Nakna fröken kiss...

Alla har vi nog en bucketlist... både sånt vi vill ha gjort på sikt och sådant vi vill
göra rätt omgående.
 
Och för min del vill  jag beta av punkten som handlar om att besöka  Fröken kiss-kiss !!
 
 
Nej, det är ingen bordell och inga glädjekvarter...  utan en pytteliten restaurang med typ en  mindre kolgrill i trädgården ... där man kan äta grillat kött eller fisk !
Här finns bara ett par bord.
 
Jag tycker att  lady pi-pi  en skön motvikt  till  alla statyer av nakna  män med blottade könsorgan.
Vi kvinnor kan vi också !!
 
 
Jag bor  nästan intill men ibland har de stängt.. rätt ofta faktiskt och det känns som om de har
öppet när lusten faller på.   Så nu får jag hålla ögonen öppna  !!
 
I dag styr min vän och Mannabonne Glenn bilen hitåt.. genom Tyskland och Österrike och övernattar nånstans på vägen.
Ska bli så roligt att få hit dem på fredag !!
 
 
Nu prunkar alla växter  i trappor och prång......
 
 
Tog en kopp förmiddagskaffe igår på Stradun... till musikunderhållning... man tackar...
 
 
... handlade lite grönsaker på torget
 
 
.. och så pallade jag en apelsin... bara för att jag kunde !!
..........................
 
Nu är sista chansen att anmäla dig till  STORHEALINGEN på distans som går av stapeln i kväll.
 
Läs på bloggen från den 22/4 - där finns alla instruktioner.
 
Ni är alla varmt välkommna att delta
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Sorg:

skriven

God morgon.
De dagarna känns enorm tung, går med bultarande huvudvärk.
Jag har tappat tålamodet nu, vill allt hända nu, helst skulle det varit igår.
Undrar om det finns verkligen en karma eller Gud om vi kan kalla det Altet.
Varför det inte finns karma för vissa !!!
Jag har kämpat drygt i ett år och rädd att falla vid målet. Både kroppen och själen sviktar,
Snälla Es , kan du se något som kan hända i min snar framtiden?
💓💓💓

Svar: Det finns karma för alla men det är inte alltid vi ser det.... du når ett mål och när jag ser framåt så kommer du må betydligt bättre.. kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Så härligt att kunna palla en apelsin. Vad mysigt att MG är på väg mattes ögonsten.
Var det Mikaels sätt att be om förlåt när han hörde av sig och berättade att det blivit lite för mycket alkohol och att han var stressad med boksluten ? Han frågde hur det kändes med pappa.
Kram
🍊🍊🍊

Svar: Ja, det var hans sätt... kram :)
Esmaralda

3 Mimlan:

skriven

Lady Pi-Pi låter definitiv som en restaurang jag skulle vilja besöka!

Jag känner mig orolig inför imorgon, ser du om det kommer gå bra?

Kram

Svar: Ja, det kommer gå bra.. oroa dig inte.. kram
Esmaralda

4 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Hur blir min dag? Tydligen ska planerna göra mig förförisk idag vilket känns lite kul.
Håll tummarna att jag får tillbaka mina nycklar från J...

Shish och tre ord kommer innan 17.00, men hur tar healingen om man inte är hemma..? Om man inte kan fokusera just då?

Kram


Svar: Ofta fungerar healingen riktigt bra i alla fall.. kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Visst kan kvinnor, varför skulle dom inte det? Bättre än män i många fall ;).

Tänk va behändigt att kunna ha öppet då andan faller på, inget behov av större pengar då kanske. Tvärtemot här då. Litta nervös pga de få timmarna denna månad... Räcker det till med fest på kommande o allt? Nåja, det måste det ju.

Var apelsinen god? Det måste den ju ha varit ;), förbjuden frukt. Stod det på din bucket list Es?

O redan imorgon har du familjen där igen. Har svårt att förstå att resan går så fort för dem, men nåja, ni bor ju lite närmare kontinenten. Va härligt det ska bli :).

Här ska det bli besök på operan o höra om deras program, lite ”smaka på opera” o nåt smått att äta. Det är något jag kanske borde gå på, men men.. Känner mig mera hemma på kvällens föräldramöte gällande fotbollslagets ekonomi. Sen får jag se om jag styr kosan till fotografen, kan det bli till nåt Es? Nej ingen relation, bara nåt trevligt ;). Får se om jag har lust nå mera då, den har minskat under veckans lopp.. Före det, jobb.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Apelsinen var sur som stryk... kanske var det en pomerans !! Just nu mitt lilla gäng på båten över till Tyskland.. jag ringde nyss och beställde lite lakrits.... de ska ha en övernattning men när vi åker hem har vi tre !! Det blir som en liten egen resa i resan ! Något kul lär finnas för dig riktigt snart.. kram :)
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

Lady Pi-Pi helt enkelt kissar på öppettiderna :)

Kram
Mikael

Svar: Eller ur !!!! :) Kram :)
Esmaralda

7 Michaela:

skriven

Underbart att MG och vännen är på g! :) Missar tyvärr healingen pga jobb men hoppas att det blir bra för alla som är med. Kram.

Svar: Ja, de är på väg över havet till Tyskland just nu... ska bli så kul.... kram :)
Esmaralda

8 Rebecca:

skriven

åh kan man bila till Dubrovnik? Låter perfekt för mig som är flygrädd :) Kanske jag skulle ha på min bucket list, på tal om bucket list :)

Svar: Visst kan man bila hit.... min vän kör ner med en övernattning men när vi åker hem tillsammans har vi planerat in tre övernattningar.. kram :)
Esmaralda

9 hmm:

skriven

godmorgon ifrån er en helt slut kvinna , känner mig helt uttömd. jag undrar esmeralda hur länge till jag kommer orka. något glädjande på väg åt mitt håll som du kan se??

Svar: Det kommer en hel del bra ting och vad du ska göra just nu är att göra upp de goda planerna och ta tag i det som du själv kan påverka... kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Haha, den statyn har jag också hälsat på ;-)

En valp är nu tingad till mig och jag får den om 8 veckor. Ser du hur det blir?

Tycker du jag ska anmäla mig till ikväll?

Kram

Svar: Ja, hon syns :) Anmäl du dig till i kväll.. och med valpen har det alla förutsättningar att bli bra.. kram :)
Esmaralda

11 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha men gud , henne har jag aldrig sett...

Es, det känns svårt nästan hopplöst, men jag hoppas ju att det inte är det. Ligger en kärlek och samboskap i min närmaste framtid?
Tror du kärleken kan bo i samma stad som mig nu?
Kram

12 f:

skriven

godmorgon esmeralda vi har hållt på med vårt projekt utomlands inågra år och i år blir det äntligen färdigt. Jag hade en vision om att buisnessen skulle bli jättebra och allt skulle bli sålt så vi inte skulle behöva jobba mer som vi gör nu, kan du se om det kommer bli så?

Svar: Kanske inte riktigt så som du vill men en bra bit åt det hållet.. kram:)
Esmaralda

13 Skrållann:

skriven

Hej!
Vad härligt du verkar ha det och är du så nära att förverkliga något på din bucketlist är det klart att du ska se till att göra det;)
Igår skickade jag in en ansökan på ett alldeles speciellt jobb. Det handlade egentligen bara om en del nätter i månaden på ett alldeles speciellt hus för sjuka barn och familjer som genomgår sjukvårdande behandling. Ser du om jag har någon chans på tjänsten?

Kram❤


Svar: Ja du har chansen... den är kanske inte så stor.. runt 35-40 % men den finns.. o jag håller tummarna.. kram :)
Esmaralda

14 Madde:

skriven

Vad vill egentligen A.P med mig?

15 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Han och jag sa att vi skulle umgås för en tid sedan, inte så länge sedan. Tror du umgänge blir av med honom?
Kram

16 Undris:

skriven

Hej Esmaralda
ser väldigt mysigt ut för övrigt! Harmoniskt och fint.

Tror du att deras relation går framåt? ser det ut som om de kommer att flytta ihop nu?
kram

Svar: Det kan de mycket väl göra... kram :)
Esmaralda

17 sus:

skriven

hej
härligt med lite uppdrag.....
alltid något att se fram emot..
love sus

18 Ninis:

skriven

Nu är det nära.. snart har du MG och kärleken hos dig💕, ska bli så härligt med healingen ikväll. Längtar efter något romantiskt , sker det till helgen? Kram

Svar: Ja, pratade nyss med dem o de befinner sig på på båten till Tyskland.... MG är ivrig och glad och har nyss dammsugit av restaurangen ombord ! Lite romantik kan det bli snart för din del.. kram :)
Esmaralda

19 Johan:

skriven

Hej Esmaralda,
Jag förstår att du har det bra i Dubrovnik bland alla flygande trosskydd och pallade apelsiner.

Jag skulle behöva lite hjälp av dig. Min lägenhetsjakt i Stockholm fortsätter. För tillfället bor jag på Lidingö och trivs helt okej, men vill närmare stan. Killen som har förstahandskontraktet lånar min lägenhet i Malmö, så vi har ”lån-bytt” fram till oktober.

Igår tittade jag på en lägenhet i Norra Djurgårdsstaden. Det är en ganska stor 3:a och tjejen som har förstahandskontraktet vill byta till Malmö. Med hjälp av en tredje person i Malmö kanske vi kan ordna ett byte. Men jag är tveksam. Lägenheten i Norra Djurgårdsstaden är ganska dyr och inte heller den ligger riktigt rätt för min smak. Kommer nya och bättre alternativ tror du, Esmaralda?

Stor kram från Johan

Svar: Ja, är du beredd att vänta så kommer ett bättre alternativ men det kan ta tid.... kram :)
Esmaralda

20 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Så skönt du har det, bara tar dagen som den kommer. Har inget speciellt på min bucket list mer än att jag en dag ska vandra på en kritvit strand och dricka drinkar under palmerna på nån atoll i Söderhavet...
Blev glad igår när Han kom, vill han ha mer kontakt?
Ha en underbar dag☀️

Svar: Låter som en alldeles utmärkt punkt på listan ! Han är osäker på hur han vill ha det men du märker snart vartåt det lutar.. kram :)
Esmaralda

21 Muminmamam :

skriven

Hej Esmaralda.🌸

Jag undrar om du ser om min tillkommande kärlek kan bo i staden som jag bor i nu?
Kram

Svar: Nej det är tveksamt.. kram
Esmaralda

22 kvinnan:

skriven

ilskan inom mig gör mig tokig, efter det grälet jag hade för några veckor sen med en bekant. jag blir tokig för hon inte tar sitt ansvar och låtsas som ingenting. gör hon så med mening känner hon sig inte skyldig på något sett?

Svar: Det är helt enkelt hennes sätt att hantera det hela, hon kan inte bättre än så.. kram :)
Esmaralda

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja en resa i resan :).
Fotografen inhiberade pga sjukdom, fick han prestationsångest månne ;D..
Ser framemot nåt kul..
Kram Skorpan

24 kvinnan:

skriven

men har hon inga skuldkänslor alls när hon ser att jag inte är som jag brukade vara mot henne, förut var jag jätteglad att se henne men inte längre. ändå väljer hon att komma till oss?

25 Misstjejen:

skriven

Hej

kommer han våga att prata med mig av jag skicka en mejla till honom. kommer han vill lösning med mig... kommer han förstår mig?

kram

26 MmuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag bli sambo i år?
Eller nästa år?
Kram

27 Mia:

skriven

Hej Es!
Klart det ska vara jämställt på statyområdet! :-) Har en fråga....gillar mitt jobb men känner ibland att det är ganska monotont. Känns som jag skulle vilja få in något mer kreativt i mitt liv som komplement, för att få lite mer stimulans. Ser du vad det är som jag kanske ska ägna mig åt och om det leder till nåt positivt för mig? Kram :-)

28 Raggarbruden:

skriven

Vilken helt underbar fontän !!
Big like 👌
Min smak på sevärdhet det..
Nu våndas man i väntrummet..
Enbart vaccination.
Men trots allt lite läbbig..
Hoppas på klistermärke efteråt ;-)
Passar på att fråga:
Får du till dig något om sommarn.
Jag ska vara helt ledig.
För att jag kan.
Det känns helrätt.
Ladda batterierna och landa.
Hoppas att jag har lite klarhet i höst.
Sådan ångest för den..

Massa kramar.

Svar: Ta vara på sommaren och sen kommer något bra och positivt... kram :)
Esmaralda

29 åsa:

skriven

Hej E!

Fniss härlig staty . toppen!

Får sån längtan till Dubrovnik. vart där en gång i skolresa i 9 an.

slutar hon svägerskan. är hon sur för att hon får nej från mig. tränger sig på o skriver långa sms o brev. sa till brossan att säga till henne att det räcker nu. ville inte prata med henne. så då drog det igång. vill bara få ro o komma sakta tillbaka i min takt. kan det vara så svårt att fatta eller? vadgör man ? Hon har förstört relationen o hon som dragit undan familjen kommmer fram som en ångvällt. ursch. kram Åsa

30 Eiviy:

skriven

Låter som ett mysigt ställe att äta en bit mat på :)

Fråga..
Tror du min nya brevvän kommer svara på mitt senaste brev? Vet inte om jag skrev för mycket eller var för personlig eller bara för sen.. Blir alltid lika nojjig.. Har hon gillat våran kontakt hittills? Ok, det blev två frågor i en men ja.. Dom sitter som ihop så kanske kan räknas som en ändå ;P

Tack på förhand 🌼 ser sen fram emot att läsa om hur healingen gick, alltid lika intressant. Nån gång vill jag också prova på det :)

31 Louise:

skriven

OMG vilken morgon jag hade.
Dottern ville ha kjol utan något under no way antingen strumpbyxor eller tights. Efter några minuters gnäll och skrik tog hon på sig dem. Konflikt nummer två hon ville åka rullskridskor till skolan och vi var redan sena och dessutom så skulle de iväg och hon vägrade att röra sig men vi kom fram i tid och en arg dotter. Det som utlöste detta var att hon inte klarade en bana, sista banan på ett spel.

Jobb idag och jag är verkligen inte på humör på det men det är visserligen bara fyra och en halv timme och imorgon åtta timmar.
Jag både vill och inte vill jobba på den förskolan men jag föredrar att jobba där i stället för Lund eller Malmö.

Blir det fast jobb för mig snart någonstans?

Jag är å trött på att hatta runt och får ingen rytm och dessutom vill jag bara komma ifrån vårt jäkla ghetto. Är så förbannat trött på våra grannar nu.
Ringde securitas igår men de ville inte skicka ut en bil för klockan var inte nära tio. Dessutom hade de inte fått något mejl från vår hyresvärd vilket är så dumt. Man kan inte vara i sin lägenhet när de är igång det är helt sjukt.

Tacksam för svar och ha en fin dag. Kramar.

Svar: Ja det är full cirkus runt ditt boende.. en flytt kommer men först jobb.. det känns som om något ska närma sig nu.. kram :)
Esmaralda

32 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Låter som en restaurang i min smak,hoppas du får bord... smakar förmodligen gudomligt..gudinna domligt ;-)
Pallad apelsin kanske inte smakar lika bra haha läste att den var sur ...otur
Härligt att MG och vännen är på väg ...förstår att du saknat dem ...men visst kan det vara skönt att få lite egentid oxå

Ses ikväll i healingen ,gör inget om det "spiller över" lite på lilla mamman Mira då hon har känningar av sin rygg igen...

Kram Anki med flock

Svar: Ja, egentid är viktigt.... jag ska ha mamma Mira i minnet ikväll.. kram :)
Esmaralda

33 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Lady pi-pi gillar jag! Häftig! Så roligt att vän och vovve anländer. Träffade en fralla hos veterinären och jag älskar dem! Så härliga!
Tack, för dina tröstande ord om sorgen efter Spinner! Jag tvingade mig att städa som en gnu i går och sen lättade den värsta dimman lite. Så ramlar jag över en kattunge som var nästan identiskt lik Spinner, utseendemässigt då! Skrev ett meddelande och fick svar i dag att någon annan ska träffa honom i kväll men om det inte sker något då så hör de av sig. Min lilla katta saknar ju S så mycket åxå.
Är det meningen så hör de väl av sig igen.
Hoppas! I kväll födelsedagsfest och healing. Två bra saker! Ha det riktigt gott nu! Du blir allt brunare har jag sett! Så härligt! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Nåja, brun blir jag väl inte.. snarare en nyans rödare....ha nu en riktigt bra födelsefest och lika bra healing... kram :)
Esmaralda

34 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Min första tanke när jag såg Lady pi-pi tänkte jag "herregud", men sen varför inte. Hur många statyer står inte med män och visar upp sitt könsorgan? Go Lady pi-pi! 😂😁

Har två frågor och hoppas på svar:
1. Jag undrar om jag kommer vara länge på nästa praktik innan det leder till jobb eller kommer jag vara där något år innan det leder till jobb eller kommer jag söka jobb och få ett jobb då utan att ha en praktik?
2. Ser du något positivt som händer mig i år eller sker allt bara en bit fram i tiden? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

35 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Min första tanke när jag såg Lady pi-pi tänkte jag "herregud", men sen varför inte. Hur många statyer står inte med män och visar upp sitt könsorgan? Go Lady pi-pi! 😂😁

Har två frågor och hoppas på svar:
1. Jag undrar om jag kommer vara länge på nästa praktik innan det leder till jobb eller kommer jag vara där något år innan det leder till jobb eller kommer jag söka jobb och få ett jobb då utan att ha en praktik?
2. Ser du något positivt som händer mig i år eller sker allt bara en bit fram i tiden? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

36 Lydia💕:

skriven

Underbart för dig ska själv åka till Sarajevo ett par dagar
Skulle vilja anmäla mig till healingen men jag kunde inte slappna av och känna något vilket är synd
Ska jag fortsätta mitt vik eller byta jobb
Lydia💕

Svar: Ha det så bra på din resa :) Det ser ut som om du byter jobb.. kram :)
Esmaralda

37 <3:

skriven

Hej kära Es nu längtar jag tillbaka till Grekland och apelsinlunden jag var i förra sommaren. Hoppas kunna åka dit igen. Var så otroligt vackert och rofyllt. Vi hyrde en cab och åkte runt till olika stränder, marknader och vackra utkiksplatser.
Ser du om restaurangplanerna blir av ? Ska jag ta chansen och hoppa på tåget nu när T och P är med i gamet. Kan bli en utmaning och ett behagligare liv i värmen stor del av året. Men kanske kommer leva med fel man en tid... man kanske inte kan få allt här i livet här och just nu. Ser du fortfarande att jag kommer hitta rätt i kärlek och bli lycklig som pappa ville ?
Kram
🍊🍊🍊

38 Shima mitt hjärta s♡s:

skriven



kära Es! jag vill och önskar verkligen att en graviditet kommer för mig. jag ser det i drömmen att jag är gravid, men i verkligheten är det inte alls så. när kommer det ske när kommer denna graviditet?kram

39 Helena Ir:

skriven

Nakna fröken kiss kiss..kommer nog få besök av spådamen..med vännen och MG..
Undrar om någon sätter i halsen av statyn därutanför..? Ingen vanlig syn..men som du skrev,männen de avbildas med sina könsorgan..Är det kanske storleken, det ändå hänger på?

Jag var till tandläkaren igår..med alla nyinflyttade så har det varit svårt att få tid dit jag gått i många år..denna gången ska jag även till tandhygienisten..Min tandläkare hann inte riktigt ta det själv
Just nu är det prio på att kalla barnen,sa hon..
Dryga 3 månader för att få komma till tandhygienisten..
Det funkar inte för mig..letar sista minuten på andra ställen..
Jag verkligen hatar sånt här..Försöker vara så noga med tänderna..Och så stoppas man (jag) av att det inte finns tider!
Så har jag tålamod..Nej!!!

Annars så skiner solen..och jag har tränat..skuggboxning,lät ju kul..läste att din son visat dig.. :)

Ha en skön dag..

Kram :)

40 Norrländskan:

skriven

Tjenare Es! Det skulle vara kul att höra om du ser något kring närmaste månader. Om du får till dig ngt. Hoppas du har det fint där borta.

Här i norra Sverige börjar verkligen våren ta fart med vitsippor och hela faderullan :) Kram!

41 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Elskede Ezmaralda 😊💖💕
SÅ KOS at vennen og MG kommer da 👍😊💜 Håper dere får kjempefine dager!! 😍

Jeg sitter nå å pröver å få bestemt meg ang healing ikveld, jeg er helt 100 på at jeg trenger det nå!!! Men har aldri värt med på det för, hva skjer da da? 😊 Jo, jeg blir med!!! 👍👍👍😍💜💙 Skal bare se å få swicha penger og skrive mail til deg 😍 Tusen hjertelig takk for at du gjör dette for oss, VERDENS BESTE EZMARALDA 🌻💕🌼💜💝🌸💐💟
Kjempekleeeemz 💙

Svar: Du är så välkommen till healingen.. kram :)
Esmaralda

42 Lotta:

skriven

Hahaa...vilket ställe, restaurangen alltså med den statyn :))) Kanske blir svårt med matlusten...

Har eventuellt ett jobb på gång. Haft kontakt idag, hoppades på intervju, men vet inget än. Ser du om jag kan få detta jobb.

Kram L


Svar: Chansen är runt 60 %.. lycka till.. kram :)
Esmaralda

43 Maria:

skriven

Hej! Just nu mest jobb och så, blir det nått kul framöver eller fortsätter slitet?😉❤️
Kram

Svar: En hel del kul blir det också.. kram :)
Esmaralda

44 💕 Zoey 💕:

skriven

Goa Es!
Kul att det finns någon staty som visar upp kvinnans könsdel för en gångs skull! Är ju alltid männens annars. Finns ju kvinnliga statyer men då är det ju bara brösten som syns. Har läst ikapp lite på bloggen då jag inte har varit inne på ett tag och höll på att dö av skratt när jag läste gårdagens inlägg. Stackars dig, Es! Snacka om pinsamt! 🙈😂 Det var verkligen inte din dag. Har du handlat nya nu då? En sak har du nu lärt dig - ställ inte trosskydd vid ett öppet fönster! 😂

Något jag undrar: du har nämnt att jag kommer få ett sista barn som en sladdis och det kommer efter 40. Med tanke på att HAN ser ut att dröja ett tag till - minst 2 år som läget ser ut nu iaf, så undrar jag om mitt sista barn kommer komma efter att jag har fyllt 43 år? Eller kommer jag vara äldre? Lite nyfiken bara vad folk kommer säga och om jag får många taskiga kommentarer och åsikter då jag får så sent som efter 40? Mycket tacksam för svar! Kramar Zoey 💕

Svar: Japp, aldrig mer trosskydd i fönster !! Det har jag lärt-- den hårda vägen ! Sorry men ser inga detaljer kring din fråga.. ett barn ser det dock ut att bli.. kram :)
Esmaralda

45 Signe:

skriven

Hej Ez!

Får du upp om lilla vita hunden Moa ska flytta hem till oss nu?

Kram♥️

46 Pia1:

skriven

Så fint du har det! Det är fantastiskt väder även i Uppsala, jag är ännu kvar på Akademiska. Vet egentligen inte så mycket men har en väldigt fin läkare. Det har strulat med mina gamla provsvar, endast de med ful baktanke ligger öppet i journalen, allt som visar sjukdom är undansopat. Men jag skickade ju ner de rätta innan de togs bort och jag fick själv tillsammans med läkaren gå in i min journal och leta upp dem och skriva ut. Så nu efter mycket oro känns det bättre, jag vet att han tror mig. Blir kanske en uppdatering imorgon 💝

Svar: Ja han tror dig.. och nu håller jag alla tummar.. stor styrkekram !!
Esmaralda

47 Rosa:

skriven

Hej, min syster har bestämt att avsluta relation med mig och mina föräldrar utan någon anledning. Vi förstod inte vad som hände och hon inte heller låter oss att träffa hennes barn. Hennes make är inte en bra person och har behandlat oss illa i många år även min make. Vi har stått ut med honom i många för min systers skull samt henens barn. Vi har hjälpt och stött henne och barn mycket.Jag har försökt att ta kontakt med min syster och frågat varför men lyckats inte. Hon vill att vi ska lämna dem i fred. Vi älskar min syster och hennes barn väldigt mycket. Jag är gravid och ska snart föda. Mina föräldrar och jag är mycket ledsna och sårade. Nu vet jag inte vad jag ska göra nu mer. Jag undrar om andevärlden har något att säga till oss om min syster och framtid. Att få ett svar från er skulle betyda väldigt mycket för mig.

Svar: Det ser ut som om mannen ligger bakom i mycket men det finns inget ni kan göra.. mer än att låta syster veta att hon är välkommen att ta kontakt när hon känner att hon vill.. och den dagen kommer när hon gör det... kram :)
Esmaralda

48 Susanne Amalia :

skriven

God eftermiddag..
Hemma igen efter tandläkarbesök..
Lev så mycket du bara kan........ .. . .
Jag har fått två frierier.. 💕 🤣så kul.. Man måste se humorn i detta..
Den ena såg kärleken på grund av att jag inte drack öl (det gjorde han)
😱
Den andra var seriöst intresserad.. Hmm
😂🤣
Jag vill.... Så mycket.. Kärleken är evig.. Sa min mormor det är bara föremålen som växlar.. En klok gumma utan fördömande. 💕 önskar dig en fin dag utan fördömande.. Vill vara med på fin healing sörjer hur jag gör sätter in pengar på ditt konto Nuuuu. Kram


Svar: Frieri är alltid kul.. även om de inte alltid är seriösa :) När jag var 48 var det en kille på 21 som friade.. och när jag var 24 var det en man på 76 som friade... det blev tack men nejtack i båda fallen :) Kram :)
Esmaralda

49 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.
KAN mötet med min tillkommande kärlek ske på min hemmaplan? I staden jag bor i?
Kram

50 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Nova har repat sig och jag är på väg för att hämta henne 👍😁.
Tack för energierna du skickade åt oss ☺️.

Kram ThereseC

Svar: Åh vilket positivt besked, så glad jag blir.. kram på er båda två :)
Esmaralda

51 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill verkligen ha lite förändring i mitt liv. Känns som det stått lite på samma punkt en tid nu.
Kommer förändring och att tillvaron börjar att röra på sig nu?
Kan jag bli sambo med en kärlek i år? Eller under nästa år ?
Kram

52 Kvinnan :

skriven



men har hon inga skuldkänslor alls när hon ser att jag inte är som jag brukade vara mot henne, förut var jag jätteglad att se henne men inte längre. ändå väljer hon att komma till oss?

53 Mia:

skriven

Kära Es! Ser du vad mannen jag ska möta arbetar med? Kram :-)

54 Becka:

skriven

Lady pi pi:)den gillar jag japp vi kvinnor kan vi med:)
Så spännande kul du får det imon,jag har med väntat på att Mg skall komma hoppas på många bilder:)

Es Ser du mig studera eller göra annat som jag trivs med?
kram

55 Sara:

skriven

Jag blir så sugen på att åka till Dubrovnik efter dina resereportage :-)

Jag tror jag gått och kärat ner mig i en gift man, inte bra. Jobbar tillsammans och jag blir så nervös och knäsvag i hans närhet att jag ibland t o m blir yr och illamående. Och jag som så sällan blir attraherad av män över huvud taget, och kan knappt minnas när jag föll såhär pang bom för någon. Typiskt att han ska vara upptagen (inte för att det är så stor chans att han varit intresserad även om han var singel).
Nåja, jobbar bara kvar där ett par veckor till, sedan är han helt ute ur mitt liv och jag kan gå runt och vara olyckligt kär ifred...
Hur kan han påverka mig så starkt? Är det bara att jag överreagerar för att jag känner mig ensam? Kan inte förstå varför ödet kastar denna man i min väg bara för att krossa mitt hjärta? (För det var verkligen en ren slump att jag hamnade på just den arbetsplatsen just då).

Längtar ovanligt mycket just nu efter den där stora kärleken du spått ska komma till mig.
Kram

56 Milla:

skriven

Fick inkasso om sonens golf igår. De säger att de skickat faktura o påminnelse men jag har aldrig sett några..Vad har hänt? Jag är ingen slarvig person. Nu har de lagt på massa extra. Kommer det läsa sig, de verkar inte tro mig

57 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
Kommer jag att få den som jag vill från min rehabilitering?

58 Skorpan:

skriven

Åh jag kan visst gå på opera efter att ha hört amerikanen sjunga en aria. Wow, kändes som om jag blev riktigt rörd, what? Eller kanske det bara var pollen ;). Men kanske ändå något som jag upplevt nångång tidigare?

Hade en märklig dröm om att man kastade ägg på mig i massor. Är det det man vill göra? Fick riktigt ta skydd...
Märkliga drömmar...
Kram Skorpan

59 Västkustbrutta:

skriven

"Inte illa pinkat" 😉

Nu sprack dieten.. En kladdkaka med lakritssmak står i ugnen.. Opsie!

Kompenserar med bulgursallad till middag och en rejäl promenix. Det verkar gå bättre för dig kära E! Vad syns härnäst på flirtfronten får du till dig något? Ett händelselöst halvår. Hoppas på bättring snart..

Kul med MG-återförening imorgon! Ni båda måste längta. Kram-kram

60 Elisa:

skriven

Hej!
Ser allt ut att bli bra med resan där eller borde jag planera lite bättre?
Kram

61 HS:

skriven

Hej Es!

Å vad fint du har det därnere.

Sitter här nu och funderar om det blev rätt egentligen med det här jobbet som jag började på i höstas. På många sätt är det bättre än där jag jobbade tidigare, men har haft en känsla av att vara uttråkad på jobbet, inte alls likt mig. Svårt att sätta fingret på det. Sen hade jag möte med mina två närmaste chefer igår och bad om vissa gränser för att inte bli överbelastad m.m. Fick igenom flera av mina önskemål men fick ändå en dålig magkänsla efteråt. Tyckte att min ena chef inte stod upp för det som han sa till mig på medarbetarsamtal för en månad sen. Ingen lätt situation för cheferna heller med pressad ekonomi m.m. Jag vet inte om jag bara är onödigt känslig eller om jag faktiskt borde börja om och söka nåt annat innan jag rotat mig för mycket på detta ställe. Jag tittade ju på några andra ställen förra året med en organisation som nog passar mig bättre. Ja man vet aldrig om gräset är grönare på andra sidan. Ser du nåt?

Kram

62 Berg:

skriven

Haha, vilken härlig staty!

Behöver be om råd.. Min fd bygger upp diverse "historier" och anklagelser, om än det ena än det andra, angående hur barnen har det hos mig. Det kommer många påståenden både via sms och mail. Tyvärr sprider han också sitt skitsnack till barnens vänners föräldrar. Och det blir svårt för mig som märker att något subtilt förändras i relationen till dem, men inte vet vad som sagts, och då jag själv inte heller vill blanda in andra i vår konflikt.
Oftast låter jag hans textmassor bero, men ibland känns det som att det blir "som sanningar" om det inte bemöts. Ska jag strunta i att svara? Behöver jag känna mig hotad? Har du något råd?
Han kommer ju i vilket fall inte ta till sig mitt svar, utan det blir väl bara som att mata elden?




63 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Det verkar som att det börjar gå lite framåt med tjejen jag pratar med, ser du om hon och jag kommer att träffas snart? Eller jag ska fortfarande ha is i magen? :)

Kram

64 Tjejgumman:

skriven

Ser verkligen fram mot kvällens healing. Min kropp kärvar, vissa delar har nästan skurit ihop. Som axlarna. Köpte en bok "Yoga för seniorer", tränade ett par veckor och har nu så ont i axlarna att jag har svårt att sova, klia mig på ryggen eller knäppa upp bh:n. Varning för Yoga på egen hand utan förkunskaper alltså.
Åsså läääängtar jag förstås efter den kärlek du påstår ska komma, även om jag har svårt att riktigt tro på det.
Vi ses och känns i kväll! Jag ska försöka sända ut så mycket healing jag kan från mitt håll. ❤️🧡💛💚
Tjejgumman

Svar: Jag tror du lyckades bra med att sända ut och det känns som om du tog emot bra också.. kram
Esmaralda

65 fundersam:

skriven

varför drömmer min man mardrömmar om mig. som återkommer då o då.

66 Boudica:

skriven

Inte med på healingen denna gång men hoppas det blir bra för de som är med.

Visst har jag nån sorts bucketlist, där "står" det bl.a att besöka den där kyrkan som all inredning är gjord av skellett-delar. Minns inte vart, nederländerna?
Sen är ju en stor dröm att road-trippa genom usa's stater, men den har du ju sett mig göra, så förhoppningsvis dröjer det inte länge ;)
Har ju en hel del till men ska inte skriva allt här ;)

Jag undrar Es, vad är orsaken till de märkliga sammanträffandena med denna person de senaste dagarna, eller finns det ingen riktig mening bakom det?

KRAM!

67 Tisa:

skriven

Varför känner jag denna avundsjuka? Jag skäms över mina känslor.

68 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Har två frågor och hoppas på svar:
1. Jag undrar om jag kommer vara länge på nästa praktik innan det leder till jobb eller kommer jag vara där något år innan det leder till jobb eller kommer jag söka jobb och få ett jobb då utan att ha en praktik?
2. Ser du något positivt som händer mig i år eller sker allt bara en bit fram i tiden? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

69 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Har två frågor och hoppas på svar:
1. Jag undrar om jag kommer vara länge på nästa praktik innan det leder till jobb eller kommer jag vara där något år innan det leder till jobb eller kommer jag söka jobb och få ett jobb då utan att ha en praktik?
2. Ser du något positivt som händer mig i år eller sker allt bara en bit fram i tiden? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

70 Miij:

skriven

Hej ESMARALDA
jag undrar om det känns som om mötet med min tillkommande kärlek kan ske i staden jag bor även om han bor i annan stad, är det möjligt att själva mötet kan ske här i stan?
Kram

71 Chatrine:

skriven

Hejsan, kul med healing igen. Även om jag inte kommer anmäla mig denna gång så kommer jag att hjälpa till att sända healing till bloggfamiljen. Hoppas på att det hjälper till på ett litet hörn.

Börjar han med stort H att närma sig?

Kram Chatrine

72 Bonden:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli något mellan mig och mannen som bor i boden?
Kram

73 Mezzy:

skriven

Hej Es

Hur ser min tillkommande ut?
kram

74 Rådvill:

skriven

Mitt liv har inte varit så lätt fast jag har kämpat mycket. Har jag jobb ekonomisk trygghet och blir tagen för den jag är i fortsättningen det vill säga inte blir underskattad? Är det något jag bör göra för att livet ska bli bättre och något som jag absolut inte ska göra?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: