Tjäna extrapengar....

 

Har man lite av pengar men mycket tid då behöver man koppla in sig på sin kreativitet och gör nåt åt situationen.

Måhända man är pensionär eller av andra skäl inte har ett ”vanligt” arbete.. då ska man öppna ögonen för de där extrajobben som hela tiden finns.

 

Tycker man om människor så kan man bli kontaktperson. 

Jag var en gång med i en bokcirkel och en av de äldre kvinnorna där var kontaktperson åt en utvecklingsstörd äldre kvinna och de träffades en gång i veckan och hittade på sådant som de båda gillade. Ibland blev det till shoppingcentret, ibland fika, bio eller så bakade de tillsammans.

Kontaktpersoner behövs nästan alltid och  du kan kontakta din socialtjänst och höra dig för

 

 

Dagmatte kan man bli om man gillar hundar.. och man kan bli barnvakt.

Det finns en hel del  barnfamiljer som föredrar lite äldre barnvakter.  

Eller så kan man göra som  en väninna till min mamma… man kan bli ”tonårsvakt”…. När föräldrarna åker bort eller jobbar sent.. så kommer tonåringen hem till henne och äter middag och får en pratstund.

Ibland blir det att förhöra på läxläsning eller skjuts till en fritidsaktivitet.  Man är någon som finns där  till hands helt enkelt.

 

Man kan bli husvakt… och se om huset, ta in post  och vattna blommor när människor är bortresta.

Själv har jag varit statist ibland vid filminspelningar.. man får en liten slant och framförallt har man roligt !!

Sen hade jag en  väninna som körde svarttaxi och det är ju förbjudet så det är ingenting som jag rekommenderar… men hon  spred sin ljusskygga verksamhet  via släkt och vänner så man kunde  boka henne i förväg.. och då är det kanske inte lika förbjudet ? 

Hon skjutsade bara tjejer i alla åldrar .. och hon fick en hel del uppdrag särskilt om helgerna när tonårstjejer skulle hem från fester och föräldrarna tyckte det var trögt att kliva upp och hämta.  Eller när några väninnor skulle ut och festa.   Det var tryggt att anlita henne.

Hon fick bra betalt dessutom.

 

Har man ett rum extra eller en gäststuga så kan man hyra ut !

Man kan göra handarbeten på beställning.

 Man kan köpa och sälja på Tradera

 

Det gäller att se vad man har.. såväl praktiskt som vad man har  möjlighet till och sedan får man sälja in sig själv och sina tjänster

Lite kreativitet krävs dock !!

Tipsa gärna om annat….

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es M som är lite lik Adam Alsing är det varning med honom? C min vännina trodde att han var psykopat?
Kram

2 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Du är en stjärna på att inspirera här i livet. Det är precis vad som behövs annars hade jag tog tappat bort hoppet.

Es, ser han ut att ha känslor engagemang för mig?
Kram

Svar: Tack snälla :) En del känslor finns... kanske inte fullt ut.. kram
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Kommer inte på något annat än att sälja sånt som man inte själv behöver o det har du ju redan sagt. Eller förresten, är du bra på att koka o baka o servera, ja då kan du ju ställa upp inför o på fester.

Tredje dåliga natten i rad. Jobbet stressar mig otroligt mycket just nu, vet inte hur jag ska klara av det. Ser det ut att gå bra med faktureringen Es o jag får alla biljetter att gå åt? Ogillar denna känsla av att inte behärska mitt jobb..

Lite kaffe kanske piggar upp, det är nu det enda just nu. Dejtingsajten innehåller en massa karlar som inte skriver nåt utan begar att få se ens fitoalbum, what?? Näe, förstår inte varför jag skrev in mig?? Idiot? Optimist? Antagligen allt det där ;D..

Inget vidare positivt det här, sorry.
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Gör ditt bästa och mer kan ingen annan eller du själv begära av dig ! Folk på dejtingsajter kan vara knepiga... det finns alla sorter.. kram
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Hej. Vilka bra och inspirerande tips! Tack Esmaralda!

Känner bara stor oro kring X och besöket nästa vecka. Är det ens någon idé att X kommer? Borde jag avboka allting? Hur hemskt kan det bli? Kram

5 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack,tack för allt ditt stöd.

Jag är en så kallad känslomänniska och reagerar starkt, något som jag reagerar på är när jag känner mig sårad utav honom så skriver jag det till honom men får ändå inget svar. Ser du anledning till att han inte svarar?
Kram


Svar: Han skjuter det ifrån sig och tycker det är mest besvärligt.. räkna inte med att han tar det på rätt sätt.. kram
Esmaralda

6 h:

skriven

Hej!
Kommer jag få komma på arbetsinterjuvn på det jobbet jag nyligen sökt?
Kram!

7 Dunegull:

skriven

Löser det sig med hans barn? Boende och den biten?

8 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.💕
Hur lång tid är det troligt att det dröjer innan jag stadgar mig med en kärlek? Inom närmaste året? Eller flera år?
Kram

9 Tisa:

skriven

Kan den nya medicinen hjälpa?

Svar: Ja, det finns en god chans.. kram
Esmaralda

10 Tisa:

skriven

Kan den nya medicinen hjälpa?

11 Elisa:

skriven

Hej!
Går han bakom ryggen på mig?
Kram

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Många jättebra tips hade du på lut ! Har inte fått iväg ansökan än.som kontaktperson..men är på G
Ska sätta ut annons nu på saker ..men tyvärr kostar det på blocket...
Enda tips jag har är loppis.tex garageloppis..nu måste man bo så det kommer ngn förbi eller hyra ett bord på en allmän loppis .

Kram Anki med flock

Svar: Bra tips.. en i byn sålde nästan allt han hade på sitt garageloppis.. kram:)
Esmaralda

13 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser dem ut att ha ett förhållande?
Kram

14 Sus:

skriven

Hej
Hur illa är de?
Konkurs?
Love sus

15 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Iförr går fick min kusin sin efterlängtade dotter efter flera år av missfall. Jätteglad för hennes skull! 😍☺💜 När jag pratade med min mormor så sa hon att hon hoppades på att de skulle bli en flicka för hon ville ha mera flickor i familjen. Jag vet att min mormor säkert skulle bli glad OM jag skulle få en pojke iaf hoppas jag det, men förstår inte varför hon så gärna vill ha mer flickor? Det finns just nu med denna lilla tjej som kom iförr går 12 st flickor och 5 st pojkar i kusin/kusinbarns väg, dvs alla mina kusiner är flickor och deras resp. min systers barn är blandning. Visst kan de vara roligt att klä flickor i klänningar men själv tycker jag att det är roligt med lite pojkar också. Min ena kusins son var den första pojken som kom i släkten på över 50 år!!! Varför tycker hon flickor är mer speciella? Börjar undra om hon verkligen blir glad över om man själv inte får en flicka. 😕 Tack i förhand! Kram 🐷

16 J:

skriven

Dela ut reklam, klippa gräs, hjälpa äldre med handling mm. Städning.
Finns massor att tjäna en extra slant på.
Blir helgen bra? Kram

Svar: Exakt.. det finns många sätt.... helgen ser ut att bli helt okey.. kanske inga hallelujamoments men okey.. kram
Esmaralda

17 f:

skriven

godmorgon esmeralda och alla på bloggen...

tänkte fråga om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan se. kram

18 Creepy karlar:

skriven

Läskigt att jag kikat lite på att bli kontaktperson i dagarna..

En boost i rätt riktning månne :)

Ez: Träffat på en del creepy karlar på den här dejtingsidan.. Flirtbubblan känns nedblåst för tillfället. Undrar istället om chanserna till det där riktigt äkta kan komma in i mitt liv i år eller nästa år? Eller om du ser något annat. Ökentorrt just nu.

Kram på dig!

19 Ghostwriter :

skriven

Är själv i sådan situation nu. Jag ska bli barnvakt. Och har andra jobb och extra jobb. Försöker sälja på Tradera och allt möjligt. Det går trögt... Men det är bättre än ingenting.



Är det meningen att jag ska ha detta jobbet jag är på G till nu? Eller är det detta jag ska byta mot ett som passar bättre? Känner att jag redan trivs med gänget! Men jag känner mig illa till mods med arbetsuppgifterna... Känns som jag är dålig på detta... Och är omotiverad när det kommer till att göra detta det första man gör på morgonen.


Kan du se vad för typ av jobb jag ska kolla efter?


En extra fråga.
Jag kämpar mycket på morgorna och försöker förbereda och ha tålamod. Ändå är det ofta jag har "otur".. Missar bussar, råkar kliva på fel, eller allt möjligt helt enkelt... Varför?



Kram och ha en bra dag!

Svar: Har du bara motivation så klarar du det mesta men det är just motivationen som kan svikta... sök något som intresserar dig .. du kommer rätt så småningom men bädda för det på ett positivt sätt och gör ditt yttersta på jobbet... det vinner du på.. kram
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

God morgon!

Idag är jag ledig! Det känns skönt att få en ledig dag innan jag byter jobb. Igår var det sista dagen som jag jobbade som fritidspedagog på min skola. Det var tufft för mig faktiskt. Men jag fick inte säga något till föräldrarna utan de skulle rektorn göra. Det sluta med att föräldrarna inte visste något. Det tyckte jag var kasst.
Imorgon ska jag åka med de nya jobbet till Göteborg och på måndag börjar allvaret!

Instt drömde jag om J igen. Vad är det som händer är det ett sätt för honom att "kontakta" mig mellan åt?

Kram

Svar: Trist att inte barnen kunde vara förberedda på att du slutar.. en miss ! Lycka till på nya jobbet !! Du är inte riktigt "klar" med J och jag tror också att de är därför du drömmer om honom ibland... kram
Esmaralda

21 Smöla:

skriven

Jag brukar fotografera ibland och få en extra slant!
Blir min ekonomi bättre?

Svar: Jättebra !! Och du är ju mycket skicklig fotograf dessutom. Ja din ekonomi kommer bli bättre på lite sikt.. kommer sakta.. kram
Esmaralda

22 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda börjar det röra sig med skulden hos kronofogden T har till mig ? Äntligen löneutmätning men finns skatteskulder och underhåll som måste gå före. Hoppas av hela mitt hjärta att T blir kvar på sitt jobb så löneutmätningen kommer fortsätta. Vågar jag hoppas att han vid årsskiftet kommer börja betala tillbaka till mig ? Kronofogden sålde fyra pistoler som de hittade hos honom. Han är verkligen kriminell.
Har han dolda tillgångar ändå som kronofogden inte kommer åt ? Är så ledsen för allt detta.
Kram

Svar: ja det är en rejäl soppa men du ska inte hoppas för mycket på att få pengarna.. kram
Esmaralda

23 Anna E:

skriven

Jag funderar ju på att vara statist som sagt sedan länge, ska jag slå till tycker du?

Svar: Så klart du ska... det är en jättekul upplevelse.. kram :)
Esmaralda

24 EPM:

skriven

Godmorgon!

Odla grönsaker, för husbehovet för att minska utgifter. Och nu i dessa tider sälja äpplen och päron från trädgården om man har detta!

Jag känner mig vilsen i pannkakan nu. Vet att jag måste leva mig igenom det som du sa, det gör jag även om det är tufft. Jag behöver hopp i situationen, kan du se något i denna soppan som kan agera ledljus åt mig?

Kram

Svar: Bra tips !! Och det ljusnar för dig det kan jag lova... kram
Esmaralda

25 Matilda:

skriven

Taxi-konceptet gillade jag! Speciellt när vi tjejer ska försöka ta oss hem från krogen framåt småtimmarna.. Känner mig hemskt utsatt många gånger.. Både när jag åker kommunalt och blir hemskjutsad av en manlig förare.. Någonting för storbolagen att tänka på..

Då var det tisdag.. Känns som veckan är doppad i kola.. Så segt känns det.. Försökt planera in lite trevligheter i alla fall! Kan vardagstristessen kanske få delas med kärleken nästa år Esmaralda.. Eller är chanserna små..

Kram :-)


Svar: Nästa år ser det mer positivt ut kring den kommande kärleken så den kan mycket väl dyka upp.. kram
Esmaralda

26 Lydia💕:

skriven

Hej
Börjar mitt nya vikariat idag är nervös och undrar om det kommer att gå bra?
Lydia💕

Svar: Visst går det bra... ha positivt fokus rakt igenom.. kram :)
Esmaralda

27 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad tror du om att jag är gravid nu?
Kram

28 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Händer något med kärlek innan jul?
Kram

29 Engla:

skriven

Hej!
Är det nåt jag bör veta om min hälsa?
Kram Engla

30 AnnaK:

skriven

Lite pengar men inte så mkt tid tyvärr. Eller tid har jag men jobbar heltid och orken är det väl sådär med. Kontaktperson har jag funderat på att bli åt en tjej jag känner sen barndomen. Hon frågade en gång men då fick jag tacka nej för ork och tid fanns inte då jag hade en liten klängig bebis. Har tänkt ibland att jag ska fråga henne om hon fortfarande skulle vilja det 😊

Har lite grejer jag skulle kunna Tradera bort men de grejerna skulle fort vara slut och det är saker jag tycker om. Men får fundera lite. Tror du nån skulle vilja köpa nån av mina tavlor?

Kram 😊

Svar: Ja det tror jag bara priset är det rätta.. kram :)
Esmaralda

31 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda!
Tycker att det är jätteroligt att vara statist i bland. Rolig hobby!
Vill gärna bli en bra Instruktör! Tror du det kommer bli bra! ? 😃 kram

Svar: Ja jag tror du har fallenhet för detta.. kram :)
Esmaralda

32 Naeano:

skriven

Ett litet tips på tal om tradera är göra inköp till bra pris för att sen slja det vidare med vinst. Gäller bara att ha lite koll (bla veta värdet på saker å ting å vilka trender/mode som pågår). Har man det så är det fullt möjligt att tjäna en slant för folk vet inte alltid vad de säljer och många vill bara bli av med "skrotet/skiten". Fördelen med att bo i ett slit å släng samhälle.

Lite annat man kan göra för att plussa på sitt konto är tex.. erbjuda det man är bra på tex baka och sälja fika.. Gå ut i skogen och plocka bär om kilopriset är vettigt..

En liten fråga oxå..

Funderar så på min vänskap med D.. Kommer den bestå eller inte?? Är vi ens bra för varandra?? finns det något jag kan göra för att skapa bättre kontakt?? ..för vi tycks inte direkt vara på samma nivå plus att vi båda har vårat som säkert påverkar det som är mer eller mindre.. Hmm..

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag 🌺

Svar: Bra tips !! Känns dock som om D sakta men säkert försvinner ur ditt liv och det är ment to be... kram :)
Esmaralda

33 Mim:

skriven

Hej!

Har vi ett spöke i lägenheten?? Min man somnade i tv soffan utan att ställa väckarklockan. Han vaknade på morgonen av att någon knackade på soffbordet och han såg en mörk skepnad. Han blev vett skrämd och rusade upp ur soffan. Vad eller vem var det??

kram

Svar: En besökare från andra sidan som kom i kärlek och omtanke.. ingenting alls att bli rädd för... det var ett misstag att han råkade se.. kram :)
Esmaralda

34 F:

skriven


tänkte fråga om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan se. kram

35 Helena Ir:

skriven

Det där är något jag funderat på..funderar lite på hur ett extra jobb skulle bli i pengar..kanske försäkringskassan tycker sig ha rätt att ge mig mindre då..eller tycker att jag kan börja jobba istället för att ha sjukersättning. Idag är det inte lätt att bli beviljad sjukersättning..och är man inte helt frisk..då är det svårt om det skulle tas ifrån en.

Det här året har varit av det tuffare slaget..jag vägrar att slås ner..och hoppas på att nästa år är muntrare!

Allt gott till dig..goa Esmaralda..!

Kram :)

36 Fanny2:

skriven

Det var väldigt bra tips...

Es, tror du det blir någon romantik för mig i höst? Finns det någon som tänker lite extra på mig?

Kram

37 F.u:

skriven

Ser du om det blir arbete eller utbildning för mig?

38 Lilly:

skriven

Hej finns det något meddelande ifrån andra sidan till mig.kram

39 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Har svårt att alls ta betalt för dem så priset skulle bli väldigt lågt. Har gett bort till de som varit intresserade.

Kram 😊

40 Michaela:

skriven

Tacka ja eller nej till dejt med C? Kan inte bestämma mig. Kram

Svar: Om du tvekar kanske det inte är så bra idé med dejten.. kram
Esmaralda

41 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vara i ett stabilt stadgat förhållande inom 1-2 år? Eller kan jag vara ensam ännu längre?
Kram

42 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag dejtade en kille förut, men det blev inget, troligtvis mitt fel. Men nu känner jag att det kanske var dumt? Är det en bra idé att kontakta honom igen? Skulle han vilja träffa mig igen?
Kram

43 F.u:

skriven

Ser du om det blir arbete eller utbildning för mig?

44 SiS :

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någon chans att han kommer tillbaka?
Kram

45 F:

skriven


tänkte fråga om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan se. kram

46 lars:

skriven

Ezmaralda
Vad härlig du är. Ja du har rätt. Jag är pensionär och förutom bloggen just nu har jag inget speciellt.
Ska jag kolla med kommunen eller sätta ut nån annons i lokalblaskan här?
Tack

Svar: Kolla du med kommunen om du tex vill bli kontaktperson eller kanske Godman.. kram
Esmaralda

47 Kärlek :

skriven

Hej Esmaralda.
Ser någon intressant man i kärlek ut att vara påväg mot mig? Som det kan bli något riktigt seriöst med?
Kram

48 Mia40:

skriven

Hej,
Jag känner mig väldigt orolig över att bli återkallad till mammografibesök, många frågor och rädslor..
ser du om det kommer gå bra för mig??
Kram M

49 Smile:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för henne?
Kram

50 M:

skriven

Hej

Jag är en riktig grubblare som vill ha raka svar och besked, får jag inte det så grubblar jag och hittar på alldeles för mycket tok själv i min hjärna.

Vad händer med oss egentligen. ?

blir ledsen, sårad och orolig när han inte ger klara besked om vad han funderar på eller vill.

Kommer det bli riktigt bra med oss någon gång eller blir det ups and downs hela tiden ?

Kram o tack
M

Svar: Det blir ups and downs och du måste själv fatta egna beslut om hur du ska förhålla dig... vänta inte på att han ska förändras.. det händer inte.. kram :)
Esmaralda

51 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Träffar jag någon snart? Är det något jag själv ska göra innan?
Kram

52 Elisa:

skriven

Hej!
Borde jag kontakta honom för att få ett avslut? Det känns lite dåligt att göra per telefon..
Kram

53 Helena Ir:

skriven

Hej,jag hade ett missat samtal på mobilen idag med meddelande på telefonsvararen..en man jag hade kontakt med i unga år. Han vill träffa mig..och prata gamla minnen..
Ser du något? Jag är osäker..

Kram :)

54 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det har inte gått framåt alls här, systemet är hugget i sten då jag har bekräftat vissa uppgifter. Herregud om det blir fel, då är det ju försent.. F*n att jag ska vara så dålig på allt sånt här :(.
Kram Skorpan

55 Daniel:

skriven

Hej esmaralda !

Kommer Antonia vara gift om 5 eller 10 år ? Kanske tidigare.. Hur ser hennes kärlek ut. Vill att hon ska vara lycklig

Kommer vi att träffas igen i en ännu längre framtid ?

Mvh Daniel

56 Eva:

skriven

Hej
Jag undrar vem som lägger ena skon över den andra 4-5 gånger i veckan trots att destått bredvid varandra då jag tagit av mej dom.

57 Milla:

skriven

Kommer operationen gå bra, har jag tagit rätt beslut när det gäller den?

58 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Iförr går fick min kusin sin efterlängtade dotter efter flera år av missfall. Jätteglad för hennes skull! 😍☺💜 När jag pratade med min mormor så sa hon att hon hoppades på att de skulle bli en flicka för hon ville ha mera flickor i familjen. Jag vet att min mormor säkert skulle bli glad OM jag skulle få en pojke iaf hoppas jag det, men förstår inte varför hon så gärna vill ha mer flickor? Det finns just nu med denna lilla tjej som kom iförr går 12 st flickor och 5 st pojkar i kusin/kusinbarns väg, dvs alla mina kusiner är flickor och deras resp. min systers barn är blandning. Visst kan de vara roligt att klä flickor i klänningar men själv tycker jag att det är roligt med lite pojkar också. Min ena kusins son var den första pojken som kom i släkten på över 50 år!!! Varför tycker hon flickor är mer speciella? Börjar undra om hon verkligen blir glad över om man själv inte får en flicka. 😕 Tack i förhand! Kram 🐷

Svar: Det handlar nog bara om att hon är mer van vid flickor och tycker sig ha bättre hand med dem... just pga vanan.. hon älskar inte pojkarna mindre.. kram
Esmaralda

59 Till Kram:

skriven

Ända sättet att få reda på om du är gravid är att göra gravtest, varför fråga Es?

Ursäkta men ... man brukar säga att det inte finns några dumma frågor, bara dumma svar. Men frågor som man ställer som "är jag gravid nu?" det är verkligen dumma frågor. 🐷

60 Hedwig:

skriven

Ja, man ska vara kreativ om man har ont om pengar men det är inte alltid så lätt att tjäna extra pengar är min erfarenhet.

Själv har jag ganska gott om tid men mycket ont om ork. Att hyra ut ett rum skulle jag vilja göra men det ska man vara försiktigt med i Holland, speciellt där jag bor för det finns mycket kontroll..Kontaktpersoner får ingen ersättning i Holland. Det finns många städjobb i Holland, hemma hos folk men det är alltför ansträngande för mig. Barnpassning skulle jag bara orka med på kvällen när barnen redan har lagt sig. Jag har satt upp en annons som hundvakt (även med tanke att det skulle vara roligt för Sven) men har inte fått något svar än (och det blir inte bra betald i Holland). Jag undervisar i holländska som andraspråk men personerna som vill det har ofta inte råd att betala mig. Kanske ska jag undervisa två äldre personer som vill lära sig svenska, hoppas det..

Annars är mitt råd att, om man är duktig på det och orkar, erbjuda sig som småsysslare/målare/flytthjälp. Man kan tjäna rätt bra på det, i alla fall i Holland.

Ett annat råd är att jobba med tjänster och gentjänster, jag tror faktiskt att det är framtiden även om det inte alltid är lätt att arrangera det. Man kan spara mycket pengar på det där sättet och det är helt ´legalt´ dessutom. För många år sedan hjälpte en svensk kvinna mig med min svenska och med översättningar till svenska. I gengäld passade jag hennes barn. En timme arbete åt mig betydde en timme arbete tillbaka! Förra året gjorde jag svenska översättningar själv till en bekant. I gengäld hjälpte han mig lite grann med Skatteverket. Just nu hjälper jag en polsk kvinna med sina jobbansökningar. I gengäld har jag fått fina tavlor.

Svar: Tack för massa tips :) kram
Esmaralda

61 <3:

skriven

Så mycket olika jobb du provat på kära Es. Statist låter spännande.
Är det en god idé att jag åter ta kontakt med S och försöka nå henne via telefon ?
Vi har endast mejlat 1 gång. Finns chansen kvar. Kan det vara bättre att kontakta P på något sätt.
Ser du mig i nytt arbete snart ?
Kram
<3 <3 <3

62 Mimi:

skriven

Hej Es

Hur blir 2018 för mig?
kram

Svar: Lite tråkigheter men mest positivt... det finns en god chans att en dröm går i uppfyllelse.. kram
Esmaralda

63 Louise:

skriven

Idag har lilltjejen varit hemma också. Hon hade feber imorse och ska förmodligen vara hemma imorgon och på fredag med. Bara så hon börjar äta ordentligt igen.
Blev att jag fick boka om rekryteringsmötet imorgon till måndag istället.

Väntar på att min lärare ska höra av sig med datum och tid så jag kan gå ut på praktik någon gång.
Hoppas jag blir godkänd. Hur ser det ut där? Blir jag G på mina två sista praktiker? Jag hoppas det för jag behöver de sista poängen innan vi påbörjar revideringen av vårt examensarbete.
Sen behöver maken komma ut på praktik också. Händer det inom närmsta framtid(är trött att ha honom hemma)?

Tacksam för svar.
Ha en fin onsdag.
Kramar

Svar: Nu får barnen krya på sig !! Med över 70 % sannolikhet blir du godkänd och skulle du inte bli det.. då är det viktigt att du får en riktig bra förklaring som du kan ta till dig och därmed skapa förändring själv ! Kram o lycka till :)
Esmaralda

64 h:

skriven

Hej!
Kommer ja få komma på arbetsinterjuvn te jobbet jag sökt?
Kram!

65 Susanne Amalia :

skriven

God lunch..
ja det därmed jobb är ett piller ... sonen går och väntar på besked ... jag hoppas att han får jobbet i Sälen .. de skulle höra av sig om några dagar och nu har några dagar gått... så han kastar sig på telefonen så fort den ringer .. förväntan skulle jag säga om jag tränade hund ..

Nu har han kommit på att han ska ta körkort det blir superbra ... då är det enklare att förflytta sig ...
talismanen gör verkligen sitt jobb... vi syns den 3/10 det blir kanon ...

om du vill får du gärna skänka en positiv tanke så att jag får flytta.. och Cornelis får jobbet ...

Igår bjöd jag ut min mamma 91år och min ingifta moster 96år på världens godaste lunch ... och även en av de dyraste jag har ätit i Sverige ... 1350kr .. kostade det ... för en lunch ... nåja sådant händer .. min mamma skötte sig .. det var ju skönt ..

Önskar dig en härlig dag och MG en underbart mysig nosdag med upptäckter. kramar och glada slickar från mig och EllaBella












Svar: En tanke kommer... MG skickar pussar och kram kommer från mej :)
Esmaralda

66 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Drömde att mitt ex krockade och dog men sen kom tillbaka. Betyder drömmen något? Är det en varning till honom?
Kram

Svar: Nej jag tror inte det är en varning.. drömmen betyder något helt annat men jag ser inte vad.. kram
Esmaralda

67 Virrhönan:

skriven

Hejsan!
Fixa loppisar! Så mycket skit man samlar på sej så borde det ge en liten slant extra...min hjärna går på högvarv nu. Funderar på det ev nya jobbet om det blir aktuellt, kommer jag lyckas med en löneförhandling? Det känns som god chans till jobbet...

68 Jessica:

skriven

Hej Es!

Det finns en kille som jag fått upp ögonen för.
Vad tycker han om mig?
Tror du han gillar mig på det sättet?
Blir det något mellan oss?
Kram
P.S nu har jag pratat med min tjejkompis, hoppas bara att allt blir som vanligt igen, jag avskyr när det blir så där konstig stämning efter ett bråk..

69 Virrhönan:

skriven

Hejsan!
Fixa loppisar! Så mycket skit man samlar på sej så borde det ge en liten slant extra...min hjärna går på högvarv nu. Funderar på det ev nya jobbet om det blir aktuellt, kommer jag lyckas med en löneförhandling? Det känns som god chans till jobbet...

70 Slappis tanten:

skriven

Hejsan!

En riktig slappis tant har en blivit.. Mör både fysiskt och mentalt.. Hoppas ta mig ur energisvackan snart. Ser kommande tid ut att kunna bjussa på något kul? Ser du något där.

Kramen ☺️💛

71 Bolla:

skriven

Gå med avisen hvis man har tid. Uke eller helg 😊

I dag ble jeg spurt om jeg fortsatt var interessert i jobben som lønnsansvarlig. Trodde de ville ha en mer erfaren person, men nå har de kanskje ombestemt seg. Kanskje talismanen jobber litt allikevel 😀 Blir spennende å se. Tror du det er en jobb jeg kan mestre?

Klem Bolla 😊

72 The mom:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle det finnas en chans att det blev han och jag om jag flyttade till den stad han bor i?
Kram

Svar: Det ser inte så ut.. så flytta för guds skull inte för den sakens skull.. kram
Esmaralda

73 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Stadgar jag mig med en ny kärlek inom några månader?
Kram

Svar: Ja en ny kärlek kommer men jag är osäker på hur lång tid det kan ta.. kan vara så att en fling kommer först innan det riktiga kärleken.. kram :)
Esmaralda

74 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det henne han har känslor för? Beror det på henne att han inte väljer mig?
Kram

75 Filippa:

skriven

Hej vill bara tacka angående ditt svar om min bästa kollega det hjälpte att jag backade och gav henne andrum.

Och det har börjat lösa sig för henne tror hon sökte hjälp i telefon i går?

Kram

Svar: Det kommer lösa sig för henne... och det är bra att du backar... ge lite då och då men ge akt på att det inte blir för mycket... du är en underbar tjej ska du veta.,. kram :)
Esmaralda

76 Smöla:

skriven

Har mitt ex snott pengar av mig?

77 Till kommentar 59:

skriven

Haha, vad rart av dig att du tog dig tid att förklara att jag ställt en dum fråga.
"Det finns inga dumma frågar bara dumma svar" den föredrar jag.

Klart jag vet att man kan göra ett graviditets test men jag förstår inte det dumma med det hela att fråga ES.

Så roligt med människor som stör sig på småsaker, men det är väll mest för att lägga näsan i blöt förstår jag.

78 Anna E:

skriven

Okidoki :) kanske försöker med det då.

En fråga, håller på att stressa ihjäl mig över skolan nu och är rädd att inte få godkänt i denna kurs,blir jag godkänd tror du? Blir helt stel av tanken att misslyckas.

79 Mimi:

skriven

Tack snälla för svaret Es<3
kram:)

80 lilleba:

skriven

Hei alle ! I går leste jeg om en dame på en lokal kjøp/salg side på Facebook som ville bake julekaker til folk. De som ville ha, kunne for 600 kr få 5 forskjellige sorter, med 35 kaker av hver sort. Hun kunne ta på seg og bake til 12 stykker. Tror dere hun fikk mange svar? Ja, hun fikk tre ganger flere enn 12 stykker som ville ha. Hun skrev stopp da hun var kommet til 12, men folk skrev at om hun fikk avbestilling, så ville de ha !! :) Så folkens, sett i gang med julebaksten nå ! Det ser ut til å falle i god smak :D Ha en trivelig helg, alle her inne.
Kram fra Lilleba

Svar: Men gud så bra... själv hade jag gärna betalat för att få köpa hembakade kakor till jul !! Jättebra tips !!
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: