Tråkig & anal.....

Visst är det kul att fira ? Skit samma vad som firas… det är själva firandet som är roligt, ju !

Mina föräldrar  var av den sorten som firade…  och som tyckte att det är en självklarhet att man  sätter guldkant på tillvaron… så ofta man kan.

Och mitt ex föräldrar var precis tvärtom… de tyckte att man ska inte göra sig till och man ska inte överdriva. Lagom är bäst.

Och deras nivå  på att fira lagom  var ungefär så som mina föräldrar hade det när de inte firade alls.

Så kan det vara. Stora skillnader.

 

Man kom hem till exets föräldrar som hade varsin  assiett med napoleonbakelse framför sig – och firade därmed svärfars födelsedag.  

Så kom man hem till mina föräldrar.. eller rättare sagt till pappa… som  anlitat en kock i fet kockmössa och förkläde och hela kittet.. som  for runt i köket och helstekte gås.  För att det var någons namnsdag.

 

Svärföräldrarna  sjöng aldrig för sina födelsedagsbarn, man åt inte frukost i sängen eftersom det smulade och man gav alltid pengar så födelsebarnet kunde köpa vad hen behagade

Hos mej sjöngs det minst tre  födelsesånger.. det var ballonger och blommor o paket och hela familjen åt i sängen när någon fyllde år… smulor tänkte vi inte ens på.. och pengar fick man aldrig.. man blev överraskad.. !

 

Föräldrars personligheter färgar av sig på barnen…. Och efter en tid insåg jag ju att mitt ex var typ lika tråkig som sina föräldrar…. så tradig att klockorna stannade.. och det vill  inte säga lite.

Han i sin tur anklagade mig för att vara för mycket och göra för mycket och där fastnade vi.

Han var tråkig och jag var för mycket – hur skulle detta sluta ?

Naturligtvis barkade det käpprätt…. ett sådant förhållande kan inte överleva.

 

Det fanns stunder då jag rannsakade mig  själv och tänkte att jomen, jag ÄR kanske för mycket… jag tar kanske för stor plats…. och så tänkte jag ett varv till och kom fram till att jamenvafan…. det är okey.. man får lov att vara mycket !!

Men, tänkte jag surt och hämndgirigt…. tråkig & anal  får man inte vara.

 

En tråkig människa är som en propp i systemet, tänkte jag, och så skilde jag mig

Och det var faktiskt  bland det bästa jag gjort !

Det blir lätt tokfel om man bara ger efter för passionen utan att  snegla åt personligheten…. eller rättare sagt så behöver det inte blir fel, man kan ha hur kul som helst.… bara man inte stadgar sig på allvar med någon som är tvärtom en själv.

 

 
Glöm inte att anmäl dig till storhealingen på torsdag
All info finns på bloggen från igår !!
 
 
kram & massa kärlek
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är det mycket alkohol och fest kring Mikael. Fick se en sida av honom igår jag inte gillade. Frågade om han var onykter när han skrev en dum kommentar som inte var ok eller passade i sorgens tid. Han har varit väldigt stöttande och berättat om sin mors bortgång. Så det kom så oväntat.
Sa faktiskt till honom att jag fick en mindre bra sida av honom igår. Tror inte att han tog åt sig av det. Vad ser du kring situationen och honom ? Tyckt bra om honom. Lite kluven nu. Kommer han höra av sig igen ?
Kram

Svar: Han hör nog av sig igenom... och du ska fortsätta läsa av honom...känns som om du tänker rätt.. kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Nää..så stora olikheter ska nog inte campera i livet tillsammans..
Jag träffade en man som tyckte att "vi" från det här landet firade allt vi kunde..pga av alkoholen..Han tyckte det var allt för mycket! Bara en ursäkt för att få dricka!
Nog skulle jag föredra firandet från ditt hem om jag fick välja..något sådant har jag inte varit med om..
Livet behöver nog livas upp en del..en vanlig namnsdag ett skäl nog!

Dagarna går så otroligt fort..så är ju veckan också bara 7 dagar..Ett mysterium att livet går ännu fortare ju äldre man blir..

Ger mig iväg..och så piggnar jag till..träna ..och hoppas på en helt okej vecka..Något kanske händer..just idag :)

Ha det så bra därborta..kanske bara njuta av att vara :)

Kram :)

Svar: Ja, det finns så mycket vardag i våra liv i alla fall... så vi är skyldiga oss själva den där lilla guldkanten ! Kram :)
Esmaralda

3 sus:

skriven

hej
så kan de va....
ingenting kommer av sig själv....
som vanligt....
vad ska jag lära mig av detta ...
fattar som vanligt ingenting....
love sus

Svar: Och inte jag heller... jag får ofta till mig den informationen när det gäller dig... men ser inte mer omkring det hela... så det här måste vara något som är meningen att du själv ska komma till insikt om.. sorry... kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Hos oss firade man födelsedagsr med barnkalas, men hos exet inte. Med barnen hsr det varit frukost på sängen med kraxiga kråkor därtill o visst firas det, om det behövs ;) o om mamma orkar ställa till med nåt. Det är det dåligt med i dagens läge, tyvärr. Jag tror att exet o jag var för olika för att vara ihop, eller vad säger du Es? Inte så att jag tog för mycket plats utan för att jag ville så mycket mera än han. Tror nästa vill lika mycket som jag ;).

Måndag igen, huj så fort lediga dagar går. Kvällsjobb på onsdag, får väl se hur allt arrangemang fungerar där, min kompetens vägs ju ;). Nåja, allt är i alla fall ordnat..
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja, man måste ha liknande div.. annars kämpar man lätt mot varann och ingenting gott kommer ur detta.. kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

Jag älskar kalas och fester! Min systerdotter älskar att ha gäster. Hon blir helt till sig och ska visa ALLT!

När vi fyllde år kom mamma och pappa alltid in och sjöng och gav oss presenter... Detta ska jag föra vidare till mina barn. Min ena syster gör det redan.

Igår kunde jag inte somna. Utan vände och vred mig hela tiden. Var på ett pass där det slutade med att jag typ dansade runt som en galning i köket. Instruktören är riktigt grym och ger en såå sjuk energi.

Nä nu får jag väl ta mig till jobbet. Finns lite saker som måste tas tag i...

Kan det bli ett hus för mig innan 2020?

Kram

Svar: Hus blir det ju, det ser jag.. och det KAN bli om två år men jag kan inget lova.. kram :)
Esmaralda

6 Tingeling :

skriven

Så sant. Jag och mitt barns pappa var och är så olika. Fattar inte varför man försöker förändra och stå ut fast det egentligen inte fungerar. Man får alltid höra att olika personligheter passar ihop. Men håller inte med. Nu vill jag ha någon som är lik mig istället.

Och vilket härligt födelsedagsfirande ni hade! Min familj är lagom.... Men högljudd. På min pappas sida nästan lite tråkigt. Där får det inte vara nåt stohej. Sen min dotters pappa lämnade mig så mådde jag ju dåligt... och har liksom inte kommit in i hur jag vill ha traditioner osv... Men det börjar ta form nu. Så tack för tips... att äta i sängen på min dotters födelsedag låter som en bra idé, det ska jag ta efter. Frukost på sängen med ballonger och allt. Sådan morgon ska min dotter få när hon fyller 🙂 och när jag sjungit färdigt en fanfar 😁

I går var jag riktigt effektiv. Röjde på vinden. Lämnade tre lådor som jag ska gå igenom en annan gång. Snart! Känns så skönt. Så nu har jag grejer att ge bort och kasta. Mitt hem börjar ta form! Jag ger bort allt jag inte använder.

Snart till jobbet. Har ingen som helst lust egentligen.

Trevlig måndag!

Kram!

Svar: Ja, egna traditioner i familjen är de viktigaste och bästa !! Duktig du varit i helgen !! Kram :)
Esmaralda

7 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Vad kul ni hade när du växte upp! Ja, jag ska inte klaga. Pappa var lite vild men mamma var mer den försiktiga sorten. Så det var väl inte så vilda födelsedagar precis. Män...har det ju passerat några och flera som var jättetråkiga, när man kommit under ytan. En av dem var en charmig typ. Han lagade god middag med ljuvligt vin, ljus och tog på kostym mitt i veckan och det var jäätteromantiskt tills vi började prata...eller han började! Det handlade bara om jobb! Karriär. Hade vi kompisar hemma så var det enbart jobb. Jag hade absolut inga som helst planer på att bli chef på min avdelning! Det ältades till förbannelse hur jag skulle klättra dit upp. Öh! Det sket sig till slut!
Jag föredrar människor man kan babbla vilt med och skratta hejdlöst ihop med.
Jo du! Vill vara med på healingen på torsdag men just den kvällen är jag på en restaurang och firar en 30-åring. Kan man vara med ändå? Även om en del ljuva viner intagits?
Ska träffa en sköterska i dag, motvilligt. Har ingen lust att dra ner på stan igen så här tidigt.
Har hittat en ny man som är massör. Känns han lika bra som hans meritförteckning verkade? Ja, som massör alltså!! Inte någon flirt inte! 😄 Funderar på att låta han knåda hela mig och se om det inte känns lite bättre sen. Ha det härligt nu! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jadå, du kan vara med på healingen i alla fall och då släpper du helt taget om den och låter mig sköta om det hela :) Pröva den nya massören... kram :)
Esmaralda

8 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jo men visst jag gillar också att fira. Man behöver det där roliga i livet. Det kan bli grått annars.

En fråga, Kan min tillkommande/ kärlek bo i samma stad som mig nu? Eller vara här ibland?
Kram

9 Dunegull:

skriven

Hej E!
Jag vet att jag inte alls är där och vill inte vara där nu heller men ser du mig lycklig i framtiden med en man? Vad är det för typ? Mannen i mitt liv? Ngn jag känner sedan tidigare? Hur träffas vi? (Nyfiken)
Kram

Svar: En dag kommer det slå till och klicka rejält... men detaljerna ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Läst ikapp...härliga bilder härliga skratt förstår att det blir tomt nu...kanske skriva lite på nästa bok ?

Är gärna med på Torsdag behöver det så väl .
Ben och fötter har svullnat upp....kan vara värmen....behöver jag ta en extra läkartid innan Mallorcaresan tro...

Ha en go start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Ja, kolla upp svullnaden.. bara för säkerhets skull nu innan resan.. kram :)
Esmaralda

11 Besviken:

skriven

Hej!

Känner mig så besviken på min man och hans dotter. Kan nog inte förlåta honom. Kommer det att bli skilsmässa??

kram

Svar: Tänk ett varv till, prata med honom och känn in... sedan fattar du ett beslut.. kram
Esmaralda

12 Tisa:

skriven

Kommer läkaren lyssna på mig denna gången?

13 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja men i ett förhållande där man börjar liksom ”klaga” på den andra då är det nog rätt att skilja sig. Där han tyckte sig på din personlighet, att få vara sig själv måste man ju få vara.

En fråga, verkar hans föräldrar veta hur hela situationen har legat till nu med mina känslor?
Verkar det gå framåt i hans nuvarande relation?
Kram

Svar: Man ska alltid vara sig själv... i annat fall förminskar man sig och inget gott kommer ur detta... hans föräldrar vet en del.... kram :)
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Håller med, ju mera firande desto bättre;) Jag hade mitt rejäla 40-årskalas i helgen och jag är så nöjd. Jag hade supertrevligt och jag tror och hoppas att gästerna också var nöjda?!
Tog tillochmed en svängom med min man till musiken och det var inte igår. Känns som det har blivit bättre mellan oss. Vet egentligen inte varför men kanske för att jag ändrat inställning en del. Frågan är nu bara hur vi ska göra för att fortsätta behålla "bra-känslan"?!

Kram❤

Svar: Vad roligt !! Alla var nöjda !! Ja, det gamla klassiska receptet.. att man kan inte ändra någon annan, bara sig själv... är fortfarande hållbart :) Prata med varann och "se" varann... kram :)
Esmaralda

15 Förrvirrad :

skriven

Min svåger kläckte ut sig en kommentar igår och jag blir tokig på människan. Min man frågade om hans öra som han har problem med att han kanske borde gå till läkaren. Då säger han att han inte behöver fixa det med hans planer kommer han inte leva länge till. Varför säger han så tänker han ta livet av sig?

Svar: Det känns mer som om det var något han slängde ur sig... men oavsett så är det väldigt jobbigt när människor beter sig så.. kram
Esmaralda

16 Kvinnan :

skriven

Undrar ser du mig bli gravid .

17 Lydia💕:

skriven

Ser du något roligt som händer mig snart trodde det skulle komma i helgen men han backade
Lydia💕

18 EPM :

skriven

Känner också ofta att jag är för mycket, folk sånger det till mig. Men jag är varken mer eller mindre än den jag är. Om någon stör sig, gå nån annanstans.
Jag behärskar dock att anpassa mig i olika situationer men min kärna är kvar.

Jag har känt mig så ensam och lämnad i helgen...
Jag vet inte om jag är på väg ner i ett mörkt hål eller på väg upp från ett...?😔

Kramar

19 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om min tillkommande kärlek kan bo i samma stad som mig nu?
Kram

20 <3:

skriven

Hej kära Es blir restaurangplanerna av ? Blev ett helt annat läge när T och P ville med på tåget. Bör jag ta chansen till detta ?
Kram5

21 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3
Gör en extra check för säkerhets skull ;-)
Appropå dagens ämne...vem vill leva med en tråkmåns...hua
Här firas födelsedagarna med fanfarer pompa o ståt
extra mycket av allt får födelsedagsbarnet att känna sig speciell
Man har inte roligare än man gör sig ...i "brist" på anledningar firar vi både katter och hundars födelsedagar ordentligt :-)

Kram Anki med flock

Svar: Det låter rejält och bra !!!! Ha alltid högt i tak... det underlättar.. kram :)
Esmaralda

22 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om hans föräldrar har den vetskapen om att jag ville flytta tillbaka? Vad tänker de om det isåfall?
Kram

23 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det troligt att jag går här själv utan en partner flera/några år till? Finns det risk att det blir så?
Kram

24 De ytliga männen :

skriven

Ja just det där med värderingar och syn på livet är förbannat viktigt..

De rosa glasögon har ju en tendens att blända en för sådant från början.

För min del har det ofta handlat om ganska ytliga män. Att jag sett ambitioner och driv från start men efter ett tag också märkt att de i detta mest snackat yta och haft materialistiska värderingar. Söker samma djup som hos mig själv. Vad tror du Es. Är han påväg mot mig nu eller kommer något mer tillfälligt först?

Kramen :)

Svar: Kan bli något mer tillfälligt först.. men den rätte är på väg.. kram :)
Esmaralda

25 Catarina:

skriven

I vår lilla familj var vi mycket för att fira, kanske extra mycket för att vi var så få. Fina minnen.
Jag undrar om jag blir mig själv igen o känner glädje, trivs, mår bra .. det är verkligen så tungt just nu o jag försöker hitta nya vägar men det känns bara förvirrande. Skulle bli så tacksam för svar. Är det nån medicinbiverkning som gör att jag mår så här konstigt kommer det att lösa sig för mig ..? Tacksam för svar. Kram 💕

Svar: Ja jag tror medicinen påverkar lite.. men framförallt att du behöver hitta din väg och nyckeln till mer livsglädje... för dig själv.. så ta dina steg framåt... det kommer lätta betydligt.. kram:)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Så skönt när träningen är gjord..och ta i trä..och kors i taket..mm Min kropp (jag) mår bättre..kanske det "bara" var ett skov,som kiropraktorn har sagt..
Nästan man inte vågar säga/skriva så..hur knasigt som helst :)
Påminner mig om när jag som liten flicka skrattade och hade mig..så fick jag höra att - Innan kvällen kommer,så gråter du!
Så överdrivet glad fick man inte vara..det straffar sig..
Så det måste vara balans i det hela.. Vilket påhitt!

Tror du jag får ett besked av något slag,inom kort?
Känns så..

Tjofadderittan..ha det bra!

Kram :)


Svar: Ja herregud, vilka sjuka talesätt det finns !! Skönt att kroppen mår bra däremot.. och ett besked lär det komma.. kram :)
Esmaralda

27 Gemini:

skriven

Ez, jag har träffat en ny man å spenderat helt underbara dagar ihop med honom. MEN så släppte han bomben. Han vill inte ha barn. Han har redan ett.
Jag har en stark barnlängtan så jag blev förkrossad.
Vad ska jag göra nu? Vill inte gå in i en relation å hoppas på att han kanske ska ändra sig....åååh. så jobbig sits.
Kram!

Svar: Låt det ligga till sig lite och prata om det på nytt.. först då kan du fatta ett beslut... det är hårt att avkräva av sin partner att leva utan egna barn... kram
Esmaralda

28 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Att det blir mitt barns pappa och jag framöver ser det ut att kunna finnas chans till det?
Kram

29 Virrhönan:

skriven

Kalas är alltid skoj. Hemma var det sång och paketöppning på morgonkvisten, man låg alltid och väntade på att dom skulle börja sjunga och låtsatssov när skönsången satte igång. Har försökt hålla liv i traditionenerna. Och varför inte fira det som firas kan, varje dag finns det säkert nåt att fira.
Jag tror att jag hänger med på healingen, behöver ge energin en extra puff även om den kanske är på väg tillbaka sakta men säkert, men jag är osäker om jag kan ta det lugnt just då, funkar det ändå?
Är det nåt skoj på gång i min väg, jag behöver lite roligheter, nåt jag bör vara uppmärksam på?
Hoppas ni alla får en bra måndag. Kram

30 Skorpan:

skriven

Japp, lika barn leka bäst, åtminstone i det långa loppet.
Två barn har fått sommarjobb, hurraa, nu hoppas mamma på att hon också får nytt jobb.

Hade fått lite feedback om kurs- o mötesatrangemang som jag svarade på. Tas det månne emot på tätt sätt eller helt fel? Jag lyckades, äntligen, låta bli att ta illa upp eller ta åt mig. Wow, nu o då överraskar jag mig själv ;).
Kram Skorpan

31 Jessica:

skriven

Es,

varför beter han sig så mot mig?
för några dagar sen så berättade han hur mycket jag betyder för han och att han gillar mig, men nu så är det helt annorlunda,
han vill bara bråka hela tiden, och han är som helt annan person, vad är det som händer i hans huvud? Menade han ingenting av det han sa för några dar sen? Leker han bara med mina känslor?
gillar han mig inte alls? vad ska jag säga till han?
snälla jag behöver verkligen hjälp nu.

Kram

Svar: Han börjar mer bli sig själv.. och det känns inte riktigt lyckat.. kram :)
Esmaralda

32 Skaldjurstokig:

skriven

Hejsan Es..

Nu har jag bläddrat ikapp i bloggen.. Vilka mysiga dagar ni verkar ha haft ihop !! Nu vill jag också ut och resa med mina kära.. Jag undrar vad du ser mig till sensommaren.. Om vart jag befinner mig i livet.. Har något extra hänt.. Kanske en man att ta med på kräftskivefest? Kram där borta i solen.. ☀️💛

Svar: Jag får en känsla av att något speciellt händer under sommaren men ser inte vad.. kram :)
Esmaralda

33 Lotta:

skriven

Ja, här känner man sig lite träffad för att vara tråkig och anal :))))))))

Kommer det in någon kärlek snart i mitt liv. Känner mig hatad av alla och lever ett liv utan någon som helst kärlek från någon känns det som.

Ha en härlig dag
Lotta

Svar: Släpp loss lite mer.. gå ut och ta för dig.. du är en underbar person och absolut inte hatad av alla.. kram :)
Esmaralda

34 Erika.F:

skriven

Min mamma var enastående på att fira både små och stora händelser. Det var namsdagar, paketer vid påsk och detsamma vid trettonhelgen. När vi syskon slutade skolan inför sommarlov dukade hon fint med en blomkrans runt om varje tallrik.

När mitt första barn kom till världen firades
han när han var en vecka gammal. Detsamma när han slutade lekis som det benämndes på den tiden, gjorde hon en tårta och bredvid hans glas med saft stod ett kuvert med pengar i. Hon tog alla chanser att fira med sin familj och, när hennes barnbarn en efter en kom till världen. Minns vad jag sa när han var en vecka gammal, tänk när han är sju år och börja skolan.

Det har gått många år sedan den gången och i Mars fyllde han 40 år. Nu är inte mamma med längre men, tror kanske att hon satt på ett moln och tittade ner på sitt första barnbarn och hans födelsedag!

När jag minns allt hon gjorde blir jag glad och samtidigt ledsen, för hon hade kunnat vara med så mycket längre än vad som blev.

Kram!

Läst mail och instruktioner. Ska vara närvarande till 100% samt, också göra det som stod att läsa.



Svar: Du ska känna dig helt trygg i att din mamma är med.. både dig och din son.. hon är så stolt !! Kram :)
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Vi har firat lite men inte tre sånger på födelsedagen :)

Mitt vik går ut i slutet på aug. Ser du om jag blir kvar efter det eller tar mig vidare? Kram

Svar: Det känns som om du tar dig vidare... kram :)
Esmaralda

36 Zuzeee:

skriven

Hej

Är jag sjuk eller inbillar jag mig bara??

Kram

Svar: Jag ser ingenting allvarligare runt dig men så till att kolla upp hälsan.. kram :)
Esmaralda

37 Mim:

skriven

Hej!

Kommer det att bli bra snart?

kram

38 T:

skriven

Hur ser de ut för min bror, håller relationen eller delar de på sig..? Får känslan av att de är för olika ibland..

39 Misstjejen:

skriven

Hej!

Så ser han svar på mejla... såg han och funderar han? Kommer han vill prata med mig?

Ha det bra

40 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att hända något detta året som kommer förändra min tillvaro?
Kram

41 anna:

skriven

Hej! Var på dejt med en kille som verkar vara en riktigt fin och bra person. Är rädd att jag ska bli kär och sårad. Ska jag våga satsa på han?

Ha en fin dag!


Svar: Du ska inte välja bort av rädsla för att bli sårad... gå inte all in direkt.. ha en sund och normal distans och känn av.. du märker snart vart det lutar.. kram :)
Esmaralda

42 Tingeling :

skriven

Ja traditioner är viktiga. Och rutiner. Så min dotter är trygg!

Försäkringskassan ringde och sa att jag kommer få bostadsbidrag. Trodde jag inte då jag blivit nekad förut. Tror det blev en miss då. Men i alla fall så så han "det blir tyvärr inte så mycket men i alla fall något. Du får 900 kr" och jag bara "va men det är ju jättebra, det är ju mycket pengar!" 😁 alla har vi olika referenser. Jag blev väldigt glad. Förväntade mig kanske 300 nämligen. Och jag hade blivit glad av det med. Allt är välkommet.

Och ju mer jag tänker på att söka till förskollärare desto mer fel känns det. Det känns inte helt 100 % rätt faktiskt.

Slutar om två timmar. Skööönt 😀

Kram!

43 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser min nästkommande kärlek ut att kunna bo i samma stad som mig som jag gör nu?
Kram

44 Helena Ir:

skriven

Tack :)

45 Ghostwriter :

skriven

Jag har fått massa erbjudanden om jobb men som inte är i samma stad. Jag vill verkligen ha ett jobb där men det kan vara lite svårt just nu, men jag får absolut inga erbjudanden i min stad längre och det får mig att bli olycklig. Jag vill bara att mina planer ska funka och jag är redo men det krävs lite mer än att bara vara redo. Saker tar sin egna tid helt enkelt.


Ser du om jag får något jobb där som vill ha mig oavsett eller får jag mitt nästa jobb här?



Kram







46 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att åka till någon av dessa platser?
Kram

47 Agnes:

skriven

Efter att ha haft 2 äktenskap, långvariga, med män som av olika orsaker ansett det vara överflödigt med att fira vad som helst, så bestämde jag mig efter att ha firat min egen 50-årsdag på egen hand, att hädanefter alltid fira mig själv!

Senaste födelsedags-presenten till mig själv gick ju åt helvete, då jag på Cinderella-kryssen blev bestulen i min egen hytt av ngn i Cinderellas personalstyrka...(min smaragdring försvann från en jackficka)kanske en liten knuff från universum om att ge fan i att roa mig med kryssningar...har alltid haft väldigt roligt på kryssningar...men efter denna gång så kommer jag aldrig mer att kryssa...oavsett kryss...så det var det roliga.

Får köpa andra presenter till mig själv hädanefter...inte bara födelsedagspresenter...gäller julklappar o annat oxå...tillhör de som gärna ger, men knappt får ngt tillbaka...

Då jag är uppfostrad av en mor som ansåg att jag var avundsjuk så fort jag tyckte ngt var fint som andra fick...så har det blivit så att jag aldrig påpekat att jag önskat mig ngt från ngn...eftersom det sista jag vill ses som , är att vara ett "avundsjukt fett stycke" som tror att jag är ngt.

Och när en mor ser sin dotter som en krävande fettklump som mest duger som madrass åt killarna, så kanske det färgar av sig?

Därför firar jag numera mig själv! Och köper ngt jag själv vill ha!
Bjuder mig själv på krogen o firar på mitt eget sätt!

Ingen risk att jag glömmer o ingen risk för att bli missnöjd!

Kunde inte vara bättre...att vara singel är en lyx...väl värt att vårda!

Kram!


Svar: Vilket bra tänk.. att fira sig själv !! Du ger dig det du vill ha - och det blir bra !! Men det är fasen så synd med kryssningarna... jag har inte riktigt kommit över det än... kram :)
Esmaralda

48 Becka:

skriven

Härliga föräldrar du har Es. Älskar med firande och fester då lever man:)

Ser du något spännande kul som kommer hända mig i år?
kram

49 G.S.H:

skriven

Hej ES!

Hur stor är chansen att jag klarar uppkörningen på första försök?

Kram, hoppas du har det fint :)

50 Lilla M:

skriven

Hej Es!! Finns chansen att det ännu sker något mellan honom och mig? Han ger mig så starka signaler och kemin är laddad mellan oss. Kram

51 Mim1:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du fortfarande om jag får ett jobb i år eller har jag missat chansen??

kram

52 Sockerråttan :

skriven

Tjenare e! Ha ha Napoleonbakelsen said it all. Livet är värt att firas ofta och stort! Minst tre bakelser ;-) En eftermiddagsfundering om min semester som jag längtar så mycket efter nu. Ser du någon kul detalj? Hoppas på en fin tid.

Kram!

53 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Man får inte glömma bort att njuta i livet. Synd bara att jag inte har en familj att njuta i, där känns det som om jag skulle komma till min rätt.

Ser det troligt ut eller finns risk att jag går själv några/ flera år till?

En annan fråga, verkar folk runtomkring honom tycka och påpeka för honom att dem passar bättre ihop än vad han och jag gjorde?
Kram

Svar: Du kommer inte vara ensam så hemskt länge till - efter vad jag kan se..... jag tror inte det finns så många som jämför på det viset.. kram
Esmaralda

54 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
känner att några på jobbet hatar mig varför? vad jag har gjort mot dem. speciellt P.
vad ska jag göra att hon ändrar sin syn mot mig. Det känns att hur mycket jag är snäll mot henne det hjälper inte.
Känner mig mobbad 😢

55 Bluesky:

skriven

Vad ska jag göra i den här situationen, vilket blir bäst för mig, ska jag sluta i samtal eller fortsätta? Känner mig helt rådvill och upp&ner och jag orkar inte med det här mer.

Svar: Ta ett tag till i samtal men var ärlig med hur du känner.. kram:)
Esmaralda

56 Hormon monstret:

skriven

Födelsedagar å annat "uppstyrt" har jag lite svårt för..
Tack å lov desto bättre på att vardagsfira och sätta guldkanter i det lilla!

Hormonerna spökar här och det är ett återkommande mönster.
Tror du mitt mående kan förbättras om p-staven ryker eller är det min pms generellt som är kraftig? Vet varken ut eller in. Men såhär vill jag inte må varje månad. Ska kontakta mvc imorgon. Hoppas att detta kan lindras på något sätt. Skulle verkligen uppskatta om du såg något kring detta. Kram.

57 Mia:

skriven

Hej Es! Tänkte eventuellt åka tåg själv till stora staden till helgen. Det var många år sedan jag gjorde det så känner mig osäker. Har lite ångest för att åka tåg.... Kan du se om jag klarar det bra? Vill inte att det ska bli en pärs för mig, då kan jag ta bilen istället (bara den håller så inget händer med den längs vägen? Den är ju inte purung...). Kram :-)

Svar: Andas lugnt.. det här klarar du fint...oavsett du tar tåg eller bil.. kram :)
Esmaralda

58 <3:

skriven

Godkväll kära Es är det min far som druckit upp whiskey flaskorna i garaget ? Hade han ångest ? Var det sista halvåret han gjorde det eller har det pågått flera år ?
Kram

Svar: Ja, det ser ut som om hans ångest var stor.. kram
Esmaralda

59 GHOSTWRITER :

skriven

Jag har fått massa erbjudanden om jobb men som inte är i samma stad. Jag vill verkligen ha ett jobb där men det kan vara lite svårt just nu, men jag får absolut inga erbjudanden i min stad längre och det får mig att bli olycklig. Jag vill bara att mina planer ska funka och jag är redo men det krävs lite mer än att bara vara redo. Saker tar sin egna tid helt enkelt.


Ser du om jag får något jobb där som vill ha mig oavsett eller får jag mitt nästa jobb här?



Kram

60 Analiss:

skriven

Hej Es

Ser du något trevligt som händer mig snart?
kram

61 Erika.F:

skriven

Tack för svaret. Det blev jag så glad över.
Kram!

62 Mirre :

skriven

Hej Es,
Av ren nyfikenhet undrar jag.. Jag sitter och kollar på mina grannars balkong nu och ser ett "ansikte" bland deras kuddar. Betyder detta något, kanske ett budskap? Eller är det bara en slump att det ser ut just som ett ansikte härifrån jag sitter😊
Kram ☀

Svar: Just detta verkar vara en slump...men annars har du förmåga att ta emot.. kram
Esmaralda

63 S:

skriven

Så klok tanke! Det kan vara kul till en början men att stadga sig med en tvärtemotig kanske är nog så utmanande. Ett steg i tagen är nog bäst. :)

Känns som att jag fått lite rätsida med J och hur han tänker.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: