helgen, han hade mest varit hemma och jag som trodde att han hade varit med henne i helgen eftersom jag inte hört från honom.
Men antingen så var han med henne men inte vill säga det för att han inte vill jag blir ledsen eller så har an faktiskt varit med sig själv.

Skrev att jag tycker om honom m.m blev det för mycket tror du? Eller blev han glad/berörd?
Kram

12 Föredetta fegis:

skriven

Grattis till goaste bloggrisen 🎈❤️
Jag minns när han var liten valp.. tänka sig vad tiden går.. och hur länge jag har läst bloggen.. fem år sedan!!

Fråga: Om jag gör mig tillgänglig.. typ ser till att sitta ensam nära honom.. hur stor är chansen att han kontaktar mig?

Helskotta så svårt det ska vara.. men det är i alla fall en strategi!

Kramar från föredetta fegis

13 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du det kommer gå bra på intervjuen i morgon? Något speciellt att tänka på?
Kram

14 en_mormor:):

skriven

Åh! GRATTIS MG!!

En liten jungfru är du o enligt astroguide såhär:

"Jungfruhunden är en ypperlig brukshund som älskar att vara aktiv och göra nytta. Fårhundar och arbetande hundar överlag frodas i detta tecken. De arbetar mer än gärna från morgon till kväll och älskar varje minut. Jungfruhunden är mycket pålitlig, lättlärd, väluppfostrad och lojal och den förväntar sig samma lojalitet tillbaka från dig. Jungfruhunden vill gärna ha mat på bestämda tider och favoritplatsen är troligtvis i köket eller på en lugn plats där den får vara ifred. Jungfruhunden kan trots sin arbetsamma läggning lätt bli blyg och nervös bland främlingar och den ogillar för mycket oväsen. Den kan också bli orolig om du inte finns inom synhåll."

Ha en härlig födelsedag o puss på dig! :)
Kram till mams!

15 Virrhönan:

skriven

Hurra hurra för MG🎉 Klart du ska glupska i dej tårta och godsaker ikväll. Det får man en sån här dag👌
Vilken kreativ grabb, mycket fin flugsvamp!
Jag blir så förvirrad ang den mystiske mannen. Vilka intryck får han av mej, nu har han tagit kontakt igen, vill han nåt mer nu? Idag fick han mej nästan på fall igen...
Ha nu en kul kväll och fira lugnt...eller inte🎂🥂🎁

16 <3:

skriven

Hurra hurra hurra hurra för bästa MG på födelsedagen 🐶🎉🎁🎂. Hoppas att han får en egen liten tårta dagen till ära.
Blev överraskad med fina röda rosor idag. Vad glad man blir en trist grå måndag som denna av sån omtanke 🌹. Har bestämt mig att åka till Stockholm i helgen och ta helgen som den kommer.Känns lite pirrigt igen med D och tror han känner mer tillit att jag äntligen kommer som planerat. Blir det kärlek igen mellan oss ?
L finns fortfarande i hans liv vilket kan vara ett hinder...kommer de bli ihop på riktigt ?
Kram

17 Kristin:

skriven

Gratulerer så mye med dagen din, du vakre MG, fra alle pudlene :)

18 Rebecca:

skriven

Har jag ett jobb i december/januari? Något jag trivs på? kram :)

19 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att umgås med han och hans kompisar mer?
Skulle vara roligt med en festkväll..
Kram

20 Åsa:

skriven

Hejsan, kommer jag få något nytt jobb inom den närmaste tiden?

21 F.u:

skriven

Grattis mg.... finns det något budskap ifrån min ängel kram

22 h:

skriven

Hej...

Nu har jag skickat iväg en ansökan om xtra jobb te hotellet..
Kommer dem höra av sig?
Kommer jag trivas om jag får jobb?
Kram!

23 sus:

skriven

hej
men födelsedags mys....
härligt med tårta.....
kreativitet är underbart i love it....
love sus

24 Matilda:

skriven

High five på tassen Mg!
Fem år är ta mej tusan inte dåligt.
Hoppas på fina (ätbara) presenter,
och ett dokumenterat kalas av matte!
Skulle du kunna hälsa henne?
Behöver nämligen ett litet råd.
Om jag har som strategi att göra mej kontaktbar,
nappar han? Något tips för att det ska gå vägen?

Kramen på er :-)

25 Lotta S:

skriven

What, hur kan MG redan vara fem??!! Grattis!!!

26 Dahlia:

skriven

Grattis MG!
Hoppas du får många goa ben!
Es kan du säga mig vad W tycker om mig?
En potentiell ny vän?

27 Tingeling :

skriven

Grattis MG!! 🎈

Visst var det ozzys mamma som var så duktig på att inreda hemma? Min dotters rum är nu i princip färdigt, och det blev så fint! Är bara gardin, matta och lite upp på väggarna kvar. Mitt rum är inte färdigt alls.... Men är inte lika viktigt. Har en säng i alla fall! Kommer medvetet att välja bort tv där och ställa massagestolen där. Att kunna gå dit för lugn och ro utan tv ljud m.m.

Jag tycker väldigt mycket om mitt hem. Jag hoppas och tror jag kommer trivas här.

Jag vill inte ha tjänsten. Känner mig alldeles för låst. Hur kan man ändra sig IGEN!? Jag orkat inte med mig själv! Så kanske bara köra på ett år till då,....?

Trevlig måndag kväll!

Kram!

28 Lisa.A:

skriven

Grattis på 5-årsdagen MG !!
Hoppas tårtan smakar bra :)

Esmaralda, kan du se om det blir någon flytt för mig detta år?

Kram

29 Fanny2:

skriven

Ett stort grattis till världens sötaste MG! Söt var du också i storebrors (?) basker. 😄

Den där flygsvampen har attityd.

Kram

30 AnnaK:

skriven

Kan konstatera att jag är både gnällröv och draperad i offerkofta! Måste ta mig i kragen och försöka att inte ge upp som vanligt!

Fick löneförhöjning idag och fick lite mer än vanligt. Fick resten av gruppen samma eller är lönerna individuella som de ska? Törs inte fråga pga risk osämja.

Stort grattis till fina jubilaren 😊🎂🎁🎈🎉 Tänk att han blivit så många år redan!

Kram 😊

31 CA:

skriven

Hej
Tänk vad tiden går, 5 år redan, jag tycke inte det var länge sedan han var bäbis :o).
Grattis MG.
Kram

32 Susanne Amalia :

skriven

God Kväll ... jag älskar flygsvapen .. härliga vingar ...
Vilken kreatör han är Ozzy ...

Härligt med fyllaårdag... jag firade dig med glutenfria pannkakor säger EllaBella... jag hoppas att du har fått princesstårta jag vet att du älskar det... .. matte hälsar så klart .. tjooohooo... och supergrattis .. ! !

33 Sofia:

skriven

Hej köra Esmeralda!

Imorgon ska min man och jag titta på ett hus i en stad nära oss. Jag undrar om vi äntligen kommer att flytta efter att ha bott 25 i samma stad?

Kram
Sofi

34 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan det var han A som jag kommer något relation med i framöver? Om det är han eller annan?

Kram😊

35 Sus:

skriven

Hej
Ursäkta men måste bara fråga ...
Ångrar han sig?
Love sus

36 Hönan:

skriven

Grattis MG på födelsedagen, hoppas du blir riktigt bortskämd idag :)

Kram

37 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag vänja mig att prata engelska på jobbet?

Kram och kärlek.

38 Jessica:

skriven

Es,
kan du se om min vän kommer sluta ge mig kalla handen, och sluta vara arg på mig?
Kram

39 Agnes:

skriven

Grattis herr fralla!

Och hur länge har jag egentligen varit här?

Flygsvampen var ju ball! Jo...risken finns att man får vingar ifall man skulle äta en sådan!

Kram!

40 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Man blir pigg och glad utav tårta...
Jag känner mig redo för att ge och ta emot kärlek. Jag önskar den familj jag drömt om så länge, där man går och håller varandra i handen, en familj med fler barn, kommer det snart? Eller dröjer det lite för mig innan just en man jag kommer leva familjeliv med kommer?
Kram

41 Maskrosen:

skriven

Hej Esmaralda.
Har h känslor för mig?
Kram

42 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

43 Hedwig:

skriven

Grattis Mannabonne! Sven hälsar och tycker att han som är 10 år nu är en gammal räv jämfört med dig. Han skulle gärna vilja visa dig sina fiffiga knep och äta prinsesstårta också, även om han tycker att färsk saltad sill är ännu godare. Han skickar dig många hundpussar från Nederländerna!

44 Helena Ir:

skriven

Grattis Mannabonne!
Hipp..Hipp.. Hurra för dig idag.. :)

Puss på nosen :)

45 F:

skriven

Hej esmeralda hoppas allt är fint. Stort grattis mg😊 energin är så låg idag, detta vädret är inget för mig....usch mörkt o grått ute!!!

Ser du om det blir något spännande i höst eller vinter för mig. Kram.

46 Mee:

skriven

Hej Es

Hur ser min blivande ut?
kram

47 Browallia:

skriven

Kära MG om du har hört nåt i luften som surrat, så är det jag som har hurrat! :) Hoppas du har haft en toppen 5 årsdag!! pussss på nosen.

48 Linda N:

skriven

Grattis goe lille hund! 🎉 Tack för att du styr upp tingen här på bloggen. Hur gick det egentligen till när du hittade din mamma - eller var det hon som hittade dig?

49 Milla:

skriven

Roligt med bemärkelsedagar.
LJag han för mig, han är alltså förlovad, jag klarar det mesta men inte lögner...

50 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vid jul/nyår är jag fortfarande själv då? Att det är så att jag känner att jag fortfarande inte träffat den rätta? Eller finns någon vid mig då?
Kram

51 Madeleine :

skriven

Ett stort grattis till MG :)

Kommer jag bli bra igen? Kommer det lösa sig med mina ögon ?

Städade mitt föråd idag och en spegel ramlade och gick sönder. Kommer jag har 7 års olycka nu?

Kramar

52 Linnean 🌸:

skriven

Hipp Hipp HURRA! Grattis MG! ❤️🌹
Vad mysigt med mormor, presenter och tårta!
Det är vad en liten söt vovve behöver! Extra mycket tårta pga strut på skallen åxå 👍
Finfin flygsvamp! Mycket fiffigt!
Natti och sov så gott!
/Linnean 🌸

53 Hej :

skriven

Grattis hoppas kalaset blev lyckat och att du fick mycket tårta

54 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

55 Nettan:

skriven

Grattis på födelsedagen!
Puss på nosen!

56 Drutten :

skriven

Grattis M-G

Kram. Drutten

57 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Stort Grattis till 5 åringen!!!
Du klär i hatt , men oj så synd att du måste bära tratt...

Vilken dag😊
Att få äta massor av favorittårta o njuta av all uppmärksamhet 😊😊

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Tack o puss från MG :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: