Otrogen för att man kan......

Man undrar vad det är för fel på somligt folk.

Det finns människor med så dålig självkänsla att de raggar på allt som rör sig – inklusive gifta/sambo människor.  

Jag var på en  intensivkurs inom mitt gebit.. ja inte som spådam utan som terapeut.. och det pratades om varför gifta människor raggade på andra och varför somliga raggade på de gifta och  vips stod jag ensam med min förklaringsmodell

 

 

Man menade allmänt att det berodde rätt och slätt på att  man kunde !

 Det  här med internet och appar   öppnar en ny dejtingvärld.

Annat var det förr i tiden när man fick sätta in en annons i dagstidningen söndagsbilaga !  Det blev trögare och jobbigare.  Nu är ett äventyr bara ett datorknäpp bort, typ.

Nu är det internets fel.  Och det köper jag inte.

 

Somliga raggar och andra gör det inte –  och så har det ALLTID varit  och jag tror att dilemmat sitter djupare.

Man kan ha ett sjukt bekräftelsebehov, oavsett man är man eller kvinna… man kan ha en skruvad uppfattning om tvåsamhet och man kan vara störd på massa olika sätt.

 

Tog man bort all internetdejting.. poff.. puts väck…  de som raggar  hade ändå fortsatt och helt enkelt anpassat sitt raggande efter de metoder som funnits  till buds.

Personligen tycker jag det är så patetiskt… antingen är man comitted  och trogen sin partner eller så ser man till att inte ha nån fast partner alls.. hur svårt kan det vara ?

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tycker M att jag är söt ? Han hade frågat mycket om mig igår.
Hur stor är chansen att han vågar ta ut mig på en dejt ?
Open mind för mig då.
Kram

2 Solen:

skriven

Godmorgon! Ny vecka ☀️
Jag håller med dig! När man har en partner och är comitted - då är man trogen eller kan man ju välja att bryta upp. Allt annat är ju bara sunkigt beteende. För mig är det enkelt för när jag är kär som en klockarkatt och är tillsammans med min fine man så har alla skygglappar tydligen åkt på. Jag ser ingen annan längre på det sättet. Och längtar bara efter att få vara med min egen man.
Mycket praktiskt!
Ha en fin måndag!☀️

Svar: Exakt :) Kram
Esmaralda

3 Jossan :

skriven

God morgon

Känslan inombords är fortfarande inte bra.. jag känner mig sorgsen i kroppen fortfarande...
Det känns som jag alltid för fel och är den som skapar problem..

Det där att va otrogen hade jag aldrig kunnat va. Är jag med någon så är jag med den personen inte ens under dessa 4 åren med L som är velig har jag träffat någon annan...

Men jag fick bli den andra tjejen... Jag fick höra om att de hade ett öppet förhållande... jag harar mig fortfarande för att lita på honom. Jag hatar men älskar den killen ändå. Jag var så lycklig med honom. I hjärtat kommer han alltid finnas.. min första riktiga kärlek som jag trodde skulle bli pappa till mina barn... Der hade varit kul att se honom idag. Jah råka komma in på hans instagram igår.. den dök upp på min..

Började se pretty little liars i helgen. Så obehaglig den är!

Hoppas jag börjar må bättre snart. Orkar inte må såhär.. hoppas det är pms...

Nä upp och hoppa! Är inte jätte pepp på jobb idag.. men bit ihop

Kram

Svar: Och dagen kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

4 Erika:

skriven

Hej! Jag har nu tackat ja till att flytta till en annan lägenhet. Tror du att det kan bli bra?

5 Drutten :

skriven

God morgon Ez!

Håller med till fullo! Min exsambo hade ju tydligen svårt att hålla tassarna borta vilket jag inte ens anade.
Nu har jag en så go och fin man och är tacksam för att jag träffat honom. Vilken skillnad det är!

Kram Drutten

6 Skorpan:

skriven

Javisst är det enkelt i dagens värld, men otrohet har säkert funnits sedan skapelsens början, inget nytt fenomen alltså. "För att man kan", hmm, åtmintone för att man vill just då. Sen senare kommer väl det moraliska in o då blir det huvudvärk, hur komma ur det som hänt o det går ju inte... Fel är det ju att vara otrogen, men alla måste leva sina liv o om där ingår otrohet må det vara så.

Jag håller mig till en karl, ja inte nu då det inte finns nån kandidat på lur ;), men sen. O jag tror att han är nöjd med mig o då det finns så mycket av mig, ja då behöver han inte nån annan ;D. Ser så framemot den relationen, tänk att få ha någon nära sig igen... Jag föreställer mig honom stor o stark, lång o reslig, är min bild av honom något åt det hållet Es? Kan inte tänka mig en liten o späd man gående bredvid mig, då är det jag som får hålla i honom så han inte blåser bort ;), för jag gör ju inte det, det är då säkert.

Bestämde mig för en distansdag idag. har allt med mig som jag behöver sen fredagens möte så det är bara att tuta o köra... Frukost i lugn o ro, sen jobb o jag hoppas på en effektiv dag...
Måndag igen.
Kram Skorpan

Svar: Japp, måndag igen och du har en bra plan för dagen.. så ska det ser ut... kram :)
Esmaralda

7 Sippan:

skriven

Håller med fullständigt!
Det gör så sabla ont när man fattar att man blivit bedragen.
Har blivit det flera gånger och undrar varför?
Står det "Bedra mig" i pannan på mig eller?
Retorisk fråga....
Kram

Svar: Nåja, jag tror fler blivit bedragna än de är medvetna om . kram :)
Esmaralda

8 CA:

skriven

Hej
Håller med dig.
Jag har varit singel länge och tagit för mig.
Det är det som är grejen, att man faktiskt får det då.
Har också vägrat ta ansvar för vad andra gör. Men hamnat i ibekväma sitsar med väninnor som både vilk ha kakan och äta en annan.
Kram och fortsatt trevlig måndag

9 Kulla:

skriven

Återigen WORDS!!
Håller till 💯%med, alla män som jag har träffat ute är antingen gifta/sambo.. men ändå ska det raggas följa med hem🤬🤯!! Är så otroligt trött på dom.
Hur ska man kunna lita på någon efter att man har sett dessa män agera.. har ju även varit med någon av dom🙈🙈.
Undrar om MR är en trogen tjur😂🤪😄... möts vi i krog miljön?!? Kram

10 Osten:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag fattar inte heller den grejer. Kan det ha med osäkerhet och omognad att göra. Bekräftelsebehov. Jag tänker även på omognad..

En liknande situation som rör mig själv, den här mannen har vetat om mina känslor för honom. Han har även en annan kvinna, som deras relation inte varit klar för mig hela tiden. Jag har hoppats på att han velat vara med mig. Men det har inte visat sig så då han backar och är kall emellanåt. Har fått för mig att det är för att påvisa för mig att det inte är vi även om vi haft sexuellt umgänge? Kan det stämma..

Har bestämt mig för att gå vidare.

Kommer denna andra kvinna få veta om det här? Är det henne han tänker sig framtiden med och är det dem i framtiden? Ser du med barn och familj mellan dem?

Har han kommit på själv att han inte vart så snäll mot mig?
Kram

11 The Star:

skriven

Hej Esmaralda.

Det känns bara som dessa män och kvinnor bäddar för problem.

Finns det en risk att jag kommer att fortsätta leva mitt liv ensam?

En fråga jag undrar ärligt svar på,

Har jag träffat någon till nästa sommar?
Kram


Svar: Jag ser inte när, men så småningom träffar du en annan... du måste vara redo först och klar med det gamla... kram
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Otrogen för att man kan..ja,där handlar det inte om kärlek nånstans ..

Om kärlek..kan det möjligtvis kännas som den börjar närma sig mig..eller gömmer den sig fortfarande där runt hörnet? Numera måste det väl vara han som inte ännu är mogen för det nya äventyret med mig :)

Det blir ett yogapass idag..och har jag tur kanske dottern kommer efter jobbet..

Ha en bra början på veckan..

Kram :)

13 Jennifer:

skriven

Hej. Jag håller med dig Esmaralda om att det inte är rätt
men ibland blir det fel fast det inte är avsikten. Jag blev en gång förälskad i min goda vän som var upptagen. Försökte bromsa känslorna och hindra dem
men det gick inte, fast jag visste att det var fel. Vi var goda vänner
men hade stark kemi och gränserna suddades ut, det bara hände. Kan inte förklara det på något vettigt sätt.

Det var ett helvete och ingenting jag planerade eller medvetet ville att skulle hända, det bara hände. Det var jag själv som fick lida mest för han stannade hos sin partner. Det var mitt eget fel för att jag involverade mig med en upptagen man men aj vad det var smärtsamt. Det slutade med att vår vänskap blev förstörd och nu kan vi inte ha någon kontakt alls. Något som jag alltid kommer att ångra att det blev så.

Så allt är inte så svart eller vitt fast det vore väldigt enkelt om det i verkligheten var så.

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till då jag inte kan stanna men inte heller åka. Ser du något kring detta? Kram

14 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag håller absolut med! Samtidigt får det mig att tänka på var gränsen går..
En man bedrog sina kvinna med mig en gång. Det var en soppa utan dess lite like i deras liv, men jag trodde det var slut. Han menade att det inte var otrohet om inte jag visste att de fortfarande var ihop. Nåja....
En relation jag var i, där var mannen extremt svartsjuk. Han menade att det var otrohet om jag sms:ade en killkompis och glömde berätta det. För övrigt ville han inte att jag skulle ta första kontakten för då var det otrohet. Nåja..
Jag och min man, vi litar på varandra. Han får gärna gå ut och snacka och dansa med kvinnor, för han kommer hem till mig. En gång trodde jag han var otrogen, och jag var topp tunnor rasande, men det är en annan, ganska dråplig historia 😂
Inatt drömde jag om att jag var i ett hus med olika personer med olika egenskaper. Kan det ha varit olika delpersonligheter av mig som jag börjar förstå?
Kram, ha en fin dag!

Svar: Svartsjuka är snäppet värre än otrohet.... och din dröm.. ja den handlar om att synka samman och förstå.. kram :)
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Skrev längsta viktigaste inlägget och så försvann allt😩
Kanske skulle skriva en gästblogg om det istället. Kontentan av det hela var att jag förr sågade alla som ens var i närheten av otrohet men med åren har jag en annan förståelse för att det kan hända. Därmed säger jag inte att det är ok. I ett sunt förhållande ska inget sådant behöva förekomma och man ska ta tag i problemen med sin partner innan man ens tänker tanken på att vara otrogen. Så är det, men med åren har jag blivit mindre dömande.

Kram❤️

Svar: Jag är hur dömande som helst gentemot de som går in för att vara otrogna... som behöver kicken/rushen för att boosta sig... och som har patologiska återfall...... att bli kär i en annan och otrogen.. det händer typ EN gång och är en annan sak ... kram
Esmaralda

16 Miltons Mamma:

skriven

Usch!
Exet är hemsk.
I veckan ska jag polisanmäla honom för psykisk misshandel och hot.

Fick flertalet sms igår som inte var trevliga. Trots att jag säger STOPP.

Kommer en polisanmälan öeda någonstans?
Kommer det hjälpa mig i en tingsrättsförhandling.

Jag orkar inte mer.
Vad ska jag ta med mig när jag polisanmäler. Ska jag ta med mig de gamla sakerna. Såsom dagbok, antal ggr han kontaktat mig mm

Kjam 💖

17 Dunegull:

skriven

För ett tag sedan skrev du att ett erbjudande skulle komma till mig. Vad kan det handla om tro? Är det jobbrelaterat eller något helt annat?
Kram

Svar: Det ser jag inte tyvärr... kram
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Håller helt med dig där . Är man trogen så är man oavsett !

Så fin son du har gudfader och allt. Härligt med fest och festinbjudningar Roligt med nya vyer .

Här duggregnar det skönt. :-)

Ha en go start på veckan <3

Kram Anki med flock

Svar: Grått , regnigt och alldeles underbart :) kram :)
Esmaralda

19 EPM :

skriven

Godmorgon!

Jag har ju ett stort bekräftelsebehov pga olika orsaker, men jag trodde J var min soulmate. Jag hanterade även mitt och redde upp det innan det blev allvar...

Ser du hur det blir för oss alla individuellt rent kärleksmässigt; mig, J och min exmake?

Kram

20 Anonym:

skriven

Är så besviken på mig själv att jag träffade mitt ex. Han hade inte förändrats.
Jag kände att jag inte kunde säga nej till honom och var med honom. Tror Anna som var med oss ut förstod mitt problem med hans kontroll behov. Det går inte över tror jag.

Svar: Människor brukar inte förändras särskilt mycket.. kram
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Bra planer, men om dom håller är ju en helt annan femma ;).
Ja frukostplanen höll o tvätta kläder, jobbet har jag påbörjat så jag hoppas att nån sparkar mig där bak, pappa?!
Kram Skorpan

22 Skrållann:

skriven

Hej igen;)
Då är vi nog överens. Jag är helt emot dom som vill få en kick av det hela och söker spänning. Det är så fel för det skadar så många. Har däremot, på nära håll, sett när någon blir kär i en annan fast man är i förhållande och saker görs i fel ordning. Det hände min svärmor och hon är fortfarande borträknad för många pga sitt ”misstag”. Jag däremot som vet vilket liv mina svärföräldrar levde är glad att mannen korsade hennes väg och äntligen fick henne att ta steget från svärfar.

Kram❤️

Svar: En helt annan sak och kärlek önskar man ju alla :) kram
Esmaralda

23 HJÄLP:

skriven

HJÄLP! Jag har tappat min hemnyckel! Kan någon vänligen hjälpa mig att se var den skulle kunna vara?

Ska flytta och måste lämna tillbaka nycklarna och en är borta!! Blir väldigt dyrt om jag måste betala för den. Vore så tacksam om någon kan försöka hjälpa mig. Tack.

Kram
Jennifer

Svar: Jag hoppas att någon här kan hjälpa dig.. kram
Esmaralda

24 Grethe Hagen :

skriven

Go'dag kjäre Ezmaralda 😊😍💙💟

Du har såååå rett!!!!
Hvorfor i all verden kan ikke folk holde seg til sin partner, om man er i et forhold mener jeg!?!?
Om man vil ha andre så får man avsluta det man har först, syns jeg!!!😡😡😡
Det er å kaste bort tiden for den bedratte personen!!

På tal om det...min 1 exmann (jeg har värt gift 2ganger.. aldri mer!!!) han er gift på nytt, ikke et bra ektenskap, men likevel gift.
Han tjatar så fält på meg om vi kan ha sex!?
Jeg har sagt gang på gang NEI, men han fatter ikke???????
Hur skal jeg gjöre for at han skal ta nei for et nei??
Åja, mannfolk i et nötteskal...😡😡
Ha en finfin dag alle sammen her inne, og kjäre Ezmaralda selvfölgelig 👍😊😍
Mandagsklem fra meg 🌼💙🌼💙🌼💙🌼💙

Svar: Undvik honom.. prata inte med honom... och skaffa dig en sådan attityd och självsäkerhet att han inte ens kommer på tanken att fråga dig om sex.. kram:)
Esmaralda

25 Bella:

skriven

Godmorgon..
4 dagar kvar till resan som jag drömt om i flera år.. 😂 så nervös för flyg och allt nu.. kram och ha en fin dag ❤️

Svar: Allt kommer gå bra så bara slappna av och låt inte oro få förstöra något av din resa.. kram
Esmaralda

26 Eveline:

skriven

Hej esmaralda, Du sa förut att något som skulle göra mig riktigt glad skulle ske i år, har det redan skett och vad isånnafall?

Mvh Eveline

27 Berg:

skriven

Låg risk för otrohet här, är för tacksam för vad jag har. Skulle inte vilja smutsa ned det med lögner. Det skulle aldrig vara värt det.

Det har rört sig en svartklädd man i huset sedan några dagar. Från andra sidan. Och det är oroligt bland barnen på nätterna. Hör det samman med min konflikt med exet? Oklart vad mannen vill. Får du till dig något? På utseendet påminde han om en klassisk bild av liemannen. Det gör mig förstås fundersam, men jag tror mig ändå vara på rätt linje i hur jag kan stötta barnen mot exet.
Tack och ha en fortsatt bra dag!

Svar: Du tänker rätt. Vad det gäller mannen du ser så är det inte den klassiska liemannen.. du ser honom sådan bara.. han kommer med förändring, av det positiva slaget... kram
Esmaralda

28 Dalkulla :

skriven

Du har så rätt så, precis så är det. Råkade för några år sedan ut för en man som endast var ute efter ett stort bekräftelsebehov. Hans dejtande hit och dit var så skruvat så det saknar sitt motstycke. Förhållande eller vad man nu ska kalla det sträckte sig till ca 1,5 månad på varje träff han hade. Ljög gjorde han också så pass att han säkert trodde det själv.

Sedan letade han nytt på internet, jag var då en av alla dessa kvinnor han letade upp på nätet. Det tog mig oändligt lång tid att försöka bli normal igen, han lade liksom locket på.

Han förstörde mig totalt. Efter några dejter i min f.d hemstad har jag aldrig varit på en dejt via internet mer, kommer hellre aldrig att göra det.

Idag är jag så misstänksam mot allt när det gäller män. För några månader sedan gick jag förbi en affär, en man var ute och satte upp löpsedlar, han hojtade till, och gjorde något med handen när jag vände mig om, något som antydde...var fin du är. Jag å andra sidan tänkte, jaha, vad är du ute efter då.

Det blir den sortens tankegång efter allt jag varit med om. Har till slut trott att ingen kan tycka om mig för min egen skull, utan att det alltid finns en hake någonstans.

Kram!

29 Kiara:

skriven

Kära Es!
Så bra skrivet! Fattar inte varför man måste såra någon så och inte nöjer sig vad man har.
Skaffa KK istället och ge f*n i att vara i ett förhållande om du ändå inte kan vara i ett! Det är min åsikt!

För några månader sedan frågade ja om min drömresa skulle gå i uppfyllelse och de sa du att det skulle den. Den var tillochmed närmare än vad jag trodde.

Nu har jag gått och funderat lite och undrar nu om jag gör den resan innan eller efter jag har fått barn? Det är ju en väldigt lång resa och resa dit med små barn blir ju jobbigt. Vad ser du kring resan? Har den skjutits upp? Tusen tack i förhand! Kram Kiara 💗

Svar: Resan kommer... men jag ser inga detaljer runt den.. bara att den bli bra och att den är viktig för dig.. kram
Esmaralda

30 Ht:

skriven

Hej!
Jag hade en fruktansvärd mardröm inatt.
Lyder så här:
Jag är helt hundra att jag inte sov djupt, utan jag var halvvaken. Någon sitter på mitt täcke, känner eftet med handen och hittar en nappflaska och en liten kropp. Jag kan knappt röra kroppen för jag är nästan förlamad. Vill så gärna röra mig men går inte. Jag darrar igenom hela kroppen. Alltså kroppen ligger o skakar på riktigt. Försöker ta fram min mobil för att ringa efter hjälp men har inte kraften då jag känner mig förlamad.
Jag vet att detta va på riktigt!!
Snälla Es..vad var detta??
Kramar!

Svar: Jag tror att det här var sömnparalys... googla på det.. det är ingenting farligt och händer då och då... kram :)
Esmaralda

31 Agnes:

skriven

Japp! Så är det! Folk är otrogna FÖR ATT DE KAN DET!
Har alltid varit o kommer alltid att vara.

Den enda skillnaden är att i dagens läge så är det enklare att jaga...för det är det det är...att ge jaktinstinkten sitt...med tanke på internet.

Och en gång otrogen, alltid otrogen...ränderna går aldrig ur en zebra...bara ett jävla trams att inbilla sig något annat!

Visst går det att blanda in begreppet "kärlek" om nu det känns bättre...kanske känns mer "legalt" att vara otrogen, om man påstår att "jag blev så kär o galen så vipps så hamnade vi i lopplådan...bara så där...trots att..."

I dagens läge skulle jag aldrig lita på en man. Så är det. Jag vet att viljan att ligga runt är större än att hålla sig till en kvinna...oavsett trams om kärlek eller annat som skall anses höra till en relation.

Har helt enkelt inte energi för att boosta en man så pass mycket för att få honom att "hålla sig till mig". Därför har jag satt min ribba när det kommer till män, att han ska vara en rysk oligark som är singel...

Går lika bra med en man som är vältränad, förmögen , framgångsrik företagsledare, glad, dansant...inte att jag skulle lita ett ögonblick på att han var trogen, men ett umgänge hade varit klart mycket mer roligare under tiden jag väntade på att få veta att han var otrogen.

Själv blir jag avtänd av upptagna män...får jag veta att snubben har en kvinna, så vissnar jag helt. Eftersom män inte talar om att de är i en relation, så utgår jag från att de män som söker kontakt med mig, helt enkelt är upptagna...och jag är inget jävla second-hand-fynd!

Är helt enkelt för bra för att vara något som enman tömmer sig i!

Vara singel är lyx!

Kram!

32 Dalkulla :

skriven

Till Hjälp: Om du vill betala en slant för att få rätt på din nyckel, finns det en kvinna som ser borttappade saker.

Länken dit https://gladjekallan.com

33 Linnean 🌸:

skriven

Hm, här känner jag mig rejält träffad!
Har inte varit Guds bästa barn åt något håll.
Tror att när ett förhållande är på fallrepet så är det lätt att snegla åt annat håll och tro att det blir lättare att separera. Det gör det inte! Att ytterligare en person är med i byken man ska reda upp gör det hela än värre! Speciellt om det är barn med i bilden. När jag själv fick ett par rejäla ”käftsmällar” så insåg jag hur jäkla fel det är. Av erfarenheten vis, heter det ju!
Har två historier bakom mig som jag verkligen skäms rejält för och kan känna ångest för när jag tänker på det. För jag vet hur det känns att bli drabbad! Har råkat ut för väldigt mycket själv från gifta/sambomän. När jag var på dejtingsajt så var det helt skrämmande hur ”synd” det var om så många ”karlar” som inte fick vad de behövde hemma. Urk!!
Helt klart ska man avsluta det man har och inte göra allt värre med att dra in någon ny. Det blir bara elände åt alla håll.
Just nu är jag ganska nollad med manfolk, orkar bara inte. Han i skogen är kul att prata med men de hetare känslorna har nog svalnat.
På lördag har vi ett stort jubileum här. Känns det som det går vägen? Jag är med och jobbar med det men jag har ju min låga energi att slåss emot. Mycket att fixa men då behövs krafter! Känns det positivt? Håller de negativa människorna sig på sin kant, så det inte blir kaos?

Önskar alla en ny glad vecka! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Somligt är rätt och annat är fel.. men det betyder ju inte att man aldrig gjort misstag.. det har nog de flesta av oss gjort.. som levt tillräckligt länge vill säga :) Det känns bra kring jubileumet men ta inte ut dig.. se till att få påfyllning.. du känns lite trött.. kram
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Så fruktansvärt patetiskt och bedrövligt! Antingen så är man trogen den man är med eller så är man singel. Punkt.

Ny vecka! Känner mig rätt seg och omotiverad. Massa jobb. En dag i taget.
Kram!

Svar: Ja och med en dag i taget kommer det gå hur bra som helst.. kram
Esmaralda

35 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tycker M att jag är söt ? Han hade frågat mycket om mig igår. 
Hur stor är chansen att han vågar ta ut mig på en dejt ? 
Open mind för mig då. 
Kram

36 Bella:

skriven

Åh.. tack för svar 🤗

37 Mumla:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns ändå som det var länge sedan någon kom som verkligen gillar mig, som visar ett tydligt klart intresse.
Ser du någon sådan påväg? Kanske inte allt för långt fram?
Kram

Svar: Det kommer.. jag är helt säker.. svårt att säga när men det känns inte som om det ska dröja så länge.. kram
Esmaralda

38 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min dag blir bra?
Något jag ska tänka på den här veckan? Kram 😃☀️

39 *:

skriven

Hej

Ja jag vet hur det känns, jag har själv varit den utsatta med både fysisk otrohet och via nätet(om man nu ska kalla det otrohet).
Själv är det så långt ifrån mig som det bara finns, skulle inte utsätta mig själv eller den jag lever med för detta. Har man dom tankarna då är det i mitt tycke något som är fel och antingen tar man upp det eller går vidare.

Men nu har jag världens bästa man och litar på honom :)
Och vill så gärna gifta mig med honom i framtiden, ser du om det blir så ?

Kram

Svar: Ja chansen är stor att det blir så men jag får en känsla av att det finns något hinder ni först ska ta er över.. kram
Esmaralda

40 *:

skriven

Hej

Och tack så mycket,

Kan du se vad detta hinder rör sig om ?
Vet inte riktigt vad det kan vara. Men det är alltid massa chafs med hans ex t e x som ställer till det för oss. Är det något åt det hållet, eller är det bara mellan oss ?

Kram och tacksam om du kan ge mig lite vägledning så jag har något att gå på
Kram

41 Mimmie:

skriven

Bra skrivet Es håller med. Förstår inte heller mig på dessa otrogna män. Jag träffade en man några gånger som bettede sig som singel men fick sedan reda på att han var förlovad av min vän som då träffade hans vän.Tack och lov så kysstes vi bara och jag låg inte med denna typen fast han ville gå längre hela tiden. Jag är för kräsen och får en känsla ibland att denna typen kan vara upptagen fast det är svårt att veta?

Ser du möjligen hur jag kommer möta min blivande eller vem jag skall hålla utkik efter?(hoppas inte han blir otrogen mot mig bara:(?
kram:)

Svar: Du och din tillkommande har samma värdegrund och ingen av har behov av otrohet... kram :)
Esmaralda

42 Browallia:

skriven

Jag har själv aldrig varit otrogen, det är helt mot mina principer. För 20 år sedan drabbades jag av het passion för en kille som redan var sambo. Jag kunde inte lägga band på mig så vi hamnade i säng en gång. Jag fick hemska skuldkänslor efteråt och kommer aldrig göra om det. Vara den "andra kvinnan" är inget för mig. I en av mina seanser har du betättat att jag och den här mannen har i ett tidigare liv levt tillsammns i ett långt äktenskap och det var därför attraktionen mellan oss i detta livet är så stark men det är inte menat att bli vi i det här livet. Tack o lov för det, han är nämligen notoriskt otrogen. Han brukar dyka upp med några års mellanrum för att försöka få hoppa i säng med mig igen utan att lyckats. Han dök nyligen upp igen efter flera års tystnad och samma visa upprepades. I mailet skrev han detaljerat vad han ville göra med mig om han fick träffa mig. Han verkade desperat och jag kände bara äckel och blockade honom. Funderar på att skicka hans mail till hans sambo så hon får se vad han håller på med bakom hennes rygg. Vad händer om jag skickar mailet? Bättre att låta det vara? Kram

43 EPM :

skriven

Ååhh! Allt hopar sig nu på jobbet, känslorna är jobbiga nog att ha utan stressen!
Jag tror inte jag fixar detta..!

Kommer jag få ro i själen, bli lycklig och lugn?
Än viktigare, kommer J inte bli så lycklig? Det är viktigt för mig att veta att det inte kommer bli bra för honom för att kunna hå vidare. Småaktigt, jag vet- men med tanke på hur illa han behandlat både mig och sin fru på så förtjänar han sveda för det.

Kram

Svar: Du kommer må bra.. du kommer få den ro du söker... och mannen får egna bekymmer.. kram :)
Esmaralda

44 Berg:

skriven

Tack för svar.
Det var skönt att höra att den mörka mannen inte kom med elände, utan positiv förändring. Intressant. Hoppas det lossnar snart med barnen. Att han hjälper till på den fronten.

45 Mimmie:

skriven

Tack för svaret Es skönt att höra:)kram:)

46 Emma:

skriven

Kommer jag att gifta mig med min nuvarande o i så fall när

47 Tant grå:

skriven

Hej Esmaralda

kommer jag leva ensam och bli gammal utan barn och man?
kram

48 EMM:

skriven

Hur länge till har jag mitt arbete kvar. Vad händer med företaget jag arbetar på?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: