Tolka tecken från andra sidan....

Tecken från våra döda – hur funkar det egentligen ?

För det första måste man TRO… man måste ha tron på att våra kära som gått över  KAN kommunicera med oss  på ett subtilt sätt

Tror man inte, då går man förbi alla tecken oavsett hur tydligt de är.

Det är ju inte så  att en dag sitter döda mormor  på köksstolen och välkomnar dig hem med nybakta bullar på samma sätt som i din barndom.  Så funkar det inte.

 

De som flyttat till Alltet.. de kan inte bara promenera rakt in i vår värld som om döden inte hänt.

De får jobba hårt på att lämna sina tecken och hoppas på att vi vässar vår förmåga att se och ta emot.

Min goa väninna  Ilka gick över och den jargong som vi hade, den var lite speciell, och den behöll hon.

Vi brukade säga ” ingen kram” till varann eftersom vi tyckte det var  lite löjligt att alla skulle kramas till höger och vänster fast man inte ens kände varann. På hennes gravbukett hade jag skrivit ” Ingen kram” –  det var  liksom en grej mellan oss

Dagen innan begravningen satt jag på jobb och fikade och  råkade kasta en blick på tidningen  som låg på kaffebordet. Ingen kram, stod det som rubrik.  Jag tackade Ilka i tankarna och pratade en stund med henne.   Och det  här med ” Ingen kram” har löpt som en röd tråd genom alla år som  nu passerat.

Nu kan jag  ju ta emot henne på andra sätt också, medial som jag ju är, men även om jag inte vore medial så hade jag lätt kunnat ta emot  ingen-kram-budskapen om jag bara tänkt rätt

 

Mormor dog när jag var 12 år – och hon var ju en speciell dam.

Hon hade gått igenom en hel del trauman  som satt sina spår – men vi stod varann nära. 

När julen kom så stod det en ful liten gris med tre ben på  bokhyllan och det var mormors bror som  satt sin gamla julprydnad där. 

Bara för att han kände för det.

Tack mormor, tänkte jag och saken var den att mormor hade en annan gris, trebent som hon kallade Sigge och som hon alltid satte på köksbordet till jul.

Nu fick jag hennes julhälsning genom någon annan.

 

 

Pappa kommer ofta och lämnar små meddelanden.. fast jag visuellt kan se honom så tycker han om att ge  trygghet på just det här sättet

En dag  fick jag för mig att dra ut alla lådor i det gamla skrivbordet som jag ärvt efter pappa – jag hade inte tid, jag var stressad men ut skulle lådorna och där bakom alla lådor låg ett tunt fotoalbum från pappas ungdom och där  han skrivit små noteringar.

Tecken kommer på så olika sätt… genom andra människors handlingar, genom djur som beter sig annorlunda, det kan vara en fjäril där en fjäril normalt inte bör vara, det kan vara en fågel som inte släpper en ögonkontakt eller det kan vara som rådjuret i skogen som kom ända fram till mig och nyfiken studerade mig.. tack pappa.

Det kan handla om att elektriska ting beter sig märkligt.. lampor som blinkar, TV;n som startar....  kort och gott kan tecken visar sig  i precis allting

 

Nu kan man säga att det här är ren inbillning.

Att man lurar  sig själv att se tecken som inte finns.

Och det är sant. Det kan man göra. 

Därför är det viktigt att tron finns. Och när man ser ett tecken och tar det till sig.. då känns det på ett speciellt sätt i hjärterötterna.. man VET !!

Jag ser mer än de subtila tecken så jag får ju hela tiden bevis efter bevis men  alla kan  se små tecken.. lära sig att tolka dem och förstå… och kan därigenom ta emot budskap av tröst och närvaro.

Nu är jag nyfiken på vilka tecken ni andra fått ?

 

Kram & kärlek

 

 

 

1 H:

skriven

Jag börjar må bättre och börjar känna av beröring i håret och ansiktet igen. Jag känner hur jag blir strykt i håret och många gånger förstår jag i efterhand vad budskapet var. Igår fick jag en stark strykning och en stund efter uppstod en jobbig situation på mitt arbete, och jag tolkade det som att någon ville förbereda mig inför det men jag förstod det först efter :) tacksam över att jag hittat tillbaka till en lugnare sinnesstämning som gör att jag är mottaglig igen :)

Ez, den här killen? Jag vet att jag borde vänta ut och se vad som händer. Men är han pålitlig? En flirt på vägen? Kram

2 Tingeling:

skriven

Jag tycker ju att detta är svårt. Jag vill gärna tro att dem från andra sida pockar på min uppmärksamhet men jag är inte säker. Det har hänt att kryddburkar bara har ramlat ner från hyllan till golvet när jag och dottern sitter och äter. Jag är noga med att allt har sin plats i hemmet, allt i köket och prydnad.... (pedant?🙂) och ibland har sakerna flyttat på sig, står snett eller liknande. Vet inte om det är tecken eller bara tillfällighet. Min syster vaknade en natt av att Tv:n slogs på. Hon blev livrädd!

Däremot tror jag att jag har fått hjälp från andra sidan med pengar. När jag har haft det lite knapert för nåt år sedan eller två, dök det upp pengar på mitt konto även om det handlade om 50 kr eller i bland har det varit mer. Ibland har det bara stått insättning men inte från vem. En gång fick jag pengar från Agria fast det var typ fem år sen jag hade katt. Jag ringde och frågade och hon sa bara att hon inte visste varför men att det såg rätt ut, att jag kunde behålla dem. Osv.... ☺

Trevlig tisdag! 7 grader redan nu kl 06.15 på morgonen. Rena värmen 😁

Kram!

Svar: Du får tydlig hjälp... det måste kännas skönt.. kram :)
Esmaralda

3 J:

skriven

Hej Esmeralda! Ja jag fick ett tecken för många år sen. vill tro att det var min pappa som hälsade på. Det var på natten å vi låg å sov. Jag vaknade av att teven var på. Trodde om det var min son men han dov i sängen. Sen hände det samma sak igen en annan natt.
Kan du se när/om S och jag återförenas?
Med vänlig hälsning!

4 Mimlan:

skriven

Åh, någon gång har det hänt att jag tolkat rätt, men det är väldigt sällan:)

Es, jag känner mig sårad, men något inom mig säger att jag inte behöver göra det, utan det beror kanske på min egen osäkerhet? Kan det vara så?
Eller stämmer det jag är rädd för?

Kramar

5 Lotta:

skriven

Visst har jag sett och märkt en hel del tecken genom året. Fåglar, saker...svårt att förklara...:)

En fråga...ser du om det är alla som är emot mig på jobbet eller är det vissa, snacket går, vet inte hur jag ska klara det...

Kram L

Svar: Ja, det är svårt att förklara för det är ju så subtilt... alla är inte emot dig.. ha fokus på de som är för dig och positiva... där ska du hämta din energi. .kram
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

Äntligen kom remissen för att kolla upp mina kramper.. äntligen ska de bli utredda!

2011 var jag i glimmingehus. Där var det någon som hade klottrat J❤️ J.. vid den tiden trodde jag der handlade om mitt ex. Eller jag hoppades att det var ett tecken. De senaste dagarna börja jag fundera på om det kunde varit den där andra på J som jag träffa för 1 vecka sen. Mr pt?

Vad tror du?

Kram

7 Skorpan:

skriven

Om vi säger så att vi tror o vi ser trcknen, hur ska vi då veta vem det är som vill hälsa åt oss? Tänker vi kanske på någon viss människa just då, eller hur funkar det? Undrar också hurudana tecken man lämnar åt mig o vem är det som lämnar tecken?

Tack för bloggstödet, vem vet är det vad som behövs för att jag ska få jobbet :). Ser framemot ett nytt jobb. Nu är det lite brådis med två kurser denna vecka, jo jo det inverkar på mitt sovande, men sen lugnar det ner sig igen. Nåja, bara allt det tekniska fungerar, då är allt ok.

Ha en bra dag i värmen!
Kram Skorpan

Svar: Om du läser vad bloggfamiljen skriver nu... så inser du att man känner på sig från vem budskapet är.. det brukar kännas tydligt...... kram :)
Esmaralda

8 Mia:

skriven

Detta kanske inte var ett tecken från någon död, jag vet inte, men när jag födde mitt tredje barn hade jag en märklig upplevelse som jag funderade mycket över. Den kom mitt när jag hade som mest ont. Lika snabbt som en blixt slår ner kom det över mig en känsla av total frid och lugn, det var som alla frågor fick svar och alla bitar föll på plats. En närvaro av total harmoni. Det varade några sek och var bara jag som märkte något, men det påverkade mig för lång tid framåt. Kände mig starkare än nånsin. Vet du Es vad detta kan ha varit som hände mig? Kram :-)

Svar: Det var din skyddsängel som lugnade dig när du behövde det som mest och sådant sitter alltid i och känns väldigt speciellt.. kram
Esmaralda

9 Timotej:

skriven

Hej! Vad tänkte han då han fick höra att hans lilla flicka sagt att hon har världens bästa pappa?

10 Smulan..:

skriven

Får små tecken då och då när jag ber om råd men rätt dålig på att ta in och tror på att det verkligen är ett tecken.
Jag har hört röster i huvudet ett par gånger starkt och tydligt så det har inte kunnat misstolkas. En annan gång när jag väntade på ett besked så bad jag om styrka från ändarna precis då så spelades en speciell låt på radion då förstod jag att det skulle gå vägen.
En annan gång bad jag andarna om budskap angående ett barn till strax efter så började en leksak spela av sig själv + att när jag skulle skriva ner barnens namn så ville handen skriva ytterligare ett namn.
Ber andarna om hjälp och vägledning då och då försöker bli bättre på att läsa in.
Kram

Svar: Du har en stark gåva i att ta emot.. kram :)
Esmaralda

11 Tisa:

skriven

Jag har sökt fondpengar nu, till att få göra trevliga saker i sommar. Jag försökte skriva så noga jag kunde. Kommer dom att bevilja min ansökan?

12 Sus:

skriven

Hej
Svårt att se...
Fast jag tror....
Skulle behöva lite tips och vägledning...
Men det verkar jag ju alltid behöva...
Love sus

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag och min far hade en överenskommelse...eller så trodde jag bara det ,att han skulle visa sig för mig när han var på andra sidan så att jag visste att andra sidan fanns .Inte har han visat sig inte...Men när Björn dog så "spela" han musik i mitt huvud Han bestämde tillochmed vad vi som skulle spelas på begravningen..ja jag vägra ta med en låt som var "våran" för den passade inte att spela i kyrkan men det mesta fick han igenom.;-) Musiken har tonat ut men då och då poppar det upp en låt i huvet som visar att han tänker på mig och så har han tydligt varit och hälsat på 1 ggr nu i vintras både sonen och jag kände cigarettlukten från honom.och vi reagerade bägge med att nu är pappa här...men från mamma o pappa...nada

Kram Anki med flock

Svar: Björn har lättare för att meddela sig... och dina föräldrar försöker men det har inte nått hela vägen fram... fast det kan det fortfarande göra.. rätt som det är.. kram :)
Esmaralda

14 EPM :

skriven

Godmorgon.
Jag tror jag får tecken när jag drömmer. Drömde senast inatt något, som jag minns men måste få ihop mer, som gjorde att jag vaknade lugn som om jag vet vad jag ska göra.
Brukar vara så för mig då jag står inför beslut, jag vet mitt nästa steg efter en dröm.

Min syster har fått tydliga tecken som verktyg som ramlat i morfars verkstad då hon letade efter en speciell skruvmejsel. Jag har fått mer subtila tecken, som just drömmar och djur som stannar hos en.

En sak vår morfar gör mot oss båda är att se till så att våra cigaretter slocknar eller att vi tappar de vi röker i vattenpölar.❤️😊

Kramar

Svar: Den sortens drömmar är hur bra som helst !! Morfar gör ju klart att ni ska ge fasen i rökat !! :) Kram :)
Esmaralda

15 Tildis:

skriven

Hej Es!
Jag kan inte komma på att jag har fått något tecken. Förmodligen har jag det men inte varit tillräckligt uppmärksam. Jag ska försöka öppna upp lite mer och våga tro på att det finns meddelanden som vill framföras där ute.

En fråga, kommer det dröja länge innan jag får svar?
Kram

Svar: Du har förmågan att se... om du ger dig tid..... jag tror inte det kommer dröja så länge innan du vet.. kram :)
Esmaralda

16 Jennifer:

skriven

Hej kära Es! Hur då menar du ta kontroll över mitt liv? Men jag kan inte alls påverka min livssituation nu just, kunde jag det sku jag ha gjort det för länge sedan. Kram

Svar: Beslut kan man alltid fatta... att medvetet känna in att man accepterar sin situation sådan den är just nu... är också ett medvetet beslut och en kontroll.. kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Förra veckan höll jag på att trampa på en fågelunge. En vacker fågel jag aldrig tidigare sett. Mannen som jag håller på att dela mig ifrån där hemma kallar mig fågelunge. Vad kan detta betyda tro? Jag lyfte upp denna och lät den flyga iväg.
Kram

Svar: Något försvinner och lämnar plats får det som är nytt.. kram
Esmaralda

18 PiaS:

skriven

God morgon Es,

Här är det en grå, dimmig tisdag. Hoppas det klarna upp och även dagen och resten av veckan blir bättre än igår. Igår var ingen bra dag...men ny dag, nytt hopp.

Jodå har nog fått lite tecken från andra sidan. TVn som helt plötsligt slagit på mitt i natten, eller stängt av sig när jag suttit och tittat. Känt doft som påminner så som min mamma luktade.

Ha en skön tisdag,
Kram PiaS

Svar: Ja, det är ett tydligt budskap från mamma.... kram :)
Esmaralda

19 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ibland har bara en snabb mening flugit förbi jag vet inte varifrån. Ibland genom drömmar, känsla

En fråga, ser det troligt och lovande ut att jag har fått ett till barn inom 1-3 år?
Kram

Svar: Ja, inom tre år är chansen god.. men jag kan inget lova.. kram
Esmaralda

20 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Ibland har jag fått tecken genom drömmar. Ibland genom djur som en fjäril, trollslända eller genom en mus då har jag känt att det har varit ett budskap.

Hur ser det ut med kärleken för mig? Ser jag ut att ha honom min tillkommande hos mig, Hur ser chanserna ut i år? Ser det lovande ut att jag har honom till nästa sommar?
Kram🌸

21 F:

skriven

Godmorgon undrar om det finns något meddelande ifrån andra sidan kram till mig kram

22 Hmm:

skriven

Kan du se vad min mans bror planerar som är här?

23 Mia:

skriven

Tack kära Es för svar. Nu förstår jag bättre vad som hände mig där under förlossningen. Ja, upplevelsen var så stark och speciell att jag månaderna efteråt kände att jag kunde gjort vad som helst för att få uppleva det där speciella igen. Det kändes som att hamna i ett tillstånd av total harmoni...väldigt behagligt. All rädsla bara rann av mig, fanns inget jag var rädd för under de där sekunderna. Skulle inte vara dumt att få uppleva det igen, för det stärkte mig så mycket inombords under lång tid efteråt. Ha en skön dag i värmen! Kram :-)

Svar: Samma kraft som verkade då finns runt dig och du kommer kunna ta emot igen.. kram :)
Esmaralda

24 F.u:

skriven

Jag får olika tecken , nu senast så höll jag på att rensa hittade en plånbok med äldre sedlar.

Sen brukar lampan på jobbet blinka till ordentligt, senast igår ramla en påse ner ifrån hyllan ifrån ingen stans. Vet inte om meddelandena är ifrån pappa ❤

25 Lilly :

skriven

Vi har en övervaknings kamera som är kopplat i mobilen. Det finns en rörlig skugga som rör sig i bilden hela tiden , har alltid undrat vad det kan vara. För det syns inte i verkligheten. Vet du vad det kan vara esmeralda?

26 Jennifer:

skriven

Hej o tack för svar! Jag minns att du skrev om acceptans men saken är den att jag inte är en tillräckligt stark person för att acceptera min situation. Jag kan helt enkelt inte.

27 Timotej:

skriven

Hej! Vad tänkte han då han fick höra att hans lilla flicka sagt att hon har världens bästa pappa?

Svar: Han blev berörd.. kram :)
Esmaralda

28 Rädd:

skriven

Hej E!

Siffrorna som jag uppmärksammar är det tecken från min andliga guide?

Kram och kärlek.

29 Rebecca:

skriven

Har fått mycket tecken men minns inte så många nu tyvärr. Det är från mina änglar tror jag, eftersom jag brukar be till dem :) En tid såg jag hjärtformade "saker" överallt.

Ibland verkat det som jag kan läsa andras tankar också, eller kan känna på mig saker. En gång packade vi ner saker i min mormors hus efter hon dött och min moster stod med ett par gardiner i handen. Då fick jag en låt på huvudet där de sjunger om Provance. Någon minut senare säger min moster att gardinerna är från Provance.
En annan gång hörde jag två personer på jobbet prata om en operation som den ena hade gjort. De sa inte vart men jag fick ordet "menisk" i huvudet. Lite senare fick jag vet att det var menisken hon hade opererat...

Men jag tänker så mycket i vardagen så jag hinner oftast inte snappa upp tankar som bara dyker upp utan anledning. Jag är rätt säker på att jag får andra budskap som jag missar. :)

30 AnnaK:

skriven

Lite olika tecken men begriper bara de riktigt tydliga......är lite halvtrög mellan varven 🙄

Frågar igen om det verkar vara en bra idé att baka ihop skulderna och flytta dem till min egen bank eller ska jag fortsätta beta av som jag gör nu?

Kram 😊

31 Pia:

skriven

Under en period i mitt liv så hade jag många växter hemma. När jag inte mådde bra och så började någon av växterna ofta röra sig såsom att någon snärtat till ett blad på växten. Jag kände alltid en trygghet när detta hände.

Nu för tiden händer det aldrig hur dåligt jag än mår.

Kram

Svar: Även om du inte känner det så kommer dina kära och tittar till dig med en väldigt stor kärlek och omtanke.. du älskad.. kram :)
Esmaralda

32 Mim1:

skriven

Hej!

Jag har inte fått några tecken..tror jag men önskar att jag fick.

Känns så hopplöst allt verkar gå åt skogen. Kommer jag att få lite tur snart??

kram

33 <3:

skriven

Hej älskade Es kommer min far visa mig något tecken han finns inte mer i jordelivet det är så svårt att förstå.
Är Alltet som här på jorden ?
Vi sa aldrig med ord att vi älskade varandra på slutet tror det blev för jobbigt för oss båda eftersom vi är så nära. Ville inte att pappa skulle se mig gråta. Tänker nu i efterhand vad hade de gjort. Kan inte förstå än att han är borta. Svårt att ta in. Mina föräldrar och jag har gjort så mycket tillsammans även som vuxen semestrar, konserter, mysiga hemmakvällar och fina restaurangbesök. Tagit tillvara varje tillfälle som gått att ses och fira lite och vara tillsammans. Min pappa frågade alltid om jag inte skulle följa med. Han var så snäll på det sättet och jag retades ofta tillbaka att det var lugnast att de åkte utan mig.
Vill pappa säga ngt till mig nu ? Sks planera hans begravning det känns tungt.
Kram


Svar: Din pappa vill meddela att han har så stor kärlek till dig och du har alltid varit hans älskade barn.. kram :)
Esmaralda

34 55:

skriven

När min far gick bort . Dagen efter stod ett rådjur när när jag svängde ut med bil och titta på oss. Det var ett tecken

Svar: Ja, det var ett tydligt och starkt tecken.. kram :)
Esmaralda

35 åsa:

skriven

Hej E!
Fniss! Ja får tecken men det går i vågor jag ser. men en äldre bekant hade gått över sidan . hans symbol var harpa. som han hade på hans arbetsplats. när jag fick beskedet så tittade jag upp i himlen o sa hans namn om jag nu ska tro på tecken så visa mig stort så jag förstår att du är hos mig. det hände ingenting på 1 tim så jag släppte det. sen efter timmen gått tittade jag ur o fick se i snön ett jätteharpa som någon hade trampat men jag såg aldrig fotspåret som gick dit el till baks . det var rent runtomkring.Jag börja skratta högt o lite chockat o sa rätt ut i luften . -Ja du hade inte behövt överdriva . ha ha men det var ju det jag bad om fast jag inte trodde på det . men det gjorde jag en . samt förra v satt jag o fika o då kom en liten fågel o slog i luften på mitt öra. Direkt kände jag att detta va en meddelande. jo mkt riktigt då han min kompis mor gått över precis innan.
Igår sa jag ifrån på skarpen till min bror att svägerskan ska sluta att tränga sig på med en sak . hoppas får vara ifred nu . har hon fattat nu?
kram Åsa

36 Helena Ir:

skriven

Intressant inlägg..inte så lätt alla gånger att förstå..
Dessutom känner jag att jag måste vara skärpt..är jag för trött och stressad..så är det nog svårt för den som vill ha kontakt.

Jag har haft kontakt med min döda väninna , mestadels efter hennes död..hon satte sig på min sängkant..vattenkranen öppnades av sig självt..smycket som trasslat till sig på fönsterbrädan,var som vanligt igen. Hennes röst i huvudet..en annan människas röst som lät som hennes röst..människor som liknar henne..en massa saker..En gång väldigt bestämd att jag skulle kontakta hennes dotter,och tala om att Jag finns,om hon behöver mig!..
Det senaste är nog kortet jag hittade på henne i en låda,fina A,nu ser jag henne varje dag,där hon sitter fast på kylskåpsdörren..på kortet så frisk,lutande mot mitt kylskåp även på kortet. Vi pratar varje dag! Det är 14 år sedan hon gick över till Alltet..

Min pappa har jag haft väldigt lite kontakt/tecken med ..men jag haft något litet..Kanske har han mycket att göra ännu..andra att besöka..men jag tror också om jag väljer att se och känna..så blir det lättare med vår kommunikation! Det var inte alltid så lätt,när han levde heller..

Idag ska jag prata lite extra :)

Ha ännu en fin dag därborta i värmen :)

Tack för dagens blogg..den värmer..<3

Kram :)

Svar: Din pappa är med dig och försöker förmedla en stor och varm kärlek.. kram :)
Esmaralda

37 Louise:

skriven

Tacken får jag väl då och då. När barnen var små och vi var i vardagsrummet så var tvn på utan att någon ar hemma. Jag har känt av parfym från min mormor ibland,galgar på klädhängaren har börjat gunga av sig själva detta dagen efter min farmor fyllt år. Jag glömde tända ljus för henne och jag var så ledsen att jag hade glömt så det var nog hennes sätt att visa att det var okej. Detta året är det 13 år sedan hon gick bort.

Idag ska jag på en intervju igen i Lund på en montessoriförskola. Jag trodde att de inte skulle höra av sig. Tar lite över en timme att åka dit men hellre det än att inte ha något jobb alls.
Jag hoppas att jag får det för jag har alltid velat jobba på en montessoriförskola.
Har inte utbildningen men är villig att läsa den bara synd att det är svårt att komma in.

Jag har tappat räkningen på hur många intervjuer jag varit på. Det är för många och helt galet att jag inte fått något än.
Hoppas faktiskt på att detta blir mitt.
Det hade varit så underbart, medan man skulle söka i Malmö eller något.

Kommer jag ha chans på detta jobbet? Jag känner själv att det liksom ropar på mig. Är detta jobbet med stort J?

Nu ska jag äta frukost och sen göra mig klar.

Tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja, jobbet bör ju i rimlighetens namn närma sig nu !! Styrkekram !
Esmaralda

38 Willa:

skriven

Hej! Elektroniken i bilen har spökat en hel del och jag anar vem det kan vara. Vad vill han förmedla?

Svar: Sin närvaro.. i kärlek.. kram :)
Esmaralda

39 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut med kärleken för mig? Ser jag ut att ha honom min tillkommande hos mig, Hur ser chanserna ut i år? Även om du inte kan se exakt men Ser det lovande ut att jag har honom till nästa sommar?
Kram🌸

40 Cara:

skriven

Ja det där med att känna på sig, att veta, att det är ett tecken. Det är så skönt. Har hänt mig vid några tillfällen. Särskilt när jag har varit ledsen och känt mig väldigt ensam. Vid ett tillfälle kom just en vacker fjäril upp till min balkong mitt inne i stan på 7:e våningen och jag kände starkt att det var "de mina".

En annan gång, skulle jag baka den tårta som min mamma ofta bakade, och alla som stod henne närmast skulle komma på kalaset. När jag rev blockchokladen blåste den plötsligt rakt upp så fort jag rörde tallriken. Då visste jag att mamma var med på kalaset!

Kramar till alla i bloggfamiljen!


Svar: Ja, visst var mamma med på kalaset och så glad att ni var samlade.. kram :)
Esmaralda

41 Jobbigt:

skriven

Hej!

Kommer jag på en lösning när det gäller jobb?? jobbigt att gå arbetslös och har ingen som hjälper mig.

Kram

42 ängeln:

skriven

Hej! Jag känner att någon klappar mig på kvällarna när jag lagt mig i sängen och det tror jag är mormor. För något år sedan så landade en väldigt vacker fågel på vårt altanräcke och som sjöng så vackert. Det konstiga var att fågeln inte blev rädd för oss utan bara satt kvar och sjöng trots att vi stod så nära. Det var en väldigt vacker och stark stund men jag vet fortfarande inte vad den vackra fågeln ville säga eller vilken fågelart det var. Den var otroligt vacker, så starka färger. Vet du? Kram

Svar: Det var en hälsning från de dina på andra sidan.. fågeln vara bara den som förmedlade.. ta det till dig... kram :)
Esmaralda

43 M:

skriven

Hej!
Hur lever dem i alltet? Vet dem om att dem är döda, åldras dem, äter dem mat?
Kram!

Svar: De vet att de är döda.. dvs.. de finns ju fortfarande men i en annan dimension och där lever de i allra högsta grad.. allt funkar inte som här.. och riktigt exakt hur.. det är svårt för oss att förstå... kram:)
Esmaralda

44 Erika.F:

skriven

I år är det trettio år sedan min mamma gick över. Det sorgen när det hände gick utanpå allt som tänkas kan. En liten tid efter hon gått över var jag hemma i föräldrahemmet, för att inte min pappa skulle se alla mina förtvivlade tårar gick jag ut och ställde mig vid husknuten och grät hejdlöst, då hoppade plötsligt en liten fågel fram och tittade på mig, den var inte alls rädd, den bara tittade en lång stund sedan flög den iväg.

Då visste jag så säkert att det var ett tecken från min mamma. Småfåglarna vi har här i vårt land brukar flyga så fort man närmar sig dom, men inte den här lilla fågeln. Det var många tecken jag fick av min mamma efter det.

Kram!

Svar: Ja, visst var det ett tydligt tecken från din mamma ! Och hon har gett dig många tecken och det kommer hon att fortsätta med.. kram :)
Esmaralda

45 Lydia💕:

skriven

Skulle vilja ha ett tecken ifrån mina som gått bort men har inte känt av det någonsin försöker se efter tecken men har inte märkt något
Ska ut på en kort resa snart och är lite orolig för den om det blir bra och skön o fin som jag längtar efter
Har fortfarande kontakt med H men det händer inget mer avsluta eller fortsätta att hoppas på något mer
Lydia 💕

Svar: De ger dig tecken och de är med i kärlek.. jag tror det kommer en dag när du kan se, förstå och ta emot.. kram :)
Esmaralda

46 hmm:

skriven

hur kommer mötet gå idag

47 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte om det är ett tecken precis eller bara längtan, men mest dyker det upp i drömmar. Någon gång har jag hört tassar gå hemma hos mina föräldrar fast ingen är där. Tror då att det är mina föräldrars förra hund som kanske hälsar på. Men om det är inbillning eller inte det vet jag inte.

Jag undrar om jag kommer vara på min praktikplats till skolavslutningen eller få jag avsluta tidigare (menar för sommaruppehållet)? Tacksam för svar! Kram

Svar: Det är inte inbillning... våra djur kommer och besöker oss ibland.. kram :)
Esmaralda

48 Linnean 🌸:

skriven

Hej, Hej!
Det är fint med sådana små tecken. Har fått många genom åren. Charlie jag skrev om i går t ex. Jag flyttade ju ner t Malmö och vi tappade kontakten efter ett tag. Så hade jag grunnat på Charlie ett tag och att jag borde höra av mig. Detta var när man satt och chattade på Aftonbladets chatt då och då. Jag var inne och ser någon logga in med just den stadens namn där vi hade bott. Så jag skrev genast och frågade om Charlie. Fick lite konstiga korta svar men meddelandet löd att han gått bort för inte så länge sedan och att samma dag vi skrev skulle en minnesgudstjänst vara om bara ett par timmar. Oj! Samt ett meddelande att en konsert skulle hållas för honom. Så var personen borta. Jag tog det som en hälsning iaf! Eller när min collie var sjuk. Satt på golvet och grät och våndades över beslutet om att ta bort honom. Bad universum om ett tecken om jag skulle göra det den dagen. När jag tittade upp kröp en liten nyckelpiga intill mig. Det var i februari så då brukar inte sådana vara i farten.
Det är mycket som har hänt. Min bror har varit i bustagen och även gett mig ett otroligt lugn ibland. Min norske vän har åxå skckat hälsningar...tom via face time! Ja, vare sig jag el tekniske sonen kunde finna en vettig förklaring. Så det har hänt en hel del.
Dags att få lite ordning här men det händer hela tiden en massa saker och jag är så låg i energin. Kommer den här vecka att sluta bra? Fasar för kommande besök och att kissemisse ska flytta hem t skogen. 😉 Andra frågar om karlar och jag tjötar om en...katt! Måste vara åldern! Katter framför karlar! Jag är nog på glid! 😁 Ha en ljuvlig dag i solen nu!
Kram..../Linnean 🌸

49 Solen:

skriven

Hej! Idag är min stora födelsedag :)
Jag blev ordentligt överraskad i helgen så idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av att jag är ledig.
Idag när jag vaknade fick jag en väldigt tydlig och varm bild i mitt inre av min bror som gick bort för många är sedan. Jag tänkte inte på honom utan det bara kom från ingenstans och det var inte ”bara” en bild utan det kändes speciellt. Sedan när jag kom ut i badrummet hade lampan gått sönder just idag, det i kombination kändes som en hälsning från honom. Den som inte tror på det tänker nog att äsch det där var ju bara något du tänkte på och lampor går ju sönder, men det känns på något sätt i kroppen när det är något annat.
Jag blev i alla fall jätteglad.
Idag känns det som det är en slags vändpunkt för mig...att jag är på väg någon annanstans i livet. Vi får se vad som händer framöver, men det känns jättespännande! Ingen åldersnoja här idag. Ha en bra dag! ☀️

50 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Jag har lagt märke till att ibland så reagerar våra hundar konstigt, exempelvis så stod våran ena tik och skällde på soffan som stod i deras hundrum men platsen var tom. Vi sa till henne att hoppa upp och lägga sig men hon stod bara och titta på platsen framför henne. Hon fortsatte att skälla trots att vi sa till henne. Tillslut hoppade hon upp i andra änden av soffan och låg och blängde på platsen. De andra hundarna gick sakta fram och nosade på samma plats som hon hade skällt på och ingen hoppade upp utan stod bara och tittade på den tomma platsen. Vi pratade sedan med våran tidigare hund som om han vore där och bad om ursäkt att vi hade glömt hans födelsedag som var några dagar tidigare och grattade honom. Det dröjde inte länge förrän tiken som hade skällt på den tomma platsen reste på sig och hoppade ner från soffan och upp på den platsen som hon hade skällt på och somnade sedan gott. Denna tik har även vid ett annat tillfälle tittat på hans bild som då stod i ett fönster ovanför henne och skällde som bara den. Hon var då knappt ett år gammalt. Jag tror mycket väl att den hanen kommer och hälsar på oss ibland. Vill iaf tro det. ☺️

Es, liten följdfråga från igår. Du ser möjligtvis inte om mina kusiner kommer göra någon liknande dans på deras bröllop? Jag menar ser du vem som dansar en sån dans först - någon av kusinerna eller jag? Åter igen tusen tack för ditt svar igår! Kram Zoey 💕

51 Kristin:

skriven

Min avdøde mann hadde en favoritthund, Taxi.
De to sto hverandre veldig nære, og min mann hadde lange samtaler med henne, mens hun satt på hans bryst.

Senest i dag tidlig, blir Taxi veldig merkelig. Akkurat som om hun "forsvinner", og stirrer mot en stol i stua. Hun stirrer og stirrer, for så innimellom å se på meg, akkurat som om hun blir bedt om å fortelle meg noe. Det er veldig sterke og spesielle stunder når dette skjer.
Jeg er helt sikkert på at det er min avdøde mann som tar kontakt med hunden sin.
En gang dette skjedde, kom hun direkte til meg og ga meg en nuss på nesa :) Det er noe hun ikke bruker å gjøre.

Ser du at alt bra med meg, kjære Esmaralda?
Ønsker dere en fortsatt fin ferie.
Takk og Kram <3

Svar: Ja, din man besöker er båda.. men det är Taxi som ser honom tydligast .. ja, det ser bara bra ut omkring dig... jag se ringen varning.. kram :)
Esmaralda

52 Smöla:

skriven

Jag hör och ser texten ”Alex/Alexander” jätte ofta och överallt! Vad betyder detta tecknet till mig, Och vem är det som kommer med budskapet? Jag är jättedålig på att ta emot tecken..

53 Michaela:

skriven

Jag har inte uppfattat några tecken från andra sidan. Kanske jag inte fått eller så kan jag helt enkelt inte se dem. Kram

54 Naturvän:

skriven

Hej!

En gång har jag hört en avliden släkting klart o tydligt tala till mig, bara kort meddelande och det var i vaket tillstånd och jag var väldigt sjuk. Det kändes betryggande! Som en stor tröst. Annars är det mest som dimslöjor, en väldigt behaglig känsla samt ibland kan det blinka till, som en liten diamant. Känns i alla fall mkt bra. Kan oftast inte känna vem det är ifrån, men det kanske kommer så småningom?

Ser du om min förlamande trötthet släpper snart? Just nu känns det deppigt och det känns tom motigt gå till jobbet......

Ha en fin dag o kram!

Svar: Tröttheten ger med sig - och du har väldigt gott beskydd från andra sidan.. kram :)
Esmaralda

55 Hönan:

skriven

Åh vilket spännande ämne! Jag tror ju på att man går vidare till Alltet när man lämnar jordelivet, men trots det kan det vara svårt att våga lita på att det är just tecken man får. Är väl en rädsla för att man lurar sig själv och inbillar sig saker som inte stämmer. Tror jag missar många tecken jag får pga det. Typiskt när jag innerst inne vill våga lita på det och ta emot. Men det kommer nog mer med tiden.
Två tydliga händelser kommer jag ihåg, kanske inga tecken utan senare akut hjälp skulle jag säga. Båda hände i Thailand för några år sen. Ena gången körde jag moped och hör plötsligt en röst i huvudet säga "sänk farten" vilket jag gör trots att jag tycker det är konstigt för jag kände mig trygg på moppen. Men tur var det, för sekunden senare kommer en katt utspringande på vägen som jag touchar lätt. Men hade jag inte sänkt farten hade det nog blivit en rejäl krock med den mötande bilen som kom. Någon dag senare hör jag rösten igen som säger "ta bort handen" när jag sitter och kelar med en katt. Reagerar på liknande sätt, att det är konstigt att jag ska ta bort handen för katten var ju så gosig, men jag följer rösten och sekunden efter jag tagit bort handen biter den den andra personen som kelar med katten. Detta är de första och ända gångerna jag fått sån direkt hjälp genom att höra en röst. Väldigt fint och häftigt tycker jag. Utöver det så är det väl budskap i drömmar och genom djur som jag fått tecken.

Apropå drömmar så hade jag en märklig en igår. Dels drömde jag om min farfar som gick bort för några år sen. Det har bara skett en gång tidigare, vad jag minns. Vet dock inte om han hade något budskap denna gången? Drömde även att jag knappt kunde öppna mina ögon. Var som att de var tunga som bly och jag lyckades bara öppna dem så att jag kisade och fick flytta runt huvudet för att kunna se något. Himla obehagligt var det. Finns det någon djupare betydelse i detta?

Funderar på om det verkar finnas någon anledning till att mina meddelanden lämnas olästa så länge? Till och med när det inte finns något att svara. Tidigare har en anledning varit att det knåpas på ett svar, men känns inte riktigt som det nu. Medvetet känns det som att det är i alla fall. Frågan är bara varför..

Kram och hoppas ni får er fantastisk dag i värmen!

Svar: Det är så vanligt att man missar tecken eftersom man är rädd för att lura sig själv. Kram
Esmaralda

56 Alina:

skriven


Jag är nyfiken på om någon på andra sidan har nåt att säga till mig.

57 Miltons Mamma:

skriven

Oj oj oj! Vart ska jag börja. Vilka tecken har jag fått! Medial är jag inte, däremot är jag öppen och har tron.

Allt från fåglar som flyger in i lägenheten och sätter sig på trimbordet, åttor, tassar av snö, tassar i saltgurka, regnbågar (många), fjädrar, känslor, knackningar på fönsterrutan, fjärilar, saker med tassar och fjärilar på, hjärtan precis överallt. Jag har sett Milton 2 ggr. Hans dotter beter sig som honom, gör konster hon inte är lärd. Jag har känt att Milton tassar i sängen, hört Sassi ( en annan hund) gå i trappan i min mammas förra hus. Där hände det förövrigt en hel del. En gång satt jag och talade i telefon när det knacka med dörrknacken (en hästskoknack) på dörren. Höll på att svimma av skräck. Vid ett annat tillfälle löpte mammas hundar och rajrajade med varandra (två tikar) Jag ledsnade och de fick gå upp på övervåningen. Det dunkade och bonkade så jag smög upp och skulle överraska hundarna men ack vad jag bedrog mig. De låg så snällt och sov.
Jag har ingen aning om vem eller vad det var som lät. Men det lät rejält.
I samma hus har det blivit fullt med orber på fotografier. MASSA orber. Har en bild på min son som då är under året, på bilden finns en jätte orb.
När föräldrarna renoverade huset skedde många olyckor. Min systers foderhäst bröt benet, någon ramlade ned från taket, en vän till en annan syster pratade illa om huset och cyklade av vägen. JA mycket har hänt där.

Jag får hälsningar och besök via drömmar oxå. =0)

Mer finns det =0)

Jag skulle gärna vilja veta vem eller vad det var som bonkade på övervåningen den gången. Och vem som "dörrknackade". Jag TROR att den som knackade på dörren var grannen som var deprimerad och hängde sig i vedboden. =0( En kvinna som börjar på K.


Älskar de små meddelandena och när man känner lyckan rusa fram i kroppen då man fattat att wow...det var ett meddelande från andra sidan. Och efter att ha läst detta inlägget förstår jag ännu mer hur Milton måste kämpa för sin mamma med alla hjärtan, tassar, fjärilar, mm.Känner mig blessed =0)

Kjam

58 U:

skriven


Hej Esmaralda.
OM han har känslor för mig? Ser det ut som om "k" Isåfall har känt av det eller tänkt den tanken?

Ser det ändå ut som om han har de mesta känslorna för K?
Kram

59 Helena Ir:

skriven

Tack :)..ja,det tror jag han är..jag var "pappas flicka"

Åkte iväg med bussen idag..suckade..för jag skulle ju vidare med tåget sedan..många stopp..medpassagerare som gick fram till chauffören mm, gjorde att jag missade tåget jag ville med. Men så fick jag en känsla redan på bussen,att det är inte meningen att jag ska med tåget som tänkte..utan ta nästa!!
Kanske..kanske inte..men jag väljer att tro det..
För kanske jag inte skulle träffat de trevliga människor jag valde att prata med..annars..

Ska åka iväg och röntga mig..nacken..kolla om skruvarna sitter som de ska.. Alltså på riktigt..inte skruvarna i huvudet :) där kan det vara lite si och så ibland..hahaha

Ha det så bra..
Kram :)

60 f:

skriven

hur ska jag göra

61 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ”lovande” ut att jag har mött min tillkommande kärlek till nästa sommar? Hur är chansen i år? Som det känns sådär rätt med
Kram

62 Bumble bee:

skriven

Hej igen Es!
Du svarade aldrig på min fråga när du kommenterade mitt inlägg. Jag undrar om jag kommer vara på min praktikplats till skolavslutningen eller få jag avsluta tidigare (menar för sommaruppehållet)? Vad ser du? Tacksam för svar! Kram

63 Kirsten:

skriven

I din mail sa du jeg kunne stille gratis spørsmål :) Jeg lurer på om det er noen lyspunkt for meg de neste 7 dager og hvilke?

64 Lite nyfiken:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det kunna bli något med ”grannen”?
Kram

65 💕 Zoey 💕:

skriven

Es, liten följdfråga från igår. Du ser möjligtvis inte om mina kusiner kommer göra någon liknande dans på deras bröllop? Jag menar ser du vem som dansar en sån dans först - någon av kusinerna eller jag? Åter igen tusen tack för ditt svar igår! Kram Zoey 💕

66 Erika.F:

skriven

Tack så mycket för svaret jag fick. :)

Kram!

67 Smöla:

skriven

Varför dyker texten Alexander upp överallt? Vad betyder det?

68 sus:

skriven

hej
nu tog hon min energi.....
vad vill hon?
love sus

69 Majvor:

skriven

Intressant ämne. Min Mor avled i vintras. Några dagar senare hade jag handlat alldeles för mycket livsmedel och påsarna vägde massor och jag kände mig uppgiven att behöva promenera 3 km i kyla och halka. Förstås var jag medveten om att det var mitt eget fel. Efter bara några meter stannade en helt främmande bil och en avlägset bekant bilist och bjöd skjuts hem. Hon bodde åt ett annat håll. Hon var min Mors brors sons fru. Underbart att få åka hem till trappan med alla tunga påsar. Vem skickade henne för att skjutsa mig, förstås Mor.
Hälsningar från Majvor

Svar: Javisst hade din mor ett finger med i spelet här.. kram :)
Esmaralda

70 Susan:

skriven

Åh vad jag önskar att jag kan lära mig se tecknen från mina på andra sidan, dom finns säkert där men jag fattar dom bara inte😫 Någon dag kanske det trillar på plats .... plötsligt händer det🤗

Kram

71 Virrhönan:

skriven

Det går nästan lite rysningar genom kroppen av dagens ämne, fast av välbehag. Har fått tecken men kanske fattat mer efteråt. Är lite trög med att ta in. Ibland kommer en fågel och balanserar utanför fönstret och jag får för mej att det är ett besök från alltet. Får nästan en tår i ögat när jag tänker på mina nära på andra sidan.
Idag har vi underbart vårväder här, fast inte badväder! Idag känner jag glädje, pratade med en vän i utlandet idag och bara det var uppiggande. Jag får saker gjorda, eller intalar mej att det blir gjort i alla fall. Är vintertröttheten på väg bort på allvar nu? Börjar vårkänslorna spira både hos mej och Han? Känner han nåt pirr i magtrakten när han tänker på mej?
Kram🌷

Svar: Visst är fågeln från de dina.. ta detta till dig :) Det finns så mycket kärlek runt dig.. kram :)
Esmaralda

72 Boken som trillade - Ghostwriter :

skriven

Boken jag har i hyllan, som jag skrivit själv, den trillade ner imorse. Den står stadigt och det är bara nu den trillade. Jag tänkte att det garanterat var någon som ville säga något, men kunde dock inte se någon.


Vad ser du och vem kunde de ha varit?


Kram och tack för dina svar.


73 Jessica:

skriven

Es,

Hatar hon mig fortfarande?
skvallrar hon till andra folk om vårat bråk?
Kommer hon förstöra för mig mer?
Kommer hon och jag någonsin bli vänner igen?

Kram

74 Helena Ir:

skriven

Solen,stort grattis på din stora födelsedag..
Hipp,hipp hurra för dig :)
Kram :)

75 Frida:

skriven

Jag var på en rockfestival och de hade chokladhjul som jag av en anledning provade och vann högsta vinst på bara 40 kr satta och jag som aldrig vinner. Senare på kvällen när det var mörkt hittade jag 40 kr hur jag nu kunde göra det 😂 tyckte vad märkligt då fick jag ju chokladen... nästa dag ringer mamma och säger att de hittat mormor död...... Alltid när jag hälsade på henne köpte jag med choklad.... Nu bjöd kanske hon mig.
💛💜💛 kramar

Svar: Javisst gjorde hon det... och det var en vacker upplevelse.. kram
Esmaralda

76 Lilly:

skriven



Vi har en övervaknings kamera som är kopplat i mobilen. Det finns en rörlig skugga som rör sig i bilden hela tiden , har alltid undrat vad det kan vara. För det syns inte i verkligheten. Vet du vad det kan vara esmeralda?

77 Analiss:

skriven

Åh jag har fått massor av tecken:) I mina drömmar kommer de på besök om det är något jag behöver hjälp med, och nästa morgon så är problemet löst. Ibland dyker de bara upp i drömmarna och hälsar på. Jag har sett dubbelgångare som liknar personerna. Jag har fått plötsliga rysningar i huvudet när jag stått i köket och lagar mat, och då vet jag att det år någon med mig:) Samma vit liten fjäril har följt med mig utomlands och gått med mig hela vägen på promenaderna. Jag brukar ofta vakna upp till en sång som jag nynnar till hela dagen? ibland är det någon låt jag aldrig har hört? Men jag kollar alltid upp dessa och lyssnar till de och läser teten noga:) Älskar alla tecken jag får tycker det är så fint<3

På tal om detta:) Finns det något speciellt meddelande till mig som vill fram från alltet?
kram:)

78 Analiss:

skriven

Jo glömde säga duvor får jag tecken från med. När de kom tre duvor till balkongen och satte sig på räcket, då så såg ena duvan så sjuk ut och hade tappat massa fjädrar med. Då var min far med riktigt sjuk och och hade inte mycket tid kvar:(. Ingen av duvorna var rädda för mig utan de tittde bara på mig. En gång var himmlen fylld med svarta kråkor, och efter det gick jag igenom en mörk tid. Pappalångben ger mig med tecken och då vet jag vem det är ifrån:).För en månad sedan såg jag tre vita svanar som flög ovanför mig tillsammans,och de lät så högt att jag var tvungen att att kolla upp vad det var för ljud. Min första tanke var det där är inga fiskmåsar utan tre stora svanar,det var så ovanligt att se när det var så kallt ute?
Ja det finns säkert mer.. men dessa är nog de jag kommer ihåg starkt:) kram:)

79 Skorpan:

skriven

Aha, såna tecken.
Ja efter svärmors död gick jag ute o promenerade o plötsligt tänkte jag på henne med den påföljden att en gatulampa släcktes o tändes. Det var nog ett tecken. Men vad vill mannen som sitter på min kontorsstol säga mig? Varför just min stol då det finns många andra att välja bland?
Tack o kram Skorpan

80 Hanna:

skriven

Hej!

På tal om fågel som inte släpper ögonkontakten så kom jag att tänka på ett fint möte jag hade för några år sedan med en liten uggla. Det var sommar på ett fjäll långt upp i norr där jag promenerade planlöst en kväll. Plötsligt ser jag i ögonvrån en fågel komma flygande mot mig på ovanligt låg höjd. När den var rakt över mig liksom stannade den till i luften (eller åtminstone saktade ner farten så mycket den kunde) och vi tittade nyfiket in i varandras ansikten. Efter bara nån sekund flög den vidare och satte sig i toppen på en fjällbjörk och fortsatte bevaka mig.

Det var en av de finaste naturupplevelser jag haft och jag blir väldigt glad när jag tänker tillbaka på den där kvällen. Å jag vet varför just ugglan besökte mig, det är ju mitt totemdjur...

81 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda!

Jag har nig svårt att uppfatta tecken! Jag måste nig bli mer uppmärksam! I morgon är det 6 år sen min man gick bort! Jag trodde vi skulle bli gamla tillsammans Han var endast 44 år . Det var väldigt jobbigtoch är svårt att ta nya tag och träffa någon annan ! Äh! det får ta den tid det tar!
Men man saknar någon att dela vardagen med! Tecken var det! Det får jag
Nog vara med uppmärksam på!
Kram 😃

82 CA:

skriven

Hej
Jag bara älskar mina skator, och det berättar jag för dem. En skata är någon som jag en gång hållit kär, tror jag :o).
De ger mig skydd mot onda ting :o)
Kram

83 myran:

skriven

Hej Es

Har min guide något att säga mig?
kram

84 Fågel Grön:

skriven

Hej, Es!
Återigen kloka tankar ifrån din sida och dessutom så intressanta! Jag ber ofta om att borttappade saker ska komma tillbaka till mig. Senast idag hittade jag dotterns fina örhängen som varit borta i månader. Jag bad änglarna om hjälp med detta häromdagen. Så är jag noga med att tacka för hjälpen också. Det tycker jag är ett tecken... Ofta ser jag fjädrar också och det känns fint och tröstande i hjärtat. Kram till dig och alla på bloggen. <3

85 Role:

skriven

Hej! Jag är lite orolig. idag kom ett flygande svart och vitt dova och satte sig på våran balkon och jag öppnade altan dörren och kastade ut lite sockerkaka till dova och den började äta. den var helt orädd och jag hade altan dörren öppet och den bara kom in och jag har har haft dörren öppet i nästa en timme och pushade på han om att han kunde flyga ut menar visa vägen ut så att han inte kände sig var fängslad men han vilde inte flyga och nu han är i mitt lägenhet och värka trivs jätte bra. Ja just det mitt oro: jag har hört att Dover kan ha otur med sig... vad tror du? Vad detta händelse kan betyda nåt dåligt? Mvh rola


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: