Ön...

 
På ön Colocep
 
 
 
Åker du hit till "mitt" hus  i Dubrovnik så MÅSTE du hyra Srdans svärmors  stuga några dagar... det är magiskt !
Och åker du hit o bor nån annanstans... ta dig till ön och njut
Får helt enkelt inte missas
 
Det var lovat regn i åska.. men blev sol och varmt... och det tackar man för.
Vädret gör ju stor skillnad
Extra mys när inte turismen tagit fart än för säsongen....
 
 
Att inte turistsäsongen börjat.... betyder också 
att det inte heller finns så mycket att handla i butiken.. men det viktigaste fanns och det räcker gott..
 
 
Utsikt över havet från  altanen....
 
 
Prunkande blåregn
 
 
 
Och så sparrisen,, vilt växande och det är bara att plocka så mycket man vill... men det vill man
inte för den är konstig och bitter i smaken... nu är det gjort i alla fall.. check...
 
Kram & kärlek
 
 
1 Helena Ir:

skriven

Så fint..så fint..
Där kan man säkert inget annat än trivas..

Kram :)

Svar: Exakt så :)
Esmaralda

2 Dunegull:

skriven

Mitt i allt elände har jag fått en ny tjänst på samma företag. Börjar i augusti. Hur ser det ut att gå för mig?

Kram

Svar: Ser positivt och bra ut.. kram
Esmaralda

3 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tur att regnet och åskan inte nådde er.

Ni utforskar och upplever nya saker och ställen.Ni samlar och får så många fina minnen 😊.

Det önskar jag att även jag får göra.
Nu lever jag på sk neutral mark och med inga stora äventyr eller saker som händer och sker ,men en dag vänder det hoppeligen.
Ser verkligen framemot det.

Njut av umgänget med barnen o barnbarnen Es!

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja, det vänder för dig och mycket gott kommer.. kram :)
Esmaralda

4 F:

skriven

Ser jättemysigt ut😍

Tänkte fråga kan du se hur karriären ser ut för mig?

Svar: Den går stegvis men framåt.. kram
Esmaralda

5 Nj:

skriven

Härlig dag!! Fina bilder.
Händer det något speciellt snart.. jobb, kärlek eller båda kanske. Kram

Svar: Det händer men kan inte säga i vilken ordning... ett av de två sker snart.. kram
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Ja vad annat kan man göra än njuta! Ser så fint ut! Tesfebern tar tag om en ;D. Kanske snart..
Kram Skorpan

7 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att va en dålig idé att han möter mig där?
Kram

8 Lilly:

skriven

Hur ser det ut när det gäller ekonomin för mig?

9 Mashol:

skriven

mår dåligt med beteende från chefen. blir kränkt på jobbet och hemma blir hånad av min man som tycker allt är mitt fel. Inget som gör duger och för det minsta lilla sak blir anklagad. Känner mig hatad. vad är jag som ger de rätt till att behandla mig på det här sätet? Kommer det att förändras mot bättre. Har inte mycket ork kvar 😥😥

10 Lilla M:

skriven

Tack för svar! Blir kyssen möjligtvis med min kollega A?

11 Khaleesi:

skriven

Åh vad det ser härligt ut!! ☺ Måste bara fråga, är det kärlek mellan mig och Fredrik? Jag är lite kluven. Är rädd för att släppa lös mina känslor och jag gissar på att han känner likadant. Vi passar bra ihop men har kanske för mycket förflutet för att det ska utvecklas till den där pirriga känslan! Kramar☀️

12 sus:

skriven

hej
ser fantastiskt ut.....
vild sparris....
händer det något snart?
love sus

13 Mee:

skriven

Men åh så mysigt så fina bilder man bara längtar bort<3

Ser du något kul som händer mig snart?
kram

14 A:

skriven

Gud så härligt du/ ni verkar ha. Här har våren o solen kommit mer o mer på allvar nu. Så skönt.

Idag kom dagen jag inte ville skulle komma. Chefen ringde precis när jag skulle köra o sa att jag fick sluta där. All glädje o alla planer bara försvann på nån kort sekund. Han vågade inte ge mig mer tid att lära upp mig utan va tvungen att fatta detta beslutet.
Så tråkigt tycker jag då jag verkligen tog åt mig när vi pratade sist o att jag började få in en fin rytm i arbetet som han ville.
Allt sker av en mening heter det o jag får väl lägga till denna i den högen där jag väntar på vad meningen är.
Behövde verkligen detta jobbet som tandsköterska. Känner mig helt misslyckad med allt nu. Kan inte behålla ett arbete, blir dumpad i en relation, har förlorat endel vänner, har ingen bostad o min familj som finns kvar (ej barnen) är splittrad. Heja mig...

Förlåt, är väldigt bitter o ledsen just nu.. precis när jag började få fortfäste på riktigt o se ljust på framtiden om att förverkliga mina o pojkarnas drömmar.
Du skulle se minen på min lille Z när jag berättade att mamma inte hade nått jobb mera... han har fått utstå så mycket de senaste 2åren o vill så gärna uppfylla hans önskan <3 Z o M är mitt allt, de är verkligen de finaste små killarna jag vet o vill inte göra dom besvikna mer...

Kramar

Svar: Det är nu du prövas och den prövningen ska du bestå... ta nya tag.. gå vidare.. saker och ting kommer att falla mer på sina rätta platser.. styrkekram
Esmaralda

15 Helena:

skriven

Hej Ez!

Jag har problem med en lärare på högskolan, han har inte hållit vad han lovade att han skulle göra i form av undervisning, och han ignorerar mejl jag har skickat till honom. Jag har varit väldigt arg på hur han har betett sig men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. I nuläget verkar det som att jag inte kommer få poängen för den kursen vilket till största del beror på hans bristande undervisning och ignorans mot mig när jag försökt be om hjälp. Det var bara jag och en till som hade anmält oss till kursen, men den andra har antagligen klarat kursen för han lämnade in sin uppgift i tid. Jag lyckades inte lösa den korrekt men har försökt igen och väntar nu på svar från läraren (som inte verkar komma). Blir jag inte godkänd i kursen måste jag läsa mer än 100% nästa termin vilket jag helst inte vill. Jag vill prata med någon om hur han betett sig men vet inte riktigt vem och jag vill samtidigt inte göra en höna av en fjäder. Vad tror du är bäst att göra?

Svar: Ta reda på vem du ska prata med... och ta samtalet... kram
Esmaralda

16 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Ser riktigt härligt ut, ni har det underbart ser jag 😁

Ez ser du något angående om att jag kommer att träffa nån tjej nu mot sommaren? 😊

Kram

17 Shirin:

skriven

Stort grattis till kärleken Mimmi! Längtar tills jag skriver mitt gästinlägg om att jag funnit min stora kärlek.

Es, vad ser du kring min stora kärlek? Hur/när möts vi eller något som utmärker honom?

Kramar❤️

18 Lilly:

skriven


Finns det något meddelande ifrån andra sidan kram till mig kram

19 AnnaK:

skriven

Ser fantastiskt ut! Önskar en resa till solen där man bara får vara och göra precis det man vill och har lust med. Eller bara slappa i en solstol 😊

Tänker bara hur jag ska kunna spara pengar nu till allt jag skulle behöva till och har några idéer. Blev tvungen att tänka i lite mindre skala och spara ihop till sakerna eftersom. Just nu behöver dottern cykel och det behövs virke till ett altanräcke som jag dock inte vet hur jag ska få byggt men det får lösa sig. Resten får jag ta eftersom. Gör nog så att jag bakar ihop skulderna jag har till en så blir det mer pengar över att lägga undan. Att jag ska ha så svårt med detta att hålla ordning på pengar. Nåväl mycket pladder om inget här!

Ha en bra dag ☀️😊

Svar: Ja att samla skulderna på ett ställe brukar vara positivt.. ta inga nya lån bara.. kram
Esmaralda

20 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
mår dåligt med dålig beteende från chefen. blir kränkt på jobbet och hemma blir hånad av min man som tycker allt är mitt fel. Inget som jag gör duger och för det minsta lilla sak blir anklagad. Känner mig hatad. varför jag blir behandlad på det här sätet? Kommer det att förändras mot bättre. Har inte mycket ork kvar 😥😥

Svar: Prata med en professionell person... en samtalsterapeut eller liknande.. du behöver någon som lyssnar och tar dig på allvar.. kram
Esmaralda

21 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jätte fint ut och visst gör vädret stor skillnad speciellt när man är sådär på en plats.

Ser det ut att bli någon resa i sommar där man åker hemifrån?

Ser det ut att bli umgänge mellan ”honom” ”F” och mig i vår sommar framöver?
Kram

22 Anki:

skriven

God eftermiddag Es

Ser ljuvligt ut ! tack för att vi får se det vackra

Här vart det ingen centrumresa...holkuppsättning och trädgårdspyssel med sonen ...passet ligger där det ligger..;-)

Kram Anki med flock

Svar: Trädgårdspyssel är inte det sämsta.. kram :)
Esmaralda

23 Catarina:

skriven

Så fina bilder 🤗 kul att resa iväg o umgås med sin familj. Jag önskar mig så himla mycket en vän IRL, har några på whatsupp men det vore roligt att kunna umgås o ses o göra saker ihop. En kompis, helt enkelt. Kommer jag att få nya vänner här? Tacksam för svar o ha det gott. Kramen💕

Svar: Du får nya vänner men försök att var lite bättre själv på att ta kontakt och initiativ.. kram
Esmaralda

24 📙 Ghostwriter :

skriven

Var det någon som ville säga något med boken som trillade? Kram

25 Ensombaraärhäribland:

skriven

Hej, ser du om jag kommer byta jobb eller inte?

Fina bilder!

26 P:

skriven

Hej Es

När möter jag rätt kärlek?
kram

27 Mashol:

skriven

Hej Edmaralds,
Kan jag lita på Frank ?

28 Josefine:

skriven

Den här marcus som jag har svårt att läsa. Tycker han om mig? Blir det något?

29 Milla:

skriven

Jag är så trött o dränerad av min högkänslighet när jag kommer hem från jobbet på skola / fritids så jag är en jättedålig mamma som bara skäller. Vad ska jag ta med till, orken räcker inte o jag vill inte älta o skälla men blir sån.

30 Sherin:

skriven

Stort grattis till kärleken Mimmi! Längtar tills jag skriver mitt gästinlägg om att jag funnit min stora kärlek.

Es, vad ser du kring min stora kärlek? Hur/när möts vi eller något som utmärker honom?

31 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att ha haft körkort en längre tid när jag möter kärleken?
Eller ser det ut att ske tätt efter varann?
Kram

32 Gammal globetrotter:

skriven

Den balkongen går inte av för hackor !!

Jo du Es. Om tid fortfarande finns över till frågor skulle jag bli så glad om du såg var det vakande ögat efter den speciella karln ska finnas med lite extra. Resan i sommar? Jag har ju drömt om en flerspråkig man.. Kanske gör en "Mimmi" och får napp utanför svensk mark ;-)

Vad gottigt ni har det. Kram och njut 💕

33 Tisa:

skriven

Jag har sån ångest över min ekonomi, löser det sig?

34 💕 Zoey 💕:

skriven

Å Gud vad mysigt ni har det och vad fint det är! Hur långt tar det egentligen och flyga dit?

Es, förlåt om jag tjatar men är bara nyfiken. Jag undrar bara om du möjligtvis inte ser om mina kusiner kommer göra någon liknande dans på deras bröllop? Jag menar om du isf ser vem som dansar en sån dans först - någon av kusinerna eller jag? Tusen tack för ditt svar!
Kram Zoey 💕

35 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det troligt ut att det kan dröja runt ca 3 år innan jag mött min tillkommande kärlek? Eller är det bara faller i ”värsta” fall? Ser det troligare ut att det ligger närmre?
Kram

Svar: Det kan ske betydligt tidigare... men jag ser ingenting mer bestämt.. kram
Esmaralda

36 u:

skriven

Hej esmaralda.
Ser du umgänge mellan mig och "F" framöver?
kram

37 Lia:

skriven

Har jag väckt några känslor hos henne?

38 Smöla:

skriven

Kommer det gå bra för min vän imöra? Eller blir de ett negativt besked?

39 På håret så att säga - Ghostwriter :

skriven

Kan du se mig Fixa håret för det känns som det bara måste fortsätta utsättas...
Vill kunna gå ut😭
Kram

40 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det kommer hända något kul snart? Känner mig lite nere, längtar efter något kul!

Kram och kärlek.

Svar: Och något kul kommer... kram :)
Esmaralda

41 Dahlia:

skriven

Finns jag något i hans tankar? Om ja, vad för tankar?

42 CA:

skriven

Hej
Jag är en sådan velig maja!!!
Jag längtar till sommaren som enligt vädret kommer i morgon :o)
Ni ser ut att ha det underbart.
Kram

43 B:

skriven

God kväll , varför blir jag så nere så fort denna person kmr in genom dörren? :( Är det hennes energier jag får eller har hon något emot mig? Säger hon något dåligt om mig?känner mig så sorgsen nu.. ❤️ kram

44 Lilly:

skriven


Finns det något meddelande ifrån andra sidan kram till mig kram 

45 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om det blir av med samtalet som min man väntar på, eller var personen i fråga oseriös?
Tack!

46 Mimi:

skriven

Hej Es

Ser du varför mitt högra öga gör ont sticks till?
kram

47 Smulan:

skriven

Ser ju jättehärligt ut.

Svar: Och det ÄR alldeles underbart.. kram :)
Esmaralda

48 Mia:

skriven

Kära Es! Tänker att det kanske skulle liva upp kvinnan i mig lite att testa att dejta framöver, ett sätt att få något annat att tänka på med. Men känner mig helt vilsen, har aldrig dejtat, ska jag ut på nätet eller kommer någon att dyka upp i min närhet så det faller sig mer naturligt? Testade en app men såg bara medelålders män sittande på sina lyxbåtar.....inte alls min stil... Kram :-)

49 S:

skriven

Så härligt det ser ut! Varför sånt avståndstagande från J? Känner han för mig?
Kram

50 Bara jag:

skriven

Har en fråga om OK med dig. Vem var den mörke långa mannen som såg så sårat på mig och sedan vände sig om och gick sin väg. Såg detta för min inre syn, mellan sömn och vakna.

Tack på förhand


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: