House of the undying

 
Kan du din Game Of Thrones... så kan jag meddela att jag bor granne med " House of the undying"
Bilden är tagen från min takterrass !!  Där vi för övrigt hänger varenda kväll !!
 
 
I går blev till en strand  på andra sidan muren.....
 
 
Asså.. mina stolliga ungar.... kan det vara nåt genetiskt månne ? 😱😂
 
 
Himlen är grå men det är riktigt varmt....närmare 30 än 25.....
 
 
En stor binge skumbananer inhandlades.... och sånt kan jag inte låta bli om det ligger
framför mig !!
 
Ja, här är en ny dag i paradiset... och idag tar vi det lugnt...blir museum och  lite smått vad vi har runtomkring oss... ikväll har Muttis restaurang på takterrassen stängt... har Mutti själv bestämt.. och vi går ut & äter.
 
I morgon ska barn & barnbarn upp tidigt.. ta sig in till nya delarna av stan... hitta rätt båt och bege sig till en ö för äventyr och övernattning.  Det är min underbara hyresvärd som fixat detta... med övernattning på hans svärmors bed & breakfast !!
 
Ha ni alla en underbar  fortsatt dag
 
Kram & massa kärlek
 
 
1 Milla :

skriven

Hur länge till är min mans bror kvar??? Vad planerar han?

2 Skorpan:

skriven

Mutti behöver ledigt, så är det!
Muttin här skulle kunna ta evighetsledigt ;D. Herre du milde så lat jag är o led matlagning..
Kram Skorpan

Svar: Ja jag KRÄVER en dags ledighet :) Så är det :) kram
Esmaralda

3 F:

skriven

Kan du se hur resten av året ser ut för mig.

4 F.u:

skriven

Hej esmeralda hur ser sommaren ut för mig och familjen. ❤

5 Majvor:

skriven

Hej!
Tack för hälsningar från dig, via min väninna.
Trevligt.
Ha det mysigt och avkopplande med din familj.
Allt bra här.
Majvor

Svar: tack ska du ha :) kram :)
Esmaralda

6 F:

skriven

Kan du se hur resten av året ser ut för mig.

7 F.u:

skriven


Hej esmeralda hur ser sommaren ut för mig och familjen. 

8 Milla:

skriven



Hur länge till är min mans bror kvar??? Vad planerar han?

9 Dunegull:

skriven

Kommer han någonsin förstå vad han gjort? När han tar tag i detta. Ber han om ursäkt?

10 Makaon:

skriven

Ni ser ut att ha det skönt.
Dina döttrar, har någon av dom ärvt din mediala förmåga?

Svar: Ja båda har förmåga men ingen av dem har utvecklat detta... herregud.. de har säkert fått nog av sådant under sin uppväxt :) kram :)
Esmaralda

11 Ghostwriter :

skriven

Fick ingen hjälp som jag ville ha! Detta tog på mitt självförtroende. Kommer jag lösa det eller bör jag bara ge upp?


Kram

Svar: ge dig inte.. sök vidare... man ska inte slå sig till ro i att må dåligt.. kram
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Härligt med stolligheter :) det kan jag intyga!!
Skumbananer äter jag inte..men om de låg framme allt för länge..det vore synd att inte få smaka åtminstone en..kanske två..kanske flera..gott!!

Nya äventyr för barn och barnbarn imorgon..härligt liv..!!
Snäll hyresvärd som hjälper till..

Undrar om det finns någon fart i den dära mannen jag ska träffa..annars får det faktiskt vara..jag tänder helt klart inte på tråkmånsar..Jag kan inte stå för underhållningen helt själv..

Kram :)

Svar: Ni matchar varann helt på det fartiga området.. kram :)
Esmaralda

13 Mn:

skriven

Hej EZ!
Allt Han säger och gör, är det sant, kan man lita på HAN igen?

14 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
Hur det blir på min rehabuppföljning om 2 månader. Kommer jag att gå över till 100% eller blir någon byte av jobb?
Snälla kan du svara mig? Är så orolig vill inte hamna var som helst.

15 Catarina:

skriven

Så underbart ni har det 🤗 kul med nya äventyr.
Jag lider så som matte till min älskade bilrädda Tindra. Det har blivit lite bättre då hon vuxit till sig lite. Åker vi till grannsocken dit jag inget hellre vill än att flytta så är hon som en helt annan hund. Inte alls lika rädd o hennes fina sidor blommar ut för fullt. Jag känner mig som en usel matte som inte kan ge henne den milö hon mår bäst i o kommer till sin fulla rätt. Även jag vantrivs ju här då de är kända för att köra kors o tvärs som dårar. Jag lever varje dag på hoppet om flytt så allt kan börja landa lite. Finns det nån lösning i sikte..? Evigt tacksamme Catarina Kram o ha det gott 💕

Svar: En flytt kommer... men det kan dröja lite till.. kram
Esmaralda

16 Barbie :

skriven

Hej köra Es jag har strävat efter helttids jobb och det får jag säkert.. Men jag är ute efter en tillsvidare och fast arbete ett arbete där jag stannar dvs inte byter jobb hela tiden!! Ser du mig få något sådant jobb? Tusen kramar

17 Browallia:

skriven

Min kropp vill verkligen inte börja träna 😲
Den protesterar med att ge mig den ena krämpan efter den andra. Jag kan inte låta bli att förundras av allt den hittar på för att sätta käppar i hjulen. Jag såg fram mot att träna i kväll men här ligger jag dubbelvikt på soffan med buksmärtor. Bara att gilla läget och trösta sig med Netflix. Games of thrones är inte min cup of tea. Kör en "favorit i repris" på Dowton Abbey. Önskar er alla en skön måndagkväll. KRAM 🍀

18 Resa:

skriven

Oj 30 grader var inte dåligt.:) Här är det med mullet väder och kallt, vart tog våren vägen:( Så spännande de får det imon:) låter underbart att åka iväg till en ö,hoppa vi får se massa bilder därifrån det är så kul att följa er:)

Ser du om jag reser iväg något detta året om det blir utomlands?
kram

Svar: Ja en resa finns det god chans att det kan bli. kram:)
Esmaralda

19 Sus:

skriven

Hej
Härligt när folk är sig själva...
Fick ett bra möte idag...
Lyxa till de lite...
Fokus på det positiva....
Hmmm...
Love sus

20 fina:

skriven

Hej kära Es! Är han litegrann förälskad eller förtjust i mig? Han beter sig åtminstone så, märker det på hela honom när han är i min närhet. Kramar

Svar: Han är attraherad men om det finns djupare känslor ser jag tyvärr inte.. kram
Esmaralda

21 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha stolliga ungar ja må tro att det kan vara generiskt;) men en bra gen för vad vore livet utan lite humor.

Es, Jag känner att när jag mött rätt kärlek och det känns sådär rätt så känns det inte för min del som om jag kommer behöva vänta så där värst länge innan vi skaffar barn. Om allt går bra och som det ska.

Ser det troligt och sannolikt ut att jag kan vara tvåbarnsmorsa när jag är 31?
Kram

Svar: Exakt,, man behöver sina skratt :) Kanske inte exakt vid den åldern.. men det kommer och barnen kommer tätt.. kram :)
Esmaralda

22 Bluesky:

skriven

Är hon lite extra fäst vid mig? Är hon alls smickrad av mina känslor för henne eller hur upplever hon det?

23 Ia:

skriven

Hej
Lite avis blir jag på din resa, ser helt underbart ut,
Skulle själv vilja göra något liknande med mina barn.
Kommer jag att göra någon resa tillsammans mwd barnen??

Kram

Svar: Ja det kommer du att göra.. helt klart.. kram :)
Esmaralda

24 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut att bli nu framöver kommer det att bli umgänge mellan honom och mig?
Bli eller vara något?

Kram

25 Tingeling :

skriven

Alla pratar om den där serien... Har aldrig sett den.... Men känns som att jag borde det!

Fina bilder 😊
Att äta ute på restaurang är ju också gott. Även om mammas/mormors mat säkert är bäst.

Är förkyld och ont i munnen och trött. Men ändå har jag ett driv och får saker gjorda. Som jag inte gjort på länge. Allt skedde efter jag lade fram brevet på bordet! Och så hjälper våren säkert också. Sol är ju aldrig fel!

När det gäller plugga. Ser du om det är en hel utbildning på flera år eller bara några enstaka kurser eller nån kort utbildning bara på typ 1 år?

Kram!

Svar: Brevet gör sitt till.. och våren hjälper också... kram :)
Esmaralda

26 Jen:

skriven

Jag sköter mig och betalar allt i tid, men så får jag påminnelsefaktura med extra avgift på en faktura jag aldrig har fått. Med mitt oflyt blev det ännu en stor droppe i bägaren. Lönar det sig för mig att ringa eller ska jag bara betala? Vill ju betala fakturan men inte det som är extra... jag tycker ju inte felet ligger hos mig. Min fråga är alltså blir situationen bättre för mig om jag ringer eller är det bara onödigt.

27 Kristin:

skriven

Kan du berätta för mig vad som händer med mig på lördag och söndag? om det finns något positivt

28 Helena Ir:

skriven

Tack.. :)

Kram :)

29 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut för mig med kärleken?
Ser jag ut att ha honom i år min tillkommande? Hur stor är den chansen?
Har jag honom till nästa sommar?
Kram

30 Milla :

skriven



Hur länge till är min mans bror kvar??? Vad planerar han?

31 F:

skriven

Kan du se hur resten av året ser ut för mig

32 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Fina bilder. Härlig temperatur

Ser jag ut att ha fått ett till barn inom 1-3 år?
Kram


33 AnnaK:

skriven

Provar igen att tjata lite.... Borde jag flytta lånen till min bank eller ska jag bara beta av som det är nu? Har du nån liten hint om var jag skulle kunna få ett extraknäck som inte är på så många timmar?

Kram 😊

34 Mashol:

skriven

Kan jag lita på F?

35 Elisa:

skriven

Hej!
Jag tycker jag har blivit så blyg nu.. med tanke på igår speciellt.. har du tips på hur jag kan höja självkänslan? Tycker det känns så jobbigt att "utsätta mig" för situationer, känns pinsamt och blir ju så trött! Och lite irriterande att vissa personer känns lite falska, men jag överreagerar kanske och det beror väl på självkänslan..
Kram

36 Alie:

skriven

Hej Es,
Varför skulle vi byta nummer överhuvudtaget, när han nu inte svarar mig??
Tolkar det som att intresse inte finns... eller?
Kram

37 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag vinna? Jag hoppas så. Skulle vilja ha något att fira snart, skulle behöva det :)

Kram och kärlek

38 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Måste säga att äldsta dottern är väldigt lik dig!
Hade en positiv känsla idag, vet inte om det är våren som gör det eller solen, det känns på nytt.

Hur ser det ut inom kärlek för mig?
Ser det troligt ut att jag möter min tillkommande och går in i en relation det här året?
Kram

39 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
OM han har känslor för mig? Ser det ut som om "k" Isåfall har känt av det eller tänkt den tanken?
kram

40 Resa:

skriven

Tack för svaret Es kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: