Gör sig redo.....

Mannabonne Glenn skickar en hälsning hemifrån.... han jobbar hårt varenda dag och 
här meddelar  han att armeringen är i ordning och okey !!
 
 
Han tränar hårt inför sin Dubrovnikresa och framförallt tränar han på katter
 
Att inte börja skrika och  att motstå impulsen att springa och gömma sig... är tufft.. men det går, säger MG!
 
Han meddelar stolt att han varit hela vägen framme och nosat av en katt.
 
Han är riktigt stolt och beredd på framtida kattmöten
 
Han skickar er alla massa puss o kram
 
1 Maggan :

skriven

Sötaste lille arbetsledarn🐶💕..klart han fixar 🐱.
Undrar om det finns någon chans till kärleksmöte snart? Kram

Svar: Ja, en riktigt god chans faktiskt.. nu under sommaren.. kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Ja Mannabonne, du kan det här med att anta utmaningar ;) o vi är nog många som kunde ta efter dig. Träning ger färdighet o du är garanterat vältränad då du kommer ner till mamma :). Kämpa på! Vad jag undrar är vilka mina utmaningar är Es? Nåt som jag behöver ge akt på? Kanske därför mannen dröjer?

Jag träffade en liten Mannabonne på 4,5 månader på bussen i veckan. Han/hon var såå söt att jag kunde ha rövat hem hen :D.
Ha det gott med pappa Mannabonne!
Kram Skorpan

Svar: Din utmaning i sommar är att välja glädjen... neka dig inte utan tillåt dig... då blir det bra... MG blir grön av avund... små valpar är ju hans stora passion i livet... han skickar puss o kram :)
Esmaralda

3 Lilla blå:

skriven

Flashback till då jag själv, stressad som ett as, stod och fulgrät i provisoriska passkön på flygplatsen 😅

Extra fredagsfeeling nu när det löste sig och sonen är på plats kan jag tänka !!

Glatt humör här också. Ska ut till en kompis stuga och ha det mys. Vad ser sommaren ut att bjussa på i övrigt förutom resan? Skulle bli så glad om du kunde se något efter en ganska tuff vinter.

Kram, kram!

Svar: Ja, då vet du hur det är :) Maxad stress ! Din sommar blir bra.. det kommer hända en del spontana positiva ting... säg ja ofta... kram :)
Esmaralda

4 Browallia:

skriven

Bra jobbat MG! 😍👍🏻
Jag har saknat dig när du inte varit med i bloggen på ett tag. Pussar på nosen 💋💋💋

Min son har en praktikplats på G, ser du om det kan leda till en ekonomi som gör att han kan flytta hemifrån snart? 🏡
Idag ska även vi i södra norrland få sommarvärme 🌞 så jag ska fixa i ordning min balkong 🏖

I kväll blir det Let's dance 💃🕺👯

Önskar dig och co en trevlig fredag.

Kram

Svar: På ett eller annat sätt så kommer sonen ganska snart att kunna flytta hemifrån och det blir bra för er båda... kram :)
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
modig....
jobbar hårt den lilla...
hur beter jag mig nu...
kommer något snart?
love sus

6 Skorpan:

skriven

Tack, det ska jag komma ihåg, att tillåta mig glädje! Gissar att du skulle ha blivit helt yr av glädje Mannabonne om du hade varit där på bussen :).

Men vad händer här? Hittade ett par främmande herrkalsonger i min torktumlare. Trodde det var exets, ja hur de då skulle kommit hit, han nekar. Varifrån har dom kommit hit?? Jag har ingen karl, vad jag vet, som låmnarkvar saker hos mig. Nu förstår jag ingenting.. Ett mysterium?!
Kram Skorpan

7 Dunegull:

skriven

Ser du ngt positivt hända mig till vår/sommaren?
Ngt att se fram emot?

8 Rebecca:

skriven

Tycker han att jag verkar intressant eller har han i alla fall uppmärksammat mig på något sätt?
kram

9 Uno:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser väldigt härligt ut såklart!

Ser det ut som att hon uppmärksammat eller känt att han kan ha känslor för mig?
Men hur ser det ut framåt?
Kram

10 Zuzeee:

skriven

Hej

Jag e små nojig och tycker jag är gul om min hud..
Bär jag på någon sjukdom?
Kram

11 Linnean 🌸:

skriven

Heja, Mannabonne!! Bravo! Hoppas du bara stöter på katter som är vana vid hundar annars kan det bli lite knöligt med tanke på att de har nålar i vantarna. Träna på 💖

På torsdag är det 30-års fest. Familjen (där jag ingår nu) är bjudan på tjusig restaurang. Nu är det ju så jäkla illa så svärdotterns syster är med. Drama Queen av stora mått, syns och hörs mest och är alltid vulgärt klädd. Det räcker liksom! Förmodligen ”håller hon på” med min distansvän så är läget ännu värre än på den tiden när jag inte fixade min svärdotter. Där är det lugnt nu och så har detta blommat upp. Kommer jag att klara denna tillställning om jag inte fått reda på läget innan? Detta är ett så absurt läge! Den här familjen har ställt till med så mycket under åren men nu är det verkligen toppat. Klarar jag att spela teater än en gång eller häller jag något varmt över hennes enorma tudor eller ber kocken om en nyslipad kniv. Hur mycket ska man ta för sin sons skull? Han är ju gift med systern till denna lilla slyna. Jag ska väl inte vara så elak för något är ju klart fel med henne men har fått nog nu. Alla daltar med henne och hon topprider alla. Får hon inte som hon vill lipas det högt och är såå synd om henne oavsett hur idiotiskt det än är. När allt annat har lugnat ner sig kliver denna lilla katta fram och ställer till det rejält. Jag bör vara där för födelsedagsbarnet skull. Ska det aldrig bli lugnt med den här familjen? Jag har slutit fred men har mina gränser men det här sista är bara för mycket! Ska jag hålla mig undan eller gå in elden???
Sommar i dag åxå! Wao! Ska vaxa benen. 😱
Jag ska vara träningsobjekt. Har sparat päls så jag är lika lurvig som katterna.
Ha det så där superfint nu!!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Du fixar detta... undvik den här människan så gott du kan.. gå inte i samtal med henne... ha fokus på de so du tycker det är okey att prata med och umgås med... kram :)
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Bra gjort Mannabonne Glenn!! Tuffa grabben ju :)
Snart kanske du sätter en kaxig katt lite på plats..lite på avstånd menar jag,för du är ju en hygglo grabb!
Vilken resa du ska ut på snart dessutom...

Jag vet att jag skulle må sämre om jag inte kunde träna..mitt psyke framförallt..Du som tvekar,men vill..gör slag i saken..det är guld värt för kropp och knopp!!

Funderar på om det finns något ljust och trevligt framför mig..
Men nu har jag ju lärt mig även det efter några år..man måste ligga i själv.. :) Spotta i nävarna.. .:)

Agnes,vilken toppen ide du fått..nästan så det smittar av sig..borde ALLA göra!! Heja dig!!

Solig kram även från mig :)

Svar: Faktum är att,... sonen har fått igång oss alla att träna en stund på morgonen... jag gör plankan och tror jag ska dö... och så lite rörelser... och allt detta ska jag fortsätta med även sedan han åkt hem... det ÄR så himla viktigt.. kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Sötaste arbetsledaren är MG. Men var rädd om dina diskbråck hälsar min lilla skrutt här och lön måste du få i något kalas gott att sätta tänderna i. Min matte glömde att ge mig extra mat igår så fick tugga på de hårda kulorna och ett gammalt ben. Tror jag förlåter henne för idag ska jag få knäppkorv och matte brukar få med sig en liten köttbit när hon är ute på en fin restaurang i stan. Dit hon ska ikväll. Hängmörat duger väl en fredag MG ?
Min matte undrar om chansen finns att hon och Mikael får till en resa över Valborg eller i vår? Kan de passa ihop ?
Nu vill jag ha en husse på riktigt. Inte den tjocka " gubben" som bara bryr sig om sig själv. M har en katt det gillar jag inte. Han ville komma idag men min matte var så dum och sa nej för hennes tårar bara rann. Jag tröstar och pussar och slickar och är extra snäll.
Kram
🐶🐶🐶

Svar: Hängmörat säger MG och snålvattnet rinner som en vårbäck !! Kram :)
Esmaralda

14 Lillajag:

skriven

Är det meningen att jag ska släppa C. Eller är det värt att kämpa? Alltså är han rätt men att det bara blivit en massa fel eller är det någon annan jag ska dela livet med?.... känns så hopplöst.

15 Tildis:

skriven

Söta Mannabonne! Själv är jag sönderstressad. Och på det så har jag tappat bort min laddare så jag kan inte heller jobba med min uppsats som ska in om två veckor. Allt känns bara hopplöst😣 Ser du om allt kommer falla på plats snart? Kram

16 Dunegull:

skriven

Ser du ngt kul hända för mig den närmsta tiden?

17 Mia:

skriven

Hej Es!
Fin han är MG. En dag hoppas jag också ha en liten hund, men det får bli senare, kanske när barnen flyttat ut.
Ser det ut som jag kommer dejta något i sommar, eller kommer det längre fram? Ska jag leta mig ut på nätet eller löser det sig irl? Kram :-)

Svar: Mycket möjligt att du kommer dejta lite i sommar.. kram
Esmaralda

18 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har börjat prata med en tjej nu och hon började skicka hjärtan och pussgubbar till mig igår, vi började skriva med varandra i måndags eller tisdags, börjar hon bli intresserad av mig? ☺️

Kram

Svar: Ja lite intresse finns... ha nu is i magen och avancera inte för fort... låt det ta sin tid... små steg framåt så kan det bli något.. kram :)
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Tummen upp för dig Esmaralda..!!
Det är som jobbigast i början..du vet allt det där..en ny vana behöver en inkörsperiod..Våra kroppar tackar oss..

Kram :)

Svar: Exakt !!! Vi kämpar på... och den blir det en vana.. till och med en god vana.. kram :)
Esmaralda

20 Hopp:

skriven

Söta Mg Bra jobbat<3

Es ser du om en flytt närmar sig?
kram

21 Kalle:

skriven

Tar det lengre enn ett år før jeg blir sammen med en ny fet fyldig dame med store bryster ?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: