En besökare söker anhörig....

 Nu har jag omigen fått besökare  som tillhör någon av er.

Det hände när jag satt och  besvarade era frågor. 

När jag sätter fokus på er och frågorna  här så händer det ofta att något glider förbi… att jag kan se besökare i ögonvrån eller  händelser som hänt eller ska hända.  Som regel en dimmig bild utan riktig skärpa.

Jag lägger ingen fokus på detta – och är inte öppen på samma sätt som när jag håller en personlig seans.

Men i går blev på påtagligt.

 

Mannen i ögonvrån försvann inte trots att jag försökte blink bort honom.  Tvärtom så viftade han lite med handen för att försöka påkalla min uppmärksamhet

Han såg ut att vara  i 70 års åldern – av  medellängd, tunnhårig, ett glatt leende, mycket skratt i ögonen och mycket empati och mån om sina närmaste.   Han bar glasögon  och hade en riktigt fin sångröst även om han kanske inte använde den så ofta.

 

 

Han är på andra sidan men var inte riktigt förberedd – döden kom fort även om det nu är ett tag sedan.

Han blev så förvånad när han öppnade ögonen och befann sig med sina föräldrar och släkt och vänner som gått före honom.. till och med hans barndoms hund fanns där och rusade glatt emot honom  med svansen   snurrande som en elvisp.

Det var så mycket glädje där  i Alltet och det är det fortfarande

 

 

 

 

Och det är just detta som han vill förmedla. 

Att han har det så bra.

Att ni inte ska vara oroliga eller rädda och framförallt inte för döden.

 Döden är bara början på något nytt och bättre .

Säger han bestämt.  

Han är familjekär och omtänksam och han besöker  de sina regelbundet… som alltså är en av er i bloggfamiljen… och när han kommer på besök försöker han förmedla både kärlek och lugn.

Vilket han för det mesta lyckas med och mottagaren känner sig plötsligt starkare och gladare, utan att riktigt förstå varför.

Jag hoppas att  någon av er kan känna in och ta emot.

 

Kram & kärlek

 

Jag spår dig gärna via mail... en omfattande spådom där du får ställa alla dina frågor

Maila mig på:

[email protected]

Jag milar tillbaka all info om hur det fungerar

1 Skorpan:

skriven

Det är så skönt att höra, o visst har du sagt det förut, men ändå, att en anhörig till nån här på bloggen kommer o förmedlar oss detta. Lite av beskrivningen kunde passa in på pappa, men han tar lång tid på sig att vänja sig vid nytt ;), eller ja, så var det i jordelivet, så han kan inte ha kommit så långt ännu...

Är förvånad över att jag är så lugn över det som hänt. Precis som om jag inte skulle sakna min pappa då jag inte känner mig ledsen hela tiden, sorgsen o gråtfärdig blir jag då jag pratar med någon om honom o då blir det svårt. Kanske stämmer det som nån har sagt, att jag är känslokall...

Hemåt idag till vardagen som kallar. Kunde definitivt stanna här längre, men det går ju inte. Nästa gång begravning o det blir säkert tufft. Nu försöker vi göra det bästa av det som inte är så bra... För oss som blev kvar..
Kram Skorpan

Svar: Inte är du känslokall inte.. du är helt normal och din reaktion är normal... vi reagerar inte efter givna mönster utan väldigt individuellt... själv saknar jag min pappa mer nu efter alla dessa år än jag gjorde precis när han gått över... kram :)
Esmaralda

2 Wooccastrull:

skriven

Vilken mysig läsning att börja dagen med! Och vilken kärvänlig besökare sen! Blir intressant att läsa vem som känner sig träffad :)

En fråga..
Är min harri fortfarande aktiv eller börjar han göra sitt? Funderar som om jag behöver jobba mer aktivt med mina önskningar? Är som lite fundersam om jag gjort tillräckligt eller inte.. Svårt att veta vad man bör göra när man aldrig haft en talisman innan..

Hur upplever ni andra som också har en harri, vad har hänt eller inte? Har ni märkt någon skillnad eller är det mesta som vanligt??

Tack på förhand och ha en fin söndag ✨

Svar: Harri är aktiv och det känns som om han väntar in något större.. han laddar inför något speciellt.. kram :)
Esmaralda

3 MalinS :

skriven

Jag hoppas det är pappa, han var mörkhårig men blev inte sådär jätte tunnhårig. Det kan nog stämma in med flera här på bloggfamiljen.

Mamma tyckte vi skulle åka iväg på semestern så nu sitter jag här på planet. Har dock ångest och är orolig ifall det händer något.

Håll tummarna att allt går ok under tiden jag är borta.

Ser fram emot att träffa er i september.

Kram

Svar: Allt kommer gå bra så oroa dig inte... ska bli jättekul att ses i september.. det är ju snart ! Kram :)
Esmaralda

4 EPM :

skriven

Det skulle kunna vara min morfar men jag tror hunden felar...
Synd, skulle behöva bli lite gladare och lättare. Knappt sovit inatt, drömt om J- märkliga och ledsamma drömmar.

Kommer han genomskådas? Kommer karma göra sitt?

Kram

Svar: Karma kommer att verka.... och mormor besöker dig då och då.. senast i går gjorde han ett besök.. kram :)
Esmaralda

5 Kulla:

skriven

Vilken fin hälsning till någon här på bloggen💕😇.
Sista semdagen😟.. imorn på jobbet igen🤪.
Undrar om hösten har något spännande att ge mig?! Kram

Svar: Kommer nog bli bra att börja jobba trots allt.. planera något du verkligen vill ska ske under hösten och det blir ett bra avtramp till något positivt.. kram
Esmaralda

6 Mt:

skriven

Hej!

Nya tjänsten som jag kommer få, blir det nu i höst/vinter eller nästa år?
Kram!

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas ngn känner igen din besökare och kan ta det till sig och få den tröst han vill ge sina nära o kära.
Jag vet att de har det bra men får mina dippar ändå ...som igår satt jag själv och av en händelse spelades en Brusan-låt och vips värker saknaden efter bästa kompisen Sen satte jag på Springsteen och lyssnade och grät och saknaden är enorm.

Idag kommer syrran och vi ska gå igenom fotoalbum som grannen till farbror Arne var förbi med ( han som lurade av mig arvet ).Jag får väl vara tacksam att han inte slängde dem...Farbror Arne var inte min farbror på riktigt ,men han har varit med sen jag föddes Pappa och Arne var vänner sen tonåren Han kom från en finare familj och hade det bra ställt och älskade att fota Så tack vare honom finns där kort på mig och syrran som små.

Kram Anki med flock

Svar: Ja tänk vilka känslor somlig musik kan väcka ! Farbror Arne har sina sidor... kram :)
Esmaralda

8 Elisa:

skriven

Hej!
Har du tips på vad jag skulle kunna satsa på att göra efter att min examen är klar - börja jobba, semester, terapi? Med tanke på att jag skulle behöva jobba med mig själv..
Kram

9 Mim1:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande att jobb är på väg?? börjar misströsta. Känns väldigt jobbigt just nu semestern är slut och alla börjar jobba utom jag,

kram

10 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Det låter som min pappa, förutom på två punkter... Dels plågades han svårt i flera månader och dels sjöng han ILLA. Vilket jag egentligen inte vet, för jag hörde honom aldrig sjunga. I skolan, när han en gång skulle sjunga framme hos läraren hann hann bara någon rad innan läraren sa "Tack S, det var bra. Gå nu tillbaka till din plats" :D
Min pappa har det nog bra nu, tittar han fortfarande till min son? Min son kan inte se honom längre.
Kram, ha en fin dag.

Svar: Din pappa besöker både dig och din son.. med väldigt mycket kärlek.. kram :)
Esmaralda

11 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas verkligen detta kommer fram till rätt, jag känner inte igen mannen. Vad fint att han ville förmedla detta.

Lånade min mammas bil igår och råkade fastna i garaget så ena sidan blev repad, oj vilken ångest jag haft över detta.

Jag tänkte fråga dig igen,

Es, jag är singel nu men vill så gärna möta en kärlek

Du såg först en flytt för mig som närmar sig sen en andra flytt längre fram.

Ser jag ut att göra dem båda flyttarna med en kärlek? Eller gör jag båda flyttarna själv?

Kram

Svar: Du och din mamma reder ut det här med bilen.. det blåser över.... en av flyttarna verkar du göra med din kärlek.. kram
Esmaralda

12 Livsturisten:

skriven

Vilken mysig man som gått över. Tar hand om o hälsar till sina.
Brukar känna av min mormor i svåra tider o hon ger just den där kraften som jag flrst inte förstår var den kommer ifrån men sen bara vet att den är från henne.
När livet e motigt o hon inte dyker upp brukar jag tänka "ok då e detta problem inte så stort ändå" för om det e stort sviker hon inte.
Och tack för ditt svar igår ska försöka lyssna o släppa helt. Tror min besvikelse sitter i hur jag lät mig öppnas o hänga på i farten i hopp om att han va den rätta. För nåt blixtrande fanns ju inte från mig heller utan mer en go trygghet.
Nu ger jag mig iväg i livet o låter hjärtat styra åt det blixtrande hållet utan att låta mig ha förväntningar om seriöst där. Ja du fattar!
Kram!!

13 MuminM :

skriven

Hej Esmaralda.
Det låter som en fin personlighet.

Ser du mig fortfarande att gifta mig? Blir det inom de närmaste 2-5 åren och blir det bestående?
Kram

14 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer intervjun gå bra imorn? Några tips?

Kram och kärlek.

Svar: Var dig själv, glöm inte att le .. kram o lycka till :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

God morgon!

Dags att vakna. Är trött idag. Satt och planera tema trafik igår och var barnvakt till min systerdotter och bonus systerson. Vi kolla film och åt chips o godis :)

Idag är sista semesterdagen och om jag kommer hem i tid ska jag fixa i lägenheten.

Ska bli skönt med rutinerna fast det är skönt med semester. 10 veckor/ 51 dagar till höstlovet enligt min kompis 😂

Kommer jag träffa J snart? Drömmer om honom...

Idag blir det vilodag från gymmet

Kram

16 Berg:

skriven

Vilken fin hälsning av mannen, hoppas den når sin mottagare.

Det känns modstulet idag. Blir trött av försöka planera bra för barnen och sedan få det saboterat av deras pappa. Svårt att förstå detta, men jag får göra såsom tidigare, att de åker varannan vecka. Det blir mycket nytt i höst när jag jobbar igen, så jag hade helst sluppit extra trassel med detta. Det kostar att ta dotterns besvikelse. Som du skrev att välja sina strider är väl klokt. Jag struntar i att driva angående sommarlägret nästa vecka. Han får ta dem till fritids istället om det är det han vill.
Hur ser hösten annars ut generellt? Får vi ihop det?
Ha det gott! Kram

17 Sus:

skriven

Hej
Härligt möte....
Nu vill jag ha tips....
Vad är min styrka....
Love sus

Svar: Din styrka är din förmåga att skapa förändring.. men det verkar inte som om du riktigt upptäckt denna superpower.. kram :)
Esmaralda

18 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Hoppas att mina anhöriga finns med mig från andra sidan. Saknar min mamma oerhört mycket.....
En liten fråga:
Tänker han på mig fortfarande eller har han släppt sina tankar helt på mig?
Allt gott till dig

Svar: Din mamma besöker dig ofta.. känn in och hämta energi från hennes besök... han tänker inte på dig på samma sätt som tidigare, som det ser ut.. kram:)
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Vilken härlig hälsning till någon av bloggfamiljen..inte min släkting,som jag tror..hade nog velat att det varit min pappa..men han var äldre och för honom var det dags att kanske äntligen får gå över till de sina..

Men visst är det så ibland, så känner man sig gladare och piggare utan anledning..kanske någon som besökt mig då :)

Min väninna som jag besökt är lite av nyförälskad..och nu säger min kropp att jag får nog börja spärra upp ögonen ordentligt..kan det hända något innan året slut även för mig?

Och nu känns det som sommaren sagt Auf Wiedersehen..good bye! Jag får lite höstkänsla idag..men det är ju också en årstid :)

Ha det så bra!
Kram :)

Svar: Ja du brukar ha besökare... försök känn av dem och det ger så god energi ! Ja, känns som om hösten är på väg... härligt, tycker jag :) Kram
Esmaralda

20 Tingeling:

skriven

Hade du skrivit att mannen hade en brytning så hade jag nästan trött det var Till mig, men kan inte nu känna att det är det. Hoppas någon här känner igen sig! 🙂

I dag är vi trötta. Hade tänkt åka nånstans är roligt för barn exempel skansen men min dotter säger hon bara vill vara hemma, vilket jag höll med henne om! Vi har gjort något i princip varje dag nu så i dag och i morgon är vi hemma. Vi ska måla naglarna, gå till Bibblan, köpa popcorn och titta på film hemma. Jag måste tvätta också. Så blir två sköna lugna dagar.

Nu måste man ha långärmad på sig. Så skönt!!

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Låter härligt... slappa lite och göra lite nytta :) Kram
Esmaralda

21 Alie:

skriven

God morgon,
Så fint! Jag hoppas budskapet når den de tillhör, är ju alltid fint att få en hälsning från andra sidan...💫

Jag är orolig för min vän.. finner hon kraft, kommer dom att kunna lappa ihop och är det egentligen en bra idé??
Kram

Svar: Det kommer förändringar för henne.. som kan tyckas negativa men som visar sig jättebra på lite sikt.. kram :)
Esmaralda

22 Hoppas:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det några förändringar i min vardag till hösten positiva förändringar??

kram

23 hg:

skriven

Hej!

Fick min seans i maj,men kan jag köpa en till? Det är nya frågor..
Lr är det för tidigt?
Kram!

Svar: Har du nya frågor och funderingar så är du välkommen.. kram :)
Esmaralda

24 Misstjejen:

skriven

Hej

Ser ut som F hon vill inte blir intervju av mig för hon tar en extra dag att ledig. Imorgon kommer det inte var så att har intervju. Annars jag kan förstår om hon vill inte prata med mig eller något annat. Om hon har en skälet att inte vill prata med mig.

Ska jag går vidare och istället intervju någon annan.

Så betyder att jag ska egentligen går vidare från henne?

Hoppas jag hitta någon som vill blir intervju...

Ha det bra

Svar: Du går vidare och det är dags.. känns som om något bra kommer istället.. kram
Esmaralda

25 Misstjejen:

skriven

Hej

Ser ut som om F hon vill inte blir intervju av mig för hon tar en extra ledig. Så annars har hon skälet att inte vill prata med mig eller något annat.

Så det är egentligen att jag ska går vidare från henne för längesen...

Jag kan förstår av hennes skälet men finns det någon annan som vill bli intervju av mig?

Ha det bra

26 Linnean 🌸:

skriven

Vilken fin hälsning!! Så hjärtevärmande!
Tack, för ditt svar i går!
Har ett problem som gör mig grön. Ska försöka korta ner historien.
Skogsmannen har en son som jag kan fixa ett jobb till som kan ge honom en fantastisk start i hans jobbkarriär. Sonen blev sjuk i våras vilket antagl var stressrelaterat. Nu står skogsmannen emellan och vill inte att jag ska prata med sonen om detta jobb. Jag vet att sonen är intresserad och jag har en plan så det hela inte ska störa hans sista år före matserexamen men kan vänta på honom när ha kommit i mål. Visst, jag kan skita i det men tycker det är synd att inte pojken får göra valet själv. Gör jag rätt om jag försöker få tag på sonen och presenterar detta projekt för honom? Blir det rena katastrofen m skogsmannen åt alla håll då? Men grabben är ju för fan 25 år! Jag har väntat i två månader nu och när jag satte press på fadern så blev han tyst. Hörs inte alls av! Han är ju lite mysko. Men jag måste kunna presentera någon typ av svar på torsdag på styrelsemötet och kan kanske fördröja ett svar från pojken ett tag till. Gör jag rätt om jag söker upp den här duktige killen som vi behöver och som får en superchans om han får vårt projekt?? Så jobbigt med hans far som jag inte vill bli ovän med för vi har ju ändå ganska roligt ihop när vi väl ses och roliga samtal. Han lär bli galen om jag tar kontakt m sonen utan hans inblandning. 🙄
Gör jag rätt?? Nu ska jag baka en kaka så jag får avreagera mig lite och kan svulla på gottis sen. Önskar dig en finfin söndag! Kram!
/Linnean 🌸

Svar: Kanske du ska ligga lite lågt med detta just nu... bara en känsla.... njut av kakan.. kram :)
Esmaralda

27 A:

skriven

Så fin hälsning<3 Läste och tänkte förs är det till mig? Men tunnhårig/sångröst och hund stämmde nog inte riktigt in med min far. Fast han små sjung gärna lite för sig själv när han lyssnade på musik eller lagade mat:)

Ser du om jag kommer göra en flytt eller resa den närmsta tiden?
kram

28 Michaela:

skriven

Inget jag känner igen men hoppas att någon annan gör det. Härlig läsning såhär en regning söndag förmiddag. Yes ... det regnar😄 Kom att tänka på C. Måtte han inte höra av sig igen! Kram

29 Catarina:

skriven

Så trevligt med en hälsning från andevärlden 💖 hoppas den når fram till rätta personen 🤗
Jag har svårt för hösten, regnet o mörkret o tyvärr är de mina vänners favoritårstid o det känns bara ännu jobbigare med deras glada utrop över regn o mörka kvällar. när jag bodde i stan var det ok för det blev inte så himla mörkt o jag hade nära till allt -här är det verkligen en prövning 👀 jag undrar om det kommer nån positiv förändring för mig som gör hösten lättare o mindre ensam..? Kram ❤️

Svar: Gör något extra kul.. planera in en resa.. och lite annat som ger ett inre ljus i mörkret... och tänd massa levande ljus.. kram :)
Esmaralda

30 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser jag ut att vara gift inom 1-3 år? Blir det bestående då jag gifter mig som det ser ut?
Kram

31 Kvinnan:

skriven

Hej Esmeralda skulle kunna vara min pappa men är inte 100 procent säker ändå.

Jag är orolig för ett möte jag ska ha på tisdag, då det var många år sen sist jag hade grupp möte, hur kommer det gå?

32 Linnean 🌸:

skriven

Tack, Es!
Ska försöka ha ännu mera tålamod och försöka få lite mera tid innan beslut ska fattas. Blir bara så frustrerad på alla konstiga vändningar som är så onödigt komplicerade.
Tack, för rådet! Tar ett djupt andetag och låter tiden göra sitt. Kram.../Linnean 🌸

33 Loj:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det henne han har sina kärlekskänslor för?
Kram

34 Nettan59:

skriven

Hoppas den fina hälsningen kommer fram till rätt person 😊! Stämmer tyvärr inte på min far som gick över för länge sedan, hade gärna velat få en liten hälsning någon gång 🙏🏻.

Har drabbats av så mycke elände i rörelseapparaten i sommar, toppade det hela med en stukad fot häromdagen. Är det något budskap i detta??

35 Louise:

skriven

Jag tycker det känns lite som min morfar men är inte säker. han gick bort i hjärtinfarkt när han var 74 år gammal för 30 år sedan, Han var tunnhårig och hade glasögon. Någon hund i sina unga dar vet jag inte om han hade men kan ha haft, Han hade glasögon om han hade bra sångröst vet jag inte för han visslade väldigt ofta.Min morfar var min bästa vän när jag var liten och han var mån om mig och mina kusiner och min syster. Min yngsta syster har aldrig träffat honom för han gick bort 1988.
Jag et att han kommer och hälsar på mig ibland likaså de flesta av mina övergångna släktingar och jag saknar honom varje dag. hade varit coolt om det varit min morfar för då vet jag att han har det bra.

Kommer min man att få fler timmar på tidningsbärarna eller han kommer få lärlingsplats på en målerifirma som han ska besöka imorgon? Jag ser hellre att han får ett dagsjobb än ränner runt och delar ut tidningar mitt i natten.

Tacksam för svar och ha en fin söndag. Kramar.

36 Lk:

skriven

Hej, skulle behöva ett budskap.. Undrar också vem jag har på besök på kvällen och deras budskap... Men blir faktiskt lite skraj så hade velat dem backa<3

37 Susanne Amalia :

skriven

Härlig hälsning hoppas att den kommer fram... 💕

Har ont i huvudet.. Legat och skakat av frossa i i flera dygn..
😱
Nu kan jag ta mig från soffan till kylen där vatten finns att hämta.. Menyn är vatten glass och 🥝 efter den vändan på 15m..måste jag vila i 1timme


Nåväl det går väl bort.. Läkaren gav mig blå piller när man tar den så försvinner man i 24h
Han vill operera på måndag.. (om jag är vaken då)..
Önskar alla en fin dag med kärlek och glädje.. EllaBella önskar alla en fantastisk lördag.. Och en slick till MG..

Svar: Stackars dej, men det här reder sig och blir bra... jag ser dig ju frisk framöver... MG hälsar också och säger att du ska krya på dig... hundar gillar inte när deras flockledare är sjuka... styrkekram
Esmaralda

38 Browallia:

skriven

Tack för ditt lugnande svar igår, det la sig som balsam över min oro.

I morse vaknade jag av nåt jag inte gjort på länge, jag huttrade och frös! Fönstret har ju stått öppet dygnet runt hela sommaren och jag sover med endast ett tunnt lakan över mig. Inte konstigt att jag frös när det bara var +15C och regn ute. I vanliga fall brukar jag inte tycka om att frysa men det var faktiskt lite skönt och kändes som jag fylldes med frisk luft. Nu hoppas jag att extremhettan är över och att vi får en sval höst med vackra färger ♡
Kramar

Svar: Ja himmel så skönt att få frysa lite :) Kram :)
Esmaralda

39 Mim:

skriven

Hej!

Tror du att ett jobb är långt borta eller närmar det sig??

kram

40 Mim:

skriven

Hej!

Tror du att ett jobb är långt borta eller närmar det sig??

kram

41 Mim!:

skriven

Hej!

Ser du om något jobb är på väg??

42 Linnean 🌸:

skriven

Tur jag hade tålamod i ett par timmar iaf 😉
Att jag inte ringde i ren frustration om det där jobbet. Skogsmannen ringde och har pratat med sonen! Men istället för att berätta med en gång för mig så har han väntat i FEM dagar.
Så du hade rätt, första gången jag frågade, att det skulle bli strul först men sedan skulle det lösa sig. Jag som misströstade svårt i dag!
Nu känns det bättre! Nu får vi hoppas att det går bra och blir bra...det är ett långsiktigt projekt! Ska bli roligt att få vara med om det, hoppas jag! Tusen Tack, Es! 💖
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Bra att du väntade in ! Känns som om bra ska komma ur detta.. kram :)
Esmaralda

43 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min vecka blir bra? Tror du personen kom i väg på det hon ville? Det fanns ingen tid till det i fredags? Kram 😃☀️

44 PiaS:

skriven

Hej Es,

Instämmer med många i bloggen, att härligt och trösterikt att läsa om hur det är på andra sidan 😊.
Låter lite likt min pappa, förutom på hunden. Vi hade visserligen hund när jag var barn och min pappa och Buster (som hunden hette) vara väldigt förtjusta i varandra. Hoppas den anhörige känner igen och tar till sig hälsningen 😊.

Mina barn börjar ny skola och klass imorgon, och jag är nervös över hur det kommer att gå. Kommer de trivas? Få kompisar? Är lärarna bra? Gjorde vi rätt som bytte skola?

Sedan funderar jag fortfarande på det jag skrev om igår...om mig och M. Och om och när ev min sanna bestående livspartner och soulmate kommer? I min spådom så kom det att jag skulle titta efter annan typ än de jag brukar...fast när jag tänker efter på mina senaste förhållanden, så utseendemässigt, skiljer de sig åt. Så jag blir lite konfyst vad jag ska titta efter...

Ha en fortsatt skön söndag.

Kram 🤗

PiaS

Svar: Det kommer gå fint med barnens skola... ett av barnen kan det ta lite längre tid för att bli hemmastadd men det sitter mest i personligheten.. alla är vi ju olika. Kram
Esmaralda

45 Lotta S:

skriven

Redan problem med andra resan: huset uppbokat! Detta har vi ju väntat flera år på, vill inte vara arg på mannen som haft ansvar för att boka in oss i tid, så förtvivlat, vad kommer att hända??

46 Lisa:

skriven

Hej
Jag tror att det är min morfar, Hugo, allt stämmer.
Han var den mest vänliga själ man kan tänka sig, han gick bort 79 år gammal.
Jag frågade rakt ut "om det är du Hugo så ge mig ett tecken", sekunder senare fick min dator totalt spel, stora bokstäver, små bokstäver och hela skärmen blinkade. Detta har aldrig hänt någonsin förut och jag kände en värme genom hela kroppen. Fick slå av datorn. Tack.

Svar: Ja, du fick verkligen bevis för att besöket är ditt och jag tror det är något särskilt han försöker förmedla.. något bra och kärleksfullt... morfar är med dig i sådan stor kärlek.. kram :)
Esmaralda

47 EPM :

skriven

Hej.
Ser du nåt om hur karma blir för J..?
Behöver veta för att lättare släppa och gå vidare...

Kram

48 Mim1:

skriven

Hej!

Ser du om något trevligt är på väg in i mitt liv något som förändrar min vardag??


Kram

49 Lillan:

skriven

Hej Es

Finns det någon speciell hälsning till mig från min ängel?
kram

Svar: Att du ska se och uppleva något nytt snarast - det kommer ge god effekt.. kram :)
Esmaralda

50 Jessica:

skriven

Es,

Kommer han och jag gifta oss?
Kommer vårat förhållande hålla?

51 Panik:

skriven

Hej

Blir det något jobb snart för mig eller förblir jag arbetslös??

Kram

52 Anonym idag:

skriven

Hej Esmaralda. Träffar jag någon snart som jag kan bli gravid med?

53 Jennifer:

skriven

Hej, det kunde vara min pappa, han hade vacker sångröst som han dock sällan använde, men han var inte särskilt tunnhårig så det är säkert inte han.

Esmaralda, känns så superjobbigt då han vill att jag ska flytta bort. Ökar på stressen. Kan allt bli bra eller ser hösten mörk ut för mig? Kram

Svar: Bry dig inte om vad han vill - styr över ditt eget och gör det tydligt, rationellt och medvetet.. ta kontroll. Fastna inte på saker och ting ... acceptera och gå vidare... även om det tar emot.. kram
Esmaralda

54 Pia1:

skriven

Jag frågar som flera andra, om Harri har någon kraft kvar? Vi var så glada innan vi möttes, men ännu inte en antydan till vad jag ska göra åt min situation eller en hjälp på traven. De verkar fungera olika -min gamla gav mig ofta hopp och både stora och små saker som gjorde att jag orkade. Harri verkar så tyst. Laddar han för något? Kram 💜

Svar: Ja det kan han mycket väl göra.. för han är vid liv och aktiv, det kan jag starkt känna.. kram
Esmaralda

55 Mojmoj:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så okänt med vad som händer efter att vi dör.
Men även jag har fått uppleva glimtar av andevärlden.

Es, en fråga.

Ser det ut att bli så?
Kram


56 Dahlia:

skriven

Ingen jag kan känna igen även om jag önskar det var till mig.

Es. Vill anmäla mig till en kurs.
Kommer jag att ångra mig om jag anmäler mig eller kommer jag ångra om jag inte gör det?

57 Lydia💕:

skriven

Spännande för den som känner igen honom
Hade hoppats på min pappa men han sjöng aldrig vad jag vet
Trög söndag och regnigt en ny vecka är på ingång ska försöka klara av den och hoppas på lite kul saker som kunde komma
Lydia💕

58 Anki:

skriven

Goéftermiddag Es
Först till Skorpan <3 Tänker på dig <3

Nu har systra åkt hem ..oj vad känslosamt det blev att titta i albumen Vi fick bekräftat saker vi anade och mer där till ...Tänk man känner aldrig en människa helt o hållet fast man är släkt...
Nu kastar jag sånt som ej berör oss och lägger undan sånt som kan vara av intresse för kusiner osv..15 album var det att gå igenom som spände från mitten på 50-talet till -80 talet..Jösses vad han fotade vår familj...
Är så tacksam att min syster kom och delade detta med mig Hon har träffat en man som kanske kan bli mer än vän åt henne Ser du ngt om denna peruanska man ? ! ? Jag blir alltid orolig när hon pratar om nya karlar då hon blivit lurad och bränd såå många ggr och aldrig lär sig...suck..

Här har det regnat men vi har sluppit åska såå skönt
Ha en fortsatt trevlig Söndag !
Kram Anki med flock

59 <3:

skriven

Vad läskigt tänkte fråga dig kära Es idag om min pappa har det bra i himlen.
Tårarna rinner när jag läste ditt inlägg. Allt stämmer in på min pappa.
När du skrev om hunden så ryser jag. P börjar hundens namn på. Vill pappa säga mig något mer vad jag ska göra i livet härnäst?
Kram
💖💖💖

Svar: Ja, ni är två här som det stämmer in på.... jag är tveksam till att detta är din pappa.. det känns inte riktigt så... han verkar fortfarande bo in sig på nya stället .. kram
Esmaralda

60 Stina:

skriven

Någon har frågat om sin Harri och min Harri hjälper mig varje dag. Innan han kom så höll min ångest på att ta kontroll över mig men från den stunden Harri anlände så har varje dag blivit bättre . Det är en markant skillnad om jag skulle ha glömt honom hemma. Kram

61 Anonym idag:

skriven

Hej Esmaralda. Träffar jag någon snart som jag kan bli gravid med?

62 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då kanske det inte stämde då, som denna sa, om min ”kyla”.
Tur det, annars kan det ju inte leda till någon kärlek för min del...

Wooccastrull: har inte heller känt av min Harri jag heller, men jag vet inte om han heller fungerar, om jag är okänslig eller om han väntar på nåt ”stort” att hända, vilket jag ju hoppas på förstås :). Är ju en människa som tycker om när det händer så..
Kram Skorpan

63 Kvinnan :

skriven


Jag är orolig för ett möte jag ska ha på tisdag, då det var många år sen sist jag hade grupp möte, hur kommer det gå

64 Carolina:

skriven

Kan vara min morfar han var tunn hårig och hade läs glasögon men sjunga hörde jag han aldrig inte vad jag minns och han var runt 70 när han dog en plötslig olycka i hans hem😢

65 Skorpan:

skriven

Tack Anki <3!
Kram Skorpan

66 Ellis:

skriven

Oj vad spännande och intressant att läsa Lisa att det var till dig, och att du fick så tydliga tecken din morfar<3


Es Ser du vem jag kommer gifta mig med i framtiden?
kram

67 Helen:

skriven

Så gott att läsa om mannen. Mannen som nog passar in på många av oss och även på mig. En fin morbror som månade om sina syskonbarn, som gick över till andra sidan strax efter sviter i en trafikolycka. Han hann berätta att han varit i en tunnel, men jag o ett syskon blev så paffa så vi glömde fråga mer. Han älskade hundar och hade hund genom hela livet. Var 76 när han dog , Började bli tunnhårig. Men sångröst, , har nog inte hört honom sjunga . Oavsett vilket blir jag varm i hjärtat när jag tänker på honom även om det inte var han som var hos dig.

68 Rosen:

skriven

Hej Es

Ser du något kul som jag kommer vara med om snart?
kram

69 soffan:

skriven

kommer min dotter att flytta hem till oss eller till hemstaden snart?

70 Doona:

skriven

Hej! Kommer jag få någon ersättning från akassa? Och är den silvriga bilen bra för mig eller den röda ?♥️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: