Välkomna till min budoar !!!!!!!!!!!

Mitt sov/arbetsrum är inte  helt klart.. men det är bara att inse att det blir aldrig RIKTIGT klart.. och ska jag vänta på att visa er resultatet.. ja herregud, då får nu ju aldrig ser hur det blivit !
 
Så varsågoda......
 
 
 
 
 
 
 
Somligt kommer från inredningsbutiker på nätet... och ett och annat från Ullared !
 
 
 
 
Sängbordet och fönstret köpte jag av  Simon Olsson i Klippan som var med på TV:s  Superskaparna.. blott 18 år och har en sådan läcker liten butik !!
 
Blomstergirlangen runt fönstret är ju  en ljusslinga... från Rusta... och sänglampan från Ullared.. 129 kr... duken hittade jag på  Tradera...
 
 
Blomsterhyllan   från Ullared.. och tapeterna med ramen runt har jag på två av de fyra väggarna och det överraskade min vän mig med när jag kom hem från Portugal i våras....
 
 
Fåtöljen är Ikea.. och begagnad.. den har jag bytt mig till från min dotter.. och den virkade
pläden över  ryggstödet  är ett alster som min mormors mor en gång i tiden virkade...
Innanför glaset på bordet finns  en ljusslinga...
 
 
Bordet kommer från en möbelffär  på Väla .... ljushållarna från Ullared.. de kostade nog typ 29 kr .. och snäckan fick jag en gång av en förälskelse när jag var på en Vietnamesisk ö....
 
 
Den gamla spegeln kom till nytta....
 
Ullared !!
 
Sängen.. med dunbollslampa från Ullared... hyllor från dottern som hon
inte ville ha längre... samma rosor på lakanet som på tapeten...
 
 
Här sover jag som en prinsessa kan jag tala om för er...
 
 
Egentligen en trädgårdsgrej... från Ullared....
 
Änglar från Ullared och  bokmärken från barndomen...
 
 
 
Skåpet köpte jag i en butik som heter Bali... och det turkosa stämmer bra med fönster / sängbord ju...
 
 
Huvudänden av sängen... och  det är ju en ljusslinga det där rosa... och kanske ser det konstigt ut men det lyser så vackert när mörkret faller...
 
 
 
Sist men inte minst... min  pappas gamla skrivmaskin...den gamla Haldan som jag skrev mina första alster på som barn.... den  väger hur många kilo som helst och jag släpade  den från pappas arbetsrum till mitt rum och pappa släpade den tillbaka till sitt.. sådär höll vi till jag så småningom fick en modern och nätt liten reseskrivmaskin.
 
Som såg ut ungefär så här.. och det var stort för  50 år sen !!
 
Kram & kärlek
 
1 EPM:

skriven

Ååhhh så fint Es!
Det ser helt perfekt för ut för återhämtning, hela rummet ger varm och lugn, en kär känsla. ❤

Nu är tärningen kastad och det är igång... Jag drogs motvilligt in i den processen igår med ett meddelande från M.
Jag önskar, hoppas och tror att vi kommer ut hela på andra sidan- hand i hand.
Jag hoppas detta snart är över och vi kan vandra vidare tillsammans... För detta gör så ont!😢

Kramar

2 Camilla:

skriven

Jättemysigt du gjort det, du kan det där med inredning! Har du förresten nåt skoj att berätta inför min höst? Är ganska deppig just nu, så skulle behöva höra nåt positivt..! Tack och KRAM!

3 Ester:

skriven

Så mysigt, inte utan att man blir lite avundsjuk :)

Kram från Ester

4 Tingeling :

skriven

Åh så fint och ombonat rum! Sängen ser riktigt mysig ut! Blev inspirerad till min hall! För där ska jag ha vitt och rosa. Älskar sängbordet. Och buren du hängt i taket! Och skåpet! Har liknade änglar, som jag fått, ska nog ha dem i hallen 😊 äger några fejkrosor, ska nog ha dem i hallen med. Tack för inspirationen!

Var hos kiropraktor igår och känner mig som en ny människa.

Blir det kärlek vid första ögonkastet eller växer det fram?

Kram!

Svar: En bra kiropraktor gör minsann underverk !! Kärleken kommer ganska snabbt,... det finns känslor från början men de växer sig starkare.. kram
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Mycket fint o romantiskt, förstår att du är nöjd med ditt rum :). O sover som en prinsessa..

Drömde att jag skulle på möte å jobbets vägnar där jag öppnade datorn o for hem emellan. Jag hade en gul beetle som jag skulle tillbaka till jobbet med. Dessvärre for jag aldrig tillbaka till jobbet den kvällen. O hade världens ångest då jag vaknade, typ, men kunde konstatera att det bara var en dröm, puh..

Rivstart till tågstation för att hinna till intervjun dit jag nu är på väg. Lite nervös... Hoppas, hoppas, hoppas...

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Var det han A kommer jag utvecklas relation med i framöver eller det är någon annan?

Kram😊

7 Kicki 🌞:

skriven

Vad fint då man kan blanda gammalt med nytt. Dyrt med billigt. Då är det en konst tycker jag!

Svar: Och så har man så roligt under tiden man fixar.. fast somligt tillkommer och man byter ut.. så riktigt klart blir det inte.. men det är bara roligt.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon! Herregud! Jag vaknade 15 minuter senare än vad jag skulle! Är så trött men det är jag hela tiden. Jag längtar efter min bil och till jag har betalt av den.. om 1 år..

Igår skrev jag klart min gästblogg om USA och jag började gråta när jag skrev den. Saknar "mormor" så mycket och längtar efter henne. Hoppad de kommer nästa år och att jag kan åka till dom 2019..

Nä nu får jag väl göra mig i ordning...

Kram

Svar: Spännande att öppna mailen idag då :) Roligt med gästblogg och den kommer snart att publiceras.. kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Så fint du har det kära Es. Älskar verkligen dunlampan och tapeten. Förstår att det är mycket energier och myskånsla i rummet.
Hoppas att MG fick en toppen födelsedag och tårta 🎂🐾🐶.
Bestämt mig för att åka till Stockholm i helgen. Lite lyx och shopping i stan och sen skärgården och Trosa och hälsa på D. Jag hoppas att en del bitar kan falla på plats under helgen och att D blir glad att jag kommer till honom. Tror han känt sig besviken på mig att jag aldrig kommit ut till honom. Svårt att förklara men för honom är det mer tillit om jag hade gjort det.
Kan det bli kärlek igen mellan oss och ser du honom i min framtid ?
L finns i bilden som ett hinder...tror hon har känslor för honom och säkert han för henne. Kommer de bli ihop ? Jag vill inte bli sårad av D men känner mig både glad och pirrig inför helgen och tacksam för de fina rosorna 🌹.
Kram
💗💗💗

Svar: I morgon kommer foton på MG:s stora dag !! Jag tror att någon ny kommer i din framtid och kan inte se att det blir D.. ha det så trevligt i stockholm.. kram
Esmaralda

10 Sus:

skriven

Hej
Fiinnnnnt....
Har jag chans att få jobbet ?
Eller slösar jag bara min tid?
Love sus

11 O:

skriven

Men så genuint och mysigt du har ordnat och fixat i detta rum👍😄.
Har nog tappat min Frans 🤔😬😳😞.. eller kan du känna In var han är?!? Men har ju Gabbe kvar.. kommer han att kännas av🙂.. kommer någon av mina önsknkngar att visa sig? Kram

Svar: Frans känner jag inte men Gabbe är fortfarande verksam.. kram
Esmaralda

12 Susan:

skriven

Precis i min stil, lite shabby o romantiskt 👍Mitt problem är att jag har liiiite för mycket prylar, svårt att slänga men lätt för att "fynda" på loppis o auktion😱 ...och att göra färdigt mina projekt(vet att jag borde ta tag i det😡)
Men jag tar nya tag flera gånger om året så ngn gång blir det nog gjort😉 Om inte förr så den dagen jag ska lämna mitt hem för nya äventyr😇
Kramiz

13 Anonym :

skriven

Är det sant att 83 åriga gubben hade trott att han skulle sova över och få ligga med mig ? Känner mig väldigt äcklad förstörd och besviken på män. Jag hoppas att det var alkoholen som fick honom lite ur balans men börjar tro att det inte var så. Har inte hört av honom sen lördags natt. Antar att vi aldrig mer kommer umgås igen på ett trevligt sätt som tidigare.
Vad hände frågar jag mig själv. Är 55 års ålders skillnad och jag har sett honom som extra farfar. Tydligen kan man inte vara vän med män om man är lite söt och attraktiv.

Svar: Här gick det tokfel.... kram
Esmaralda

14 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh så fint!! Älskar den blommiga tapeten, det är lite nostalgi över det hela... ser mysigt och fint ut.

Es, ser jag fortfarande ut att vara själv/singel vid jul och nyår i år?
Kram

Svar: Tack.. det finns en god chans att du snart blir två men jag ser ingenting exakt.. kram
Esmaralda

15 W:

skriven

God morgon!

Du har fått det jättefint i rummet.

Läcker idé att rama in tapeten och ramen är fantastisk. Vart har ni köpt tapetramen?

Kram

Svar: Via nätet.... jag sökte och fann men minns inte vart... kram
Esmaralda

16 Virrhönan:

skriven

God Morgon!

Vilken fröjd för ögat och komma in i ditt rum! Så himla jättefint du har gjort det, förstår att du kommer trivas där och sova som en prinsessa. Tapeten blir jag riktigt avis på, vart har du köpt den för den var verkligen fin?
Idag skulle man ha nåt gosigt och kura ner sej i för det är verkligen höstväder, blåsigt och regnigt..
jag tänker ju hit och dit på mitt kärleksbekymmer och nu tänker jag än mer då han börjar prata och visa intresse än mer,vad tycker han om mej? Dessa män....

Svar: Tapeterna har jag beställt via nätet.. minns inte riktigt var.... kram
Esmaralda

17 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Älskar murgrönan i "buren" ser så mysigt ut. En ny säng är det dags för mig att köpa här hemma. Börjar få ont i rygger, svanken när jag sover, din ser mjuk och skön ut, mysigt ombonad runt omkring.

Skrev ett sms till honom igår, att jag tycker om honom och varför, blev det "too mutch" för honom? ser du om han blev glad och berörd? Känner han intresse och engagemang till mig?
Kram


Svar: Jodå sängen är så skön att det är motigt att stiga upp.... han känner sig lite kvävd och det blir lätt för mycket... ge honom utrymme och se vart det landar.. kram
Esmaralda

18 Arbetsintervju:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ska på en arbets intervju idag.
Ser du om det kommer gå bra och är det något speciellt jag ska tänka på?
Kram

19 Mycket på G - Ghostwriter :

skriven

Jag har en skrivmaskin! Såklart! Jag är ung men älskar den innerligt.



Har intervjuer idag. Kommer det gå bra??
Kommer de få en bra uppfattning utav mig, att jag liksom utger en bra utstrålning och så?


Ska också vara vikarie, blir det bra?

Kram!

Svar: Tänk att du har skrivmaskin :) Ja det kommer gå bra.. var lugn och avslappnad bara... vikarie blir fint.. kram :)
Esmaralda

20 Pia1:

skriven

Åh, i den stilen vill jag också ha det! Min säng är stor och omysig, sonen kommer ofta så kanske inget byte ännu. Försökte mysa till den med sänghimmel/myggnät men gissa om kattungar klättrar i den... Drömmer om att få äga ett hus och måla och bygga hursomhelst!

Svar: Ha ha ha... ja, hade MG fått för sig att klättra i nätet så hade alltsammans dråsat ner över huvudet på oss, den saken är klar... det kommer en dag när du målar o fixar och möblerar,... kram :)
Esmaralda

21 Naturvän:

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Oh så fint du fått, ljust o härligt.
Vilka fina detaljer!

Tack för du delar med dig.

Kram från naturvän

Svar: Tack själv, kram :)
Esmaralda

22 h:

skriven

Hej!
Kommer dem svara på mejlet? Blir det positivt besked?
Kram!

23 Helena Ir:

skriven

Så fint!
Du är duktig du..på att hitta och fynda.Tapeterna är precis i min smak..fint med någon vägg i ett rum. Och sängen ser verkligen ut som ett skönt ställe att få krypa in i!

Känner mig lite sådär sorgligt ledsen..men så är också orken nedsatt. Jag vägrar tappa taget..biter ihop!

Ha det gott!

Kram :)


Svar: Ja, på det bara... det här reder du ut.. kram :)
Esmaralda

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Jösses så fint men också lite otippat. Trodde du var mera för starka färger och lite mera tufft. Detta var ju som ett lugnt, harmoniskt flickrum och det gillar jag skarpt. Förstår att du både sover gott och har full arbetsro där. Min man beter sig lustigare än vanligt och mycket beror nog på att han ogillar det beslut jag fattat när det gäller jobbet. Väljer han att ens prata med mig gör han det med en nedlåtande ton och ibland svarar han inte ens om jag eller barnen frågar nåt. Han beter sig som en unge som provocerar för att testa tålamodet och jag är rädd för att mitt tålamod snart är slut. Eftersom barnen oftast är i närheten är det svårt att ifrågasätta hans beteende och höra hur han egentligen vill ha det?! Han kanske har träffat någon annan och det är därför han är så här?

Kram❤

Svar: Japp.. förra stilen var liksom New York och graffiti och alla är snopna nu som kommer på besök... men jag behövde nåt vilsamt. Ta ett snack med mannen och planera ett tillfälle när ni är ensamma.. kram
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Intervjun gick bra tycker jag. Positivt besked på fredag? Puh, alldeles slut efter intervjun..
Kram Skorpan

26 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Dejtade en kille förut. Som det avslutades med och det var väll främst jag som inte hade så stort intresse. Drömmer dock om honom flera nätter i rad. Är det något tecken att jag ska ta kontant med honom och skulle det bli bra isåfall med honom?
Kram

27 Arbetsinterju:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det något speciellt jag ska tänka på inför arbetsintervjuen?
Kram

28 Ghostwriter :

skriven

Tack för ditt svar!


Ha en superfin dag!



Kram

29 Misstjejen:

skriven

hej

måste fråga hur det kommer var möte om två veckor på den måndag så kommer det handlar om något speciellt exempel till flytta eller något annat? är lite nervös inför den möte.

kram

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Grattis i efterskott MG! Hoppas du fick en bra dag! Gud vad fint du hade det i sov/arbetsrummet, Es! Såg ju jättemysigt ut. Förstår om du sitter där ofta.

Jag har en fråga gällande N. Jag är lite förvirrad. Då det har varit andra som kör hans skåpbil har jag kollat lite vem som äger skåpbilen och i slutet på april stod det en ny ägare och två veckor senare stod det en annan ägare. Om det nu inte är N som äger skåpbilen, varför plockar den nya ägaren inte bort hans jobb dekal på skåpbilen när dom åker runt i den? Eller är det såna som verkar arbeta med honom? Men varför ägarbyte? Eller är det fler som är delägare i bilen? Ser du något om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

31 sense:

skriven

Så himla romantisk , trodde inte om dig tuffa ES, men också så jättefint.
Ser ut som de goda andarnas boning, dit kommer de så gärna ska du se!

32 Helena Ir:

skriven

Tack <3

Kram :)

33 lars:

skriven

Ezmaralda
Vilken underbart sovrum/arbetsrum, eller vad kallade du det Badoar??. Aldrig hört ordet, Kanske Franska???
Där behöver man inga sovpiller eller hu. Sover gott och tryggt i en så vacker miljö

Svar: Japp.. efter franskans boudoir... ett damrum... eller som nån så bra uttryckte det... en womancave... :) Kram :)
Esmaralda

34 Brevet - Ghostwriter :

skriven

Tänker på en sak... Tycker det är tråkigt men accepterar det.
Skulle det vara ett bra avslut att skicka ett brev till dom? Ska jag förklara delvis sanningen eller fokusera mest på vad jag vill säga till dom, det sista jag gör... Skulle de uppskatta det?


Kram!

Svar: Kanske bäst att helt låta bli... känns det som.. men du ska göra det du själv känner att du vill.. kram
Esmaralda

35 EPM:

skriven

Hej.

Ser du nåt om när denna storm klingar av?

Kram

36 J:

skriven

Sä fint du har ordnat 👍, hemtrevligt!!
Hur stor är chansen att jag firar jul med min soulmate? Eller kommer han in i mitt liv 2018?💕.. kram

37 Nettan:

skriven

Vad fint och romantiskt 👌

Önskar dig en toppenfin tisdag!

38 Sus:

skriven

Hej
Hur går det för mig och min talisman?
Love sus

Svar: Den jobbar för dig... det känner jag starkt... gå den tillmötes.. kram :)
Esmaralda

39 I:

skriven

Så otroligt mysigt! 👌Vilket drömrum!

Svar: Åh, jättetack :)
Esmaralda

40 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Här lågs det kvar i sängen...första höstförkylningen...

Men så fint du har det ! Du har verkligen talang för inredning !
Älskar fågelburen i taket och din vän måste verkligen känna dig som fått till det med tapeten ! Så snyggt med ram runt !
Buren i taket den snor jag nog ;-)

Ge födelsedagsgrisen en stor blöt puss från oss alla <3 Tala om för honom att 5 år är ingen ålder rena ungdomen , ser fram emot MG-bilder

Kram Anki med flock

Svar: Buren i taket hittade jag på Ullared för typ 129 kr :) MG hälsar och säger att han känner sig precis som en valp... glad o busig.... kram :)
Esmaralda

41 jinnie_k:

skriven

Min pojkväns bekant/kompis har manipulerat honom under många år, så till den gräns att han inte äns ifrågasätter vad hon säger. Hon styr honom i mångt och mycket och jag undrar hur mycket hon styr min och min pojkväns relation. Han verkar inte ha något filter på vad som är bra och dåligt när det gäller henne. Jag får ofta höra; hon säger, hon tycker, hon vill, hon säger att jag inte får.. osv. När ska han vakna upp och inse att hon manipulerat honom? Jag orkar inte med att hon ska ha sånt inflytande och han vill inte lyssna på mig när jag ber honom tänka själv.

42 Isabella:

skriven

God morgon från Irland 😊 kommer jag få jobb snart när jag e tillbaka i Sverige? Känns som jag kommer va arbetslös resten av livet haha.. Kram

Svar: Jobbet kommer o njut nu av underbara Irland.. kram
Esmaralda

43 Linnean 🌸:

skriven

Guuud, så fint du har fått det!! Så genomtänkt och fint matchat! Duktig du är!!
Pottskåpet var läckert!! Allt!
Har du förhängena för när du sover? Hade jag haft det hade katastrofen varit ett faktum om jag skulle upp och kissa t ex. Hade trasslat in mig och riviet rubbet. 😆 Är så klantig!
Skrivmaskinen älskar jag!!! Och jag fick en likadan som den du fick! Minnen! Den fick skriva flera mil med ord! Åhhh!
Jaha, här ligger tystnaden tung. Ska den vara för evigt? Vet ju inte ens vad den beror på!
Krypa och fjäska är inte min grej...och be om förlåtelse...för vad då?? Jag var glad och tyckte att allt gått långt över förväntan och bara var positivt. Ändå straffas jag för något!
Min blotta existens, kanske? Suck!
Ser fram emot att läsa om MG! 😀
Må dagen bli ljus och glad! Kram...
/Linnean🌸

Svar: Tack :) Det har varit så roligt att fixa.. att ha ögonen öppna får det lilla speciella :) Förhängena de hänger där de hänger... jag drar aldrig för dem riktigt för då hade jag väl fastnat i eländet om natten när man förvirrat söker sig till toa.... :) Vet du.. den där tystnaden som kommer och går får du nog vänja dig vi... det ser inte ut som om det finns kapacitet för annorlunda... kram :)
Esmaralda

44 Lisen:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänk om jag bara skulle få träffa en sådan bra kille som verkligen passar mig. Tror du det kommer att hända mig?
Kram

45 h:

skriven

Hej!
Kommmer dem svara på mejlet? Blir det positivt besked?
Kram!

46 Mim:

skriven

Hej!

Jättetrevligt rum, så fint.

September nu och ingenting händer i mitt liv. Inget jobb, ingen ny lägenhet allt står stilla känns det som. Börjar det röra på sig snart??? hoppas det i alla fall.

kram

Svar: Ja det börjar röra på sig men kan dröja lite till.. en sak åt gången sker.. kram
Esmaralda

47 Mim:

skriven

Hej!

Jättetrevligt rum, så fint.

September nu och ingenting händer i mitt liv. Inget jobb, ingen ny lägenhet allt står stilla känns det som. Börjar det röra på sig snart??? hoppas det i alla fall.

kram

48 A:

skriven

Hej Esmaralda.
Komme det gå bra på arbetsintervjuer idag? Tänk om de inte tycker jag har de erfarenheter som krävs? Något jag ska tänka på inför intervjuen?
Tacksam för svar🙏🏻
Kram

49 Dunegull:

skriven

Så fint!
Kul :)

50 Johansson:

skriven

Hej,
shit vilket fint och mysigt rum!

Hur ser det ut med jobb, kommer jag få något stadigvarande snart?

Svar: Japp, det kommer.. kram
Esmaralda

51 Ghostwriter :

skriven

Är det dumt att tacka nej till den där andra tjänsten? Barnpassning...

Känns iallafall rätt att göra de :)


Kram!

52 EE:

skriven

Vilket mysigt sovrum :) en annan har ju ett klassiskt tråkigt som väntar på renovering... om x antal år gissar jag.

Min svarta bebiskatt har inte visat sig ännu. Hans bror är ledsen det märks tydligt. Och mamman är ute om natten om letar. Jag hoppas han ännu lever och snart hittar hem igen. Saknar honom.

53 Lena:

skriven

Älskar hur du går all in i din inredning! A women cave.....bra att bejaka alla sidor i personligheten. Tack att du delat så härligt. Svärsonen deprimerad igen och full med piller. Känner mig så frustrerad...min bror galen...min fd man psykotisk och nu min svärson! Alla som betyder som mest har jag inte kunnat hjälpa. Vad skall jag göra med svärsonen???? Psykvården har ju klappat ihop...

Svar: Exakt.. woman cave är ordet !! Att vara lite lagom har aldrig legat för mej :) Svärsonen är inte ditt problem.. du kan inte fixa honom.. han måste få psykiatrisk hjälp... kram
Esmaralda

54 Jessica:

skriven

Es,
kommer hon sluta vara arg på mig snart?
Det är så tråkigt för att det förstör för oss båda..
Kram

55 Michaela:

skriven

Gud så fint!! 😊 Förstår att du sover gott där. Älskade det turkosa bordet!
Svarade inte på ett sms. Ngn reaktion?
Kram!

56 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

57 Förtvivlad :

skriven

Hej!
Min katt Cesar som gick bort igår natt, som oxo varit med på healingarna som jag har fått av dig. Finns det något som han vill säga mig? ??
Jag är så fruktansvärt ledsen o förstår inte hur jag ska klara mig utan honom. Han var mitt barn

Kram

Svar: Han vill vara glad nu för han har det så bra och är frisk men han är lite orolig för dig och vill att du ska vara glad och må bra.. han förmedlar väldigt mycket kärlek till dig.. kram
Esmaralda

58 Madeleine :

skriven

Gud vilket snyggt rum :) det blev jätte fint och så mycket fina grejer du har. Själv försöker jag fixa mitt sovrum och det ska typ bli ett djungelrum men känns inte som det kommer bli klart men men mysigt är det :)

Kommer jag bli bra igen? Kommer det lösa sig med mina ögon ? 

Städade mitt föråd idag och en spegel ramlade och gick sönder. Kommer jag har 7 års olycka nu? 

Kramar och ha en bra dag!

Svar: Djungelrum.. hur coolt som helst !! Du kommer må bra och det löser sig också med ögonen.. och nej då.. inte blir det 7 års olycka inte.. kram :)
Esmaralda

59 AGS:

skriven

Vilket underbart rum, det är sååå du! Det är som att kika in i en kärleksfull kram. Njut av ditt rum underbara männska!

Svar: Jättetack o kram :)
Esmaralda

60 M❤️:

skriven

Hej va fint allt är hos dig mysigt
Ser du hur jag gör nu med allt ?
Har många frågor om mitt jobb min framtid och kärlek .
En kärlek långt ifrån och en som jag undrar så över hur han tänker om allt ?
M❤️

61 Susanne Amalia :

skriven

Vad fint ditt rum har blivit.. Vackra tapeter och jag bara älskar det turkosa skåpet. Bordet från Väla möbelaffär är magiskt.. Så fint..

Du har lyckats skapa ett vackert rum.. Så fint.

Nu funderar jag vem som skramlar och flyttar runt i min disk.. Så funderar jag på vem som kysser mig på pannan när jag lägger mig för att sova.... Ja någon har kommit och hälsat på.. När min pappa kom förut doftade det MC BARNENS MIXTURE PIPTOBAK..

Nu önskar vi dig en härlig dag.. EllaBella hälsar och hoppas att du fick 🎂.. 💕

Svar: Tack :) Ja någon besöker dig.. någon som försöker ge dig de bästa energierna.. jag ser inte vem.. men ta emot.. kram :)
Esmaralda

62 Skorpan:

skriven

Tror du det finns nån chans på jobbet Es?
Kram från en hoppfull en - Skorpan

63 Lillis:

skriven

Finaste Es 💖 Du har gjort det så fint och mysigt hemma hos dig nu. Snälla vill fråga var på magnetröntgen för mitt knä nu. Hoppas felet syns där nu. Kommer doktorn att göra operation nu ? Tacksam för svar 💖💞💖 Kram

Svar: Ja det känns som om något bra kan ske nu.. kram
Esmaralda

64 Fanny2:

skriven

Det blev riktigt fint. 😍 Mitt mormorshjärta blev förälskat i den där rostapeten... När jag var i London bodde jag på ett viktorianskt hotell som hade lite för mycket rosor men annars får jag aldrig nog. På det körde jag rosmask på ansiktet... 😂 Det ser så mysigt ut! Älskar detaljerna. Allt jag saknar är afternoon tea brickan. 😉
Skrivmaskinerna gjorde mig nostalgisk. Trots att datorer fanns när jag var barn så brukade jag och mina klasskamrater leka med skrivmaskinerna som fanns på fritidsgården...

Kom att tänka på något som hände häromdagen... Jag var på jobbet och var inne hos en äldre dam som jag tycker om och talismanen hoppade ut ur min bh. Hade detta någon betydelse tro? Den gömde sig under hennes soffa och hon erbjöd sig att hjälpa mig hitta den...

Kram

Svar: Jag tror helt enkelt att den kände att hon kunde behöva energier.. kram :)
Esmaralda

65 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar. Vad spännande att du ser någon annan man i min framtid. Längtar efter den sanna kärleken efter allt strul som varit.
Otäcka mannen som bankade på porten för några månader sen kommer han tillbaka ?
Blev rädd för honom och tycker det är lite läskigt på kvällarna när jag ska gå ut med hunden.
Kram

66 Föredetta fegis:

skriven

Så himla läckert..!!
Är du den kvinnliga versionen av Ernst ;-)

Här lyser solen.. jag som vill ha höst.. Aldrig är man då nöjd.

Om jag gör mig tillgänglig och placerar mig i situationer där jag är ensam och lätt kontaktbar, hur stor chans att han kontaktar?

Kramen!


Svar: Fru Ernst... ha ha ha :) Chansen är runt 40 %... lycka till.. kram :)
Esmaralda

67 Lusen:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas du och mg har det bra i denna regniga dag❤️

Es, skulle vara roligt att festa med dem igen.. roligt gäng,
Tror du jag kommer umgås med honom och hans kompisar igen?
Kram

68 f:

skriven

hej esmeralda vad fint du har fått det. hur ser det ut för mig, har känt en oro, som jag helst vill släppa. kram

69 Smöla:

skriven

Träffar jag någon under hösten?

70 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Något speciellt som händer för mig närmaste tiden?
Kram

71 Anonym :

skriven

Tack Esmaralda för svar med gubben.
Kommer vi kunna reda ut lördagkvällen ?
Tror inte att han själv ser felet i att tro att han skulle få sova över hos mig. Vi har varit vänner i åtta år så det känns i hjärtat att det blev såhär. Vad har jag gjort för fel ?
Kram

72 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för ditt svar!
Det var ju inte så kul, tyvärr! Konstigt att sonen ska bete sig så...sådan har han aldrig varit tidigare i sitt liv. Är det "någon" som påverkar honom? Eller har jag blivit så hemsk utan att inse det själv? Ja ja!
Ha ha, ja fördragna förhängen på nätterna hade jag sabbat på direkten. Trasslar tom in mig i lurar och mobil när jag lyssnar på ljudbok. Ha det! Vink! /Linnean🌸

Svar: Det är bara så just nu.. men det blåser ju över... han verkar ha lite att fundera över.. kram
Esmaralda

73 Tesa:

skriven

Kärs Es!Ser du att min graviditet kommer snart? Blir det denna månad??kram

74 Jullis:

skriven

Vilket mysigt sovrum! Där hade man velat gotta ner sig :)

Esmaralda, finns det något jag kan göra för att hjälpa min sambo? Det gör ont i mig att se när han mår dåligt, inte kan sova och är nedstämd.

Kramar

75 f:

skriven

hej esmeralda vad fint du har fått det. hur ser det ut för mig, har känt en oro, som jag helst vill släppa. kram

76 Lisa.A:

skriven

Underbart rum, så romantiskt :)
Du har näsa för inredning.
Älskar den blommiga tapeten och det vita runda bordet.

Ha en fin dag.
Kram

Svar: Stort tack :) kram
Esmaralda

77 Fanny2:

skriven

Tack för svar! Nu när du säger det så tror jag hon behövde lite hjälp av talismanen... Hoppas hon kunde ta emot.

Kram

78 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att fortsätta en stund till med kören trots att jag inte har så mycket motivation för den mera?
Kram

79 Smöla:

skriven

Är jag å min talisman synkade? Känns inte som vi hör ihop just nu men...jobbar han ändå?

80 Little miss piggy:

skriven

MG: Men gud, missade din födelsedag igår 😱 Var den bra? Men har du kvar tratten än? Stackare! Hoppas din dag blev bra ändå igår trots tratt? Grattis i efterskott MG! 🎉🎂🌹

Es: Gud vad fint! Är det där du sitter och skriver seanser och spår m.m.? Förstår dig om du inte lämnar den för den var jättemysig!

En liten dum men nyfiken fråga även om det inte är aktuellt riktigt än, men ser du om de kommer många från släkten när jag fyller 40 år? Blir det lika mycket när jag fyller 50 eller blir de mindre?

81 Brevet - Ghostwriter :

skriven

Du skrev att det känns som de är bäst att låta bli och är det för att de ogillar mig nu? Tycker isåfall det är helt galet tänkt för det är deras son som har något fel i huvudet och det var hans största fel till varför allt gick i kras. Även om man är två som träter så var det han som gick ur det hela på ett fult, hemskt sätt.

Undrar bara liksom,så att jag kan släppa det en gång för alla. Mår tusen år bättre idag.




Kram

82 Love:

skriven

Så fint det blev älskar färgerna du valt,sängen ser helt underbar ut vackert och ljust bra jobbat Es<3

ser du något bra hända mig i höst eller någon varning?
kram

83 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har precis suttit på intervju och känner mig halvt grillad nu efteråt. Det var två personer som intervjuade, de frågade lite om familjesituationen och jag är ju ensamstående. De ville egentligen att man ska jobba sent ca 1 gång i veckan men jag var ärlig och sa att det kan bli svårt. Men att 1 dag varannan vecka går. De tyckte det var bra att jag var ärlig men de kanske minskar mina chanser att få jobbet där?
Hur tycker dem det gick? Har jag chans att få jobb där? skulle det bli ett trivsamt arbete för mig isåfall?
Kram

84 Tisa:

skriven

Beror mina "tunga" ben på depressionen?
Kramar

85 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag kan träffa kärleken via något jobbrelaterat?
Kram

86 Maria:

skriven

Hej!
Wow så fint o gulligt. Precis i min smak 💕💕det gjorde du bra!
Bad ser du Ez för mig nästa år? Blir det att jag välkomnar en ny liten familjemedlem?💕
Kram 🌹

87 Helena Ir:

skriven

Det känns så vidrigt orättvist just nu..så kallt!
Tror inte det räckte det jag skrev i fredags..

Skickade sms om de skulle vara med på blommorna till begravningen till kistan..det kändes så kallt..med ett svar på Nej Tack. Jag får en sådan hatisk känsla till mig!

Jag fattar inte det här!

Kram

Svar: Låt det rinna av dig.. . styrkekram
Esmaralda

88 Inspirerad:

skriven

Så jäklans bra det blev 😄👌👌

Jo du Es, en fråga kring kärlekslivet framöver. Ser du hur närmaste månaderna blir på den fronten?

Nu ska här på loppis, på tal om inredning. Skulle egentligen inte gå men blev som inspirerad nu :)

Ha det gott!


Svar: Tack :) Om inte annat så kan det bli en fling !! Kram :)
Esmaralda

89 Jennifer:

skriven

Vilket vackert rum! Jättefint! Fina Esmaralda, hur stor chans är det att ett nytt jobb dyker upp ännu i år? Kram

Svar: Det känns faktiskt inte så långt borta.. kram
Esmaralda

90 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för mig?
Blir det han eller någon annan för mig härnäst?
Kram

91 Kristin :

skriven

Sy nydelig ditt budoar er, kjære Esmaralda. Lyst og harmonisk

Svar: Tack fina Kristin :)
Esmaralda

92 Missar jag?:

skriven

Blir harmonisk bara av att titta på bilderna. Helt klart ett rum man vill sova i.

Varit ledsen och riktigt nere idag. Jag träffar riktiga toppenkillar som vill vara med mig och behandlar mig väl men ändå räcker det inte till. Känner mig självisk och dömd till ett liv utan partner. Kanske till och med värd ett sådant liv? Slarvar jag bort en massa chanser nu eller vad ser du kring det hela Esmaralda? Rädd att jag begår misstag eller har en massa mentala rädslor som blockerar mig från att gå in i relationer.

Kram och suck på sig själv ibland

Svar: Tack :) Det räcker inte med bra killar... den rätta känslan måste finnas där och så har det inte varit än.. men det kommer... lita på det.... du har inte slarvat bort någon chans.. bara väntat på rätta tillfället.. kram :)
Esmaralda

93 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för mig?🌸
Kram

94 AnnaK:

skriven

Jättefint och mysigt! Du har öga för det där med inredning 👌🏻

Mitt hem är dock allt annat än vitt. Är ju en retronörd så här är det färg och mönster som gäller och en blandning av 50,60,70 tal uppblandat med nytt. Försöker dock hålla bakgrunden så neutral som möjligt. Har en liten bit kvar till mitt drömhem då det finns ett visst motstånd härhemma till stilen tyvärr. Riktigt klart blir det aldrig heller då nya grejer dyker upp hela tiden. Nu står String hyllor på önskelistan men har inte riktigt råd då både nya och gamla är rätt dyra.

Kram 😊


Svar: Tack :) Roligt är det med inredning.. om jag sen är så bra på det.. nåja, huvudsaken man själv känner sig nöjd :) Kan tänka mig att ditt hem är speciellt... och väldigt charmigt ... kram :)
Esmaralda

95 Rebecca:

skriven

Känner mig stressad över min skoluppgift som jag ska göra under min praktik. Den är svår. Verkar jag klara den? Bli klar med den? Kram

Svar: Ja, bara ta tag i den och fråga din handledare om det känns tveksamt.. ge dig inte.. kram :)
Esmaralda

96 Gunilla i Oxd:

skriven

Jättefint!!!!!👏👏👏

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

97 <3:

skriven

Ser fram emot att se bilderna från MG s kalas imorrn 🐶🎂🍾🐾
Julia verkar vara en riktig bitch och bedragerska. Fattar inte hur man kan gå så långt med en blufffaktura. Tror du hon ger sig nu eller tar det vidare till tingsrätten ? Detta tar så mycket onödig tid och energi.
Kram

98 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda
Har jag chans till det jobbet eller verkar det tveksamt?
Kram

99 kvinnan:

skriven

ser du om vi kommer bo utomlands snart.. kram

100 Jessica:

skriven

Es,
Kommer min vän sluta vara arg på mig snart?
Kram

101 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
En liten dum men nyfiken fråga även om det inte är aktuellt riktigt än, men ser du om de kommer många från släkten när jag fyller 40 år? Blir det lika mycket när jag fyller 50 eller blir de mindre? Mycket tacksam för svar! Kramis 🐷

102 Helena Ir:

skriven

Tack Es, det ska jag försöka..

Så glad för dottern hemma!

Kram :)

103 Alexandra:

skriven


Fina pärlor du hittat!
Snyggt!!! 👍👍👍

Svar: Tackar :)
Esmaralda

104 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag gjorde ett köp på en Linné 149kr det är ju inte mycket. Men mådde dåligt precis efteråt. Är det ett tecken att jag ska lämna tillbaka linnet och ha köpstopp?
Ser det knapert ut ekonomiskt framöver?
Kram

105 Rebecca:

skriven

Tack för svar!! :) Det uppskattas alltid ska du veta.

106 Undrar:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande som händer mig i höst?
kram

107 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

Svar: Visst ser jag att kärleken kommer men inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

108 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Så romantiskt och fint du har det!!🌸🍃

Förstår minsann att du trivs 😊 och sover så gott i din prinsesslika säng.
Dessutom har du en så fin arbetshörna.😊

Det är ju så kul att inreda!

Es,kommer vårt nästa hem vara ett renoveringsobjekt ?
Eller får vi börja inreda det som det är?

Ha en fin ti kväll
Kram Solstjärnan 🌟



Svar: Tack.. ja jag tror inte det är ett omfattande renoveringsobjekt utan det handlar mer om att sätta personlig prägel.. kram :)
Esmaralda

109 Sus:

skriven

Hej
Har ju blivit kallad till intervju....
Är det någon chans att jag får jobbet?
Love sus

110 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du det dröjer innan jag kommer kunna göra den efterlängtade operationen?
Kram

111 Delfina :

skriven

Koselig "hule". Alle trenger egentlig et personlig rom, et trygt sted som er sitt. Vi lager oss ofte et slikt i tenårene men når vi blir gift og får familie så er alt mitt også ditt plutselig!
Virkelig "mysig" atmosfære vil jeg si.
Personlig likte jeg den turkise fargen på sengbordet. En slik fargeklatt planlegger jeg å få inn i stua mi 😀

112 MEE:

skriven

Hej

vad kan du se om min blivande?
kram

113 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad tror du om intervjuer? Har jag chans till jobbet?
Kram

114 Milla:

skriven

Vad fint, du har sinne för inredning och detaljer.
Jag har så svårt att lita på vad män säger för min exmake ljög ofta. Stämmer det som den här killen sa, blev han knäsvag när han såg mig?

115 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Innan det här året börjat så önskade jag att tre viktiga saker för mig skulle ske. Än så länge så har inget uppfyllt, kommer något eller några utav dessa tre saker uppfyllas innan årets slut?
Kram

116 Kvinnan :

skriven


ser du om vi kommer bo utomlands snart.. 

117 Malina:

skriven

Så fantastiskt du inrett din boudoir! Det känns verkligen vänligt och välkomnande. Förstår att du trivs där...och en gammal Halda! Jag trodde att jag var den enda som har en sån fortfarande😄...Nu inser jag ju dock att jag måste göra en bättre och finare plats till min. Alltid får man tips av dig! Om de mest otroliga saker...
🖖

118 Nina:

skriven

Hej Esmeralda!
Skickar en hälsning mitt i natten. Min svarta lilla labradortjej är sjuk. Hon äter mediciner och vi försöker trappa ner men det kommer bakslag varenda gång.
Kan du känna och se hur ser det ut för henne? Jag känner sådan oro och maktlöshet. ♥️
Kram Nina

119 Isabella:

skriven

Tusen tack för ditt svar ☺️ Irland är verkligen speciellt.. Ska njuta!

Ps. Ska skicka in ansökan till att jobba i USA idag, håll tummarna👍👍 kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: