En dag på jobbet.....

 MG hälsar och meddelar att idag inspekterar han med de stora grabbarna !!
 
Han skickar massa pussar 😘
1 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Heja Mg, vad roligt att du fått en jobbarkompis.

Es du har ju sagt att för att ge barnet en bra självkänsla ska man lyssna till barnet. det är vad jag försöker att göra. Mitt barn är nämligen väldigt kommunikativ och det som lugnar honom bäst är att prata med honom och lyssna på hon-om.

En fråga, Jag sa att jag gärna vill gifta mig med mitt barns pappa. Men jag vet inte hur han vill, Hur ser chanserna ut att det blir jag och honom? kan den möjligheten finnas?
Kram

Svar: Väldigt bra att du lyssnar !! Dock ser det ut som om det en dag kommer finnas en annan man i ditt liv.. kram
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Ja,han jobbar duktigt på..men snart,så är det semester..!
Och det blir nog ett väldans hallå..på honom :) glädjetjut!!

Trevlig kväll!

Kram :)

3 F.u:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

4 Ff:

skriven

Ser du mig få fler barn kram

5 Lillajag:

skriven

Vilket underbart kort! 😍

Jag blir helt knäckt av mitt huvud o hjärta säger två olika saker.. mitt hjärta säger ge inte upp om honom medans huvudet säger gå.. har du några råd?

6 Skorpan:

skriven

Puss på sig MG.
Inte illa att få vara med de stora grabbarna, antar jag ;). Men med din erfarenhet gissar jag att du hade mycket att säga till om. Vad kul det skulle vara att ha hund på jobbet, har ju inte egen, men nån annans, nån såndär gosig vovve :). Kanske nån dag jag jobbar på ett ånt ställe där folk har hundar med sig till jobbet?

Gällande jobbet ja, inte kommer det fram nånstans inom vilken bransch det "rätta" jobbet skulle kunna vara? Fast när det gäller mig tycks mina hjälpare inte vilja säga något mera exakt, vad det än gäller. Konstigt att andra får så exakt veta var de kommer att träffa sin soulmate, eller att de kommer att flytta utomlands. Nåja, allt det där gäller väl inte mig så...

Får se vad min snygga granne säger åt mig nästa gång han ser mig, då jag slängde ur mig något som handlade om att ja ginte skulle slicka hans tår även om jag var tacksam ;D. Han måste tycka att jag är helt galen :D... Nåja, det gör inget, jag bjuder ;).
Kram Skorpan

7 Rädd:

skriven

Hej E!

Känner mig besviken över löneförhöjningen fast den var helt ok. Jag längtar efter den där roliga saken du berättade skulle hända. Ser du mer om, hur, vad och när det kommer ske?

Kram och kärlek.

8 Sofia:

skriven

hej Esmeralda!

Det har skett en förändring i min tjänst som lärare från och med hösten. Jag känner mig osäker över ändringen och undrar om det kommer att bli bra eller om jag kommer att uppleva det som stressigt. Anledningen till varför jag frågar är att jag fortfarande kan påverka detta men snart är det för sent.

tack! kram

Soso

Svar: Lite stress i början men helt inom det normala... oddsen är goda att lite ombyte gör dig gott.. kram :)
Esmaralda

9 Evelina :

skriven

Hur ser det ut med micke? Kommer det hålla för dom?det känns som att han inte kan va vän med mig samtidigt.

10 Catarina:

skriven

Gud så söt o så morsk han ser ut. Heja MG 💕
Tack för tidigare svar, Vi ville ju den här flytten söderut, en livsdröm, men så upp o ner det blev, kanske jag borde flytta norrut igen..om det inte löser sig med bostad här..? Tack på förhand för svar. Ha det gott. Kram 💖

11 Mamma:

skriven

Hej!
Mitt hjärta brister för min dotter.
Hon drabbas av allt och jag kan inget göra.
Nu har hon fått tinnitus och är livrädd att det inte kommer att gå över.
Hon ska gå till doktorn men har haft svårt att få en tid.
Är hennes framtid full av ångest och värk eller kommer hon en dag att bli smärtfri och lycklig?
Hon har en ny pojkvän som har en liten dotter och han verkar bra för henne.
Du anar inte hur tacksam jag blir för svar.
Kramar

Svar: Han är en lite orolig själ men det kommer stabiliseras och bli bättre.. kram :)
Esmaralda

12 G.H:

skriven

Skönt att se MG back in business igen:)
Hur lång tid tar det att få en seans om jag skickar pengar till din postbox?

Kram:)

Svar: Du bör ha din seans efter 7-14 dagar.. kram :)
Esmaralda

13 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du något genombrott i jobbsöket snart?

14 Guldlock:

skriven

Sikken mallig liten bulldog ❤️

Hälsning till matte oxå! Om semestern ser ut att bli fin i år några detaljer som kommer till dig. Ser mycket fram emot den.

Kram :)


Svar: Ja, det ser ut att bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

15 Boudica:

skriven

Nej, jag vantrivs så enormt mycket med folk som inte kan ha roligt, med tråkiga personer. Om jag ska fungera med någon måste jag kunna skoja! Jag som till stor del är oseriös när jag är pratar med folk. Men et beror ju på vem, jag känner in innan jag skojar!

Nu är mitt drömmande igång igen, drömde inatt att ett ex var här, hos min pappa (är ofta där i drömmarna, troligtvis för att jag växte upp där). Och så kom jag på att jag måste få ut honom innan pappa upptäcker att han är där. Så jag gjoerde vad jag kunde för att han skulle lämna stället.

Vad menas med detta?
Denna person är ingen jag saknar. Jag kände inte att jag kunde vara mig själv där. Snarare ett dubbelspel!

KRAM!
Dags för yoga ;)

Svar: Det här ett budskap att du ska rensa ut allt gammalt från systemet.. kram :)
Esmaralda

16 Lilla m:

skriven

Hej Es! Varför ger han mig så starka signaler? Varför visar han ett sådant intresse för mig? Kram

17 Maloue:

skriven

Bra jobbat Mg<3 skickar puss tillbaks:)

Es kommer jag hitta ett nytt jobb som jag blir fast på?
kram

18 Rädd:

skriven

Hej E!

Är det värt att kämpa för? Ska jag höra angående provision? Finns det möjligheter?

Kram och kärlek.

19 Festen :

skriven

Hej Esmaralda.

Jag är bjuden på en fest i helgen och en man som jag dejtade för ungefär ett år sedan kommer vara där. Vi har inte träffats sedan ett år tillbaka då vi dejtade. Jag drömde om honom inatt.
Har han några speciella tankar på att möta mig igen? Eller känns det helt lugnt för honom? Kommer det att gå bra?
Kram

20 Mk:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om det ser ut som om deras relation har stabiliserats nu?kommer den gå framåt? Och kommer de flytta ihop?
Kram

21 Signe:

skriven

Hej!
Heja MG! Han är så kaxigt söt! Intar liksom sin position helt självklart! Han måste längta nu!

Tac för ditt tålamod med mig och mina frågor om op. Jag måste få hjälp från någon av mina beskyddare vad gäller ryggen. Nu fått en första operationstid om en vecka med ”min” doktor och troligtvis en andra operation efter sommaren. Så självklart hade du rätt, och jag visste det men tappade hoppet av och till. Hsr tillit till att det blir bra och är glad och tacksam att även nummer två är påtänkt efter sommaren. Visst blir den också av, Ez, om än jag redan ’vet’ det? Men den är större och mer omfattande. Även den blir bra. Evinerligt tack för ditt tålamod och det stöd jag upplevt i dina spådomar ♥️♥️♥️!
När tror du att vi har hund här hemma, Ez? Lobbar starkt på maken, som är rädd att det blir mycket jobb i det zoo vi redan har - en livrädd katt 😁. Har span på en fining på Blocket, vit med ljusbrunt öra, 6 mån gammal, rumsren, koppelvan. Kan det bli bättre?? Och sällskap till mig undrr sjukskrivningen... ser du ngt?
Stor kram

22 Mia:

skriven

Hej Es! Tack för svaret :-)
Jag undrar om du ser om jag kommer in på den kurs jag sökt till hösten? Har tänkt gå den i flera år men inte blivit av, men nu tänkte jag det äntligen skulle bli av. Är ju intresserad av ämnet. Kram :-)

23 Browallia:

skriven

Bra jobbat MG! :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: