Förnedring i kärlek....

På tal om förnedringar så kan man ju förnedra sig själv också… och när tenderar man att bita huvudet av alla skammar  och vältra sig i denna  förnedring?

Jo, i kärlek !   

Jag vet inte hur många som genom årens lopp ställt frågan här på bloggen ” Kommer han tillbaka till mig” ?

Och i mitt arbete såväl som spådam som terapeut så har jag sett så många exempel på människor som vill ha världens tråkigaste och uslaste partners tillbaka… bara för att vaddå ?

 

Av rädsla för ensamheten ?  Man ska noga tänka efter om ensamhet inte är att föredra framför dåligt sällskap.  Tror man att man kan förändra en annan människa så good luck.. det kan man alltså inte. 

Om någon redan valt bort dig.. så pass att de lämnar dig… hur tror du att denna person skulle behandla dig om du lät hen komma tillbaka hej och hå precis när de vill och känner för det ?

Deras respekt inför dig hade inte ökat. 

Eller de ex partners som säger att de KANSKE tänker komma tillbaka … först ska de ut och dejta runt och se om något bättre dyker upp och sker inte det.. ja då kan de till nöds tänka sig att ta dig tillbaka.

Och hur skulle det få dig att må ?

Jag menar…hallå… visar vi ingen självrespekt så får vi ingen respekt tillbaka

 

Somliga stirrar sig blinda på vad de tror är kärleken… även om den är i skepnad av en lögnare till otrogen partner… och  de blir helt oemottagliga för sunt förnuft.

De är liksom bortom all räddning.

De får stanna i sin situation och leva om skiten.. gång efter annan.. tills de slutligen kommer till insikt och skadeskjutna kravlar sig vidare. 

Är man med om sådant.. då kan livet bara bli bättre !! Och som regel så blir det just så också.

Fast det kan ta tid.

Kram & kärlek

 
1 Rebecca:

skriven

hej ez! Jag fick en arbetsintervju nu på måndag redan :O Hur kommer det gå på den? kram

2 G.H:

skriven

Hej Esmaralda,
En lite löjlig fråga kanske... men är fortfarande under upplärning på jobbet och jobbade ihop med en person som behandlade mig som att jag vore helt lost. Förklarade att jag varit på avd några veckor och känner mig trygg med att hantera både patienter och läkemedel. Varför behandlades jag så? Är det något hos denna person eller är det något jag sänder ut?

Kram:)

Och måste bara tillägga att du är helt fantastisk på att komma på intressanta saker att blogga om!!

Svar: Den här personen är lite överdriven.. men det finns inget ont uppsåt bakom och jag tror att personen gillar dig.... var lite överseende, använd din humor... men backa inte.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Så sant så, men så svårt, att låta bli att kravla för en annan om man är hopplöst förälskad o tror att ingen annan vill ha en... Kan inte annat göra än hoppas, att man växt från de tiderna o nu är mer mogen för den riktiga kärleken!?

Fjärran tycks han dröja o mycket annat tycks också ta tid innan det händer i mitt liv. Har nångång funderat på om det berodde på det att jag tog lång tid på mig att komma ut i jordelivet ;), eller så beror det bara på att jag är långsam, vilket tycks reta folk nu o då...

I morse såg jag et stjärnfall o önskade mig fort som blixten att... Före det hade jag drömt om två stora soppskålar, den ena typ stor skål där man kyler ner champagne men med en trubbig nedredel typ en triangel. Dessa stod på spisn o skulle börja koka. Den som var ansvarig för den andra soppan tog bara o försvann o där stod jag då o väntade att det skulle hända nåt. Soppa? Allt möjligt drömmer man, det är inte klokt :D...

Frukost som näst o sen blir det o ta pulsen på sig själv o se hur mycket jag lärt mig. Håll tummarna!

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Och tummarna hålls :) Kram :)
Esmaralda

4 Kicki 🌞:

skriven

Ja man får fundera på om det är kärleken man är kär i eller människan... Eller som många rädd för ensamheten... Den är klurig den frågan!
Jag är en krass människa. Jag försöker genast ta reda på vad känslan består i. Och när jag har gjort det så gör jag en plan hur jag på snabbaste sätt ska komma ur det dåliga måendet... Det låter hur vrickat som helst! Men jag har skräck för plågsamma känslor och kämpar stenhårt att kvickt komma ur dem. Det gäller egentligen allt som mörknar till i mitt liv. Ja alla har vi våra egna sätt att hantera det som inte gör oss gott 🤔! Ha en härlig hekg Es och all ni andra 🌷!

Svar: Ja så är det.. alla har vi våra egna sätt... och jag ser att du trots allt är sann mot dig själv oftast.. och det är ett gott tecken.. kram :)
Esmaralda

5 Michaela:

skriven

Det där känner jag igen alldeles för väl och du har så rätt i det du säger. Tack för detta inlägg!

Blir mötet nästa vecka av och kommer han tycka jag är fin i kort frisyr eller måste jag skaffa peruk? :) Trevlig helg! Kram

Svar: Han kommer tycka att du är jättefin.. kram :)
Esmaralda

6 Rädd:

skriven

Hej E!

Om de inte har möjlighet att anställa mig kommer de se till att kunna ha kvar mig som konsult?

Blev glad att höra att de gillar mig:)

Kram och kärlek.

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es. Den är så fin. Kärlek känner man.
Blir det en trevlig kväll med girlsen på tillställningen vi ska på ? Någon liten flört ? Varit laddad för kvällen hela veckan men sovit som en kratta inatt 😢.
Tror det är kaffets dag idag. Finns chansen att " kaffe" mannen och jag ses ikväll...
Kram

Svar: Känns som det blir en bra kväll även om det kanske inte blir någon seriös flirt.. kram :)
Esmaralda

8 Tisa:

skriven

Får jag stanna längre än måndag eller blir det hemgång?

9 Li:

skriven

Bra inlägg. Ibland är det som om man måste nå ett bottenläge innan man fattar... sen kan man sörja efteråt för att man inte lät sig själv och sitt ex få sin frihet att gå vidare tidigare.
Fattar idag inte att folk inte separerar oftare. Är nu i en ny relation och försöker göra saker bättre och ha en annan inställning.
Så får vi se hur det blir men nu är det bra.

Svar: Du har rätt tänk och det bådar gott.. kram :)
Esmaralda

10 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Det har du ju så rätt i, jag tror man hittar ursäkter och anledningar till personen på något sätt.

Es, hur ser det ut för mig kring årets slut i kärlek? Är jag lika singel som nu eller har jag någon omkring mig då? Något som är på riktigt?
Kram

11 Susan:

skriven

Måtte jag inte va så dum😱Logiskt sett borde jag ju inte vilja ha tillbaka ngn som medvetet valt bort mig 🤔 men i som så mycket annat ska jag aldrig säga aldrig...

...mitt fokus ligger snarare på att inte missa att ngn faktiskt väljer mig..❤️ Åren går men hoppet består 😇

Kram

Svar: Res dig som en Fågel Fenix och fly high.... se dig inte om.. se framåt och se den underbara person som du är.. rätt kärlek kommer.. kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Förstår inte riktig poängen att i natten jag drömmar om F som är gravid och är på väg till sjukhuset. Vet inte är den person är jag som hjälp eller någon annan.

I drömmen ser jag det var mörkt ute och regn.

Hur kan jag ser på en andra sidan även om jag är här.

Är det något som jag och F har något starka band?

Ha det bra och det är en intressent fråga...

13 Ghostwriter :

skriven

Vad tycker killen på jobbet om mig? Ser han ut att vara i förhållande eller kan jag visa lite mer intresse och han besvarar?

Vore nog lite kul!

Kram
Ha en fin dag

Svar: Ta ett initiativ..nappar han inte så lär det finns någon annan i hans tankar.. kram
Esmaralda

14 Helena Ir:

skriven

Det är för vidrigt hur det kan vara..att tro sig älska någon annan så mycket..och bli så förolämpad i kärlek. Det är inte kärlek! Alla som går igenom det,borde förstå, att den de ska älska mest,är sig själv! Och lämna och gå vidare.
Enkelt är det inte..det gör ont..men i slutändan kan det bara bli bättre!

Själv har jag haft män som inte velat släppa taget,när jag brytit upp..det har varit väldigt jobbigt..stalkersbeteende!

Hoppas på en trevlig dag..ska träffa en väninna några timmar..luncha och prata..underbart med någon som känner en väl!

Ha det så bra!
Kram :)

Svar: Härligt... ha en riktigt fin stund med väninnan.. kram :)
Esmaralda

15 Tildis:

skriven

Hej Es! Jag tycker väldigt synd om min sambo och jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa honom. Han mår dåligt över att det känns som han inte har några riktiga vänner. Han tror att ingen av de han umgås med tycker om honom och att ingen riktigt bryr sig om honom. Vill hans vänner umgås med honom? Vad kan han göra? Kram

Svar: Hans vänner vill umgås med honom och han blir lätt omtyckt men han måste boosta självkänslan och detta kan du inte hjälpa honom med.. tar du omhand för mycket finns risk att han tar på sig offerkoftan och det vill varken du eller han.. kram
Esmaralda

16 sus:

skriven

hej
ja....
är ju en av alla dessa som längtar....
inget annat stämmer in på mig.....
men nog fick man sig en funderare så här på morgonen....
love sus

Svar: Kram :)
Esmaralda

17 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någon möjlighet att jag får fast med hyfsad procent på någon utav dessa två ställensom jag trivs på? Eller kommer något helt annat?
Kram

Svar: En av platserna kan bli din med 70 % säkerhet och blir det inte så.. då kommer något helt annat.. kram
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kloka ord så här inför helgen ...
jag var tvungen att själv uppleva otroheten om och om igen för att fatta ...man är "blindare" ju yngre man är ...

Får lite gjort för var dag..sent skall "syndaren" vakna...undrar varför man säger så ?
Har insett att om jag ska få ngt gjort måste jag få det gjort själv ;-)

Idag ska jag bjuda väninnan på en förrätt som min spanske vän lärde mig Ruccola skivad rå Karl Johan skivad parmesan toppad med basilika och en god olivolja ! Mums ..
Ha en härlig start på helgen !

Kram Anki med flock

19 Dalkulla:

skriven

Bra inlägg, herregud den största kärleken måste väl ändå va till sig själv💕😄👊. Vem vill ha tebax någon som har lämnat en engång🙄🤔. Det finns ett kastrullock till var och en av oss.
Ska ut med tjejgänget ikväll.. blir det flirt? Kram

Svar: Kan det mycket väl bli.. ha så kul.. kram :)
Esmaralda

20 Smöla:

skriven

Om jag väljer att studera, kommer jag klara kurserna? Eller blir de svårt för mig.. kommer jag att komma in på programmet om jag söker?

Svar: Är du bara tillräckligt motiverad så kommer du att klara det bra.. kram :)
Esmaralda

21 k:

skriven

Hej

ja så sant, respekt och tillit är viktigt.

Hur ser det ut för oss :) kommer vi att gifta oss ?

Kram

Svar: Ja chansen är god att det blir så.. kram
Esmaralda

22 CR:

skriven

Hej,
Känner mig krasslig
och inte i form.
Har förmodligen magmunsbråck också.
Kan du se mig pigg
snart eller i en nära
framtid?
Kram

Svar: Ja, det tar lite tid men du blir helt frisk och pigg.. kram :)
Esmaralda

23 Mimma:

skriven

Så skönt det blev, när jag till sist insåg det du skriver om, att det är väldigt mycket bättre att vara utan det "dåliga sällskapet" och veta att nu litar jag på mig själv. Det blev tufft, men man kan lära sig nytt hela tiden.
Tack för alla bra tankar du ger oss!
Kram från Mimma

Svar: Kram :)
Esmaralda

24 Milla:

skriven

Så bra o tänkvärt, fint skrivet, bra citatt oxå. Ja, det är som om allt handlar om kärlek ibland. Att det är det viktigaste i livet.
O trots det, är det så svårt att släppa den här mannen som jag inte ska va med, jag vet det har bestämt mig gång på gång, m en blir ändå ledsen, svårt ändå, förstår det inte o kan inte tänka logiskt. Gråter mycket för honom, för barnen, för exmaken o vill att det ska gå bra för alla. O att alla ska känna kärlek och få den.

Svar: Just nu ska du inte bry dig så mycket om alla andra och hur de mår.. din tid ska vara nu då du sätter lite mer fokus på dig själv och ditt mående.. kram :)
Esmaralda

25 Dunegull:

skriven

Ser du ngn mer långresa för oss?

26 A:

skriven

Jag är en av många som ställt den frågan till dig. Mitt ex gjorde precis som han ville, jag styrde mitt liv och sedan vårt familjeliv efter honom och hans aktiviteter. Vi va aldrig nr 1. Har fått otagliga sms och mail om att han är otrogen men alltid låtit honom övertyga mig att de ljuger. Att det inte är sanning och att han älskar mig och barnen. Det tvivlar jag inte på att han inte gjort, men vi har nog inte varit ensamma i hans hjärta.
Nu dejtar han en ny tjej och jag ser att han inte är trogen henne heller. Att han fortfarande är aktiv på olika dejtsidor osv på nätet än.
Som du säger är det konstigt att man vill ha honom tillbaka. I mitt fall va det mycket att jag inte ville vara ifrån mina fina pojkar. Att man accepterade situationen lite för man inte kunde vara utan dom. Nu i efterhand känns det skönt när man fått lite distans till allt och lite ny fakta och man hade nog gått under om man varit tillsammans än men finns ändå dagar då man tänker; tänk om? Han har kanske ändrat sig och vi kommer vara lyckliga tills vi dör så som det skulle vara.

- Träningen går bra för egen del, börjar se lite resultat. Roligt att ha något intresse igen.
- Killarna har energi i mängder och vi myser på när de är med mig. De är så härliga 💕
- I veckan va jag på anställningsintervju så vi får se vart det leder. Känns som man börjar leva lite igen för egen del. - Jag och lillebror hade det riktigt bra i London men han pratar inte så mycket med mig eller någon. - Bonuspappa är helt förändrad än och försvinner mest hela tiden. Röker och dricker. Sörjer antar jag men önskar han hade fått och pratat med någon istället...

Igår "såg" jag mamma. Jag hörde något ljud när vi satt på golvet och spelade memory, tittade upp och där stod hon för en kort stund innan hon snabbt försvann igen. Jag märker ju annars att hon finns här hos oss men aldrig varit såhär. Jag saknar henne så 💕
Trevlig helg! Nu ska jag o killarna njuta av en dag ute i solen. Kramar

Svar: Härligt,, du är på gång att bygga dig en riktigt bra plattform !! Vad roligt att du kunde se mamma.. hon är ju ofta på besök och månar om er alla.. kram :)
Esmaralda

27 Mimi1:

skriven

Hej!

Kan du se om det blir flytt till annan ort eller bara flytt till annan lägenhet på den ort jag bor nu??

Kram

28 Mathilda:

skriven

Hej Es! Jag har bjudit hem ett par på middag ikväll som jag inte umgåtts så mycket med tidigare. Kan du se om det blir en bra kväll? Kram och trevlig helg allihopa!

Svar: Det ser ut att bli en bra kväll.. kram :)
Esmaralda

29 LInnean 🌸:

skriven

Tack, för gårdagens svar! Tankarna har slagit rot och gror allt mer så det får bli ett samtal med ressällskapet...han är ju lite "fladdrig" så jag måste lite helt till mig själv i allt i detta fallet.
Ja, har en man dragit iväg så är det inte mycket att sukta efter. Fast jag har åxå varit där. Men har lärt mig genom åren. Nu lever jag själv och det är verkligen såå mycket lugnare och skönare än tillsammans med en man som det inte funkar med längre! Har de dragit så ska de inte komma och vifta på svansen sen!
Har tom en gammal älskare som jag en gång var väääldigt kär i. Han ägnade sig åt x antal kvinnor och jag var dum nog att ta tillbaka honom om och om igen. Sen vände det! Sen ganska många år tillbaka ringer han och pratar av sig om sina olika kärlekar, som alla kraschar. Det är ok att vi pratar! Men han vill ju bli "tröstad" åxå, lite mer fysiskt. Nix! Nu har han än en gång träffat den stora kärleken! Kul! Men ändå vill han träffa mig. Vilket jag absolut inte går med på! Jag beklagar bara hur dum jag var så länge som lät honom komma till mig. Nu känner jag mig stark och lite klok och det är såå skönt att inte känna ett skit mer än gammal vänskap för honom. Den nuvarande som jag träffar har jag frågat om han kommer tillbaka men det var efter ett jättefånigt gräl som jag blev galen för det inte reddes ut. Man drar inte pga något sådant! Det reddes ut! Men har en man eller kvinna dragit iväg en gång så ska man inte stå kvar som en reserv när de står själva för ett tag. Det blir bara mer smärta och svek...en gång till! Har varit där!
Det är inte farligt att leva själv! Det är skönt! Man blir starkare. Tänker med fasa på en jag känner som är över 60 år och aldrig bott själv. Hon har aldrig betalat en räkning själv! Kan inte! Vet inte ens vad vi har i hyra eller hur försäkringar funkar. Hennes man sköter allt "sånt" Hon kan använda sin lön enbart till nöjen. Låter ju trevligt, eller? Vad sker om hon blir ensam en dag? Nä, är glad att jag har fått prova på motsatsen! Nu har jag nog svamlat ut igen ☺️ Önskar er en fin fredag!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, med åren blir man lite klokare.. inte alltid men kan man ta till sig av lärdomarna man lever.. då blir det allt stabilare ! Jag tror det är viktigt för självkänslan och jaget att man VET att man klarar sig på egen hand om det behövs.. kram :)
Esmaralda

30 Mim1:

skriven

Hej Es!

Tror du att det dröjer länge tills jag får ett jobb igen?? Hoppas i alla fall att jag får jobb igen.

Kram

Svar: Jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

31 Lydia💕:

skriven

Hej
Så sant om vad du skriver nu men finns det män där ute man kan lita på och är dom långt borta i mitt liv?
Lydia💕

Svar: Du möter en man så småningom som är helt pålitlig.. kram :)
Esmaralda

32 Mim1:

skriven

Hej Es!

Tror du att det dröjer länge tills jag får ett jobb igen?? Hoppas i alla fall att jag får jobb igen.

Kram

33 f:

skriven

undrar om du ser något budskap till mig ifrån andra sidan. kram

34 Min historia:

skriven

Så sant! Nå' så djävulskt vad vi kan förnedra oss när vi är insnöade i kärlek..

Min akilleshäl i sammanhanget handlar om kärlek som inte fått chansen. Jag och en okänd man kikade åt varandras håll under ett halvårstid. Mycket spänning låg i luften. Sedan reste jag bort ett halvår och kom hem nu. Tog då chansen att kontakta honom och fick veta att han skaffat tjej. Jag respekterar såklart. Men undrar fortfarande om han kommer att tänka på mig och ångra sig? Kanske till och med vilja kontakta igen? Vad tror du, E.

Den sortens funderingar gör ju en galen.. Nu dejtar jag i alla fall en annan och har släppt de största förhoppningarna. Vi får se, vi får se :-)

Långt blev detta. Men jag ville dela med mig!

Kram

35 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har drömt om en man flera gånger på sista tiden. En man jag hade kontakt med för flera år sedan.
Brukar han tänka på mig? Kommer vi att träffas snart? "Springa på varandra"?
Kram

36 Jenjen:

skriven

Kära Es! Han stack iväg! Var det rätt så? Är det rätt beslut? Blir det bra ändå?? Kram

37 Jenjen:

skriven

Kära Es! Han stack iväg! Var det rätt så? Är det rätt beslut? Blir det bra ändå?? Kram

38 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det är några statist jobb på gång ? Kram 😃

39 Bellagio:

skriven

Kämpar med en kurs. Kommer jag klara tentan?

40 Tingeling:

skriven

Ja kärleken är blind... Det du skriver är ju helt sant. Man känner ju sig misslyckad av att bli lämnad, att inget har betytt nånting för den personen, allt är förgäves. Ville också först ha tillbaka honom. Men var nog mest av själviska skäl, man vill inte vara ensam. Men se på mig! Nu trivs jag hur bra som helst att vara ensam och jag saknar inte mitt ex för fem öre. Kan idag inte ens förstå att vi varit ett par. Och att jag dessutom gifte mig med han! Vad tänkte jag på?! Typ. Och att ha hand om min dotter själv är ju hur bra som helst, ingen som säger åt mig om han tycker annorlunda än mig osv.

Freeedag!!! 😁
Kram!

41 Cara:

skriven

Hej Es!

Kan du se att Trump kommer att få något nytt att twittra om efter morgondagens demonstrationer i Göteborg imorgon? Eller var det bara mer en allmän kommentar från din sida?

Undrar en något orolig Göteborgare.

En av de överlevande judarna som kommer att vara på bokmässan, sade två viktiga saker när han blev intervjuad av TV.

1) De demonstrerande nazisterna ropar egentligen på hjälp!
2) Vi måste alla kramas mer!

Alltså, viktigt med mer kärlek. Särskilt under morgondagen.

42 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Om du ser mig en liten bit framöver, ser du om jag är i ett förhållande då?
Kram

Svar: Det kommer du att vara.. kram :)
Esmaralda

43 Pöm:

skriven

Hej!

Kommer det bli något med Linda?

44 Lilly :

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

45 Susanne Amalia :

skriven

God Lunch ...
Ja vist kan det göra ont att bli lämnad .. och så beror det på vilket sätt som människor lämnar en på..
Jag hade ett förhållande en gång och han vill jag aldrig mer se för han sprang runt och spred ut hemska rykten om mig så jag kunde inte ens hämta mina saker ...
folk hatade mig för något som inte ens var sant ... han viste exakt vad han gjorde ...

Häromdagen fick jag ett mail på FB pesonen bad mig att inte umgås med några personer och bad mig vara med att konspirera mot dem .. därav detta inlägg i dagens status på FB..

Så de som skickar uppmaningar om att inte umgås eller skriver för att "varna" för andra vänner SLUTA GENAST.. jag kommer varken sluta att umgås eller vara elak mot andra (varken er eller någon annan) alla är lika mycket värda .. en del har åsikter som man inte sympatiserar med men det är deras åsikter.. och jag respekterar dem ... men sprida rykten, smida planer, medvetet sätta någon i klistret eller skapa ett klimat där någon ska hängas ut eller hitta på någon story om som inte stämmer eller snärja någon med något knep så att någon ska hamna i klister som de inte är vållande till är jag inte med på .. rykten som är helt fel kan spridas snabbt och är så tråkigt att nysta i ... inte en nanosekund vill jag vara delaktig i konspirationer eller elakheter ... önskar nu alla en underbart härlig kväll... med kärlek och glädje <3

Tycker att man ska tänka sig för när man sprider rykten och vill absolut inte vara delaktig i några...

Sedan kan jag faktiskt inombords hoppas att vissa får smaka på egen medicin .. men det fixar universum ... så jag behöver inte vara girig och orolig ... har full tillit till änglarna ..
och quantfysiska lagar ... (behandlar man kärnans mitt med kärlek och respect (Newton) så har nyproduktionen av våra celler en kärleksfull kärna ... egen fri tolkning av hans forskning .. magiskt ... ) Cellernas nyproduktion förökar sig snabbt i Viloenergi och det är Einstein .. så jag tror att de båda gubbarna upptäckt samma sak .. det tycker jag är ganska intressant.


Önskar nu dig en underbar fredag med harmoni och glädje ... sänder glada tankar om en nosglad dag till Glenn och EllaBella och jag är glada över att han har tagit bort tratten .. tjooohooo !!!



Svar: Ja herregud, Facebook kan användas på olika sätt... att uppmuntra nån att inte umgås med någon annan.. det är ju galet lågt ! Glenn skickar puss o kram och säger att ikväll blir det både paket och tårta... jag försöker tala om för honom att det är pappa som fyller år.. inte han.. men han går på autopilot på orden paket och tårta och väntar redan ivrigt på att få kalashatten på huvudet för det är startskottet... men den här gången blir han allt lite besviken... kram :)
Esmaralda

46 Mola:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han tänkt tanken att jag också börjar gå vidare? Är det någon att känner nåt för eller tänkt över?
Verkar det bli något mer med kvinnan han dejtar?
Kram

47 Mimi:

skriven

Hej Es

ser du någon positiv förändring komma?
kram

48 CR:

skriven

Tack snälla du för svar
Det var guld värt

49 Intitiav :

skriven

Vad för slags intiativ ska jag ta till killen? För jag vill inte göra bort mig imed att vi ses varje gång då..


Kram

50 Ghostwriter :

skriven

Ska jag fråga om han vill gå på dejt med mig eller vad ska jag säga?? Tycker han att jag är fin och trevlig? Flr tidixt å fråga?


Kram

51 Skorpan:

skriven

Just det, grattis åt vännen din Es!
Jag går i väntans tider, äldsta barnet kör upp som bäst, blir det månne körkort??
Kram Skorpan

Svar: 70 % att det blir nu.. och skulle det inte funka så kommer ett nytt försök:) Kram :)
Esmaralda

52 M:

skriven

Hej Es

Hur ser min blivande ut?

53 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Det måste ha varit effektiva tummar för jag gjorde det!! Herregud, kan knappt tro det!! Så lättad.. Nu undrar jag förstås om jag får någon löneförhöjning som jag nämnde om åt mina "chefer"?
Kram Skorpan

54 Ghostwriter :

skriven

Angående ett svar du gav mig så är det så att situationen känns extra speciell och därför vill jag inte riskera pinsam stämning!

Tror du han har något intresse? Ska jag ta intiativ genom och bjuda ut eller är det för tidigt?

Svar: Ja intresse finns men jag ser inte hur seriöst och till och från finns någon annan i hans tankar men jag ser inte om de har en relation eller hur seriöst det är.. kram
Esmaralda

55 G.S.H:

skriven

Hej Es! Nu har jag samma bekymmer med samma "vän" och idag brast det när hon la i sig i hur mitt förhållande ser ut. Berättade för en kamrat att jag och min pojkvän hade varit förlovade i 3 år, varav hon avbryter mig och säger "men det kan ju inte vara så seriöst". Blev lite irriterad och tyckte att det var väldigt fult gjort av henne men sa inget, och när hon allmänt pratar med mig/smsar så skall hon alltid skriva saker såsom "Ja men du slutar tidigare än mig", "ja men du bor ju tillsammans med din kille" osv osv som att jag inte kan ha problem. Du kan tänka dig! Har försökt prata med henne om att hon kan inte sitta och jämföra sig med mig. Känns som att hon sitter och skuldbelägger mig bara för att jag har det på ett annat viss. Tycker du att jag borde bryta upp denna vänskapsrelation?


Kram, hoppas du får en fortsatt fin dag. Hälsa Mannabonne!

Svar: Prata med henne igen... och sker ingen förändring så ska du göra vad hjärtat säger... vad överväger, det positiva eller det negativa ? Och gå på den känslan.. kram
Esmaralda

56 Stina:

skriven

Jag älskar dina resedagböcker så jag undrar när det blir dags för dig att resa igen ? Du brukar ju ha roliga resor inbokade. En fin helg önskar jag alla. Kramar.

Svar: Första helgen i december blir det till Tyskland... fredag till söndag och julmarknad... MG följer med och han längtar redan !! Sen på nyårsdagen far jag till New York på tio dagar... min favoritstad... kram :)
Esmaralda

57 Nicolas:

skriven

Jag undrar om man får vara lite fräck och fråga om det är möjligt att annonsera efter en dam här via din sida ? Som du vet så jag ju en trogen kund och du och jag känner varann lite. Jag vet att det finns hur många kontaktforum som helst men tonen och kvinnorna som brukar kommentera här, gillar jag.
Önskar alla en mysig helg nu

Svar: Jag har tagit in något anrop förr ... men det var länge sen.. du kan väl maila mig så får vi se... kram :)
Esmaralda

58 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
En man var inne på mitt jobb. Han är bekant sen tidigare och har ganska nyligen separerat med sin tjej, det var hon som lämnade och han verkar sörja. Innan de separerade så drömde jag om dem att de skulle separera.
Har han något intresse utav mig? Eller kommer han försöka ta kontakt med mig?
Men är det bäst att jag håller mig undan honom eller skulle det kunna bli bra?
Kram

59 F:

skriven



undrar om du ser något budskap till mig ifrån andra sidan. kram

60 Lilly :

skriven

Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

61 mee:

skriven

Hej Es

Ser du mig resa?
kram

62 Skorpan:

skriven

Yes, det blev körkort!
Nu blir det två som kan köra upp till föräldrarna..
Kram Skorpan

63 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har sett ett begagnat bord jag vill köpa men det är en person före mig som har förtur om hon vill ha det. Finns det chans att jag kommer få köpa det eller köper de andra det?
Kram

64 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att det blir ett seriöst förhållande mellan L och W?
Kram

65 s:

skriven

Hej Es

Blir jag rik någon dag eller ser du oväntade pengar på väg?
kram

Svar: Pengar kommer.. kram
Esmaralda

66 S:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

67 förlorad:

skriven

Hej, tänkte testa detta. Jag vet inte vart jag ska i livet. hur jag tar mig dit. eller något.
jag blev ganska nyligen dumpad. och är helt lost. saknar personen. har knappt några fötter stadigt på jorden. vad ska jag göra.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: