Unna dig en skitdag

Vi vill ha bra dagar, eller hur ?

Vi vill att varenda en av vara dagar ska vara  bra… och  artar  sig dagen fel redan på morgonkvisten.. då gör vi som regel allt vi kan för att vända på steken.. och få den dassiga starten på dagen att övergå till en i alla fall hyfsat skaplig dag. 

Vi sliter rätt mycket med sådant.  

 

En gång i tiden hade jag PMS från helvetet och att kalla mig grinig de här dagarna var ett klar understatement. Men jag slog fan  knut på mig själv… klistrade på ett leende och  gick på autopilot.. hela dagen och flera dagar i sträck.

Ingen kunde gissa att bakom fasaden fanns värsta mensmonstret !!

På den  tiden hade jag aldrig kommit på tanken att ger mig själv en riktigt dassig dag.. och bara ge efter för känslan att svära, skrika, mörda och  äta kilovis med choklad. Nåja, LITE får man ju alltid behärska sig… allt går ju inte att leva ut.. men en del går alldeles utmärkt .

 

Nån gång hände det att jag sjukskrev mej, när det var som värst men det blev inte alls bra eftersom jag fick sådana skuldkänslor. Herregud, tänkte jag, alla kvinnor menstruerar och då kan jag  inte bära mig åt som  om jag  vore den ende i  stan ..  som nån slags mensprinsessa…

Hur jag än gjorde så blev det inte bra

Och när jag sedan kom hem efter jobbet så hängde jag av mej det påkletade leendet ungefär samtidigt som jag hängde av jackan  …  så  stackars den man som jag levde med då. 

 

En gång undrade  han lite försynt om det kanske var mensen.. och det räckte för att jag skulle vråla mej blå att herreguuuuuuuud så fort en kvinna fattar lite humör så måste visst mens vara inblandat ?  Och så sparkade jag på nåt dött eller drämde en sko i väggen. Han drog sig snabbt tillbaka till sin mancave, det kan jag lova.

Nu efteråt inser jag ju vad jag borde ha gjort

 

Jag borde så klart direkt annonsera att hallå hallå kära kollegor.. idag  har jag  en aning PMS så ha  överseende med mig är  ni snälla.  Då hade det ju inte lagts på hög och exploderat när jag  framåt kvällningen kom hem .  Jag hade till och med kunnat säga att om jag bär mig illa åt så ska jag gottgöra det genom att ta med gott vin och bjuda på så snart jag är mig själv igen.

Att låstas som ingenting är världens sämsta strategi, den saken är klar.

 

När jag och mannen sedan skildes ( av andra orsaker) så  nämnde han att han fattat beslutet  att nästa kvinna i hans liv skulle ha passerat menopausen !! Och då var han typ 35 !!

Jag vet inte vad som hände sen… för min  PMS liksom försvann… mensen kom som den skulle och that´s it.. och jag blev lika förvånad varenda gång.. 

Kram & kärlek

1 Jenny:

skriven

Hej igen!
Igår skrev jag en fråga angående ett inbrott jag haft under dagen, Och fick svar om att du fick känslan av att det var någon som visste vem jag var, Om än inte en nära vän. Tack snälla för ditt svar!
Jag undrar om du kan se något mer? Vad har jag för relation till den här personen? Man/kvinna? Visste personen att jag hade kontanter hemma? Varför stal personen inget annat än just kontakterna? Är det här en person jag ska akta mig för och som vill mig illa/Är farlig? Jag känner mig rädd och det känns obehagligt att inte veta vem den här personen är och jag vet inte hur jag ska kunna ta reda på detta:(

Kram Jenny

Svar: Nej tyvärr ser jag inga detaljer alls.. men jag ser absolut ingen anledning för dig att bli orolig och jag ser ingen fara för dig.. kram :)
Esmaralda

2 Smöla:

skriven

Varför drömmer jag om exet flera gånger.. att han har en annan tjej! Dom har precis börjat flirta å träffats. Men jag bryr mig ingenting..?

3 <3:

skriven

Tack älskade Es för ditt inlägg. Roliga bilder till inlägget.
Tänk att du ofta har rätt på något sätt hur det blir. Efter gårdagens dust med D tror jag 11 års ex vänskap är över eller vad vi haft. Blev riktigt förbannad på honom med rätta men även fruktansvärt ledsen hur han resonerar och skrev.
Visst tycker han i hans värld att han inte gjort något fel ?
Kommer vi någonsin reda ut detta och han ber om ursäkt ?
Kram

Svar: Räkna med att gå vidare utan att få den ursäkt du vill ha.. han har inte insikt.. kram :)
Esmaralda

4 Jennie:

skriven

Hej. Min pms har förvärrats helt massor sen jag fick barn, några dagar per månad sku jag bara vilja låsa in mig eller försvinna iväg och inte ha något att göra med min omgivning. För allas skull...

Fina Es, jag bestämde mig ändä sen för att ge honom en chans. Hur stor chans är att det lyckas? Kram

Svar: Runt 65-70 % känns det som.. kram :)
Esmaralda

5 Michaela:

skriven

Jag är som ett monster när jag har PMS. Inte kul alls! Nu är jag inne i ngn negativ spiral. Jag drar mig undan för att jag känner mig så jäkla ful och börjar jag få känslor för en kille så flyr jag för att inte bli sårad. Kram

6 Skorpan:

skriven

Har bestämt sluppit lätt undan gällande detta. Nu är det annat som kommit in i stället o det har gått lite anemi över det hela, inte så nra det heller. Det goda med detta var att barnet kom ihåg vad jag sagt om saken o kunde i ett prov relatera till detta, alltid nån nytta ;).

Idag blir det opera för medlemmarna och jag undrar förstås om allt går bra? Vill inte att dom kommier in bia linjerna o klagar, visst om det finns anledning, men inte annars. Det nya jobbet drömmer jag verkligen om, det där jag har kolleger o gemenskap :), är det långt borta månne?

Lillördag, en vanlig dag alltså..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det ser ut att dröja en tid innan nya jobbet kommer... så gör det bästa möjliga av situationen sådan den är just nu... kram :)
Esmaralda

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, skönt att du kommit över det där förstår jag;)
I helgen ska jag iväg med två väninnor till Stockholm. Det blir hotellövernattning, Wallmans salonger och god mat och dryck. Jag är övertygad om att vi får en trevlig helg men undrar om det är något särskilt jag kan förvänta mig/oss eller kanske akta mig/oss för?

Kram❤

Svar: Låter härligt och det blir en fin helg.. något speciellt i övrigt kommer inte till mig.. kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer J har respekterar för mig och har förståelse istället för säger negativ saker och skämta mot mig.

Finns det något som jag kan gör åt det?

Har försöka många gånger med det?

Hur ska jag stoppa honom att få honom sluta med såna mot mig?

Är trött på honom och finns det något lösning så han kan respekterar mot mig?

Han gör gör mig må dålig.

Vad är det för något på honom mot mig?

Ha det bra så hoppas du kan svar på den.

Svar: Låt honom inte vara viktig i ditt liv... bry dig inte... låt det rinna av dig och ha andra prioriteringar.. kram :)
Esmaralda

9 Muminmamma:

skriven

Haha tack kära Esmaralda för allt roligt man får läsa På bloggen och för det du bjuder på.

Es, du såg att kärleken för mig kommer från annan stad. Men möts vi i staden jag bor? Bor jag där jag bor nu när mötet sker?
Kram

Svar: Jag ser inte var ni möts... bara att mötet sker... kram :)
Esmaralda

10 I wonder:

skriven

Hej!
Drömde att jag gifte mig. Det verkade vara spontant och ganska hastigt. Hade inte ens en ordentlig bröllopsklänning. Lite stressigt kändes det. Hade glömt att bjuda in mina föräldrar, var och bjöd in dem samma dag och jag var ledsen över att jag glömt att bjuda in dem tror jag. Såg att pappa blev lite ledsen över det också. Vet inte vem jag skulle gifta mig med. Minns också att ha sett en naken snopp i typ form av bild eller tavla eller ngt i drömmen. Till slut hittar jag nog en klänning som jag tydligen haft i garderoben, en enkel kort vit klänning.

Jag är singel sen 6 år sen. Jag dejtar inget och försöker mingla men det är inte mkt som händer....
Alla sierskor säger typ samma, du kommer träffa en faaa rasrisk man och du kommer veta. Mmmm men kanske när jag är tandlös?👵🏽😔

Betyder denna dröm ngt?



Kram

Svar: Drömmen betyder att du gör dig redo... och mötet som sierskorna säger, det kommer utan tvekan och inte alls så långt fram i tiden.. kram :)
Esmaralda

11 F:

skriven

Godmorgon esmeralda drömde inatt att jag var gravid med fyra barn i magen . Men kände att bara en sparkade. Men känslan jag hade var att jag var jätterädd för att föda barnen. Vad betyder drömmen. ❤

Svar: Mycket nytt i ditt liv är på väg.. på ett positivt sätt men det kan kännas lite ovant.. kram:)
Esmaralda

12 Milla:

skriven

Usch ja, det kan va tufft om man kan ju liksom inte hjälpa det, man vill va snäll men det går inte.
Har jätteont efter operationen, kommer det bli bättre snart, jag kanske måste söka upp vården, funderar...

Svar: Kolla dig en gång extra så du vet att allt är ok... det blir bättre snart.. kram:)
Esmaralda

13 Höst:

skriven

Haha.. har aldrig upplevt det själv, men förstår känslan.
Är det på väg något kärleksfullt snart, romantik flirt?! Kram

Svar: Japp, det ska inte dröja länge.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Hur tar hans barn samtalet?
Vill de fortfarande åka på weekend i vinter?

15 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad ser du för mig framöver? Några stora förändringar närmaste tiden?
Kram

16 SOL:

skriven

Ja, den der skiten har jeg også kjent ganske mye av. Si meg, skal det virkelig være sånn? Var stenalderkvinner også sånn? Som jeg ble under PMS var nesten ikke forsvarlig,jeg kunne ikke kontrollere mitt hummør. Takk og pris er ikke jeg verdensleder med makt, men om jeg var kunne jeg på en bedriten dag gjort jækla mye faenskap for mange medmennesker. Det er jo farlig! En premenstruell kvinne ved atombombeknappen!!??
Skal vi virkelig være sånn? eller har det med vår livsstil å gjøre at sinn og kropp kommer i så stor ubalanse?

Svar: Ja, man kan undra !! Ändå tror jag inte det är så vanligt att man blir såpass påverkad.. jag har väninnor som inte alls märker någon pms skillnad... kram :)
Esmaralda

17 Jessica:

skriven

Hej Es!

Ser du om mitt tredje öga öppnas snart?
Jag har haft "symptom" på att det ska s
öppnas snart jättelänge, men inget händer.
kan du se något om det? Kommer det inte hända något mer?
Kram :)

18 k:

skriven

Hej

Ser du om jag kommer att gifta mig igen ?

Kram

19 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Pms monster är inget att leka med:)

Es, är han kär i henne?
Kram

20 kvinnan:

skriven

är lite orolig för min vännina hon går igenom väldigt mycket just nu, hennes mans bror har precis gått bort, och hon är den som får ta allt ansvar, ser du hur det kommer gå för henne. kram

21 f:

skriven

tack för ditt svar esmeralda, ser du om drömmen blir verklighet att mycket nytt är påväg in i mitt liv. kram

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Först...visst sjunger han underbart skånepågen Joakim <3 Jag får rysningar av den låten !

Hade oxå pms och Björn tacklade det lite annorlunda med pojkarna när de var små...han sa att nu är mamma på Ja-humöret...fanns där ngt jag sagt nej till fräste jag irriterat Ja ! när jag hade pms...nu är barn härliga och pappas agenda nådde mina öron :-) <3

Måste skriva om besöket på sös bröstcenter som fått egen ljus lokal i anslutning till pendeltåget Såå fint och såå skönt att slippa ta sig till sjukhuset Äntligen ett landsting som satsar på kvinnor ! Glad är jag att detta finns då mamma hade bröstcancer...

Kram Anki med flock

Svar: Kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Först...visst sjunger han underbart skånepågen Joakim <3 Jag får rysningar av den låten !

Hade oxå pms och Björn tacklade det lite annorlunda med pojkarna när de var små...han sa att nu är mamma på Ja-humöret...fanns där ngt jag sagt nej till fräste jag irriterat Ja ! när jag hade pms...nu är barn härliga och pappas agenda nådde mina öron :-) <3

Måste skriva om besöket på sös bröstcenter som fått egen ljus lokal i anslutning till pendeltåget Såå fint och såå skönt att slippa ta sig till sjukhuset Äntligen ett landsting som satsar på kvinnor ! Glad är jag att detta finns då mamma hade bröstcancer...

Kram Anki med flock

24 Smöla:

skriven

Nu måste min talisman va död eller? Har inte känt nåt på länge.. kan man göra saltbad många gånger?

Svar: Ja pröva ett saltbad till... det kan hjälpa... jag håller tummarna... faktum är att jag tror inte han är död utan snarast döende... kram o lycka till
Esmaralda

25 Jessica:

skriven

Hej Es, glömde ställa denna frågan innan i min förra kommentar, det är inte om samma ämne dock,
gillar A mig? Jag känner han inte alls väl men det känns som om han gillar mig. Gör han det? Vad känner han för mig?
Kommer han ta chansen och prata med mig snart isåfall?

Kram

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Gissade nästan det..
Kram Skorpan

27 Mim 1:

skriven

Hej!

Jag har alltid skitdagar! känns det som i alla fall.
Kommer det BRA dagar skulle jag bli förvånad.

kram

28 Mim 1:

skriven

Hej!

Jag har alltid skitdagar! känns det som i alla fall.
Kommer det BRA dagar skulle jag bli förvånad.

kram

29 Susanne Amalia :

skriven

Det kanske är PMS han lider av den jag bor med.. Tror att du har löst problemet..
😱
🙃 jag har funderat på om han har blivit galen.. Men tror nu att det kanske är detta han lider av..
Är det fara för mig att bo här kommer det hända något? Han exploderar och då kan allt hända.. Sover i soffan med min hund katt och talismansom skydd. 💕

Han blir alldeles röd om kinderna låter när han rör sig stönar liksom och sedan kommer den fysiska urladdningen.. Då gäller det att inte vara i närheten.. Sonen hoppas på att flytta till Sälen och jag hoppas på att kunna köpa ett hus verka och bo tallmytrstigen.. Där vill jag bo.. 💕
Jag hoppas att det går bra för den jag lever med för han ser ut som om han ska säga ner och avlida vilken sekund som helst.. beter sig illa men har liksom min mamma ingen aning om att han har betett sig på detta viset efter sina utbrott.. Min mamma är ju 91år så där är det svårt med PMS.. Jag hoppas att båda dessa får frid i sina själar och kan andas morgonluft.. Och låta andra människor njuta av tillvaron.. Kan glädjas med dem och hjälpa dem istället för att håna och vara elaka.. Önskar dig en fin dag med glädje och kärlek.. Vi syns.. Ju snart.. Kramar 💕 och en puss på nosen till Glenn..





Svar: Kanske dröjer det innan du kan köpa hus... och vänta inte... hyr dig någonting.. vad som helst känns bättre.. den här mannen kan faktiskt bli farlig för dig,,, kram :)
Esmaralda

30 <3:

skriven

Hej kära Es börjar mötet närma sig med min soulmate. Finns han i min stad eller i annan stad ?
Ska ut med tjejerna på en liten tillställning på fredag. Hoppas att det blir av och blir trevligt. Tjejsnack behövs nu och lite bubbel. Ser du någon flört då ?
Kram

31 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är stolt över min son, han är så duktig och förståndig.

I morse när han pratade med sin pappa på FaceTime så blev han lite förvirrad kändes det som, lite blyg, visste inte vad han skulle göra, slängde lite saker.

Tar han illa upp eller är det svårt att förstå för honom att pappa inte är hos honom så ofta? Behöver jag vara orolig att det påverkar honom negativt? Som när han pratar med pappa i FaceTime?
Kram

Svar: Jag ser ingen fara kring sonen.. det var säkert en helt normal grej att göra för ett barn i hans ålder.. kram :)
Esmaralda

32 Helena Ir:

skriven

Många är nog vi kvinnor,som haft liknande problem med den där pms;en ..mensen from hell!
Och många stackars karlar i vår närhet..i min närhet! Idag är man(jag) att räknas som ett lamm :):)

Klockan är nu över 10 på förmiddagen..pip! Och jag har nyligen vaknat..sådär halvdöd är jag. Tunga samtal sent igår kväll..höll mig vaken,större delen av natten..konstigt hur man funkar!
27/9 var en dag,när jag var betydligt yngre,som oftast hände något skoj! Jag fick ett nytt jobb,på denna dag..och mycket annat trevligt har hänt mig..
Ännu är inte dagen slut..:)

Ha det så bra!
Kram :)

33 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Undrar bara hur stor chans är det att jag flyttar nästa år? Tacksam för svar! Kram 🐷

34 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag kärleken när jag bor i den lägenhet jag bor i nu?
Kram

35 Maria:

skriven

Huja!
PMS är något skit.

Jag får både pms och blir otroligt ledsen samtidigt. Jag vill ju bli gravid.. så gärna och innerligt men nä. Mensen dyker upp månad efter månad och liksom hånar mig. :(((
Kan du se någon graviditet för mig framöver?

Svar: Jadå det kan jag.. det kommer.. kram :)
Esmaralda

36 EPM:

skriven

Ibland undrar jag om PMS påverkas av människorna runt en.... 😏
Låttips: PMS-blues av Dolly Parton! Klockren ☺️

Jag vill gå vidare nu, flytta, kunna vara ihop på riktigt med J. Starta nästa kapitel i mitt liv.
Ser du nåt om hur lång tid jag måste vänta på det?
Det tär att trampa runt på samma ställe och bara vänta...😔
Även om jag mår bättre så är det tufft.

Kram

37 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Hittar jag en köpare till soffan? Eller är det bara att skrota den?
Kram

Svar: Räkna inte med att få något särskilt betalt.. kram :)
Esmaralda

38 Virrhönan:

skriven

Sånna skitdagar unnar jag mej ibland men till slut blir jag trött på mej själv och tar tag i saker och ting ändå. PMS är fruktansvärt och jag är så elak och tjatig på allt och alla så fyy. Får väl snart söka hjälp tror jag, finns det nån medicin som hjälper mot monster tror du :-)
Händer det för övrigt nåt skoj i mitt liv snart, nån rolig pengavinst eller nåt liknande?
Kram

Svar: Ja lite kul är på väg.. särskilt något som du ska göra tillsammans med en väninna.. kram
Esmaralda

39 Lydia💕:

skriven

Hej
Där har jag inte kommit in i ännu men det kommer väl ska jag tro.
Drömmer oftast att jag har någon bakom min rygg när jag sover och vaknar så finns ingen där och undrar om det tar jätte lång tid för mig att hitta någon jag gillar igen
Lydia💕

40 Skorpan:

skriven

Es måste fråga om jag inbillar mig, men i morse då ja skulle åka hiss ner till källaren öppnade sig hissdörren på nytt. Jag tryckte fast dörren på knappen där på panelen, tycker jag, eller tryckte jag på öppna knappen istället? Det kändes som om någon ville åka hiss, dvs att jag inte var ensam, ser du månne något? Liite spooky..
Kram Skorpan

Svar: Du var definitivt inte ensam... men här finns inga varningar.. ingen som vill dig illa alls.. kram :)
Esmaralda

41 EE:

skriven

Stämningen på mitt jobb är rätt kass. Någon form av typ hetsjakt har startat efter en person som utryckt sig klumpigt men inte menat så illa och sedan har chefer tagit detta längre. Så nu har vi en jätte arg person som när dåligt och en person som av rädsla vägrar träda fram. Lugnar det sig?
Är så trött på stämningen att jag överväger byta jobb.
Lugnar sig den person som mår dåligt och är arg?

Svar: Det kommer lugna sig men på det här jobbet finns människor som ta plats och det blir lätt lite upphirrade känslor... kram :)
Esmaralda

42 Bluesky:

skriven

Börjar känna panik för att hitta en praktikplats. Kan du se om det bästa vore att söka på annan ort eller lokalt eller på hemort?

43 Dunegull:

skriven

Hittar vi snart en bil till honom?

44 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Det där inlägget var verkligen vältajmat!
Väldigt PMSigt här och igår kväll bestämde jag mig för att jag minsann skulle strejka idag. Jag behövde älta hur bedrövligt mitt känsloliv kändes och därför kunde jag inte sova. Jag blev arg för att jag inte kunde sova. Min inre Tryggve föreslog att jag skulle försöka med den nya avslappningstekniken jag har lärt mig, men jag gjorde tvärtemot på pin tji och för den hjälpte minsann ändå inte mot just den sömnlöshet jag upplevde nu det visste jag, dessutom ville jag ligga och älta hur dumma alla var och vilket besvärligt liv jag hade. Min inre Tryggve föreslog att jag kanske hade PMS och jag tyckte att han var dum. Jag tänkte skicka mejl till alla jag var arg på mitt i natten men bestämde mig för att vänta tills jag hade sovit. Tur det!
Idag när jag vaknade kändes det bättre. Men jag har fortfarande mensvärk.
Bilderna du har lagt in är såå roliga 😁. Mitt i prick😂. Precis så där är det ju 😄.

Kram ThereseC

Svar: Ja, man ska aldrig skicka arga mail när man är berusad eller har PMS... kram :)
Esmaralda

45 Dåliga dar:

skriven

Hej!

Jag har skitdagar alla dar. Kommer det bra glädje dagar till mig snart tror du???

kram

Svar: Ja det gör det.. men du måste se det positiva så du kan ta emot det.. kram :;)
Esmaralda

46 Carina:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja är precis som dig när det kommer till min PMS, men min sambo har lärt sig då jag också går från att gråta floder till att vara på jättebra humör (: skönt för dig att det nu är borta!

Är lite nyfiken. På min nuvarande arbetsplats och vårt kontor i Sthlm var det någon som var på besök och drog upp ett draperi bakom ryggen på mig. Vet du vem det var och vad denna person ville? Till saken hör dock att min kollega stod på andra sidan draperiet, var besöket menat för han och inte mig kanske? Eller oss båda? Vi båda upplevde det iallafall.

Jag har fått besök förut men nu var det flera år sedan sist, vad är det som påverkar detta? Varför hände denna händelse just där och då?

Ta hand om dig!
//Carina






Svar: Besöket var ditt och jag ser en lite äldre kvinna men får inte till mig några detaljer... kram :)
Esmaralda

47 Mee:

skriven

Om ändå män fick gå igenom det vi har då hade världen sett mycket annorlunda ut idag:)

undrar om något bra är på väg?
kram:)

48 Smöla:

skriven

Är jag redo att börja plugga?
Eller är jag redo för att byta jobb? Fundera på att söka ett förskolejobb..

Svar: Studier känns positivt för dig.. kram
Esmaralda

49 Undris?:

skriven

Hej Es

Drömde att jag pratade med min systers nyfödda bebis en liten flicka blev det. Hon hade på sig en stor bebis rosa mössa, som hela tiden ramlade ner för ögonen.(hon har ingen bebis i verkligheten)
Jag försökte förstå vad hon ville hela tiden. Sedan viskade hon en lång mening som jag förstod men ändå inte riktigt?
vad kan detta betyda?
kram

50 Jen:

skriven

Det sker större förändringar i min utbildning. Kommer jag att blir klar inom samma tidsramar ändå? Skulle vilja rikta i mig på barn men osäker om Det är ett dåligt väl långsiktigt och om det ens går att förverkliga i min skola. Funderar även på att studera en del utomlands.
Vad ser du kring situationen?

51 Tisa:

skriven

Behöver jag vara rädd för biverkningarna? (Liksom kan de bli tuffa, lättsamma eller något mitt emellan eller inget)

52 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Undrar bara hur stor chans är det att jag flyttar nästa år? Tacksam för svar! Kram 🐷

53 Dödsdömd - Ghostwriter :

skriven

Roligt att du nämner ämnet jag får leva i alltså, precis nu. Hatar det, för jag mår så dåligt att jag grinar, skriker, vill spy och kan svimma av smärtan i sig.



Jag får ingen hjälp. Får jag ta lån? Kan du rekomendera något till mig för jag måste fixa detta tills imorgon!! Åh jag vill inte, jag vill tyna in i dvala och inte komma fram.




Killen på samma buss imorse som är kollega, vad tycker han om mig? Känns som en liten blick här & var. Kanske misstolkat?


Kram

Svar: Jag är ledsen men jag ser ingenting konkret som kan hjälpa dig.. det ända jag ser är en bra bit framåt i tiden och då är du på fötter och mår väl.. kram
Esmaralda

54 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Nej jag hade inte någon tanke på att nån skulle vilja mig illa :). Tror det var han som sitter på min stol nu o då ;)? Häftigt! Fast jag hoppas att jag var ensam i duschen? Dit tar jag endast en snygg karl av äkta kött o blod ;D.
Kram Skorpan

55 Mikael:

skriven

PMS bör ingå i skolutbildningen, inte minst för tjejer själv känna igen vad är det som händer, kan ju förstöra ett och annat i ens liv.

män är mindre våldsamma nuförtiden men upprepade idiotiska infall pga PMS har nog kostat livet på en del kvinnor då det kostar på psyket och kan tas personligt.

Vet tjejen om att PMS är problemet så underlättar det om hon kan säga det såväl som det underlättar om män vet vad är PMS är, tjejen brukar komma med en ursäkt dagen efter när samvetet kryper på och säga att hon var inte riktigt i ordning, tålmodig är det bra vara ibland :)

Kram
Mikael

56 CA:

skriven

Hej
Hur mår min Gabbe?
Ser han fram emot Portugal?
Kram

57 K:

skriven

Hej

Ser du om vi kommer att gifta oss ?

Kram
K

58 Fanny2:

skriven

Jaha, då har man flera år av pms kvar innan klimakteriet... Tänk att män slipper det helt och hållet. Vet inte vad som blir värst men det var ingen dålig idé att säga förlåt med ett gott vin eller något annat som uppskattas. 😂 Annars kanske man uppfattas som pms-monstret... En av de gånger jag är glad över att inte ha en partner är just när PMS:en kommer. Kanske är det så att man ska varna andra i förväg... Men tänk om man har PMS och inte själv insett det? Dagens inlägg fick mig att förstå varför jag är så sötsugen... Lite glass blir det nog. 💜

Det kanske är bättre att ha någon skitdag ibland istället för att bara lägga på locket och låtsas som ingenting när det kokar. Det sägs ju att man ska bekräfta sina känslor. 😥 Att män inte förstår att "har du pms" är det värsta du kan säga när man har PMS. 😂

Es, tror du att det blir någon flirt i höst eller vinter?

Kram

Svar: Ja chanserna för detta är riktigt goda.. kram :)
Esmaralda

59 Hönan:

skriven

Hej,
Den runda lampan i sovrummet som har tänts två gånger, är det tekniken som krånglat eller har det varit någon på besök? Ser du något om vem det kan ha varit i så fall?

Kram

60 F:

skriven


tack för ditt svar esmeralda, ser du om drömmen blir verklighet att mycket nytt är påväg in i mitt liv. kram

61 Hopp:

skriven

Hej Es

Ser du något bra hända mig i slutet av året?
kram

Svar: Ja det gör jag... i det lilla men något större kan också vara på väg som gör dig extra glad.. kram
Esmaralda

62 Hopp:

skriven

Tack snälla för svaret Es:)kram:)

63 sippan:

skriven

Gokväll!
PMS ja nu har den tacklat av en aning och det är ganska skönt. När man hade pms stunder då j...a åkte dammsugaren fram och den for man runt med så de visslade!! Vilken lust jag hade att slå på något, gjorde inte det men jag tänkte många gånger att jag skulle börja med kick boxning. Det blev tyvärr aldrig av. Man ville bara avreagera sig,, så ja det blev dammsugaren som fick åka runt ett tag. :)

Har olustkänsla över det förhållande jag är i. Kan du snälla ES se vad som kommer att ske? Kram

64 Maria:

skriven

Hej!
När slutar strulet i kärlekslivet? Är de goda tiderna nära?
Kram 🌹


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: