Tur...

 
Här mina vänner.... Walk of shame.. i Game of Thrones....
 
 
Och  så vi....Walk of shame....
 
I går kom ju sonen... och herregud vilke drama det blev... han hade ju glömt sitt pass och var dessutom på flygplatsen i sista minuten... upptäckte att passet låg hemma i skrivbordet.. tog taxi till det där stället i anslutningen till flyget där man  dyrt får köpa sig ett  rosa provisoriskt pass....
 
Det satt massa nervösa människor och väntade på sin tur..  men på nåt sätt lyckades sonen få gå före eftersom hans flyg gick... nu... typ... han  tog taxi tillbaka.... sprang hela vägen... fick gå före  i köerna men insåg att när han kom  till gaten skulle flyget ha gått typ för 5 minuter sedan.....
 
... han kom fram.. och det visade sig vara  försenat 45 minuter !!
 
Han hann !!
 
Ibland har man tur !!
 
Dagen tillbringades på stranden... hur varmt som helst.... sen till champaganebaren för alla  ungarna.. medan jag grejade middagen till Muttis Restaurang På Takterrassen.. och en lång  o skön kväll på taket... med kall champagne, mycket skratt och roliga lekar
 
På väg till stranden !!
 
Kram & massa kärlek
1 <3:

skriven

Så mysigt ni har det älskade Es. Champagnebaren hade jag velat vara med på 🍾. Man blir så härligt susig i benen av en bra champagne. Det sa alltid min farmor. Hur stor är chansen att Mikael och jag får till en resa/ dejt nästa helg över Valborg. Kan det bli kärlek mellan oss ?
Kram

2 Michaela:

skriven

Herregud! Vilken tur att planet var försenat! På väg till jobb. Trött som fan och inte ledig förrän på söndag. Sol och 25 grader lovas idag. Nått kul på g? Kram till alla!

3 Nj:

skriven

Nu borde han köpa en lott🍀.. det som sker det sker..👌.
Kommer jag återse Erik igen? Gör han klart sitt så att han separerar?Kram

Svar: Känns väldigt tveksamt omkring honom.. jag tror inte han fattat några konkreta beslut.. kram
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

O sonen behöll sitt iskalla lugn hela tiden, trots allt tävlande mot klockan? En annan hade nog freakat out ;)... Men vilken dag ni sen fick, tur i oturen, verkligen. O några kuliga dagar till blir det väl med barnen o barbarnen.

Här blev det fredag o ledigt för min del, skönt. Igår kväll var det fotbollsmatch mot ett ”ettans lag” o det blev ju till stryk, men inte så mycket ändå ;). Var det där ögongodiset fanns, eller är han först på kommande? Kanske jag var nåns ögongodis istället ;D.

Idag gissar jag på tvättning, åtminstone, allt annat är + i kanten ;). Lite orkeslös o saknar lust, märkligt tycker jag. När återkommer kusten o orken?

Tur att ni har orken o lusten Es!
O många andra med er!
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Under helgen bör det bli ögongodis i någon form i alla fall... lusten kommer... glädjen vaknar.. kram :)
Esmaralda

5 x:

skriven

Hej! Kommer han att sakna uppmärksamheten han fick? KRAM

6 Mimlan:

skriven

Haha, helt fantastiskt för sonen!

Det ser verkligen underbart ut, hur går man tillväga för att kolla/boka boende där du bor?

Igår var jag på tjejkväll och idag har jag en lustig känsla i magen, tror du hon berättar vidare vad jag sa?

Kram

Svar: Gå in på: www.dubrovnik-online.net/house_hilda
Hon kan berätta för en person men annars känns det inte som om det förs vidare... kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Ja,det kan man kalla tur! Det var meningen att han skulle hinna..osv.. :)
Skönt,för nu har du alla dina barn där..

Morgonpigg är jag inte..men när jag nu vaknat så tidigt..så kan jag ändå ge mig iväg och få träningen gjord..

Idag ska det bli en riktigt varm sommardag här.. :)

Kan du se om remissen som blivit skickad kommer leda till att jag får komma till den mottagningen..?

Ha en trevlig dag med dina fina barn och barnbarn :)

Kram :)

Svar: Ja det är härligt att ha barnaskaran samlad !! Att det lyckas med remissen ser ut att vara runt 60 % möjligt.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon!

Vilken tur han hade!

Igår mailade jag min gamla skola igen ang mina tentor och allt. Jag kom på hur jag hade kunnat göra för att få min praktik godkänd. Men vi får se om de går med på det. Jag hoppas det. Jag skrev att jag hade kunnat planera upp ett helt tema. (Vilket jag ändå ska göra).. får hoppas på det bästa att de går med på det. Vi har ju 3 delar i detta som blir nöjda, jag, skolan (för de får en mindre som hatar dom) och Sverige för de blir en mindre som är utan legitimation. Min rektor sa att om jag behöver intyg eller något så ställer de upp. Jag är så nöjd med mina rektorer.

Igårkväll blev jag ledsen på L. Det slutade med tårar från min sida men det kändes som att de jag sa inte gick in i hans huvud. Han sa bara att jag skulle sluta va ledsen. Men han förstår inte att jag inte vill vara ett andrahand. Alla saker han lovat håller han inte... men han lovar alla andra. Mina känslor är så svaga men ändå kan jag inte släppa honom. Jag tror jag borde göra det..

Idag är det fredag och det har varit varma dagar. Hoppas verkligen detta håller sig fram till hösten.

Kommer det bli några roliga saker i sommar för mig? Typ kärlek?

Kram

Svar: Ja du borde nog släppa taget och gå vidare... och se dig omkring och famna glädjen i sommar.. kram :)
Esmaralda

9 Yvonne:

skriven

Hej! Jag har nu försökt sälja mitt hus en tid och undrar om du kan se om jag kommer att lyckas eller vad borde jag göra annorlunda?

Svar: Det kommer bli sålt... men kan dröja en tid till.. kram
Esmaralda

10 Louise:

skriven

Tur han hade.

På väg till ett jobb i Lund. Kände imorse att jag inte orkade men det var bara att bita ihop och gå upp.
Det är bara till halv fem och har jag tur så blir det inte fram tills dess.

Igår fick jag ett mess från en förskolechef hon som försökte få tag på mig förra veckan ang långtidsvikariat. Hon frågade mig om jag ville jobba som timvikarie hos dem och jag tvekade inte en sekund. Så nu hoppas jag att jag blir fast anställd där när de är klara med rekryteringen.

Kommer jag bli fast anställd där?
Tar kortare tid att åka dit än till Lund.

Ha nu en fin dag. Här ska det bli varmt idag med. Kramar.

Svar: Du har en god chans till något mer permanent jobb där.. om du visar framfötterna redan från början.. kram :)
Esmaralda

11 Susan:

skriven

Vilken tur, ibland e en försening inte helt fel🍀
Blir ju resesugen när jag läser om dina äventyr, vilket resulterat i bokning av en tur till Kreta i slutet av maj, Resekontot tillåter egentligen inte det men ibland kan man inte hejda sig😉
Vårkänslorna behöver väckas till liv o jag tycker jag känner i hela kroppen att min soulmate e på G.....måtte jag ha rätt för en gångs skull😍

Kram

Svar: Vad härligt med Kreta.. det kommer bli bra !! Kram :)
Esmaralda

12 Sus:

skriven

Hej
Tur...
Fast stressigt....
Något som gör min situation lättare här snart...
Love sus

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Om det är ngn gång man ska ha lite tur i livet så är det väl när man ska hinna med flyget ;-)
Härligt med badtemperaturer i vattnet !

Inser att jag måste nog kolla Game of Trones.....

Sol och + 9 redan kl 07 ...det bådar gott

Ha en underbar Fredag

Kram Anki med flock

Svar: Härlig ni får därhemma... här är det redan bortåt 25 grader... kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Blir der hund för mig till sommar?

15 Jennie:

skriven

Kära Es! Hur ska jag göra för att få honom? Vara som vanligt hans kompis? Flörta? Eller dra mig undan, hålla avstånd? Vore mycket tacksam för svar! Tack!

16 S:

skriven

Så skönt du har det! Njut!
Kram

Svar: J tack :) kram
Esmaralda

17 MK Gbg:

skriven

God morgon från soligt Göteborg. De har lovat uppemot 22 grader här!! Den som lever får se..
Tänkte tipsa er om Dubrovniks "Copacabana-strand". Den ligger cirka 4-5 km från Gamla Stan. Tror det var buss 6 som gick dit... kanske än idag?
Om man vill hyra en solstol, ligga lite flashigt på stranden och kolla in lyxkryssare på väg in mot Dubrovnik, så är detta stället. Restauranger finns, de som ligger lite högre upp från stranden är mer prisvärda. Annars är det gött att ligga på stranden, eller sitta i strandbaren och avnjuta en kall, rosa "Prosecco". Ps. Var stranden ligger? Tja, på ett ställe där vi svenska älskar att ta kort på ortsnamnet som är "Babin k.k", ja du förstår säkert. Det är nämligen namnet på bergstoppen där. Har själv en bild där jag poserar utanför ett 5-stjärnigt hotell där det står "Welcome to Babin K-k".... Ha det gott nu!!

Svar: Jodå, ungarna har redan haft kul åt Babiankuk... stranden är intressant.. tack för tips.. kram :)
Esmaralda

18 Muminmamam :

skriven

Hej Esmaralda.
Herregud vilken tur. Det var helt enkelt meningen att han skulle komma, så att flyget var inställt och kanske han fick hjälp uppifrån:)

Es,
Mötet med nästa kärlek ser det ut att vara någon jag vet redan nu lite vem det är? Har pratat med några lite men mest över internet. Eller blir mötet helt nytt från början?

Kram

Svar: Det ser ut att bli någon som är ny för dig.. kram :)
Esmaralda

19 Orolig:

skriven

Hej!

Kommer det att gå bra idag?? begravning efter min mans styvfar.

Kram

Svar: Det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

20 Mia:

skriven

Tur det löste sig för sonen. Lät stressigt värre! Ser du Es om exet kommer sälja huset och flytta inom överskådlig framtid? Kram :-)

Svar: Det kommer han att göra men inte riktigt än.. kram
Esmaralda

21 Mikael:

skriven

Brukar gå bra bara man håller fokus, lustigt, jag funderade igår på tillfälligt pass för att lösa ett problem.

Jag ska inte glömma passet idag :)

Hoppas ni får en fin dag.

Kram
Mikael

Svar: Håll hårt i passet... kram :)
Esmaralda

22 EPM :

skriven

Sicken turgubbe! 😁
Plötsligt händer det.

Jag är trött på att tillskrivas egenskaper av människor som inte ens har en önskan om att lära känna mig innan de bildar sig en uppfattning om mig.
Kommer detta bedarra...?

Jag tar det lugnt med J, för jag är inte säker längre och mitt förtroende har han inte återfått än...

Kramar

23 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Game of thrones har jag ingen erfarenhet av, har inte sett ett avsnitt, så många serier som jag vill se men kommer inte riktigt till. Familyguy är väl nåt annat jag hör talas om men min åsikt är att det bara är skit!!
Fredag igen och vilken tur att ni får ta helg med sonen, där snackar man rena rama turen. Vilket drama!
Sommarväder är det här, blir en helg ute med grill och avkoppling. Snyggingen såg glad ut idag, pirrade det till? Finns chansen till möte i helgen tror du?
Trevlig helg :-) Kram

24 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Game of thrones har jag ingen erfarenhet av, har inte sett ett avsnitt, så många serier som jag vill se men kommer inte riktigt till. Familyguy är väl nåt annat jag hör talas om men min åsikt är att det bara är skit!!
Fredag igen och vilken tur att ni får ta helg med sonen, där snackar man rena rama turen. Vilket drama!
Sommarväder är det här, blir en helg ute med grill och avkoppling. Snyggingen såg glad ut idag, pirrade det till? Finns chansen till möte i helgen tror du?
Trevlig helg :-) Kram

Svar: Chans finns till ett möte... kram :)
Esmaralda

25 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns bytet positivt?
Kram

Svar: Ja jag får en positiv känsla.. kram
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Tack..det är ju alltid mer än ingen chans alls..
Är det meningen så..jag ser det så..

Kram :)

27 Skorpan:

skriven

Tack Es för svar!
Ögongodis :).
Ska faktiskt gå på kaffefestivalen imorgon, tänkt på det i två års tid o nu ska det äntligen bli av! Måste göra nåt utöver det normala o gott kaffe har jag ju inget emot ;). Helst tillsammans med nån annan då, men det är ju inte möjligt i dagsläget...
Kram Skorpan

Svar: Härligt !!! Njut !! Kram :)
Esmaralda

28 Maloue:

skriven

Vilken tur han hade:)
Jag har med vart försenad till flygplatser och det är ingen rolig upplevelse:(

Es: Sr du något roligt som händer mig snart?kram

29 T:

skriven

Ibland har man tur:)

Finns det något viktigt meddelande till mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: