Miltons mamma gästbloggar !!

Dagens gästbloggare är : Miltons mamma
 
MILTON

5 år, på dagen, har gått sedan jag förlorade min allra bästa vän och soulmate. 5 långa år av sorg, saknad, depression, ilska, avsky, tårar och ångest. Mitt hjärta har skrikit rakt ut efter honom. Milton, min älskade Milton. Mitt ALLT! 


Vi var som ler och långhalm, för evigt sammansvetsade av kärlek.
 
Den kontakten vi hade är svår att beskriva. Han kände mig utan och innan. Han visste hur han skulle få mig att skratta när jag var ledsen och tårarna gjorde breda ränder nedför mina kinder, han visste hur han skulle få mig att tänka på annat när livet var tungt.
 
När jag var förbannad på en annan "fyrbenting" gick han i mellan och charmade mig så jag glömde bort vad jag var arg över. Han visste vilka knappar han skulle trycka på för att få mig att le. Den mest fantastiska vän jag haft. En rolig kille med charm, intelligens och karisma.
 
Milton är min hund. Ja jag skriver ÄR. För trots att han inte är här fysiskt så är han med mig.
 
Ofta, både med själ och i tanke. Milton är “ a once in a lifetime” hund, som man endast har lyckan att möta en gång i livet.
 
 
 
 
Den där själen som ser rakt igenom dig men trots dina fel och brister älskar dig precis som du är. En glad spelevink med humor, glädje och kärlek. En buse som alltid hade glimten i ögat. En virvelvind av lycka.
 
Där jag var befann han sig och ingen annan dög. Jag var hans allt!
 
Så otroligt nära och sammanlänkande.
 
Han sov i sängen, låg jämt i min famn. Han älskade att göra konster och gjorde allt för att få godis. En gång hämtade han minst 10 par skor och gav mig, en annan gång var han försvunnen och jag hittade honom bakom tvn.
 
Ett minne som satt sig i hjärtat är när barnen lekte kurragömma hos min syster. Så plötsligt var Milton borta. Han gick upp i rök. Vi letade som galningar, både ute och inne. Han hörde inte särskilt bra de sista åren så man kunde ju inte ropa på honom heller.
 
Mörkt ute och bilväg direkt utanför huset. Inte svårt att gissa vad jag "såg" framför mig. Jag var så rädd! Skräckslagen att något hänt Milton.
 
Vi letade verkligen överallt. Tills vi kom på att vi glömt att kolla på ETT ställe. Skafferiet. Och där satt han, längst in i hörnet och såg oskyldig ut. Bästa gömstället,tyckte han. Jag grät av lycka när jag hittade honom.
 
 
 
 
Han måste ha gått in när någon öppnat men inte stängt och sedan har någon annan stängt skafferidörren. 
Än idag pratar barnen och jag om det och skrattar över minnet som vi delar.

Milton och jag har upplevt en hel del. Vi har rest, tävlat agility, ställt ut både i Sverige och utomlands, varit på TV.
 
Han var ALLTID med mig.
 
Han älskade att gå till stranden och bada. Vi gick på kennelträffar där vi tävlade mot de andra i Phaléne race.
 
Första året placerade vi oss som nr 3, andra året sprang jag med ischias i kläm och fan (rent ut sagt) vad jag hade ont. Men åka på kennelträff och tävla skulle jag. Vi kom 2a. Sista året tänkte jag att nu jävlar anamma ska vi vinna. Köpte en stor bit entrecote och viftade med. Jäklar vad han sprang. Hahahaha!! Och ja.. vi VANN. Vi har haft så himla roligt. Så otroligt många minnen.

Innan han lämnade mig fysiskt förberedde han mig på att det snart var dags för honom att lämna jordelivet. Vilket jag inte fattade förrän senare
 
En händelse när sonen Noah då 3 ½ år, Milton och jag var i lekparken var en av de gångerna. Noah ville att mamma skulle leka men jag ville vara med Milton som jag märkte inte var helt hundra bra. (Detta var någon månad innan Milton gick bort.)

Jag satt på kanten till sandlådan och Milton satt tätt bredvid.
 
Då reser han sig plötsligt, går till Noah och lägger sig ned i närheten av honom och tittar på mig med sina bruna kloka ögon. Jag förstod direkt när jag såg in i hans ögon. Han lämnade över mig. Det var Noah jag skulle ge all kärlek nu. Och att det var ok för Milton. Han förstod att han inte hade lång tid kvar på jorden.
 
 

De tre första åren utan Milton var ett rent helvete.
 
Inte nog med att jag förlorade min bästa vän och själsfrände så bröt jag även upp med mitt "narcissistiska psykopatiska" ex. Och efter det en långdragen vårdnadstvist där hot, manipulation, trakassering förekom friskt från den andra partern.
 
Detta pågår än idag om än lite mildare, eller åtminstone har jag fått styrka, självkänsla och självförtroende att jag inte tar åt mig på samma sätt längre.

Dessa tre år är helt klart mitt livs värsta år men i allt detta så fanns det små ljusglimtar.
Ljusglimtar från andra sidan.
 
När jag kom hem till min syster efter Milton lämnat mig var jag som ett ihåligt skal. Urholkad och tom. Jag ville bara följa med honom.
 
Jag hade dragit ned "rullgardinen" och gick in i mig själv.
 
La mig på soffan och bara existerade i ett stort tomrum. Min systers ena hund (som för övrigt är av samma ras som Milton, en släkting och väldigt lik honom) var instängd i sovrummet men pressade sig ut när syrran skulle gå in dit.
 
Tai sprang raka vägen till mig, upp i soffan och där skulle hon ligga. En upplevelse som kommit att betyda väldigt mycket för mig. Hon visste! Och jag är övertygad om att Milton bett henne ta hand om mig.

Första nätterna kände jag Milton tassa runt i sängen. Jag drömde om honom. Varje natt. Men det verkade viktigt för honom att visa sig "halvt genomskinlig" i drömmarna, som han ville hälsa på men ändå inte inge falska förhoppningar om att jag skulle vakna upp och tro att allt endast var en ruskig mardröm.
 
Att han fysiskt fanns kvar. Numer gör han inte det utan nu hälsar han bara på i drömmarna som han är. Vi vet!!!
 
 
 

En händelse som har ristat sig i hjärtat efter Milton lämnat mig fysiskt är när jag står i köket och bara gråter. Inget existerar. Tomrum.
 
Jag står bara rakt upp och ned och känner mig hopplöst värdelös, ensam, hjärtat är tomt, kroppen har ingen ork, vill bara dö. Plötsligt känner jag hur någon sveper in mig bakifrån med vingar av värme och ändlös kärlek. Kände mig älskad, förstådd, tröstad. Och att "den" verkligen menade det.

Det kändes som en man med starka vingar som han lade om mig. Jag är övertygad om att det var min skyddsängel/guide. 


Den första sommaren blev jag manisk på att motionera. Jag gick 7-8h nästan varje dag. Cyklade flera mil om dagen och promenerade.
 
En kväll drog jag iväg på cykeln när sonen sov för natten. Vädret var härligt, varmt. Brydde mig inte så mycket om det. Cyklade 2 mil och sedan hemåt. Musiken dånade ur lurarna.
 
Då dök en låt upp som Milton tidigare skickat till mig. "I could never give you up" med Roxette. Och jag cyklade som en galning. Säger till Milton: "Kom igen Milton. Om du är med mig visa en regnbåge. Kom igen Milton. Du kan det" 

En enorm regnbåge uppenbarade sig.
 
Jag trodde mina ögon skulle ploppa ut när jag såg den. Och jag kände hur jag fylldes av lycka, kärlek och värme. Jag kände mig plötsligt oövervinnlig. Vart kom regnbågen ifrån, den dök verkligen upp från ingenstans. 

Djur har dykt upp och följt mig. En ekorre följde efter Noah och mig till dagis, tre skogsduvor satt på en stubbe i motionsspåret och följde mig med blicken utan att göra en ansats till att flyga iväg trots att jag bara passerade max 1m ifrån, kopparödlor såg jag den sommaren (minst 3-4 st). You name it!
 
Fjärilar, tassar, hjärtan, regnbågar, åttor har dykt upp genom åren (Milton är född 8/8) och bokstäver ME (Hans uppfödares kennelnamn började på M och hans namn var Energy) Sångtexter och meddelanden. Mina drömmar betyder mycket för mig. Genom dem har han under åren kommit och hälsat på. Oftast är de otroligt starka.
 
 
Vid ett tillfälle stod jag på Hemköp och bläddrade bland bokmärkena när jag såg en med en phalène på (samma ras som Milton) med texten “Försök inte förstå mig, Älska mig bara”. Det gick rakt in hjärtat.
 
Jag visste att det var från Milleman till mig men vad budskapet var förstod jag inte på en gång. Men nu gör jag det. Jag förstår!!!

Många gånger har han varit med när jag inte bett om det något tecken. Utan bara "helt appropå". 

Senast härom dagen visade han att han var med mig genom ett tassavtryck av snö och en saltgurka med en tass i.


De två senaste åren har känslomässigt varit enklare. Saknaden är fortfarande stor och ibland har allt känts som en berg och dalbana. Men Milton har skickat meddelanden, hjärtan och stöttat mig.
 
Miltons dotter Mumma påminner enormt mycket om sin pappa. Personligen är jag övertygad om att hon är en gåva ovanifrån. Flera gånger har Milton "använt sig" av Mumma för att visa att han är här.
 
En gång tex när jag var hos mamma. Det var middagsdags och vi satt vid köksbordet. Mumma sitter i kökssoffan med mig. Så säger jag rakt ut: "Milton är här. Jag känner det". Säger sedan: "Om Mumma lägger tassen på bordet (en av Miltons konster) så vet jag att det är han som gör det". Varav Mumma lägger tassen på bordet. Hon KAN INTE de tricken han kunde. 

I dagslaget vet både Milton och jag att jag aldrig någonsin skulle klarat av det jag gått igenom med mitt ex om inte Milton valt att gå över.
 
Jag ser allt så otroligt klart och tydligt. Den röda tråden genom alla skeenden.
 
Samtidigt som Milton tack vare min tro och öppenhet, som kom tack vare traumat att förlora honom, kunnat finnas vid min sida på ett annat sätt dessa år så visste han att jag själv aldrig skulle släppt honom.
 
Jag hade gett upp allt för honom och det ville han inte. Han såg klart i allt detta. Han visste att han kunde hjälpa mig på ett annat sätt från andra sidan. En smart, trogen, fantastisk, omtänksam, rolig vän. Min älskade Milleman. Helt otroligt att jag, just JAG, är så “blessed” att få uppleva en sådan fin personlighet och soulmate.
 
 
 
Det mest fantastiska är att jag SETT honom, två gånger. Känslan att få uppleva sådant får mig att gråta av tacksamhet. Och känslan av att VETA att jag verkligen såg honom är obeskrivbar. Känner mig mycket lyckligt lottad!

Många gånger har jag varit osäker , funderat på om det bara önsketänkande när alla tecken dyker upp. I mitt hjärta var jag säker men så lägger hjärnan sig i och osäkerheten tornade upp sig.
 
Med support och stöd från Es så har jag blivit mer trygg i att det verkligen är Milton, inget önsketänk. Det är så otroligt mycket mer som hänt än det jag berättat. Dessa upplevelser är magiska och gör en verkligen en smula mer ödmjuk.
 
Traumat att förlora Milton och allt som hände runt omkring öppnade troligtvis upp mig så jag kunde bli mottaglig och uppfatta Milton och hans stöd. 

Jag har kvar tröjan som jag hade på mig den dagen jag höll honom för sista gången. Oförmögen att göra mig av med den trots att den är trasig. Lite sorgearbete har varit att göra en liten sida på en hemsida bara för honom. Där finns en dikt som betyder väldigt mycket för mig.
 
https://mmilicious.weebly.com/norduch-nuch-kbhv-01-molargaringrdens-energy.html

Jag vill passa på att tacka Esmeralda som genom dessa 5 år (och fler år innan dess) stöttat genom att bekräfta min känsla när saker har hänt och när jag känt mig osäker. 

De gånger jag får höra att visst var det Milton som sände hjärtat eller "Milton älskar sin älskade mamma och kommer aldrig lämna dig" har lyft mig upp ur mörka djupa dalar. Många ord är fortfarande oerhört betydelsefulla för mig, och lyfter mig när livet är pest och pina. 


Jag vet att Milton kommer återfödas och åter vara med mig i detta liv. Men JAG är inte redo ännu. Jag kommer göra samma sak igen. Ge upp allt för honom om det skulle behövas. Så han får inte komma förrän jag är pensionär så jag KAN lägga all tid på oss. :) Så vi kan vara tillsammans igen.

Jag saknar honom otroligt mycket. Det fysiska och närheten. Att inte kunna gosa in fingrarna i pälsen, klappa hans mage, lukta på honom svider i kropp och själv. Men jag är dock otroligt ödmjuk och tacksam för det från andra sidan. 


Jag hoppas att Milton är stolt över sin mamma. De framsteg jag gjort, den person jag blivit. Jag är otroligt stolt över honom och oerhört tacksam och glad över att få vara endel av hans liv, både då och nu. Att han valde att bli min skyddsängel när han gick över visar hur stark vår relation och hur mycket vi betyder för varandra.
 
 
 
Utan min tro på livet efter detta hade jag blivit spritt språngande galen efter förlusten av Milton. Troligtvis hade jag inte levt idag utan den tron och Miltons kärlek från andra sidan.


Älskade Milton! Min lilla Hjärtenstjärt. Saknar dig och längtar efter dig. Hoppas att du är med mig denna dag. Älskar dig!
 
(Min SON är självklart det viktigaste i mitt och varit sedan födseln. En sprudlande personligen med varmt hjärta. Jag är glad över att mina två ALLT träffades.)
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es verkar bli en fin dag idag med sol. Hur stor är chansen att M och jag får till en träff resa till Valborg ?
Kram

2 Jennifer:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har ett dilemma och vore så tacksam för råd om hur jag ska tackla denna situation.

Det är så att jag är störtförälskad i min goda vän! Smärtsamt nog är känslorna inte besvarade från hans sida. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag vill gå vidare och komma över honom, men samtidigt är han en av mina bästa och närmaste vänner. Jag vill att det ska förbli så, vill inte att detta ska påverka vår vänskap negativt eller förstöras. Jag har försökt komma över honom i 4 månader men det är nästan omöjligt då vi ofta umgås med varandra, tvärtom fördjupas mina känslor ännu mera. Vi jobbar ihop på samma arbetsplats så att undvika honom helt går inte.

Nu har jag med tungt hjärta bestämt att vi måste ta en paus från varandra, det är enda sättet för mig att komma över honom. Men samtidigt känner jag en skräck och sorg över att förlora honom, han betyder så mycket för mig och det gjorde han även innan jag blev förälskad. Vi har en sådan fin och nära vänskap, sådär varm och genuin. Nu är jag så rädd att detta kommer att förstöra allting. Jag kan absolut inte förlora honom och hans vänskap. Känner mig väldigt ledsen över detta, det känns nästan lika jobbigt som när man gör slut med någon man tycker om.

Vad ska jag göra? Kommer vår vänskap att klara detta? Kram

Svar: Man kan inte vara enbart kompis med någon man är kär i.. då utsätter man sig själv för tortyr och det är helt meningslöst. Avsluta vänskapen... först då kan du börja bearbeta och så småningom inser du att det finns andra vänskaper som inte tar lika hårt... och han kommer falla allt mer i glömska.. såvida du inte matar sorg och saknad.. kram :)
Esmaralda

3 Jennifer:

skriven

Miltons mamma - så fint och vackert skrivet om den gränslösa och ovillkorliga kärleken till din hund. Tack för att du delar med dig.

Fina Es, allt i mitt liv står stilla. Du har spått att det ska ske någon förändring i mitt liv nu i vår/sommar som blir bestående... kommer jag snart in i ett positivt flöde?

Har varit tungt nu många år och skulle verkligen behöva något positivt som återger mig tron på och tilliten till livet. Kram

4 Tingeling:

skriven

Blev berörd av detta inlägg och lite ledsen. Vi alla kan nog relatera till sorgen du beskriver efter att ha förlorat någon. Tack för att du delar med dig. En väldigt söt hund 😊

Verkar bli ännu en skön dag i dag. Blir att gå ut i dag igen. Men som vanligt en lördag pannkakor till frukost först.

Har börjat funderat ut en plan att kanske söka utbildning till januari i min hemstad. Och då under våren samtidigt läsa matte 2. Om jag inte känner utbildningen är rätt så söker jag ny till hösten 2019. Har tre utbildningar jag tänker på. Jag försöker tänka på att jag inte ska fly från mitt jobb genom att söka utbildning till januari.... är lite både och. Har en tid kvar på mig. Men låter den planen vettig eller övermäktig?

Trevlig lördag!

Kram!

5 Michaela:

skriven

Vet hur det känns! Saknar mln Baloo varje dag!

Han var såå stöddig igår när han sa att han gått vidare och aldrig kommer höra av sig igen. Stämmer det?
Kram

6 Nj:

skriven

Vad fint skrivet Miltons mamma 💕🐶.. ni var ETT. Men du har Noah, och tur är det💕💕.
Hur blir resan nästa helg? Kram

Svar: Jag ser en trygg och bra resa.. kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om det är en rätt tillfällen i året att tar upp kontakt med J honom så vi ska kunde lösning problem och går genom allt med var professionella och seriösare?

Är det rätt tillfällen just nu i året?

8 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad fint skrivet om Milton och den fina kontakt ni haft. Att ni en dag ska återförenas känns tryggt. Och att även om du inte ser honom så finns han med.

Es en fråga till dig,

Jag undrar om han saknar mig?

Ser du umgänge framöver mellan honom och mig?
Kram

9 Maria:

skriven

Hej!
En sån fin och underbar kärlek du känner för din hund❤️Tack för att du delar med dej miltons mamma.
Har en fråga till dej Ez.. kommer jag komma över sorg och besvikelse över Fredrik och att det inte blev som jag önskade? Tänker på honom en del. Kommer jag kunna lita på och släppa in en man i mitt hjärta igen?
Kram

Svar: Ja, du bearbetar och du går vidare.. just nu är det en tung fas men den är övergående och du inser att är värd bättre än det blev.. kram :)
Esmaralda

10 Jas:

skriven

Hej
Jag förstår inte, jag blev så ofantligt ledsen av Aviicis död, har aldrig blivit så berörd av en offentlig persons bortgång. Jag menar jag känner honom inte ens. Men jag kan liksom inte sluta gråta.😭😭😭 Märkligt hur det kan bli..💔
❤❤❤❤

11 Jess:

skriven

Kära Es! Kan jag lita på den här killen? Finns det andra tjejer som han också pratar med?

Svar: Ja nog pratar han med någon annan.. kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack Miltons matte för att du delar med dig av din historia .Vilken kontakt ni har Milton och du ..det är kärlek det.Lycka till .

Es Nu har fan brytit lös igen...har äntligen fått hundarna (Moses) trygga med ( stenkastande fyande) grannarna så trygga att de inte reagerar på dem längre när de är ute MEN när deras hund (7 månader lekfull)springer längs med staketet reagerar naturligvis hundarna och jag har gått lugnt o hämtat dem och varit inne om de haft hunden ute resten av dagen... Igår fick grannen spelet och stod o skrek o hytte med nävarna Moses som är känsligast blev som skogstokig....Det vart upprörd stämmning där jag tappade det och sa saker som triggade både han o hon som oxå börja skrika...Hemskt vart det ...Värsta är att när nu Moses hör karln prata morrar han inne....Jag vet inte vad karln gjort mot Moses tidigare men ngt är det då han är livrädd för honom..
Förstörde hela fredagsmyset ...våga inte släppa ut hundarna
Kan inte sova.. funderar ..oroar mig och tänker alldeles för mycket

Ser du om dom flyttar eller ngn ändring sker ...avskyr att oroa mig och inte våga gå ut på min tomt

Kram Anki med orolig flock

Svar: Vet du, ni behöver ta er över en tröskel och träna er hundar tillsammans... du och grannarna... träna dem på att vara ute.. utan att de stör varann.... men jag förstår ju att det inte är det lättaste att komma till tals med grannarna.. men det skulle ju ligga i deras intresse också... kram
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

God morgon!

Äntligen är der helg men inte får jag sova länge idag. Ska först träffa mr pt sen ska jag träna 2 pass. Jag är inte jätte peppad men måste.

Tänk att ännu en vecka har gått och nu är det bara 7!!! Veckor kvar till sommarlovet. Det är sjuuukt. Och då är det ändå 2 veckor med 3 dagars skola.
Hoppas vädret håller sig resten av våren och sommaren.

Igår kom det fram att Avicii dött. Asså 3 grymma artister som lämnat liven på 1 månad. Det var verkligen inget roligt att läsa :(..

Nä får väl upp och äta frukost innan gymmet. Börjar tröttna lite men det är väl bara att komma över den tröskeln.

Något positivt som kommer hända snart?

Jag hade velat åka till Ullared nu..

Kram

Svar: Bara på det.. med gymmet... om en stund ska jag göra träningen på taket :) En del positivt händer absolut.. planera in roligt för sommaren.. kram :)
Esmaralda

14 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Blir stressad och påverkas mycket av stämningen hemma. Känns som att min pappa inte vill ha oss där. Samtidigt som jag tänker att det hade varit annorlunda om någon annan varit i samma situation, de hade troligen fått annorlunda bemötande. Så känns det.
Vill bara ha lugn och ro. Istället är det konstant oro och ont.
Vad ser du? Tar jag åt mig för mycket?

Svar: Han tänker inte så mycket på sitt beteende och behöver skärpa till sig lite.. han älskar ju dig och vill ha dig där... försök prata med honom utan att anklaga.. bara om hur du själv känner det... kram :)
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj, vilken text. Det är nackdelen med att ha djur...en dag lämnar dom och det är viktigt att sörja samtidigt som livet går vidare.
Idag är det min 40-årsfest, håll tummarna för att det blir en fantastisk och minnesrik tillställning😊

Kram❤

16 Helena Ir:

skriven

Så fint skrivet av dig,Miltons mamma! En kärlek mellan dig och Milton som ännu finns kvar..Det visar på att döden inte är slutet,på en stark samhörighet,som er!
En kram skickar jag till dig och hoppas du får många fler tecken från Milton..en otroligt fin och begåvad hund!

Och så blev det lördag..saker finns att göra..
En del blir gjort..annat skjuts till annan dag..
Mycket tankar..gillar inte att inte kunna ha kontroll..
Så skönt det vore med någon som kunde avlasta lite..
Självständig är ett annat ord för att fixa allt själv!

Allt gott till dig och din familj!

Kram :)

17 ThereseC:

skriven

Hej Miltons mamma !
Jag har förstått när jag har läst dina inlägg här på bloggen hur speciell Milton var. Och nu börjar jag förstå själva vidden av vilken kärlek ni känner för varandra. Så fint att få läsa ❤️. Kram och tack för att du delar med dig ❤️

ThereseC

18 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för din värmande historia Miltons mamma <3
Finns det potential att jag finner någon som blir rätt i kärlek i sommar? Ser det ut som om jag dejtar lite olika först eller ser det ut att vara något mer rätt stabilt påväg?
Kram

19 Bolla:

skriven

❤❤❤

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det rätt tillfällen om jag tar upp en kontakt med J honom i året så vi ska kommunicera som professionella och seriösare... är det rätt tillfällen i året? Vi ska tar oss genom allt?

Tack

21 Skorpan:

skriven

Wow, vilken berättelse om kärlek. Jag har inte förstått att den kan gå så djupt mellan en människa o en hund. Men nu vet jag. Fortsatt lycka till med tecknen från Milton o snart ska det väl bli en ny hund också :).

Ligger efter i dagens tidtabell efter en natt med de märkligaste drömmar. Bl a var jag orolig att jag borde gå o undersöka mig då jag hade haft oskyddad sex med en okänd man. Sex, va är det ;). Det var utflykter som stod på schemat o jag blev borta från en o gjorde annat istället. Måste säga at jag hann med massor i natt :D.

Nu ska det bli kaffe...
Kram Skorpan

Svar: Ja du kan behöva en god kopp kaffe efter nattens övningar... kram :)
Esmaralda

22 Catarina:

skriven

Tack för att du delar med dig 💕 jag känner likadant för min Dundra som nyss fyllde 10 år o fasar för den dagen.. trots 5 olika hundar gm livet är hon min speciella ögonsten o själsfrände. Tack för att du satte ord på känslorna.

23 Dunegull:

skriven

Så fint skrivet. Sorgligt men vacker och så mkt kärlek <3

E!
Finns det ngt jag kan se fram emot den närmsta tiden.
Allt känns så tungt och hopplöst.
Vill bara bli glad igen.

Kram

24 Anki:

skriven

Tack Esmaralda för svar <3

Suck då lär dom bo kvar...

Han karln är inte riktigt riktig Tex skriker du är dum i huvet till flickan om hon inte gjort som han vill Flickan ska kratta o jobba på tomten inge fel i sig men sonen får leka och tex reta mina hundar han behöver inte göra ngt jobb inte Skrika okvädsord har han gjort på flickan sen hon var liten ( nu ca 11år) Så nä det går inte att prata med dom Frun i huset har jag sett sedan hon var liten parvel hon lekte med min yngsta syster som liten men efter mina systrar och jag vart osams pratar hon inte med mig...

Moses är en duktig människokännare de han ogillar eller inte vill hälsa på har visat sig vara personer med problem och oftast falska egoistiska personer Moses har aldrig gillat karln...

Sen är det inte "djurmänniskor" om du förstår vad jag menar...i vintras när tempen låg på -18 så lämnade dom katten ute och åkte bort en vecka...de som såg till katten 1 ggr /dag försod inte att den inte klarar sig på torrfoder och vatten som frusit ...la ut varmvatten åt den..Kaninen de hade släppte de ut när de for på semester...sen har han mage och komma sent en kväll 2 år senare och påstå att min kanin liknar den som försvann och han undrade om jag tagit deras... De ska inte ha djur..

ååh va skönt att skriva av sig lite...förlåt..

Kram Anki

Svar: Ja somliga ska inte ha djur... det berör mig illa på djupet när man missköter sina djur... nu kommer ju inte denna familj att bo kvar här så värst länge.. men det är tungt under tiden det varar.... förstår ju om det inte att prata med dem på ett vettigt sätt.. kram
Esmaralda

25 Cattis:

skriven

Godmorgon!
Vilken fantastiskt fin och klok hund du har haft vid din sida och vilken gåva att du kunnat fortsätta att ta emot hans kärlek och budskap.

Jag önskar jag kunde känns av några budskap från min pappa men det kanske kommer. Hela året har varit tungt med ideligen nya prövningar trots att jag försöker gå vidare inom arbetslivet och även se till att träffa vänner men det är svårt när energin inte räcker till. Es, hur ser det ut framöver, ser det ut som om det lugnar ner sig med allt tråkigt som drabbar mig så att jag mer orkar fokusera på roliga och utvecklande saker i mitt liv?

Önskar dig en fortsatt härlig vistelse i Dubrovnik!!

Kram!

Svar: Ja du kommer kunna ha fokus på något bra.. något som du verkligen vill och därmed kommer du in i ett positivt flöde.. kram
Esmaralda

26 Lotta:

skriven

Vilken fin upplevelse. Överväldigande helt klart :)

Har en fråga....är så orolig över jobbet och ekonomin framöver. Trodde verkligen inte att detta skulle hända mig igen. Känner mig som en otursmänniska. Ser du om jag lyckas få nytt jobb där jag passar in?

Kram L

Svar: Visst gör du det... var aktiv i ditt sökande.. det kommer att fixa sig.. kram
Esmaralda

27 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om det är så att du inte ser någonting över min fråga? Har ställt den många gånger.

Saknar han mig eller är jag viktig för honom?

Jag undrar om du ser om han och jag kommer att umgås framöver?
Kram

Svar: Jag får inte in någonting.. tyvärr... kram
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Anki,fy vad tråkigt med sådana människor till grannar..
Blir nervös bara av att läsa om hur de behandlar både människor och djur..
Tänker även på hur de behandlar sin dotter..hur är det inom
husets väggar..
Kanske en dag på vatten och bröd i 18 graders kyla..som straff!

Upprörd blev jag!

Kram till dig Anki :)

29 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tänkte häromdagen att jag önskar att sonen ska få bo i hus ganska snart då han kan gå ut fritt på tomt och utegård. Det skulle göra så gott i hjärtat.
Idag när han gick förbi ett hus hade han sagt till mormor, där jag bo och då är han 2 år.

Ser du om vi bor i hus inom 1-3 år?
Kram

Svar: Visst kommer ni bo i hus.. jag ser inte exakt här... kram
Esmaralda

30 Jennifer:

skriven

Hej Esmaralda och tack för svar! No way in hell att jag tänker avsluta vänskapen med honom - vi har varit vänner länge och han är den enda positiva ljusglimten i mitt liv nu just. Har tvingats avsluta vänskaper tidigare och alltid ångrat mig. Tänker aldrig ge upp honom. Men en paus tar vi, och förhoppningsvis träffar jag någon annan snart... the best way to get over someone is to get under someone else, eller hur det nu var....

31 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har vart glad och haft en del energi framåt nu ett tag men idag är det en lite tyngre dag.

Ser du om det ser ut framöver som det blir lite olika dejter? Eller ser det ut som om något mer rätt stabilt kommer nu?
Kram

32 <3:

skriven

Godmorgon kära Es verkar bli en fin dag idag med sol.
Hur stor är chansen att M och jag får till en träff resa över Valborg ?
Kram

33 Agnes:

skriven

Tack för dagens blogg!
Mina varmaste sympatier till Miltons mamma!

Sänder även en tanke till Tim "Avicii" Berglings anhöriga...

Tror att det nog var detta du menade, Es, när du spådde att en känd person skulle gå vidare...en ung man med livet framför sig...unik på många sätt.

Sedan ett grattis till de som fyller år i dag!
Klämmer in ett grattis till beslut om att plugga vidare, för de som gör det!

Och med inspiration från en kalenderbild, så väljer jag att se idéer o pigga/galna/knäppa infall som ballonger...

Antingen så lyfter de eller så drabbas de av pyspunka...

Fortsätter med att se det bästa i det lilla...

Önskar alla en härlig dag, oavsett vart ni befinner er!

Jag själv är på väg till Skansen för att möta upp son o sondöttrar! =)

Kram!

Svar: Ha en riktigt härlig dag med de dina.. kram :)
Esmaralda

34 Hedwig:

skriven

Hej Miltons mamma!
Vilken berättelse, jag fick tårar i ögonen! Vilken vacker och speciell hund Milton var/är! Folk verkar ofta inte förstå hur intelligenta och känsliga djur är och att de förtjänar all respekt. Jag har en liten hund själv och det är ingen varelse som har gett mig lika mycket kärlek som han. Jag har lika stor anknytning till honom som du har till Milton. Han fyller 11 år snart och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Jag önskar dig och lille Milton all kärlek och kraft och tack för ditt fina gästblogg!

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kaffe finns här minsann. O bananer att neutralisera med om man sörplar i sig för mycket..
Inga ögongodis ännu, hmm, var finns han? Inte ens det vill man unna mig ;). Får leva på mina drömmar även om sexet nu var sådär ;). In my dreams, verkligen. Men kanske nån dag..
Kram från arktiska vindars huvudstad - Skorpan

36 Erika.F:

skriven

Väldigt fint skrivit om din hund "Milton" Sorgen efter ett husdjur kan knäcka en totalt, jag vet, har gått igenom en sådan sorg. Den varade länge trodde aldrig jag skulle bli normal igen.

Jag kunde gå från köket in i sovrummet och trodde han låg i sängen och sov, det där upprepade sig gång efter gång. Till slut trodde jag själv att jag höll på att missta förståndet, trots allt visste jag att min älskade katt inte fanns hos mig mer men, ändå gick jag till sovrummet hela tiden, kanske tänkte jag... har han kommit tillbaka.

Jag var ju själv med när han somnade in men någonstans kunde inte min hjärna tar in det. Idag är det snart sju år sedan och jag vill aldrig någonsin var med om något sådant igen. Därför har jag heller aldrig skaffat en ny liten katt.



Jag förstår dig helt och fullt ut i allt det du skriver. Jag känner verkligen med dig.

37 F:

skriven

Hej esmeralda vilken dag vi hade igår. Är helt slut i hela kroppen och förkylning på det. Men är så tacksam att vi hade så mycket att göra i hoppas på en kanon sommar med mycket kunder. Hoppas du har det gott på semestern kram

38 Filifjonkan:

skriven

Det är sällan jag blir så berörd att jag gråter, men nu gör jag det. Ja du, Miltons Mamma, de fattas oss när de går över. Men att de fattas oss i åratal efteråt, det är svårt att ta in, men så är det. De fattas oss i åratal dessa våra änglar med fyra ben.
Att de är med oss från andra sidan råder det inget tvivel om. Undrar om det är så med djur som man har "once in a lifetime", att de är som själsfränder, vi föds tillsammans för att vandra en stund tillsammans på denna jord?
Stor varm bamsekram

39 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
Kommer mötet under juni leda till att jag hamnar på ett nytt bra jobb?

40 Anki:

skriven

Tack Es <3
Allt känns mycket bättre med ett litet hopp om förändring i framtiden Nu orkar jag vara lugn och bara le .Tacksam .

Tack Helena Ir för kram och kan bara hålla med minst -18 och endast vatten ;-)

Ha en fortsatt solig härlig lördag <3

Kram Anki med flock som minsann vågar vara ute just nu...(grannarna har åkt ut haha)

41 Tisa:

skriven

Hatar min katt mig?

42 Hönan:

skriven

Fy alltså, känner mig så lurad efter gårdagen. Om han är så mot alla så är det ju inget speciellt. Och då känner jag mig bortgjord för att det känns som att jag misstolkat allt. Mitt inre säger att jag måste lita på mina känslor och att jag vet svaret, men det är svårt för just nu tvivlar jag verkligen på min egna förmåga att känna in. Vill ju bara veta vad han känner, för finns det inget där då går jag vidare.

Kram

43 Hönan:

skriven

Reagerade på det han i busskuren sa igår, att hon inte förstår om han inte säger det tydligt till henne. Kändes så märkligt att han sa det just när vi gick förbi. Kändes nästan som att det fanns ett budskap i det, kan det ha varit så?

Kram

44 Miltons Mamma:

skriven

Tack gulliga 🌸
Era ord värmer och får mig att le 😀🌸
Vitsipporna slog ut idag, dagen till ära.
Ett mini litet hjärta och en 8 än så länge hihi. Till och med sonen reagerade på 8an. Och igår satt vi på rad 8 när vi var på bio.


Jag erkänner, jag har inte haft på mig tröjan på 5 år men idag har jag den på mig. Trots ett stort hål i ärmen 😜

Jag har mina ögon, öron och hjärta "wide open". Anstränger mig inte men hoppas ju få se något som verkligen känns MILTON. Som den gången för 2 1/2 år när exet var här pga förhandling i tingsrätten. Sonen ville inte vara ensam utan ville att jag skulle vara med honom och exet på Leos Lekland (tack och lov var min systers man med) Det var otroligt tufft och känslomässigt jobbigt. Men jag fick en enorm belöning från ovan och jag kände att Milton var otroligt stolt över mig. Det första jag såg när vi kom ut var en magnifik regnbåge (japp ännu en) LYCKLIG 😀

Nu lite sen lunch på Sibylla där sonen fick en leksak i Fun boxen. Han valde medan jag beställde. Han valde en bil med ett lejon på 😁 Milton är född i lejonets tecken. Hihi. Ja jag kanske ser tecken i allt idag. Och det tillåter jag mig själv att göra. När den stora hälsningen kommer så känner jag den.

"Miracles happens
To those who believes in them"

Kjam kjam 💖

45 Emma:

skriven

Hej!!

Med många motgångar och ledsamheter i mitt liv hoppas jag nu och kämpar mig mot lycka.

Jag undrar om när jag ska träffa min rätta man i livet och äntligen våga leva igen?!
Är den jag tänker på den rätta??

Tack för en underbar blogg!! ✨

46 Boudica:

skriven

Vilken härlig historia! Svårt att slita sig från texten ;)
Vilken härlig själ han måste vara, hjälper till och gör val utöver ditt bästa, en riktig ängel :)
Hade själv en tik i 14 år, flera år sedan hon gick bort, men hon var med mig i mer än halva mitt liv.
Får en känsla att hon ibland är med mig, och kanske ibland att hon ligger i sin fåtölj eller i soffan.

Här bryggs det kaffe, som snart ska avnjutas med lite paleo-glass ute på balkongen, i solen. Men inte är det lika varmt som igår!

Es, jag har en innerlig önskan,som jag inte kan släppa, den kommer å går, men släppa den kan jag inte. Vart den kommer ifrån kan jag undra ibland, för det vet jag inte, men kan du se om jag åtminstone kan få denna önskning uppfylld?

KRAM!

47 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag längtar så fruktansvärt efter att vara i ett förhållande. Men det känns svårt också, där det är ömsesidigt och där det finns kärlek känslan. Ser du om det ser ut framöver som det blir lite olika dejter? Eller om jag kan ha turen med mig och rätt man sänds in, ser det ut som det kommer något mer rätt stabilt för mig härnäst?
Kram

48 Mimi love<3:

skriven

Så fint skrivet Miltons mamma och så söt han är,tack för att du dela med dig.Jag förstår hur svårt det måste vara och att saknaden är enorm,men han är självklart med dig i kärlek<3 Jag har med fått massa tecken från de mina som gått över och vet att de är med oss alltid<3


Es Ser du något kul som händer mig i sommar?
kram:)

Svar: Ja det kommer hända lite av varje.. en hel del trevligheter.. kram :)
Esmaralda

49 Nj:

skriven

Så fint och kärleksfullt skrivet, vilken relation mellan matte och sin älskade vapendragare 🌟🐶.
Undrar om det kan bli något vårpirr snart...kram

50 Temperamentsfull blondin:

skriven

Vilken underbar hund och vänskap. Sådan ynnest ❤️ Allt gott till dig och sonen framöver!

Grådimmigt och regn hos mig. Ganska gött. Jag ska bara krypa upp i soffan utan dåligt samvete för att fånga ljuset, med choklad och serier.

Ingen fjösig chokladruta här inte, här krängs det 200 gram utan problem :)

Vad tror du om min sommar Es, någon känsla för hur den blir? Kram!

51 Miltons Mamma:

skriven

Tänkte inte men kan inte låta bli.

Har Milton någon att vill säga idag?

❤❤❤❤❤

Kjam

Svar: Ja han försöker.. ta emot honom... jag tror han vill meddela sig direkt med dig.. kram :)
Esmaralda

52 Mee som är hundrädd:

skriven

Hej Es

Jag blir så sne när min granne(riktigt trevlig annars) men släpper lös sina stora hundar. De lyder inte honom och jag blir på hoppad av de flera gånger när jag går ut.Jag är bara rädd för stora hundar och när de vill hälsa så hoppar de upp på en flera gånger och jag blir rädd varje gång att något skall hända mig. De är "snälla" "bits inte" enligt honom men är det inte lag på att de skall vara kopplade? Jag tänker på mina kläder med som de kan smutsa ner och kan rivas sönder:(. Jag blir livrädd varje gång jag ser de för de springer emot mig och vill hoppa hoppa upp flera gånger tills han kommer fram till de, så jag måste hålla balansen annars trillar jag ner i marken.Jag har sagt till honom att jag är rädd för dessa och att de inte får går lösa. Men han ber barar om ursäkt flera gånger,men jag har sett att de går lösa ändå och att de inte lyder honom när han ropar på de utan han måste hämta de:(vad gör man? visa skall bara inte ha hundar.Det var så mycket lugnare innan de flytta hit:( kram

53 G.H:

skriven

Wow!!! Vilken fantastisk hund!!! Och fantastiska upplevelser efter hans död! Blev verkligen berörd. ... och har I ärlighetens namn undrat lite över vem den där människan som är helt besatt av sin hund är;) nu förstår jag 💙

54 Undring?:

skriven

Hej Es

vilken karriär ser du passar mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: