Jämmer & elände....

 
Och dagen efter födelsedagen.. i går alltså.. var det dags för ny operation
 
Förklaringen till att tassen infekterades o svullnade var att en liten flisa av klon satt kvar och nu skulle den opereras bort
 
Jag kan ju säga att MG inte var glad !!
 
Han vägrade tvärt och fick bli inburen till veterinären...och han skrek som en mistlur redan i dörren !
 
Efter några timmar hämtade jag hem en groggy  MG.. som  fick bäddas ner på altanen.. där han kunde  lyfta ett ögonlock för att se  folk som kommer och går.... stackars lille gris !!
 
När mormor skulle titta på  Glamouor ( det missar hon INTE) så bäddades MG ner bredvid henne i soffan och låg han och myste hela kvällen och blev matad med en och annan gobit !!
 
MG själv hälsar och säger att  det är märkligt att två dagar efter varann kan bli så olika !!
 
 
Kram & kärlek
1 Skorpan:

skriven

Men stackars MG, hur har nu haft sån otur?! Krya på sig lilleman!!

Här ställde min dejt in fredagens träff, vi skulle låta det hela vara tills jag vet om jag vill sällskapa eller ej.. Önskade honom lycka till i sökandet, för jag var inget för honom o vice versa. Så nu är jag singel igen 😆. Förstår inte hur mitt dejt- o sexliv är så dött, gör jag nåt fel? Har jag blivit för fet? What??

Suck, jag ska gå hem o dra något gammalt över mig.,
Kram Skorpan

Svar: Det är bara så att du fastnar för fel killar... du har den tendensen.. fast de som är rätt kommer så småningom.. kram :)
Esmaralda

2 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Meeeeen!?!?
Ååååh stakkar'n daa..
Nå må han hvile å ta det pent da!! Lille Prinsen! 💜💛💜
En God Bedrings-kleeemz fra Cookie o Grethe 🌸💛💙

Svar: MG tackar så hjärtligt !!
Esmaralda

3 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es och MG!
Jag håller med dig MG, att två dagar efter varandra kan vara så märkliga. Det såg ut iaf som om din födelsedag var toppen och det var den nog oxå. Älskar din blick när du får se den goda tårtan. Lider SÅ med dig. Jag hoppas verkligen all smärta och elände snart är borta så du kan återgå till de normala livet igen, med bus, bus, bus och mera bus. Stor krya på dig puss på din goa nos MG. 😘💖 Min mormor tittar oxå på Glamour och har gjort det i alla år. ☺️

Jag har en fråga gällande N. Jag är lite förvirrad. Då det har varit andra som kör hans skåpbil har jag kollat lite vem som äger skåpbilen och i slutet på april stod det en ny ägare och två veckor senare stod det en annan ägare. Om det nu inte är N som äger skåpbilen, varför plockar den nya ägaren inte bort hans jobb dekal på skåpbilen när dom åker runt i den? Eller är det såna som verkar arbeta med honom? Men varför ägarbyte? Eller är det fler som är delägare i bilen? Ser du något om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Ja det ser rörigt ut och jag kan inte se hur det förhåller sig med bilen o dekalerna.. kram
Esmaralda

4 Browallia:

skriven

Stackars MG, jag känner med dig 🤕 Krya på dig! 😘❤️❤️

Jag beundrar min Gabbe 😍 trots att jag är superallergisk mot honom (Nickel) och jag inte kan ha honom nära inpå mig trots att han är nagellackad och inlindad i tyg så fortsätter han arbeta med att uppfylla mina önskningar. Jag måste erkänna att jag var mycket skeptisk till talibanerna till en början men nu är jag helt övertygad om dess magi fungerar. 😊 🌟🌟🌟🌟

Svar: Ja och varken tyg eller nagellack kan få talismanerna att tappa stinger.. och din är e stark liten rackare som jobbar stenhårt.. kram :)
Esmaralda

5 Mannen :

skriven

Flirtar han med andra eller har endast intresse för mig?


Kram

6 Smiley:):

skriven

Men stakaren krya på dig mg:(
Det var många år sedan man såg på Glamouor:)

ser du mig lite gladare snart?
kram

Svar: Javisst blir du gladare.. livet blir lättare.. kram
Esmaralda

7 Bluesky:

skriven

Kommer någon av mina sökta praktikplatser ge resultat? :)

8 C:

skriven

Men nu har han otur den lille MG😞. Blir det en spännande helg i Stockholm? Något som pirrar till?!? kram

Svar: Kan bli riktigt bra.. förutsättningarna ser goda ut.. kram )
Esmaralda

9 Lycka:

skriven

Hej Esmaralda.
Men stackars Mg💕 Gud då är han värd att få mysa med sin mormor sin!!

Ser du om jag gifter mig inom 3 år?
Kram

Svar: Ja chansen finns och är god.. kram
Esmaralda

10 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Krya på mg, är ledsen att han skulle drabbas men gött att han har det bra ändå.
Jag förstår inte hur det ska gå till att jag träffar någon , var eller hur. Är det svårt för mig att träffa någon? Kommer det ske?
Kram

11 Ghostwriter :

skriven

Flirtar han med fler?
Kram

12 Mannen Ghostwriter :

skriven

Flirtar mannen med andra eller är denne förtjust i mig så denne struntar i de andra "på det sättet"?


Tacksam för svar
Kram

13 Skorpan:

skriven

Nä men varför det??
Tycker inte jag fastnar för någon alls 😉..
Ääh, kram Skorpan

14 Heaven:

skriven

Hej es,
Hur ser framtiden ut för min vännina och den nya mannen hon träffat?

15 AnnaK:

skriven

Men stackars liten vad tassen bråkar med honom! Sista vändan nu hoppas jag till veterinären.

Tack för svar i förra inlägget! Hoppas jag nån gång vågar ta det nödvändigaste steget! Har tänkt på det så länge men kommer inte till skott.

Nyss uppvaknad efter en tupplur! Nästan ett måste att få stänga av en stund efter jobbet. Så trött i huvudet efter allt surr och alla ljud. Men nu dags att göra lite nytta.

Kram 😊

16 pollan:

skriven

Hälsnngar till vovven och god bättring! Är nog min talisman aktiv? Försöker fråga honom , men får inget svar som jag märker av. Häls.

17 ThereseC:

skriven

Nämen stackars MG 😢.
Ge honom en krya på sig hälsning från mig.

Här är jättetråkigt väder. Mulet och hög luftfuktighet. Jag sprang i 50 minuter. Bort till Karlssons såg. Undrar hur långt det är dit?
Det är inga 10 km i alla fall. Jag vill prova 10 km spåret i Skatås. Men idag var det så hemskt tråkigt väder så jag vill inte åka iväg.

Kram ThereseC

18 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Missade en roll i Maria wern! Hur kunde jag göra det?? 😬 Tror du dom hör av sig igen? 😢Kram 😃

19 Virrhönan:

skriven

Men stackars lille stackarn, jämmer och elände! Nu måste det väl läka fort och så får ni ha kalas igen för att fira att tratten är väck sen. Puss på nosen till MG
Jag tog itu med pappret och drog det lite längre så jag får vänta på nästa omgång. Satt hos chefen och grät floder av ilska och jag har hennes fulla förtroende, hoppas att man kan lägga detta bakom sej sen.
Givetvis träffar jag snyggingen som slängde en extra blick när han såg mej, märkte han att jag var ledsen tror du? Händer nåt kul snart för nu är det för ledsamt och jag vill inte ha det såhär...

20 Helena Ir:

skriven

Stackars MG..men nu ska han väl bli bra!
Skönt med mormor som sällskap!

En krya på dig puss ❤

21 Susanne Amalia :

skriven

Men vilken dag.. jag önskar att han blir frisk snart och EllaBella säger att det där med klorkan vara stökigt och bökigt... ho hjälpte Disla med bandaget när hon hade brutit av tånageln ... och då fick Disla gå med tratt ... det var ju inte så bra hjälp.. men om det finns någon tårtbit kvar så rekommenderar EllaBella det varmt ... det hjälper liksom lite grann .. <3

slick i örat till MG ...

Jag önskar er en mysdag fylld av täcken och kuddar ... kram.. <3

22 <3:

skriven

Krya kramar i tusen till älskade MG 🤗🤗🤗🐾🐶
Ser D fram emot att jag kommer i helgen ?
Kommer det hålla mellan honom och L ?
Kram

23 Hej :

skriven

Stackarn hoppas att han mår bättre snart.
Det verkar gå framåt för barnet i skolan fortsätter det bra eller blir det ett bakslag.

24 sus:

skriven

hej
men oj lilla gubben.....
gör ont i hela mig.....
krya krya hunden......
love sus

25 Om flyttning o kärleken :

skriven

När flyttar jag? Är han jag va med sist blir min framtida??

26 Smiley:):

skriven

Tack för svret Es kram:)

27 Troll:

skriven

Hej Esmaralda.
Vi pratade om att han skulle komma en dag tidigare så blir det att vi umgås då, han sa vi får se:)
Vad tror du? Blir det att han kommer en dag tidigare? Verkar han sugen på det?
Kram

28 Little miss piggy:

skriven

Hej!
Nämen! 😱 Lilla MG, tratt på igen! 😱 Önskar verkligen att allt blir bra snart. Att smärtan försvinner snart så du kan börja leka som vanligt igen. Stor puss på nosen din! 💜

Es, jag håller på att brodera en doptavla till min systerson. Jag har tänkt brodera varje sekund som jag bara kan, dag som kväll då jag självklart måste sova och på förmiddagen jobbar jag. Ser du om jag hinner färdigt med den innan dopet? Kram från en stressad moster

29 Krya kramen:

skriven

Vilken helomvändning i livet MG!
Tur att mormor och tröstmunsbitar finns.

Till din goa matte skulle jag vilja fråga om hon möjligtvis kan sia något om närmaste tiden. Hur känns den och händer något extra.
Kram :)


30 Mandarin:

skriven

Hej Esmarlada! Grattis till MG och stackarn som fick genomgå op:( Jag undrar hur det kommer att bli med mitt jobb? Det har uppstått en del saker och situationer som gör att jag känner mig osäker.. om jag kommer att stanna eller om jag ska se mig om efter något nytt? Tack på förhand! Kram

31 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om den här envisa förkylningen och infektionen i svaljet kommer ge sig snart? Är så otajmat.

Kram och kärlek.

32 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att jobba en tid på mina extrajobb innan något mer fast kommer?
Kram

33 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag som har sett fram emot att jobba med en kollega som jag inte jobbat med på två år... och så händer detta hemska sorgliga med honom. Det känns tungt för många av oss och vi försöker skicka extra krafter till honom såväl som hans familj.
Om jag går i mål med dialogen med företaget som visat intresse- ska jag ta den nya möjliga vägen som ges då? Usch, man vet vad man har men inte vad man får. Just nu tycker jag inte att det är lika roligt som det har varit där jag är längre heller... men vad vet man? Kram från mig.

34 Flickan:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för mig eller inte?
Jag vet inte riktigt.,
Kram

35 Mammi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag brukar ha min son längst på förskolan vissa dagar, 1,5 timme ca efter att de andra barnen gått hem. Personalen är så snälla som "ställer" upp och tar hand om honom när jag slutar sent. Jag är tacksam men känner ändå någon viss skuld. Borde jag visa min tacksamhet mer? Eller ge någon present eller så? Känner dem att jag borde det?
Kram

36 Mind:

skriven

Stackars vovve.
Blir han bra i tassen nu då? =)
Hoppas det.

Jag har fastnat i mitt nuvarande projekt på jobbet, har svårt att utveckla det vidare, rent tekniskt. Det är inte bara mitt fel tror jag, det är ett projekt jag tagit över som var ganska kaosigt från början. Men ser du hur det går för fortsättningen för mig på det jobbet?

Kram!
/Micke

37 F:

skriven

Undrar om du ser oss bo utomlands kram

38 sippan:

skriven

Stackarn! Hoppas han piggar på sig snart!

39 .:

skriven

När flyttar jag? Är han jag va med sist blir min framtida??

40 Linda N:

skriven

Hej MG, sicket elände, tycker du borde få prinsesstårta i dag också.
Puss på nosen och hälsa mormor & mamma så gott. 💞

Svar: Tack o kram hälsar vi alla :)
Esmaralda

41 Nettan:

skriven

Men vilken otur ni har!
Puss på nosen <3

42 Hedwig:

skriven

Lille Mannabonne, krya på dig! En stor kram från Sven och Hedwig!

Svar: Tack hälsar MG och skickar pussar :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: