Jag kan ha fel men.....

Det är ju så att alla vi människor har våra fel och brister.

Ingen av oss är fullständig även om nog somliga vill tro det. 

Smygfascisterna kan säga  ” Jag kan ha fel men….” och så levererar de sina sanningar men garderar sig med de första orden i meningen. 

Jag hade en gång ett förhållande med en man som var av den sorten. 

Han hade åsikter om allt och levererade dem som sanningar.

 

 

Han var så redig och tydlig att jag borde lagt benen på ryggen från början… men jag drogs liksom in i nätet. 

Jag har alltid fascinerats av människor som  går sin väg rakt fram.. som tittar på Nyheterna varje kväll kl 20… som äter på bestämda tider.. som  lever sina rutiner som den mest självklara sak i världen. 

Jag själv är ju inte sån.

Jag kollar nyheter då och då via datorn… jag äter när jag är hungrig och jag skulle säkert må väl av lite mer struktur.

 

  Den första tidens fascination övergick snabbt till en kamp. 

Han såg mig som fullständigt förvirrad och tyckte att jag vacklade fram i blindo i livet.. och jag såg honom som  en riktad missil varje morgon när han steg upp så visste han vad han skulle göra och hur hans dag skulle se ut.

 Han försökte få mig att bli mer som han var och jag försökte få honom att begripa att  predestinerade dagar  är trista dagar. Jag försökte dra in mer happenings i vårt liv.. och han backade desperat. 

När det blir så - då kan det bara gå fel !

 

Ett exempel var  den kvällen  när jag föreslog att nästa morgon packar vi frukost med oss och far ut och fiskar tidigt… det är så magiskt när  vattnet ligger blankt  sådär tidigt om morgonen !!

Han meddelade att han först skulle läsa tidningen och jag suckade.  Han var besatt av  den lokala morgontidningen och kunde läsa den i 1 ½ timme.. varenda liten notis  om oväsentligheter som hänt i byarna runtomkring.  Varje morgon!

Det blev ingen fisketur.

 

En annan gång  ville jag ställa till med storfest och bjuda alla vi kände men nej, tyckte han, han gillade inte stora fester.  Det blev ingen fest.

Jag föreslog en billig restresa men nej, med så kort varsel KAN man inte resa… så vi reste inte.

Vad han tyckte tog så stor plats.... och jag vek ner mig. Gång efter annan.

En gång köpte jag  Norrlandsfil istället för den Kefir han åt varje morgon och han bar sig åt som om   jag svikit honom och varit otrogen med ett helt fotbollslag.

Hur kunde jag göra detta mot honom ?  Men hallå, menade jag.. det är ju bara fil… men se, det var inte så bara!   Fil är viktigt och rätt sort ska det vara.

Jag  backade och pysslade och pulade ett halvår och när jag insåg att herregud, jag börjar  själv tänka som den tråkigaste mannen i universum…  då blev det stopp.

 

Jag bad honom att ta sina morgontidningar och sin Kefir och vandra vidare… vilket han gjorde

Att han såg ut som ett levande frågetecken störde mig för i sådana situationer vill man ju att ens budskap ska  nå fram..... men här landade inga budskap… och han tyckte att ” Efter allt jag gjort för dig…”  och då såg han det som storverk han gjort.. medan jag bara såg tristess. 

Det var bara  att inse att nu går vi vidare var för sig… och vi kommer aldrig att förstå varann…  vi kommer inte ens att  kunna vara vänner… och så sluter man fred med det !!

 

Och det gjorde jag och det gick hur bra som helst !

Jag hade lärt min läxa !

Man kan vara olika . väldigt olika... men man måste vara det med stor respekt för varann och samtidigt ha  en sund respekt för sig själv !! 

 

Kram & kärlek

1 Tingeling:

skriven

Jag gillar rutiner, och mår bra av det, och äter nästan samma tider varje dag, men SÅ nitisk är jag inte som du beskriver 😄 barn gillar ju också rutiner, men nu när min dotter är lite större är jag mer flexibel.

Och att vara andra till lags för att det ska bli bra känner jag igen. Mitt ex var ju expert på att få som han ville, och jag vek mig också ofta (inte alltid dock) men han förhandlade (och gör fortfarande) om allt. Det som jag aldrig kommer glömma var när jag fyllde år, jag sa jag önskade vi skulle gå på bio den dagen, det räckte som present. Han ville nämligen aldrig gå på bio med mig. Under våra 7,5 år så var vi på bio bara en gång, just den gången. Men hans svar på det var att jag går bara på bio med dig på din födelsedag om jag får välja film. Och så valde han en sci fi film, som han vet jag absolut inte gillar.
Det sammanfattar hans person ganska mycket.

Stackars framtida man jag ska träffa, jag kommer ha väldigt höga krav, och inte acceptera nånting som liknar mitt ex personlighet. Jag hoppas han är totalt raka motsatsen till mitt ex.

Tack för svar om resa, jag ska börja fundera ut vart jag vill åka 😊
Min första tanke är new York. Men dit åker jag nog inte med barn. Vi får se!

Kram!

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Gör jag rätt val om jag välja avsluta med C kvinna och så märks hon var inte bra för mig. Det är räcka med A man så han är bättre.

C kvinna vill inte erkänna sin misstag till mig så det är bättre att avsluta med henne?

Är det räcka med A man?

Ha det bra

3 Skrållann:

skriven

Hej!
Jösses, jag känner igen mig lite från mitt eget äktenskap🤔 Har tröttnat en hel del och ser till att inte lyssna på allt och ser till att göra det jag mår bra av och behöver i mitt liv.
För övrigt drömde jag inatt att min man varit otrogen, med flera stycken. Det uppdagades för att han dessutom väntade barn med en av dom. Var det bara en tokdröm eller vill den säga mig nåt?

Kram❤

4 Kicki 🌞:

skriven

Jag kan också ha fel, men jag tycker samma som dig...!

Min möjliga rutin är när jag lägger mig på kvällen. Är galet kvällstrött. Somnar gående, stående, sittandes eller liggande vid tiotiden varje kväll. Provat allt för att hålla mig vaken. Men det är som om en rullgardin dras ner franför näsan på mig... Rusk i Sundsvall i dag 🌫.

5 Yvonne:

skriven

Hej. Förstår verkligen att du drog. Jag har en väninna som har drag av detta. Ibland när jag kommit med förslag som jag gillar tittar hon på mig som om jag vore en utomjording och då blir det inget med det. Jag känner mig just nu nere i en svacka. Är så ledsen för min ene sons skull. Hans ex, barnens mamma lämnade honom för snart två år sedan och det har han kommit över. Han har nu en ny tjej som flyttat hem till honom, hon har många bra sidor men är så kontrollerande och svartsjuk, tyvärr. Hon har inga barn och min son har tre barn som bor där varannan vecka. Kommer det att hålla? Eller kommer han att leva själv eller hitta någon där det blir mer harmoni i förhållandet. Hur blir det för mig?

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hur ser chansen ut att han får lönelöftet via företaget och köper huset ? Jag ser inte mig själv bo där gör du ?
Någon varning med J E ?
Vad är L E agenda egentligen?
Kram

7 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känner mig som världens sämsta svärdotter men jag orkar inte med min mans familj längre. Hela tiden ska man vara där och prata och umgås. Varje dag! Så fort jag öppnar dörren är det någon där som ska småprata och de måste ju se lillan för det har gått en hel dag sen sist... Jag vet att det är kulturen här men jag orkar inte!
Vi flyttar snart men mitt tålamod är helt enkelt slut. Vad göra?

Svar: Se fram emot flytten !!! Kram :)
Esmaralda

8 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag kommer att träffa min soulmate snart?

9 Vågar man:

skriven

Hej Esmeralda skulle nätdejting vara något för mig ? Känns tröstlöst att hitta någon i min hemstad. Ser du att jag finner min soulmate här ?

Undrar om du Es eller någon annan på bloggen vet om det finns något företag man kan betala för att de ska hitta lämpliga dejter åt en ?
Hört så mycket om dejtsidor med knäppa män och svårt i en mindre stad där folk känner igen så fort. Min vännina skojade om millionare dejting finns det i Sverige ? Typ att Pattis firma ordnar dejter.
Kram

10 Skorpan:

skriven

Ja usch det där med att man försöker leva efter den andra, för husfridens skull, o en dag inser man att det inte finns något kvar av en själv. Huga... Vilken tur Es att du insåg 2typens karaktär2 o hade styrkan att göra slut fort. Har du träffat karln sen dess oh vet hur det gått för honom, hittat sin jämlike?

Att träffa nån är nog inte lätt. Igår träffade jag alltså två karlar, det gäller o sätta fart om man ska hinna ;), o av dem var den första en som karmade och började pussa. Okej, jag gillar det, men inte nödvändigtvis första gången man träffas. En kompis till mig undrade varför jag går på dejt med såna som inte får et att pirra hos mig, hon tyckte att jag är för snll. Tja, kanske det, men jag vill träffa människan live och se om det kan tänkas uppstå något. Hittills har det ju inte gjort det, eller jo, med ett par men.. De män jag finner attraktiva är tyvärr inte intresserade av mig, vilken ekvation va, de ser så bra ut att det är många som är efter dem s a s. Eller det är vad jag tror, ser du något kring detta Es? Det bästa vore väl att lämna karlarna åt sitt öde...

Och i stället ägna sig åt sitt hem, städa ;), o sig själv o sitt mående. Katastroftankarna smyger sig på redan såhär på söndag morgon, usch. För mycket nytt på kort tid o bara en människa att förlita sig på. Hmm, är jag nervklen? Verkar lite så...

Idag kan jag glädja mig åt att vädret är fint o att diskhon är tömd, ser alltså bättre ut i köket. Kanhända blir det nåt av denna dag också...
Kram Skorpan

Svar: Kan vara bra att träffas live... på ett foto ser man ju inte personligheten och just personligheten kan göra att en människa ser ut och uppfattas helt annorlunda än fotot... kram
Esmaralda

11 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Vad många olika relationer man kan hamna i. Så mycket man inte vet om personen man träffar och blir huvudlöst förälskad i, men sen när smekmånaden är över och vardagen kryper på, ja då kryper också andra sidor av personen fram. Man tänker nog många gånger att man vänjer sej eller att det där får man ändra på och sen går åren och man sitter fast. Det gäller att vara stark nog att ta sej ur då och tyvärr är det nog många som stannar och står ut för bekvämlighetens skull....Livet är bra konstigt...
Nu undrar jag över en sak också, Är han fortfarande sugen på att träffa mej eller kommer vi få en närmare vänskap i vardagen? hoppas ni får en trevlig söndag. Kram

Svar: Ja, somligt vänjer man sig vid och annat inte !! Känns som om han fortfarande tänker lite på dej.. kram :)
Esmaralda

12 Mimlan:

skriven


Vi älskar också det spontana, ibland så mycket att vi måste tänka två gånger och lägga band på sig själv.. för barnens skull;)

Jag är inte mig själv. De senaste dagarna känns det som om luften har gått ur mig. Besviken/ledsen/arg och irriterad. Vad händer?? Och går det över snart?

Kram

13 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om de kommer välja mönstret imorn och att det är det som kommer gå i tryck?

Kommer det bli bra?

Kram och kärlek

14 Helena Ir:

skriven

Allt för olika är verkligen inte bra! Och han du beskrev..var ju för tråkig!
Jag själv är nog rätt rutinerad,ibland. Men gillar också att göra något utanför det. Annars blir ju livet väldigt tråkigt! Och det klarar jag ju inte heller! För mycket lika,gör att jag ledsnar..och jag behöver vara mer impulsiv..

Jag hade en man ..vi var ju väldigt olika vi också...Han var nog inte frisk någonstans egentligen..minns varje dag vid middagen..så fick jag frågan: Vad ska vi äta till middag imorgon? Öh..som om jag hade planerat den redan då?!

Idag ska jag vara lite impulsiv och gå och titta på vad försvaret visar upp på försvarsdagen..lite uppvisningar och annat att titta. Kanske snygga karlar.. :)

Ha en bra dag!
Kram

Svar: Ja, lite ögongodis kan det säkert bli :) Kram :)
Esmaralda

15 W:

skriven

En sådan där trist typ har jag också haft. Han var så fast i sina fixerade rutiner att ingenting gick att ändra.

På julafton skulle exakt samma skjorta användas, hela julen, som alla föregående år.

Exakt kl. 11 varje söndag skulle det ätas exakt fem våfflor hemma hos sin moder, allt annat var otänkbart.

Vi skulle absolut duscha tillsammans varje lördag och söndag, ville inte jag det blev det katastrof och oändligt surt.

Vid ett tillfälle hade jag helt glömt bort att han ville ha mjölk till min egenhändigt kokade risgrynsgröt. Han blev riktigt arg och jag fick ge honom pengar till mjölk så att han kunde gå iväg och köpa det för inte kunde han använda sina egna pengar när vi var hos mig.

Vid ett annat tillfälle var jag så oändligt trött på fredag eftermiddag efter jobbet att jag inte ville göra mat hemma utan jag bad honom att ordna detta själv, antingen att äta innan eller att ta med något att äta. Han blev galen och anklagade mig för att vara manipulativ, nonchalant och arrogant. Jag själv har svårt att identifiera mig med det orden men det var en klockren beskrivning av hans moder.

Jag ääälskar godiset häxvrål och köpte flera remmar av det när vi var ute på någon form av galej på stan vid tillfälle. Han erbjöds sig ofta att ha min jacka och kamera i hans väska som han alltid bar med sig. Jag knöt ihop påsen med häxvrål och ville lägga den i hans väska. Han vägrade. Hans väska kunde ju börja lukta äcklig lakrits, trots att påsen var helt stängd.

Jag avslutade honom efter alldeles för lång tid tillsammans. Jag har en bestämd känsla av att han hatar mig för det men jag bryr mig inte längre.

Kram till den som vill

Svar: Tur du avslutade... ingenting gott hade kommit ur detta i längden... somliga människor skulle ha en varningsstämpel i pannan... kram :)
Esmaralda

16 Ska jag säga..:

skriven

Ja det var väl en jäklans tur att du lät honom gå.. Undra vars spontana, äventyrliga Es hade varit annars.. i köket på heltid kanske..

Jo och så en fråga! Hade Linda uppskattat att jag hörde av mig och berättade min story/peppade lite, eller blir det bara fel? Det kan det bli nämligen..

Kram ☺️


Svar: Bosatt mej i köket.. nej, det finns inte kartan.. troligtvis hade det blivit massor av konflikter.. och till ingen glädje för nån ! Jag tror att hon uppskattade.. kram :)
Esmaralda

17 M:

skriven

Godmorgon!
Turligt nog har jag aldrig stött på någon sådan man, skulle dra direkt!!
Respekt för den andra är den största och viktigaste ingrediensen i ett förhållande.
Vad kan du se om mitt kärleksliv som är stendött !! Händer det något snart ? Kram

18 Pia1:

skriven

Usch 😨 Jag får akuta diarréer av bara tanken på att smyga kring fötterna på en karl i huset 😂 jg må ha det fattigt och har jävligt ont men jag gör vad jag vill så långt det är möjligt iallafall.

19 Bella:

skriven

Hej och godmorgon =)
Vet inte riktigt vart jag ska vända mig... Har haft ångest hela veckan för det känns som att han inte vill träffas mer.. Och nu har ångesten gått över i huvudvärk och illamående - mer ångest... Även om han inte sagt något om de så kan ju inte min kropp ha så fel känns de som.. Men så konstigt för han har ju varit så mån om att han vill att jag ska komma hem igen och allt.. Är vi bara på så sjukt olika frekvenser nu? ❤️ Vill ju ha han som min vän.. Tack och kram ❤️

20 Tildis:

skriven

Bra sagt! Ibland är man bara allt för olika för att det ska fungera men det betyder ju inte att den ena är bättre än den andra. Bara att vi är olika helt enkelt. En fråga Es, kommer det gå bra för F i framtiden? Kram

Svar: Ja absolut, så ser det ut.. kram :)
Esmaralda

21 Ledsen vikarie:

skriven

Sluttexten said it all!

Jag undrar om Simon och Marcus skulle kunna tänka sig att ställa upp som referens åt mig?

Blir lite osäker med tanke på en omständighet. Löser det sig på den fronten tror du, kanske någon annan vill? Jag har ju gjort ett bra jobb annars :(

Kram...


Svar: I alla fall en av dem.. kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

God morgon!

Söndag och imorgon börjar jag på mitt nya jobb på riktigt. Det är lite skrämmande men jag hoppas det kommer gå bra.

Igår började jag storgråta när jag leta musik till syrran. Jag kom in på musik som passade in i mitt liv från 2010 när jag mådde så dåligt och var så sårad. Du sa att J och jag inte var klara. Hur ska vi kunna bli klara med varandra? Ska jag kontakta honom?

Kram

Svar: Jag tror helt enkelt att tiden arbetar för dig på allra bästa sätt.. du behöver inte kontakta.. kram :)
Esmaralda

23 Nettan:

skriven

Den 1 oktober ska jag tävla med min hund och oroar mig för väder och hur det ska gå. Vi har fått så sent startnummer och han är så ung. Blir enormt lång väntan från 7.30 på morgonen till ungefär kl 16. Jag undrar om det är någon mening att vi deltar?

Kram och glad söndag!

Svar: Jag tror det blir en bra erfarenhet för er båda... kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Jag kan ha fel men, jag tror att jag skulle passa att jobba som executive assistant, vad tror du om det Es? Bara måste ju använda uttrycket ;D..
Kram Skorpan

25 Delfina:

skriven

Ja har vi ikke vært der......
Bare så forbaska irriterende at det skulle gå så lang tid for å komme til samme konklusjon som du!
.....må holde ut og prøve litt til vet du - blæhhh 😨😨😨

Svar: Ibland blir det så... man har olika gränser.. men att ha en gräns.. oavsett var den går.. är viktigt.. kram :)
Esmaralda

26 Maria:

skriven

Hej!
Helt rätt! Ingen ide när man är då olika. Blir så tråkigt då, träffade en kille en gång som ville upp o hoppa tidigt ur sängen på morgonen.. jag som så gärna ville ligga kvar o gosa jag hihi nä det funkar ju inte! Fy så trist livet blir då. Når man kan ha det så himla gott med en likasinnad 💕💕man ska njuta av livet, eller hur!
Har haft intensiva drömmar nu några dagar. Känns som dem försöker säga mig något.. inatt drömde jag om ett hus jag köpt. Gammalt i fint ned flera ingångar som jag upptäckte efterhand. Fina gamla möbler o väldigt god känsla. Igår drömde jag om tågresa.. ser du om det är något budskap till mig. Står i ett förhållande där jag har många frågor om framtiden. Känns ovisst men hoppas ju❤️
Kram ❤️

27 Noll magkänsla:

skriven

- You go girl!
Mycket bättre att han finner sig sin drömkvinna, kanske någon med årspremenumeration på tidningen..?

Skulle önska att det var lika lätt här. Saknar ju honom.. Borde jag höra av mig till O och låta oss luska vidare i detta eller ska jag hålla mig borta ett tag till? Pust och stön när magkänslan är noll..

Ha de så gott med familjen
- Kram!

28 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad lätt det måste vara att förutspå hans framtid 😂.
"Jag ser att du kommer att se nyheterna varje kväll klockan 20:00 och äta på fasta tider. Det kommer att bli Kefir till frukost varje dag.Samtidigt som du äter den kommer du att läsa morgontidningen . Det är ditt liv. 2024 blir ett kritiskt år för dig, kefiren tas bort ur sortimentet och du måste vänja dig vid en ny fil. Men jag ser en ny filmjölk i din framtid. "

Kram ThereseC

Svar: Ha ha ha, ja du har rätt... alla skulle kunna spå honom :) Kram
Esmaralda

29 Mulle:

skriven

Hej Esmaralda.
Den erfarenheten har jag själv också fått erfara. Att man kan vara så olika, inte förstå varandra. Och i en relation blir det krockar hela tiden.

Es, möter jag kärleken i en vardaglig situation?
Kram

Svar: Ja mest troligt blir det så.. kram
Esmaralda

30 Dagis fröknar :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var ute och dansade igår och så mötte jag barnets förskolefröknar men de är yngre än mig, det blir alltid lite skämmigt då fast det egentligen inte alls behöver vara så. Men det är ju i en helt annan situation då på förskolan och det handlar om ens barn. Jag sa något " ja nu är jag ute och dansar lite för en gångs skull" haha
Men tyckte dem de kändes bittert sagt eller kändes konstigt att träffa mig där?
Kram

Svar: Nejdå, de tyckte bara det var kul att möta dej.. kram :)
Esmaralda

31 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han kär i K?
Kram

32 Milla:

skriven

Intressant inlägg! Jag kommer aldrig förstå min exmake heller med de lögner han kör med, mörkar saker, lovar folk grejer o ska vara på 3 ställen samtidigt, o strukturerad, kan inte hålla i pengarna, strintar i mig o barnen fast vi behöver hjälp. Jag blur så arg o frustrerad för han vill inte inse el förstå andra, ingen empati mer än att han ska få hålla på dygnet runt med sitt fotbollsintresse. Nu har jag varit ihop med honom i 26 år o gjort allt, betalat hans skulder, lyssnat på hans lögner, tagit handet om allt när han bara åkt. Han har velat lämna mig ensam nästan när jag skulle föda barn. Jag har varit på BB med hans morsa! Fatta! Jag håller på att bli helt sänkt av det här nu o orka vidare då jag knappt kan ta hand om mig själv, nyopererad. Hur hanterar man det när man har barn i hop? Hans mamma är likadan o morfar var oxå sådan, han höll sig oxå med älskarinnor. Jag ältar, varför drog jag mig inte ur det här långt tidigare? Det är ngt fel på honom tror jag o min mamma ställde jämt upp på min pappa konstiga betrender så jag har ingen bra förebild alls. Hur ska jag ta mig vidare? Går på KBT men räcker det, känns som det sitter så djupt.

Svar: Bra med KBT.. gå terapin tillmötes och se varför du inte lämnat tidigare .. för inte är det för sent för dig att bygga ett helt annat liv med större självrespekt.. kram :)
Esmaralda

33 Jessica:

skriven

Hej Es,
Har min han börjat få känslor för mig?
Vad tycker han om mig?
Och var det mig han pratade om igår?
Kram

34 F:

skriven

Godmorgon esmeralda förhållanden är inte alltid lätta...

Jag undrar om det finns något meddelande ifrån andra sidan till mig.kram

35 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag var ute på krogen så är ju majoriteten yngre än mig och mina vänninor. Då känner jag mig sådär lite "old" när jag går där. Visst är det inte alls lika lockande att springa på krogen nu som när man var 20 men men jag är ju singel och vill ut och visa mig , kanske man kan hitta någon intressant man. Men jag vill ha en man. Vi satt oss vid ett bord där var det män som var ca 2 år yngre och nästan alla förlovade eller upptagna. Phu, är alla bra män i min ålder upptagna? Kanske kan bli svårt att hitta min kärlek på krogen? Men ser du att han kommer och är ledig? Är han påväg eller dröjer det länge till?
Kram

36 Göteborgskan:

skriven

Tjenare E.

En fråga som gnager lite extra just nu: Jag tänker fortfarande på fysioterapeuten. Ska jag avvakta och rida ut känslostormen innan jag kontaktar på nytt, om jag ens ska kontakta? Vill inte såra igen.

Kram från mulet västkusten!




37 V:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle det kunna bli jag och F att vi lever vårt liv ihop? Är han kär i mig?
Kram

38 Yvonne:

skriven

Hej. Skickade en fråga och en kommentar tidigt ii morse men den kom nog inte fram där jag bl.a undrade angående min yngste son om hur det kommer att bli för honom och om han kommer att få ett nytt förhållande där han mår bättre.

Svar: Frågorna syns inte förrän jag kommer online och okeyar dem och besvarar somliga :) Sonen kommer ha ett nytt förhållande så småningom som han mår riktigt bra i.. kram :)
Esmaralda

39 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur känner den kvinna pappan till mitt barn träffar inför mig? Har aldrig träffar henne. Hur känner hon inför mig? Passar de ihop?
Kram

40 Susan:

skriven

Har bara släppt in en man i mitt liv o det varade inte så länge , men tyvärr barkade det åt det hållet som du beskrivet😱 Nu med facit i hand förstår jag att det aldrig hade funkat men kärleken e ju lite blind😉
Mitt hjärta behöver lite ny kärlek men utan att jag säljer min själ ❤️

Kram

Svar: Exakt... och den kärlek som är rätt kommer också.. kram
Esmaralda

41 Noll:

skriven

Hej Esmaralda.
Mötet med min kärlek, blir det han eller jag som tar kontakten? Hur är han? Något igenkännande på utseendet?
kram

42 F:

skriven

Undrar om jag har något budskap till mig kram

43 Lilly:

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

44 Hedwig:

skriven

Hej!
Du har helt rätt. Jag har dock märkt att det kan vara väldigt svårt att förstå att en kan vara/tänka så annorlunda än en själv. Man betraktar ju allting utifrån sitt eget perspektiv.

Nu har jag fått bronkit igen..Det känns att jag är så utmattad av allt som har hänt att även mitt immunförsvår knappast fungerar längre. Jag vet inte hur jag kan få mer energi för jag har ju också mycket värk alla dagar (sedan 2001). Jag har blivit ganska desperat sanningen att saga. Jag ska till Försäkringskassan om 2-3 månader och jag är jätterädd för verkligen ingen (och främst inte instanser) verkar förstå hur dålig jag mår, främst fysiskt och att det i sin tur även påverkar psyket/min förmåga att klara av ett (deltids)arbete.

Jag har förresten ett tips till när det gäller att tjäna en extra slant (även om detta inte fungerar för mig). Man kan fylla i enkät på PanelWizard eller MySurvey!

Svar: Jag tror det löser sig för din del med F- kassan.... tack för nya tipset.. kram :)
Esmaralda

45 Michaela:

skriven

Du hade rätt! Sa att det snart skulle ske något som fick mig att må bra och det har nu skett. Det är han som behandlar mig så bra och som jag har så kul med. Vi kan prata om allt och jag bara njuter av att få uppleva detta som jag så länge har väntat på att få göra. Även om det inte är for life så hoppas jag det fortsätter ett tag till för tycker om honom :) Kram

46 Linnean 🌸:

skriven

Mm, klart att du drog ifrån en sådan man...din raka motsats. Jag ser en del sådana förhållanden runt mig och man undrar hur i helvete folk kan finna sig i det!? Lätt för mig att säga som lever själv! 😊 Själv skulle jag få tokspel av att ha en sådan "gök" inpå mig. Nu är man van vid att glida runt som man vill, när man vill. Kan räcka med när jag träffar min "kulbo" som har lite mer struktur på dagarna och styr och donar...tredje dagen är det ganska skönt när han åker hem. Sen finns det ju stunder när jag tom önskar att han var här och styrde upp lite och "sparkade mig i häcken" Balans behövs i allt! Och det kan vara nog så svårt. Men jag har inte ångrat en sekund att jag tog steget att leva själv...så mycket bättre än att dra runt i något man inte mår bra av och som bara gör en irriterad och frustrerad och allt möjligt nerdragande. Nu ska jag njuta av, kanske årets sista?, sommardag! Tjugo sköna grader redan!! Ha en fin dag i alla vackra färger! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Att rå sig själv ÄR skönt.. inget snack om den saken :) Kram :)
Esmaralda

47 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för mig?
Kan det bli vi?
Kram

Svar: Han gillar dig men jag ser er inte i en seriös relation.. kram
Esmaralda

48 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda låter som min kompis Eva haft det. Hon har äntligen lämnat LE och jag hoppas att hon kommer tillbaka som vän igen och vi kan umgås som tidigare.
Hon känns fortfarande avvaktande. Du hade rätt att relationen skulle gå i kras.

Testar och frågar igen ser du om det blir resa till värmen snart för mig ? Är en speciell resa jag främst tänker på.
Kram

49 Galningen:

skriven

Jaa män som försöker förändra en har jag också varit med om, huvva.. 😷

Nu har jag däremot motsatt problem. Borde jag höra av mig eller ska jag avvakta ett tag till? Vill verkligen inte såra honom, men tror kanske jag var för snabb med att döma ut oss.

Stor kram!

50 Elisa:

skriven

Hej!
Har jag kraft att få ett avslut denna gång? Känns redan lite jobbigt att han är här..
Kram

51 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tycker jag också, att det är bra att träffas. Fast nu undrar jag ju om det är värt att sätta energi på dessa träffar, verkar vara lika långt som kort ;D, som jag uttryckte mig en gång. Lika långt som brett.. Nu ska jag skriva en ansökan, hade en kompis på besök och hon peppade mig :). Tacka vet jag kompisar, guld värda!
Kram Skorpan

52 Anna.L:

skriven

Så bra text! :) Har två frågor, även fast jag lurar på mycket nu förtiden...

1. Skulle min senast skapelse uppskattas?
(Skulle vilja börja jobba mer på min musik efter skolan och hade det varit positivt att sprida den för andra att höra. Alltid varit blyg men älskar att improvisera låtar vid pianot, skapat en heldel.)

2. Kan jag lyckas genom att bara vara mig själv, en fast jag skiljer mig lite från idealet? Tänker på modeyrket...
(Kan du se mig nå min dröm och få jobba utomlands.
Skulle det hjälpa om jag söker till SG, en agentur.)
Vill som sagt jobba kreativt inom lite allt möjligt...

Kramar! :)

Svar: Ja du lyckas genom att vara dig själv rakt av... kram
Esmaralda

53 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Kommer jag träffa killar i mellan eller kommer jag vara singel tills min soulmate dyker upp? 

Ha en solig dag

Svar: Troligt att det kan bli en och annan fling emellan.. kram
Esmaralda

54 Nätverkerskan:

skriven

Hallå E 👋

Hå hå ja ja för den sortens män... De hade fått en trotsig jättebebis tillbaka om jag gått samman med en sådan. Ingen jättecharmig kombo något av de...

Fråga! Närma mig denna man eller fortsätta hålla avstånd ett tag till? Vill inte dra förhastade slutsatser men längtar samtidigt efter hans sällskap igen. Kluven position... Kram!

Svar: Känn in.. det som var problem innan ser dock ut att fortfarande bli ett problem.. kram
Esmaralda

55 Lisa:

skriven

Hej
Var på bilverkstan i veckan, vilket resulterade i att han sa att jag måste åtgärda problemet genast a 4000 kr.
Kände att han ljög, har jag rätt ?
Kram Lisa

56 Daniel:

skriven

Hej!
Min mormor påstår att hon har lagt undan 1000kr hemma hos oss men glömt vart hon har lagt pengarna. Kan du se vart dom är ?

Mvh Daniel

Svar: Nej tyvärr jag är inte bra på att hitta sådant som är försvunnet... kanske kan någon annan här på bloggen hjälpa till ?
Esmaralda

57 Myran B:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han tillbaka?
Kram

58 Hönan:

skriven

Ja, det lät inte som det lättaste att få ihop era så olika livsstilar. Vi är alla så olika och tur är väl det :) försöker tänka att det finns något att lära från alla man möter.

Undrar om du ser något kring hans tankar efter helgen?

Kram

59 MP:

skriven

Hej Esmaralda,

Usch! allt kanns ja jobbigt just nu och vet inte vilken vag jag ska vandra. Pa ett satt vull jag ju att vi ska halla ihop ssom familj men a andra sidan brakar vi sa mycket och jag kanner stor frustration da det kanns som jag inte har nagon talan. Ar oroli for min son, ekonomi etc...

Finns det nagot battre for mej dar jag ocksa kommer traffa nagon som alskar och respekterar mej och dar vi tanker mer lika i saker.

Tack pa forhand!


60 Hej :

skriven

Rutiner kan vara bra. Men det får inte bli till tvång.
Äldsta barnet verkar vara arg mest hela tiden skäller och skriker på oss föräldrar kan du se varför. Blir det bättre snart.

Svar: Det är en tuff period men sätt ner foten bestämt... det är övergående.. kram
Esmaralda

61 En tjej:

skriven

Jag blir galen!! Jag har haft ett intresse av en kille i 1,5 år och han har haft intresse för mig. Han har gjort allt för att jag skulle lämna killen jag hade då. Jag lämnade honom och vi hade kontakt som vanligt. Helt plötsligt blev det mycket med skola och träning för hans del så vi kunde inte ses. När han väl kunde ses var jag inte hemma och har haft mycket kring jobb och andra saker vilket har gjort att vi inte kunnat ses. Jag kände mig avvisad innan och "jaga" och när han väl kunde börja han "jaga". Nu hörde jag av mig till honom och han är helt kall. Helt plötsligt är det jag som "jagar". Vad är det med oss och en katt och råtta lek? När han vill ses så tycker han att han ska sova hos mig och jag är inte riktigt bekväm med det. Ger han igen på mig?

Kram

62 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer få ett läkarbesök med en bra läkare snart som kan hjälpa mig?

Kram och kärlek.

63 h:

skriven

Hej!
Tror du jag kommer byta arbetsplats 2018?
Lr stannar jag på nuvarande..?
Kram!

Svar: Du kommer byta ganska snart men exakt när ser jag inte.. kram
Esmaralda

64 Mitt Liv - Ghostwriter:

skriven

Hej på dig, hoppas du mår bra.
Tack för ditt inlägg, det gav något.


Hur stor chans kan du se att jag får hjälp från soc?
kan du se om jag kommer klara mig ekonomiskt på NÅGOT sätt, vad jag än gör för val för att lösa min situation eller kommer jag förstöra hela mitt liv om jag försöker med lån, krediter ett tag...



Jag grät igår för mig själv och jag känner verkligen att jag kommer ju förstöra mitt liv nu, jag vill inte det.




Kram

65 G.S.H:

skriven

Hej ES! Har en nära kompis som jag inte riktigt förstår mig på, ser du något om det? Känner att hon kan inte riktigt vara glad för min skull eller när det går bra för mig, sen försöker hon ständigt göra mig "avundsjuk", vilket inte riktigt fungerar eftersom jag är inte den typen som blir avundsjuk.

Kram

Svar: Han är osäker och har låg självkänsla... hon gillar dig och är inte riktigt medveten om sitt eget beteende.. kram
Esmaralda

66 Tisa:

skriven

Ibland känns det som om jag bara vill fly från stället jag nu befinner mig på. Liksom rädd för att jag flippa ur. Jag har så dubbla känslor till livet och om jag flippar ur, vad händer då?

67 Louise:

skriven

Imorgon är det dags för praktikperiod 4 och jag hoppas jag blir G i den så jag två veckor senare kan gå vidare med praktikperiod 5 och hoppas att jag blir G i den också. Jag kommer jobba stenhårt och hitta min roll som förskollärare.
Jag kommer att be min talisman om hjälp och kraft.
Kommer ju känna både vuxna, barn och föräldrar.
Ser det ljust ut för mig? Blir jag godkänd i båda praktikperioder?
Kommer min make få praktikplats/jobb inom närmsta framtid?
Han måste ha ett jobb.

Ha en fin dag. Tacksam för svar.
Kramar

Svar: Det ser bra ut men stäm av med din chef då och då och kräv att få veta hur de går och om det är ngt de anser du bör göra annorlunda.. kram
Esmaralda

68 en tjej:

skriven

Jag blir galen!! Jag har haft ett intresse av en kille i 1,5 år och han har haft intresse för mig. Han har gjort allt för att jag skulle lämna killen jag hade då. Jag lämnade honom och vi hade kontakt som vanligt. Helt plötsligt blev det mycket med skola och träning för hans del så vi kunde inte ses. När han väl kunde ses var jag inte hemma och har haft mycket kring jobb och andra saker vilket har gjort att vi inte kunnat ses. Jag kände mig avvisad innan och "jaga" och när han väl kunde börja han "jaga". Nu hörde jag av mig till honom och han är helt kall. Helt plötsligt är det jag som "jagar". Vad är det med oss och en katt och råtta lek? När han vill ses så tycker han att han ska sova hos mig och jag är inte riktigt bekväm med det. Ger han igen på mig?

Kram

69 Naken i drömmen?:

skriven

Hej Es

Drömde att jag var naken i drömmen igen inatt och att jag gick runt i en handuk och försökte täcka mig? En manlig bekant gick med naken och jag sa till honom att ta på sig kläder att det var pinsamt att han gick runt så framför barn och vuxna, kändes som vi var i en förskola eller någon lokal i drömmen
vad har min dröm för budskap till mig?
kram

70 Caroline:

skriven

Det finns en person som betyder otroligt mycket för mig. Hon är lärare på utbildningen på universitetet jag går. Jag slutar i januari och undrar nu om hon kommer vilja fortsätta ha kontakt sen??
Skulle betyda så så mycket att få veta lite..
TACK

71 Ghostwriter :

skriven

Vad tycker min dejt om mig?


Kram

72 Humlan:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som händer mig de sista månaderna?
kram

73 Helena Ir:

skriven

Daniel (56) läste din fråga till Esmaralda..och fick upp bilden av en soffa!? Låter jättekonstigt..men kan det var så att det ligger mellan dynerna i soffan? Konstigt ställe att gömma på..men jag vet folk som lagt/gömt pengar just i soffan. Kan ju vara därför jag såg det..gissar att det är en tygsoffa av något slag!
Hur som helst..lycka till med att hitta pengarna!

Kram

74 Flytt?:

skriven

Hej Es

Ser du mig flytta?
kram

75 Ghostwriter :

skriven

Vad tycker min dejt om mig? Hände det något igår med tanke på vissa konstiga tecken..?


Kram

76 Rose:

skriven

Hej Es:Vem är min nästa kärlek?
tacksam för svar

77 Nettan:

skriven

Tack för svar!
Erfarenhet är bra! Full pott är också enormt bra!
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: