Ett kärt återseende....

 
 
 
Bästa valphunden i världen tycker Mannabonne Glenn och blir så glad när Nettans lille Rufus kommer på besök!!
Må så vara att MG är en lite äldre bulldogsherre nu.... vid 5 års ålder... men den
värdigheten glömmer han snabbt och att tokbusa med valpar är hans stora passion !!
 
Jag och Nettan tog det betydligt lugnare.. för vår del blev det en koppe kaffe o lite planering inför nästa vecka i  hyrda stugan !!
 
Kram & kärlek o njut av kvällen
1 Rebecca:

skriven

AW så söta!!!!! Ska ha hund i framtiden :))
Ha en bra kväll du med; inflikar med en fråga...kommer jag ha ett jobb i januari tror du? kram

Svar: Chansen är god.. kram :)
Esmaralda

2 Drömmerskan:

skriven

Hallå Esmaralda!

Undrar om nästa lägenhet flyttas in i solo eller om vi möjligtvis är två? Nu längtar jag efter eget kök!! Studentkorridor har sin charm men enbart för en tid.

Kram på dig och härjarkillarna på gräsmattan :)

3 Madeleine :

skriven

Åh vad roligt dom ser ut att ha.
Kom precis ifrån läkaren och fick reda på att jag har utvecklat allergi mot pollen, mögel, häst, katt och hund. Men under min seans sa du att i framtiden kommer jag ha massa djur men hur är det möjligt?
Och vad är det för djur jag kan ha?

Har tidigare haft hund, fågel och kanin.

Ha en bra dag

Svar: Jag kan inte se att allergin blir såpass allvarlig att du inte kan ha djur... ibland är det inte bra att undvika... djur kommer du alltså att ha och det ser jag fortfarande.. kram
Esmaralda

4 f:

skriven

mysigt de har det... ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

5 lilly:

skriven

kommer mina syskon skaffa familj snart ser du något om detta. kram

6 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Goa fina hundar!!
Es, den kärlek jag ska möta är det han som kommer se mig först? Eller ser jag honom först?
Är det nära eller dröjer det?
Kram

7 Skorpan:

skriven

O kanske hundherrarna tog det lite lugnare denna gång? Så det inte blir veterinärbesök igen..

Kusinbesök här, blev av med svamparna, o mera tar dom enot om det är så stt jag plickar. O det gör jag gärna, det är kul :).

Något kul undrar jag om det händer på jobbfrinten Es? Kan det snart tänkas bli kallelse till intervju, eller är det något annat som kan tänkas ske? Önskar så..

Lycka till med planeringen av resan, den står ju snart för dörren :).
Kram Skorpan

8 undrar:

skriven

Så gulligt:)

ser du mig i ett förhållande,har vart singel över 15 år nu?
kram

9 Boudica:

skriven

Ojdå, vi får hoppas att det inte blir fullt upp för veterinären denna gång ;)

Här fortsätter tiden att försvinna, sover dåligt när jag behöver sömn som mest, och detta pluggande som tar betydligt mer tid än man tänkt sig!

Märkligt nog gick min Gabbe som hängde i byxfickan medans jag jobbade, i många små bitar för några veckor sen! Vad som hände är oklart. Har inte märkt av något riktigt från honom, tog han i för framtida händelse?

Sov inte bra inatt men, det lilla jag sov så hade jag så märklig dröm.
Drömde om att jag blev påflugen av kråkor, som jag blev i vakna livet för någon sommar sen, då hade de meddelande. Som blev tydligt månader senare.
Men i drömmen så slutade det med att jag klappade en kråka, som var rätt tam. Sen var det också något med katter, katter som i vakna livet av någon anledning verkar dras till mig.
Eftersom både kråkor och katter är vanliga tecken för mig, så känns det som denna dröm ville säga något. Nästan ett skrik på min uppmärksamhet.

Kan du se något om det här?

Kram! Å tillbaks till pluggandet ;)

10 sus:

skriven

hej
Men va fina.....
urladdningen var total....
vad tyckte dom?
love sus

11 Alie:

skriven

Underbart! :) Finns ingen åldersskillnad mellan hundar heller..bara kärlek :))))

Ska jag ha is i magen, både när det gäller kärlek och jobb..?
Kram :)

Svar: Ja is i magen och ta dina steg framåt i det som du kan påverka.. kram
Esmaralda

12 <3:

skriven

Så härligt för MG med valplek med Rufus. Vilka godingar 🐶.
Har min vännina rätt att J E är lite psyko ? Hans vänner verkar reko. Blev förvånad att han skrev till mig på fb. Har inte svarat något nu eftersom C sa så om honom. Vet att man inte ska lyssna på rykten bara.
Vad är L agenda? Onekligen snygg för sin ålder ? Kvinnokarl tror jag.
Kram


Svar: Lyssna inte för mycket på snack.. skapa en egen uppfattning.. kram :)
Esmaralda

13 A.D:

skriven

hej bästa du. 

kommer jag byta yrke snart, tycker det är tufft och jag vet inte om jag trivs längre. 

kram på dig

Svar: Ja, det kommer så småningom något nytt.. kram
Esmaralda

14 Dej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har en granne jag tycker ser bra ut. Vi brukar hälsa. Men har han fått upp någon annan nyfikenhet än bara granne?
Kram

Svar: Han kan vara på väg så gör dej kontaktbar och se till så att du märks... kram
Esmaralda

15 Moss:

skriven

Hej Es

Hur blir hösten för mig?
kram

Svar: I stora drag, bra !! Kram
Esmaralda

16 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig som själv länge till?
Kram

17 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer soffan min bli såld? Hittar jag en köpare till den?
Kram

18 Rose:

skriven

Hej Esmeralda,
Åter igen missförstånd och bråk och jag känner mig usel för att jag visar min allra sämsta sida. Känner inte igen mig själv..
Varför är det så svårt? Blir det bättre, kommer vi att hålla ihop oc välja varandra?
Kram

19 bella:

skriven

hej, blir det bra igen? kram <3

20 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han ta kontakt? Kan vi passa varandra?
Kram

21 Lilly:

skriven


kommer mina syskon skaffa familj snart ser du något om detta. kram

22 F:

skriven

Ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

23 Elsie🌷:

skriven

Så söta vovvar! 😍
Hur tänker och fungerar min svärmor egentligen?
Gubben min säger att han skulle behöva gå i terapi och reda ut hela sin barndom som han tycker i grunden kretsande kring henne hela tiden och fortfarande gör,mest tragiskt att min svåger går på hennes " utpressning" fortfarande och inte kan säga ifrån av rädsla (?)för att hon surar ihop..ja, vilken soppa..🤔🤔😵
Ha de så kul i Ullared! 😃😃
Här kom alla barnen hem helt spontant,det är alltid uppskattat!😍
Kram Elsie 🌷

24 Madeleine :

skriven

Tack så jätte mycket för svaret :) jag blev jätte glad att höra det. Jag har gått runt hela dagen och varit ledsen.

Kram och ha en fortsätt trevlig dag

25 Muminmamma :

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du vem som kommer att se varann först och ta första intiativ utav mig och den kärlek jag ska möta?
Kram

26 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att den rätta dyker upp innan årets slut?
Kram

27 Moss:

skriven

Tack Es för svaret kram:)

28 Loppan:

skriven

Hej Esmaralda.
Gillar han mig? Men är han kär i mig?
Kram

29 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer det ordna sig med utbetalningen av lönen? Eller förlorar jag hela den här månadens inkomst? Är så ledsen, har kämpat som en gnu den här månaden och så får jag ingen lön.

Kram och kärlek.

30 Agnes:

skriven

Så fina de är!
Hade verkligen velat ha hund...eller katt, kanske, men inser att jag varken har tid eller energi till det.

Har efter mycket funderande insett att jag måste välja vad jag ska lägga energi på i mitt liv...och väljer helt enkelt bort det som redan lyser med sin frånvaro i mitt liv...män.

Tänker satsa på mitt jobb, helt enkelt, och mig själv. Jobbet blir ju till det jag gör det till och kanske kan jag här längre fram träffa personer som jag kan utveckla ngt med när det kommer till de områden som intresserar mig.

Ett litet smolk i bägaren, ja, självklart så ingår ju det...är att en av kollegorna är en smula mer fokuserad på att lyfta fram sig själv än att idka kollegialt samarbete...men min känsla är att kollegan biter över ett för stort stycke...och längre fram blir utbytt...

Har bestämt mig för att mest stå bredvid o bara le...och göra mitt. Ny strategi från min sida...att inte ge de människor som inte ger mig något något utrymme i mitt liv.

Längre fram har jag tankar på att föreslå ngr olika sätt att utföra mitt jobb på för min chef...tror på detta koncept själv, och jag kan ju vara rätt övertygande när jag sätter den sidan till...

Leta passande kurser på komvux inför våren står oxå på agendan.

Rensa hemmet...göra mer medvetna förändringar i mitt liv inför 2018...och i allt detta så finns det inte minsta tillstymmelse till en man...

Som jag sagt innan...jag ser mig inte längre i en relation...sex finns det inte tid till...för att ha det så måste man ju träffa någon som man blir attraherad av...tyvärr är attraktiva män utgångna.

Så valet är enkelt...fokus på jobb och mig själv...

Har läst frågor från andra här om deras talismaner lever...o varje gång kommer jag på att, javisstja...jag har ju oxå några...

Helt gett upp dem på det viset, att jag har lagt dem tillsammans i mitt kortfodral...har ju ingen plånbok, o där ligger de i varsitt fack.

Den första ligger under mattan tillsammans med kupongen till ett lotteri...får se om det blir ngn vinst.

Om miljonerna rullar in, så hade jag till jul hyrt ngt etablissemang o bjussat på en julafton from hell!
Mat, paket, Kalle o Tomte så våra politiker hade skämts ögonen ur sig för att inte kunna göra livet dräglig för de mindre bemedlade i vår stad!

Kanske gör ngt längre fram...vem vet...

Kram på er alla...

Ha det bara bäst!

Svar: Känns som att du spårar rätt... jag ser en bra taktik.. och att ska gå kurs känns extra bra. Och hade du vunnit stort och ordnat en jul för de som inte annars har nån jul så hade jag kommit och hjälpt dej ! Kram :)
Esmaralda

31 Kristin :

skriven

Det er så fint å se lykkelige hunder. Ja, MG forstår at dette er valp og at det ikke er så nøye med "verdigheten". Godt for han å slippe seg løs å bli som en valp igjen også. Jag har et spørsmål kjære Esmaralda. I morgen må Solo ta ut et jeksel og behøver narkose for dette. Vil det gå bra? Er veldig takknemlig for svar. Kram

Svar: Ja, det känns som att det går bra.. kram o lycka till :)
Esmaralda

32 Erika.F:

skriven

Ni som undrar när var och hur en stora kärlek ska komma i er väg, läs det här. År 1999 fick jag min första seans av Esmaralda, där beskrev hon min framtidsman men som Esmaralda alltid påtala har hon svårt för tidsangivelser, tror det eller ej, jag väntar fortfarande på honom som jag säkert vet skall komma.
I Maj månad som gick, har det gått 18 år sedan den seansen om min framtidsman.

Esmaralda har också beskrivit honom exakt likadant varje gång, det är alltså ingen man tagit ur luften. Jag kan väl tycka nu efter alla dessa 18 år att han kunde visa sig. Jag har blivit mycket äldre och förmodligen han också. Tänkte bara som så med min kommentar, att ofta står inte "Han" med stort H i
nästa gathörn och omfamnar dig. Vissa får vänta lääänge, andra en kort tid. Han kommer när han kommer alla ni som undrar!

Kram från mig och lycka till.




Svar: Ja det är inte klokt att det ska behöva ta sådan tid...och jag´har ju sett honom tydligt gång efter annan och är helt säker på att han kommer... att ni möts... tack och lov behöver inte alla vänta lika länge... nu hoppas jag dock att det mesta av väntan ska vara över för din del och att era vägar korsas riktigt snart... det är minsann på tiden.. kram
Esmaralda

33 Nettan:

skriven

Hundar är livet :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: