Höstfesten !!

 
I går kväll var vi hos dottern i skogen på en enkel middag... trodde vi !!
Det visade sig vara en riktig fest och bara för oss !!
Dukat i höstens alla färger....
 
Kalvstek o rotfrukter och kantaressås med massor av egenhändigt plockade kantareller.... alltså inte av mig utan av dottern  & Ozzy !!  Kan tala om att det smakade mums !
Syrade äpplen med gele´ - som  liksom blev den lilla pricken över i.
 
Och här har vi Ozzy.... mitt eget lilla skogstroll !!
 
På fredag fyller min vän år... och i år blir det inget födelsefirande eftersom jag ska med mamma på operation för öga nummer två.... och  så blev det lite födelsefirande också...  Ozzys fina present blev väldigt omtyckt !!
 
Creme brule är min väns  favorit... och det vankades creme brule tårta med mango och riven vit choklad...
 
Till allt detta ett riktigt gott  vin......
 
Ja, ni förstår att någon enkel  middag blev det inte  igår... utan  en riktig  fest !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 CA:

skriven

Hej
Jag vill göra reklam:
https://www.youtube.com/watch?v=zXFEuyqNwmk
lyssna och njut.

Om en vecka åker jag till Portugal, ska försöka njuta av resan.
Trodde jag visste precis vad jag ska göra men det vet jag inte........ Nu är det någorlunda lugnt på jobbet, fortsätta söka jobb, har en intervju på onsdag. Är mest förvirrad iallafall.

Vi hittade endast några få kantareller idag, är avundsjuk på din dotter som lyckats plocka så många.

Fortsatt trevlig söndag
Kram


Svar: Tack för jättefin musik !! Kram
Esmaralda

2 Orolig mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter riktigt gott och mysigt. Hur går det med sonen med överlämningarna tror du? Hans pappa var här och lämnade honom och det verkar som om han tycker det är jobbigt. Tycker han det är skönt att vara hemma hos mamma igen och hemma igen? Är det här något som påverkar honom negativt?
Kram

Svar: Det går bättre och bättre.. kram :)
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Vilken fin överraskning,ni fick!
Väldigt fint..duktig dotter har du!
Och jag förstår att det smakade bra..inget jag skulle tacka nej till.

Vi fick en härlig dag..massor med folk..och vilka uppvisningar vi fick se! Vi ska verkligen försöka komma iväg på mer grejer,har vi lovat varandra, här. Idag en bra dag..! Känner mig riktigt nöjd! Hoppas på en fin höst..året har varit lite tufft..och jag vet att det går att vända..på ett eller annat vis!
Dessutom har talisman nr 1 pirrat och haft sig i fickan!
Den lever!! :)

Grattis i förskott till mannen din :)

Kram :)

Svar: Ja dottern är amazing på pynt o mat o allt sånt där :) Visst lever din talisman.. den är lite extra på hugget känns det som.. kram
Esmaralda

4 Hopplös:

skriven

Hej Esmaralda.
En man har träffat en tjej en tid och han vet aldrig om de är tillsammans eller inte. Jag sa till honom att han kunde ta tag i att fråga. Tror du att han kommer att göra det nu och gav jag honom en idé?
Ser du dem tillsammans framöver?
Kram

5 <3:

skriven

Sötaste lilla skogstrollet. Kantarellsås och toast är himmelskt gott.
Har D dåligt samvete och ångrar sig ?
Han skickar kort och meddelanden men har inte känt för att svara. Men bryr mig ju ändå såklart.
Kram

6 Alie:

skriven

Oj oj oj vilken fantastisk överraskning, inget dåligt dukat bord inte, så fint dekorerat.
Jag hoppas det går bra för din mamma i veckan, med öga nr två, skönt när det är över..
Själv fyller jag också år i veckan och kommer unna mig en långweekend med nyfunnen vän, som jag träffade på min förra resa, ska bli riktigt kul.
Jag har ju inget jobb när jag kommer hem, men har redan lagt ut förfrågningar och sökt intressanta tjänster, hoppas på napp från något av dem..?
Ser du nån fling inom det närmsta?
Kram :)

7 Lydia💕:

skriven

Hej
Mysig fest
Har börjat jobba och har skiftarbete undrar om jag får hjälp med min hund som jag är själv med eller om hon måste ges bort eller hamna någonstans?
Kommer han att hjälpa till med henne om jag frågar ?
Lydia💕

8 AnnaK:

skriven

Men åh så trevligt!! Och gott 😋

Måste nog ordna nåt sånt för nån! Kanske när pappa fyller år. Istället för present! Han har ju liksom allt. Kan lura hit honom i tron om att han ska byta en lampsladd eller nåt 😜 Det kan väl bli bra?

Kram 😊

Svar: Pappa kommer bli jätteglad :) Kram
Esmaralda

9 F:

skriven

Undrar om jag har något budskap till mig kram

10 F.u:

skriven

Vad ser du mig arbeta efter detta som jag har nu?

11 Lilly :

skriven

Hej ser du något nytt på väg in i mitt liv.

12 Skorpan:

skriven

Åh det vattnas i munnen på mig o ögat vilar på den vackra dukningen. Så mysigt det såg ut.

Själv skulle jag skriva en ansökan, assistenplats som jag tycker mig passa för?. Men jag gick till skogs istället o lyckades plocka en fruktpåse nästan full med trattkantareller, inte fy skam det heller. Kanske ska steka några idag o sen invänta svar av kusin om hon vill ha dom :). Får se..

Nu lite ätbart o sen skriva..
Kram Skorpan

Svar: Japp, det skulle passa dej ! Kantareller... bara såååååå gott :) Kram
Esmaralda

13 Mom:

skriven

Hej Esmaralda.
Behöver göra om här hemma och köpa annat med annat mått så behöver sälja av det jag har för att kunna ha pengar att köpa annat? Tror du jag får min säng eller soffa såld ganska snart?
Kram

Svar: Det tror jag nog att du kan få.. kram
Esmaralda

14 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Det känns ganska hopplöst just nu. Kommer jag att komma vidare och kommer en ny kärlek som jag kommer att passa med? Känns det långt borta för mig?
Kram

15 Höst:

skriven

Vilken härlig fest ni hade igår!! Det riktigt vattnas i munnen.
Har jag missat min flirt? Eller kommer han snart? Kram

Svar: Han kommer och är inte missad.. kram :)
Esmaralda

16 Smiley:):

skriven

Så fint din dotter har ordnat,ser jättegott ut:)

Ser du något kul som händer mig?
kram

17 Sus:

skriven

Hej
Men så fint och mysigt....
Behöver all styrka tills i morgon....
Love sus

Svar: Styrkekramar !!
Esmaralda

18 Tecken Ghostwriter :

skriven

Skriver här isf eftersom nytt inlägg.

Vad tycker min dejt om mig och skedde de något igår?


Kram

Svar: Dejten gillar dig men så seriöst kan jag inte se att det blir.. kram
Esmaralda

19 Veralinn:

skriven

Hej Ezmaralda,
Skriver här till dig för jag får inte ro. Tänker på bilmannen hela tiden. Kommer han tillbaka till mig?

Vänliga hälsningar, Veralinn

20 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Ja, det tror jag att han blir. Ska fundera ut nån smaskig meny att bjuda på och lite öl och vin 👍

Kram igen 😊

Svar: :) Härligt !!
Esmaralda

21 AB:

skriven

Hej Es

Hur blir nya året för mig?
kram

22 Ghostwriter :

skriven

Varför svarar han inte? Vill han bara ligga med mig eller vill ändå träffas?


Kram

23 F:

skriven

Ser du något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

24 Lilly:

skriven

Finns det något budskap till mig

25 Lilly:

skriven


Vad ser du mig arbeta efter detta som jag har nu?

26 Madeleine :

skriven

Åh vad mysigt med höstfest :) själv brukar vi fira halloween lite när min dotter fyller år vilket hon gör nära halloween.
Kan du se om det dröjer år eller månader innan jag träffar min solumate?
Är det även han som kommer vara far till mina framtida barn?


Kram

27 Maria:

skriven

Hej Ez!
Väntar min käraste nästa helg. Kommer han ställa in eller kommer han komma nu till helgen? Känns som han drar i nödbromsen hela tiden☺️❤️
Kram

28 Trött:

skriven

Är trött så mycket tankar i huvudet. Ett av barnen utmattad, ett annat bor i ett oroligt område, min mans ena förälder allvarligt sjuk.

vet inte varför jag skriver heller.

29 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer få ett barn till så småningom? Jag vill verkligen det.

Kram och kärlek.

30 Browallia :

skriven

Tittar in en sväng innan jag nattar mig. Vad skojsigt med en överraskningsfest! :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: