TÄVLING !!!!!!!

 
Den här gamla söta broderade borsthållaren  som man hänger på väggen är vinsten den här gången.
Jag har på känn att den skulle passa hemma hos en hel del av er !!
 
 
Tävlingen är öppen till klockan 24 i natt och i morgon meddelas vinnaren
 
Vill du vara med och tävla så   kommentera  varför du vill vinna !!
 
LYCKA TILL !!
 
Kram & kärlek
1 Chatrine:

skriven

Hejsan, många tankar just nu. Jag vaknade iförrgår morse av en märklig dröm. I korthet så drömde jag att en massa svarta fåglar landade hemma hos mig. Jag frågade då min mamma var alla fåglarna kom ifrån? "Det kommer från ålderdomshemmet", svarade mamma.

Senare på dagen ringer min kusin och berättar att min mosters man gått bort samma dag. Vi visste inte ens att han var dålig och att han hade fått flytta in på ålderdomshemmet där min moster redan bor. Han hade fått stroke och flyttat dit, sedan hade han ramlat och fått fraktur på lårbenet. Operationssåret och protesen hade aldrig velat läka som det ska så han kom aldrig igång igen efter fallet.

Det finns ju inget att göra i efterhand men jag känner mig inget vidare till mods att ingen släkting har hört av sig över allt som hänt som säkert lär ha tagit månader innan detta slutbesked kom. För 3 år sedan så var vi i våran familj dem som ställde upp mycket under närmsta 2 åren när min moster skulle komma att vårdplaceras och mycket skulle tas omhand. Mycket sjukhusbyten efter hjärnblödningar, stroke, frakturer, avdelningsbyten i korttidsboenden, kuratorer, prövotid på att kunna bo hemma igen med handikappsanpassningar, sedan lugnet av att hon kunde få bo på äldreboende men åka hem på dagtid mm... När allt rullade på så har det varit knäpptyst så vi trodde allt gick fint nu. Min mosters man var en mycket hetsig och nervig person så från en dag till den andra så hade han sagt upp hemtelefonen och bytte ständigt mobilnummer så kontakten per telefon bröts efter detta tumult. Men jag har ju all släkt på facebook så det hade inte varit svårt att kontakta mig lite spontant från andra anhöriga som vetat om att allt nu inte gick så bra.

Jag undrar över om min mosters man har någon hälsning eller något viktigt budskap till mig eftersom jag antagligen fick dödsbudet i drömmen. Snällt om du kan känna in något kära Ez. Jag är lite i chock.

Kram Chatrine

2 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Jätte söt!!! Den hade jag gillat i mitt torp eller stuga som jag vill skaffa i framtiden. Älskar denna, mjuka, gulliga stil som känns lite gammeldags. Men i nuläget i min lägenhet skulle jag inte ha plats för den. Därför överlåter jag den söta till någon annan..

Es, har han känslor för henne?
Kram


3 Anonym :

skriven

Godmorgon känts mysigt med honom i helgen och han har verkligen ansträngt sig att jag ska trivas. Vi var med varandra i fredags fast vi ska vara vänner och finns en annan tjej med i bilden som jag tror han vill dejta. Men känns inte seriöst när han kramar och håller min hand. Idiot kille låter det som. Vad vill han egentligen ha mig eller tjejen som var på bröllopet igår och han följde inte med som hennes dejt. Utan var med mig. Fast de träffats i ett halvår till och från. Blev irriterad inatt på situationen och la mig i ett annat rum. Komplicerade känslor är det mellan oss.
Sa till honom ska vi vara vänner är det slut på närheten som vi har med varandra. Är nu eller aldrig känslorna måste testas igen. Han kan stänga av helt säger han för att jag valde bort honom tidigare. Och han tänkt på mig i 11 år.
Kram

4 Liii:

skriven

HejEsmaralda.
Älskar den fisksoppan ni åt igår, ser så ruskigt god ut. Oh bröd till ska vi inte tala om... mmm

Es, Tror du han är kär i mig eller har känslor för mig?
Finns det chans till en seriös relation här?
Kram

5 Mg:

skriven

Hej..
Kommer jag få komma på arbetsinterjuv på xtra jobbet ja sökt?
Om jag får jobbet, kommer jag trivas?
Kram!

Svar: Chansen finns o får du jobbet så blir det bra.. kram :)
Esmaralda

6 Mg:

skriven

Hej..
Kommer jag få komma på arbetsinterjuv på xtra jobbet ja sökt?
Om jag får jobbet, kommer jag trivas?
Kram!

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es varför har min pappa blivit så snål sista tiden mot mig. Min bror som tjänar väldigt mycket pengar hjälper han med allt. Vet inte vad som hänt men mycket av min kärlek till pappa har försvunnit. Vill knappt åka hem till mina föräldrar för att han är så gnällig och pikar hela tiden. Är så besviken på honom att han inte förstår mig längre. Tror der handlar mycket om att jag träffat fel killar och inte stadgat mig.
Kram

8 Teddy:

skriven

Hejsn,

Nyfikem på om min tanke på en resa utomlands med "mannen" blir av?

9 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Hoppas du haft riktigt trevligt ihop med döttrarna, tömt Ullared nu? Snart dags igen väl...?
Vilken gullig liten bonad, hade behövts hos mej så jag hittar grejerna men tyvärr har jag stenhårda väggar så det är svårt att hänga upp saker...
Jag undrar lite skamset på morgonkvisten om det kommer hetta till med snyggingen, han tittar så intensivt på sistone? Ha en skön söndag, kryper under skämstäcket igen. Kram

Svar: Det KAN hetta till men då får du visa intresse.. kram
Esmaralda

10 Mim:

skriven

Hej!

Känner mig orolig inför bilresan ( 12mil) på onsdag det är ju många viltolyckor ute på vägarna just nu.
Kan du se något??

Kram

Svar: Jag kan inte känna in något varning.. kram
Esmaralda

11 Låtsaspojkvänen:

skriven

Goa Es, idag skulle jag behöva ett synskt öga och klokt råd lite extra:

Igår såg jag honom med en annan tjej. Troligtvis flickvän. Det gjorde ont och jag känner mig så löjlig då vi inte ens pratat. Men kemin mellan oss går liksom rakt igenom ett rum.

Nu när jag äntligen skulle ta chansen till kontaktförsök så händer detta.. Undrar hur hans tankar gick när han såg att jag såg dem? Och om det är helt lönlöst att försöka närma mig? Svårt att avgöra om det är flickvän eller dejt, hur deras relation ser ut, och om jag ens har en chans här. Skulle helst vilja tänka "äsch nu går jag vidare" men det är så ovanligt att jag känner såhär. Ser du något här, minsta lilla kring hur hans tankar gick kring vårt möte igår eller hur detta fortsätter?

Kram.. 💖

12 Skorpan:

skriven

Lycka till alla ni som tävlar!

Drömde om mig själv där jag såg hur valkarna hängde all over, usch o fy, det var hemskt. Är det dit jag är på väg innan jag lyckas styra upp min kurs? Nu har jag åtminstone en fungerande cykel, för igår styrde jag kosan till en cykelbutik o gjorde affär. Erbjudande vet jag inte direkt om det var, men jag behövde ju en ny punkt slut... Hoppas bara att jag får ha den i fred, inga långfingriga typer som kommer o ger sig på den :(.

Får hoppas på många arbetstimmar för att få den betald fortast möjligt. Hörde inget om jobbet i fredags, Es är det kört för det jobbets del nu? Vad jag uppenbart behöver är kolleger som jobbar i samma "lag", at jag har någon som lite kan lappa ifall jag skulle råka bli sjuk, månadslön som jag gör at jag lite kan planera inför framtiden, uppfylla lite drömmar. Nu går det inte... O den stress som detta jobb orsakar mig är inte speciellt häsovänlig heller... Känner mig lite som en "quiter" men det må göra det samma, mitt liv, mitt mående... O mina vänner stöder mig i detta, "sök nytt jobb, så kan du inte ha det"...

Hur var ere Ullaredsdagar Es, fyllda med tunnebad, god mat o massor med mys? Alla julklappar inhandlade redan ;).

Här fortsätter det gråa vädret, tv:n blir hämtad idag o jag borde rumstrera om i förrådet aah... Kul...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tack.. vi hade det så mysigt...visst är Ullared kul men samvaron är ju det bästa :) Kram :)
Esmaralda

13 Fia:

skriven

Den skulle vara så fin hos mig och den vill jag så gärna vinna .

14 Maja Gräddnos:

skriven

Jag är gärna med och tävlar

15 Sanna:

skriven

Så väldigt fin den är. Vill vinna,

16 Kristina:

skriven

Vilken söt liten bonad. Den skulle passa så fint i mitt badrum. Jag önskar er alla en fin söndag. Kram

17 Inredaren:

skriven

Godmorgon. Jag har precis den stilen hemma och den skulle bli så fin över min byrå i hallen. Jag vill gärna vara med och tävla. Kram.

18 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer var här nu i hösten om en besluta om flytta så snart?

Beror på vad kommer jag säger och hur går det möte för mig på nästa måndag av möte?

Ha det bra😊

19 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Vill han bara ha sex med mig eller känner han mer?
Kram

20 Cecilia:

skriven

Kul med tävling! Lycka till alla ni som tävlar:)

Hoppas du haft det bra i Ullared. Min syster är verkligen sugen på att åka dit och övernatta, får se om jag orkar följa med, bilresan är väldigt lång..

En vän fyller snart år och jag misstänker att det blir en fest, ser det ut som att vi blir bjudna? Kramar

21 Anonym :

skriven

Vad vill han egentligen blir galen på det här ?
Kram

22 Mosa:

skriven

Hej Esmaralda.
Vi var hemma hos hans föräldrar igår, tror dem att vi kommer att bli ett par?
Kram

23 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tänker på mormor när jag ser bonaden med borstar. Vill gärna vara med och tävla.
Blir det en lyckad kväll när vi ska fira min lillebror i Stockholm med mamma mia the party ? Vill så gärna att han ska bli nöjd med kvällen.
Kram

Svar: Ja det känns som att det blir riktigt lyckat.. kram :)
Esmaralda

24 Jessica:

skriven

Hej Es,
min Tjejkompis är arg på mig, kommer hon sluta vara det snart?
Vad tycker hon om mig just nu?
Allt var ett missförstånd och jag har försökt förklara det för henne men hon vill inte lyssna på mig.. Det är så frustrerande.
Hon och jag har aldrig bråkat innan, så det är svårt att läsa av henne nu vad hon tycker och känner.
Kan du se om hon slutar vara arg på mig snart och förlåter mig?
Och kommer allt gå tillbaka till som vanligt?
Kram

25 Halå.:

skriven

Vad tänker han o känner om mig? Känner han inget? Eller är det han som blir min siste förhållande som jag va med sist?

Svar: Han gilla dig men inte riktigt så djupt som du kanske hoppas.. kram
Esmaralda

26 Hästtjejen:

skriven

Hej,

håller på att bli galen snart. Står och trampar på samma ställe utan att veta hur jag ska komma vidare, Har bett änglarna om hjälp. Har de hört mig och kommer jag få den nystart jag så gärna önskar?

27 Mannen med två sidor - Ghostwriter :

skriven

Är mannen den jag faktiskt lärt känna... Eller den där sidan jag fick reda på, som jag inte alls gillar...?


Känner mig kluven.
Kram

28 Elisa:

skriven

Hej!
Hur ser hösten ut att bli?
Kram

29 Cissi:

skriven

Hej, är så nyfiken på om du kan se något om den nya killen jag har träffat? Vi är nog lika osäkra bägge två så bollen ligger nog hos mig men jag vet inte om jag vill/om det är värt det... vad tror du?

30 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag hoppas du och dina döttrar har haft de kul i Ullared med shopping, massa god mat, bad och självklart massa skratt! Hade ni de regnigt oxå?

Jag undrar om du ser vad hösten bjuder på för något? Någon resa utomlands? Något intimt förhållande även om det inte kommer hålla så länge? Ser du något? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Jag ser att det blir en resa ganska snart.. i höst eller vinter.. kram :)
Esmaralda

31 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag hoppas du och dina döttrar har haft de kul i Ullared med shopping, massa god mat, bad och självklart massa skratt! Hade ni de regnigt oxå?

Jag undrar om du ser vad hösten bjuder på för något? Någon resa utomlands? Något intimt förhållande även om det inte kommer hålla så länge? Ser du något? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

32 CA:

skriven

Hej
Det är oroligt på jobbet, iallafall har jag oro. Men det är ju ytterligare någon som ska sluta och tror att det är flera som söker nytt
Jag har intervju på fredag. Försöker vara stark men ...
Jag läste i min seans från förra året att det skulle bli en nystart, tänkte att det kanske har med jobb att göra.
Fortsatt trevlig söndag
Kram

33 TjejenO:

skriven

Hej!

Soppan igår såg ljuvlig ur, likaså verkade er kväll vara det!!😻
Tror också att vinsten idag kommer vara till stor nytta för många i bloggfamiljen därute. Dock känner jag att det inte är min tur att vinna så hoppas rätt tävlare därute kammar hem priset 🙌

Min chef frågade för några veckor sedan om vi skulle åka utomlands för en jobbresa utanför Europa. Verkar den bli av?

Stoor kram

34 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Hoppas Ullaredsresan var till belåtenhet ...
Fin vinst lycka till till er som tävlar

Måste säga att soppan ni åt häromdagen såg himmelsk ut ! Älskar fisksoppa , har nu antecknat fiskresturang i Magnarp som ett måste stopp om jag någonsin kommer förbi där.

Idag stort cykellopp här i huvudstaden med avstängda vägar .Stockholm Velathon

Kram Anki med flock

Svar: Ja den fisksoppan får du bara inte missa !! Kram :)
Esmaralda

35 EPM:

skriven

Godmorgon!

Jag och J har ett långsiktigt mål och det är att köpa ett hus ute "po lannet" där vi kan odla lite för husbehov, andas ut och finna frid. Denna borsthållaren hade passar där och gett mig hopp om att få det som jag önskar, det är tärande att vackla mellan hopp och förtvivlan...

Hans process för avsluta är i gång, ser du nåt om hur lång tid den kommer ta? Min hjärta är utmattat av all väntan, tålamodet är inte på topp.

Kram

Svar: Känns inte som om det kommer att ta så lång tid nu .. kram :)
Esmaralda

36 Helena Ir:

skriven

En bonad som skulle passat bra hos mig,när jag hade en annan stil,hemma.
Den kommer bli fin hos någon!

Såg en film som Clint Eastwood producerat, igår.."Sully" med Tom Hanks. Den handlade om en stor flygolycka..tror den var verklighetsbaserad..eller det var den nog. Kände igen mig..sevärd! Den går på Netflix..

Funderar på en sak..på personer..om de vore lite mer ödmjuka,så vore deras liv bättre..och så även mitt! Något som man lär sig med åren,tror jag!

Blev det några julklappar inhandlade på Ullared..till paketkalendrarna?

Ha det!

Kram....:)





Svar: Jättebra film, jag såg den nyss !! Ödmjukhet brukar generera positivt och visst handlade jag till paketkalendrarna :) kram
Esmaralda

37 Tisa:

skriven

Allt jag ska göra känns och är som att bestiga berg. Igår lyckades jag äntligen ta tag i att duscha håret samt renbädda sängen efter en viss tid (som jag inte vill skriva om här)
Jag vågar inte söka hjälp längre för att jag hatar överläkaren då han tycker att jag provocerar honom, dessutom känner jag mig misslyckad. Underläkaren får jag ju aldrig en tid hos. Vad ska jag göra? Vad kan jag göra?

38 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda

Nu har jag varit i underbara Madrid i en vecka och idag klockan 14.35 är det dags att flyga hem tillbaka till Stockholm och bli upphämtad av maken:) dock börjarångesten och rädslan för flygresan komma igen. Snälla snälla Hur kommer flyget hem till Stockholm idag gå? Något hemskt som sker?Kram

Svar: Allt kommer gå hur bra som helst.. oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

39 Mika:

skriven

Hej E! Hoppas du kan se något kring detta... vi har sålt lgh nu och kommer flytta om 3 månader. Undrar kommer vi hitta nytt fint hus som vi kommer älska eller kommer der ta längre tid och vi kommer tvingas bo hos pappa? Ser du något kring det , är så orolig för jag säljer lgh lite i sorg men vi måste ha större och ha pengar till en kontant insats. Snälla E ser du något kring hus och boende eller ska vi satsa på att bygga helt nytt kram

40 Hedwig:

skriven

Jag längtar efter Sverige ich är så besviken att jag, efter att ha velat det sedan jag var 18, fortfarande inte haft chansen att bosätta mig där. Jag har försökt att få lite av gammaldags svensk stil hemma och den här broderade duken skulle passa utmärkt i mitt kök. Så jag deltar i tävlingen!

41 Milla:

skriven

Fint broderad, men jag nog ingen plats.
Min granne, han pratar om att göra slut med sin fästmö/sambo men på ngt sätt så har jag på känn att det inte kommer att bli så, inte på väldigt länge. Jag vill testa mina förmågorilla lite då jag får till mig mer o mer om andra eller överhuvudtaget men kan ha fel. Han kanske vill lämna men att det inte går, behovsstyrt

42 Liten C :

skriven

Vilken fin broderad borsthållare .

Jag försöker med en fråga..
Jag och min familj har hittat ett hus , en bit utanför där vi bor .
Lantligt vid en sjö.
Alla i familjen är eld och lågor och väldigt intresserade .
Visst jag tycker det är fint VÄLDIGT fint MEN det kommer innebära mycket skjutande fram och tillbaka med våra barn . ( iofs tonåringar )
Mannen menar att livskvalitén kommer bli så mycket bättre så det andra kan man stå ut med .
Ser du något kring detta?
Är det något för oss?
Kramar och önskar dig en fin Söndag

43 Tävlingsförbud:

skriven

Så läcker !!
Hoppas den får hänga i rätt hem. Mitt eget är tyvärr redan bombarderat med inredning.

Tävlingsförbud med andra ord ;-)

Fråga 🔮
Vaknade med hjärtvärk, och det känns löjligt då inget sagts eller gjorts mellan främlingen och mig. Men denna kemi har jag inte upplevt innan. Hur gick hans tankar när jag mötte han och (mest troligt) hans tjej, har jag ens en chans att närma mig eller ser du nåt kring hur det blir?

Gott att ha dig tillbaka, kram.

44 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor eller är kär i mig?kram

45 Michaela:

skriven

Fortfarande skärrad efter det som hände min bror i torsdags. Hans hjärtfel orsakar rusningar och ca 250 slag/min. Läkarna hade svårt att få stopp på det men lyckades till slut. Annars hade han inte överlevt. TACK för det du gjorde Es! 💖 Hoppas ni hade det härligt i Ullared! Kram

Svar: Skönt att höra att allt gått bra !! Kram :)
Esmaralda

46 Lydia💕:

skriven

Hej
Ska jag åka iväg till Cypern med E eller strunta i det ?
Lydia💕

47 Ali:

skriven

Jätte fin! Kommer att göra sig rätt där den hamnar.
Lycka till, dom som önskar och är med och tävlar.

Es; har nu sökt mig till en annan tjänst. Min magkänsla säger mig att där jag är nu kommer jag aldrig riktigt att trivas..ger jag upp för lätt.. både ja och nej. Jobbet ska vara en glädje, inte en klump i magen och vakna på nätterna.
Vad ser du kring detta?
( du har varit fantastiskt vänlig och svarat mig flera gg inom denna fråga, jag är djupt tacksam för det) så denna får bli min sista, hoppas du kan tar dig till denna med. ❤️
Kram

48 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag förstår inte hur det hela ligger till.ibland säger han att han är tillsammans med K. Ibland så verkar det inte alls så. Då umgås vi på ett sätt som inte är aktuellt om han skulle vara i ett förhållande.jag saknar dock mer bekräftelse från honom. Skulle önska att han gav mer kärlek.
Hur ligger det hela till är det henne han egentligen Vill vara med men att hon inte vill? Har han riktiga känslor för mig och kommer han börja visa mer kärlek för mig och det kan bli seriöst mellan oss?
Kram

49 G.:

skriven

Hei. Ene katten min vil ikke komme inn igjen, og jeg lurer på om det tar lang tid før jeg får han inn igjen? Er han redd?

50 Shoppingkonkurenten:

skriven

Vi två verkar gå om varandra på Ullared stup i kvarten.. Förra gången handlade det om ett par dagars mellanrum å den här gången bilar jag ner helgen efter er..

Jag börjar så smått se dig som en shoppingkonkurenter.. 😄

Sticker in en fråga som skaver en aning.. Men jag skulle verkligen uppskatta en ärlig input i detta.. Har grönjackan någon annan i tankarna eller hur skulle han reagera på ett försök till kontakt.. Känner att det verkligen är något där mellan oss.. Undrar om han ens känner samma..

Kramen!

Svar: "Skratt" ja det var värst vad vi lappar över varann på Ullared !! Han skulle nog uppskatta ett kontaktförsök.. men något mer seriöst kan jag inte se att det blir.. kram
Esmaralda

51 Skorpan:

skriven

Absolut att sambaron är det bästa :). Väntar jag också på, samvaro under mina barnfria veckor, men ännu syns ingen kandidat till ;)..
Kram Skorpan

52 Känslor - Ghostwriter :

skriven

Jag berättade en sak för mannen och undrar om jag kommer ångra mig på något vis, för nu känner jag bara kaos i huvudet. Jag gillar personen men vill inte riktigt sluta i ett förhållande, samtidigt vill jag inte sluta träffas för jag känner ju något.

Jag har ju känslor. Ovanligt nog! Men vill som sagt varken det ena eller andra.




Kram

53 Tildis:

skriven

Hej Es! Hoppas du hade det bra i Ullared. Själv tänkte jag ta vägarna förbi snart och köpa lite ny inredning till köket. Kommer jag ha lite nya vänner att bjuda till kalaset? Kram

54 Maria:

skriven

Hej! Mitt liv känns som ett enda stort kaos. Min man har lämnat mig och våra barn? Barnen vägrar att träffa honom och de har farit väldigt illa. Nu är min fråga om du kan se om han kommer tillbaka till oss? Om det finns någon möjlighet att rädda vårat äktenskap?

Svar: Det känns som om ni fortsätter var för sig.. kram
Esmaralda

55 AnnaK:

skriven

Så söt! Kommer säkert till rätt person. Avstår dock att tävla.

Så blev det söndag igen då.....helgerna går så fort. Svårt att hinna få den vila en skulle behöva. Jobbet börjar vara för tungt har jag börjat tycka. Fick dock lite mer i löneförhöjning än normalt....säkert fick resten av gruppen det med för att vi jobbar som vi gör. Kanske någon fick mer också. Har inte de bästa villkoren. Kul att det visade sig lite på lönen iaf.

Undrar lite vad jag skulle kunna tänkas jobba med om jag bytte yrke men kommer inte på nåt. Men måste nog överväga på allvar att göra något annat.

Drömde inatt att jag bytte frisyr och ångrade mig bittert. Såg förjävlig ut. Snagg med lite hår mitt på huvet 😜 Var en lättnad att vakna 😂

Nu blev det långt om ingenting här!

Ha en bra dag och Kram 😊

56 Maria:

skriven

Hej! Mitt liv känns som ett enda stort kaos. Min man har lämnat mig och våra barn? Barnen vägrar att träffa honom och de har farit väldigt illa. Nu är min fråga om du kan se om han kommer tillbaka till oss? Om det finns någon möjlighet att rädda vårat äktenskap?

57 Skrållann:

skriven

Hej!
Välkommen hem från Ullared;)
Åh, den fina förvaringsbonaden skulle passa bra i mitt hem. Barnen tjafsar dagligen om var borstarna är och vem som har tagit vems. Dessutom pratade jag med min syster igår om att vi skulle ha utställning på hennes café med en massa gamla bonader. Vår farmor broderade massa kloka bonader och försåg oss med och det skulle vara roligt att visa upp dom och även denna skulle passa. Bra idé att göra det där tycker jag;) Så jag är hemskt gärna med i utlottningen;)

Kram❤

58 Little miss piggy:

skriven

Kärs Es!
Välkommen hem från Ullared! Hoppas ni hade det roligt och fick köpa allt ni skulle? Hur hade ni de med vädret? Själv var jag i Borås på djurparken med min mamma och systerdotter och det regnade som bara den, men vi hade det roligt ändå trots vädret. Tror hon hoppade i alla vattenpölar som fanns. 😂🙈

Inte för att tjata utan undrar mer av nyfikenhet, men kan du se vilket som är mest troligast när min soulmate står vid min sida: min mormors 90 årsdag eller min mammas 60 årsdag? Förstår om det kanske inte går och se men var bara lite nyfiken. Vet ju att du inte ser VAR och NÄR men tänkte mer mellan tummen och pekfingret. ☺
Idag blir det att baka bröd och brodera till systersonen på schemat. Vad ska du göra idag? ☺ Tusen tack för svar! Kram 🐷

59 Jen:

skriven

Vilken fin bonad, jag hoppas en lycklig vinnare får den!

Vad känner SA för mig egentligen, kommer vi alls att träffas mera? Vet inte hur jag ska förhålla mig till situationen, vänta eller gå vidare?

60 E det lönlöst:

skriven

Välkommen tebax :)

Jag skippar tävlandet men tycker de e en väldigt fin gest av dej Esmaralda. Skulle vilja fråga dej om karln jag ofta får ögonkontakt med. Hade han uppskattat om jag tog initiativ till att prata me honom. Lite osäker om hans tankar e på annat håll om det liksom blir fel? Va tror du.

Kram

61 Karim:

skriven

Jag är med på tävling

62 Ola:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han kär eller har känslor för henne?
Kram

63 Kiwi:

skriven

Ja, den vill jag så gärna vinna. Hälsningar till alla

64 Skytten:

skriven

Hej E.Tror du det är dags att ge talismanen ett salt bad? händer inget, eller förstör jag då den? fungerar den än?

65 Ghostwriter :

skriven

Jag berättade en sak för mannen och undrar om jag kommer ångra mig på något vis, för nu känner jag bara kaos i huvudet. Jag gillar personen men vill inte riktigt sluta i ett förhållande, samtidigt vill jag inte sluta träffas för jag känner ju något.

Jag har ju känslor. Ovanligt nog! Men vill som sagt varken det ena eller andra.




Kram

66 En chans? Ghostwriter :

skriven

Kort sagt, ska jag våga ge detta (oss) ehans och se eller ska jag gömma mig under en sten och skita i att ta för mig...


Kram

67 Förvirrad :

skriven

Hej Esmaralda.kommer han börja visa mer kärlek och omtanke till mig så jag känner att jag får den bekräftelse från honom jag behöver för att må bra? Kommer han börja visa mer?
Så tacksam för svar

Kram

68 Little miss piggy:

skriven

Kärs Es!
Välkommen hem från Ullared! Hoppas ni hade det roligt och fick köpa allt ni skulle? Hur hade ni de med vädret? Själv var jag i Borås på djurparken med min mamma och systerdotter och det regnade som bara den, men vi hade det roligt ändå trots vädret. Tror hon hoppade i alla vattenpölar som fanns. 😂🙈

Inte för att tjata utan undrar mer av nyfikenhet, men kan du se vilket som är mest troligast när min soulmate står vid min sida: min mormors 90 årsdag eller min mammas 60 årsdag? Förstår om det kanske inte går och se men var bara lite nyfiken. Vet ju att du inte ser VAR och NÄR men tänkte mer mellan tummen och pekfingret. ☺
Idag blir det att baka bröd och brodera till systersonen på schemat. Vad ska du göra idag? ☺ Tusen tack för svar! Kram 🐷

69 M❤️:

skriven

Hej
Fin bonad men håller på att rensa mitt hus på prylar just nu.
Vet inte riktigt vad som händer i mitt liv just nu.
Söker jobb planerar för ett köp på en bostad slits mellan två personer i mitt liv som finns i mitt hjärta och vet inte var jag ska börja med.
Vill ha ett råd ifrån dig vem som finns närmast mig och om man kan bli lurad på sina känslor eftersom det är ett avstånd med den andra.
M❤️

70 Helen:

skriven

Hej

Lite tävlingsdag ser jag. :-)
Klart jag är med o tävlar. Var jag vill tävla om den.
Jo dels så tycker jag om det gamla, det som kanske sitter minnen i. Sen brukar jag skoja om att jag är en kvarleva från förr. Vill bo i en låg gammal Hallandslänga. Nu bor jag inte så.
Men huset som svärmor bott där har jag drömmar. Och där skulle borsthållaren passa.
Jag drömmar om att göra i ordning, inreda o kanske hyra ut till människor som behöver lugn o ro, härlig natur o att bara vara.
Tror Du Ez att det någonsin blir så, eller kommer huset bara att stå där?
Ha en fin eftermiddag, här omväxlande regnar det, solen skiner, blåser o är vindstilla

71 Jessica:

skriven

Hej Es,
min Tjejkompis är arg på mig, kommer hon sluta vara det snart?
Vad tycker hon om mig just nu?
Allt var ett missförstånd och jag har försökt förklara det för henne men hon vill inte lyssna på mig.. Det är så frustrerande.
Hon och jag har aldrig bråkat innan, så det är svårt att läsa av henne nu vad hon tycker och känner.
Kan du se om hon slutar vara arg på mig snart och förlåter mig?
Och kommer allt gå tillbaka till som vanligt?
Kram

Svar: Låt det vila lite och blåsa över och föreslå sedan att ni pratar ut om det som hänt., stor chans att det löser sig.. kram
Esmaralda

72 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om du ser hur det går för mig inom arbetslivet? Jag kommer få vara kvar på dagiset och arbetsträna fram till 12 november sen vet jag inte vad som händer. Jag känner att jag kommer kunna öka från 16h till 20h, dvs halvtid, innan 12 november. Kommer jag få en ny praktik som leder till jobb nästa år eller kommer jag fortsätta arbetsträna i 1-1,5 år till innan jag får jobb? Känns som om jag fixar detta och är en aning trött på att hoppa runt på olika ställen. Vad ser du kring detta? MYCKET tacksam för svar! Kram Zoey 💕

73 Boudica:

skriven

Så fin, men tyvärr skulle den nog trivas bättre hos någon annanstans än här!

Ska snart ut i på en promenad i solen, sen blir det till pluggande, bäst att undvika göra det i sista stund som på skoltiden ;)
Kort träning ska nog också hinnas med.

På tal om skoltid, upptäckte att jag fått meddelande från en person som jag inte träffat på typ 15 år!
Men just med att ta upp kontakten är jag kluven på!

Han var en bra person, när han var ensam så att säga, då kunde han öppna upp och allt.
Men hade han en vän i närheten, då blev han helt annan person, han skulle stå sig upp och vara så "häftig" då, att han omvandlades till en stor ren, j-la idiot! Rätt så mobbningsbenägen.
Det finns en del saker som jag fortfarande inte glömmer.

Men vad jag undrar är ju, varför försöker han ta kontakt med just mig nu? Vi var ju aldrig riktigt nära..
Vill ju både ta kontakt, men ändå osäker, gör jag ett misstag om jag tar upp kontakten? Eller har han hunnit växa upp och mogna till en vettig människa?

Kram!
Och välkommen hem efter ullared :)

74 Familj:

skriven

Hej esmaralda.
Ser du hur hans föräldrar ser det nu när vi varit där? Ser de om det finns kärlek mellan oss? Tror de eller hoppas på att vi ska bli ett par han och jag?
Kram

75 Life is life:

skriven

Hej Es

Ser du om hösten kommer med något bra?
kram

76 Smöla:

skriven

Råkade tvätta min talisman i tvättmaskinen...drunknade han? La han i ett saltbad efteråt.

Svar: Det ska nog mer till för att ta kål på honom... det känns absolut som att han funkar fortfarande.. kram
Esmaralda

77 Lena:

skriven

Kan du se någon resa utomlands? Behöver få veta... ingen ekonomi men skulle behöva... Hatar att vara så ekonomiskt utsatt. Jävla rygg och hälsa! Känner att mitt minne blir sämre också... Tappar ord...

78 En matcho-kvinna:

skriven

Jisses vilken comeback du gör.
Med tanke på alla frågor.. 😉

Jag ansluter mig till frågehögen och undrar om du ser om mannen utan namn skulle nappa på en dejt med mig och om läge att ställa frågan dyker upp snart?

Hoppas ni haft härlig kvalitetstid du och döttrarna. Ni verkar ha sådan fin relation.
Kram kram!

79 S+shima:

skriven

Hejj Es! Har tyvär mått dåligt över allt och energin försvann sen det flyttade hit till sveruge har allt blivit sämmre hans familj.Känner att min killes svärmor grymmt jobbigt och för mammig hela tiden. Varför pratar hon skit bakom min rygg gämmt.hon kollar på mig på ett sätt som gör att jag backar och inte vill ha med henne att göra med. Vad är det med henne. ? Kommer jag och min kille hålla ihop. Är vi menade för varann? / kram

Svar: Det känns inte riktigt bra runt er och det är faktiskt mycket tveksamt som det kommer att hålla... kram
Esmaralda

80 Morsan:

skriven

Vilken vacker borsthållare. Jag vill hemskt gärna vinna den. Mvh

81 Ghostwriter :

skriven

Jag gillar personen men vill inte riktigt sluta i ett förhållande, samtidigt vill jag inte sluta träffas för jag känner ju något.

Jag har ju känslor. Ovanligt nog! Men vill som sagt varken det ena eller andra.

Är det fel och ändå träffas?


Kram

82 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han och jag ha ett permanent avslut nu?
Kram


83 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han inga känslor kvar för mig?
Kommer de tillbaka eller går vi åt varsitt håll?
Kram

84 Nn:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att ändra sig angående sina tankar om mig och en framtid med mig?
Kommer han vilja vara med mig igen?
Kram

85 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om du ser hur det går för mig inom arbetslivet? Jag kommer få vara kvar på dagiset och arbetsträna fram till 12 november sen vet jag inte vad som händer. Jag känner att jag kommer kunna öka från 16h till 20h, dvs halvtid, innan 12 november. Kommer jag få en ny praktik som leder till jobb nästa år eller kommer jag fortsätta arbetsträna i 1-1,5 år till innan jag får jobb? Känns som om jag fixar detta och är en aning trött på att hoppa runt på olika ställen. Vad ser du kring detta? MYCKET tacksam för svar! Kram Zoey 💕

86 Little miss piggy:

skriven

Kärs Es!
Välkommen hem från Ullared! Hoppas ni hade det roligt och fick köpa allt ni skulle? Hur hade ni de med vädret? Själv var jag i Borås på djurparken med min mamma och systerdotter och det regnade som bara den, men vi hade det roligt ändå trots vädret. Tror hon hoppade i alla vattenpölar som fanns. 😂🙈

Inte för att tjata utan undrar mer av nyfikenhet, men kan du se vilket som är mest troligast när min soulmate står vid min sida: min mormors 90 årsdag eller min mammas 60 årsdag? Förstår om det kanske inte går och se men var bara lite nyfiken. Vet ju att du inte ser VAR och NÄR men tänkte mer mellan tummen och pekfingret. ☺
Idag blir det att baka bröd och brodera till systersonen på schemat. Vad ska du göra idag? ☺ Tusen tack för svar! Kram 🐷

Svar: Vad kul med djurparken o i Ullared var det som djurpark också med alla tusentals människor som trängdes.. värst på lördagen förstås... hemskt ledsen man vågar inte uttala mig om när.. bara att det sker...kram
Esmaralda

87 Milla:

skriven

Hej, fin!
Ser du ngt om ngn framtida kärlek som väntar på mig. Kan leva ensam nu, o måste det men vore spännande med en hint om framtiden.

Svar: Visst kommer det en fin kärlek till dig.. kram
Esmaralda

88 Jen:

skriven

Jag har nog bara otur i kärlek.
Osäker på vad jag känner.
Han vill ha tid att reda ut allt i hans liv vilket jag respekterar men är ändå på nätet online och söker någon ny. Ljuger han och vågar inte säga som det är?

89 Shop til you drop:

skriven

Halloj halloj :)

Inredningsstopp för min del men det är nääästan att jag ruckar lite på det när jag ser den där borsthållaren...

Jag ansluter mig till frågehögen och undrar om mannen utan namn skulle nappa på en dejt och om läge att ställa frågan dyker upp snart?

Söndagskram på er!

90 Nyfiken gul:

skriven

Hej Es

Hur ser min blivande ut,vad får du för bild av honom?
kram

91 Fråga:

skriven

Hej Es.
Kommer K att träffa dem igen?
Kram

92 Maria :

skriven

Hej! Jag har som sagt kaos i mitt liv. Och vad jag förstår kommer min man inte tillbaka i mitt liv. Vad händer sen? Träffar jag någon ny kärlek? Behåller jag huset? Snälla vägled mig. Kram

93 G.H:

skriven

Hej Esmaralda,
Nya jobbet kändes kanon de första veckorna men hamnade med en ssk som behandlar mig som en student och är otroligt gammaldags och anal i sitt tänk. Jag får inget utrymme att göra något överhuvdtaget på egen hand, hon säger att de blivit tillsagda att ha hård koll på alla nyanställda ?! Jag presterar så dåligt i hennes sällskap och allt känns skitjobbigt... tänkte prata med den som är överordnad om att få gå med någon annan!! Men är jätterätt att det nu bara kommer gå utför och denna ssk kommer sprida hur dålig hon tycker jag är ... 😬

Kram:)

Svar: Du kan inte gå omkring o må dåligt och bli allt mer nervös så prata med din chef.. men var noga med hur du uttrycker dig.. kram
Esmaralda

94 Jessica:

skriven

Tack för svaret Es, det uppskattas verkligen :)

95 Göteborgaren:

skriven

Hejsan Es.
Gött å ha dig tillbaka :)

Hur blir mottagandet om jag frågar om vi ska sluta spana på håll och lära känna varandra istället, ser det ut som jag ens får chansen att ställa frågan till personen?

Härligt med fler Ullareds kassar.
Kramar!

Svar: Ja, men du får ta chansen själv... kram
Esmaralda

96 Dahlia:

skriven

Vad är det med hans specifika hälsningar till mig den senaste tiden?

97 Laura:

skriven

Men gud så fin och den vill jag så gärna vinna och den hade blivit så fin i min hall där jag har allmogefärger och allmogemöbler, Jag hoppas på tur

98 JustMe:

skriven

Hej!

Åh så härligt med Ullared! Vi har också bokat så om en dryg månad får jag shoppa loss 😊

Sände ett sms till honom för några dagar sedan, kommer han att svara mig?

Kram!

99 Jen:

skriven

Vad känner han för mig? Ljög han när han sa att han gillar mig. Vill nog veta om jag mår bästa av att gå vidare

100 55:

skriven

Den skulle passa hos mig. Jag broderar lite själv. Är stolt för varje sak jag lyckas med.

101 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om du ser hur det går för mig inom arbetslivet? Jag kommer få vara kvar på dagiset och arbetsträna fram till 12 november sen vet jag inte vad som händer. Jag känner att jag kommer kunna öka från 16h till 20h, dvs halvtid, innan 12 november. Kommer jag få en ny praktik som leder till jobb nästa år eller kommer jag fortsätta arbetsträna i 1-1,5 år till eller mer innan jag får jobb? Känns som om jag fixar detta och är en aning trött på att hoppa runt på olika ställen. Vad ser du kring detta? MYCKET tacksam för svar! Kram Zoey 💕

102 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om du ser hur det går för mig inom arbetslivet? Jag kommer få vara kvar på dagiset och arbetsträna fram till 12 november sen vet jag inte vad som händer. Jag känner att jag kommer kunna öka från 16h till 20h, dvs halvtid, innan 12 november. Kommer jag få en ny praktik som leder till jobb nästa år eller kommer jag fortsätta arbetsträna i 1-1,5 år till eller mer innan jag får jobb? Känns som om jag fixar detta och är en aning trött på att hoppa runt på olika ställen. Vad ser du kring detta? MYCKET tacksam för svar! Kram Zoey 💕

103 Rätta sidan :

skriven

Är den sidan som jag lärt känna den rätta sidan av mannen och är det fel att träffas fast att jag känner som jag gör? Jag gillar honom men det är för tidigt att vara redo för mer än detta just nu..



Vill helt enkelt veta om han är den jag vill att han ska vara/uppfattar och om de är rätt beslut att fortsätta trots mina små rädslor som kommer lite emellan då å då,


Kram

104 Helen:

skriven

Ler lite när jag läser att många av er skriver ni är på Ullared.

Då ser jag framför mig hur ni svävar uppe i luften över vårt samhälle.

En gång för många år sedan ,när en vänlig person stannade mig när jag gick o skulle äta lunch.
( Jobbade då på ett företag i Ullared. Ingen affär ) Personen frågade vänligt om jag visste var Ullared låg. Jag som var på lite bushumör sa, att jo, men du är i Ullared,?. Den stackars personen såg ut som ett levande frågetecken. Men då sa jag att ursäkta att jag skojar med Dig. Du är visserligen i samhället Ullared och skall troligen till Varuhuset Ge-Kås. Så berättade jag hur personen skulle ta sig dit, var som var vettigt att parkera och vad som annars kunde intressera personen. Sen stod vi o pratade o hade trevligt ihop. Vi var fulla i skratt båda två och hade jag inte behövt gå tillbaka o jobba, hade vi nog fikat ihop

105 helen:

skriven

Ler lite när jag läser att många av er skriver ni är på Ullared.

Då ser jag framför mig hur ni svävar uppe i luften över vårt samhälle.

En gång för många år sedan ,när en vänlig person stannade mig när jag gick o skulle äta lunch.
( Jobbade då på ett företag i Ullared. Ingen affär ) Personen frågade vänligt om jag visste var Ullared låg. Jag som var på lite bushumör sa, att jo, men du är i Ullared,?. Den stackars personen såg ut som ett levande frågetecken. Men då sa jag att ursäkta att jag skojar med Dig. Du är visserligen i samhället Ullared och skall troligen till Varuhuset Ge-Kås. Så berättade jag hur personen skulle ta sig dit, var som var vettigt att parkera och vad som annars kunde intressera personen. Sen stod vi o pratade o hade trevligt ihop. Vi var fulla i skratt båda två och hade jag inte behövt gå tillbaka o jobba, hade vi nog fikat ihop

Svar: Ja exakt så är det ju... man VET ju att butiken heter Ge-Kås men det blir bara att man säger Ullared :) Kram
Esmaralda

106 Jagjag:

skriven

Hej Esmaralda.
Går han vidare? Eller kommer han vilja ha en relation med mig igen?
Kram

107 Susan:

skriven

Så söt... den har du inte köpt i Ullared antar jag😉 Är lite svag för gamla broderier, tänk alla timmar som ligger bakom detta som man idag kan köpa för en femma på loppis🤔

Kram

Svar: Nej, inte är det Ullared inte :) kram
Esmaralda

108 En Fråga?:

skriven



Hur blir hösten för mig?
kram

Svar: Både och men en hel del bra händer...se när det kommer och famna det.. kram
Esmaralda

109 Lisa:

skriven

Godkväll.
Ångrar han det han sa? Eller kommer han att göra det? Eller ändra sig?
Kram

110 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer F gå vidare från mig nu? Eller blir det en kärleksrelation mellan oss?
Kram

111 Kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om någon helt ny kärlek verkar komma till mig i höst?
Verkar en kärleksrelation vara påväg?
Kram

112 Sandra :

skriven

Hej esmaralda, i samband med ett föräldramöte mötte jag en man - Philip - som jag inte kan sluta tänka på. Han är pappa till en av mina elever. Hur kommer det sig att han gjorde ett sånt intryck? Är detta ngn man för mig?! Kram Sandra

113 Sandra:

skriven

Hej kära ezmaralda, mötte en man - Philip - på ett föräldramöte. Han är pappa till en av mina elever. Han gjorde ett enormt intryck - jag kan inte sluta tänka på honom. Är detta en man för mig? Vad säger universum? Kram Sandra

114 Rädd :

skriven

Hej E!

Ser du om jobbet kommer bli nöjd med mitt arbete? Tycker de bra om mig?

Kram och Kärlek.

115 Anna.L:

skriven

Fin! Om jag vinner så skulle det bli något till min framtida lya om jag nånsin flyttar hemifrån, så fina blommor det var broderat.
Kram! ❤️

116 Undran:

skriven

Hej
Fin blogg du har och kul och läsa den.
Hur ser hösten ut för mig och min familj?
Undrar över livet🦋

117 Anna.L:

skriven

Har en fråga, kanske får spara den till ett annat inlägg?
Det känns som att jag kommer vara singel för evigt, har alltid drömt om den där romansen/kärleken värt att vänta för. Tänkte att den skulle komma under gymnasiet, men nu är jag inne på sista året och allt känns tomt på kärleks fronten. En kille jag gillar verkar inte känna samma tillbaka, det är förvirrande, vi var vänner på sociala media men med tiden har all kontakt försvunnit och vi är inte ens "vänner" på Facebook. Börjar undra om det är något universum gjort, eller om han medvetet tagit bort mig som vän på FB? Kärlek känns så avlägset och tråkigt just nu...

118 Kristin:

skriven

Den var nydelig.
Jeg har mange hunder, og dermed mange børster som slenger i en skuff.. Den hadde vært så fin å ha på mitt klipperom med alle børstene mine i. Den hadde pyntet opp veldig mye :)

119 Elisa:

skriven

Hej!
Tror du en ny seans skulle kunna vara till nytta för mig?
Kram

120 En fråga?:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: